«تجارت» وضعيت تعميرلوازم خانگي وخودروها‌، را بررسي مي‌کند؛
 براي بسياري ازما اتفاق افتاده که لوازم خانگي، ابزار کار، وسيله نقليه و هر وسيله ديگرمان با مشکل مواجه شده که به تعميرکارمراجعه کرده‌ايم تا مشکل آن را برطرف کند؛ مشاغلي مانند الکترونيکي،سيم پيچي، صاف کاري، نقاشي، مکانيکي، باطري سازي، آپاراتي، کليدسازي و...از جمله اصنافي هستند که شهروندان براي تعميرات وسايل شان به اين مراکز مراجعه مي‌کنند، اما اين روزها ديگر خبري از تعمير اين وسايل نيست و اين اصناف به جاي اينکه اقدام به تعمير قطعه مورد نظر کنند، اقدام به تعويض آن مي‌کنند.به طوري که در گذشته در يک مغازه کوچک تعميرات خودرو 5تا10 نفر مشغول به کار بودند، که اين روزها با تغيير روش در سبک کاري اين صنف تعداد مشاغل در اين حوزه کاهش پيدا کرده است، از سوي ديگر تعويض کاران جايگزين تعميرکاران شده اند، که اين موضوع هزينه زيادي را روي دست مصرف کنندگان مي‌گذرد؛ در اين گزارش نگاهي انداخته‌ايم به وضعيت تعميرگاه‌ها که در ادامه مي‌خوانيد:
هزينه زياد روي دست مصرف کننده
يکي ديگر از شهروندان تهراني که خود را « محمد رضا» معرفي مي‌کند و در مقابل يک تعميرگاه موتور سازي ايستاده است، تا پنچرگيري موتور سيکلتش را انجام دهد، مي‌گويد:« در گذشته لاستيک دوچرخه و موتورسيکلت که پنچر مي‌شد، تعميرگاه‌ها اقدام به پنچر گيري مي‌کردند، اما اين روزها ديگر پنچرگيري وجود ندارد و تعميرکاران اين حوزه تنها اقدام به تعويض کردن تيوپ لاستيک مي‌کنند، هزينه تعويض يک تيوپ موتور18 هزار تومان و هزينه تعويض کردن آن 3 هزار تومان که در مجموع 21 هزار تومان مي‌شود، اين درحالي است که هزينه تعمير تيوپ 3تا5 هزار تومان خرج دارد، که اين موضوع هزينه زياد براي مصرف کننده را به دنبال مي‌آورد.»او ادامه مي‌دهد:« اين موضوع در همه حوزه‌ها صورت مي‌گيرد، به طور نمونه چند وقت پيش يکي از اقوام براي تعمير تلفن همراه‌اش به يک تعميراتي درمرکز شهر مراجعه کرد که آن تعميرکار به جاي اينکه لوازم تلفن همراه را تعمير کند اقدام به تعويض آن کرد و حتي هزينه‌اي بابت اجرت تعمير کاري نيز دريافت کرد.»يکي ديگر از شهروندان تهران در اين باره به خبرنگار«تجارت» مي‌گويد:« چند وقت پيش کليد خانه مان را داخل خانه جاگذاشتم، به سراغ کليد ساز رفتم تا در واحد مسکوني ام را باز کنند، بعد از اينکه کليد ساز آمد نه تنها قفل را باز نکرد بلکه قفل در را تخريب( شکست) که اين موضوع هزينه زيادي را برايم به وجود آورد.»او در اين باره مي‌گويد:« شکستن قفل واحد مسکوني را خودم مي‌توانستم انجام بدهم، اما در کمال تعجب قفل ساز اقدام به تخريب کرد و هزينه زيادي را برايم به وجود آورد.»
