تلاش آمريکا براي تغيير مواضع برجامي‌اروپا
وزير امورخارجه روسيه تاکيد کرد: توافق هسته‌اي با ايران بدون حضور آمريکا ادامه نخواهد يافت و اروپايي‌ها به خوبي خطرات اين مسئله را درک مي‌کنند.به گزارش ايسنا سرگئي لاوروف افزود: توافق هسته‌اي ايران هنوز نمرده و تا زمان بررسي بعدي آمريکا همچنان پابرجاست. روسيه نيز تلاش بيشتري براي حفظ آن خواهد کرد. ما هيچ‌گونه آسيبي را به اين توافق نمي‌پذيريم. وي افزود: مسکو اطلاعاتي به دست آورده که نشان مي‌دهد آمريکا در تلاش است اتحاديه اروپا را به تغيير موضعش درباره اين توافق متقاعد کند و از واشنگتن پيروي کند. لاوروف گفت: اين توافق با مذاکره مجدد حفظ نخواهد شد، به ويژه با توجه به درخواست‌هاي واشنگتن که از نظر تهران غير قابل قبول است.

مسوولان بايد با مدرک صحبت کنند
يک عضو کميسيون شوراها گفت: رسيدگي به مسائلي که از سوي مسئول‌ها بيان مي‌شود، بايد در مجاري قانوني صورت گيرد. اگر هر فردي در مسير قانون حرکت کند، قطع به يقين به نتيجه خواهد رسيد. هر کسي مسئوليتي را که مي‌پذيرد، نبايد اپوزيسيون آن مسئوليت شود.قاسم ميرزايي در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص صحبت‌هايي که از سوي مسئولان در تريبون‌هاي رسمي‌بيان مي‌شود، در خصوص ضرورت رسيدگي قوه قضاييه به ادعاهايي که از سوي مسئولين بيان مي‌شود گفت: به دليل شلوغي که قوه قضاييه در پرونده‌ها دارد طبيعي است که نتواند در آن واحد جواب خيلي از مسائل را دهد.ميرزايي نکو تاکيد کرد: وقتي مسئول‌ها قانون را عملي کنند، حرف الکي نخواهند زد.

درخواست بازرسي از بازداشتگاه‌ها
دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور حقوق شهروندي با اشاره به اينکه درخواست بازديد از بازداشتگاه‌ها را داده‌ايم، گفت: اين درخواست در حال بررسي است ولي هنوز بازرسي نشده است.شهيندخت ملاوردي در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص ورود به پيگيري حقوق شهروندي در بازداشتگاه‌ها و بازداشت شدگان اعتراضات اخير، اظهار کرد: ما به سهم خود تلاش کرديم که نگراني خانواده‌هاي بازداشت شدگان که به ما بيان مي‌کردند را به مسئولان ذيربط انتقال داده و انتظارات موجود را مطرح کنيم.وي در مورد آزادي دانشجوياني که نقشي در اعتراضات نداشتند گفت: تقريبا مورد به مورد از طريق وزارت علوم و اطلاعات پيگيري کرديم. وزارت علوم نيز جداگانه پيگير موضوع بود. 


مخالفت آفريقا با اقدامات ترامپ عليه ايران 
رييس اتحاديه پارلمان‌هاي کشورهاي آفريقايي گفت: با تمام مانورها و اقداماتي که ترامپ عليه ايران بخصوص برجام انجام مي‌دهد مخالف هستيم و بر اجراي اين توافق تاکيد داريم."سيپريانو کاساما" در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اظهارات نژادپرستانه اخير رييس‌جمهور آمريکا عليه کشورهاي آفريقايي، گفت: اين سخنان غيرمسئولانه و بي‌اساس است و اين موضوع با واکنش جدي کشورهاي آفريقايي روبرو شده است.وي با بيان اينکه ما به مقامات ايران به خاطر اجراي موفقيت‌آميز برجام عليرغم برخي از مشکلاتي که وجود داشته بخصوص مانع‌تراشي‌هاي ترامپ تبريک مي‌گوييم، ادامه داد: من علاوه بر رياست پارلمان گينه بيسائو که عضو اتحاديه مجالس کشورهاي سازمان همکاري اسلامي‌است، رياست اتحاديه پارلمان‌هاي کشورهاي آفريقايي را نيز بر عهده دارم. در اين اتحاديه حدود 45 کشور عضويت دارند و از همين جا مي‌گوييم که ما مي‌توانيم در حمايت از ايران در صحنه بين‌المللي و آفريقايي نقش موثري را ايفا کنيم و مقامات جمهوري اسلامي‌ايران مي‌توانند روي حمايت ما حساب کنند.

