پرداخت ٥٧٧ ميليارد ريال تسهيلات حمايتي بانک صادرات درگلستان
حجم تسهيلات حمايتي بانک صادرات ايران در استان گلستان طي ٩ ماه ابتداي سال ٩٦ با محوريت قرار دادن توليد و اشتغال و همچنين کمک به ازدواج جوانان از ٥٧٧ ميليارد ريال گذشت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، بخش‌هاي مختلف اقتصادي و عمومي‌استان گلستان طي ٩ ماه منتهي به پايان آذر ماه سال ٩٦ از ٣٨٢٦ فقره تسهيلات اين بانک بالغ بر ٥٧٧ ميليارد ريال استفاده کرده‌اند که وجوه پرداختي به زوج‌هاي جوان در قالب وام قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه و تسهيلات اعطايي رفع موانع توليد، بيشترين سهم را در اين زمينه به خود اختصاص داده اند.
بنا براين گزارش، طي ٩ ماه مورد نظر ٣٢٧٦ فقره وام قرض الحسنه ازدواج وتهيه جهيزيه قريب به ٣٤٣ ميليارد ريال به جوانان اين استان پرداخت شده که از جايگاه ويژه بانک صادرات ايران در حمايت از سنت حسنه ازدواج حکايت دارد.
در همين حال بانک صادرات ايران از محل مصوبات کارگروه استاني جهت رفع موانع توليد با اعتباري بالغ بر ١١٦ ميليارد ريال به ١١ بنگاه اقتصادي تسهيلات داده که در کمک به تثبيت و ايجاد اشتغال نقش مهمي‌ايفا کرده است. در اين مدت، تسهيلات ٢٥ ميليارد ريالي نوسازي و بهسازي مسکن روستايي در اختيار ١٤٨ متقاضي در سطح روستا‌هاي استان قرار گرفت.
علاوه براين، در راستاي عمل به برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي ١٣٠ نفر از معرفي شدگان کميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي بيش از ١٧ ميليارد ريال وام قرض الحسنه مشاغل خانگي از بانک صادرات ايران دريافت نمودند.

تامين مالي 243 طرح صنعتي در استان يزد توسط بانک صنعت و معدن
تعداد 243 طرح شامل طرح‌هاي به بهره برداري رسيده، مصوب و جاري در 5 سال اخير با استفاده از 1117 ميليارد تومان تسهيلات ريالي و 714 ميليون يورو تسهيلات ارزي بانک صنعت و معدن در استان يزد تامين مالي شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، همچنين تعداد 34 طرح صنعتي نيز از سال 92 تا پايان آذرماه سال جاري، با تسهيلات بانك صنعت و معدن در اين استان به بهره برداري رسيد.
در اين ميان براي افتتاح طرح‌هاي ياد شده مبلغ 42 ميليارد تومان تسهيلات ريالي و 465 ميليون يورو تسهيلات ارزي توسط اين بانک پرداخت شده و براي 2295 نفر ايجاد اشتغال کرده است. گفتني است از طرح‌هاي به بهره برداري رسيده در استان يزد مي‌توان به طرح‌هاي فولاد ارفع ، الياف گستر يزد، آرين سرام ابرکوه، کاشي برج اردکان، مولد برق يزد، کاشي امين ميبد، قيام نخ، کاشي ميلاد يزد و مجتمع سلولزي کيان آريانا کوير اشاره کرد.

توزيع ۶.۰۰۰ جلد دفترچه بين دانش آموزان مناطق محروم توسط بانک ملت
بانک ملت نسبت به توزيع ۶ هزار جلد دفترچه در بين دانش آموزان مناطق محروم استان سيستان و بلوچستان اقدام کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين بانک در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود در زمينه توسعه علم و دانش در نقاط محروم کشور، ۶ هزار جلد دفترچه ۶۰ برگ را در بين مدارس مناطق محروم استان سيستان و بلوچستان توزيع کرد. بانک ملت در سال جاري، نسبت به توزيع ده‌ها هزار قلم دفترچه، مداد رنگي و انواع ديگر نوشت افزار در مدارس مناطق محروم در سطح کشور با همکاري کميته امداد امام خميني (ره) و مديريت‌هاي خود در استان‌ها اقدام کرده است.

