دادستان تهران خبر داد؛
دادستان تهران با اشاره به اين که در حال حاضر صرفاً 4 نفر در رابطه با اغتشاشات اخير در تهران بازداشت هستند گفت: 150 فقره کيفرخواست براي متهمان صادر شده است.  عباس جعفري دولت آبادي در مورد اقدامات و سياست دادستاني در قبال آشوب‌هاي اخير اعلام کرد: تفکيک بين متهمان فريب خورد و عوامل اصلي و تعيين تکليف سريع متهمان ازجمله راهبردهاي مهم دادستاني درمورد نارامي‌هاي اخير بود. دادستان تهران اقدامات و سياست قضايي دادستاني در برخورد با آشوبها را تفکيک بين عوامل اصلي آشوب‌ها و فريب‌خوردگان دانست و گفت: عده‌اي در جريان اين آشوب‌ها که از ناحيه ديگران و به ويژه با استفاده از بستر فضاي مجازي رخ داد، در نتيجه حس کنجکاوي و تلاش براي آگاهي از اتفاقات رخ داده، در برخي نقاط حضور يافته بودند. جعفري دولت‌آبادي دومين اقدام دادستاني در رسيدگي به پرونده‌هاي آشوب‌هاي اخير را تعيين تکليف سريع متهمان اعلام کرد و گفت: در پرونده‌هاي مربوط به آشوب‌ها بايد به سرعت اتخاذ تصميم شود و اين امر به منزله آزادي تمام متهمان نيست؛ بلکه با اعتقاد به اين که بازداشت و اطاله دادرسي در اين گونه پرونده‌ها عواقب نامناسبي در پي دارد، در انجام تحقيقات تسريع شد. دادستان تهران سومين اقدام دادستاني را تاکيد بر نظارت بر زندانيان اعلام کرد و افزود: برخي قضات دادسرا تا نيمه‌هاي شب از بندها بازديد ‌کردند؛ نتيجه اين نظارت‌ها به‌ويژه در روزهاي اول در رفع مشکلات افراد بازداشت شده از جمله پيش‌بيني فضاي لازم براي نگهداري و طبقه‌بندي زندانيان اثرگذار بود و بازديد دادستان تهران از قرنطينه زندان اوين پس از دستگيري و بازداشت برخي متهمان در راستاي همين سياست انجام شد. جعفري دولت‌آبادي روشنگري در مورد عوامل و علل آشوب‌ها را اقدام ديگري دانست که در تنوير افکار عمومي‌اثرگذار است و با اشاره به اين که اقدام آشوبگران معارض با اهداف انقلاب اسلامي‌بود افزود: ديدگاه دادستاني تهران اين نيست که هر کس در خيابان دستگير شود، متهم بوده؛ و الزاماً دليل بر انتساب اتهام به افراد نيست. دادستان تهران از صدور حکم محکوميت براي فردي که با 9 بار ملاقات با مأمور اطلاعاتي آمريکا اطلاعات کشور از جمله در زمينه تحريم‌ها و امور هسته‌اي را به سرويس اطلاعاتي آمريکا و يک کشور اروپايي انتقال داده بود، خبر داد و اظهار داشت: در اين پرونده فرد مذکور به شش سال حبس تعزيري و ضبط و استرداد وجوه دريافتي محکوم شده است.
واقعيت‌هاي دفاع مقدس را به مردم بگوييم
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح تاکيد کرد: موزه‌هاي دفاع مقدس بايد واقعيات دفاع مقدس را بدون تحريف و اغراق گويي در اختيار مردم و جوانان قرار دهد.به گزارش ايلنا، سرلشکر باقري گفت: ملت‌ها از حوادث بزرگي مثل جنگ‌ها براي ارتقاي هويت ملي و اثبات شرافت و شجاعت خود بهره مي‌برند. موزه‌هاي دفاع مقدس مکاني است براي تجمع پيشکسوتان دفاع مقدس از يک سو و مردم و جوانان ما از سوي ديگر تا دور هم بنشينند و خاطرات دفاع مقدس بازگو شود. وي افزود: بخش مهمي‌از هزينه‌هاي ايجاد باغ موزه‌هاي دفاع مقدس توسط مردم تامين شده و شهرداري‌ها و دولت نيز کمک کرده‌اند. زمين‌هاي باغ موزه‌ها بدون دريافت ريالي در اختيار قرار گرفته است.

