آموزش ورزش زورخانه‌اي براي آمادگي جسماني تمامي‌کشتي‌گيران تيم‌هاي ملي آزاد، فرنگي و سنتي(مردان وزنان) الزامي‌شد.
به نقل از مهر، ورزش زورخانه‌اي بخشي جدائي ناپذير از ورزش کشتي بوده و جداي از پيوند فرهنگي آن با ورزش ملي کشور، کشتي، صدها و بلکه هزاران سال به عنوان ابزار آمادگي جسماني پهلوانان و قهرمانان ايراني مورد بهره برداري قرار گرفته است. در واقع اين رشته ورزشي کهن، ضمن اينکه با مجموعه‌اي از آداب، سنن، اعتقادات و باورهاي مذهبي و ملي مردم ايران گره خورده و جزئي از تاريخ و فرهنگ ايراني محسوب مي‌شود، از مهمترين شيوه‌هاي تمريني ارتقاء توان عمومي‌قهرمانان تيم‌هاي ملي کشتي نيز محسوب مي‌شود.
فدراسيون کشتي ايران نيز در چند سال گذشته ضمن استفاده از قابليت‌هاي آمادگي جسماني اين ورزش، در آماده سازي تيم‌هاي ملي کشتي کشور، نسبت به آشنايي قهرمانان بزرگ کشتي ايران و جهان به ورزش زورخانه‌اي در حد ممکن اهتمام ورزيده است.
بر اين اساس به منظور توسعه اقدامات انجام شده تا کنون و کمک به حفظ و ارتقاء جايگاه ورزش زورخانه‌اي در کشور، استفاده از قابليت‌هاي آمادگي جسماني ورزش زورخانه اي، متناسب با شرايط هر رشته از کشتي و با لحاظ شرايط سني کشتي گيران ذيربط در برنامه‌هاي تمريني و در اردوهاي مقدماتي و تدارکاتي تيم‌هاي ملي الزام آور شد. بدين ترتيب مديران و کادر‌هاي فني بايد در برنامه‌هاي اردويي خود زمان مناسبي را براي آموزش کامل کشتي گيران تحت پوشش هر تيم، از طريق مسئول آموزش مربوطه (بانوان و مردان به تفکيک) به اين مورد اختصاص دهند.


مسئول امور حقوقي فدراسيون فوتبال:
مسوول امور حقوقي فدراسيون فوتبال مي‌گويد قرارداد خريد پوشاک از آديداس، باب ميل هيچ کدام از مديران فدراسيون فوتبال نيست.
صفي ا... فغان‌پور، مسوول امور حقوقي فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با ايسنا، درباره قرارداد يک ساله با آديداس براي خريد البسه و منعقد نشدن قرارداد اسپانسري اظهارکرد: تلاش مي‌کنيم در سال جام جهاني فوتبال ما هم بتواند رونق بيش‌تر و درآمد بيش‌تر کسب کند. به عنوان مسوول حقوقي و عضو کميته بازاريابي کمک مي‌کنم سال جام جهاني درآمد بيش‌تري براي فوتبال کسب شود. امروز به علت کمبود بودجه، گاها فوتبال به حواشي کشيده مي‌شود و بازيکن و سرمربي هم انتقاد مي‌کنند. دنبال اين بوديم با عقد قرارداد خوب، درآمد درست و حسابي نصيب تيم ملي شود اما موانعي وجود دارد که اين قرارداد ميسر نشد. از جمله موانع مهم اين است هر کسي که اسپانسر شود، خواسته‌هايي دارد. 
او ادامه داد: خيلي از دوستان منافع يک طرفه را لحاظ مي‌کنند. برخي فکر مي‌کنند همه دنيا نشستند که ما به جام جهاني برويم و به ما پول بدهند. هر کسي که سرمايه‌گذاري مي‌کند، مي‌خواهد منفعتي ببرد.