راهنماي همراه‌بانک قرض الحسنه مهر ايران
اداره کل فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض الحسنه مهرايران به منظور تسهيل در نصب و راه اندازي نسخه همراه بانک توسط مشتريان، راهنماي کامل اين نرم افزار را منتشر كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، مشتريان اين بانک مي‌توانند با بکارگيري خدمات «همراه‌بانک» در هر ساعتي از شبانه روز، با استفاده از تلفن همراه، به اطلاعات سپرده بانكي يا كارت خود دسترسي يافته و از خدماتي نظير انتقال وجه، پرداخت قبض، مشاهده وضعيت تسهيلات، امور مربوط به چك، كارت و سپرده بهره‌مند شوند. مشاهده سوابق تراکنش‌هاي انجام شده، مشاهده موجودي و گردش حساب و کارت قرض الحسنه مهر ايران، پرداخت قبوض از طريق حساب و کارت، انتقال وجه از حساب خود به ساير حساب‌هاي قرض الحسنه مهر ايران، انتقال وجه از مبدا کارت قرض الحسنه مهر ايران به تمامي‌كارت‌هاي شتابي، انتقال وجه پايا،مديريت چك، مديريت و پرداخت تسهيلات، افتتاح حساب و غيره تنها بخشي از امكانات طراحي شده در اين نرم افزار است.

با همراه بانک سينا جايزه بگيريد
بانک سينا به منظور ترويج فرهنگ بانکداري الکترونيک، مسابقه عکاسي «بانک همراه من» را برگزار مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، عموم هموطنان مي‌توانند با نصب و فعالسازي آخرين نسخه همراه بانک سينا تا تاريخ ۱۲ بهمن ماه در مسابقه عکاسي «بانک همراه من» شرکت کرده و برنده يک دستگاه تلفن همراه هوشمند آيفون و جوايز ارزنده ديگر شوند.
بر اساس اين گزارش، کافي است نرم افزار همراه بانک سينا را نصب و اجرا کنيد و با چيدمان ميز کار و يا تحصيل خود با محوريت همراه بانک سينا عکس بگيريد و تصاوير را با هشتگ #بانک_سينا و #بانک_همراه_من در اينستاگرام به اشتراک گذاشته و دو نفر از دوستانتان را برروي تصوير بارگذاري شده تگ کنيد.

