اصرارهاي بيهوده مخالفان برجام
سفير ايران در انگليس در پيامي‌توييتري به برخي انتقادهاي مخالفان برجام انتقاد کرد.به گزارش ايسنا، حميد بعيدي‌نژاد در صفحه توييترش نوشت: مخالفان برجام با وجود هزاران بار توضيح دو واقعيت مسلم را تحريف مي‌کنند: واقعيت اول اين است که در حالي که هيچ بخشي از صنعت هسته‌اي متوقف يا تعطيل نشده، مي‌گويند صنعت هسته‌اي تعطيل است و مورد دوم اين است که درحالي که چارچوب برجام ممنوعيت تحريم‌هاي مرتبط هسته‌اي بوده مصر هستند که برجام تمام تحريم‌ها را ممنوع کرده است.

تاکيد مکرون بر احترام به توافق هسته‌اي 
کاخ اليزه در بيانيه‌اي اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئيس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوي تلفني با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بر اهميت حفظ توافق هسته‌اي ايران و ضرورت احترام اين توافق توسط تمام طرف‌ها تاکيد کرد. به گزارش ايسنادر اين بيانيه آمده است که دو طرف بر ضرورت مقابله با برنامه موشکي ايران و فعاليت‌هاي منطقه‌اي تاکيد کردند.منابع اسرائيلي نيز اعلام کردند که نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين تماس تلفني مکرون را به بازنگري در توافق هسته‌اي تشويق کرده است.اين منابع افزودند: نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به رئيس‌جمهور فرانسه اعلام کرده که اظهارات دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا را بايد جدي گرفت و هر کس که خواستار حفظ برجام است بايد آن را اصلاح کند.

سيلي سنگين و پشيمان کننده براي دشمن
جانشين فرماندهي نيروي دريايي سپاه با اشاره به حضور خصمانه و فتنه انگيز برخي قدرت‌هاي استکباري و سلطه گر در خليج فارس و تحرکات مخاطره آميز آنان در منطقه گفت: آمريکايي‌ها، انگليسي‌ها، کانادايي‌ها و استراليايي‌ها هر کدام به گونه‌اي گوشمالي و تاوان ذلت باري از تجاوز به آب‌هاي ايران در خليج فارس را تجربه و پرداخت کرده‌اند.به گزارش ايلنا، دريادار پاسدار عليرضا تنگسيري با يادآوري حقارت تفنگداران امريکايي در جريان تجاوز به آب‌هاي سرزمين جمهوري اسلامي‌ايران در سال ۹۴ افزود: دشمن در خليج فارس دست از پا خطا کند و بخواهد حرمت منافع و مرزهاي جمهوري اسلامي‌ايران را ناديده بگيرد، با سيلي سنگين و پشيمان کننده فرزندان پاسدار ملت در دريا مواجه خواهد شد.جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: حافظه تاريخي نشان مي‌دهد کساني که نسبت به حريم ملت انقلابي ايران، تعرضي کردند هر کدام به عاقبتي سياه دچار شدند که صدام يکي از آنان بوده است.وي خاطر نشان کرد: دوراني که همه دولت‌ها و ملت‌ها را برده خود بخواهيد گذشته و در عصر حاضر دولت‌ها و ملت‌هاي فراواني هستند که ديگر نمي‌خواهند برده و فرمانبردار شما باشند.

