گواهي استاندارد بين المللي ايزو 10002:2014 به بانک ملي ايران رسيد
بانک ملي ايران موفق شد گواهي استاندارد بين المللي ايزو 10002:2014 را که به حوزه روند بررسي شکايات مشتريان و کسب رضايتمندي آنها مربوط است، دريافت کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين گواهي نامه در سومين کنفرانس بين المللي کيفيت با رويکرد بررسي و تبيين روش‌هاي دستيابي به خدمات و محصولات که با حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگاني و صنايع ايران و فرانسه و با حضور مقامات رسمي‌و شرکت‌هاي صنعتي فرانسوي برگزار شد، به نماينده بانک اعطا شد. اين استاندارد بين المللي در زمينه روند بررسي شکايات مشتريان و کسب رضايتمندي آنها و به عنوان دستورالعملي منطبق بر حقيقت، دقيقا براي اين هدف طراحي شده است. استاندارد بين المللي ايزو 10002:2014 به سازمان کمک مي‌کند که بداند تا چه حدي در تشخيص، مديريت و درک تعامل با شکايت مشتري موفق عمل کرده است.

بانک صادرات ايران در صدر حاميان رونق توليد ايستاد
بانک صادرات ايران طي ٧ ماه ابتداي سال ٩٦ در ميان بانک‌هاي خصوصي و خصوصي شده بيشترين تعداد تسهيلات به بنگاه‌هاي توليدي کوچک و متوسط و طرح‌هاي نيمه تمام را پرداخت کرده است.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي اجرايي کردن برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از رونق توليد و افزايش اشتغالزايي، در ٧ ماه منتهي به پايان مهرماه ٩٦ با اعطاي ١٨٧ فقره تسهيلات به ارزش ١٥٤٦ ميليارد ريال به بنگاه‌هاي توليدي کوچک و متوسط و تخصيص تسهيلات به طرح‌هاي نيمه تمام با پيشرفت بالاي ٦٠ درصد در ميان بانک‌هاي خصوصي و خصوصي شده از نظر تعداد تسهيلات پرداختي، حايز جايگاه برتر است.  اين گزارش به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکي از آن است که آمار عملکرد مقدماتي ٧ ماهه مذکور در خصوص تامين مالي بنگاه‌هاي توليدي کوچک و متوسط و طرح‌هاي نيمه تمام با پيشرفت بالاي ٦٠ درصد به تفکيک بانک‌ها، نشان مي‌دهد که از ميان تعداد ٢٣ بانک دولتي، خصوصي و خصوصي شده، طي روندهاي «معرفي به بانک»، «فرآيند رونق» و «انتقالي از سال ٩٥»، بانک صادرات ايران به لحاظ تعداد تسهيلات پرداختي از ميان ٢٣ بانک مورد اشاره در رتبه چهارم و در ميان بانک‌هاي خصوصي شده جايگاه اول را در حمايت از رونق توليد در واحد‌هاي کوچک و متوسط و همچنين طرح‌هاي نيمه تمام دارد. بر اساس آمار ارائه شده مجموع بانک‌هاي کشور طي زمان ياد شده با پرداخت ٣٩٥٤ فقره تسهيلات به ارزش قريب به ٢٥ هزار ميليارد ريال از واحد‌هاي توليدي مذکور حمايت کرده اند.

اولين دوره مسابقات ورزشي سيمولتانه بانک مسکن برگزار شد
 به مناسبت آغاز هشتادمين سالروز تاسيس بانک مسکن اولين دوره مسابقات ورزشي سيمولتانه با حضور احسان قائم مقامي‌نفر اول شطرنج ايران و با شرکت ۸۰ نفر از کارکنان اين بانک برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، سيمولتانه يا نمايش هم‌ زمان به بازي اي گفته مي‌شود که در آن يک استادبزرگ با چند بازيکن ديگر مسابقه مي‌دهد که اغلب به‌طور ساده‌تر، چنين نمايشي را يک «سيمول» مي‌گويند ، در يک سيمول شطرنج، تخته‌ها معمولاً در يک دايرۀ بزرگ يا چهارگوش چيده مي‌شود و نمايش‌دهنده (بازيکن)، از تخته‌اي به تخته‌اي ديگر، در راستاي ثابتي راه مي‌رود ، طولاني شدن اين بازي، ريسک اشتباهات ناشي از خستگي از سوي بازيکن را افزايش مي‌دهد، به‌ويژه چون تک تک شرکت‌کنندگان باقي‌مانده در پايان، گرايش بيشتري دارند تا بازي را با موفقيت به پايان برسانند. در اولين مسابقات ورزشي سيمولتانه شطرنج در بانک مسکن که به منظور ايجاد نشاط ، همکاري و همفکري در ميان کارکنان بانک مسکن برگزار شد، مسوول برگزاري اين مسابقه،گفت : با توجه به اينکه اين ورزش يک بازي جديد است و مانند شطرنج به ذهن متمرکز و قدرت تفکر نياز دارد به بهانه آغاز هشتادمين سالگرد تاسيس بانک مسکن تصميم به برگزاري اين دوره از بازي‌ها گرفته شد .