مرکز پژوهش‌هاي مجلس بررسي کرد؛
مرکز پژوهش‌هاي مجلس در گزارشي به بررسي وضعيت نظام بانکي در آستانه سال ۹۷ پرداخت و خواستار تعيين تکليف نرخ سود تسهيلات بانکي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، مرکز پژوهش‌هاي مجلس در گزارشي با عنوان تبيين وضعيت نظام بانکي در آستانه سال ۱۳۹۷ اعلام کرد: بر اساس آخرين آمارهاي منتشر شده توسط بانک مرکزي حجم نقدينگي در پايان شهريور ماه ۱۳۹۶ به ۱۳۸۹۹.۵ هزار ميليارد ريال رسيده که نسبت به همين زمان در سال گذشته بيش از ۲۳.۸ درصد رشد يافته که در اين سهم رشد شبه پول (که بخش غالب آن را سپرده‌هاي سرمايه گذاري تشکيل مي‌دهد) از رشد پول (که بخش غالب آن را سپپرده‌هاي ديداري تشکيل مي‌دهد) بيشتر بوده است.
بر پايه اين گزارش، سهم شبه‌ پول از کل تقدينگي شهريورماه ۱۳۹۶ برابر با ۸۷.۹ است در حالي که سهم آن از حجم نقدينگي در پايان اسفندماه ۱۳۹۵ برابر با ۸۶.۹ درصد بوده است. بر اين اساس، با وجود کاهش دستوري نرخ سود علي الحساب سپرده‌ها از سوي بانک مرکزي در ۱۱ شهريورماه ۱۳۹۶، شاهد افزايش سهم سپرده‌هاي سرمايه گذاري بوده‌ايم.
در عين حال، مهلت ۱۱ روزه بانک مرکزي براي انتقال سپرده‌ها و بستن قرارداد سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري يک ساله با نرخ‌هاي بالاتر در اين واقعه نقش داشته است، اما بايد اذعان کرد که کماکان نرخ سود بانکي ۱۵ درصد در مقايسه با نرخ تورم ۱۰ درصدي بالاست و بسياري از عاملان اقتصادي نرخ حقيقي ۵ درصدي بدون ريسک را بر ساير فرصت‌هاي پيش‌روي خود ترجيح مي‌دهند.
بالا بودن نرخ سود حقيقي سپرده گذاري و به تبع آن بالا بودن سهم شبه پول در حجم کل نقدينگي در سال‌هاي اخير پيامدهاي بسيار منفي براي شبکه بانکي کشور داشته است. به طور مشخص هزينه‌هاي تامين منابع براي بانک‌ها بسيار افزايش يافته، زيرا هم نرخ سود و هم حجم سپرده‌ها افزايش يافته است. افزايش هزينه‌هاي بانک از اين محل در کنار کاهش درآمدهاي بانک‌ها از محل تسهيلات (با توجه به کاهش تسهيلات دهي بانک‌ها و افزايش نکول در بازپرداخت اصل و سود تسهيلات پرداخت شده به واسطه شرايط نابسامان بنگاه‌هاي اقتصادي) و ساير دارايي‌ها (بدهي‌هاي دولت، املاک و مستغلات و ساير دارايي‌ها) منجر به افزايش زيان بانک‌ها شده که در طول‌هاي سال‌هاي گذشته اين زيان در ترازنامه شبکه بانکي انباشت شده است. طي دو سال گذشته تنها بخشي از اين زيان‌ها در ترازنامه شبکه بانکي شناسايي شده و مابقي آن به صورت دارايي‌هاي موهومي‌در آمده است. در واقع طرف بدهي ترازنامه شبکه بانکي از محل افزايش سود سپرده‌ها منبسط شده که بخشي کوچکي از آن از طريق شناسايي زيان و کاهش حقوق صاحبان سهام جبران شده و بخش غالب آن به صورت دارايي‌هاي موهومي‌در طرف دارايي‌هاي ترازنامه قرار گرفته است. تداوم اين روند به واسطه افزايش سهم سپرده‌هاي سرمايه گذاري مدت‌دار (افزايش هزينه‌هاي بانک‌ها) و کاهش سهم دارايي‌هاي مولد در ترازنامه بانک افزايش اين زيان خواهد بود. با وجود کاهش دستوري نرخ سود علي‌الحساب سپرده‌ها در بخشنامه هشت‌بندي بانک مرکزي در ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، تکليف مشخصي در خصوص نرخ سود تسهيلات به بانک‌ها ابلاغ نشده است. بر اين اساس با توجه به هزينه‌هاي مربوط به پرداخت سود به نظر نمي‌رسد کاهش قابل توجهي در نرخ سود تسهيلات صورت گيرد و اين به معناي آن است که تنگناي مالي بنگاه‌هاي اقتصادي کماکان تداوم خواهد داشت.


جلسه هيات امناي صندوق توسعه ملي جمهوري اسلامي‌ايران روز شنبه23 دي ماه به رياست حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهور تشکيل و دکتر مرتضي شهيد زاده به عنوان رييس هيات عامل اين صندوق انتخاب شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، هيات امناي صندوق توسعه ملي دکتر مرتضي شهيد زاده را با توجه به سوابق و تجارب ارزنده وي به عنوان عضو جديد هيأت عامل و رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي انتخاب کردند. بر اساس اين گزارش ، در اين جلسه و مطابق با اساسنامه صندوق توسعه ملي موضوع استعفاي مهندس احمد دوست حسيني رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي بررسي و اعضاي هيات امنا با آن موافقت کردند. همچنين دکتر اميدگيلان پور به عنوان عضو جديد هيات عامل صندوق توسعه ملي انتخاب شد.
اين گزارش مي‌افزايد، دکتر مرتضي شهيدزاده هم اکنون رييس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي است وافزون برآن، عضويت در هيات مديره بانک گردشگري و بانک دي و همچنين معاونت مديرعامل بانک اقتصاد نوين را در کارنامه مديريتي خود دارد.