تصميمات کميسيون تلفيق نهايي نيست
معاون پارلماني رييس‌جمهور با اشاره به اينکه اميدواريم لايحه بودجه در صحن علني مجلس تغيير اساسي نداشته باشد گفت: آنچه در کميسيون تلفيق مجلس صورت مي‌گيرد، مصوبه نهايي نيست و بعد از بررسي‌هاي اين کميسيون و اظهارنظرشان، لايحه بودجه بايد در صحن علني مجلس مطرح شود.حسينعلي اميري در گفت‌وگو با ايلنا، در رابطه با تغيير بندهاي بودجه به ويژه بندهاي مرتبط با افزايش درآمدهاي دولت گفت: محل مخارج و درآمدهاي دولت در لايحه بودجه مشخص است و از طرف ديگر، محل خرج شدن درآمدهاي دولت نيز گفته شده است.وي ادامه داد: دولت چند برنامه مهم و اساسي را از جمله ريشه‌کني فقر مطلق و ايجاد اشتغال را دنبال مي‌کند که اين برنامه‌ها در لايحه دولت براي بودجه سال ۹۷ ديده شده است.معاون پارلماني رييس‌جمهور با بيان بسيار اميدوار هستيم نمايندگان مجلس با دولت همراهي داشته باشند، اظهار داشت: ما از نمايندگان مجلس مي‌خواهيم دولت را براي اجراي برنامه‌ها و دستيابي به اهدافش براساس منابع و محل تامين درآمد که در لايحه بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است، کمک کنند تا دولت آن برنامه‌ها را تامين کرده و در دستيابي به اهدافش موفق شود.

يالثارات مجرم شناخته شد
جلسه رسيدگي به پرونده نشريه يالثارات‌الحسين (ع) در شعبه نهم دادگاه کيفري يک استان تهران به رياست قاضي محمدي کشکولي برگزار شد.به گزارش ايسنا، در اين جلسه به اتهامات عبدالحميد محتشم مدير مسئول اين نشريه با عناوين افترا و نشر مطالب خلاف واقع و نشر مطالب خلاف عفت عمومي‌و ايجاد اختلاف بين اقشار جامعه با شکايت ماني سالم حقيقي -کارگردان و بازيگر سينما رسيدگي شد که پس از پايان جلسه دادگاه، هيات منصفه مطبوعات،‌ مدير مسئول اين نشريه را در هر سه اتهام مجرم تشخيص داد و مستحق تخفيف دانست.همچنين در اين جلسه به پرونده عليرضا پورصباغ خبرنگار اين نشريه با عناوين اتهامي‌افترا و نشر مطالب خلاف واقع رسيدگي شد که هيات منصفه مطبوعات در هر دو عنوان اتهامي‌وي را مجرم تشخيص نداد.

يک عضو حزب مردم‌سالاري با تاکيد بر اينکه ريشه مشکلات فعلي کشور فاصله مسئولان با نسل جوان است، گفت: متاسفانه بسياري از مسوولان ما از مردم و خواسته‌هاي جوانان فاصله گرفته‌اند و درک درستي از آنها ندارند.داريوش قنبري در گفت‌وگو با ايسنا ادامه داد: يک حکومت انقلابي بايد مطالبات را درک کرده و در جهت تحقق آنها عمل کند و مطالبات مردم در عرصه‌هاي مختلف بخصوص سبک زندگي خاص جوانان فعلي بايد مورد توجه قرار گيرد.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: نسل جوان به دنبال اين است که اجازه داشته باشد با توجه به توقعات خود در جامعه فعاليت کند و مسئولان بايد بدانند که نسل جوان فعلي با نسل جوان 40 سال پيش تفاوت بسيار کرده است.


دبيرکل موتلفه گفت: اگر تخلفي در دستگاهي رخ داده بايد بدون جنجال سياسي و رسانه‌اي در قوه قضاييه پيگيري شود، اما طرح تخلف مورد ادعا قبل از پيگيري در دستگاه قضايي و اثبات آن تخلف، کار درستي نيست. محمدنبي حبيبي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: اينکه يک گروهي با راي مردم يا انتصاب سر کار بيايد و همت خود را صرف گذشته کند، درست نيست، زيرا وقتي گروه سومي‌بيايد، گروه اول و دوم را تخريب مي‌کند و گروه چهارم هم سه گروه اول را تخريب مي‌کند، اين عامل باعث کاهش اعتماد عمومي‌مردم مي‌شود. گروهي که سر کار مي‌آيند به جاي توجه به گذشته بايد همت خود را صرف پيدا کردن راهکارهاي خوب يا ادامه اقدامات مناسب گذشته کنند.


معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه‌ قضاييه با يادآوري اينکه بانک اطلاعات هويت ژنتيک در ۵ استان کشور راه‌اندازي شده است، گفت: اولويت اول تهيه اطلاعات مربوط به مرتکبان جرائم خشن و افراد سابقه دار است.به گزارش ايلنا، محمدباقر الفت افزود: با همکاري خوب سازمان زندان‌ها، تاکنون از تعداد قابل توجهي از زندانيان مد نظر، نمونه برداري انجام شده است. وي گفت: ايجاد و گسترش اين بانک را زمينه‌اي براي تسريع اقدامات قضايي دانست. وي با تصريح اينکه تشکيل بانک اطلاعاتي ژنتيک مجرمان موثر‌ترين راه براي پيشگيري از جرائم محسوب مي‌شود، گفت: اين اقدام راهکاري موثري براي سرعت بخشيدن به دستگيري متهمان است.


چرا هر کسي به خيابان مي‌آيد خس و خاشاک يا آشغال است؟
رئيس جمهور با اشاره به اظهارات اخير امام جمعه موقت تهران گفت: اين چه نوع حرف زدني است که هرکسي که درخيابان حرف مي‌زند يا خس و خاشاک هستند يا گاو و گوساله يا آشغال؟ چرا با توهين بي ادبانه با جامعه خود برخورد مي‌کنيد؟
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسم اختتاميه نهمين جشنواره بين‌المللي فارابي که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکيد بر اينکه آمريکايي‌ها در ماه‌هاي اخير هم در مسئله داخلي ايران و هم در برجام متحمل شکست شدند، اظهار کرد: طي يکي دو هفته اخير آمريکايي‌ها متحمل دو شکست بزرگ شدند. يکي آنجايي بود که آنها خواستند در برابر افکار عمومي‌جهان بايستند و تعهدات بين‌المللي را زير پا بگذارند؛ اما موفق نشدند.
وي با تاکيد بر اينکه تعهدات بين‌المللي يا از جنس سياسي يا از جنس حقوقي يا از جنس اخلاقي هستند که همگي در مجموعه علوم انساني تعريف مي‌شوند، گفت: آمريکايي‌ها مي‌خواستند در چند روز گذشته تعهد بين‌المللي خود در برجام را زير پاي بگذارند، اما دنيا در برابر آنها ايستاد و ما صف مقابل آمريکايي‌ها را مشاهده کرديم و ديديم که تمام کشورهاي جهان و به استثناي يکي دو کشور و يک رژيم منفور، همه يکپارچه در مقابل آمريکا قرار گرفتند.
رئيس‌جمهوري با بيان اينکه اگر به تعهد و قرارداد احترام گذاشته نشود، بايد فاتحه تمدن در جهان خوانده شود، افزود: اگر يک دولت پيوستگي تعهد دولت قبل را زير پاي بگذارد، ديگر هيچ قراردادي منعقد نخواهد شد؛ چراکه اعتمادي باقي نمي‌ماند؛ اعتماد زماني باقي مي‌ماند که دولت بعدي به تعهدات دولت پيشين خود متعهد بماند و اگر اين اصل برداشته شود سنگ زيربناي روابط جامعه بين‌الملل به هم ريخته خواهد شد.
روحاني با بيان اينکه در برجام موفقيتهاي بسياري کسب کرده‌ايم که هيچگاه از بين نخواهد رفت، اظهار کرد: جمهوري اسلامي‌ايران در برجام به دنيا گفت که يک معضل منطقه‌اي و حتي بين‌المللي پاي ميز مذاکره قابل حل و فصل است.ما ثابت کرديم که پاي ميز مذاکره گره‌هاي کور بين‌المللي قابل باز کردن است. ما همچنين در برجام ثابت کرديم که ايران راستگو است و دشمنان ما دروغ گفته‌اند.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي‌ايران در برجام کاري کرد که دنيا بپذيرد ايران حق دارد تحقيق و توسعه در فناوري هسته‌اي که قبلا مي‌گفتند ايران حق آن را ندارد، ادامه دهد.