شرکت روياي هفت آسمان سبلان با تسهيلات بانک صنعت و معدن افتتاح خواهد شد
طرح شرکت روياي هفت آسمان سبلان با 5 و نيم ميليون يورو تسهيلات ارزي و 1 ميليارد تومان تسهيلات ريالي بانک صنعت و معدن درحال اجرا بوده و به بهره برداري خواهد رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، اين واحد توليدي که در استان اردبيل در حال احداث است با ايجاد 91 شغل مستقيم انواع ميوه و سبزي عمل آوري شده توليد خواهد كرد. بر اساس اين گزارش، بانک صنعت و معدن تاکنون 20 ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد به صنايع كوچك و متوسط استان اردبيل پرداخت كرده است. گفتني است طرح‌هاي زيادي در سال‌هاي اخير با تسهيلات بانك صنعت و معدن در نقاط مختلف كشور به اجرا در آمده و موجب ايجاد اشتغال شده است.

بانک خاورميانه اوراق گواهي سپرده مدت‌دار عرضه مي‌کند
فروش اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه گذاري (عام) بانک خاورميانه مرحله اول سال 1396 از تاريخ 30 دي آغاز مي‌شود و تا پايان روز 5 بهمن ادامه خواهد داشت. نرخ سود علي‌الحساب اين اوراق ۱۶ درصد سالانه، پرداخت سود به صورت ماهانه و نرخ سود بازخريد اين اوراق قبل از سررسيد ۱۴ درصد سالانه است. اين اوراق يک‌ ساله، با نام و معاف از ماليات عرضه خواهد شد. تمامي‌شعب بانک خاورميانه در دوره انتشار اين اوراق را عرضه مي‌کنند.

سیف به عهد شکنان توافق هسته‌ای تاکید کرد؛
رييس کل بانک در ديدار با سفير اتريش گفت: عزم جدي اروپا به پايبندي به برجام عامل مهمي‌براي حفظ منافع و روابط اقتصادي طرفين است .
رييس کل بانک در ديدار با سفير اتريش گفت: عزم جدي اروپا به پايبندي به برجام عامل مهمي‌براي حفظ منافع و روابط اقتصادي طرفين است و ادامه اين رفتار نقش کليدي در حفظ ثبات و صلح در منطقه و جهان دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي رييس کل اين بانک روز گذشته در ديدار سفير اتريش، ضمن تشکر از همکاري‌هاي موثر کشور اتريش در پسا برجام گفت: اين امر در ارتقاي روابط اقتصادي و نيز تشويق ساير کشورهاي اروپايي اثرگذار بوده است. به عنوان نمونه واکنش اخير کشورهاي اروپايي از جمله اتريش در مقابل کارشکني‌هاي دولت ترامپ در تاييد پايبندي ايران به برجام، قابل تقدير است. چراکه ادامه اين رفتار از سوي کشورهايي همچون اتريش موجب خواهد شد تلاش‌هاي آمريکا براي بي اثر کردن برجام بي نتيجه بماند. ولي اله سيف با بيان اينکه برخورداري ايران از نيروي کار جوان و تحصيلکرده در کنار فن آوري‌هاي نوين اتريش فضا را براي ايجاد منافع دو جانبه آماده کرده است، اظهار کرد: در اين راستا بايد عوامل بازدارنده گسترش همکاري‌هاي اقتصادي شناسايي و رفع شوند تا اين گونه تفاهم نامه‌هاي امضا شده امکان عملياتي شدن بيابند. رييس شوراي پول و اعتبار، عزم جدي اروپا در پايبندي به برجام را عامل مهمي‌براي حفظ منافع و روابط اقصادي طرفين دانست و عنوان کرد: دولت آقاي ترامپ در تلاش است