اشکالاتي در جزئيات طرح ترافيک وجود دارد
رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي‌شهر تهران با تأکيد بر اين موضوع که با کليات بازنگري طرح جديد ترافيک موافق هستيم، گفت:‌ در جزئيات طرح اشکالاتي وجود دارد که بايد رفع شود. محمد عليخاني در گفتگو با فارس، در پاسخ به اين پرسش که پليس اعلام کرده که با تمهيداتي که پيش‌بيني شده هيچ تغييري در ميزان سهميه و ميزان فروش طرح ترافيک در سال آينده به وجود نمي‌آيد، گفت:‌ صحبت‌هاي پليس مبهم بوده است. پليس عضو شوراي ترافيک تهران است و هر تصميمي‌که در شوراي ترافيک گرفته شود مصوبه پليس هم محسوب مي‌شود. وي ادامه داد: لايحه طرح جديد ترافيک بعد از تصويب در شوراي ترافيک تهران براي شورا ارسال مي‌شود که البته گفته مي‌شود ارسال شده که ما آن را حتما بررسي مي‌کنيم. وي با تأکيد بر اين موضوع که با کليات بازنگري طرح جديد ترافيک موافق هستيم گفت: ‌در جزئيات طرح اشکالاتي وجود دارد که بايد رفع شود. کار کوچکي نيست قطعا طرح ترافيک بعد از 38 سال بايد بازنگري شود.

به هيچ طرح انتقال آبي مجوز نداده‌ايم
معاون سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه اين سازمان به هيچ طرح انتقال آبي مجوز نداده، گفت: آنچه در رسانه‌ها مطرح شده، تعيين تکليف است و مجوزي صادر نشده است. مسعود تجريشي در گفتگو با مهر تصريح کرد: در دولت دوازدهم سازمان محيط زيست به هيچ پروژه انتقال آبي مجوز نداده است و آنچه در رسانه‌ها مطرح شده است تعيين تکليف است و مجوزي صادر نشده است. مسعود تجريشي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست به دنبال آن است که کارهاي به جا مانده را تعيين تکليف کند و مسائل هم شفاف باشد. وي با اشاره به طرح انتقال آب خزر به سمنان گفت: آن کسي که خودش گفته مهمترين مساله ما در سمنان آب است، صنايع نمي‌توانند توسعه پيدا کنند و تنها راه انتقال آب است اکنون عقب‌نشيني کرده است. 

کمبود 3000 اتوبوس در تهران
فرماندار تهران بر لزوم اختصاص بخشي از درآمد حاصل از فروش مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيک براي نوسازي ناوگان اتوبوسراني شهر تهران تاکيد کرد. به گزارش ايسنا، عيسي فرهادي تاکيد کرد: در جهت تامين اعتبارات لازم براي اين اقدامات بايد تلاش کنيم بخشي از اعتبارات حاصل از فروش مجوز ورود به طرح ترافيک به نوسازي ناوگان اتوبوسراني اختصاص پيدا کند. در حال حاضر از 6000 اتوبوس شهر تهران 50 درصدشان سن بالايي دارند و فرسوده محسوب مي‌شوند و اين در شرايطي است که تهران با کمبود 3000 اتوبوس مواجه است. فرماندار تهران با اشاره به اينکه شهر تهران نيازمند 9000 اتوبوس است، افزود: در حال حاضر 6000 اتوبوس در شهر تهران فعاليت مي‌کنند که نيمي‌از آنها فرسوده هستند.


شمار جايگاه هاي استان گيلان به ۱۸۱ باب رسيد
تجارت-استان گيلان_فرحي: با راه اندازي دوجايگاه عرضه بنزين و نفتگاز درشهرستانهاي املش (ناحيه رودسر) و صومعه سرا در هفته اول دي ماه سال جاري تعداد جايگاههاي استان گيلان به ۱۸۱ باب رسيد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه گيلان : جايگاه اختصاصي شهرستان املش(ناحيه رودسر) و جايگاه اختصاصي صومعه سرا محور رشت به تولم شهر به ترتيب يازدهمين جايگاه شهرستان رودسر و دهمين جايگاه شهرستان صومعه سرا مي‌باشند . تاريخ شروع احداث جايگاه اختصاصي املش رودسر ۸۷/۶/۵ بوده و درزميني به مساحت شش هزار و۹۹۲ مترمربع با سرمايه گذاري بالغ بر چهار ميليارد و۲۰۰ ميليون تومان توسط بخش خصوصي احداث شد .
