برانکو: از بازگشت نوراللهي خوشحالم
سرمربي پرسپوليس در نشست خبري با حضور حميدرضا گرشاسبي و افشين پيرواني درباره مسائل روز باشگاه و تيم پرسپوليس صحبت کرد.
به نقل از ايسنا، برانکو در نشستي خبري اظهار کرد: خيلي وقت است که اعضاي کامل باشگاه را يک‌جا نديده‌ايم. مديرعامل باشگاه و سرپرست تيم تقويت بزرگي براي پرسپوليس هستند. ما قراردادمان را دو ساله تمديد کرديم. يک بار ديگر از آقاي گرشاسبي و هيات مديره محترم تشکر مي‌کنم که سريع توانستيم منافع مشترک را پيدا کنيم. همکاري و کار براي توسعه بيشتر تيم است. از حمايت بي دريغ هوادران تشکر مي‌کنم.
او افزود: بدون هواداري پرشور هواداران و عشقي که به تيم مي‌دهند، کار کردن سخت است. افتخار مي‌کنم که عضوي از باشگاه پرسپوليس هستم. همين طور که آقايان کاشاني و گرشاسبي خدمات زيادي به باشگاه پرسپوليس کرده‌اند، اميدوارم اين خدمت را در تمام جوانب ادامه دهند. توافق کرديم که قرارداد جديدي داشته باشيم و بايد بگويم تازه اول راه است و من از يک چالش جديد خوشحالم. انگيزه مضاعفي براي رشد و پيشرفت پرسپوليس دارم.
برانکو ادامه داد: نتايجي که تا به حال داشتيم به هيچ عنوان ما را به خواب نخواهد برد بلکه انگيزه مضاعفي براي بيشتر کار کردن است. به بازيکنانم تبريک مي‌گويم که با تلاش زياد، پرسپوليس را به اين‌جا رساندند. همه ما مهم هستيم اما بازيکناني که پرسپوليس را به اين‌جا رسانده‌اند مهم‌تر هستند چون آن‌ها در زمين زحمت کشيدند و حداکثر توانشان را مي‌گذارند. هيچ کدام از ما از انتقاد فرار نمي‌کنيم و انتقاد در تمام دنيا وجود دارد. اين نشست خبري هم نشان مي‌دهد هميشه به دنبال همکاري با رسانه‌ها هستيم. شايد مقداري با بردهاي پشت سر همي‌که آورديم خسته شده باشيم اما انتظار دارم همکاري دوستانه و ورزشي با يکديگر داشته باشيم.
برانکو خاطرنشان کرد: مي‌دانيم کار هيچ وقت شسته‌رُفته پيش نخواهد رفت اما هدفمان اين است علاوه بر اين که به صورت مستمر در فوتبال ايران فعال هستيم، به دنبال قهرماني باشيم. سعي مي‌کنيم بيشترين قهرماني‌ها را به دست بياوريم. ابتداي فصل اعلام کرديم که اهداف‌مان تنها براي اين فصل نيست و مي‌خواهيم سوپرجام، ليگ و آسيا را به دست آوريم.
او ادامه داد: از بازگشت نورالهي به تيم خوشحالم. متاسفانه طول کشيد تا وضعيت اين بازيکن مشخص شود و بدي اين بود که او يک سال بازي نداشت. تمام تلاشمان را مي‌کنيم تا او را براي بازي پيش رو آماده کنيم و در تمرينات ارزيابي مي‌کنيم که در چه حد از آمادگي قرار دارد و تا چه حد به تيم کمک خواهد کرد. همين طور در ترکيب اصلي براي بازي دوستانه فردا خواهد بود. انتظار داريم پس از اين زمان وضعيت آمادگي‌اش را براي ما نشان دهد و کيفيت قبل از سربازي را نشان دهد.