اين باور را ايجاد کند که در ايران ثبات وجود ندارد و مانع از حضور سرمايه گذاران خارجي در ايران شود. در اين رابطه عزم جدي اروپا در حفظ برجام تاکنون توانسته تا حدي اين مشکل را برطرف کند و ادامه اين رفتار علاوه برايجاد منافع اقتصادي براي طرفين، نقش کليدي در حفظ ثبات و صلح در منطقه و جهان دارد. عالي‌ترين مقام مسئول بانک مرکزي، وجود روابط کارگزاري بانکي روان و آسان را حمايت از مبادلات اقتصادي خواند و گفت: در اين مسير اتريش توانسته نگراني بانک‌هاي کشور خود و ساير کشورهاي اروپايي را کاهش داده و موجب حضور بانک‌هاي بزرگ در عرصه همکاري‌هاي بين المللي با ايران شود. ادامه اين روند کمک بزرگي به بهبود روابط دو کشور خواهد بود. رييس شوراي پول و اعتبار با بيان اينکه پس از برجام، به تدريج از محدوديت‌ها براي فعاليت کسب و کارها کاسته شده، افزود: در دوران پسابرجام فضا براي فعاليت بخش خصوصي بهبود يافته شده که اميدواريم اين روند همچنان ادامه يابد. البته در حال حاضر بخشي از منابع بانکي به سوي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط هدايت شده و اين قبيل بنگاه‌ها سهم مهمي‌در رشد اقتصادي ايفا کرده اند. رييس کل بانک مرکزي درخصوص جلسه آتي FATF و نقش اتريش در تصميم گيري‌ها عنوان کرد: در جلسه پيشين، برخي کشورها با نگاه سياسي در تلاش بودند نظرها را برعليه ايران برگردانند. ايران انتظار دارد اتريش و ساير کشورهاي اروپايي سعي کنند فضا را به سمت مباحث تکنيکي سوق داده و از طرح مسائل سياسي جلوگيري کنند تا اقدامات ايران در حوزه‌هاي مقررات مبارزه پولشويي و تأمين مالي تروريسم AML/CFT بتواند نظر هيات گروه ويژه اقدام مالي (FATF) را جلب کند. در حال حاضر هيات وزيران لوايح مرتبط با اين موضوعات را تاييد و براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي‌فرستاده است. اميد است فرآيند تصويب قوانين مورد اشاره درکوتاه‌ترين زمان انجام شود. ايران مصمم به پايبندي به استانداردهاي بين المللي در فعاليت‌هاي مالي است. همچنين در اين ديدار ولي اله سيف، حمايت اتريش در نشست آتي اتحاديه موسسات بيمه صادراتي اروپا را براي ارتقاي رتبه کشور ايران که اکنون ۶ قرار دارد را خواستار شد. پيش از تحريم‌ها رتبه ايران ۴ بوده است.
 سفير اتريش در ايران: فعالان اقتصادي تمايل زيادي به حضور در ايران دارند همچنين در اين ديدار سفير اتريش نقش کشور خود را در بازگشت ايران به جامعه جهاني پس از برجام مهم دانست و عنوان کرد: در اين زمينه امضاي قرارداد فاينانس با اوبر بانک، موجب تشويق ساير بانک‌هاي اروپايي از جمله در کشورهاي دانمارک و ايتاليا شده است.
شولتز با بيان اينکه صاحبان کسب و کار اتريش از امضاي قرارداد فاينانس استقبال کرده اند، تصريح کرد: فعالان اقتصادي اتريش تمايل زيادي براي حضور در ايران دارند و تعداد تفاهم نامه‌هاي امضا شده ميان دو در حوزه‌هاي مختلف از جمله گمرک، همکاري‌هاي صنعتي و ... خود گواهي بر اين مدعاست.