روحاني با بيان اينکه برخي هنوز ابعاد برجام را لمس نکرده اند، تصريح کرد: برجام آثاري دارد که تا قيامت باقي مي‌ماند. همچنين آثاري دارد که ممکن است از بين برود. در اين راستا طي حدود دو سال اجراي برجام درآمدهاي کشور از محل فروش نفت و ميعانات دو برابر شده که اين اثر از بين نخواهد رفت. همچنين صدها مورد سرمايه‌گذاري خارجي به داخل کشور آمده و به بنگاه اقتصادي، نيروگاه و هواپيما تبديل شده که از بين نخواهد رفت.
وي با بيان اينکه ممکن است در برجام ايراداتي وجود داشته باشد، تصريح کرد: ديپلمات‌هاي ما قراردادي نوشته‌اند که ترامپ يک سال خود را به در و ديوار ميزند تا آن را برهم بزند اما تاکنون در اين زمينه موفق نشده است. اين به معناي پيروزي تعهدات بين‌المللي و پيروزي حقوق بر ديکتاتوري است؛ آمريکايي‌ها نتوانستند با استکبار و ديکتاتوري با خود بزرگ بيني خود، افکار عمومي‌جهان را زير پا بگذارندکه اين يک پيروزي بزرگ براي علوم انساني محسوب مي‌شود.
روحاني با تاکيد براينکه آمريکايي‌ها در مواجهه با مسائل داخلي ايران نيز با شکست‌ مواجه شدند، به اعتراضات اخير مردم در کشور اشاره کرد و گفت: عده‌اي در خيابان به حق يا ناحق اعتراضاتي مطرح مي‌کنند. در اين راستا من خواهش مي‌کنم که به مردم احترام بگذاريد. وي با اشاره به اظهارات اخير امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حال اگر گفته مي‌شود که فردي از سمتي تحريک شده يا دستوراتي داشته يا اينکه جاسوس بوده، بگذاريد در يک دادگاه ثالث به اين موضوع رسيدگي شود؛ اين چه نوع حرف زدني است که هرکسي که درخيابان حرف مي‌زند يا خس و خاشاک هستند يا گاو و گوساله يا آشغال؟ چرا با توهين بي ادبانه با جامعه خود برخورد مي‌کنيد؟ مردم حرف دارند و براي همين به خيابان آمده‌اند؛ برخي حرفشان به حق است و برخي نيز از شرايط سوءاستفاده کردند؛ در همه جاي دنيا نيز اينگونه است و اگر فردا در لندن و نيويورک نيز تظاهرات شود عده‌اي پيدا مي‌شوند که شيشه‌ها را مي‌شکنند و چند مغازه را غارت مي‌کنند. رئيس‌جمهوري تصريح کرد: نبايد همه را به يک چوب برانيم، بلکه بايد به ويژه در تريبون‌هاي مقدس دقيق حرف بزنيم؛ چراکه ملت ما ملت بزرگي هستند.
وي با اشاره به اداره ماجراي اعتراضات اخير در سطح کشور توسط نيروهاي امنيتي گفت: اگر اعتراضي بود تمام شد و اگر برخي نيز سوءاستفاده‌هايي کردند نيروهاي امنيتي به خوبي کار را اداره کردند و ماجرا تمام شد، اما از امروز کار جامعه شناسان، روانشانسان اجتماعي اساتيد و فرهيختگان حوزه علوم انساني آغاز شده است و آنها بايد مسائل را تحليل کنند.
روحاني با بيان اينکه اگر خدايي نکرده روزي ارزش‌هاي ديني و ملي‌مان نزد جوانان کمرنگ شود، مسئولان ، فرهيختگان و دانشگاهيان مقصر هستند، خاطرنشان کرد: علوم انساني قطب‌نماي مسائل اجتماعي در کشور است و بايد بگذاريم که اين قطب نما به درستي کار کند تا به آن نگاه کرده و از آن استفاده کنيم؛ با شعار شمال و جنوب اين قطب‌نما تغيير نمي‌کند؛ بلکه ما بايد به جهت آن نگاه کنيم و با بهره‌گيري از آن در مسير صحيح حرکت نماييم.