سرمربي پرسپوليس درباره دير امضا شدن قراردادش و اين که گفته مي‌شود از تيم ملي پيشنهاد دارد بيان کرد: کدام تيم ملي را مي‌گوييد؟ اولا بايد بگويم آن قدر برنامه‌هاي ما فشرده بود که اصلا وقت نمي‌شد براي تمديد قرارداد مذاکره کنيم. آقاي گرشاسبي حدود يک ماه پيش تشريف آوردند و مقداري زمان نياز بود تا او وضعيت باشگاه را سبک سنگين کند. ريتم بازي‌ها نيز طوري بود که هر سه چهار روز بايد يک بازي انجام مي‌داديم. اصلا وقت نبود که مذاکرات را شروع کنيم. درباره تيم ملي ايران هم بايد بگويم که سرمربي دارد و موفق شده به جام جهاني راه پيدا کند. اين تيم با مربي‌اش به جام جهاني خواهد رفت اما اگر منظورتان تيم‌هاي ملي ديگري است، بايد بگويم بله. پيشنهادهايي داشتم اما دليلي براي عقب انداختن مذاکرات با پرسپوليس نبود.
برانکو در پاسخ به اين شوال که با توجه به تمديد قراردادش آيا باز هم بايد منتظر موفقيت‌هاي پرسپوليس باشيم؟ گفت: ما همواره به موفقيت‌هاي باشگاه در خارج از ايران هم فکر مي‌کنيم. باشگاه از همه افراد مهم‌تر است و هيچ فردي بالاتر از باشگاه نيست چه برسد به بازيکنان. تنها منطق درست هم همين است. همان طور که آقاي گرشاسبي گفت طارمي‌پيشنهاد باشگاه را داشت ولي راه ديگري را انتخاب کرد. بهترين آرزوها را براي او دارم. براي او به عنوان بهترين ملي‌پوش آرزوي موفقيت دارم و به خاطر تلاش‌هايش هم در طول سه سال براي پرسپوليس از او تشکر مي‌کنيم. اين يعني حرفه‌اي‌گري.
برانکو همچنين در مورد اين که بندي در قراردادش وجود دارد که اگر پيشنهادي از تيم ملي کرواسي يا ديناموزاگرب داشته باشد مي‌تواند از پرسپوليس جدا شود تصريح کرد: خوشحالم که نگران قرارداد من و به دنبال امنيت من هستيد اما قرارداد بين باشگاه و مربي اسرار کاري است. اين چيزها مسائل شخصي است و به اين منظور امضا مي‌شود که منافع هر دو طرف لحاظ شود. در ايران و همه جاي دنيا شاهد اين قضيه هستيم. قرارداد تنها يک برگه است که بين دو طرف امضا مي‌شود.
برانکو همچنين گفت: هر تلاشي مي‌کنيم به خاطر هواداران است. به همين خاطر زماني که بازي نفت تهران بدون تماشاگر برگزار شد ناراحت شديم. حمايت، سرمايه اصلي ما است. در مورد کادر فني نيز بايد بگويم همچنان تا دو سال ديگر دستياران من باقي خواهند ماند اما احتمال تغيير هميشه وجود دارد. شايد بعضي اوقات دلايل شخصي به وجود بيايد همان طور که آقايان آندره و چوک اين مشکل را داشتند. بعضي اتفاقات را نمي‌توان پيش‌بيني کرد اما برنامه اصلي ما ادامه دادن با انگيزه زياد به همراه اعضاي فعلي کادر فني است.
برانکو در پاسخ به سوالي مبني بر اين که با توجه به اصرار طارمي‌براي رفتن آيا در پايان فصل هر بازيکني که اصرار به رفتن داشته باشد مي‌تواند برود؟ اظهار کرد: قرارداد طارمي‌در پايان فصل به پايان مي‌رسيد، هم گرشاسبي و پيرواني و هم من پيشنهاد قرارداد جديد را ارائه کرديم ولي از طريق وکيلش کتبا اعلام کرد که مايل به ادامه همکاري نيست. ما در نهايت مي‌توانستيم يک ماه و نيم ديگر او را داشته باشيم، آن هم در شرايطي که او از نظر ذهني در اختيار تيم نبود. ما مي‌خواستيم او را نگه داريم ولي نتوانستيم.
برانکو افزود: اين‌ها بستگي به منافع باشگاه و بازيکن دارد. من به عنوان مربي اجازه نمي‌دهم کسي برود چون از گرفتن بازيکن جديد محروم هستيم اما اگر باشگاهي ۱۰ ميليون دلار به بازيکن ما پيشنهاد دهد، جاي سوال است که مي‌توانيم اجازه ندهيم که بازيکن برود؟ به هر حال بايد بازيکن را هم درک کنيم چون هر کدام از آن‌ها به دنبال بهترين گزينه براي خودشان هستند.