هدف اول بانک تجارت تامين منافع ذينفعان است
رضا دولت آبادي مديرعامل بانک تجارت بر استفاده از تمام ظرفيتهاي نيروهاي باتجربه براي تامين منافع مشتريان و سهامداران اين بانک تاکيد کرد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌تجارت رضا دولت آبادي که در جمع مديران عامل و اعضاي هيات مديره ادوار گذشته اين بانک سخن مي‌گفت با اشاره به سابقه يک قرن حضور بانک تجارت در نظام پولي کشور گفت: در اين سالهاي پر فراز و نشيب، سکان هدايت اين بنگاه اقتصادي خوشنام بارها در دستان مديران لايق و با تجربه قرار گرفت تا اين کشتي بزرگ همچنان در اين درياي متلاطم و پر خروش با حرکت منطقي خود به ساحل آرامش نزديک شود. مدير عامل افزود: اين خانواده بزرگ که امروز اعضاي آن به 100 هزار نفر بالغ مي‌شود به گذشته خود مي‌بالد و آن را تکيه گاه و پشتوانه موفقيت‌هاي آتي مي‌داند . دستاوردهاي امروز ما نتيجه تلاش و دسترنج آنهايي است که دل در گرو بالندگي بانک تجارت داشتند و ما نيز اينگونه ادامه مي‌دهيم تا اين سفره همچنان براي آيندگان و فرزندانمان گسترده و پر برکت باشد. دولت آبادي با تقدير از تلاشهاي مديران و کارکنان بازنشسته اين بانک در سالهاي گذشته يادآور شد: علاوه بر سود جستن از دانش و تجربيات ارزشمند نيروهاي بازنشسته بانک تجارت ،به همدلي ، تعهد و پشتکار همکاران عزيزم در جاي جاي بانک براي پيشبرد برنامه‌هايمان ايمان داريم. مدير عامل بانک تجارت در ادامه اظهار داشت :ما و شما جزئي از آينده بانک تجارتيم که بايد از امروز دگر بار دست در دست يکديگر آن را بهتر و زيباتر از گذشته بسازيم تا ناممان در تاريخ بانک فردا بماند. بر اين عهد و پيمان استواريم و هزاران اميد را به انتظار نشسته ايم. در ادامه اين مراسم احمدي آذر رييس اداره روابط عمومي‌بانک تجارت خود اظهار داشت : مشاهده پيوند ناگسستني مديران ارشد ديروز و امروز بانک تجارت با اين خانواده بزرگ ، بي ترديد موجب افزايش اطمينان خاطر کليه ذينفعان نسبت به قوام و استواري اين بانک بزرگ و اراده اعضاي آن براي تعالي و پيشرفت در تمامي‌عرصه‌ها خواهد بود . در اين نشست صميمانه همچنين گروهي از مديران ارشد اسبق بانک ضمن تشکر و قدرداني از برگزاري اين مراسم ، اعلام داشتند که آماده همکاري وانتقال تجارب خود به مدير عامل و اعضاي هيات مديره در تمام سطوح هستند.

پس از برجام ، حوزه بين الملل بانک رفاه رشد مطلوبي داشته است
 مدير عامل بانک رفاه گفت: « بانک رفاه پس از رفع تحريم‌هاي ظالمانه و گشايش‌هاي ايجاد شده در پسا برجام، بسيار فعال و کارآمد نسبت به بروزرساني فعاليت‌هاي خود اقدام کرد و به لحاظ کمي‌و کيفي رشد و توسعه مطلوبي داشته است.» به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، دکتر محمد علي سهماني در همايش ارزي که با عنوان « بانک رفاه در پسابرجام؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: عملکرد مطلوب حوزه ارزي به دليل تعهد شغلي ، تلاش ، برنامه‌ريزي و استفاده از فرصت‌ها است.  وي با اشاره به موفقيت‌هاي به دست آمده براي بانک رفاه گفت: جايگاه چهارم بانک رفاه در حوزه گشايش اعتباري و جايگاه هفتم بانک در فعاليت‌هاي ارزي نظام بانکي، سابقه بسيار خوبي براي بانک و نويد آينده‌اي روشن در اين حوزه است.
دکتر سهماني افزود: عامليت چند بانک خارجي ، عامل تخصيص منابع ارزي صندق توسعه ملي و ايجاد روابط کارگزاري اثر بخش از ظرفيت‌هاي اين حوزه است که تاکنون بايد به خوبي از آن استفاده شود و در ادامه نيز بايد به نحو مطلوبي از آن بهره برد.
