افزايش تعداد کلانتري‌ها در سراسر کشور
فرمانده نيروي انتظامي‌از افزايش تعداد کلانتري‌ها در سراسر کشور خبر داد. سردار حسين اشتري فرمانده ناجا گفت: برنامه افزايش کلانتري‌ها در دستور کار ماست، اما اين افزايش فقط مختص تهران نيست و برنامه ما براي سراسر کشور است. وي افزود: تاکيد ما جدا از افزايش کلانتري‌ها، نيرويي توام با اقتدار و مهرباني است. چندي پيش سردار حسين رحيمي، رئيس پليس پايتخت نيز در توضيح اين نکته که در بافت فرسوده و مناطق حاشيه‌اي تهران، برخي جرايم مانند زورگيري و فروش و مصرف مواد مخدر بسامد بالاتري دارد، گفت: قطعا کلانتري‌هاي فعلي بايد ارتقاء پيدا کنند و متناسب با گسترش تهران و افزايش جمعيت نياز به کلانتري‌هاي بيشتري در تهران بزرگ داريم.

شناسايي و بيمه تمامي‌غير مزدبگيران روستايي
قائم مقام امور بيمه‌اي صندوق بيمه روستاييان و عشاير گفت: در صورت افزايش اعتبارات، امکان شناسايي و بيمه تمامي‌غير مزدبگيران روستايي و کشاورزان غيرساکن در صندوق وجود دارد. صمدلله فيروزي در مورد اعتبارات صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير گفت: در سال آينده بودجه‌اي که براي ارائه خدمات بيمه‌اي روستاييان و عشاير در نظرگرفته شده ۵۵۰ ميليارد تومان است که نسبت به سال گذشته درصدي افزايش يافته است. وي با اشاره به اينکه ۲۳۵ شغل کشاورزي وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به گستردگي جمعيت تحت پوشش روستاييان و عشاير و مشاغلي که در اين خصوص وجود دارد بنابراين جا دارد که نمايندگان اعتبارات صندوق روستاييان را افزايش دهند.

31 سال، ميانگين سني معتادان متجاهر
معاون توسعه و پيشگيري سازمان بهزيستي با بيان اينکه ميانگين سني معتادان متجاهر زياد نيست، گفت: ميانگين سني که وجود دارد؛ ۳۱ سال است که نشان مي‌دهد معتادان متجاهر از ميان قشر جوان هستند. درخصوص تفکيک جنسيتي و آمار زنان هم اطلاعات دقيقي در دست نيست، چراکه اکثر معتاداني که جمع‌آوري شده و به مرکز ما تحويل داده مي‌شوند، آقايان هستند، امسال فقط ۱۵۰ مورد زن به ما ارجاع داده شد. ۴۳ درصد از اين معتادان متجاهر اهل استان تهران هستند و ۵۷ درصد آنها به‌عنوان مهاجر به تهران مي‌آيند. حميدرضا شمسي گفت: شهرداري فقط ۶۰۰ نفر را نگهداري مي‌کند و حدود ۷۵۰۰ نفر در کل توسط بهزيستي و شهرداري ساماندهي مي‌شوند. 


انحراف ۳ هزار ميلياردي اعتبارات پزشک خانواده در دولت دهم
رسول خضري، عضو کميسيون اجتماعي مجلس در گفتگو با خانه ملت، با بيان اينکه از زمان تصويب قانون برنامه چهارم توسعه دولت سهم وزارت بهداشت ازبيمه شخص ثالت ناشي از تصادفات رانندگي را به طورکامل پرداخت نکرده، گفت: اين پول يعني اعتبار دريافت شده از حق بيمه شخص ثالث به حساب خزانه وارد مي‌شود، بنابراين بيمه‌ها هيچ تعللي دراين زمينه نداشته و دولت متاسفانه امانت‌دار قابل قبولي نيست. اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه در دولت دهم 3 هزار ميليارد تومان از اعتبارات متعلق به پزشک خانواده به مسکن مهر اختصاص پيدا کرد، افزود: دولت‌ها به راحتي اعتبارات و منابع را جابه جا مي‌کنند، به‌طور حتم 10 اعتبارات ناشي از حق بيمه شخص ثالث منبع قابل توجهي است که اگر به وزارت بهداشت اختصاص پيدا کند چالش‌هاي مهمي‌در اين وزارتخانه قابل حل است.