پديده‌اي که يک دهه آمده است
لوازم يدکي خودرو بهترين محل براي تهيه گزارش ما به حساب مي‌آيد؛ به همين منظور به چند لوازم يدکي خودرو مراجعه مي‌کنيم، « علي» يکي از فروشندگان لوازم يدکي خودرو است، او علت مراجعه زياد هموطنان به لوازم يدکي خودرو را اين طور عنوان مي‌کند:« در گذشته لوازم خودرو بسيار ساده بودند و تعميرکاران خودرو مکانيک و باطري ساز به راحتي از وضعيت آن قطعه آگاه بودند ، اما به تازگي کمي‌قطعات پيچيده تر شده است و از سوي ديگر تعداد خودروها بسيار متنوع هستند که قطعات هر کدام از خودروها با يک ديگر متفاوت است.»او ادامه مي‌دهد:« در چهار دهه گذشته پيکان، شورلت، رنو، آريا تنها خودروهاي موجود در بازار بود، در دو دهه اخير پرايد و پژوه جايگزين خودروها ديگر شده‌اند و اين روزها صدها مدل خودرو توليد داخل و خارج در کشور موجود است و ديگرتعميرکاران نمي‌توانند همه قطعات اين مدل خودروها را تعمير کنند.»او تاييد مي‌کند همه افرادي که به لوازم يدکي‌ها خودرو مراجعه مي‌کنند نيازي به تعويض آن قطعه مورد نظر ندارند، اما برخي از افراد تمايل دارند قطعه جديد روي وسيله شان نصب کنند تا بخواهند آن قطعه را تعمير کنند.»البته پديده تعويض کاري که در يک دهه اخير به وجود آمده است آن قدر سريع رايج شده که کمتر کسي از کسبه تعميراتي منکر آن مي‌شود، حتي بسياري از تعميرکاران هم به اين موضوع اذعان مي‌کنند، البته معتقدند که اين موضوع بيشتر در شهرهاي بزرگ صورت مي‌گيرد و شهرهاي کوچک تر افرادي هستند که همچنان در حوزه تعميرات مشغول به کسب و کارند. 
يکي از شهروندان در اين باره مي‌گويد:« در گذشته يک جوان، سال‌ها شاگردي يا کارآموزي مي‌کرد تا استادکار شود و برود براي خودش کار کند، اما اين روزها يک فرد جوان بي تجربه مغازه‌اي راه اندازي مي‌کند و به اسم تعميرگاه اقدام به تعويض قطعات مي‌کند .»او ادامه مي‌دهد:«تعميرکاران با حوصله و دقت ايراد خودرو را تشخيص مي‌دادند و در صورت نياز، قطعه مورد نظر را تعمير مي‌کردند، چون حداقل نيمي‌از قطعات خودروهاي قديمي‌و انژکتوري قابل تعمير هستند، اما اين روزها به اين شکل صورت نمي‌گيرد. کارآموزها بيشتر سعي مي‌کنند در زمان کمي‌مهارت تعويض قطعات را ياد بگيرند و خيلي زود هم مستقل شوند و براي خودشان کار کنند، بنابراين قادر به شناسايي ايرادهاي اساسي خودرو نيستند و اگر هم موفق به شناسايي شوند، قادر به تعمير کردن قطعات مربوط نخواهند بود و در صورت اقدام به اين کار نيز هزينه بيشتري روي دست مشتريان مي‌گذارند، چون به جاي تعمير قطعات، بيشتر آن‌ها را خراب مي‌کنند.»