توسط چقازردي مديرعامل و با حضور خطيبي و دکتر حسيني اعضاي هيئت مديره، باشگاه مشتريان بانک سپه افتتاح شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، مراسم رونمايي از باشگاه مشتريان بانک سپه به عنوان بخشي از برنامه‌هاي سومين سمينار آموزشي بازاريابي حرفه‌اي با حضور مديرعامل، اعضاي هيئت مديره، مديران امور، رؤساي ادارات و کارشناسان روابط عمومي‌و بازاريابي مناطق کشور در سالن همايش‌هاي ساختمان نگين برگزار شد. براساس اين گزارش، دارايي رئيس اداره کل بازاريابي بانک سپه درخصوص اهداف و روند شکل گيري باشگاه بانک سپه گفت: هدف از راه اندازي اين باشگاه برقراري ارتباط سازنده با مشتريان و شکل گيري رابطه بلند مدت دوسويه به منظور اعتلاي برند بانک سپه در بازار و تبديل شدن به انتخاب نخست مشتريان در راستاي استراتژي کلان بانک سپه است. دارايي گفت: در حال حاضر با توجه به دانش و تجربه کسب شده در فاز نخست و ايجاد زمينه لازم در بانک از لحاظ داده‌هاي اطلاعاتي، باشگاه پذيرندگان به باشگاه مشتريان توسعه پيدا کرده و اين امکان براي همه مشتريان بانک فراهم شده تا با عضويت در باشگاه مشتريان بانک سپه از جوايز دوره‌اي و خدمات ارزشمند آن استفاده کنند.