همچنين جايگاه اختصاصي رودسر با تعداد سه سکو ، هفت تلمبه و۲۲ نازل اشتغالزايي 6 نفر را نيز بدنبال داشته است. قابل ذکر است جايگاه اختصاصي صومعه سرا در زميني به مساحت چهار هزار متر مربع و به هزينه بالغ برپنج ميليارد تومان توسط بخش خصوصي احداث شدو شروع احداث آن در تاريخ ۹۳/۱۱/۱۱ بوده است . گفتني است جايگاه اختصاصي صومعه سرا با تعداد سه سکو ، شش تلمبه و۲۴ نازل اشتغالزايي ۱۵ نفر را نيز به دنبال داشته است .

تقدير دهيار روستاي گنبد پيرمحمد از مدير امور آب وفاضلاب روستايي شهرستان ملکشاهي
 تجارت-استان ايلام: به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب وفاضلاب روستايي استان ايلام شوراي اسلامي‌و دهيار روستاي گنبد پيرمحمد با ارسال لوحي مشترک از مهندس سجاد سهرابيان مدير امورآبفار شهرستان ملکشاهي تقدير کردنند.
در بخشي از اين لوح آمده لازم ميدانيم از زحمات بي شائبه جنابعالي در راستاي خدمت رساني به روستائيان عزيز که نشان از تعهد و شايستگي شما مي‌باشد تقدير و تشکر نماييم اميد است در سايه توجهات حضرت وليعصر (ارواحنافداه ) موفق و منصور
 باشيد.

تفاهم نامه نصب کد پستي ۱۰ رقمي‌ شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي امضا شد 
تجارت-استان مرکزي: با حضور مدير کل پست و مدير عامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي تفاهم نامه بهنگام سازي، چاپ و نصب کد پستي ۱۰ رقمي‌واحد‌هاي صنعتي و خدماتي مستقر در شهرک‌ها و نواحي صنعتي استان امضا شد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي آمره مدير عامل با اعلام اين خبر گفت: اين تفاهم نامه در ۶ ماده و پنج تبصره با هدف بهنگام سازي اطلاعات کد پستي واحد‌هاي صنعتي بر اساس نقشه و فيلد‌هاي اطلاعاتي در يافتي از شهرکها تنظيم شده و مدت زمان اجراي آن ۴ ماه شمسي است که در پايان کار آنها کد پستي نصب مي‌شود.وي عنوان كرد: فيلد‌هاي اطلاعاتي شامل نام کارگاه، شرح فعاليت، نام مالک يا مالکان، تلفن‌هاي ثابت و همراه، طول و عرض جغرافيايي، آدرس و شماره قطعه است.
وي در پايان اظهار داشت: بر اساس تفاهم صورت گرفته جنس پلاک‌هاي کد پستي از آلومينوم به ابعاد ۳۰ در ۶۰ سانتي متر با ضخامت ۵ ميلي متر با هزينه هر پلاک ۸هزار تومان 
مي‌باشد.


عضو کميسيون عمران مجلس، با تاکيد برعدم توانايي شهرداري درپرداخت بدهي‌هاي خود، گفت:‌ شهرداري طي فراخواني از نهادهاي طلبکار براي تعيين تکليف بدهي‌هاي شهرداري دعوت کند. عبدالکريم حسين‌زاده گفت:‌ به نظر مديران شهري در دوره گذشته بايد نسبت به اين بدهي‌ها پاسخگو بوده و اسناد و مدارک‌هاي لازم را شفاف مشخص کنند، اما اگر قراردادي بدون طي هيچ تشريفاتي و قانوني منعقد شده بايد حذف شود؛ هيچ دليلي وجود ندارد در اينکه قرارداد فاسد و بدون طي مراحل قانوني به پيمانکاري واگذار شده براي مردم هزينه‌سازي کند؛ بنابراين شهردار تهران بايد با جسارت مديريتي داشته و تمام قراردادهاي فسادزا و بدون سند و مدرک را شناسايي و فسخ کند.