تعويض چند باره قطعات
« وحيد حقيقت»يکي از ساکنان پايتخت در اين باره به خبرنگار «تجارت» مي‌گويد:« قطعه پمپ بنزين خودرو ام دچار مشکل شده بود، به يک تعميرگاه مراجعه کردم و مکانيکي که در آن تعميرگاه مجاز فعاليت داشت اعلام کرد بايد قطعه آن را تعويض کنم در صورتي که خودرو ام را دو سال پيش خريداري کرده بودم؛ اما بعد از سه ماه مجددا همان مشکل به سراغ خودرو ام آمد که بعد از مراجعه به يک تعميرگاه ديگر دوباره تعميرکار قصد تعويض همان قطعه را داشت زماني که به اين موضوع اعتراض کردم تعميرکار گفت بيشتر محصولاتي که وجود دارند چيني است و ارزش تعمير شدن ندارد.»او ادامه مي‌دهد:« برخي تنها کارشان تعويض کاري است و از اين روش امرار معاش مي‌کنند، در صورتي که در ضلع شرقي ميدان توحيد يک فرد مکانيکي است که با موتورسيکلت در حاشيه ميدان مستقر مي‌شود و در زماني که خودروها و موتورسيکلت‌ها نقص فني داشته باشند بدون تعويض قطعات اقدام به تعمير خودرو مي‌کند، اين درحالي است که امداد خودروهايي که در حاشيه بزرگراه‌ها در حال تردد هستند در صورتي که يک خودرو نقص فني داشته باشد تنها خودرو را يدک مي‌کنند تا به يک تعميرگاهي برسند و هيچ اطلاعاتي در زمينه تعميرات خودرو ندارند.» وي خاطرنشان مي‌شود:« تعميرکاران نيز به اين مساله واقف هستند که ديگر کمتر تعميرکار ماهر پيدا مي‌شود که بدون تعويض قطعه بتواند آن را تعمير کند، البته ناگفته نباشد که در گذشته تعداد خودرو‌ها و جمعيت کمتر بود و روند سرعت تعمير بيشتر بود، اما اين روزها تعداد خودروها به ميليون‌ها مي‌رسد و جمعيت نيز به مراتب افزايش پيدا کرده و براي اين حجم جمعيت نيازمند آن است که سرعت خدمات رساني را بالا برد.»يکي ديگر از شهروندان در اين باره مي‌گويد:«در نمايندگيهاي خودرو که داراي واحد تعميرکاري هستند گهگاه مکانيک نيز پيدا مي‌شود اما اغلب تعميرکاران فقط نحوه بسته يا باز کردن قطعه، صافکاري، نقاشي و اشکالات معمولي را که براي همه خودروها رخ مي‌دهد ؛ فرامي‌گيرند بنابراين اگر اشکال اساسي براي خودرو پيش آيد نمي‌توانند اقدام به برطرف کردن آن کنند.»او ادامه مي‌دهد:« از سوي ديگر کيفيت قطعات يدکي نيز به شدت کاهش يافته و اغلب چهار تا پنج سال بيشتر دوام نمي‌آورند و دارنده خودرو مجبور به تعويض آن مي‌شود که اين امر در باره قطعات ساخت چين بيشتر صدق مي‌کند. »وي مي‌افزايد:« اين موضوع دو علت دارد، بايد ببينيم مجموعه سازان مانند توليدکنندگان پمپ روغن يا پمپ آب و امثال آن از قطعات ايراني استفاده مي‌کنند يا براي کاهش هزينه‌ها قطعات خود را از چين وارد و در قطعه‌هاي ساخته شده استفاده مي‌کنند که بايد جلو اين اقدام گرفته شود.»