ضرورت ريشه کني فساد
  رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر با تأکيد بر حرکت‌هاي انقلابي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي براي برخورد با فساد، اضافه کرد: اگرچه برخورد با شاخه‌هاي فساد لازم است، اما ريشه‌کني فساد ضروري‌تر است چرا که در اين صورت، شاخه‌ها هم خشک خواهد شد و اين زماني امکان‌پذير است که نيروهاي مبارزه کننده با فساد از عناصر انقلابي، مسلمان و ولايي گزينش شوند.به گزارش ايلنا، آيت‌ا... احمد جنتي با اشاره به مشکلات داخلي و خارجي سر راه انقلاب افزود: يکي از نقشه‌هاي دشمنان براي براندازي نظام، فتنه بود. اگر اين حرکت در هر کشوري اتفاق مي‌افتاد سرنگوني آن حتمي‌بود؛ اما در سايه رهبري داهيانه مقام معظم رهبري، وفاداري مردم به امام و انقلاب، اين فتنه هم مهار شد.

معرفي قضات متخلف براي افزايش اعتماد 
 رئيس کميسيون حقوقي و قضايي مجلس تصميم اخير رئيس قوه قضائيه مبني بر معرفي قضات متخلف را به جا و خوب ارزيابي کرد و گفت که اين تصميم منجر به افزايش اعتماد عمومي‌به دستگاه قضايي خواهد شد.اللهيار ملکشاهي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: پس از اظهارات آملي لاريجاني فضاسازي در جامعه به وجود آمده که تخلفات در دستگاه‌ها زياد است. البته در هر دستگاهي تعدادي مرتکب تخلف و جرم مي‌شوند که اين شامل قوه قضائيه نيز مي‌شود.وي افزود: البته بنده اطلاع دارم که دستگاه قضايي شديدترين برخوردها را با متخلفان دستگاه قضايي حتي سختگيرانه‌تر از افراد عادي انجام مي‌دهد و برايش فرق نمي‌کند که آن متخلف کارمند و يا قاضي باشد.
اعتبار اتريشي براي بيمارستان هسته‌اي تهران 
سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌از اختصاص 200 ميليون يورو اعتبار براي تامين تجهيزات بيمارستان هسته‌اي در تهران از سوي بانک‌هاي اتريش خبر داد.به گزارش ايرنا بهروز کمالوندي در خصوص آخرين وضعيت بيمارستان هسته‌اي گفت: يکي از مهمترين مراحل در احداث اين بيمارستان تامين تجهيزات است که با شرکت اتريشي در اين خصوص مذاکراتي انجام شده است. وي اظهار کرد: قرار بود تامين اعتبار از طرف اتريشي انجام شود يک بانک تامين کننده و بانک ديگر تضمين کننده اعتباري خواهد بود که پرداخت مي‌شود و اين فرايند با کمک بانک مرکزي و سازمان سرمايه گذاري به سرانجام خوبي رسيده است.سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌گفت:يکي از مهمترين مراحل بحث مالي است اين بيمارستان به 200 ميليون يورو اعتبار براي تامين تجهيزات نياز دارد که از طرف بانکهاي اتريشي تامين مي‌شود و بعد از اينکه بيمارستان به مرحله بهره برداري رسيد از محل درآمدهاي آن تسهيلات بازپرداخت مي‌شود.

سعيد مرتضوي امروز  محاکمه مي‌شود
قرار است سعيد مرتضوي در رابطه با بخش دوم پرونده مرتبط با تخلفاتش در سازمان تامين اجتماعي محاکمه شود.دادگاه تجديدنظر سعيد مرتضوي در بخش دوم پرونده تامين اجتماعي و شکايت پاليزدار، در شعبه ۶۸ دادگاه تجديدنظر استان تهران برگزار مي‌شود. به گزارش مهر، مجتبي نظري، وکيل سازمان تامين اجتماعي گفت: بخش دوم پرونده که در رابطه با وجوه پرداختي از سوي مرتضوي به برخي افراد و مراکز بود، به کارشناسي ارجاع داده شده بود که دادگاه براي همين بخش تعيين وقت شده است.وکيل سازمان تامين اجتماعي با انتقاد از نظر کارشناسي در اين پرونده گفت: بيشتر مسائل بر خلاف قانون اظهار نظر شده است. به جاي اظهار نظر کارشناسي، اظهار نظر قضايي در بخش کارشناسي شده است. به عنوان مثال در بخشهايي که مرتضوي پولي را بر خلاف مقررات به پاويون فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه شهر خودش داده است و از نظر قانون اختلاس است، اختلاس محسوب نکرده است.سعيد مرتضوي در بخش نخست پرونده تأمين اجتماعي در شعبه نهم دادگاه کيفري يک استان تهران به‌رياست قاضي کشکولي، به اتهام تصدي غيرقانوني پست سرپرستي تأمين اجتماعي به شش ماه حبس تعليقي، تحصيل مال نامشروع، به شش ماه حبس تعزيري و رد مبلغ ۴۶ ميليون تومان حقوق دريافتي ايام سرپرستي محکوم شده بود.اين حکم با اعتراض مرتضوي به شعبه ۲۲ دادگاه تجديدنظر استان تهران ارسال شد که دادگاه تجديدنظر، مرتضوي را از عناوين اتهامي‌ياد شده، تبرئه کرد.