تکرار ادعاهاي خصمانه آمريکا عليه ايران 
وزارت دفاع آمريکا در سند راهبردي جديد خود بار ديگر ادعاهاي بي‌اساس و واهي واشنگتن عليه کشورمان را مطرح و ايران را به عنوان يک حامي‌بزرگ تروريسم که عامل بي ثباتي و ناامني در منطقه به شمار مي‌آيد، معرفي کرده است. به گزارش ايسنا، وزارت دفاع آمريکا سند راهبرد دفاع ملي جديد خود براي سال 2018 را منتشر کرد که در آن شش بار به نام ايران اشاره شده است. در اين سند ضمن طرح ادعاهاي خصمانه واشنگتن عليه تهران آمده است: ايران کماکان به اشاعه خشونت ادامه مي‌دهد و هنوز بزرگترين چالش براي ثبات منطقه خاورميانه است. حکومت‌هاي سرکش همچون ايران و کره شمالي با دنبال کردن برنامه تسليحات هسته‌اي‌شان يا حمايت مالي تروريسم در حال بي‌ثبات کردن مناطق هستند. ايران در منطقه خاورميانه با همسايگان خود رقابت مي‌کند. اين کشور هم‌زمان با ايجاد يک هلال نفوذ و بي‌ثباتي، از طريق حمايت از فعاليت‌هاي تروريستي منطقه‌اي، شبکه رو به گسترش گروه‌هاي نيابتي و برنامه موشکي‌اش به دنبال دستيابي به هژموني منطقه‌اي است. در ادامه آمده است: رژيم سرکش مانند کره شمالي همچنان به دنبال دستيابي يا توسعه سلاح هسته‌اي، کشتار جمعي هسته‌اي، شيميايي و بيولوژيکي و به علاوه ظرفيت‌هاي موشکي دور-برد هستند که در برخي موارد، اين توانمندي‌ها را در اختيار بازيگران مخرب همچون کارشناسان موشکي بالستيکي ايران قرار داده است. تهديدات در آينده افزايش خواهد يافت. از اين رو، وزارت دفاع به تلاش‌هاي خود براي مقابله و مهار کشورهايي همچون ايران و کره شمالي، جنگ با تهديدات تروريستي عليه ايالات متحده و تثبيت دستاوردهايمان در عراق و افغانستان ادامه خواهد داد. در پايان آمده است:ما يک خاورميانه امن و باثبات ايجاد خواهيم کرد که ديگر بهشت تروريستها نخواهد بود و تحت سلطه قدرتهاي متخاصم عليه آمريکا نيست. ما ائتلاف‌هاي ماندگان را ايجاد خواهيم کرد تا دستاوردهايمان در عراق، سوريه، افغانستان و نقاط ديگر را تثبيت و همزمان با قطع منابع قدرت تروريست‌ها و موازنه ايران از شکست تروريست‌ها حمايت کنيم.

سخنگوي شوراي نگهبان از نجفی درخواست کرد؛
سخنگوي شوراي نگهبان با انتقاد از مسائلي که اخيرا در خصوص بودجه شوراي نگهبان در برخي رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: آقايان بايد با انصاف اين موضوع را نگاه کنند، بودجه شوراي نگهبان از پول تو جيبي برخي مسئولين کمتر است.