غني‌سازي شير، آرد و روغن با ويتامين D شروع شد
يک مسؤل وزارت بهداشت با اشاره به اينکه تمام دختران و پسران دبيرستان ماهانه يک قرص ويتامين دي ۵۰ دريافت مي‌کنند از غني سازي شير، آرد و روغن با ويتامين D در يک استان کشور خبر داد. به گزارش تسنيم، زهرا عبداللهي يکي از برنامه‌هاي در خصوص پيشگيري در کمبود ويتامين دي را مکمل ياري با ويتامين دي بيان کرد و گفت: طبق مطالعه سال 93 در سطح کشور براي گروه‌هاي مختلف در قالب طرح تحول سلامت شروع کرديم و تمام دختران و پسران دبيرستان براساس دستورالعمل، ماهانه يک قرص ويتامين دي 50 هزار دريافت مي‌کنند. مديرکل دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت ادامه داد: همچنين زنان سالمند و ميان سال به هنگام مراجعه به پايگاه سلامت يک عدد قرص ويتامين دي دريافت مي‌کنند تا بتوان از اين طريق کمبود ويتامين دي را در اين گروه سني کنترل کرد. وي افزود: غني‌سازي شير، آرد و روغن با ويتامين دي در يک استان به صورت پايلوت شروع شده است.

بي‌سوادي ۱۱.۴ درصدي براي کشور ما مطلوب نيست
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: ما بايد سعي کنيم نرخ ۱۱.۴ درصدي بيسوادي را هم نداشته باشيم و براي ما اين تعداد بيسواد در کشور خوب نيست. به گزارش مهر، عبدالرضا عزيزي با اشاره به نرخ باسوادي در کشور و رسيدن از نرخ باسوادي ۴۰ درصدي در سال ۵۵ به نرخ باسوادي بالاي ۸۰ درصدي در سال ۹۵ گفت: در دوران طاغوت مردم متعصب بودند و اجازه نمي‌دادند دخترشان به مدرسه برود اما اکنون نرخ دختران دانشجو بالاتر از پسران است و در مجموع شرايط اقتصادي و اجتماعي مردم تفاوت کرده است. حتي افرادي را داشته‌ايم که از نهضت شروع کرده‌اند و مدرک دکترا گرفته‌اند. رئيس کميسيون اجتماعي مجلس گفت: نرخ بيسوادي از ۴۷ درصد قبل از انقلاب به ۸۸ درصد رسيده است.

تهران ميزبان اولين نمايشگاه بين المللي جامع دريايي ايران
ده‌هاي شرکت داخلي و خارجي از 4 تا 7 بهمن ماه در اولين نمايشگاه بين المللي جامع دريايي ايران؛ نوين‌ترين توليدات، دستاوردها و خدمات مختلف خود را به نمايش عموم مي‌گذارند، اين نمايشگاه با حضورهشت کشور خارجي و درمحل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني اولين نمايشگاه بين المللي جامع دريايي ايران؛ در اين نمايشگاه 140 شرکت داخلي و خارجي حضور دارند که از تعداد يکصد شرکت داخلي و 40 شرکت شرکت خارجي و از کشورهاي