مدير عامل بانک رفاه با بيان اينکه بانک‌ها يکي از ارکان مهم نظام اقتصادي کشور هستند گفت: در فضاي پس از برجام، نظام بانکي با حضور فعال در عرصه بين المللي مي‌تواند اثر بخش باشد. در اين زمينه بايد با شناسايي فرصت‌ها، زمينه‌هاي حضور قدرتمند در ساير کشورها را فراهم سازيم.  وي افزود: هم اکنون رويکرد بانک دريافت و درک دغدغه‌ها و نيازمندي‌هاي مشتريان است. با اين رويکرد به دنبال مشتري محوري هستيم. اين رويکرد به ويژه در حوزه بين الملل نمود بيشتري داشته است.
دکتر سهماني در تشريح نظام بانکداري مدرن گفت: بانکداري مدرن از تک محصولي که مبتني بر اعطاي تسهيلات بود عبور کرده و هم اکنون خدمت محوري رويکرد حاکم صنعت بانکداري جهاني است. رويکردهاي مشتريان هم تغييرات بسياري کرده استف مشتريان امروزي به دنبال مشاوره، راه حل و دريافت سبد کامل خدمات هستند.

روح ا... خدارحمي‌مديرعامل بانک کشاورزي شد
دکتر مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي طي حکمي، روح ا... خدارحمي‌را به سمت رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي منصوب کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، خدارحمي‌ضمن برخورداري از سابقه فعاليت پژوهشي در معاونت اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي، در فاصله سال‌هاي 73-1371 کارشناس دفتر آموزش عالي و تحقيقات سازمان برنامه و بودجه بوده و از سال 1373 به عنوان کارشناس اداره کل بررسي‌هاي اقتصادي و برنامه‌ريزي به بانک کشاورزي پيوست. وي در فاصله سال‌هاي 1374 تا 1385 به عنوان رئيس اداره کل بررسي‌هاي اقتصادي و برنامه‌ريزي و همچنين مدير امور تجهيز منابع به فعاليت در اين بانک ادامه داد. خدارحمي‌همچنين از سال 1385 به مدت 4.5 سال به عنوان عضو هيات مديره در پست بانک ايران و در فاصله سال‌هاي 1389 تا پايان سال 1393 عضو هيات مديره بانک صادرات ايران بوده است. وي از ابتداي سال 1394 مجددا به بانک کشاورزي پيوست و تا اين تاريخ عضو هيات مديره اين بانک بوده است. اين گزارش مي‌افزايد، روح ا... خدارحمي‌همچنين در طول سال‌هاي فعاليت در بانک صادرات به عنوان عضو غير موظف هيات مديره شرکت‌هاي ملي انفورماتيک، شاپرك، انرژي سپهر و شرکت بيمه سرمد همکاري کرده است. شايان ذکر است روح ا... خدارحمي‌متولد سال 1338 و فارغ التحصيل کارشناسي ارشد علوم اقتصادي از دانشگاه شهيد بهشتي است.  از جمله سوابق علمي‌- آموزشي وي، مي‌توان به موارد زير اشاره کرد: انجام تحقيقات مختلف در زمينه‌هاي اقتصادي، مالي و بانکي - سرپرستي و مشارکت در تهيه برنامه راهبردي اول بانک کشاورزي و عضويت در کميته راهبري برنامه استراتژيک دوم بانک - شرکت در کنفرانس بين المللي the challenges of sustainable outreach ، کلمبو، سريلانکا - مشارکت در تدوين برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور(عضو کميته سرمايه گذاري و تامين منابع) - عضويت در شوراي پژوهشي بانک کشاورزي از سال 1374 تا 1384 - عضويت در کارگروه بانکداري بدون ربا بانک کشاورزي طي سال‌هاي 1384 – 1383 - مدير مسئول فصلنامه بانک و کشاورزي طي سال‌هاي 1384 – 1383 - مشارکت در کارگاه آموزشي مديريت استراتژيک درسال 1378 - حضور در دوره آموزشي policies & their effects on rural finance ، امان، اردن در سال 1379 - طي دوره عالي مديريت اعتبارات در سال 1379 - حضور در دوره بازار سرمايه بين الملل و بازديد از بورس‌هاي اوراق بهادار و کالا در توکيو و کوالالامپور در سال 1383 - حضور در دوره بانکداري