به گزارش ايسنا، عباسعلي کدخدايي در نشست خبري شوراي نگهبان ابتدا گزارشي اجمالي از مصوبات واصله و بررسي شده توسط شوراي نگهبان ارائه کرد و گفت: چهار مصوبه مغايرت داشت.وي گفت: طرح دوفوريتي اصلاح قانون انتخابات شوراهاي اسلامي‌را داشتيم که فقهاي شوراي نگهبان نسبت به تبصره ماده 26 ايراد وارد دانستند و مجلس در پي آن اصلاحاتي به عمل آورد که در شوراي نگهبان مورد بحث بود، اين طرح سه ايراد داشت.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: همچنين دو اساسنامه از سوي هيات وزيران داشتيم و بيش از 20 مورد نامه ديوان عدالت اداري که مورد بررسي قرار گرفت.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اينکه در صورتي که مجلس در لايحه بودجه دولت تغييرات زيادي به وجود بياورد، شوراي نگهبان به آن ايراد مي‌گيرد يا خير؟ گفت: اگر تغييرات در حد متعارف باشد شوراي نگهبان ايرادي نمي‌گيرد ولي اگر خارج از آن باشد ايراد خواهيم گرفت.
کدخدايي ادامه داد: طبق قانون اساسي، بودجه بايد در قالب لايحه به مجلس برود. يکي از ايرادات ما در خصوص بودجه 96 همين بود؛ چرا که بودجه به عنوان متمم بودجه ارائه شده بود، در حالي که بودجه بايد در قالب لايحه ارائه شود.
وي در اين خصوص که نجفي شهردار تهران در صحن شوراي شهر گزارشي مبني بر تخلفات انتخاباتي مديريت وقت شهرداري ارائه کرده، آيا شوراي نگهبان با توجه به اينکه چند ماهي از انتخابات گذشته اين موضوع را به قوه قضاييه اعلام مي‌کند گفت: در خصوص تخلفات اگر گزارش يا مستنداتي باشد و اگر گزارشات در صلاحيت شوراي نگهبان باشد اعلام نظر مي‌کنيم. بخشي را هم بايد براي قوه قضاييه ارسال کنيم. اگر اين گزارشات را دريافت کنيم به وظيفه قانوني خود عمل مي‌کنيم.
 وي درباره افزايش احتمالي قيمت بنزين گفت: شوراي نگهبان تلاش مي‌کند که نظرش مبتني بر نيازهاي مردم باشد، البته اخبار حاکي از اين است که دوستان در دولت و مجلس به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که چنين افزايشي نداشته باشند. بايد منتظر باشيم و ببينيم که در لايحه چه اتفاقاتي مي‌افتد. اميدواريم چنين اتفاقي نيفتد و براي مردم گشايش باشد.
کدخدايي در خصوص ارائه گزارش تخلفات از سوي قوه قضاييه به شوراي نگهبان گفت: گزارشات رسيدگي به تخلفات در صلاحيت قوه قضاييه است که دوستان در قوه قضاييه بايد بفرمايند. آنچه براي ما ارسال شد در سه بخش بود؛ آن دسته که رسيدگي شد و منجر به صدور حکم شد، بخش ديگر منجر به تبرئه شدن بود و بخش ديگر در حال رسيدگي است. هنوز رسيدگي‌ها ادامه دارد. اگر قوه قضاييه صلاح بداند جزئيات اعلام مي‌شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در مورد چند برابر شدن بودجه شوراي نگهبان گفت: بودجه شوراي نگهبان مانند بودجه هر دستگاهي در لايحه بودجه پيش‌بيني و در مجلس تصويب مي‌شود و توسط ديوان محاسبات بازبيني مي‌شود. البته چند ديوان محاسبات بالقوه در شوراي نگهبان داريم در واقع برخي علما در هزينه‌هاي شوراي نگهبان ورود و نظارت مي‌کنند اما در خصوص بودجه شوراي نگهبان بايد گفت بودجه سال 96 تا سال 97، هفت درصد پيش‌بيني شده که افزايش پيدا کند.