مديرعامل شرکت شاپرک از کاهش ۳.۵ درصدي نسبت اسکناس و مسکوک به نقدينگي طي ۴ سال اخير با افزايش تراکنش‌هاي الکترونيک خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبري هفتمين نمايشگاه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت ، محسن قادري افزود: گسترش و ارتقاي کيفيت خدمات پرداخت الکترونيک در کشور مستلزم سرمايه‌گذاري در اين بخش است و لازمه جذب سرمايه‌ها هم شفافيت و اصلاح مدل درآمدي در کارمزدها است. وي گفت: خدمات پرداخت الکترونيک با وجود همه محدوديت‌ها و تنگناهاي تحميلي به نظام بانکي کشورمان طي دو دهه اخير پيشرفت‌هاي قابل‌توجهي داشته‌ تا جايي که در حال حاضر نمي‌توان نقش و سهم اين خدمات را در اقتصاد کشور ناديده گرفت. وي ادامه‌داد: نظارت بر شرکت‌هاي پي‌اس‌پي و شبکه پرداخت، ايجاد سوئيچ شاپرک به عنوان سوييچ پذيرندگي درکشور، تحقيق و برنامه‌ريزي براي بهبود مستمر فرايندهاي پرداخت الکترونيک، زمينه‌سازي براي ارائه خدمات مطابق با الگوها و استانداردهاي جهاني و حفظ امنيت شبکه از جمله اهداف و مسئوليت‌هاي شاپرک است که طي اين سال‌ها تلاش مجدانه‌اي براي انجام آن‌ها انجام گرفته‌است.
وي ادامه‌داد: شاپرک هم اکنون جايگاه مهمي‌در تبادلات پولي کشور دارد؛ نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به نقدينگي طي سال‌هاي اخير کاهش يافته و از حدود ۶ درصد در سال ۹۲ به ۲,۶۶ درصد در پايان سال ۹۵ رسيده‌است. نسبت مبلغي تراکنش‌هاي شاپرک به توليد ناخالص داخلي، از ۷۱ درصد در تابستان ۹۳ به ۱۱۱ درصد در پائيز ۹۵ رسيده است که رشد قابل توجهي را در کنار سهم بزرگي از اقتصاد ملي نشان مي‌دهد. مديرعامل شاپرک افزود: در نتيجه اقدامات و پيگيري‌هاي شاپرک، ميزان انطباق عملکرد شرکت‌هاي پي‌اس‌پي با الزامات شاپرک از کمتر از ۲۰ درصد در سال ۹۲ به بالاي ۹۰ درصد در پايان سال ۹۵ رسيد. ميزان تطابق عملکرد شرکت‌ها در حوزه استانداردهاي امنيتي از ۳۵ درصد در سال ۹۳ به بيش از ۹۵ درصد در پايان سال ۹۵ رسيده است. همچنين تعداد تراکنش‌هاي شاپرکي از سال ۹۲ تا ۹۶ با افزايش ماهانه حدود يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تراکنش از حدود ۲۰۰ ميليون به يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون تراکنش در هر ماه افزايش يافته‌است.
 به گفته وي، بيشترين افزايش را در اين مدت، تراکنش‌هاي خريد داشته که از حدود ۱۵۰ ميليون در ماه طي سال ۹۲ به حدود کمي‌بيشتر از ماهانه يک ميليارد و ۱۵۰ تراکنش در سال ۹۶ افزايش يافته‌است. تراکنش‌هاي پرداخت قبض و خريد شارژ همچنين مانده‌گيري که در سال ۹۲ تعداد قابل ملاحظه‌اي نبودند نيز طي اين چهار سال به ترتيب به کمي‌بيشتر از ۲۰۰ و ۱۰۰ ميليون تراکنش در ماه رسيده‌اند.مبلغ اسمي‌تراکنش‌هاي شاپرکي در سال ۹۲ رقمي‌در حدود ۳۰۰ ميليارد ريال در ماه بوده که در سال ۹۶ به ماهانه حدود ۱۳۵۰ ميليارد ريال افزايش يافته‌است. طي اين سال‌ها تعداد تراکنش‌هاي انجام شده با آن‌ها رشدي حدود يک ميلياردي را در هر ماه نشان‌مي‌دهد. تعداد تراکنش‌هاي موبايلي و اينترنتي هم به ترتيب حدود ۱۵۰ و ۳۰ ميليون در ماه افزايش يافته‌اند.
قادري با اشاره به موضوع ضرورت اصلاح ساختار کارمزد در خدمات پرداخت الکترونيک، گفت: تداوم اين خدمات و حفظ کيفيت آن‌ها بدون شک مستلزم سرمايه‌گذاري لازم و کافي است. از آنجايي که اين سرمايه‌گذاري‌ها بايد از سوي بخش غيردولتي در حوزه بانکي، پرداختي و بخش‌هاي مرتبط انجام بگيرد و سهم دولت به حداقل ممکن برسد، توجيه اقتصادي لازم بايد براي سرمايه‌گذاران وجود داشته باشد. يکي از کليدي‌ترين عوامل تأثيرگذار در ايجاد اين توجيه، شفافيت و منطق مدل درآمدي در اين بخش است که تنها با اصلاح ساختار کارمزد ممکن مي‌شود. قادري افزود: اصلاح ساختار فعلي نيازمند عزم همگاني و همکاري تمامي‌دستگاه‌ها و نهادها است بنابراين اميدواريم بتوانيم اصلاح نظام کارمزد را با حمايت نمايندگان مجلس عملياتي کنيم.  يادآور مي‌شود، هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با موضوع" نوآوري، بازيگران جديد و کارآيي در کسب و کار مالي" دوم و سوم بهمن ماه سال جاري توسط پژوهشکده پولي و بانکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار مي‌شود.