علت پيدا نکردن عيب است
در اين ميان« رسول محمديان» يکي از کارشناسان کسب و کار در دفاع از تعويض کاران مي‌گويد:« در گذشته اجناس بسيار با کيفيت در بازار موجود بود اما اين روز‌ها شاهد ان هستيم که اجناس وارد بازار شده يا روي دستگاه نصب شده‌اند که ارزش تعمير ندارد.» او اين موضوع را نيز ناديد نمي‌گيرد که برخي از که به اسم تعميرکاران فعاليت دارند تجربه و مهارت فعاليت در آن صنف را ندارد و تنها با تعويض کردن قطعه از آن وسيله خود را تعميرکار معرفي مي‌کنند.آن طور که وي مي‌گويد:«مي‌توان نگاه ديگري به اين موضوع داشت، اينکه خريد قطعه از يک کالا به دليل رونق نبودن بازار براي مصرف کننده ارزان تر نسبت به تعمير آن تمام مي‌شود به همين منظور تعميرکاران اين پيشنهاد را به مصرف کنندگان مي‌دهند.»اين کارشناس کسب و کار در ادامه صحبت‌هايش مي‌افزايد:«تعويض کاران وقت کمتري براي مشتري صرف مي‌کنند و به سراغ مشتري بعدي مي‌روند، اما تعميرکاران وقت بيشتري را صرف وسيله مشتريان مي‌کنند.»او علت ديگر تعويض کاري به جاي تعميرکاري را اين طور عنوان مي‌کند:« به قدري لوازم که روي اجناس هستند بي کيفيت اند که از نظر تعميرکاران ارزش تعمير ندارد و تهيه يک قطعه ديگر بهتر از تعويض آن است..»آن طور که وي مي‌گويد:«برخلاف گذشته، بخش عمده‌اي از قطعات خودروهاي جديد الکترونيکي هستند، اما دانش و تجربه بيشتر تعميرکارهاي ما در حد خودروهاي مکانيکي و قديمي‌باقي مانده است، بنابراين چون در عيب‌يابي خودروها مشکل دارند، گاهي چند قطعه را تعويض مي‌کنند تا مشکل را بر طرف کنند.»


مراحل قانونی پیگیری تخلف در تعمیر خودرو
 خودرو که خراب می‌شود، اول گرفتاری است! صابون این گرفتاری به تن بیشتر افرادی که صاحب ‌خودرو هستند، خورده‌است؛ از گرفتاری پیدا کردن قطعه اصل برای جایگزین کردن با قطعه خراب تا دستمزدهایی که گاه باید بابت تعمیر بپردازید. اما این، برای برخی از صاحبان خودرو، پایان گرفتاری نیست. تصورش را بکنید؛ خودرو را از تعمیرگاه بیرون می‌آورید و شادمانه راه می‌افتید تا به کارهای عقب افتاده خود برسید که ناگهان، همه چیز آوار می‌شود روی سرتان! خودرو با چند تکان و صدای ناهنجار خاموش می‌شود و آن‌وقت، شما می‌مانید و تداوم یک دردسر اعصاب خرد کن! مقصر کیست؟ قطعه‌ای که خریده‌اید یا تعمیرکاری که کارش را درست انجام نداده است؟ اگر قطعه‌ای که خریده‌اید، دارای گارانتی معتبری باشد، فقط گرفتاری هزینه دوباره تعمیرکار می‌ماند؛ اما اگر قصور از سوی تعمیرکار باشد، چه؟ چطور می‌توان از چنین تعمیرکاری شکایت و خسارت را جبران کرد؟ هرچند بیشتر تعمیرکاران خودرو از مهارت و توانایی کافی برخوردارند، اما خطای انسانی در همه مشاغل وجود دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
بر اساس ماده یک «قانون مسئولیت مدنی»، «هر کس بدون مجوز قانونی عمداً یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا به هر حق دیگر‌که به موجب قانون برای افراد ایجاد گردیده لطمه‌ای وارد نماید که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود ‌می‌باشد.» بنابراین، در صورتی که تعمیرکار با اشتباهش خسارتی به شما وارد کرده‌باشد، موظف به جبران آن است. با این حال، مشکل جبران خسارت ناشی از خطا، تنها مسئله‌ای نیست که در مواجهه با برخی تعمیرگاه‌های خودرو، با آن روبه‌رو می‌شویم. مشکلات دیگری هم وجود دارد که باعث عدم رضایت شهروندان می‌شود؛ مشکلاتی مانند گرانفروشی که در این گونه مواقع، در قالب دریافت اجرت‌های بی‌ضابطه خودنمایی می‌کند. این مسئله را شهروندانی بیشتر احساس می‌کنند که در مراجعه به چند تعمیرگاه، با اجرت‌هایی متفاوت، برای ارائه یک نوع خدمت، روبه‌رو می‌شوند.