وي افزود: دوستان مي‌دانند بودجه‌اي که تصويب مي‌شود بخشي از آن تخصيص داده نمي‌شود و از آن ميزان تخصيص داده شده مقداري پرداخت نمي‌شود، اما ما گلايه مي‌کنيم چرا دوستان در برخي مسائل انصاف را رعايت نمي‌کنند. بي‌جهت يک فرد ضد انقلاب در بيرون حرف مي‌زند و مي‌بينيم دوستان تکرار مي‌کنند.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: رديف بودجه شوراي نگهبان مانند بقيه سازمان‌ها در چند بخش خلاصه مي‌شود، يکي پاسداري از احکام اسلام و همان موضوع نظارت بر قانون، بحث ديگر حوزه‌هاي انتخاباتي و امر نظارت که هر ساله اين دو موضوع در خصوص بودجه مطرح است و در سال‌هايي که انتخابات داريم بودجه مربوط به برگزاري انتخابات در نظر گرفته مي‌شود و بودجه مربوط به نظارت در انتخابات براي مثال انتخابات 96 جداگانه پرداخت مي‌شود. برخي مي‌گويند بودجه نظارت بر انتخابات يک رقم 50 ميلياردي است، اما امسال که انتخابات نداريم شوراي نگهبان چرا بايد بودجه آن را دريافت کند. امسال در خصوص اين موضوع بودجه‌اي در نظر گرفته نشده چون شوراي نگهبان قرار نيست انتخاباتي را برگزار کند. اين موضوع را هم دولت و هم مجلس مي‌داند. توصيه مي‌کنم که دوستان در چنين مواقعي به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کنند و از آنها بپرسند.
کدخدايي گفت: آنهايي که خود را حقوقدان مي‌دانند و بودجه سال 67 و 97 را مقايسه مي‌کنند بايد گفت که حقوق شما از سال 67 تا به امروز برابر بوده و قيمت منزلي که در بالا شهر داريد از سال 67 تا به امروز به يک ميزان است يا برخي افراد که به بعضي وابسته هستند در خبرگزاري نشسته‌اند و اين مطالب را مي‌نويسند، اصلا چرا آن نهاد بايد خبرگزاري داشته باشد؟ شوراي نگهبان بودجه داشتن خبرگزاري را ندارد و از اين پول‌ها خرج نمي‌کند، البته ما مثل شما هم نيستيم که تا انتقادي پيش مي‌آيد کيف خود را برداريم و براي شکايت به دادگستري برويم. شوراي نگهبان براي شکايت از منتقدين هم بودجه ندارد.
سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: يک آقايي مي‌گويد شوراي نگهبان 12 عضو دارد، اين بودجه را براي چه مي‌خواهد. مانند اين است که ما بگوييم بودجه قوه مجريه براي رييس‌جمهور و هيات وزيران است يا بودجه‌اي که نهادتان دريافت مي‌کند فقط براي شماست. بودجه شوراي نگهبان خيلي کمتر از پول تو جيبي برخي مسئولين است.
کدخدايي درباره آخرين وضعيت بررسي‌ها در موضوع رجل سياسي، گفت: عمده اين موضوع را به اتمام رسانديم. جزء 5 بند 10 سياست‌هاي کلي اين بود که معيارها و شاخص‌هاي رجل سياسي، مذهبي، مدير و مدبر بودن توسط شوراي نگهبان تبيين شود. در دو بخش اين تعاريف در شوراي نگهبان مورد بحث بود و يکي ديگر شرايط‌ها و معيارهاي لازم براي تشخيص آنها مورد رسيدگي قرار گرفت. مثلا در حوزه مذهبي بودن افراد بايد آگاهي لازم را به دين داشته باشند و در زندگي خود نسبت به آن ملتزم باشند و در حوزه سياسي درک عميقي از مسائل سياسي داخلي و بين‌المللي داشته باشند و در حوزه مديريت داراي مهارت باشند. سن متناسب براي رياست‌جمهوري را داشته باشند و داراي صلاحيت علمي‌باشند. هنگامي‌که موضوع جمع‌بندي شد آن را به مجلس ابلاغ مي‌کنيم. البته رييس مجلس کميسيوني را در اين خصوص ايجاد کرده تا کارها رسيدگي شود، به جمع‌بندي نهايي رسيديم موضوع را اعلام مي‌کنيم.