رئيس‌جمهوري با تاکيد بر اهميت علوم انساني و تاثيرگذاري اين علوم در ساير عرصه‌هاي علمي‌و همچنين حل مشکلات مختلف اظهار کرد: علوم انساني جايگاه بسيار ارزشمندي دارد و چنانچه که بنا بر اين است که اصلاح اداري انجام شود يا برنامه‌ريزي حرکت براي کشور تدوين و يا تحولي در جامعه ايجاد شود، ابتدا بايد در حوزه علوم انساني و فرهنگ جامعه اين اتفاق بيفتد.
وي با اشاره به سابقه فيلترينگ در کشور ادامه داد: چنانچه که مي‌خواهيم فضاي مجازي براي مردم مفيد باشد نيز بايد از طريق علوم انساني در اين زمينه اقداماتي انجام دهيم. بايد ابتدا فرهنگ استفاده از آن را به جوانان آموزش دهيم و بدانيم که با فيلتر کردن کار درست نمي‌شود.
روحاني با اشاره به تلاش رژيم گذشته براي جلوگيري از استفاده مردم از راديو گفت: در رژيم قبل روزي مي‌خواستند کسي راديو گوش نکند به همين دليل به جز تنها چند کانال راديويي ساير کانال‌ها پارازيت داشتند. در اين وضعيت آيا رژيم گذشته در پارازيت موفق بود؟ در کشور نيز روزي گفتيم که ماهواره ممنوع است اما آيا با گفتن ما امروز کسي از آن استفاده نمي‌کند؟ همچنين روزي گفتيم که فضاي مجازي بد است اما آيا اين فضا اصلاح شد؟
وي تاکيد کرد: مردم بيش از ما (مسئولان) يا اگر ما متکبر باشيم، به اندازه ما مي‌فهمند و حق انتخاب دارند؛ نبايد آنقدر خود را بزرگ و بلند فرض کنيم بلکه مردم ما بزرگ و فرهيخته‌اند. اگر در جامعه از ابزاري اشتباه استفاده مي‌شود بايد در مورد روشهاي صحيح استفاده از آن آموزش داده شود. در اين زمينه نيز بار مسئوليت بر دوش علوم انساني است و فرهيختگان و اساتيد و دانشگاهيان بايد به ميدان بيايند و روش استفاده از ابزارهاي مختلف توسط مردم براي رسيدن به مطلوب مورد نظر را آموزش دهند.


202 نماينده مجلس در نامه‌اي به علي لاريجاني، حسن روحاني و صادق آملي لاريجاني بر لزوم حل مشکلات مردم و مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادي تاکيد کردند. در اين نامه که در نشست علني مجلس از سوي اکبر رنجبرزاده عضو هيات رييسه خانه ملت خوانده شد، آمده است:در حوادث روزهاي اخير شاهد حرکت عظيم و پرشور و به موقع و منسجم مردم در پاسخ به آتش بازي و شيطنت‌ها و حرکات تخريب گرانه عده‌اي اندک بوديم.اينکه عده‌اي از حقي محروم بمانند و در جايي جمع شوند و اعتراض کنند و حقوق از دست رفته خود را از مسئولين نظام مطالبه نمايند نشان از اعتماد و اعتقاد آنها به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران دارد و بايد بين مطالبات صادقانه و بر حق مردم و حرکات فرصت طلبانه و معاندان گروهي محدود تفکيک قائل شد. 
در ادامه آمده است:دقت در سخنان رهبري براي هر يک از ما وظيفه‌اي را مشخص مي‌کند، ايشان وظيفه دستگاه‌هاي امنيتي را تبيين نمودند، و مسئولان را به خاطر عقب بودن از مشکلات و تاکيد بر رفع سريع آن، مورد خطاب قرار دادند، اما نکته کليدي و اساسي بيانات رهبر انقلاب که مخاطب آن همه مسئولان نظام هستند و بايد پاسخي مناسب در خور شأن داده شود، اين جمله است که در روزهاي گذشته از طرف اشخاص و جناح‌ها در روزنامه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي تحليل‌هايي صورت گرفت که يک نقطه مشترک صحيح داشت و آن اين که بايد بين مطالبات صادقانه و بحق مردم و اقدامات وحشيانه و تخريبگر يک گروه تفکيک قائل شد و مطالبات و خواسته‌هاي مردم را پيگيري کرد.