فرانک ريبري،‌هافبک بايرن مونيخ تاکيد کرد که قصد دارد به حضورش در بايرن مونيخ ادامه دهد. به نقل از ورزش سه، قرارداد ريبري با بايرن در پايان فصل به پايان خواهد رسيد و شايعاتي از انتقال او به تيم ديگري شنيده مي‌شود. با اين حال ريبري تاکيد کرد که قصد جدايي ندارد و مي‌خواهد در بايرن مونيخ بماند. او گفت: هدف من اين است که تا وقتي که مي‌شود، در بايرن مونيخ بمانم. ريبري درباره عملکرد خوبش در چند بازي اخير گفت: معمولا پاس گل‌هاي زيادي مي‌دهم و دريبل‌هاي فراواني مي‌زنم؛ ولي هميشه از گلزني لذت مي‌برم. مشخص است که ديدار با لورکوزن، ديدار دشواري محسوب مي‌شود؛ ولي پس از کمپ تمريني در قطر، خيلي خوب کار کرديم.


گرشاسبي: ۱۷ ميليارد به ناحق از پرسپوليس گرفتند
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: خودمان را موظف دانستيم که مشکل محروميت از دو پنجره برطرف شود.
به نقل از ايسنا، حميدرضا گرشاسبي مديرعامل باشگاه پرسپوليس، برانکو ايوانکوويچ و افشين پيرواني ديروز در نشست خبري باشگاه شرکت کردند.
گرشاسبي درباره جدايي مهدي طارمي‌از پرسپوليس و ضرري که به باشگاه وارد کرد، توضيح داد: مشکلات بعد از رفتن طارمي‌به ريزه اسپور به وجود آمد و ضررهايي به پرسپوليس وارد شد. باشگاه موظف به پرداخت ۸۰۰ هزار يورو جريمه شد اما با پيگيري اعضاي محترم هيات دولت و همچنين شخص آقاي دکتر سلطاني‌فر، توافقاتي صورت گرفت. همچنين خودمان را موظف دانستيم که مشکل محروميت از دو پنجره برطرف شود.
او افزود: طارمي‌با توجه به دوري چهار ماه و ۱۰ روزه‌اش از مسابقه‌ها ضربه روحي متحمل شده بود و ما از او به جلسه هيات مديره دعوت کرديم تا پيشنهاد تمديد بدهيم تا طارمي‌با جبران کردن، دل هواداران را به دست بياورد. برانکو و پيرواني بارها با او جلسه گذاشتند اما تفکر طارمي‌به اين گونه بود که مي‌خواست در خارج از کشور تجربه کسب کند چون مي‌گفت سنش هم طوري است که نمي‌تواند چند سال ديگر صبر کند. خودم و اعضاي هيات مديره تمام تلاشمان را براي ماندن مهدي طارمي‌انجام داديم اما اجازه هم نداريم که عظمت باشگاه پرسپوليس را به خاطر يک بازيکن که از پرسپوليس دل کنده زير سوال ببريم. او ادامه داد: ورزش و موفقيت هر ورزشکاري دلي است و اگر دلش با تيم نباشد، قطعا هماهنگي اعصاب و عضله وجود نخواهد داشت. در نهايت به اين جمع‌بندي رسيديم که با جبران بخشي از ضررهاي وارد شده اجازه رفتن طارمي‌را بدهيم. طبق تفاهم‌نامه‌اي که طارمي‌امضا کرده است، او بايد بخشي از دريافتي‌اش از الغرافه را به پرسپوليس بدهد. همچنين تمام پاداشي که فيفا براي بازيکنان ملي‌پوش در نظر گرفته بايد به صورت کامل به حساب باشگاه واريز شود.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با بيان اين که "طارمي‌از امضاي قرارداد با الغرافه خبر داده است" گفت: تا زماني که باشگاه الغرافه به نامه ما پاسخ ندهد، اين موضوع براي ما قطعي نيست.