کدخدايي در پاسخ به اينکه کميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌تواند در بودجه ورود کند گفت: در آيين‌نامه مجمع تشخيص مصلحت نظام چنين موضوعي پيش‌بيني شده و هر ساله اين کار انجام مي‌شود. مجمع تشخيص مصلحت نظام، کميسيون نظارتي را تعيين مي‌کند و نظرش را در خصوص برنامه بودجه اعلام مي‌کند.
کدخدايي در خصوص سوال خبرنگاري مبني بر اينکه آيا بودجه شوراي نگهبان 50 ميليارد است يا خير؟ گفت: بله، 50 ميليارد در بودجه جاري است اما اينکه اين 50 ميليارد براي برگزاري انتخابات خاصي باشد خير اينگونه نيست. بودجه مربوط به سال 96 را فقط 70 درصد آن را دريافت کرديم.


رييس مجمع تشخيص مصلحت ابزارهاي سواستفاده را تشريح کرد؛
اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه امروز - شنبه - اعضاي هيات عالي نظارت اين مجمع را به منظور نظارت بر حُسن اجراي سياست‌هاي کلي نظام، ابلاغ شده از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌انتخاب کردند.
براين اساس علاوه بر رييس مجمع و دبير، مرتضي نبوي، محمدجواد ايرواني، حسين مظفر، احمد وحيدي، مجيد انصاري، غلامرضا مصباحي‌مقدم، سيدمصطفي ميرسليم، علي آقامحمدي، احمد توکلي، محدرضا باهنر، داوود دانش‌جعفري، غلامحسين درّي نجف‌آبادي و ابراهيم رييسي به عنوان اعضاي هيأت عالي نظارت انتخاب شدند.
آيت‌ا... سيدمحمود‌هاشمي‌شاهرودي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ابتداي جلسه مسئله اقتصاد و معيشت مردم را يکي از اولويت‌هاي اصلي کشور بيان کرد. وي با يادآوري جنگ اقتصادي که امروز آمريکا عليه نظام جمهوري اسلامي‌در پيش گرفته است، گفت: امروز دشمنان مشکلات اقتصادي کشور را به عنوان زمينه‌اي براي اعمال فشار و جلوگيري از پيشرفت‌هاي ملت ايران مورد سوءاستفاده قرار مي‌دهند و ضرورت دارد همه مسئولان کشور براي حل معضلات اقتصادي و گرفتاري‌هاي معيشتي مردم اقدام عاجل کنند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام توجه به سياست‌هاي کلي نظام را در قانون‌گذاري و اجرا بسيار مهم دانست و يادآور شد: در تدوين آيين‌نامه نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد موضوع ضمانت اجرايي به جد مدنظر قرار گيرد.
آيت‌ا...‌هاشمي‌شاهرودي سياست‌هاي کلي ابلاغي در حوزه نظام سلامت کشور را نمونه‌اي از سياست‌هاي حياتي کشور که با جان و زندگي مردم سروکار دارد، مورد توجه قرار داد و خواستار نظارت مستمر بر آن شد.