اسلامي، کوالالامپور، مالزي، 1389 -  خدارحمي‌همچنين تا کنون مقالات پژوهشي متعددي را نوشته و منتشرکرده که عناوين برخي از آن‌ها به شرح ذيل است: بررسي رابطه اندازه دولت و رشد اقتصادي در ايران، پايان نامه فوق ليسانس، دانشگاه شهيد بهشتي سال 1371 - برآورد تابع تقاضاي آب شهري تهران با همکاري دکتر سيد کاظم صدر و مسعود عبديان در مجله علمي‌فني آب کشور شماره 13 زمستان – 1373 - ويژگي‌هاي عمده بازار مالي روستايي در ايران با همکاري دکتر عباس عرب مازار در فصلنامه اقتصاد کشاورزي و توسعه، شماره 26 تابستان – 1378 - مشارکت زنان در بازار مالي روستايي، مورد بانک کشاورزي، با همکاري مريم السادات مهدوي در مجموعه مقالات همايش اعتبارات خرد و زنان روستايي، وزارت جهاد سازندگي، پاييز 1380 - درباره بازار و مشتريان هدف بانک کشاورزي در فصلنامه بانک و کشاورزي شماره - 2 و 3 - تابستان و پاييز 1380 - بررسي ميزان رضايت مشتريان از نظام بانکي کشور با همکاري دکتر جلال رسول اف و دکتر داريوش رشيدي، منتشره در مجموعه مقالات اولين همايش بررسي نقش و عملکرد نظام بانکي، وزارت امور اقتصادي و دارايي 1384 - تجهيز پس اندازهاي خرد؛ تجارب موفق، چالش‌ها و الزامات نهادي و سياستگزاري، منتشره در مجموعه مقالات سميناراعتبارات خرد، توسعه روستايي و فقرزدايي ، بانک کشاورزي 1385

پيام تبريک مديرعامل بانک گردشگري به مناسبت سالگرد تاسيس
مديرعامل بانک گردشگري هشتمين سالگرد تاسيس اين بانک را تبريک گفت.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، «علي اصغر سفري»، در پيام خود به اين مناسبت آورده است: «زماني که يک بنگاه اقتصادي خصوصي با وجود تمام مشکلات و دشواري‌ها، به هشتمين سال فعاليت پا مي‌گذارد اين پيام را به جامعه هدف خود منتقل مي‌کند که مجموعه مديران و همکاران با تلاش و پشتکار و با اتکا به حمايت و همدلي سهامداران و مشتريان خود، گام‌هاي بزرگي در جاده موفقيت برداشته‌اند. در آستانه ورود به هشتمين سال فعاليت بانک گردشگري، اين تلاش و اراده را ارج مي‌نهيم و اين سالروز خجسته را در کنار شما عزيزان پاس مي‌داريم». در ادامه پيام مديرعامل آمده است: «تلاش اعضاي خانواده بزرگ بانک گردشگري، با پشتوانه سترگ دانش و تجربه و با نشاطي که ريشه در پويايي و ميل به پيشرفت دارد، سرمايه گران‌قدري را در اختيار اين بانک جوان قرار داده است. جا دارد بار ديگر بر همان ارزش‌ها و چشم‌اندازهايي تأکيد کنيم که تاکنون چراغ راهمان بوده‌اند. مشتري مداري، نوآوري، نيازسنجي علمي، مشارکت در طرح‌هاي زاينده و سودآور، آموزش حرفه‌اي و هدفمند به نيروي انساني، ارائه خدمات جامع بانکي با رعايت چابکي و ساير مواردي که در چشم‌انداز بانک گردشگري بر آن‌ها تأکيد شده است اصول اساسي اقدامات ما در ادامه روند فعاليت و اضافه کردن دستاوردهاي تازه بر کارنامه پر بار و درخشان بانک مان در حوزه پولي و مالي، مسئوليت‌هاي اجتماعي و گردشگري خواهد بود». وي در پايان پيام خود آورده است: «ما در اين مسير، براي تداوم خدمت‌رساني به مردم شريف ايران، رعايت قانون و مقررات، فعاليت همه‌جانبه اقتصادي- اجتماعي- فرهنگي و توجه به اولويت‌هاي کلان کشور هم‌پيمان مي‌شويم و دست تمامي‌صاحب‌نظران، اصحاب رسانه، مشتريان آگاه و دلسوزان اقتصاد و فرهنگ ايران را مي‌فشاريم؛ با اين اميد که درخت ريشه‌داري که هشت سال قبل نهال آن در بستر زرخيز خاک ايران کاشته شد، ميوه‌هاي پر خير و برکتي به ارمغان آورد و شاخ و برگ خود را بيش از پيش در آسمان آبي اعتماد هم‌وطنان بگستراند».