کشف بزرگترين محموله مواد مخدر 
سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان موفق شدند با رصد دقيق اطلاعاتي محموله کلان ۲۸۶۹ کيلوگرمي‌مواد مخدر که از خارج وارد شده بود را کشف کنند.به گزارش ايلنا،‌ سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان موفق شدند با رصد دقيق اطلاعاتي محموله کلان ۲۸۶۹ کيلو گرمي‌مواد مخدر که از خارج وارد شده بود را کشف کنند.اين محموله که توسط ۲ دستگـاه خـودروي تـويـوتـا حمل مي‌شد بزرگترين محموله وارداتي کشف شده طي سال‌هاي اخير در اين استان است.

ابهام آفريني خلاف شان نمايندگي مجلس 
روابط عمومي‌دفتر رئيس جمهور طرح برخي ادعاهاي نادرست و سخيف از سوي يکي از نمايندگان نسبت به رئيس جمهوري را تکذيب و اينگونه اقدامات را ناديده گرفتن توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب، خلاف جايگاه والاي مجلس شوراي اسلامي‌و بازي در زمين بيگانگان و بدخواهان ايران اسلامي‌خواند.به گزارش ايلنا، در اطلاعيه روابط عمومي‌دفتر رئيس جمهور آمده است: در شرايطي که همه قوا و ارکان نظام اسلامي‌بايد با وحدت، همدلي و همراهي، خدمت بيشتر و پاسخگويي به مطالبات بر حق ملت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ متاسفانه اين بار آقاي حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شريف شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي‌طي ادعاهايي سخيف و دروغ با عنوان «ماجراي خانه نشيني روحاني در روزهاي برفي»، نسبت به رئيس محترم جمهوري، خانواده ايشان و ساير مسوولان دولت مطالب کذب و قابل پيگردي را در عرصه عمومي‌مطرح نموده است.اين اطلاعيه افزوده است: فهرست کردن دروغ‌ها، افترا، ابهام آفريني و طرح شنيده‌هاي ساختگي و شايعه افکني هدفمند عليه خدمتگزاران ملت در دولت، نه جزو «وظايف نمايندگي»، بلکه دقيقا خلاف «شان نمايندگي» و خدشه به جايگاه والاي مجلس به عنوان «خانه و عصاره فضايل ملت» است. اينگونه اقدامات همچنين توهين به عموم نمايندگان دلسوز و شريفي است که خدمت صادقانه به مردم و کشور را هرگز به دستورالعمل‌هاي سياسي تشنگان قدرت نفروخته و نمي‌فروشند.روابط عمومي‌دفتر رئيس جمهور افزوده است: اکنون روزگارِشفافيت است، دوران فريب افکار عمومي‌با طرح شايعات و اتهامات دروغ به منظور بدبين کردن مردم به خدمتگزارانِ خود گذشته است. 

سخنگوي دستگاه قضا از ورود وزارت اطلاعات به نوسانات ارز خبرداد؛
 سخنگوي قوه‌قضاييه درباره پلمب 5 صرافي گفت: مجتمعي براي مسايل پولي و بانکي ايجاد شده و تلاش مي‌شود کساني که در اين مجتمع فعاليت مي‌کنند در رابطه با مسايل ارزي و پولي تخصص لازم را داشته باشند. ما نبايد به دانشمان اتکا کنيم؛ زيرا اين مسايل طوري است که انسان بايد علمش را بروز کند و مسايلي است که جديد است و بايد حتما علمش بروز باشد.
به گزارش ايلنا حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در يکصدو بيست و چهارمين نشست خبري افزود: در رابطه با اين موضوع به کمک وزارت اطلاعات 6 نفر تحت تعقيب بودند و الان نمي‌دانم که بازداشت شدند يا خير. وزارت اطلاعات نيز به اين موضوع ورود کرده است.