وي همچنين توجه به داشته‌هاي علمي‌کشور در حوزه طب قديم را خواستار شد و افزود: توجه به طب سنتي به معناي بي‌توجهي به يافته‌ها و پيشرفت‌هاي پزشکي روز نيست، بلکه مقصود احياي طب قديم و تبديل آن به علم روز و مکمل پزشکي نوين است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين از الطاف و دعاي خير آحاد مردم در جريان بيماري اخير خود، تقدير و تشکر کرد.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در ادامه اين جلسه با ارائه گزارشي از بررسي لايحه بودجه سال 97 در کميسيون نظارت گفت: براساس بند 7 آيين‌نامه نظارتي، مجمع مي‌بايست طرح‌ها و لوايح پيشنهادي به ويژه قوانين برنامه و بودجه را از جهت انطباق با سياست‌هاي کلي نظام همزمان با مجلس بررسي کنند، که براي اين منظور جلسات کميسون نظارت در دبيرخانه آغاز شده است.
وي همکاري مجلس شوراي اسلامي‌با کميسيون نظارت را مطلوب ارزيابي کرد و در توضيح سازوکار نظارت مجمع افزود: در جريان رسيدگي همزمان مجمع و مجلس، مواردي که در کميسيون مغاير با سياست‌هاي کلي تشخيص داده شود در مجلس اصلاح مي‌‌شود و در صورتي که پس از تصويب نهايي مجلس، مواردي از مغايرت‌ها باقي مانده باشد، پس از طرح و تصويب در جلسه شوراي مجمع به شوراي نگهبان اعلام خواهد شد.


جهانگیری خط تولید انبوه داروی ضد سرطان را افتتاح کرد؛
معاون اول رييس جمهور در سفري يک روزه به استان البرز از چندين پروژه بازديد و برخي را افتتاح کرد.معاون اول رئيس‌جمهوري در مراسم افتتاح کارخانه صنايع غذايي «آوا طعم پرشين» گفت: بخش خصوصي بايد به معناي واقعي کلمه ميدان دار توسعه باشد و هرچيزي که باعث شود حرکت بخش خصوصي کند شود يا مانع آن باشد اگر نگويم حرکتي خيانت بار است، حرکتي خلاف منافع ملي است. اسحاق جهانگيري گفت: ما بايد فضاي ايران را تبديل به فضايي کنيم که هر ايراني علاقمند بتواند در آن سرمايه گذاري کند و نه تنها ايراني‌ها بلکه خارجي‌ها هم در منطقه اگر خواستند کشوري را براي سرمايه گذاري انتخاب کند، آن کشور ايران باشد.وي تاکيد کرد: برخي آن قدر مشکلات کشور را بزرگ جلوه مي‌دهند که انگار نمي‌توان حل شان کرد در حالي که اگر همه مسئولان دست به دست هم دهند و کشور امن کنند، شرايطي مي‌شود که سرمايه گذارها مي‌آيند و در ايران سرمايه گذاري مي‌کنند.
حل مشکلات به دست مردم 