 بايد اين موضوع را بپذيريم. ما نمي‌توانيم البسه آديداس را داخل کشور بياوريم و به صورت عمومي‌توزيع کنيم. ما بخشنامه‌اي از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت داريم که مصوبه هيات دولت است. طبق اين بخشنامه اگر قرار است شرکتي البسه‌اي را به فروش برساند، بايد در ايران توليد کند و ۲۰ درصد از توليدات را هم صادر کند. براي شرکتي مثل آديداس چنين چيزي مقدور نيست. آديداس مي‌گويد وقتي نمي‌توانم البسه را به دست هوادار برسانم، چه منفعتي مي‌برم؟
 از طرفي اگر قرارداد اسپانسري را با اين شرکت امضاء مي‌کرديم، تعهداتي متحمل ما مي‌شد که نمي‌توانستيم درآمدي داشته باشيم و براي ما سنگين تمام مي‌شد. اين يکي از مهم‌ترين عامل‌هاست که نتوانستيم قرارداد اسپانسري ببنديم. کشورهايي که با آديداس قرارداد اسپانسري دارند و درآمد خوبي را به دست آوردند، مي‌توانند در کشورشان البسه آديداس و تيم ملي خود را به راحتي در فروشگاه‌ها و نمايندگي‌هاي آديداس توزيع کنند. اين که پوشاک موردنظر را بخرند يا نخرند به مردم مربوط مي‌شود.
او با اشاره به فروش پوشاک قاچاق و کپي آديداس در ايران گفت: در نمايندگي‌ها و فروشگاه‌هاي آديداس در ايران، پوشاک عمدتا قاچاق و کپي است. اين مشکلات را داريم و نتوانستيم در سال جام جهاني که سال شکوفايي فوتبال و ورزش کشور است، درآمد خوبي داشته باشيم. اين اتفاق براي مجموعه، رياست و دبيرکل فدراسيون ناخوشايند است ولي چاره‌اي نداشتيم.
مسوول امور حقوقي فدراسيون فوتبال به عقد قرارداديک ساله خريد لباس با آديداس اشاره کرد و گفت: ما به خاطر اين يک ساله بستيم که شايد بعد از يک سال، فرجي حاصل شود و به شکل ديگري از البسه آديداس استفاده کنيم. سرمربي و بازيکنان تيم ملي خواهان استفاده از البسه آديداس بودند. اين البسه داراي شرايطي است که در جام جهاني به تيم ملي کمک مي‌کند.
فغان‌پور در واکنش به اين که سرمربي و بازيکنان درباره پوشاک تصميم‌گير نيستند و بايد پيشنهاد اسپانسرهاي ديگر هم مورد بررسي قرار مي‌گرفت، گفت: اگر شفاف بگويم، ما با شرايطي مواجه بوديم که معاون اول رييس‌جمهور پيش از عقد قرارداد، از لباس آديداس رونمايي کرده بود و از آن زمان تيم ملي از اين لباس استفاده مي‌کرد.
 با اين شرايط به سمت عقد قرارداد رفتيم. کساني که درباره عقد قرارداد با آديداس اظهارنظر مي‌کنند بايد جميع شرايط را در نظر بگيرند.
مسوول امور حقوقي فدراسيون فوتبال درباره مختومه نشدن پرونده شرکت توليد پوشاک ورزشي جيووا و در عوض توافق ايران با نماينده انحصاري جيووا در ايران که منجر به پرداخت مبلغ ۵۰۰ ميليون توماني به شرکت پارس براي فسخ قرارداد شده، خاطرنشان کرد: از ابتدا در بحث فسخ قرارداد با جيووا هستم و آن را پيگيري مي‌کنم. در هر صورت تصميم گرفتيم شرکت جيووا را کنار بگذاريم. وقتي اين تصميم گرفته شد، بايد دنبال راهکار قانوني مي‌رفتيم. از طرفي اين قرارداد سه جانبه بود. 
شرکت جيووا، شرکتي را به عنوان نمانيده انحصاري خودش در ايران معرفي کرده است. شرکت پارس به رياست آقاي بردبار يکي از طرف‌هاي اين قرارداد بود. شرکت جيووا در دوران قرارداد هيچ چيزي به تيم ملي، سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال تحويل نداد.
او با بيان اين که شرکت پارس تمام محصولات را در اختيار فدراسيون فوتبال گذاشت تاکيد کرد: اولين بحث اين است که جيووا بايد ثابت کند پوشاکي را در اختيار ما گذاشته است. مساله دوم اين که جيووا نماينده انحصاري دارد که ما همه اجناس را از اين نماينده گرفتيم. ما از تمام پتانسيل‌هاي لازم براي فسخ قرارداد استفاده کرديم و شرکت پارس قبول کرد که محصولات جيووا داراي استانداردهاي لازم نيست و محصولات بي‌کيفيتي در اختيار فدراسيون فوتبال قرار گرفته است چرا که در قرارداد قيد شده که بايد پوشاک با کيفيتي در اختيار ايران قرار بگيرد و در غير اين صورت مي‌توانيم قرارداد را فسخ کنيم.
