درخواست آزادي بازداشت شدگان اخير
قاسم ميرزايي نکو گفت: ۴۰ نماينده مجلس شوراي اسلامي‌در نامه‌هاي جداگانه‌اي به رييس‌جمهور و رييس قوه قضاييه، خواستار آزادي هر چه سريعتر بازداشت شدگان اعتراضات اخير شدند. به گفته نماينده دماوند در اين نامه آمده است: اگر حوادث تلخ و ناگوار اخير مورد تجزيه و تحليل قرار نگيرد،‌ مصالح و منافع ملي کشور دچار ضرر و زيان خواهد شد. به منظور جلوگيري از شدت يافتن ريشه‌هاي نارضايتي دستگيري‌هاي متعدد به نظر مي‌رسد تداوم نگهداري و طولاني شدن زمان بازداشت آنان به ويژه دانشجويان و علي‌الخصوص دانشجويان دختر بازداشتي مسائل و مشکلات متعددي را در پي خواهد داشت. بر اين اساس نسبت به رفع بازداشت دانشجويان اقدام عاجل کنيد.

حوادث اخير هشداري براي مسوولان است  
نماينده خوي گفت: در روزهاي اخيرشاهد حوادث ناگواري در برخي شهرها بوده‌ايم و عده معدودي از فضاي بيان مطالبات به حق مردم سوءاستفاده کرده و با اغتشاش، آشوب و سوزاندن پرچم کشور و مساجد و حمله به مردم درصدد لطمه زدن به جايگاه کشور بودند. به گزارش ايسنا، سيد تقي کبيري افزود: در اثر اين اتفاقات سلطنت‌طلبان، منافقان، رسانه‌هاي بيگانه و آمريکا و اسرائيل ذوق‌زده شده‌اند و سعي کرده‌اند بر اين موج سوار شوند اما مردم هوشيار، بيدار، زمانشناس و حامي‌جدي نظام، کشور و رهبري بوده‌اند و اجازه ندادند آنها موفق شوند.نماينده خوي افزود: اين حوادث هشداري براي مسوولان نظام است که آنها بايد تمام هم و غم خود را براي رفع مشکلات مردم به کار گيرند.

سرنوشت وصيت‌نامه‌هاشمي‌همچنان نامعلوم   
يکي از نزديکان مرحوم ‌هاشمي ‌رفسنجاني در‌خصوص سرنوشت وصيت‌نامه هاشمي‌گفت:‌هاشمي‌سال 69 يک وصيت نامه نوشت و در آن مسائل مالي را توضيح داده بود.به گزارش ايسنا، غلامعلي رجايي افزود: پس از آن گفته شده که ايشان در حال وصيت نامه نويسي ديده شده اما چيزي به عنوان وصيت نامه پيدا نشده، هنوز هم در حال گشتن براي يافتن وصيت نامه هستند اما ممکن است پيدا شود يا پيدا نشود.وي در خصوص اظهارات خانواده‌هاشمي‌مبني بر وجود حوله آلوده گفت: بنا بوده محسن براي مطالعه پرونده به شوراي امنيت برود، اين پرونده هنوز مفتوح است.رجايي افزود: بررسي شوراي امنيت در مورد اين پرونده قانع کننده نبوده و هنوز پرونده بسته نشده است.


ضروري افزايش اعتبارات پژوهش و تحقيق
 اسحاق جهانگيري با اشاره به گزارش‌هاي ارائه شده از عملکرد پارک فناوري پرديس در سال 95، اقدامات انجام شده و دستاوردهاي حاصله را رضايت بخش و اميدوار کننده توصيف و از پويايي و عملکرد پارک فناوري پرديس قدرداني کرد.معاون اول رييس جمهور با اشاره به مطالبه محققين و پژوهشگران براي افزايش بودجه تحقيقات و پژوهش، بر اهميت حوزه تحقيق و پژوهش تاکيد کرد و ضرورت افزايش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقيق در کشور را يادآور شد. وي در خصوص برنامه توسعه شعب و اعضاي غيرمستقر پارک فناوري پرديس (شبکه نوآوري تهران) بر ضرورت سياست گذاري و تعيين سازوکاري روشن و دقيق جهت هماهنگي اعضاي غير مستقر پارک با دستگاه‌هاي مرتبط و نحوه ارتباط و تعامل آنان با بازار و بخش صنعت تاکيد کرد.