به کجا شکایت کنیم؟
«محمدصادق سپهری رضائیان»، رئیس «اتحادیه تولیدکنندگان و خدمات فنی خودرویی مشهد» معتقد است که این تفاوت در اجرت ارائه خدمات، بیشتر ناشی از ارزانفروشی برخی واحدهای صنفی است. او در گفت‌وگو با خراسان می‌گوید:«برخی از واحدهای صنفی، خدمات را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌کنند تا بتوانند مشتری جلب کنند. ما در اتحادیه، نرخ خدمات را معین و به واحدهای صنفی ابلاغ کرده‌ایم و آنها موظف به تبعیت از این نرخنامه هستند.» «سپهری رضائیان» در پاسخ به این پرسش که چرا این نرخنامه در محل واحد صنفی و جایی که مشتری بتواند آن را رؤیت کند، نصب نمی‌شود، می‌گوید:«خدماتی که در واحدهای صنفی تعمیرگاه خودرو ارائه می‌شود، بسیار زیاد است و نمی‌شود آنها را در قالب اطلاعیه‌ای یک برگی در معرض دید مشتریان قرار داد.

ادغام وابطال مجوز صدور در انتظار بيمه‌هايي که افزايش سرمايه ندهند
همتي رييس کل بيمه مرکزي تاکيد کرد در صورتي که شرکت‌هاي بيمه نتوانند سرمايه خود را مطابق با مصوبه هيات وزيران افزايش دهند، ادغام يا جلوگيري از صدور بيمه نامه در برخي از رشته‌ها در انتظار آنهاست.
عبدالناصر همتي در گفتگو با ايبِنا درباره اينکه شرکت‌هاي بيمه در صورتي که نتوانند مصوبه افزايش سرمايه هيات وزيران را با توجه به مجوزهايي که از سازمان بورس گرفته اند، عملياتي کنند، چه اتفاقي خواهد افتاد؟ اظهارداشت: مصوبه هيات وزيران و شوراي عالي بيمه در اين زمينه وجود دارد و شرکت‌هاي بيمه تا پايان سال فرصت دارند نسبت به افزايش سرمايه خود اقدام کنند.
وي تصريح کرد: در صورتي که شرکت‌هاي بيمه نتوانند تا پايان سال سرمايه خود را مطابق با مصوبه هيات وزيران افزايش دهند، يا بايد در يکديگر ادغام شوند يا بيمه مرکزي جلوي صدور بيمه نامه آنها را در برخي از رشته‌ها مانند شخص ثالث يا غيره خواهد گرفت.
رييس کل بيمه مرکزي تاکيد کرد که نهاد ناظر با جديت موضوع مصوبه هيات وزيران و شوراي عالي بيمه در افزايش سرمايه شرکت‌هاي بيمه را تا پايان سال دنبال مي‌کند و شرکت‌هاي بيمه بهتر است در روزهاي باقي مانده تا پايان سال نسبت به افزايش سرمايه خود مطابق با ارقام اعلام شده تلاش کنند. بر اساس اين تصويب نامه، حداقل سرمايه مورد نياز براي تاسيس موسسه بيمه مستقيم مبلغ هزار ميليارد ريال اعلام شده است.
در اين تصويب نامه سرمايه مورد نياز براي صدور پروانه فعاليت موسسه بيمه مستقيم در رشته بيمه‌هاي غير زندگي ۳۰۰ ميليارد ريال، بيمه‌هاي زندگي و مستمري ۲۰۰ ميليارد ريال و بيمه‌هاي مختلط ۵۰۰ ميليارد ريال تعيين شده است. حداقل سرمايه مورد نياز براي تاسيس و شروع به فعاليت موسسات بيمه اتکايي نيز ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال مصوب شده است.
بنابراين گزارش، با توجه به بند «ب» مصوبه مذکور، موسسات بيمه‌اي که قبلا تاسيس شده‌اند و سرمايه آنها کمتر از اقلام مندرج در اين تصويب نامه است، موظفند تا پايان سال ۱۳۹۶ سرمايه خود را با مفاد اين تصويب نامه منطبق کنند.