گرشاسبي در پاسخ به اين پرسش که چه برنامه‌اي براي تيم در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالات دارد عنوان کرد: خوشبختانه آقاي برانکو يک مربي حرفه‌اي در همه امور است. او انساني است که ضمن حفظ منافع خودش به سمت منافع باشگاه نيز چرخش دارد. اين يکي از بهترين خصوصيات اخلاقي برانکو است. نشست‌هاي مختلفي را قبل از امضاي قرارداد در زمينه استعداديابي و تيم‌هاي پايه داشتيم. همين طور در حال نوشتن برنامه‌اي هستيم که هنوز نهايي نشده است تا تيمي‌در ليگ دو يا سه کشور داشته باشيم.
گرشاسبي درباره پرداخت مطالبات ژوزه گفت: ژوزه تمام شد. خيالتان راحت. بدهي‌ها صفر شد و خواهشم اين است که ديگر بحثش را نکنيد چون پرونده‌اش بسته شد. خاطره‌اي بگويم تا خستگي‌تان رفع شود. رفيقي داشتيم که بازنشسته شده بود. پرونده او را روي دوش‌شان گذاشته بودند و لااله‌الاا... گويان به سمت بايگاني مي‌بردند. ما هم پرونده ژوزه را به همراه اعضاي هيات مديره بايگاني کرديم.
گرشاسبي همچنين در واکنش به صحبت خبرنگاري مبني بر حضور تعدادي بازنشسته در باشگاه پرسپوليس توضيح داد: اين سوال، ورزشي نيست. قانوني مصوب مجلس شوراي اسلامي‌است که به تمام دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است. در موضوع بازنشستگي، برخي افراد مستثني هستند. همچنين ايثارگران، رزمندگان و تعدادي ديگر مثل خانواده شهدا شامل بازنشستگي نمي‌شوند. اين افراد نيز از روش‌هاي قانوني استفاده کرده‌اند و فعاليت مي‌کنند.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در بخش ديگري از نشست خبري در پاسخ به پرسشي مبني بر اين که آيا کسر امتياز پرسپوليس را تهديد مي‌کند يا نه، توضيح داد: در حال حاضر روند به سمت شفاف‌سازي و اصلاح امور پيش مي‌رود. تمام مباحث مالي به صورت شفاف و قانونمند انجام مي‌شود. مبلغ ۱۷ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان از جريمه‌هاي فيفا رفع شده و ديني بود که بيشترش به صورت ناحق از حلقوم پرسپوليس بيرون کشيده شد و کمر باشگاه را در يکي دو سال اخير خم کرد اما خوشبختانه با درايت همه، بخش عمده‌اي از آن حل شده است. گابريل بازيکن پرسپوليس از باشگاه شکايتي داشت که حل شد. بعد از آن او با وکيلش به مشکل خورد و به فيفا شکايت کرد و گفت وکيلم طلبم را نداده است. ما هم جواب داديم و پرونده به CAS رفته است. در اين مدت نيز بيکار ننشستيم و وکيل را متقاعد کرديم که ديداري با او در دوبي داشته باشد و رضايت کامل گابريل را بگيرد.
او همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا قرارداد برانکو به صورت قطعي دو ساله است يا در سال دوم مشروط تمديد مي‌شود، گفت: تمام مواردي که به ذهن شما مي‌آيد، در قرارداد لحاظ شده و مشکلي نيست. باز هم تاکيد مي‌کنم که برانکو مربي حرفه‌اي است و هيچ گاه با هيچ شخصي مشکل پيدا نخواهد کرد. مشکل نوراللهي هم در حال حل شدن است و با پيگيري‌هاي انجام شده ظرف چند روز آينده خبر قطعي و خوشحال کننده را به هواداران اعلام خواهيم کرد تا به جمع سرخ‌پوشان اضافه شود.