 تمرکز براي ايجاد همگرايي اقتصادي
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني در مراسم افتتاح سيزدهمين کنفرانس مجالس کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي‌گفت: سال گذشته چالش‌هاي بزرگي براي کشورهاي اسلامي‌به وجود آمد. کميته فلسطين پس از ماجراي قدس که آمريکايي‌ها ايجاد کردند جلسه‌اي را با فوريت در تهران برگزار کرد که نشان مي‌دهد اهتمام جدي در اين اتحاديه وجود دارد.وي از اظهار همدردي رئيس مجلس مالي به نمايندگي از اعضاي اتحاديه در مورد حادثه نفتکش ايراني تشکر کرد و افزود: اميدواريم در مورد تروريسم که امنيت کشورها را مخدوش کرده و مسئله فلسطين که دغدغه همه ما است در اتحاديه بحث کنيم و به نتايج خوبي برسيم.رئيس قوه مقننه کشور با بيان اينکه در مورد حقوق بشر اسلامي‌نيز اين اتحاديه بحث‌هاي خوبي را داشته است زيرا کشورهاي اسلامي‌مباني قدرتمندي در خصوص حقوق بشر اسلامي‌دارند، ادامه داد: در مورد حضور زنان و خانواده نيز کميته‌هاي خاصي در اين کنفرانس تشکيل شده است و در اين اجلاس نيز به آن پرداخته مي‌شود.

استفاده از شبکه‌هاي مجازي مختلف و داخلي 
يک عضو کميسيون فرهنگي مجلس با تاکيد بر ضرورت فراهم کردن امکان استفاده از شبکه‌هاي مجازي مختلف در کشور، گفت: اين کار تهديد حضور تعداد زيادي از مردم در يک شبکه مجازي را مرتفع مي‌کند.طيبه سياوشي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: يکي از افتخارات دولت روحاني، ايجاد فرصتي براي مردم جهت تبادل نظر در فضاي مجازي بود. اگرچه ما معتقديم فضاي مجازي در کنار فرصت‌هايي که هست تهديداتي هم دارد.وي با بيان اينکه اکثريت مردم از تلگرام و شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان فرصت براي کار يا تبادل نظر فرهنگي و اجتماعي استفاده کردند، افزود: زماني که ناآرامي‌ها شروع شد دولت به خاطر تهديداتي که از فضاي مجازي متوجه جامعه مي‌دانست آن را فيلتر کرد و در واقع يکي از افتخارات دولت آقاي روحاني يعني فرصت فضاي مجازي آزاد که در اختيار مردم گذاشته شده بود به نوعي از دست رفت. البته با آرام شدن فضا مجددا فضاي مجازي در اختيار مردم قرار گرفت و تلگرام رفع فيلتر شد.

ادعاهاي بي اساس وزير آل سعود
وزير خارجه سعودي با اين ادعا که ايران براي هدف قرار دادن عربستان، به «انصارا...» يمن موشک مي‏‎دهد، اظهار داشت که ايران بزرگ‌ترين منبع خطر در منطقه است.به گزارش ايلنا عادل الجبير در کنفرانس خبري با همتاي بلژيکي خود، در بروکسل مدعي شد که ايران به دليل نقش‌آفريني در لبنان، يمن و سوريه بزرگ‌ترين منبع خطر در منطقه است.الجبير طي مواضعي بي‌اساس، ايران را متهم کرد که نيروهاي انصارا... يمن را تجهيز تسليحاتي و موشکي مي‌کند تا عربستان سعودي را هدف قرار دهند.اين وزير سعودي در موضعي هم‌سو با دولت واشنگتن درقبال توافق هسته‌اي با ايران (برجام)، اظهار داشت که اين توافق نياز به اصلاح دارد تا تهران نتواند به غني‌سازي اورانيوم دست يابد. از سوي ديگر، «ديديه ريندرز» وزير خارجه بلژيک متذکر شد که «توافق هسته‌اي با ايران، همچنان بي‌نظير و اجراي آن مهم است.»وي افزود: «با ايران درباره مساله موشک‌هاي بالستيک و جنگ در منطقه رايزني خواهيم کرد.»