آيين تکريم از همسران کارکنان بانک حکمت ايرانيان
آيين تکريم همسران کارکنان بانک حکمت ايرانيان ، همزمان با فرا رسيدن هشتمين سالگرد تاسيس بانک حکمت ايرانيان و با حضور مديرعامل ، اعضاي هيات مديره ، معاونان ، مديران و تمامي‌کارکنان بانک حکمت ايرانيان ، شرکتهاي تابعه و خانواده‌هاي محترمشان ، در استان تهران برگزار شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، در بيست و دومين روز از ديماه سالجاري و در آيين تکريم همسران کارکنان بانک حکمت ايرانيان ، دکتر عسکرزاده، ضمن عرض سلام و خير مقدم به مهمانان و حضار در مراسم خاطرنشان نمود : زماني يک کارمند ، يک مدير مي‌تواند در محيط کاري خود مثمرثمر باشد و به وظايف خود بصورت خلاقانه و متعهدانه عمل کند و در پيشبرد اهداف سازمان خود تحول آفرين باشد که در محيط خانه با فضايي آرام و پر از مهر و محبت روبرو باشد .
مديرعامل بانک حکمت ايرانيان با اشاره بر نقش مهم و تاثيرگذار همسر در محيط خانه ، خطاب به کارکنان تصريح کرد : حقيقتا همسر شما گنجينه اصلي و اساسي زندگاني شماست ، چراکه انگيزه و اشتياق کارکردن و مفيد بودن در جامعه را به شما مي‌بخشند و شما بايد قدر اين موهبت را بدانيد . حضرت محمد مصطفي (ص) مي‌فرمايند بعد از ايمان به خدا ، نعمتي بالاتر از همسر موافق و سازگار نيست .
دکتر عسکرزاده در پايان صحبت‌هاي خود تاکيد کرد : هدف از برپايي اين آيين تکريم ، پاسداشت و نکوداشت زحمات و تلاشهاي همگي شما همسران محترم کارکنان بانک حکمت ايرانيان بود تا بدانيد کسب افتخار و موفقيت‌هاي اين بانک ، در وهله اول بخاطر پشتيباني‌هاي شما بوده است و دوم اينکه بدانيد ما قدردان زحمات شما هستيم .
بر اساس اين گزارش ، در ادامه مراسم و در حضور مديرعامل ، اعضاي هيات مديره و معاونان ، به سه تن از کارکنان بانک حکمت ايرانيان به قيد قرعه کارت اعتباري به ارزش 300 ميليون ريال اهدا شد .
همچنين به جهت تقارن اين مراسم با هشتمين سالگرد تاسيس بانک حکمت ايرانيان نيز ، کيک سالگرد اين بانک با حضور ايشان بريده شد.

خسرو فرحي: پست‌بانک‌ايران بعنوان کارگزار بانک مرکزي تعيين شد
 پست بانک‌ايران به‌عنوان کارگزار بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران براي انجام خدمات شعبه‌اي حساب‌هاي دولتي تعيين گرديده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: خسرو فرحي مديرعامل اين بانک ضمن اعلام خبر فوق گفت: درراستاي اجراي تکاليف قانوني مقرر در بند "ب" ماده 17 قانون برنامه ششم توسعه کشور و بند "الف" قانون احکام دائمي‌برنامه‌هاي توسعه کشور مبني بر انتقال حساب‌هاي دولتي به بانک مرکزي، پست بانک‌ايران به‌عنوان کارگزار اين بانک براي ارائه خدمات شعبه‌اي به دستگاه‌هاي دولتي تعيين و دستورالعمل مربوطه به امضاي طرفين رسيد. وي تصريح کرد: براساس ضوابط و مقررات مفاد قانوني اشاره شده، حساب‌هاي بانکي کليه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، مؤسسات و ساير بخش‌هاي دولتي و عمومي‌که بودجه آنها از طريق دولت تأمين مي‌شود در بانک مرکزي متمرکز شده و در همين راستا اين بانک، عمليات بانکي حساب‌هاي مربوطه را به بانک‌هاي کارگزار واگذار مي‌نمايد. فرحي افزود: پست‌بانک ايران نيز به‌عنوان يکي از کارگزاران بانک مرکزي مجاز به انجام عمليات بانکي شعبه‌اي براي حساب‌هاي مذکور تعيين شده و براين اساس دستگاه‌هاي دولتي مي‌توانند از طريق شعب اين بانک عمليات بانکي مربوطه را انجام دهند. مديرعامل پست‌بانک‌ايران گفت: خدمات شعبه‌اي شامل؛ تأمين وجوه نقد، پرداخت قبوض، دستور پرداخت پايا و ساتنا، پرداخت پاداش، بيمه و کسورات قانوني و حقوق کارکنان قراردادي، صدور چک بانکي، صدور هديه کارت و ساير مواردي که کارگروه مربوطه تعيين مي‌نمايد از طريق شعب اين بانک در سراسر کشور ارائه مي‌شود.