نماينده مردم کرمانشاه در مجلس با انتقاد از اينکه مردم زلزله‌زده با مشکلات بهداشتي و گرمايشي دست و پنجه نرم مي‌کنند، گفت: کانکس براي ۳۰ درصد مردم هنوز تامين نشده است. احمد صفري گفت: بعد از گذشت يک هفته از زلزله کرمانشاه ابراز همدردي‌ها فروکش، مردم به فراموشي سپرده شدند و کمک‌رساني و امدادرساني به صورت لاک پشتي انجام شد. وي با اشاره به اينکه هنوز 30 درصد از مردم منتظر کانکس هستند، افزود: در اين رابطه مديريت متمرکزي ديده نمي‌شود و مردم در بلاتکليفي به سرمي‌برند به نحوي که 20 تا 30 درصد مردم هنوز در چادر به سر مي‌برند و براي آنها کانکس تامين نشده است.


عضو کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينکه جاي مکان‌هايي براي اعتراضات مردمي‌در کشور خالي است اقدام شوراي شهر براي ايجاد پارک اعتراض را در مديريت اعتراضات موثر دانست. سلمان خدادادي مصوبه شوراي شهر تهران در مورد ايجاد پارک اعتراض و در نظر گرفتن مکاني هميشگي براي اعتراضات مردمي‌را اقدامي‌مناسب براي مديريت اعتراضات دانست و گفت: اعتراض کردن در هر جامعه‌اي امري معقول، منطقي، تعريف شده و مورد قبول است به گونه‌اي که در شهرهايي مانند ترکيه و لندن مکان‌هايي وجود دارد که مردم تحت نظارت مناسب پليس اعتراضات صنفي خود را مطرح و مسئولان نيز پاسخ‌هايي را به آنها ارائه مي‌کنند.


افشاگري نجفي از يک قرارداد ميلياردي در دوران شهردار سابق
گروه اجتماعي: روز گذشته محمدعلي نجفي، شهردار تهران براي ارائه گزارش تحويل و تحول شهرداري به صحن شورا آمد تا گزارش خود را قرائت کند. گزارشي که به ادعاي نجفي در حد ۹۵ درصد دقت داشت. شهردار تهران در صحبت‌هاي ديروز خود از فرصت‌هاي زيادي که طي ۱۲ سال گذشته از دست رفته سخن گفت. او اشاره‌اي به ميزان بدهي‌هاي شهرداري داشت و اعلام کرد که براساس تحقيقات صورت گرفته شهرداري داراي ۲۹ هزار و ۵۱۰ ميليارد تومان بدهي ثبت شده، ۲۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان بدهي تقريباً قطعي و ۸ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان بدهي احتمالي است، يعني جمعاً ۵۲ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان بدهي که سه برابر بودجه سال ۹۶ است. نجفي ادامه داد: در حال حاضر شهرداري براي اتمام و پيشرفت پروژه‌هاي عمراني نياز به ۳۴ هزار ميليارد تومان اعتبار دارد. پس با حساب بدهي‌ها مجموعه تعهدات شهرداري ۸۶ هزار ميليارد تومان است. شهردار تهران تصريح کرد: بين ۴۰ تا ۵۰ هزار ساعت کار براي تهيه گزارش وقت صرف شده و اين گزارش ۵۰۰ صفحه دارد و يک سند استثنايي محسوب مي‌شود‌ و ۹۵ درصد دقت و اطلاعات آن کافي است. همچنين خطاهاي محاسباتي زيادي براي تعيين ميزان هزينه پروژه‌هايي همچون صدر و توحيد صورت گرفته است.