آينده فروشي با انتشار اوراق مشارکت 
نماينده ابهر با انتقاد از موافقت کميسيون تلفيق بودجه با انتشار اوراق مشارکت گفت:‌ ما با اين کار در حال فروش آينده هستيم و بدهي‌هاي دولت را با فروش اوراق افزايش مي‌دهيم. به گزارش ايلنا محمد عزيزي در تذکري گفت: کارآمدي و اصلاح امور کشور از مجلس شروع مي‌شود و مردم مجلس آزاده و با تدبير مي‌خواهند که بتواند اين کشتي را به ساحل برساند نه مجلسي که کار آن تعريف و تمجيد است.نماينده ابهر با بيان اينکه اين همه نطق و تذکر به دولت داده مي‌شود اما هيچ کدام پيگيري نشده است، افزود: اين روش ديگر پاسخگو نيست و هيات رئيسه مجلس بايد چاره‌اي بيانديشد چرا که تذکرات، اعتراضات و نامه‌هاي نمايندگان با جواب‌هاي سرکاري پاسخ داده مي‌شود و جايگاه و شان مجلس زير سوال مي‌رود.عضو کميسيون صنعت با اشاره به برگزاري نشست غيرعلني مجلس در هفته گذشته درباره اعتراضات اخير، ادامه داد: نتيجه آن نشست چه شد؟ پول مردم به يغما رفته و مردم گرفتار هستند و مطالبات آنها به کجا رسيد؟وي ادامه داد:تمامي‌مقامات، وزرا، نمايندگان گفتند که صداي مردم را شنيده‌اند و اعتراضات مردم به گراني‌ها است اما اينها فقط گفتار درماني است. مسئوليت رسيدگي به اين مطالبات و اعتراضات با کيست؟عزيزي به مصوبه کميسيون تلفيق مبني بر اجازه دولت براي انتشار اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: انتشار اوراق مشارکت در بودجه باب شده است. ما با اين کار در حال فروش آينده هستيم و بدهي‌هاي دولت را با فروش اوراق افزايش مي‌دهيم.

ترامپ قطعا يک نژاد پرست است
مشاور وزير امورخارجه گفت: ترامپ با آن ادبيات سخيف و پايين که راجع به مردم سياه پوست آفريقايي و يا آمريکاي جنوبي مي‌زند قطعا يک نژاد پرست است.سيدمحمد صدر با توجه به سخنان سخيف وي درباره مردم آفريقا و آمريکا جنوبي ترامپ را قطعا يک نژاد پرست دانست و گفت: او نژاد پرستي است که هشت سال از رييس جمهوري بودن يک سياه پوست به نام اوباما رنج برده است.وي از اينکه به استحکام موافقتنامه برجام و تلاش دو ساله تيم هسته‌اي کمتر توجه مي‌شود اظهار تاسف کرد. صدر تئوري مرد ديوانه که از سوي برخي کارشناسان براي تبيين رفتارهاي ترامپ ارائه مي‌شود را رد مي‌کند و بر اين باور است که سياست‌هاي ترامپ آمريکا را در عرصه بين الملل در انزوا قرار مي‌دهد.


رييس جمهوري:
رييس دولت دوازدهم روز شلوغي داشت و پس از حضور در کنفرانس همکاري اسلامي، با چندين رييس مجلس نيز ديدار کرد.