بازديد مدير عامل بيمه آرمان از شعبه اهواز
مدير عامل بيمه آرمان و هيئت همراه از شعبه اين شرکت در اهواز بازديد و با کارکنان ديدار و گفتگو کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، در جريان اين بازديد که مينا صديق نوحي قائم مقام مدير عامل و‌هادي رئيس الذاکرين معاون فروش و بازاريابي نيز حضور داشتند، عليرضا بيانيان در جريان آخرين وضعيت شعبه قرار گرفت و راهکارها و پيشنهادات خود را براي بهبود عملکرد شعبه ابراز کرد.
 بيانيان با تشريح آمار و عملکرد بيمه آرمان ابراز اميدواري کرد که با تقويت نيروي انساني و آموزش مستمر کارکنان و نمايندگان روند رو به رشد اين شعبه ادامه يابد و از ظرفيت‌هاي موجود آن به بهترين نحو ممکن استفاده شود.
وي گفت وظيفه اصلي شرکت بيمه در وحله اول آموزش نمايندگان و سپس حمايت همه جانبه از آنان است تا نمايندگان توان پاسخگويي به نيازهاي بيمه‌گذاران را داشته باشند. 
بيانيان با اشاره به اينکه صاحبان اصلي شرکت‌هاي بيمه، بيمه‌گذاران هستند و بيمه‌گران براي جلب رضايت آنها تلاش مي‌کنند گفت: فرآيند پرداخت خسارت مساله‌اي است که بايد با دقت و سرعت¬عمل اجرا شود و بيمه آرمان نيز تلاش مي‌کند خدمات و سرويس‌دهي مطلوبي به بيمه‌گذاران خود ارائه دهد.
مديرعامل بيمه آرمان با اشاره به اينکه نمايندگان عنصر فعال شرکت‌ها در بازار بيمه هستند اظهار داشت: نمايندگان و کارگزاران مي‌توانند در ارائه خدمات به مشتريان عملکرد قابل قبولي داشته باشند و شرکت‌هاي بيمه با سرعت بيشتري نرخ و شرايط و پرداخت خسارات را در دسترس آنها قرار دهند
بيانيان همچنين ضرورت همکاري و همدلي بين کارکنان و نمايندگان شعبه را مورد تأکيد قرار داد و با اشاره به اينکه بايد از تمامي‌ظرفيت‌هاي شرکت به شکل مطلوب بهره گرفت، ابراز اميدواري کرد در سايه تلاش و همت کارکنان شاهد رشد و ارتقاي سطح خدمات بيمه‌اي به عموم مردم و افزايش رضايتمندي بيمه گذاران باشيم.

معاون بازاريابي و شبکه فروش:
 اجراي طرح استعداد يابي در بيمه آسيا
طرح استعداد يابي به عنوان يکي از زير سيستم‌هاي مديريت استعداد، با طراحي 38 شاخص در 4 بعد اصلي در استان‌هاي سراسر کشور اجرا شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا،حسين حسيني، معاون بازاريابي و شبکه فروش بيمه آسيا با اشاره به اتمام طرح استعداد يابي و ارزيابي استعداد‌هاي سازماني شرکت در کليه استان‌ها کشور،گفت : پس از فاز مطالعاتي طرح شامل رجوع به منابع روزآمد در حوزه مديريت استعداد‌ها (Talent Management) و تشکيل گروه‌هاي کانوني با کارشناسان منابع انساني، 38 شاخص در چهار بعد استخراج شد و کارکنان چند استان توسط مقياس استخراج شده، مورد ارزيابي قرار گرفتند.
وي افزود: پس از دريافت بازخوردها، انجام تعديلات لازم و بررسي پيرامون روايي و پايايي مقياس، کليه کارکنان استانهاي کشور مورد ارزيابي قرار گرفتند.