فرانسه، لهستان، سوئد، ايتاليا، هلند، آلمان، چين و روسيه هستند. در اين نمايشگاه دست اندرکاران و فعالان دريايي کشور در همه بخش‌هاي دريا شامل صنايع ساخت شناور و تجهيزات فراساحل، بندر و خدمات بندري، حمل و نقل دريايي، استخراج و استحصال منابع دريايي، شيلات، محيط زيست دريايي، گردشگري دريايي، بيمه و سرمايه گذاري، رده بندي، امنيت دريايي، مناطق آزاد و ساير بخش‌هاي مرتبط حضور و مشارکت دارند. همزمان با برگزاري اولين نمايشگاه بين المللي جامع دريايي ايران مراسم ويژه بزرگداشت شهداي دريايي کشور و يادبود شهداي نفتکش سانچي با حضور مسولان مختلف کشوري و لشگري برگزار خواهد شد. اولين نمايشگاه بين المللي جامع دريايي ايران در شش بخش اصلي برگزار مي‌شود که شامل:حمل و نقل دريايي (مالکان شناور، خدمات نمايندگي کشتيراني، مديريت کشتي، خدمات بروکري،حقوق بين الملل دريايي، موسسات مالي، امنيت دريايي، علوم جوي واقيانوس شناسي است. بخش بنادر نيز شامل مديريت بنادر، عمليات بندري، خدمات بندري، هيدروگرافي لايروبي، سالويج، مهندسين و مشاورين ساخت بنادر ترخيص کالا و گمرکي، خدمات حفاظت محيط زيست دريايي است. بخش ساخت و تجهيزات شناور هم شامل طراحان شناور، سازندگان شناور، سيستم رانش، سيستم‌هاي ناوربري و مخابراتي، تجهيزات عرشه، تجهيزات ايمني و نجات، ماشين آلات، آب شيرين کن‌ها و تجهيزات وابسته مي‌باشد.در بخش گردشگري و تفريحات دريايي گروه‌هاي ساخت و بهره برداري، قايق‌هاي تفريحي، جت اسکي، وسايل ورزش‌هاي دريايي حضور خواهند داشت، در بخش فراساحل نيز گروه‌هاي ساخت جکت و سکوهاي نفتي، حفاري دريايي، لوله گذاري در دريا، عمليات نفتي، تجهيزات اکتشاف و استخراج و عمليات غواصي و در بخش شيلات هم گروه‌هاي صيد صنعتي، آبزي پروري، تجهيزات و پرورش ماهي در قفس، غذاهاي دريايي، تجهيزات عمل آوري حضور دارند. برگزاري چندين کارگاه آموزشي و سمينار تخصصي با حضور استادان دانشگاه‌ها و صاحبنظران و همچنين حضور هيئت‌هاي مختلف بازرگاني از ديگر کشورها، بخشي از برنامه‌هاي جانبي اين نمايشگاه است. علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر اين نمايشگاه با شماره تلفن‌هاي88314500 ستاد برگزاري نمايشگاه تماس بگيرند و يا به پايگاه اينترنتي www.marineex.ir مراجعه کنند.  اولين نمايشگاه بين المللي جامع دريايي ايران از 4 تا 7 بهمن ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقمندان است.