درادامه با اشاره به 15 مورد از فرازهايي از بيانات رهبر انقلاب آمده است: رهبر معظم انقلاب اسلامي‌با توجه به تلاش مسئولين و پشتيباني از آنان تکاليف بزرگي را بر دوششان نهادند و حتي خود را در اين تکاليف شريک نمودند و درخواست ايشان از مسئولين حفظ و حراست از دستاوردهاي نظام با اهرم دشمن‌شناسي، آگاهي از توطئه‌هاي دشمن و هم‌افزايي، وحدت ملي و تلاش بي‌امان براي توليد و اشتغال و مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي است.
همچنين آمده است: جان کلام اين است که سخن برخاسته از دل رهبر انقلاب با مردم شريف قم، سرشار از مطالب ارزنده‌اي است که بايد آنها را با گوش جان شنيد و عميق و دقيق، تحليل و بررسي کرد، هر يک از محورهاي و مخاطب‌هاي آن را شناخت و آن چه مربوط به هر يک از قواي سه‌گانه است را امضاء نمود و در اسرع وقت با حديث و تشکيل کميته‌هاي گوناگون و ستادهاي مشترک، موضوع را تبيين نموده و در راستاي اصلاح ضعف‌ها اقدام کرد.
در پايان آمده است: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌ضمن اعلام آمادگي خود، از رؤساي قواي سه‌گانه درخواست مي‌نماييم، تمام توان خود را براي حراست از نظام و ارزش‌هاي آن مقابله با توطئه‌هاي دشمنان و سازماندهي امور و اصلاح ساختار و ايجاد شرايط مناسب براي رفع مشکلات معيشتي مردم به ويژه اشتغال از طريق توليد و نيز مبارزه با بي‌عدالتي و فساد بکار گيرند.


رييس مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اين‌که عجيب است برخي سياست‌مداران کشور مدت‌هاست صاحب صناعتي شده‌اند که خود را مامور به يافتن مواضع اختلاف مي‌دانند، گفت: تغييرات از سنخي که رييس‌جمهوري آمريکا بيان داشت، با تخريب کل آن برابري مي‌کند. به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور با اشاره به اعتراضهاي اخير گفت: اهميت اين موضوع و زواياي پنهان آن به حدي است که همچنان بايد مورد واکاوي بيشتر قرار گيرد اما فصل مشترک آن، اموري چند است. مشکلات اقتصادي و بيکاري نگراني‌هايي در جامعه ايجاد کرده که انتظارات عمومي، سرعت عمل در حل آن‌ها است و از طرفي حل برخي امور پيچيده اقتصادي کشور نيازمند طي زمان است و در چنين شرايطي لازم است دولت و مجلس متناسب با شرايط کشور از تحميل فشارهاي اقتصادي جلوگيري کنند و ثانياً افزايش توليد محور اصلي بودجه سال آينده باشد و عمران کشور فرع بر هزينه‌هاي جاري تلقي نشده و ناديده انگاشته نشود.
او اضافه کرد: اگر در حل مسائل اقتصادي از توان مردم هرچه بيشتر استفاد شود و آنان بيشتر مشارکت داشته باشند، زمان حل مسائل کاهش يافته و مردم نيز به دليل مشارکت مردم زمان طبيعي حل مسائل قابل درک مي‌شود. لازمه تحقق اين امر توضيح دقيق مسائل براي مردم است و مراحل مختلف آن براي مردم درميان گذاشته شود و با همفکري مردم در مسير توسعه گام برداشته شود. رييس مجلس گفت: بايد در مجلس تلاش کنيم پيام بودجه در سال آينده حرکت معنادار در توليد، صادرات و عمران کشور، نزديک‌تر شدن درآمدها در کشور و رفع تبعيض باشد.