معاون بازاريابي و شبکه فروش بيمه آسيا مزيت‌هاي و برتري‌هاي اين طرح نسبت به طرح‌هاي مشابه را اتخاذ همزمان رويکرد عام و خاص به بحث استعداد‌هاي سازماني، ارزيابي کارکنان توسط افراد متعدد، استفاده همزمان از شاخص‌هاي کمي‌و کيفي، استفاده از 38 شاخص در چهار محور جهت سنجش توانايي‌هاي ذهني، شناختي، شخصيتي، رفتاري و عملکردي کارکنان، ضريب دهي به نمرات با توجه به جايگاه افراد ارزيابي کننده و کاربردي بودن طرح عنوان کرد. حسين حسيني برون داد اين طرح را شامل ايجاد يک مخزن استعداد سازماني و بانک اطلاعاتي صحيح و دقيق در خصوص کارکنان دانست که در بسياري از تصميم گيري‌هاي مديريتي در خصوص منابع انساني از قبيل تخصيص بهينه منابع انساني، ايجاد تناسب بين شغل و شاغل، ارتقاء شغلي، برنامه‌هاي آموزشي ، توانمند سازي و جبران خدمت کارکنان قابل استفاده است. معاون بازاريابي و شبکه فروش بيمه آسيادر پايان اظهار داشت: به طور خلاصه اين طرح استعداد يابي، استعداد‌هاي گمنام را شناسايي مي‌کند.

بيمه تجارت نو پيشگام در گسترش بيمه عمر و حمايت از هنرمندان
بيمه تجارت نو در اقدامي‌شايسته تعدادي از هنرمندان کشور از جمله سيد جوادهاشمي‌, علي سليماني و سيروس همتي را تحت چتر حمايتي بيمه عمر قرار داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تجارت نو ، بيمه عمر در واقع يک سرمايه گذاري مطمئن با سود تضميني است که علاوه بر پرداخت سود علي الحساب به سپرده گذاري، مهمتر اينکه شامل پوششهاي بيمه‌اي بسيار زيادي از قبيل اتفاق ناگواري مثل حادثه و فوت، نقص عضو، از کار افتادگي و يا بيماري‌هاي خاص اتفاق بيوفتد، بيمه حامي‌شما خواهد بود . "بيمه عمر" يکي از پرطرفدارن‌ترين نوع بيمه در سراسر جهان است که با اضافه نموندن يک برنامه سرمايه گذاري امن به بيمه عمر بلند مدت، روز به روز طرفدارن بيشتري را در اکثر کشورها به خصوص ايران به خود جلب مي‌کند. هدف اساسي بيمه‌هاي عمر ايجاد و جمع آوري ذخاير مالي و سرمايه گذاري و کسب سود حاصله از سرمايه گذاري و نهايتاً ايفاي تعهدات شرکت بيمه گر در قبال استفاده کنندگان مي‌باشد .. بيمه تجارت نو در راستاي توسعه فرهنگ بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري طي نشستي با حضور مجيد باقي(مدير روابط عمومي‌بيمه تجارت نو) , مونا عروجي (مدير بيمه‌هاي اشخاص) و ميثم مولايي (معاونت فروش و راهبردي بيمه‌هاي عمر) ،جمعي از هنرمندان محبوب کشور از جمله سيد جواد‌هاشمي‌, علي سليماني , سيروس همتي و.. تحت پوشش بيمه عمر و سرمايه گذاري شرکت بيمه تجارت نو قراردادند. در طي اين مراسم ،ميثم مولايي معاونت فروش و راهبردي بيمه‌هاي عمرشرکت بيمه تجارت نو ضمن اعلام اين مطلب که در سال جاري با عنايت به توسعه اصولي شبکه فروش تخصصي بيمه عمر و ارائه آموزش‌هاي مستمر شاهد رشد چشم گيري در فروش بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري بوده‌ايم افزود : با توجه به برنامه‌هاي تدويني اين روند مطلوب ادامه دار خواهد بود.