رد پاي انتخابات در قرارداد شهرداري گذشته
نجفي با اشاره به اينکه در ۱۲ سال گذشته شهرداري ضعف‌هاي عملکردي و مديريتي فراواني داشته است ادامه داد: در مواقعي سوءاستفاده تا حدي بوده که بايد آن را به مراجع قضايي اعلام مي‌کرديم اما خوشبختانه فرق اين شورا با شوراي قبلي عزم براي مبارزه با فساد بوده است. من به صورت مصداقي به دو مورد اشاره مي‌کنم که براي مجموعه‌اي که ادعاي مديريت جهادي مي‌کند بعيد است. او ادامه داد: براي مثال با فردي قراردادي يک ميليارد توماني براي تدوين شاخص ارزيابي عملکرد منعقد کردند که ارزش آن فقط ۱۰ ميليون تومان بوده است. او با بيان اينکه ۷۵۰ ميليون تومان براي اين پروژه بعد از انتخابات در مرداد ۹۶ پرداخت شده، افزود: دوم مرداد ۹۶ دوباره با همين آقا قراردادي به ارزش ۷۳۰ ميليون تومان بسته شده که‌‌ همان روز قرارداد پول رابه او پرداخت کردند و اکنون اين آقا مدعي است که از اين ۱۳۴۴ ميليارد تومان فقط ۱۷۰ ميليارد را خودش برداشته و بقيه به حساب رئيس دفتر يکي از معاونين شهردار ريخته شده که او هم پول را صرف خرج انتخابات کرده است. او ادامه داد: رئيس دفتر معاون نيز از اين پول را مقداري براي خودش برداشته و بقيه را براي هزينه‌هاي عام‌المنفعه انتخابات خرج کرده است. به غير از اين مورد موارد متعدد ديگري هم وجود دارد و بعد از مطالعات و ارزيابي درخواهيم يافت که راه مديريت شهر تهران با چه معضلاتي روبرو است.
اداره مالي شهرداري ديمي‌بوده است
نجفي با بيان اينکه سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي شهرداري فقط در نقش يک کارگزار عمل مي‌کرده، گفت: اين سازمان به دنبال پيدا کردن سرمايه‌گذار خارجي و يا برنامه‌هاي جديد توسعه شهري نبوده است کارش اين بوده که املاک و مستغلات را گرفته و به صورت مشارکتي ساخت و ساز کند. او در ادامه به سازمان املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: هيچ اطلاعات دقيق و سندي از ارزش املاک اختصاصي شهرداري تهران و وضعيت ثبتي آنها در دست نيست. اينکه چقدر از اين املاک سند دارد و يا ارزش آن‌ها چقدر است. ۶۴۷ متر غالباً در اختيار نهاد‌ها قرار گرفته و بحث املاک نجومي‌شامل اين امر نمي‌شود البته املاک نجومي‌اصلاً در سيستم ثبت نشده است. او گفت: متاسفم که اينگونه صحبت مي‌کنم، اما اداره مالي شهرداري ديمي‌بوده است يک جايي ۷ درصد و يک جايي ۲۵ درصد درآمد پايدار داشته است.
استخدام ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات
نجفي ادامه داد: ۱۶ هزار پست در شهرداري داريم، اما ۶٨ هزار نفر کارمند داريم يعني به ازاي هر۴٢۶ نفر يک پست سازماني در شهرداري وجود دارد. شهردار تهران با اشاره به اينکه در سال ٩۵ تعدادپرسنل ۵۵ هزار نفر بود اما در عرض سه ماه، ١٣ هزار نفر به نيروي انساني اضافه شد گفت: برخي افراد حتي سابقه يک روز فعاليت در شرکت‌هاي پيماني نداشتند. وي افزود: در سال ۹۵ تعداد پرسنل شهرداري ۵۵ هزار و ۹۵۲ نفر بوده است که مستمر حقوق مي‌گرفتند. طي سه چهار ماه مانده به انتخابات ناگهان ۱۳ هزار نفر به پرسنل شهرداري اضافه شدند به اسم اينکه عده‌اي کارگر پيمانکاران هستند و مي‌خواهيم کارمند شهرداري کنيم.