در جلسه‌اي با حضور رضا دولت آبادي مدير عامل بانک تجارت ، محمد احمدي آذر به عنوان رييس جديد اداره روابط عمومي‌اين بانک معرفي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، مدير عامل بانک تجارت با اشاره به حساسيت‌هاي حرفه روابط عمومي‌افزود: روابط عمومي‌جبهه اول هر سازمان است و عملکرد آن در سريعترين زمان ممکن مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
دولت آبادي از زحمات کاظم پور در دوران تصدي مسئوليت اداره روابط عمومي‌بانک تقدير و خاطر نشان کرد: وي در اين مدت عملکرد درخشاني را از خود بر جاي گذاشت و انشا... از توانمندي ايشان در مسئوليت جديد و در حوزه بازاريابي بانک بهره خواهيم برد.اطمينان داريم آقاي احمدي آذر نيز با قبول اين مسئوليت ، برنامه‌هاي بانک در اين حوزه را با انرژي بيشتر راهبري خواهد کرد.
کاظم پور نيز در اين مراسم با ارائه گزارش مختصري از عملکرد 10 ساله خود در حوزه روابط عمومي‌بانک تجارت در سمت معاونت و رييس اين اداره گفت: روابط عمومي‌يعني قدرت رويارويي با فراز و نشيب‌هاي مختلف براي فعاليت در روابط عمومي‌بايد عاشق بود.
احمدي آذر رييس جديد روابط عمومي‌بانک تجارت نيز با تقدير از زحمات کاظم پور و تشکر از اعتماد مديريت ارشد بانک يادآور شد: هيچ فعاليتي در سازمان بدون بهره گيري از يک روابط عمومي‌قوي به نتيجه مطلوب منجر نمي‌شود و انشا... با تدوام همراهي پرسنل، جايگاه روابط عمومي‌بانک تجارت را ارتقا دهيم.
در پايان اين مراسم مدير عامل بانک تجارت حکم انتصاب کاظم پور را به عنوان رييس اداره بازاريابي و روابط با مشتريان و احمدي آذر را به عنوان رييس اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک تجارت به آنان اعطا کرد.


 تفاهم‌نامه همکاري سه‌جانبه بين پست‌بانک‌ايران، سازمان صنايع کوچک و شرکت تجارت الکترونيک نگين‌توسن به‌منظور تأمين مالي واحدهاي توليدي مستقر در نواحي صنعتي روستائي براي رونق کسب‌و‌کارهاي خرد و متوسط(SMEها) در شهرهاي زير 10 هزار نفر جمعيت امضاء شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: اين تفاهم‌نامه درراستاي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار درمناطق روستائي و با هدف بهره‌گيري از رويکرد تأمين مالي زنجيره تأمين در بستر سامانه کشوري کسب و کار صورت گرفت , طي مراسمي‌به امضاء خسرو فرحي مديرعامل اين بانک، صادق نجفي رئيس سازمان مذکور و جمال دامغانيان نماينده شرکت توسن رسيد. نجفي در اين مراسم با تأکيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي پست‌بانک ايران براي اشتغال‌زائي و رونق توليد در کشور گفت: بايستي کمک‌هاي هدفمندي به چرخه توليد شود تا بتوانيم هزينه‌هاي زنجيره توليد را کاهش داده و محصولات باکيفيتي را ارائه کنيم. فرحي نيز در ادامه اين مراسم ضمن استقبال از همکاري متقابل گفت: حمايت از بخش‌هاي توليدي و تأمين مالي آنها مي‌تواند راهگشاي اشتغال‌ کشور باشد و درصدد هستيم با پرداخت تسهيلات از منابع صندوق توسعه ملي به زنجيره توليد و بخش‌هاي اشتغال‌زائي ايجادي، توسعه‌اي و تکميلي کمک کنيم. وي تصريح کرد: بايستي هرچه سريعتر کارگروه‌هاي مشترک ايجادشده و ضمن بررسي موضوع، آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجرائي را تهيه و براي عملياتي شده طرح به واحدهاي مرتبط ارسال نمايند. همچنين سيدولي‌ا... فاطمي‌عضو هيأت مديره شرکت توسن در اين مراسم اظهارداشت: امروزه فناوري اطلاعات مدعي است که به زنجيره تأمين مالي کمک شاياني دارد و درواقع فناوري‌هاي جديد موجب کاهش فقر شده و به رفاه نسبي جامعه کمک مي‌کند. گفتني است: درپايان تفاهم‌نامه مذکور بين مسئولان مبادله و بر اجراي سريع آن تأکيد شد.