رييس جمهوري اسلامي‌ايران در سيزدهمين کنفرانس مجالس کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي‌گفت:هيچ کشوري نمي‌تواند مشکلات دروني خود را از طريق لشگرکشي‌هاي خارجي حل کند، بايد با هم صلح و مصالحه و مشکلاتمان را حل کنيم.به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام حسن روحاني افزود: ما حامي‌تعامل سازنده و از موضع برابر جهانِ اسلام با ديگران هستيم که در آن جايي براي استثمار و دخالت در امور داخلي کشورهاي اسلامي‌نباشد.وي خاطرنشان کرد: ما بايد اختلافات خود را کنار بگذاريم و با بهره گيري از ظرفيت‌هاي داخلي ، سرمايه‌هاي اجتماعي و منابع غني وابستگي به بيگانگان را کاهش دهيم و در جهت بالندگي و توسعه روز افزودن جهان اسلام حرکت کنيم.رييس دولت دوازدهم تصريح کرد: براي پرداختن به مشکلات و چالش‌هاي پيش رو و يافتن راه‌حل براي آنها، نگاه ما بايد به درون باشد تا به بيرون.روحاني با تاکيد بر اين که همکاري ميان اعضاء مجالس اسلامي‌شکل نهادينه‌تري به خود بگيرد، ادامه داد: بايد با اتکا به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي دروني، معضلات جوامع خود را از پيش رو برداريم، نه اين که چشم اميد به ديگران داشته باشيم تا حلاّل مشکلات ما باشند. اين به معناي انزواطلبي نيست.وي افزود: جمهوري اسلامي‌ايران ضمن احترام به تماميت ارضي و حاکميت سياسي تمامي‌کشورها، راه حل ريشه‌کن کردن معضلات امّت اسلامي‌را جز تحقق همدلي و همکاري تمامي‌کشورهاي اسلامي‌نمي‌داند. رييس جمهوري يادآور شد: جمهوري اسلامي‌ايران روابط خود را با کشورهاي اسلامي‌بر مبناي مودت و رأفت اسلامي‌تعريف مي‌کند. ما هيچ کشور اسلامي‌را رقيب خود نمي‌دانيم و معتقديم حتي با کشورهايي که با آنها اختلاف نظر داريم، مي‌توانيم بر مبناي احترام متقابل، گفتگو و همکاري کنيم.روحاني يادآور شد: متاسفانه برخي کشورها مسير را اشتباه مي‌روند و تحت القائات آمريکا و رژيم صهيونيستي به شکاف در ميان امت اسلامي‌دامن مي‌زنند. از نظر ما قدرت‌هايي که خود مسبب و منشاء جنگ‌ها، فشارهاي سياسي - اقتصادي و بحران‌هاي حادث در جهان اسلام هستند و دوام و بقاي خود را از خون‌ريزي، دامن زدن به اختلافات و ترويج خشونت و افراط تأمين مي‌کنند، هيچ‌گاه نمي‌خواهند و در موقعيتي نيستند تا دوست و همراه مردم ستمديده و مظلوم باشند.وي يادآر شد: کشورهاي اسلامي‌امروزه بيش از هر زمان ديگري نياز به توجه و استقرار مردم سالاري دارد. جهان غرب گمان مي‌کند که ميان اسلام خواهي و مردمسالاري نسبتي وجود ندارد بلکه نسبت ميان اين دو، عکس است و به همين بهانه به خود اجازه مي‌دهد تا صورت‌هاي تازه استعمار را به کشورهاي اسلامي‌تحميل و تجويز مي‌کند.
مخالفت با فشار به قطر
روحاني در ديدار احمد بن عبدا... بن زيد آل محمود رئيس مجلس قطر، گفت: ايران و قطر، همواره در طول تاريخ دو کشور دوست و برادر بوده و در سختي‌ها و شادماني‌ها، اخوت و برادري را نسبت به يکديگر ثابت کردند.وي تأکيد کرد: هرگونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر غيرقابل قبول است و اگر کشورهاي منطقه بويژه همسايگان با هم اختلافي دارند، تنها بايد اين اختلافات با گفتگو حل و فصل شود.رئيس جمهور با بيان اينکه اراده سياسي جمهوري اسلامي‌ايران بر گسترش همکاري‌ها و روابط همه جانبه با قطر است، افزود: ايران آماده هرگونه همکاري با دولت و ملت قطر بوده و اجازه نمي‌دهد مردم مسلمان اين کشور تحت فشارهاي ناحق و غيرعادلانه قرار بگيرند.