اقدام خيانت آميز در صندوق بازنشستگي شهرداري
شهردار تهران گفت: متاسفانه ٨۵ درصد دارايي صندوق بازنشستگي در بخش املاک بلوکه شده و ٧٠ درصد در پروژه ساريتاي کيش سرمايه گذاري شده که به قاطعيت مي‌گويم فساد دارد و يک کار خيانت آميز در صندوق بازنشستگي شهرداري است. شهردار تهران گفت: در سال‌هاي ٩٢ تا ٩۵، صد و نه هکتار از باغات تخريب و به منازل تبديل شده است. نجفي گفت: در شهرداري کارمندي با مدرک کار‌شناسي داريم که يک ميليون ۴۰۰ هزار حقوق مي‌گيرد و کارمند ديگري با‌‌ همان سابقه کار حدود پنج و نيم ميليون حقوي مي‌گيرد يعني کاملا غيرعادلانه است و هيچ ضابطه‌اي نيست. وي افزود: روند مقايسه‌اي تعداد کسور پردازان به تعداد بازنشستگان نشان مي‌دهد که تعداد بازنشستگان پيشي گرفته و اين يعني شکست صندوق بازنشتگي شهرداري در بلندمدت. نجفي در ادامه گفت: ۸۵ درصد دارايي‌هاي صندوق ذخيره کارکنان شهرداري را در املاک و ساختمان حبس کردند در حالي که قرار بوده اين صندوق در بورس و مسايل اقتصادي سرمايه‌گذاري‌هايي کند. وي افزود: از اين رقم ۷۰ درصد در پروژه‌اي تحت عنان سارينا کيش سرمايه گذاري شده است که در آن فساد مالي وجود داشت و با فشاري که آورديم بخشي از پول را برگرداندند. واقعا يک کار خيانت آميز صورت گفته است.
زورمان به هيات مديره همشهري نمي‌رسد
نجفي همچنين ادامه داد: ميزان برگشتي برخي از مجلات همشهري بيش از ۴۰ درصد است. سال‌ها پول داديم اين نشريات و مجلات را در همشهري منتشر کرديم. البته ما چهار نشريه را تعطيل کرديم و بقيه هم فعلا زورمان به هيات مديره همشهري نمي‌رسد که يک مقدار انقلابي‌تر عمل کند. وي افزود: در همشهري هم وضعيت مالي افتضاحي وجود دارد. در سازمان فرهنگي و هنري شهرداري، حمايت‌هاي شهرداري بيش از ۴ برابر شده است که ۶۴ درصد بودجه‌هاي حمايتي به فعاليت‌هاي مذهبي و بقيه به ساير فعاليت‌ها اختصاص يافته است.  نجفي گفت؛ نسبت تفکيک از مبدا زباله در شهر تهران ۱۳ درصد است يعني ۸۷ درصد تفکيک نمي‌شود. از اين ۱۳ درصد هم تنها ۳ درصد را ما هوشمندانه انجام مي‌دهيم و ۱۰ درصد را کساني که در زباله‌ها مي‌گردند تفکيک مي‌کنند. در واقع عملکرد شهرداري درباره تفکيک از مبدا زباله ۳ درصد است.


متخصصان مديريت خدمات ويژه شرکت ملي حفاري ايران موفق شدند؛
 تجارت-استان خوزستان: مدير خدمات ويژه شرکت ملي حفاري ايران از موفقيت متخصصان اداره کل نمودارگيري (LOGGING SERVICES ) اين مديريت در انجام دو هزار و 500 متر مشبک کاري هشت حلقه چاه در فاز 14 طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي به روش TCP در اندازه سه و سه هشتم اينچ خبر
 داد.