امير سلحشور بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري ملارد منصوب شد
تجارت-علي کيواني: ملارد مراسم تودبع و معارفه سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري ملارد انجام شد. طي حکمي‌از سوي علي سلگي شهردار ملارد آقاي امير سلحشور بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري ملارد منصوب شد . اين مراسم با حضور معاونت محترم اداري و مالي ، رئيس اداره بازرسي و مديريت محترم اداري و مديريت محترم امورمالي و سرپرست اداره روابط عمومي‌بر گزار شد . در اين مراسم حسيني معاونت محترم اداري و مالي ضمن تشکر از زحمات آقاي عليرضا عبدالملکي در مدت تصدي ايشان طي حکم صادره آقاي امير سلحشور را بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري ملارد معرفي نمود و آرزوي موفقيت بيش از پيش براي ايشان مسئلت داشتند.


معاون شهردار تهران، رياست کميته ملي المپيک را انتخاب کرد
گروه اجتماعي: عمر دوره مديريت سيدرضا صالحي اميري در سمت قائم مقام شهردار و معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به دو ماه هم نرسيد. هفته گذشته و پس از انتخاب صالحي اميري به‌عنوان رئيس کميته ملي المپيک زمزمه‌هاي استعفاي او از شهرداري در رسانه‌ها منتشر شد. پيش از برگزاري انتخابات هيات رئيسه کميته ملي المپيک برخي رسانه‌ها صالحي اميري را به‌عنوان گزينه نزديک به دولت معرفي مي‌کردند، اين صحبت‌ها زماني بيشتر اين گزينه بدون حضور رقيب به‌عنوان رئيس اين کميته انتخاب شد.
پس از انتخاب رضا صالحي اميري به‌عنوان رئيس جديد کميته ملي المپيک، حاشيه‌ها به سراغ شهردار پايتخت آمدند. براساس گزارش‌ها يکي از مشکلات پيش روي پس از اين انتخاب اين موضوع بود که صالحي اميري در شهرداري داراي سمت بوده و از آنجايي که رياست کميته ملي المپيک نيز شغل محسوب مي‌شود بايد، او براي حضور در کميته ملي المپيک حتما از شهرداري استعفا کند. اين موضوع از همان ابتدا توسط شهردار تهران نيز تاييد شد.  در همين حال به رغم آنکه قرار بود صالحي اميري به‌عنوان معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تحولات بنيادي و اساسي را در اين حوزه در شهر تهران ايجاد کند، اما سوداي رياست کميته ملي المپيک و شرکت وي در انتخابات باعث شد تا هجمه‌هاي رسانه‌اي اي برعليه وي مبني بر دو شغله بودنش در رسانه‌ها ايجاد شود. در همين مدت برخي رسانه‌ها اعلام کردند که معاون شهردار تهران در طول اين مدتي که سکوت اختيار کرده بود، اقدام به دريافت استفساريه‌اي از مجلس مبني بر عدم وجود مشکل در حضور در شهرداري تهران و کميته ملي المپيک از برخي از نمايندگان مجلس کرده بود، اما در ميان نمايندگان مجلس نيز نسبت به صحت اين استفساريه و همچنين دو شغله بودن وي بحث‌هاي زيادي مطرح شد. دامنه اين بحث‌ها تا جايي ادامه داشت که حتي برخي از اعضاي شوراي شهر تهران نيز از رئيس شورا درخواست تعيين تکليف اين معاونت را داشتند. محسن‌هاشمي‌اما در حاشيه جلسه علني شورا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ماندن و يا رفتن صالحي اميري به تصميم شهردار تهران بستگي دارد. محمدعلي نجفي، شهردار پايتخت اما درباره اينکه رضا صالحي اميري، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران مي‌تواند در کميته ملي المپيک مسؤوليت بگيرد، گفته بود: بحث اين بود که آيا حضور در کميته ملي المپيک شغل محسوب مي‌شود يا خير. من با انصاري، معاون رئيس‌جمهور صحبت کردم و وي اعلام کرد از نظر ما به‌طور قطع شغل محسوب مي‌شود. شهردار تهران ادامه داد: با اين شرايط صالحي اميري نمي‌تواند 2 شغل داشته باشد و اگر به کميته برود بايد از شهرداري جدا شود که البته به نظر من ترجيح مي‌دهد در شهرداري بماند. 
اين پيش‌بيني نجفي درباره اينکه صالحي اميري ترجيح مي‌دهد در شهرداري تهران بماند اما غلط از آب درآمد. روز گذشته و در حاشيه حضور شهردار تهران در نشست اتاق اصناف تهران بود که نجفي با اشاره به استعفاي صالحي اميري، معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران از اين سمت به دليل انتخاب وي به‌عنوان رئيس کميته ملي المپيک گفت: آقاي صالحي اميري از معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران استعفا دادند اما ما مي‌خواهيم از نيروي فکري ايشان استفاده کنيم. لذا ان‌شا... استعفاي ايشان پذيرفته مي‌شود اما به عنوان مشاور از نيروي فکري ايشان استفاده خواهيم کرد. نجفي همچنين گفت: در حال حاضر نيز چند نفر کانديداي معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران هستند اما هنوز انتخاب انجام نشده است. در اين ميان برخي با انتقاد از اتفاق افتاده اعلام مي‌کندد که حضور در مقام رياست کميته ملي المپيک و حضور در انتخابات هيات رئيسه اين کميته موضوعي نيست که به يکباره عملي شده باشد و نياز به برنامه‌ريزي چندماهه دارد. با اين حساب شهردار تهران مي‌توانست براي انتخاب صالحي اميري به‌عنوان قائم مقام شهرداري و معاونت فرهنگي شهرداري با صبر بيشتري اقدام کند تا در شرايط ايجاد شده فعلي نياز به بررسي ساير گزينه‌هاي موجود براي اين پست نباشد.