 ما از نماينده انحصاري شرکت جيووا نامه داريم که البسه ارائه شده اين شرکت کيفيت لازم را ندارد. آن‌هايي که با جيووا آشنا هستند مي‌دانند که جيووا از کيفيت خوبي برخوردار نيست. بارها و بارها به جيووا گفتيم اين کيفيت خوب و قابل قبول نيست و تغييراتي را در جهت افزايش کيفيت لحاظ کنيد. آن‌ها اين کار را نکردند و با توجه به اين مستندات، ما فسخ قرارداد را کليد زديم.
او با اعلام اين که هنوز هيچ نامه‌اي از مراجع قانوني به دست فدراسيون فوتبال نرسيده است، گفت: فردي ايراني در شرکت جيووا وجود دارد که همت خود را بر تعريف و تمجيد از جيووا گذاشته و تلاش مي‌کند اين شرکت عليه ايران اقدام قانوني کند. خود جيووا دنبال اين قضيه نيست. اين آقاي ايراني با همت، مي‌خواهد از ماجرا براي خودش در شرکت جيووا جايگاهي درست کند. چه منافعي در اين قرارداد دارد، من نمي‌دانم. اين آقاي با همت مي‌خواهد مسوولان شرکت جيووا را عليه تماميت ملي ايران ترغيب کند.
فغان‌پور درباره مناقشه فوتبال ايران و عربستان اظهار کرد: زماني که مسووليت حقوقي را قبول کردم، با توجه به اين که ما داراي واحدهاي حقوقي مختلف هستيم و دوستان ما در قسمت‌هاي حقوقي و تدوين مقررات و کميته‌هاي مختلف به اندازه کافي بر قوانين تسلط کافي داشتند، تصميم بر اين شد که از آن ناحيه اين موضوع پيگيري شود. مناقشه با عربستان به ما ابلاغ نشده و من هم درباره موضوعي که اطلاع ندارم، صحبت نمي‌کنم. اين موضوع توسط گروهي که خارج از فدراسيون هستند پيگيري مي‌شود و مسوول مربوطه هم کار را به همتايان خارجي خود واگذار کرده است.
مسئول امور حقوقي فدراسيون فوتبال درباره قرارداد طولاني مدت اين فدراسيون با شرکت فناپ يا سامانه ۹۰۹۰ که به قرارداد ترکمانچاي تشبيه مي‌شود، گفت: اين قراردادها مربوط به قبل از اين دوره است و وقتي به همراه تاج به فدراسيون فوتبال آمديم، تلاش کرديم قرارداد بلند مدت و يک جانبه و يک طرفه وجود نداشته باشد.

تعهد از کانديداهاي انتخابات کميته ملي المپيک براي استعفا
از برخي کانديداهاي کميته ملي المپيک تعهد گرفته شده که در صورت کسب راي و تصدي پست و براي اجراي قانون ممنوعيت تصدي بيش از يک شغل، از سمت فعلي خود کناره گيري کنند.  به نقل‌از مهر، از ميان ۱۱ صندلي تعريف شده براي هيات رئيسه و هيات اجرايي کميته ملي المپيک، پست‌هاي رياست، دبيرکلي و خزانه داري شغل به حساب مي‌آيد و افرادي که اين پست‌ها را تصدي مي‌کنند نبايد شغل ديگري در اختيار داشته باشند.  اين در حالي است که اکثر کانديداهايي که براي تصدي اين پست‌ها نام نويسي کرده‌اند و بايد در انتخابات فردا شرکت کنند، در حال حاضر شغلي در اختيار دارند. به همين دليل برگزارکنندگان کميته ملي المپيک گرفتن تعهد از اين دسته کانديداها را در دستور کار قرار داده‌اند تا در صورت کسب راي و موفقيت در انتخابات، از شغل فعلي خود کناره گيري کنند. 