 علي دقايقي در توضيح بيشتر در اين باره اظهار کرد: اين کار تخصصي طي 23 عمليات فشرده بدون زمان انتظار و با دقت و سرعت کم نظير تا عمق حدود چهار هزار و 800 متر در مدت 40 روز محقق شد.وي افزود: آخرين مراحل تکميل هر حلقه چاه قبل از به توليد رسيدن مشبک کاري (PERFORATION ) است که بر اساس نتايج حاصل از نمودارگيري پتروفيزيکي مخزن صورت مي‌پذيرد.دقايقي گفت: اين عمليات بر روي چاه‌هاي حفر شده در موقعيت سکوي A فاز پيش گفته انجام و در جريان آن 34 هزار گلوله مشبک کاري با کاربست دستگاه لوله مغزي سيار مديريت خدمات فني حفاري شرکت بکارگيري گرديد.مدير خدمات ويژه شرکت ملي حفاري ايران با بيان اينکه در خلال مشبک کاري اين چاه‌ها 9 نمودار گاما ري (GR ) به شيوه MEMORY جهت تصحيح عمق نيز صورت گرفت، خاطر نشان کرد: با مشبک کاري هشت حلقه چاه توسط متخصصان اين شرکت در مقايسه با ارائه اين خدمات از سوي شرکت‌هاي خارجي در مجموع از خروج 9 ميليون و 500 هزار يورو ارز از کشور جلوگيري به عمل آمد.وي با اشاره به اينکه مديريت خدمات ويژه يکي از بخش‌هاي زير مجموعه معاونت مديرعامل در امور فني مهندسي شرکت است، يادآور شد: پيش از اين مشبک کاري چاه‌هاي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي نيز از سوي اين شرکت ملي حفاري انجام شده بود.يادآور مي‌شود: عمليات توسعه فاز 14 پارس جنوبي با هدف توليد روزانه 56 ميليون و 600 هزار متر مکعب گاز ترش و 75 هزار بشکه ميعانات گازي در منطقه ويژه اقتصادي پارس در دست اجرا است.توليد روزانه افزون بر يک ميليون تن گاز مايع و يک ميليون تن اتان مصرفي واحدهاي پتروشيمي‌و روزانه 400 تن گوگرد از ديگر توليدات اين فاز خواهد بود. 


عضو شوراي فقهي بانک مرکزي در همايش تخصصي بانکداري اسلامي‌در بوشهر ؛
تجارت -استان بوشهر: همايش تخصصي بانکداري بدون ربا و بانکداري اسلامي‌با حضور حجت‌الاسلام سيد عباس موسويان،عضو شوراي فقهي بانک مرکزي با حضور ائمه جمعه سراسر استان در سالن اجتماعات خليج فارس بوشهر برگزار شد.اين همايش که با موضوع آشنايي با احکام و مسائل شرعي و فقهي بانکداري اسلامي‌ برگزارشد، حجت السلام دشتي مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، روحانيون حوزه علميه و بسيج طلاب، مبلغين سازمان تبليغات اسلامي‌،عبدالرحيم دشمن زياري مديرکل بانک مهر اقتصاد بوشهر، مديران و کارکنان بانک مهر اقتصاد و برخي از مسئولين استان حضور داشتند.عضو شوراي فقهي بانک مرکزي دراين همايش،با بيان اين که قانون عمليات بانکي بدون ربا در سال 1362 تصويب و تاييد مراجع عظام رسيده است، گفت: اززمان ورود صنعت بانکداري به کشورهاي اسلامي‌ بسياري از مراجع و علما بر اين اعتقاد بودند که اگر اين قانون به طور صحيح در کشور اجرا شود، شاهد پياده سازي بانکداري بدون ربا خواهيم بود.حجت السلام موسويان وظيفه «شوراي فقهي بانک مرکزي» نظارت بر حسن اجراي عمليات قراردادهاي بانکي عنوان کرد و افزود:عدم آشنايي مردم با احکام فقهي معاملات بانکي را يکي از مشکلات امروز بانکداري است که براي برطرف شدن اين مشکل بايد تلاش‌هاي بيشتري صورت بگيرد .وي با بيان اينکه پياده‌ سازي بانکداري اسلامي‌بايد در دستور کار مسئولين قرار گيرد، خاطر نشان کرد: معاملات بانکي بايد براي مردم شفاف سازي شود و حقوق و مسووليت‌هاي مشتري و بانک کاملا در قرارداد به صورت روشن بيان شود.موسويان با اشاره به اين که اگر مردم با احکام معاملات آشنا شوند، مشکل معاملات بانک‌ها حل خواهد شد، اظهارداشت: بايد با اطلاع رساني دقيق، قوانين و مقررات بانکداري بدون ربا را به مردم شناساند و بايد تلاش خود را در ترويج و فرهنگ سازي اين مهم به کار گرفته شود. موسويان همچنين به تفاوت بانکداري اسلامي‌با بانکداري بدون ربا اشاره کرد و گفت: در بانکداري بدون ربا سعي مي‌شود معاملات بانکداري بر اساس ربا نباشد وعلاوه بر حذف ربا از سيستم بانکي انجام قراردادها بر اساس عقود اسلامي‌شکل گيرد.حجت‌الاسلام موسويان با بيان اين که بانک مهر اقتصاد از جمله بانک‌هايي ست که اقدامات مطلوبي در جهت پياده سازي بانکداري اسلامي‌انجام داده است، تصريح کرد: اميدواريم با همکاري مردم، بانک‌ها، علما و صاحبنظران قوانين و مقررات بانکداري اسلامي‌بهتر از گذشته در شبکه بانکي کشور نهادينه شود.