سخنگوي شوراي شهر تهران :
گروه اجتماعي: هفته پاياني مهرماه سال جاري در حالي که هنوز چند هفته بيشتر از عمر دوره جديد شوراي شهر پايتخت نمي‌گذشت، علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران از بررسي طرح تحقيق و تفحص از موسسه همشهري در ۷ محور و با تأکيد بر استخدام‌هاي صورت گرفته در سال ۹۵ در اين مجموعه خبر داد. اعطا همان زمان درخصوص دلايل ارائه اين طرح بيان کرد: لازم ديديم کارنامه اجرايي و عملکرد موسسه همشهري مورد ارزيابي قرار بگيرد و به همين جهت قرار شد اين طرح در يک بازه زماني 84 تا 96 مورد بررسي و کار کارشناسي قرار بگيرد و کارنامه مالي اين مجموعه را شفاف و نظام‌مند کنيم. سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران همچنين گفت: نوع پرداخت‌ها و دستمزدهاي مديران عالي و متوسط در اين بازه زماني (84 تا 96) بررسي خواهد شد ضمن اينکه ابهاماتي نيز درخصوص استخدام‌هايي که در سال 95 در موسسه همشهري صورت گرفته، وجود دارد. با اين حال پس از گذشت چند ماه از اعلام اين خبر هنوز طرح تحقيق و تفحص از موسسه همشهري اجرايي نشده است. در اين ميان روز گذشته سخنگوي شوراي شهر تهران مجددا از بررسي وضعيت همشهري اين مرتبه در صحن علي شوراي شهر پايتخت خبر داده است. علي اعطا در گفتگو با ايسنا درخصوص آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از موسسه همشهري گفت: طبق ماده ٨١ قانون شوراها هنگامي‌که مسئله تحقيق و تفحص از شهرداري مطرح مي‌شود، پس از ارجاع موضوع به کميسيون تخصصي توسط رييس شورا بايد کميسيون تخصصي مربوطه در شوراي شهر با شهرداري مکاتبه و اطلاعات لازم را درخواست کند. اگر دو سوم متقاضيان از اطلاعات ارسالي قانع نشدند، جلسه‌اي را با حضور مسئولان مربوطه در شهرداري و متقاضيان تحقيق و تفحص برگزار کند. وي افزودۀ طبق قانون حداکثر ١٠ روز بعد از اين جلسه، کميسيون نظر خود را مبني بر رد يا تصويب طرح تحقيق و تفحص براي رييس شورا ارسال مي‌کند تا موضوع در صحن مطرح شود. سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينکه روز سه‌شنبه جلسه‌اي با حضور مديرعامل موسسه همشهري برگزار شد اما کميسيون و متقاضيان تحقيق و تفحص به اتفاق خواستار ادامه تحقيق و تفحص شدند، گفت: در نهايت تصميم کميسيون اين بود که تحقيق و تفحص ادامه يابد و به همين منظور رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي بايد نظر کميسيون را ظرف مدت ۱۰ روز به سمع و نظر هيات رئيسه برساند تا در اولين فرصت موضوع در دستور کار شورا قرار گيرد. وي با بيان اينکه پس از آنکه تحقيق و تفحص در دستور کار شورا قرار گرفت، بر اساس ماده ٨١ قانون ۱۰ دقيقه وقت به سخنگوي کميسيون و ۱۰ دقيقه وقت به نماينده متقاضيان تحقيق و تفحص داده مي‌شود تا اعلام نظر کنند، گفت: اگر اين طرح در صحن به تصويب برسد، کميسيون تخصصي يعني کميسيون فرهنگي و اجتماعي هيات تحقيق و تفحص را متشکل از سه تا هفت نفر از اعضاي شورا تشکيل مي‌دهد و اين افراد را در قالب هيات تحقيق و تفحص به رئيس شورا معرفي مي‌کند تا در مدت مشخص نسبت به بررسي همه جوانب اقدام کنند. اعطا با بيان اينکه تحقيق و تفحص در چند حوزه بوده، گفت: ميزان اثربخشي مجلات در جامعه هدف، بررسي دلايل استخدام فوري در سال ۹۵، واسپاري، توزيع، تراز مالي موسسه، موضوع چاپخانه و ... از مواردي است که بايد در تحقيق و تفحص مورد بحث قرار گيرد. وي افزود: در جلسه اخير کميسيون فرهنگي با حضور متقاضيان و مديران همشهري موضوع تحقيق و تفحص مورد تاکيد قرار گرفت و رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي نظر کميسيون را در قالب نامه‌اي در خصوص ادامه تحقيق و تفحص به رئيس شورا خواهد داد تا در دستور کار اين موضوع قرار گيرد. وي با بيان اينکه مي‌دانيم که مديران موسسه همشهري تغيير کرده‌اند و موضوعات مطرح شده متوجه مديريت جديد نيست، گفت: با اين وجود براساس تبصره سه ماده ۸۱ بايد دسترسي به اسناد و مدارک جهت پاسخگويي از سوي مسئولان فعلي فراهم شود.