همچنين معاون اول رييس جمهوري در آيين افتتاح همزمان طرح‌هاي صنعتي و دارويي در شرکت سيناژن گفت: بايد اجازه دهيم جوانان شکوفا شوند تا اقتصاد ايران را شکوفا کنند، مشکلات کشور با مقداري سياست گشايش مي‌يابد و همه مشکلات به دست جوانان و مردم قابل حل است. وي با تاکيد بر اينکه دوران اداره کشور با فروش منابع طبيعي به سرآمده است و در سال‌هاي آينده غيرممکن مي‌شود ادامه داد: اين که فکر کنيم خداوند در کشور منابع طبيعي قرار داده و مي‌توانيم آن را بفروشيم و هميشه ايران را پُر هزينه اداره کنيم، اين مسير به آخر مي‌رسد.معاون اول رييس جمهوري گفت: البته اين به معناي آن نيست که منابع طبيعي و نفت به آخر مي‌رسد بلکه کشوري با جمعيت 80 ميليون نفر که توسعه آن به شدت جزو مطالبات مردم است بايد به اين موضوعات توجه کند.جهانگيري گفت: مردم خودشان را با کشورهاي پيشرفته مقايسه مي‌کنند و جوانان تحصيلکرده براي آينده خود چنين فرضي دارند.وي افزود: در سند چشم انداز 20ساله آمده که ايران بايد از لحاظ رتبه علمي‌نفر اول منطقه باشد و در حال حاضر که دو سوم از عمر سند چشم انداز گذشته است، مي‌بينيم کشورهاي رقيب دست روي دست نگذاشته‌اند که ما اول شويم و در بسياري از زمينه‌ها شرايط مناسب تر نيست.معاون اول رييس جمهوري خاطرنشان کرد: اگر براي کشور چشم انداز 20 ساله را ترسيم مي‌کنيم، منابع آن براي رسيدن به اين برنامه چيست؟ ما اگر کل نفت و معادن کشور را بفروشيم نصف بودجه جاري کشور به دست نمي‌آيد بنابراين به جاي اين که به منابع طبيعي متکي باشيم بايد به مغز جوانان متکي باشيم. جهانگيري تصريح کرد: در سال 2016 از پنج شرکت مالي دنيا، چهار شرکت در حوزه نفت و يک شرکت در حوزه فضاي مجازي بود و در سال 2017 هر پنج شرکت مالي از شرکت‌هاي فضاي مجازي بودند. وي خاطرنشان کرد: يک زمان دعوا مي‌کنيم که بخشي از فضاي مجازي اخلاق جوانان ما را خراب مي‌کند و فکر مي‌کنيم دنيا يعني همين يک تکه که ناراحت هستيم ولي امروز يک شرکت‌هاي متکي به فضاي مجازي پنج هزار ميليارد دلار گردش مالي دارد. معاون اول رييس جمهوري به جايگاه فناوري پيشرفته در صنايع اشاره کرد و يادآور شد: يک سري رشته صنعتي در کشور وجود دارد که هنوز در دنيا خيلي پيش نرفته است و مي‌تواند نقطه ثقل صنايع باشد و آن دانش‌هاي فناوري پيشرفته (high-tech) است.
رونمايي داروي ضدسرطان 
داروي ضدسرطان نئوفور رونمايي شد.به گزارش ايرنا، اين دارو نخستين بار در کشور ساخته شده و براي پيوند مغز استخوان کاربرد دارد.ميزان سرمايه گذاري توليد اين دارو ٨٠٠ ميليارد ريال است و براي ٢٥٠ نفر نيز اشتغال مستقيم ايجاد کرده است.ظرفيت توليد سالانه اين کارخانه ٤٠ ميليون 'ويال' داروهاي خوراکي و ٢٠٠ ميليون 'ويال' داروي بيماري‌هاي خاص است.قيمت وارداتي اين دارو 280 ميليون ريال است که با توليد آن در داخل به 92 ميليون ريال کاهش مي‌يابد.در آيين رونمايي از اين دارو همچنين اعلام شد که شرکت دارويي سيناژن توانسته براي نخستين بار در تاريخ توليد دارو در کشور گواهينامه استاندارد توليد بهينه دارو اروپا جي.ان.پي را دريافت کند.