استقبال از رابطه به عراق
همچنين روحاني در ديدار سليم عبدا... الجبوري رئيس مجلس عراق با بيان اينکه خوشبختانه در سال‌هاي اخير روابط و همکاري‌هاي ايران و عراق در سايه اخوت و برادري رو به توسعه بوده گفت: بايد با اهتمام بيشتر در راستاي توسعه، تقويت و استحکام همه جانبه مناسبات و همکاري‌هاي في‌مابين تلاش کنيم.روحاني افزود: توسعه روابط بانکي در روند گسترش روابط اقتصادي و تجاري دو کشور حائز اهميت است و بانک‌هاي مرکزي ايران و عراق بايد همکاري‌ها و رايزني‌ها در اين راستا را ادامه دهند.رئيس جمهور پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي دولت و ملت عراق در مبارزه با تروريسم و شکست توطئه دشمنان براي ايجاد تفرقه ميان مردم اين کشور را مهم ارزيابي کرد و اظهارداشت: جمهوري اسلامي‌ايران همواره خواهان عراقي واحد و عدم تغيير در مرزهاي جغرافيايي کشورهاي منطقه است.روحاني با بيان اينکه دولت و ملت ايران همواره در کنار، دولت و ملت عراق بوده و خواهد بود، ادامه داد: امروز در عراق زمان تثبيت پيروزي‌ها و حرکت براي توسعه اين کشور و ديگر کشورهاي منطقه است و اميدواريم ملت عراق با حضور گسترده خود در انتخاباتي آزاد، موفقيت ديگري را در مردم‌سالاري در اين کشور رقم بزنند.
احترام براي مردم آفريقا
از سوي ديگر رييس‌ جمهور در ديدار با مصطفي نياس رييس مجلس سنگال با بيان اينکه دولت و ملت ايران براي مردم آفريقا احترام ويژه‌اي قايل هستند، چرا که آنها سال‌ها در برابر استعمار، مبارزه کرده و براي توسعه خود تلاش مي‌کنند، افزود: تعبير رييس جمهور آمريکا درباره مردم آفريقا بسيار تأسف‌آور، غلط و اقدامي‌محکوم بود و نشان مي‌دهد که دولتمردان فعلي آمريکا، هنوز جايگاه و عظمت مردم آفريقا را به خوبي درک نکرده اند.روحاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي‌ايران آمادگي دارد تا روابط خود با سنگال را در زمينه‌هاي مختلف، علمي، فرهنگي، تجاري، اقتصادي و سياسي توسعه دهد، خاطر نشان کرد: گسترش همکاري‌ها و مناسبات ايران و سنگال مي‌تواند موجب گسترش روابط قاره آفريقا با منطقه حساس غرب آسيا، شود.رئيس جمهور با اشاره به اينکه امروز کشورهاي اسلامي‌و منطقه با مشکلات فراواني از جمله تروريسم، مواجه هستند، افزود: جهان اسلام نياز به وحدت و برادري بيشتري دارد، تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان، ايستادگي کنند.
آماده براي همکاري باالجزاير
در همين رابطه روحاني در ديدار السعيد بوحجه رييس مجلس الجزاير با بيان اينکه ايران و الجزاير در مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي، ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات نزديک و مشترکي دارند، گفت: امروز که جهان اسلام با مشکلات و معضلات فراواني روبرو است، دو کشور بايد همکاري‌هاي خود را در راستاي حل و فصل مسايل منطقه‌اي و جهان اسلام گسترش دهند.رئيس جمهور احقاق حقوق ملت فلسطين، مبارزه با تروريسم در منطقه و کمک به حل و فصل مشکلات در برخي کشورهاي اسلامي‌مثل يمن که مردم آن درگير جنگ و دچار بيماري‌هاي فراوان هستند را حائز اهميت دانست و اظهار داشت: اراده مستحکم ايران تقويت روابط و همکاري‌هاي همه جانبه علمي، فرهنگي، تجاري و اقتصادي و سياسي ميان دو کشور است.روحاني خاطر نشان کرد: توسعه روابط پارلماني تهران – الجزيره مي‌تواند نقش مثبتي در گسترش مناسبات دو کشور براي رسيدن به اهداف مشترک ايفا کند.