بخشودگي 100 درصد جرايم تأخير تسهيلات در بانک آينده
بانک آينده، با اجراي «طرح زرين 4» در سه ماهه پاياني سال 1396 و در بازه زماني 01/10/1396 تا 15/12/1396 طرح بخشودگي جرايم تأخير تسهيلات اعطايي را اجرا مي کند. بر اساس اين طرح، مشترياني که تا تاريخ 15/12/1396، نسبت به تسويه نقدي بدهي‌هاي تسهيلاتي و يا به‎روزرساني اقساط اقدام نمايند؛ از مزاياي مختلفي، از جمله: بخشودگي 100 درصد جرايم تأخير پرداخت اقساط، بدون توجه به نرخ سود و نوع تسهيلات، برخوردار خواهند شد. گفتني است؛ در اين طرح براي مشترياني که زودتر از موعد سررسيد، اقدام به تسويه تسهيلات خود نمايند؛ مزايايي به عنوان جايزه خوش حسابي در نظر گرفته شده است. «طرح زرين 4» از تاريخ 01/10/1396 تا 15/12/1396، در کليه شعب بانک آينده در سراسر کشور، اجرا مي-شود. مشتريان ، براي کسب اطلاعات بيشتر، مي توانند با مرکز ارتباط بانک به شماره 27663200-021 تماس گرفته و يا به کليه شعب بانک آينده در سراسر کشور، مراجعه فرمايند.

راه اندازي نسخه پيامکي اندرويدي سامانه همراه بانک ملت
پيرو درخواست مشتريان مبني بر ارائه نسخه پيامکي سامانه همراه بانک ملت، نسخه ۱.۱.۲ سامانه مذکور مبتني بر سيستم عامل اندرويد براي مشتريان اين بانک راه اندازي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، با عرضه نسخه پيامکي همراه بانک ملت، خدماتي از قبيل تامين موجودي چک برگشتي، صدور حواله پايا، اعلام موجودي و گردش حساب، بانک پرداخت- شارژخودکار، خريد شارژ و استعلام خريد شارژ، تغيير رمز ورود، به روز رساني تسهيلات/ حساب‌ها، اتصال و انفصال کارت به حساب، پرداخت قبوض، بازپرداخت اقساط، صدور/ لغو برداشت وجه بدون کارت، حواله ملتي، صدور بازپرداخت منظم اقساط، درخواست دسته چک، اعلام موجودي و گردش حساب، استعلام وضعيت چک و کارت به کارت(سحابي)، از طريق اين سامانه به مشتريان و کاربران اين سامانه ارائه خواهد شد. بر اساس اين گزارش، خدمات نمايش داده شده در نسخه پيامکي محدودتر از سامانه مبتني بر اينترنت است و ارائه خدماتي مانند نمايش نزديک‌ترين شعبه، نرخ ارز و ... به جهت نياز به بستر اينترنت در نسخه پيامکي ميسر نيست. در عين حال، استفاده از خدمات پيامکي سامانه همراه بانک، با پرداخت کارمزد در نخستين بار ورود به سامانه پيامکي ( پرداخت ۳۰،۰۰۰ ريال براي مقاطع سه ماهه از نخستين ورود) ميسر است و مشتريان براي دريافت نسخه جديد اين سامانه بايد به نشاني اينترنتي http://mobile.bankmellat.ir مراجعه نمايند. مشتريان داراي تلفن همراه با سيستم عامل اندرويد پس از نصب نسخه ۱.۱.۲ نرم افزار همراه بانک، به صورت همزمان نسخه پيامکي و نسخه اينترنتي همراه بانک را در اختيار خواهند داشت و مي‌توانند بيش از ۱۰۰ خدمت غيرحضوري بانک ملت را ازطريق نسخه جديد اين سامانه استفاده کنند.