گرشاسبي در پاسخ به اين سوال که آيا پيگير تمديد قرارداد بازيکنان است گفت: تا سرمربي تعيين تکليف نکند در مورد هيچ بازيکن و کمک مربي در کادر فني کاري انجام نمي‌دهيم و بعد از آن باشگاه بايد جلساتي بابت تمديد قراردادها انجام دهد.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در بخش ديگري از نشست خبري درباره اين که اين باشگاه هيچ گاه در پرونده‌هاي حقوقي برنده نبوده و هميشه با پرداخت بدهي‌ها آن را مختومه اعلام کرده است اظهار کرد: پيگيري ما در پرونده مهدي طارمي‌باعث شد ۸۰۰ هزار يورو جلو بيفتيم. ما بايد در اين پرونده برنده مي‌شديم اما ۱۷ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان بدهي و سابقه منفي از پرسپوليس در فيفا وجود داشت که باعث مي‌شد خوشبينانه با حرف‌هاي ما برخورد نشود. همچنين از داخل ايران مصاحبه‌هايي مي‌شد که به نفع آنها در فيفا تمام مي‌شد. ريزه‌اسپور نيز به ما گفت که برگ برنده آنها همين مصاحبه‌ها بود اما هر چه بوده گذشته و از الان مراقب هستيم تا مشکل ديگري گريبان ما را نگيرد. گرشاسبي ادامه داد: بدهي انباشته به ۱۳۰ ميليارد بدهي مالياتي رسيده بود که براي بحث مجوز حرفه‌اي‌گري با نامه سلطاني‌فر براي بررسي مجدد ابلاغ شد که اميدوارم اين بخش مالياتي که بخش سنگيني است با حمايت وزارت ورزش و دارايي و پيگيري اعضاي هيئت رئيسه تقليل پيدا کند. او درباره بدهي زيادي که باشگاه به برخي افراد مانند گولچ، گابريل، بنگستون، همامي‌و علي دايي دارد گفت: پرداخت خارجي‌ها انجام شده است. تا الان طلب ۵۰ فوتباليست از سال‌هاي قبل مانده بود که حل شد. با برخي از اين بازيکنان که نام برديد نشستيم و صحبت کرديم و تفاهم‌هايي نيز انجام شد. البته بعضي با سخت‌گيري جلو مي‌آيند که بايد حل شود. البته هيچ مشکلي باشگاه را تهديد نمي‌کند و به دنبال اين هستيم که اين مشکلات را حل کنيم. گرشاسبي در پاسخ به اين پرسش که آيا نامه‌اي به باشگاه الغرافه ارسال کرده که ماجراي باشگاه ريزه‌اسپور تکرار نشود و همچنين آيا بخشي از قرارداد طارمي‌با الغرافه به باشگاه ريزه‌اسپور خواهد رسيد گفت: هيچ کدام از اين دو سوال را تاييد نمي‌کنم.


واکنش باشگاه پي‌اس‌جي به شايعات جدايي نيمار
رسانه‌هاي اسپانيايي و انگليسي از شروع فعاليت‌هاي رئال و منچستريونايتد براي جذب نيمار نوشتند.
مارکا خبر داد که پرز(رئيس رئال) قصد دارد 400 ميليون يورو براي جذب نيمار در تابستان آتي هزينه کند و رسانه‌هاي انگليسي نيز از تلاش‌هاي يونايتد براي جذب نيمار با 500 ميليون يورو نوشته اند.
همه اينها در حالي است که فوق ستاره برزيلي، تابستان گذشته با رقم 222 ميليون يورو از بارسا راهي پاري سن ژرمن شد. مارکا به نقل از منابع نزديک به باشگاه پاريسي نوشت که مسئولان قطري پي اس جي کوچکترين توجهي به شايعات جدايي نيمار ندارند و اعتقاد دارند که تحت هيچ شرايطي فوق ستاره برزيلي خود را از دست نخواهند داد.
اين خوشبيني به دو دليل است. اول اينکه آنها اطمينان دارند که برنامه‌هاي ورزشي شان در فصل جاري با نيمار محقق خواهد شد و مي‌توانند به لطف درخشش او، کاواني و امباپه، به روياي خود که صعود به فينال ليگ قهرمانان است دست يابند و دوم، مساله غرور خانواده قطري به عنوان مالک پي اس جي است. حکومت پادشاهي قطر، حامي‌مالي باشگاه پاري سن ژرمن است و از دست دادن نيمار، تنها پس از گذشت يک سال از خريد پر حاشيه او، لطمه بزرگي به اعتبار آنها خواهد زد. پي اس جي حتي در صورت اصرار نيمار و پدرش نيز مجوز جدايي او را صادر نخواهد کرد و به نظر مي‌رسد که رئال و يونايتد حداقل بايد دو سال ديگر براي شکار اين بازيکن صبر پيشه کنند.