ايران همواره درکنار سوريه
روحاني در ديدار با حموده يوسف صباغ رييس مجلس با تبريک به دولت، ملت و ارتش سوريه بابت پيروزي‌هاي بزرگ در برابر تروريست‌ها و آزاد کردن شهرهاي مهم سوريه، گفت: البته مبارزه با تروريسم هنوز به طور نهايي پايان نيافته است و بايد با همان اراده‌اي که گام‌هاي اصلي براي محو تروريست برداشته شد، در اين مسير تلاش کنيم.روحاني با اشاره به اينکه دولت و ملت ايران، همواره در کنار دولت و ملت سوريه بوده و خواهد بود، اظهار اميدواري کرد آينده سوريه در مسير آسايش و توسعه براي ملت اين کشور رقم بخورد.رئيس جمهور با محکوم کردن حضور نيروهاي آمريکايي در سوريه و طراحي‌هاي آمريکا براي آينده اين کشور، گفت: طرحي که آمريکايي‌ها اخيرا براي سوريه در ذهن دارند، برخلاف قواعد بين‌المللي و توطئه‌اي براي تماميت ارضي، امنيت سوريه و منطقه است. 


نايب رييس اول مجلس:
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به اينکه امروز بسياري از ادارات دولتي کار اضافه‌اي انجام نمي‌دهند ولي اضافه کار مي‌گيرند، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم کشور را بسازيم به جاي ۸ ساعت بايد ۱۲ ساعت کار کنيم.
به گزارش خانه ملت، مسعود پزشکيان در چهارمين همايش مديريت جهادي گفت: زماني که به گذشته فکر مي‌کنيم درمي‌يابيم که مديران در آن زمان با تمام توان با وجود خود در صحنه حاضر مي‌شدند و بي‌توقع کار مي‌کردند.
وي ادامه داد: باور جهادي باوري بود که در درون مردم وجود داشت و مسئولان ابتداي انقلاب به چنين باوري ايمان داشتند و از زندگي خود براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب مايه مي‌گذاشتند همين باور باعث شد که عراق مورد حمايت همه مستکبرين جهاني بود نتواند ايران را در دفاع مقدس شکست دهد.
نماينده تبريز يادآور شد: امروز به جايي رسيده‌ايم که همه براي هر اقدامي‌طلب پول مي‌کنند و مسئولان در سخنراني و وعده‌هاي پيش از انتخابات اينگونه تبليغ مي‌کنند که اگر ما پيروز شويم پول بيشتري به شما مردم خواهيم داد.
وي افزود: اگر قرار است به قدرت برسيم بايد راه جهادي و بسيجي را برگزينيم نه اينکه توقع دريافت پول و منصب براي انجام هر کاري را داشته باشيم. متأسفانه امروز در جامعه‌اي زندگي مي‌کنيم که همه به دنبال منافع بيشتر هستند و براي سازندگي کار نمي‌کنند.
پزشکيان تصريح کرد: امروز در ادارات دولتي شاهد هستيم که بسياري از کارکنان يا مديران کار نمي‌کنند اما اضافه کار مي‌گيرند. اگر مي‌خواهيم کشور را بسازيم به جاي 8 ساعت بايد 12 ساعت کار کنيم.
وي افزود: جهاد با زبان، مال و جان است اگر بخواهيم آن را اجرايي کنيم بايد اينگونه عمل کنيم.
پزشکيان تصريح کرد: ما مسئولين و نمايندگان مردم با ساده زيستي ميبايست نشان دهيم که جزئي از بطن جامعه و در کنار مردم و بخشي از آنها هستيم؛ مردم حق اين را دارند که اين رفتار و ساده زيستي را به واقع در زندگي و عمل ما ببنيند.