تجارت-علي کيواني - رباط کريم ؛ شهردار رباط کريم در ادامه ملاقات‌هاي مردمي‌خود صبح امروز با تعداد زيادي از شهروندان ديدار و بر رعايت قوانين شهرسازي توسط سازندگان تاکيد کرد.ديدار مردمي‌شهردار رباط کريم در راستاي رسيدگي به مشکلات مراجعه کنندگان در روز‌هاي دوشنبه و چهار شنبه هر هفته با حضور شهردار و معاونين برگزار مي‌گردد که در اين جلسات ملاقات عمومي‌شهروندان بدون واسطه به بيان مشکلات و مسائل خود با شهردار مي‌پردازند.بنا بر اين گزارش شهردار رباط کرمي‌در اين جلسه بر دقت در نظارت ساخت و سازها تاکيد کرد و گفت : ساختمانهايي که فاقد استحکام بنا باشند پيان کار صادر نمي‌شود .گفتني است جلب رضايتمندي شهروندان، ارتباط رودرو و بدون واسطه مردم با شهردار، تکريم ارباب رجوع در راستاي ميثاق شهرداري از اهداف برگزاري جلسات ملاقات مردمي‌با شهروندان است.


تجارت-استان مرکزي:رئيس جهاد کشاورزي زرنديه گفت: سهميه تعهد ايجاد اشتغال در بخش کشاورزي زرنديه ۳۲۰ نفر بوده که با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در صنايع و فعاليت باغباني در اين شهرستان تعداد افرادي که در بخش کشاورزي مشغول به کار شده‌اند بيش از تعهد اعلام شده 
است. 
احمد قره‌بيگلو با اشاره به آمار صنايع تبديلي شهرستان زرنديه اظهار داشت: حدود 50 واحد فرآوري و بسته‌بندي در زمينه‌هاي فرآوري پسته، بسته‌بندي انواع مواد غذايي، ذرت، گندم، خوراک طيور، بسته‌بندي گوشت شترمرغ، توليد لواشک و انجماد سبزيجات با سالانه حدود 20 هزار تن در سه شهرک صنعتي مامونيه، پرندک و زاويه شهرستان زرنديه فعاليت مي‌کنند.
وي افزود: همچنين مجوزهاي بسياري هم براي راه‌اندازي صنايع تبديلي صادر شده که در شرف آغاز به‌کار هستند.رئيس جهاد کشاورزي زرنديه تصريح کرد: با توجه به اينکه زرنديه يکي از قطب‌هاي توليد پسته کشور بوده ميانگين توليد پسته در هر هکتار در اين شهرستان 1.5 تن است و سالانه حدود 11 هزار تن محصول پسته برداشت مي‌شود که حدود 80 درصد آن قابليت صادرات دارد.قره‌بيگلو بيان کرد: سطح زير کشت اراضي باغي و کشاورزي در شهرستان زرنديه 42 هزار هکتار بوده و 28 هزار هکتار آن اراضي آبي و باغات است که مستعد آبياري قطره‌اي هستند و تاکنون 4 هزار هکتار آن به سيستم آبياري نوين مجهز شده است.