شهردار اصفهان:قانون شهرداري‌ها جوابگوي نيازهاي فعلي نيست
تجارت-استان اصفهان:شهردار اصفهان گفت: لازم است قانون شهرداري اصلاح شود تا منشا اثر شود، چرا اين قانون جوابگوي شهرداري‌ها نيست.قدرت ا... نوروزي در گردهمايي شهرداران استان اصفهان که با حضور معاون عمران و توسعه شهري و روستايي وزارت کشور که در تالار شهروند برگزار شد افزود: متاسفانه در كلان شهر اصفهان طي ساليان گذشته هيچ پروژه‌اي بزرگي به بهره برداري نرسيده اين در حالي است كه پروژه مترو مربوط به 17 سال پيش است و حتي طرح احياي ميدان امام علي (ع) 14 سال از زمان اجراي آن مي‌گذرد. وي با اشاره به اين كه شهرداري تعدادي زيادي نيروي مازاد دارد اذعان داشت: در نظام حقوق اداري ايران 5 نوع استخدام وجود دارد اين در حالي است كه در شهرداري 13 مدل نيرو وجود دارد.شهردار اصفهان با انتقاد از پيگيري نشدن تعيين تكليف حقوق شهرداران و بازنشستگان در كميسيون اجتماعي مجلس اذعان داشت: متاسفانه اين مهم در مجلس رها شده و حتي قرار بوده براي نيروهاي مجوز دار آزموني در ارديبهشت ماه سال جاري برگزار شود اما متاسفانه اين آزمون برگزار نشد و هنوز اين نيروها در بلاتكليفي به سر مي‌برند.وي با اشاره به ابلاغ چارت جديد شهرداري‌ها اظهارداشت: در اين چارت برخي از سازمان‌ها همانند نوسازي و بهسازي و سازمان عمران در هم ادغام شوند اين در حالي است كه اين دو سازمان از دو جنس متفاوت هستند وهيچ سنخيتي با هم ندارند و حساب شده نيست. نوروزي تاكيد كرد: لازم است اين چارت با هماهنگي شهرداري‌ها بازنگري و بررسي شود در غير اين صورت اين چارت متروكه خواهد ماند لذا بايد واقع بينانه اين چارت طراحي و اجرايي شود.نوروزي به مطالبات شهرداري استان اصفهان از دولت اشاره و تصريح كرد: 471 ميليارد تومان غير از آلايندگي‌ها بايد دولت به شهرداري‌ها استان پرداخت كنند كه بيش از 60 درصد اين مبلغ مربوط به شهرداري اصفهان است و مابقي مربوط به 37 شهر ديگر استان است.وي اتحاديه شهرداري‌ها را بسيار كارامد تر از سازمان شهرداري‌ها دانست و بيان كرد: لازم است يک عزم ملي و همت براي تشكيل اتحاديه شهرداري‌ها ايجاد شود.وي اضافه كرد:119 ماده در قانون شهرداري‌ها وضع شده كه 64 ماده آن متروكه شده و كاربردي ندارد اين در حالي است كه300 وظيفه بر عهده شهرداري است.شهردار اصفهان با بيان اين مطلب كه 63 سال از تدوين قانون شهرداري‌ها مي‌گذرد تصريح كرد: لازم است قانون شهرداري اصلاح شود تا منشا اثر شود چرا كه اين قانون زماني وضع شده كه 25 درصد مردم شهر نشين بودند اما در حال حاضر بيش از 85 درصد شهر نشين هستند.لذا اين قانون جوابگوي شهرداري‌ها نيست. وي با بيان اين كه دولت عوارض ارزش افزوده را به عنوان مهمترين منبع درآمد پايدار شهرداري‌ها را به حساب خزانه سازمان شهرداري‌ها واريز مي‌كند عنوان كرد: لازم است توزيع و مدل اين عوارض مشخص شود و رقم و ميزان شهرداري‌ها از اين عوارض تعيين شود تا شعار شفاف سازي تحقق يابد.