برگزارکنندگان کميته ملي المپيک روز شنبه اين تعهد را از کانديداهاي دبيرکلي گرفتند. مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشو، علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري، صادق فرجي رئيس فدراسيون کاراته و محمد درخشان رئيس فدراسيون جودو گزينه‌هاي دبيرکلي هستند که طبق قانون در صورت کسب راي بايد رياست فدراسيون مطبوع خود را کنار بگذارند و تعهد موردنظر نيز به همين دليل از آنها گرفته شده است.
شهنازي ديگر کانديداي دبيرکلي است که در حال حاضر هم دبيرکل کميته ملي است و قاعدتا نيازي به اين تعهد ندارد.


معارفه رييس بسکتبال در فدراسيون دووميداني!
مراسم معارفه رييس جديد فدراسيون بسکتبال در فدراسيون دووميداني برگزار شد!  بعد از اينکه رامين طباطبايي از سوي مجمع فدراسيون بسکتبال به عنوان رييس جديد اين فدارسيون انتخاب شد، قرار بود ديروز مراسم معارفه وي در محل فدراسيون برگزار شود.
از آنجايي که فدراسيون بسکتبال فضاي چنداني براي برگزاري مراسم اينچنيني ندارد و اتاق رياست هم در دست تعمير است، مسئولان تصميم گرفتند مراسم معارفه در فدراسيون دووميداني برگزار شود که در کنار ساختمان فدراسيون بسکتبال قرار دارد.
جالب اينکه مجيد کيهاني رييس فدراسيون دووميداني و احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسک که در فدراسيون دووميداني حضور داشت هم در اين مراسم حاضر شدند.


نايب رئيس سابق فيفا اعتراف کرد که بعد از داده شدن ميزباني جام‌جهاني ۲۰۰۶ به ژرمن‌ها، ۶.۷ ميليون يورو پول به حساب او واريز شده است.
محمد بن همام سال‌ها به عنوان رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا فعاليت کرد و چهره بسيار شناخته شده‌اي در فوتبال آسيا بود. بن همام قطري به خاطر متهم شدن به دريافت رشوه براي هميشه از فعاليت در فوتبال محروم شده است. بن همام قطري، گفت‌: وقتي ميزباني جام جهاني ۲۰۰۶ به آلمان داده شد ۶.۷ ميليون يورو به حساب من واريز شد. مي‌خواستم بدانم که چرا بايد چنين مبلغي به حساب من واريز شود. اين‌ در حالي است که آلمان بدون هيچ گونه تقلبي ميزباني را به دست آورده بود.


حساب توييتري باشگاه ‌اسپارتاک مسکو ويديو و پستي ارسال کرد که نشانه‌هايي از نژادپرستي در آن مشاهده مي‌شود. گروه‌هاي ضد نژادپرستي اين باشگاه را محکوم کردند. ‌به نقل از Breaking news، حساب توييتر باشگاه ‌اسپارتاک مسکو ويديويي منتشر کرد که در آن سه بازيکن سياه پوست در حال‌ تمرين هستند. در پايين اين ويديو نوشته شده است: نگاه کنيد چگونه شکلات‌ها در آفتاب آب مي‌شوند. در کنار اين جمله ايموجي‌هاي خنده و شکلات گذاشته شده‌اند. سه بازيکن حاضر در ويديو برزيلي هستند. گروه‌هاي ضد نژادپرستي اعلام کردند: منتشر شدن اين ويديو و اين پست از سوي باشگاه ‌اسپارتاک مسکو نشان مي‌دهد که قضاوت‌هاي نادرست درباره سياه پوستان هم‌چنان در روسيه ادامه‌ دارد.
رئيس باشگاه رئال مادريد حاضر است هر کاري بکند تا به روياي ديرينه خود که جذب نيمار است دست يابد.
پس از پيوستن نيمار به پاري سن ژرمن، بسياري بر اين عقيده‌اند که حالا راه براي انتقال او به رئال هموارتر از گذشته شده است. اينکه انتقال نيمار ديگر حساسيت زماني که او بازيکن بارسلونا بود را نخواهد داشت. الخليفي احتمال جدايي نيمار در تابستان پيش رو را غيرممکن مي‌داند ولي پرز براي اين قضيه، راهکار مناسبي را در نظر دارد. طبق ادعاي کادنا سر، رئيس رئال حاضر است براي جذب نيمار، رونالدو را به پي اس جي واگذار کند.
همه مي‌دانند که الخليفي، سال‌هاست که در روياي جذب رونالدو به سر ميبرد.