وي ادامه داد: سهميه تعهد ايجاد اشتغال شهرستان زرنديه در بخش کشاورزي 320 نفر بوده که با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در صنايع و فعاليت باغباني در اين شهرستان بيش از تعهد اعلام شده مشغول به‌کار شده‌اند.


تجارت-استان گيلان_ فرحي: مهندس رسول آموئي در ديدار با شکري نماينده مردم شهرستانهاي رضوانشهر،تالش و ماسال ،معاون فرماندار و جمعي از مديران شهرستان رضوانشهر ، در گزارش کوتاهي به تشريح موقعيت مخابرات منطقه گيلان و اقدامات يکساله اين شرکت پرداخت و گفت:از اسفند 95 استارت راه اندازي نسل 3 و نسل 4 همراه اول در استان زده شد و در طول اين مدت اکثر نقاط استان از طريق گوشي تلفن همراه به 3G و 4G دسترسي دارند که با اين اقدام مردم عزيز و مشتريان به 25 الي 30 مگ اينترنت همراه اول دسترسي دارند. مدير مخابرات گيلان در ادامه از سرمايه گذاري چندين ميلياردي همراه اول در منطقه گيلان خبر داد و افزود: در يکسال اخير دهها ميليارد تومان تجهيزات و سيستم‌هاي مدرن با تکنولوژي جديد در فازهاي مختلف وارد استان شد و ما آنها را براي توسعه اين استان به کار گرفتيم.وي افزود:نصب و راه اندازي هر سايت تلفن همراه حدود500 ميليون تومان هزينه در بردارد که در بعضي از نقاط صعب العبور و کوهستاني به دو برابر افزايش پيدا ميکند.مهندس آموئي در ادامه با اشاره به حق السهم دولت و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از درآمدهاي مخابرات گفت:در مجموع حدود 35 الي 40 درصد درآمدهاي مخابرات در حوزه تلفن ثابت ،ديتا و تلفن همراه به دولت پرداخت مي‌شود و دولت نيز از محل همين درآمد در قالب طرح USO به روستاها و مناطق محرومي‌که فاقد ارتباطات هستند خدمات رساني ميکند. آموئي ،چشم انداز ارتباطي و مخابراتي استان را در آينده نزديک بسيار روشن برآورد کرد و اظهار داشت :تکنولوژي جديد تانوما و ارائه سرويس FTTH با سرعت خيلي خوبي در تمام شهرهاي استان در حال گسترش است در شهر پره سر نيز فيبر FTTH کشيده شده که معمولا در نقاط تجاري و مرفه کشيده مي‌شود ولي ما اين سرويس را در اختيار عموم قرار داديم تا همگان از نعمت‌هاي آن بهره مند شوندFTTH موجب شکوفايي شهر و منطقه ميشود تمام خدمات شهري و شهرداري‌ها از بستر FTTH به مردم و متقاضيان واگذار مي‌شود و آسايش ، رفاه و سرعت دسترسي را براي مردم به ارمغان مي‌آورد . مهندس شکري نماينده مردم رضوانشهر و تالش نيز با تشکر ويژه از شرکت مخابرات و مديريت محترم آن گفت: از زمان حضور شما در گيلان ،کارها و اقدامات بزرگي در استان صورت گرفته است .ما فکر نميکرديم که اين حجم از کارها در اين مدت کوتاه به نتيجه برسد. اين کارها شايد حتي در سطح کشور بي نظير بوده است و ما کمال تشکر را داريم . در اين جلسه که مهندس چراغي معاون فرماندار، مهندس پارسايي معاونت شبکه ،مهندس بهاري مشاور مدير ،مهندس حسني رئيس اداره مخابرات رضوانشهر ،بخشداران و شهرداران شهرهاي رضوانشهر و پره سر نيز حضور داشتند،مباحثي در خصوص آنتن دهي تلفن همراه در مناطق کوهستاني و روستايي ،اجراي فيبر در مسير پونل به خلخال ،توسعه شبکه مخابراتي و راه اندازي کافوهاي نوري مطرح و راهکارهاي لازم ارائه گرديد.