 در نهمين جشنواره بين‌المللي فارابي (ويژه تحقيقات علوم‌انساني و اسلامي)، انجمن مديريت ايران به رياست دکتر مجيد قاسمي، به‌عنوان انجمن علمي‌برتر شناخته‌شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، اين جشنواره با حضور دکتر روحاني رييس‌جمهور، دکتر غلامي‌وزير علوم و فناوري، معاون علمي‌و فناوري رياست‌جمهوري و جمعي از ادبا، پژوهشگران، مديران و انديشمندان برگزار شد.  در اين جشنواره انجمن مديريت ايران به رياست دکتر قاسمي‌به‌عنوان انجمن علمي‌برتر، از ميان بيش از 377 انجمن علمي، به‌سبب اقدامات شايسته و تلاش‌هاي مؤثر در عرصه دانش، پژوهش، توسعه و تعالي علوم‌انساني، موفق به دريافت لوح تقدير و تنديس شد.  گفتني است جشنواره بين‌المللي فارابي، ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي‌توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، به صورت سالانه برگزار مي‌شود. موضوع جشنواره، تحقيقات حوزه علوم انساني و اسلامي‌است.  در اين جشنواره در کنار حوزه «آثار پژوهشي»، حوزه‌هاي ديگري مانند تصحيح متون تاريخي، ادبي، فلسفي و...، نظريه‌پردازي و نقادي، ترجمه يا مترجم برتر و تأثيرگذار در حوزه اهداف جشنواره، پيشکسوت علوم انساني، شخصيت‌هاي پيشرو در حوزه علوم انساني، انجمن علمي‌برتر و فصلنامه‌ علمي‌پژوهشي برتر نيز مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.


 عضو هيئت مديره بانک دي ضمن ديدار با استاندار کرمانشاه از مناطق زلزله زده اين استان بازديد و با خانواده‌هاي آسيب ديده در اين مناطق ديدار و ابراز همدردي کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، اکبر پورمظاهري درجريان سفر به کرمانشاه که با هدف بازديد از مناطق زلزله زده انجام شد با استاندار کرمانشاه ديدار و گفت و گو کرد. بر اساس اين گزارش پورمظاهري در ديدار با مهندس بازوند استاندار کرمانشاه گزارشي از کمک‌هاي ارسالي بانک دي به مناطق زلزله زده اين استان ارائه کرد. استاندار کرمانشاه نيز ضمن تشريح آسيب‌هاي وارد شده به اين استان گفت: اقدام نظام بانکي در کمک به مناطق زلزله زده قابل تقدير است و انتظار داريم اين اقدامات تا زمان بازسازي کامل مناطق زلزله زده ادامه يابد.
 گفتني است در پي وقوع زلزله در مناطق غربي کشور، کارکنان بانک دي در راستاي ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي و کمک به تهيه ملزومات و رفع نيازمندي‌هاي هموطنان مصيبت ديده، بخشي از حقوق خود را به صورت داوطلبانه به خريد و ارسال اقلام مورد نياز هموطنان زلزله زده و راه اندازي کانکس‌هاي بهداشتي در استان کرمانشاه اختصاص دادند. 

عضو هيات رئيسه شوراي شهر مشهد با بيان اينکه بانک شهر مهم‌ترين حامي‌پروژه‌هاي اقتصادي و عمراني در کلانشهرها طي سال‌هاي اخير بوده است،گفت:توسعه و ارائه خدمات مدرن بانکي و طراحي ابزار جديد در ارائه خدمات بانکي به مشتريان از ويژگي‌هاي اصلي بانک شهر است.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، عليرضا شهرياري با اشاره به اهميت وجود يک منبع عظيم مالي براي توسعه شهري خاطرنشان کرد: شهرداري‌ها براي سرعت بخشيدن به فعاليت‌هاي اقتصادي نياز به يک پشتوانه عظيم مالي دارند تا بتوانند با تسريع در انجام پروژه‌ها ارزش افزوده مناسبي را براي شهروندان به وجود بياورند. عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي‌شهر مشهد تصريح کرد: با توجه به اينکه فعاليت رسمي‌بانک شهر به يک دهه نيز نرسيده است اما بايد عنوان کرد که اين بانک توانسته افتخارات بسياري در سيستم بانکداري کشور به نام خود ثبت کند که همين امر سبب اعتماد عمومي‌مردم به اين بانک شده است.
وي در ادامه گفت: بانک شهر توانسته در بسياري از پروژه‌هاي شهري مشهد نيز تاثيرگذار باشد.