رئيس مجلس افزود: برخي مشکلات در کشور به ‌وجود مي‌آيد که نيازمند سرعت عمل در حل آنهاست. همچون مسائل موسسات مالي. وقت زيادي در کشور صرف هماهنگ‌سازي در اين قضيه شد و همين زمان منجر به نگراني سپرده‌گذاران شد. گرچه امروز در مراحل نهايي اين مشکل قرار داريم، بانک مرکزي بايد با سرعت بيشتري به‌دنبال حل اين مشکلات باشد.
وي افزود: کش‌مکش‌هاي سياسي در کشور ما به نحوي آزاردهنده مردم را از صحنه سياست فراري داده و منجر به کاهش اعتماد شده است. انتخابات يک ابزار مبارک براي مردم‌سالاري است. به شرط آن‌که با روش متين و زمان مشخص در جامعه مورد استفاده واقع گردد. اگر در جامعه فضاي انتخابات به درون زمان تلاش و کار امتداد يابد، انتخابات از حالت ابزار به هدف تبديل شده و عملاً‌ مانع توسعه مي‌شود.
وي افزود: التهابات انتخابات بايد توسط نخبگان سياسي به مبدا اشتراک عمل سياسي جامعه تبديل شود، نه محل مناقشات. متاسفانه برخي تحليل‌ها در رسانه‌ها نشان‌گر اين است که همچنان باوجود ۷ ماه بعد از انتخابات، فضاي رد و بدل سياسي آن هم گاه با سياه‌نمايي ادامه دارد و اين امر نتيجه انتخابات که بايد مبناي وفاق سياسي باشد، به چالشي جديد با فرسايش بدل کرده و نتيجه آن چيزي چز سرخوردگي و عقب‌افتادگي در جامعه نيست.
رييس مجلس گفت: بستر حل مشکلات اقتصادي در ضرورت فهم مشکلات اقتصادي است و عجيب اين است که برخي سياست‌مداران سياسي کشور مدت‌هاست صاحب صناعتي شده‌اند که خود را مامور به يافتن مواضع اختلاف مي‌دانند، نه پيدا کردن قلمروهاي وسيع وفاق. که البته وسيله دست بي‌هنران است، نه ابزار حکمت باهنران.
او تصريح کرد: در چنين اوضاع و احوالي دشمنان کينه‌توز ايران با فرصت‌طلبي از همه ابزارهاي خود با خشونت بهره جستن. به آتش کشيدن پرچم ايران و مساجد و تکايا و کشتن و زخمي‌کردن پليس حرکت اعتراضي نيست که در چارچوب قانون محترم شمرده شده است؛ بلکه ايجاد آشوب و بلوا و سلب ايجاد آشوب و بلوا و سلب آسايش مردم در جامعه است و ديديد که چگونه توسط خود مردم در برابر آن ايستادگي کرد.
او با اشاره به اقدامات غيرقانوني اخير امريکا در تحريم برخي شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي کشورمان گفت: گرچه رفتار ناهنجار ايالات متحده آمريکا به نحوي شده که باعث آبرو و افتخار اشخاص مي‌شود اما رفتار و زياده‌خواهي اين کشور همراه با سياست کارچاق‌کني تاجرمآبانه تاثيري سوء در سياست منطقه گذاشته است. به‌طوري که صحنه ديپلماسي را با عدم تعين زايدالوصفي مواجه کرده است.

رييس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس شوراي اسلامي‌به هيچ وجه تغيير در ساختار توافق هسته‌اي را نمي‌پذيرد و تغييرات از سخني که رييس‌جمهوري آمريکا اخيراً بيان داشتند، با تخريب کل توافق برابري مي‌کند و اگر چنين افکاري در ذهن دارند، لازم نيست بلاوجه تا چند ماه ديگر صبر کنند و بدانند تا چند ماه ديگر سرشان به سنگ خواهد خورد.