وزير اطلاعات با اشاره به حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي‌گفت: تريبون‌هاي رسمي‌براي مردم اميدآفريني کنند. به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيدمحمود علوي در آيين معارفه مديرکل جديد اطلاعات چهارمحال وبختياري افزود: خدمات دولت نبايد کوچک جلوه داده شود و تريبون‌هاي رسمي‌بايد براي مردم اميد آفريني کنند. وي با اشاره به ناآرامي‌هاي اخير که بيشتر در شهرهاي کوچک رخ داد، بر عبرت آموزي براي جلوگيري از تکرار اين گونه حوادث تاکيد کرد. حجت الاسلام علوي با بيان اينکه عمق اين حوادث اندک بود، گفت: دشمنان در رسانه‌هاي خود بزرگنمايي کردند، به گونه‌اي که ديگر کار نظام تمام است، اما به لطف خدا و همکاري و هم افزايي مسئولان سياسي و امنيتي و قضايي و مردم، درمدت 4 تا 5 روز مسائل برطرف شد. وزير اطلاعات گفت: مديريت و کنترل اغتشاشات در مدت زمان اندک، موجب اقتدار و عظمت نظام شد، اما بايد با واکاوي علل حوادث، از بروز مجدد آن جلوگيري کرد. علوي، دامن زدن به اختلافات دروني را يکي از علل پيدايش چنين حوادثي دانست و گفت: هرچه رضايت مردم افزايش يابد مشروعيت نظام ارتقا مي‌يابد و بايد با نگاه کارشناسي و واقع بينانه علل بروز بحران را در رفتار و اعمال خود آسيب شناسي کنيم. وزير اطلاعات بر رفع آسيب‌ها براي جلوگيري از خدشه دار شدن چهره نظام تاکيد کرد و افزود: القاي نااميدي براي کشور مشکل ايجاد مي‌کند و رسانه‌ها بايد بار رواني را از جامعه بکاهند. وي ارائه خدمت به مردم را توفيق و امانت الهي به مديران و مسئولان دانست و گفت: شکر نعمت را بايد با خدمت رساني بيشتر و بدون منت به جاي آورد. علوي، گره گشايي و حل مشکلات مردم، اجراي عدالت، امنيت و معيشت را وظيفه حکومت اسلامي‌دانست و افزود: همه مردم درون نظام با هر سليقه و آيين و مذهب بايد از اين امکانات، در جامعه اسلامي‌برخوردار شوند. وزير اطلاعات با تاکيد بر اينکه مسوولان بايد در هر حال با مراجعان خود با کرامت و اخلاق برخورد کنند و مايه دلبستگي مردم شوند، ارائه خدمت به مردم را حق آنان دانست و افزود: جلب رضايت عمومي‌با امکانات مادي مقدور نيست اما مي‌توان با خوش رفتاري، محبت و مهرباني مردم را از خود راضي کنيم.


فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: در سال اقتصاد مقاومتي نيروي زميني در زمينه قطعه‌سازي به خودکفايي رسيده و روي پاي خود ايستاده است.به گزارش ايلنا، امير سرتيپ کيومرث حيدري گفت: با توجه به ماهيت جنگ‌هاي آينده، در حال تجهيز يگان‌هايي هستيم که بتوانند پاسخگوي امنيت کشور باشند؛ ما به همين منظور در حال ساماندهي يگان‌هاي متحرک و زرهي هجومي‌هستيم.وي با بيان اينکه نيروي زميني ارتش اتفاقات و رويدادهاي منطقه و همچنين تحرکات دشمن را رصد کرده و برابر هر نوع تهديدي برنامه دارد، افزود: فرماندهان بايد تجارب ارزنده‌اي را که در طول خدمت کسب کرده‌اند را در اختيار جوانان قرار دهند و آموزش‌ها را جدي بگيرند تا همچنان نيروي زميني در اوج آمادگي رزمي‌باشد.فرمانده نزاجا با بيان اينکه در شرايط جديد نوع نبردها متفاوت است و استفاده از سيستم‌هاي کلاسيک در اين رابطه کارآمد نيست، افزود: در نيروي زميني سعي شد تا با فضاسازي متناسب با جنگ در شرايط ناهمطراز از سيستم‌هاي دفاعي جديد استفاده شود.امير حيدري گفت: نيروي زميني ارتش در کنار ساير نيروهاي مسلح در راستاي تحقق و برقراري صلح و ثبات و حفظ امنيت در منطقه، بر ارتقاي روزآمد و روزافزون توانمندي‌ها و قدرت بازدارندگي خود ادامه خواهد داد. وي افزود: کليه کارکنان تيپ‌هاي واکنش سريع هر کدام چندين نوع آموزش ديده‌اند و قادر هستند در هر محيط عملياتي اثربخش باشند و در حال حاضر شاهد چهره‌اي پوست انداخته و جديد و بديع از نزاجا هستيم.