به گفته عليرضا مرادي رئيس گروه کارشناسي خطوط اعتباري بانک توسعه صادرات ايران، درحال حاضر بانک توسعه صادرات از هشتم آبانماه 95 تاکنون طبق قراردادهاي فعال، مبلغ ۹۲۰۷ ميلياردريال تسهيلات با نرخ سود ترجيحي پرداخت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ، مرادي پيرامون جزييات تخصيص منابع سپرده‌گذاري ريالي صندوق توسعه ملي نزد بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان بخش صنعت و معدن گفت: درحال حاضر بانک توسعه صادرات از تاريخ ۸ آبان ۹۵ تا امروز طبق قراردادهاي فعال، مبلغ 9207ميليارد ريال تسهيلات با نرخ سود ترجيحي پرداخت کرده است. رئيس گروه کارشناسي خطوط اعتباري بانک توسعه صادرات در ادامه افزود: در حال حاضر منابع ريالي صندوق توسعه ملي نزد بانک توسعه صادرات در قراردادهاي فعال به ميزان 14700 ميليارد ريال است که عمده اين منابع به جز 500 ميليارد ريال آن (منابع غيرصادراتي با نرخ سود 16 درصدي) و مابقي با نرخ سود 11 و 12 درصد در حوزه صادرات مصرف مي‌شود. وي گفت: از منابع فوق‌الذکر دو قرارداد 600 ميليارد ريالي مجموعاً معادل ۱۲۰۰ ميليارد ريال جهت تخصيص سرمايه درگردش بخش صنعت و معدن در مناطق غيربرخوردار و دانش بنيان تمامي‌مناطق با نرخ سود 12 درصد در نظر گرفته شده که تماماً به متقاضيان پرداخت شده است. الباقي منابع نيز با نرخ سود 11 درصد به فعالان مختلف حوزه صادرات تخصيص داده مي‌شود.


بانک مسکن با پشت سر گذاشتن هفتاد و نهمين سالگرد تاسيس، وارد دهه هشتم از فعاليت‌هاي خود به منظور خدمت رساني به آحاد جامعه شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، اين بانک در تاريخ 25 دي ماه سال 1317 با عنوان بانک رهني ايران و با سرمايه‌اي بالغ بر 200 ميليون ريال تحت نظارت وزارت دارايي وقت و بانک ملي آن زمان با هدف کمک به خانه دار شدن مردم تاسيس شد. بانک مسکن در حالي هفتاد و نهمين سال فعاليت خود را پشت سر مي‌گذارد که هم اکنون با سرمايه انساني بالغ بر 12 هزار کارمند خود و به پشتوانه وفاداري و اعتماد مشتريانش در 1267 شعبه در طول 8 دهه گذشته جزو برترين بانک‌هاي کشور به لحاظ سطح خدمت رساني و کمک به تامين مالي مسکن آحاد جامعه بوده است.
طي سال‌هاي اخير بانک مسکن با توجه به شرايط اقتصادي روز کشور تلاش‌هاي بسياري براي رونق اقتصادي و کسب و کارهاي مرتبط با حوزه مسکن به منظور خدمت رساني به متقاضيان انواع تسهيلات ملکي و غير ملکي، انجام داده است که پرداخت تسهيلات ارزان قيمت خريد و ساخت مسکن و تلاش براي طراحي ابزارها و نهادهاي مالي و پولي تامين کننده سرمايه مورد نياز براي ورود به حوزه مسکن از سوي متقاضيان و افراد واجد شرايط از جمله مهمترين آن‌ها محسوب مي‌شود.