ضابطه مندي و تسريع در امورات ارباب رجوع رويکرد شهرداري رباط کريم
تجارت-علي کيواني - رباط کريم ، شهردار رباط کريم در جلسه‌اي با پرسنل معاونت شهرسازي ضابطه مندي و تسريع در امورات ارباب رجوع را مهمترين رويکرد حوزه شهرسازي دانست و ديدگاه‌هاي خود را تشريح کرد.مهندس سيد محمد ميرزماني با بيان اينکه حذف مراحل زائد اداري موجب رسيدگي سريع تر به پرونده‌هاي ساختماني شده است گفت : بوسيله اعمال قانون و تسهيل ضوابط اداري و نظارت دقيق بر ساخت و ساز‌ها ضمن اينکه موجب رسيدگي بهتر به امورات ارباب رجوع خواهد شد ، تخلفات ساختماني نيز به کمترين حد ممکن رسيده و بايد تلاش شود تا رويکردهاي نظارتي اين معاونت براي اعمال صحيح اصول شهرسازي بکار گرفته شود .مهندس ميرزماني در ادامه جلسه ساخت و ساز را نماد توسعه يک شهر خواند و تصريح کرد : معاونت شهرسازي شهر رباط کريم با استفاده از ابزار‌هاي قانوني نظارت دقيقي را بر روند تحولات شهرسازي شهر داشته است و همواره تلاش نموده تا شهروندان را براي انجام اقدامات از مسير قانوني و کم هزينه تر تشويق نمايد .وي با بيان اينکه تمام تلاش خود را براي تشويق سازندگان به ساخت و ساز و رونق شهر خواهد نمود عنوان کرد : بايد در کنار اعمال قانون شرايط را تا حد امکان براي مراجعه کنندگان به نحوي فراهم نمود تا پيشرفت‌هاي لازم حاصل شود .شهردار رباط کريم در پايان بيان داشت : اگر اقدامات اين حوزه بر اساس ضوابط شهرسازي ، ايمني ساختمان ، تامين پارکينگ و رعايت اصول معماري و حفظ هويت شهر انجام نشود شاهد سردرگمي‌و بي هويتي شهر خواهيم بود و شهر مملو از سازه‌هايي خواهد شد که قارچ گونه سربرآورده تا سيل مهاجران را اسکان دهد و اين بي هويتي در کنش متقابل شهروندان شهر در قالب بي نظمي‌و از خود بيگانگي بروز خواهد کرد .

شرکت توزيع نيروي برق استان بوشهر مجهز به دستگاه عيب ياب شد
تجارت استان بوشهر : معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع نيروي برق استان بوشهر گفت: اين شرکت مجهز به دستگاه عيب ياب شبکه‌هاي فشار متوسط شد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق استان بوشهر، سيد مصطفي سجادي در اين ارتباط اظهار داشت: با توجه به گسترش شبکه‌هاي زيرزميني در استان بوشهر در راستاي حفظ مبلمان شهري و افزايش ميزان پايداري شبکه و همچنين عيب يابي سريع شبکه‌هاي فشار متوسط يک دستگاه عيب ياب با تجهيزات کامل به همراه خودرو مناسب و خاص با هزينه‌اي بالغ بر7 ميليارد ريال خريداري شده است.وي بيان کرد: يکي از مزيت‌هاي مهم اين دستگاه کاهش ميزان حفاري براي تعمير شبکه‌هاي فشار متوسط زيرزميني است که دليل آن نيز مشخص شدن محل دقيق عيب شبکه‌هاي زيرزميني توسط دستگاه‌هاي پيشرفته است.سجادي يادآور شد: اين خودرو مجهز به تجهيزات به روز و مطابق آخرين تکنولوژي روز دنيا است که شامل عيب ياب فشار متوسط، سيستم صوتي، دستگاه HVDC (تستر ولتاژ مستقيم)، مانيتور هوشمند، کابل‌هاي مخصوص فشار قوي و ژنراتور برق است.