شروع تحقيقات درباره پولشويي در فروش ميلان
نشريات ايتاليا مدعي شدند که تحقيقات پليس درباره پولشويي برلوسکوني با فروش ميلان به يونگهونگ لي، مالک جديد باشگاه آغاز شده است.
مذاکرات براي فروش سهام ميلان در آوريل 2017 با موفقيت به پايان رسيد و چيني‌ها مالکيت باشگاه را در اختيار گرفتند. روسونري به شدت مقروض بود و در مجموع، باشگاه با 720 ميليون يورو به فروش رسيد. با اين حال، دو نشريه لا استامپا و سکولو مدعي شدند که ميلان به قيمت 300 ميليون يورو به فروش رسيده و باقي اين رقم، در حقيقت پولشويي بوده است. تحقيقات در اين رابطه شروع شده و ممکن است موضوع فروش باشگاه به کلي براي پولشويي انجام شده باشد. با توجه به شرايط تيم ميلان و همچنين تلاش حزب فورزا ايتاليا به رهبري برلوسکوني براي کسب کرسي‌هاي مجلس، شايد اين بدترين خبر براي آنها باشد.


مدافع کلمبيايي جديد بارسلونا رسما به هواداران اين باشگاه معرفي شد.
مينا با قراردادي 5 ساله به ارزش 11.8 ميليون يورو از پالميراس به بارسلونا پيوسته و قرار است جانشين خاوير ماسکرانويي شود که به هبي فورچون چين خواهد رفت.
مينا در حضور روساي باشگاه بارسلونا قراردادش را رسما امضا کرد و سپس با به تن کردن پيراهن تيم جديدش قدم به زمين چمن ورزشگاه نوکمپ گذاشت.
نکته جالب اما شيوه ورود او به زمين بود. مينا با پاهايي برهنه و بدون کفش، در حالي که دعايي زير لب زمزمه مي‌کرد و دستانش را رو به آسمان گرفته بود، وارد زمين شد؛ اتفاقي که پيش از اين در معارفه هيچ بازيکني در نوکمپ رخ نداده بود.


باشگاه‌هاي چيني نه تنها در پي جذب ستاره‌هاي فوتبال دنيا هستند، بلکه حالا در صددند تا پزشکان معتبر فوتبال دنيا را نيز به خدمت بگيرند.
در چند سال اخير عادت کرده‌ايم که شاهد انتقال گران قيمت ستاره‌هاي فوتبال دنيا به باشگاه‌هاي چيني باشيم و همين موضوع به ليگ چين، اعتباري بيش از گذشته بخشيده است. نشريات اسپانيايي گزارش دادند که باشگاه شانگهاي شنهواي چين، يکي از پزشکان رئال مادريد را به کادر خود اضافه کرده است. خوآکين ماس معروف به ژيمو، متخصص تغذيه و يکي از پزشکان مورد اعتماد زيدان و بازيکنان رئال که روزانه در کمپ والدبباس فعاليت مي‌کرد، با شانگهاي شنهووا قرارداد امضا کرد و با همکاران خود وداع گفت.

ميچل گونزالس، يکي از اسطوره‌هاي باشگاه رئال مادريد از هدايت باشگاه مالاگا برکنار شد. ميچل از نيمه‌هاي فصل گذشته مربيگري مالاگا را بر عهده گرفت و توانست با خلق يک معجزه، اين باشگاه را از خطر سقوط نجات دهد و مهمتر اينکه با شکست 2-0 بارسلونا هديه بزرگي را به رئال مادريد تقديم کرد تا مسير قهرماني کهکشاني‌ها هموارتر شود.
اوضاع براي ميچل و مالاگا در فصل جاري اما خوب پيش نرفت. مالاگا فصل را خوب شروع نکرد و روند بد اين تيم تداوم يافت؛ به طوريکه در حال حاضر و پس از گذشت 18 هفته، با يازده امتياز در رده نوزدهم قرار دارد. سرانجام صبر مدير مالاگا لبريز شد و حکم اخراج ميچل را صادر کرد.