وي فساد در جامعه را نشانه حکمراني ضعيف و عمل ضعيف مسئولان آن جامعه دانست و گفت: ما بايد با آگاهانه عمل نمودن مانع بوجود آمدن مشکلات در جامعه باشيم. همانطور که مقام معظم رهبري که به فرهنگ جهادي اقتصاد مقاومتي اشاره فرمودند؛ مديران بايد اين الگو و فرهنگ را در عمل مد نظر بگيرند و با عزم و اراده ملي در کنار مردم به بهينه سازي اوضاع جامعه بپردازند تا بتوانيم در عمل به نتايج مثبت برسيم و شکوفا شويم.
پزشکيان مديريت جهادي و فرهنگ جهادي را يکي از ويژگي‌هاي بارز مردم و مسئولان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران جنگ تحميلي مديران يک عشق واقعي براي خدمت به مردم داشتند به همين دليل مديران جهادي با جان در صحنه بودند تا به مردم خدمت کنند. ما بايد ثابت کنيم براي مردم و دلسوز آنها هستيم و با تمام وجود به دنبال وصول مطالبات آنها خواهيم بود، ما بايد به آنها به واقع عشق بورزيم.
وي با بيان اينکه ما بايد در عمل ثابت کنيم که جزء واقعي از بطن مردم هستيم ادامه داد: در اين موضوع مديران جهادي مي‌بايست از خودشان شروع کنند و فلسفه مديريت جهادي را با توجه به منويات مقام معظم رهبري در رابطه با الگوي جهادي اجرا کنند. ما بايد حامي‌آنهايي باشيم که با تمام جان و مال و هستي‌شان حافظ نظام ولايت بوده‌اند.
نايب رييس مجلس در پايان تاکيد کرد: بايد فرهنگ جهادي را در مقابل تهاجم فرهنگي دشمنان نظام و هجمه‌هاي رسانه‌اي آنها احيا کنيم و با وحدت و انسجام تحت مديريت الگوي جهادي پتانسيل‌هايي را که در کشور داريم براي تربيت مديراني جهادي و دلسوز به جهت خدمت به کشور و ملت تربيت کنيم.


مديرکل سياسي وزارت کشور گفت: از ۱۴ آذر ۹۶ تا ۱۴ خرداد ۹۷ زمان ۶ماهه‌ مقرر در قانون تمديد شد تا احزاب بتوانند خودشان را با قانون جديد تطبيق دهند. بهرام سرمست در گفت‌وگو با ايلنا، درباره مهلت مقرر براي تطبيق احزاب با قانون جديد احزاب گفت:‌ قانوني که مورد بحث است سال ۹۵ مصوب شد و مطابق ماده ۲۲ آن به احزاب تا ۱۴ آذر سال ۹۶ به مدت يک سال مهلت داد تا خودشان را با اين قانون تطبيق دهند.
وي ادامه داد: تعداد قابل توجهي از احزاب در مقطع مذکور اقدام کردند و تعدادي هم چون قانون اين اجازه را داده که علاوه بر زمان يک سال تا ۶ ماه ديگر هم با موافقت کميسيون ماده ۱۰ براي تطبيق درخواست استمهال ارائه نمايند، اقدام کردند. مديرکل سياسي وزارت کشور با بيان اينکه برابر مصوبه کميسيون ماده ۱۰ زمان ۶ماهه با تاييد دبير کميسيون قابل استفاده است، گفت: با توجه به مصوبه کميسيون، تعدادي از احزاب تقاضاي استمهال کردند تا بتوانند با قانون فوق مطابقت پيدا کنند. سرمست تاکيد کرد: اين قانون لازم الاجراست و تمامي‌احزاب بايد به آن عمل کنند. لذا از احزابي که تاکنون در اين خصوص اقدامي‌نکردند درخواست مي‌کنيم که تقاضاي استمهال شش ماه را بدهند و در اين مدت خود را با قانون جديد تطبيق دهند. وي در پاسخ به اين که اهميت و ضرروت اجرايي و تصويب شدن اين قانون چيست، گفت: قوانين بر حسب نيازي که پيش مي‌آيد تثبيت مي‌شوند، قانون احزاب در سال ۶۰ با توجه به اقتضائات آن روز ايران مصوب شده است؛ اما اکنون در دوره جديد قرار داريم و حدود ۲۴۷ حزب داراي پروانه فعاليت از کميسيون ماده ۱۰ هستند، بنابراين بايد احزاب با شرايط قانوني جديد تطبيق پيدا کنند. مديرکل سياسي وزارت کشور ادامه داد: قانون جديد براي ساماندهي احزاب مصوب شده است ما هم مجري آن هستيم لذا از احزاب خواهش مي‌کنيم که همکاري لازم را داشته باشند. وي ادامه داد: در قانون جديد پيش‌بيني‌هايي صورت گرفته که ممکن است ايده‌آل‌هاي ما را برآورد نکند اين قانون به دنبال آن است که احزاب فعال از غيرفعال مشخص شود. اگر گفته شده که احزاب در يک سوم مراکز استان‌ها دفتر داشته باشند و يا مجمع عمومي‌آنها با حضور حداقل ۳۰۰ نفر عضو برگزار شود براي اين است که احزاب تک نفره و غيرفعال تکليف‌شان مشخص شود.