مدير شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه مرکزي خبرداد: ارتقاي سطح درجه بندي جايگاههاي استان مرکزي 
تجارت-استان مرکزي:ارتقاي سطح درجه بندي جايگاههاي عرضه سوخت استان مرکزي,کيفيت ارائه خدمات را افزايش خواهد داد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه استان مرکزي ، عبدا... گيتي منش مدير منطقه ازارتقاء 5درصدي رتبه جايگاههاي استان مرکزي دراجراي طرح درجه بندي منيمه دوم سال 96 خبر داد.وي اظهار داشت:طرح بررسي وارزيابي جايگاهها در سطح استان ساليانه دوبار صورت مي‌گيرد واين امر فرصتي را براي رقابت بين جايگاهها فراهم کرده است.در اين طرح جايگاهها اين فرصت رادارند که با بالا بردن کيفيت ارائه خدمات خود به شهروندان ،در ارزيابيها پيش رو درجه بالاتري را کسب نمايند .در سال 96 در سطح استان مرکزي کليه جايگاهها مورد ارزيابي قرار گرفتند که درنيمه اول 54 جايگاه ودر نيمه دوم 57 جايگاه موفق به کسب رتبه ممتاز شدند که اين نشان از رشد وپيشرفت 5/5 درصدي جايگاههاي استان مرکزي دارد.مدير منطقه استان مرکزي به شاخصهاي تدوين شده طرح درجه بندي مجاري عرضه نيز اشاره کرد وگفت:شاخصهاي فني وعملياتي،مالي واداري،ايمني وفرهنگي از جمله توجه به نماي مطلوب هر جايگاه،وضعيت تلمبه‌ها وتوجه به رعايت مسائل زيست محيطي ،رعايت اصول ايمني،احجراي طرح کهاب،وضعيت سامانه هوشمند،رضايت ارباب رجوع ،وتوجه به نمازخانه‌هاي بنا شده از جمله مواردي هستند که توسط تيمهاي کارشناسي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.ايشان به تيمهاي ارزياب نيز پرداخت وگفت :ارزيابي‌هاي فوق توسط نمايندگاني از واحدهاي مختلف شرکت از جمله خدمات مهندسي،سامانه هوشمند،HSE،نواحي،بازرگاني ومالي واداري وروابط عمومي‌در اين فرايند فعاليت مي‌نمايند.درپايان گيتي منش گفت:منطقه استان مرکزي همواره در جهت افزايش رضايت مندي ورعايت حقوق شهروندان حرکت مي‌کند واجراي اين طرح درجه بندي نيزيکي از مصاديق اين امر مي‌باشد.

قرار گرفتن نام عضو هيات علمي‌دانشگاه ايلام در جمع دانشمندان برتر جهان
تجارت-استان ايلام:نام عضو هيات علمي‌دانشگاه ايلام در جمع دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.بر اساس آخرين نتايج اعلام شده از سوي پايگاه شاخص‌هاي اساسي علم (I.S.I) آرش قرباني چغاماراني استاد تمام گروه شيمي‌دانشگاه ايلام در جمع يک درصد محققان برتر دنيا قرار گرفت.اين دانشمند جوان ايلامي‌تا کنون ۲۱۱ مقاله در مجلات معتبر I.SI (آي.اس.آي) به چاپ رسانده است.اين سايت که يک سايت بين‌المللي براي مجلات پژوعشي در سراسر دنيا است در ۱۰ سال گذشته سوابق پژوهشي افراد را بررسي مي‌کند و نويسندگان و دانشمنداني که بيشترين ارجاعات را دارند در ۲۲ رشته تقسيم مي‌کنند مثل رشته‌هاي شيمي، فيزيک و ... .دکتر آرش قرباني چغاماراني استاد تمام گروه شيمي‌دانشگاه ايلام تا کنون ۲۱۱ مقاله در مجلات معتبر I.S.I چاپ کرده است.

مدير عامل شرکت گاز ايلام: 
توانمند سازي نيروي انساني از طريق آموزشهاي لازم از اولويت‌هاي اساسي اين شرکت گاز است
تجارت-استان ايلام:عباس شمس الهي مدير عامل شرکت گاز استان گفت: توانمند سازي نيروي انساني از طريق آموزشهاي لازم و بر اساس رعايت آيين نامه‌ها ، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مجموعه مقررات اداري شرکت ملي گاز همچنين پيگيري چالشها و مشکلات درماني کارکنان از اولويت‌هاي اساسي اين شرکت است .مدير عامل شرکت گاز استان ايلام منابع انساني را مهمترين سرمايه هر سازمان خواند و گفت : بدون شک ، اعتبار و جايگاه هر سازمان به منابع انساني آن وابسته است .وي افزود : نيروي انساني کارا و خوب مهمترين داراييست که مي‌تواند سازمان را در نيل به اهداف و موفقيتهاي آن ياري رساند.شمس الهي در ادامه خاطر نشان نمود: خوشبختانه شرکت گاز استان ايلام با دارا بودن منابع انساني جوان ، تحصيل کرده، کارآمد و توانمند توانست خدمات شاياني در زمينه توسعه گازرساني انجام و تاکنون ۲۲شهر و ۳۰۲ روستاي استان از نعمت گاز طبيعي برخوردار شوند.در پايان اين نشست آقاي حدادي رئيس بررسي طرحها ، روشهاي و هماهنگي مقررات اداري به پاسخگويي و ارائه راهکار جهت حل مشکلات و چالش‌هاي پيش روي نيروي‌هاي انساني شرکت گاز استان ايلام پرد