رييس کميسيون اصل 90 مجلس گفت: از مهمترين ضعف‌هاي امروز نظام اقتصادي بي انضباطي مالي، عدم استقرار اصول اوليه اقتصادي، توجه به الزامات نهادي مورد نياز، اجراي صحيح سياست‌هاي کلي اصل 44، سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي، اتکا به منابع نفتي و بنگاه داري بانک‌ها است و ضرورت استقرار هر چه سريع تر دولت الکترونيک به منظور شفاف سازي و از بين بردن زمينه‌هاي رانت و فساد ضروري است. به گزارش خانه ملت، داود محمدي در نطق ميان دستور گفت: امروزه يکي از اساسي‌ترين مشکل کشور مربوط به تنگناهاي اقتصادي، معيشتي، اشتغال و گراني است؛ متاسفانه طبق آخرين گزارش مرکز پژوهش‌هاي مجلس به استناد آمار بانک جهاني کشورمان در محيط کسب و کار با شش پله تنزل نسبت به سال گذشته در ميان 190 کشور دنيا در رتبه 124 و با دو رتبه تنزل بين 25 کشور منطقه سند چشم انداز در جايگاه هيجدهم قرار گرفته است. نماينده قزوين افزود: چرا بايد در شرايطي که کشور به لحاظ اقتدار سياسي، بنيه دفاعي،دستورالعمل‌هاي علمي،دانش هسته اي،ماهواره اي، سايبري، نانوتکنولوژي و بيوتکنولوژي در قله منطقه قرار گرفته در اين خصوص در جايگاه شايسته و در خور جايگاه اين ملت و مملکت نباشد؟ وي ادامه داد:چرا علي رغم داشتن منابع عظيم ثروت مانند نفت،گاز و ذخاير متنوع طبيعي و معدني، تنوع بي نظير اقليمي‌و جاذبه‌هاي بي بديل گردشگري و موقعيت‌هاي استثنايي جغرافيايي و مواهب پرشمار خدادادي مشکل اشتغال و معيشت مردم به ويژه اقشار ضعيف جامعه حل نشود؛ تا کي بايد جوانان شايسته و لايق ما به دنبال کار شرافتمندانه به اين در و آن در بزنند و خسته و بي نتيجه هر روزشان به همين منوال تکرار شود؟. اين نماينده مجلس دهم، گفت: تا کي بايد کارگران زحمتکش ما رنج و عدم پرداخت به موقع حقوق، انعقاد قراردادهاي يک ماهه و دلهره تعديل و اخراج را تحمل و در آستانه فرارسيدن عيد نزد اهل و عيال صورت خود را با سيلي سرخ کنند و غالبا با سيلي نيز نتوانند. محمدي ادامه داد: بازنشستگان عزيز و فهيم چگونه در ايام پيري با حقوق‌هاي اندک و ناچيز زندگي خود را آن هم با هزينه‌هاي سنگين و سرسام آور بچرخانند؛ به خدا سوگند بي تفاوتي به اين مشکلات عقوبت دنيوي و اخروي دارد.