وي در مورد اينکه رئيس قوه‌قضاييه گفته هيچ فسادي تحمل نمي‌شود و تصاوير قاضي متخلف منتشر مي‌شود گفت: چندين هزار قاضي پاک و پاک‌دست داريم و اگر چنان چه قاضي يا کارمندي تخلف کند به خصوص اگر فساد مالي باشد، دستگاه قضايي را نزد مردم بي‌اعتبار مي‌کند و زحمات ساير زحمت‌کشان را نيز خدشه‌دار مي‌کند.
معاون اول قوه‌قضاييه تاکيد کرد: به روساي کل دادگستري‌ها گفته شده به زيرمجموعه‌هاي خود هشدار دهند و نصيحت کنند که مراقب باشند شيطان صفت‌ها وسوسه نکنند. اين هشدار اخير هم دنباله همان هشدارها به صورت خصوصي و موردي و عمومي‌بود که از سوي رئيس قوه‌قضاييه داده شده است که اگر متخلفي پيدا شود به خصوص قاضي تخلف کند به واسطه زياني که براي دستگاه و همکاران و نظام دارد، اگر جرمش قطعي شد به مردم هم معرفي مي‌شوند. نحوه معرفي ممکن است مشخصات يا عکس ياشد.
سخنگوي قوه قضائيه درباره اظهارات رئيس سازمان محيط زيست درباره مافياي خودرو اظهار داشت: يک مدير حرف را مستند بگويد و ابتدا با مراجع ذي ربط درميان بگذارد. اگر واقعا چنين چيزهايي است و معاونين و وزرا خبر دارند که چه کسي گشايش اعتبار مي‌کند؟ چه کسي وارد مي‌کند و يا چه کساني توليد مي‌کنند، آن را بگويند. اگر اسناد و مدارکي دارند به قوه قضائيه بدهند که ما برخورد کنيم.
وي درباره ناآرامي‌هاي اخير و اينکه آيا شخصي به عنوان مداخله گر از جريانات داخلي شناسايي شده است، گفت: عاملي که گفته شود راس امور بوده يا در همه استان‌ها نقش داشته نه چيزي نشنيدم و سيستم اطلاعاتي هم خبري نداده است. اما اينکه شايد شخصي حرف‌هايي زده باشد که به صورت غير مستقيم کمک کرده باشد صحبت‌هايي مطرح است. ولي اينکه در تحقيقات چه چيزي روشن شود بعدا مشخص مي‌شود. اينکه يک نفر در داخل کشور يا جريانات داخلي هدايت امور را در دست داشته باشند، من سراغ ندارم.
محسني اژه‌اي در باره انتقادات زيادي که درباره بدرفتاري با زندانيان منتشر شده گفت: بعضي از اين موارد از ناحيه چه کسي مطرح شده است؟ عمدتا ضد انقلاب يا زنداني در مواردي هم دستگاه‌هاي بيروني به صورت موردي يا عمومي‌گزارش کردند. هيچ کشوري به اندازه تسهيلات سازمان زندان‌هاي ما به محکومان تسهيلات ارائه نمي‌دهند. در دنيا بگرديد به محکومان امنيتي و غير امنيتي اين مقدار مرخصي مي‌دهند؟ از افراد ايراني که يخارج از کشور در زندان هستند بپرسيد که چقدر مرخصي دادند؟
سخنگوي قوه‌قضاييه درباره آزادي باقر نمازي گفت: ايشان آزاد نشده و مثل بسياري از زندانيان ديگر به مرخصي رفته بود. مرخصي ايشان سه روز بود و بعد تقاضا کردند چون ايشان نياز به پزشک دارد، مرخصي او تمديد شود تا بتواند به درمان بپردازد. 
وي در باره اينکه برخي مسئولان سابق در ناآرامي‌هاي اخير نقش داشتند گفت: شايد فردي در اغتشاشات حضور داشته و دستگير هم شده باشد اما آيا اقدام او تشکيلاتي بوده است؟ بعضي واقعا اقدامتشان فردي بوده است. اجازه دهيد اين مسايل تمام شود و سره از ناسره تفکيک شود.
سخنگوي دستگاه قضا درباره بازداشتي‌هاي نه به حجاب اجباري گفت: در خيابان‌ها متاسفانه افرادي هستند که حجاب را رعايت نمي‌کنند. آيا اين‌ها بازداشت مي‌شوند؟ اما تکليف افرادي که سازمانه يافته و تشکيلاتي دست به اين کارها مي‌زنند بدانند که براي جرمشان قراري صادر مي‌شود. به خانواده‌ها توصيه مي‌کنم که مراقب باشند اين افراد ندانسته يا با مصرف مواد صنعتي و يا با وارد شدن به جريان‌هايي، آينده خود را خراب نکنند. افرادي که دستگير شدند، بازداشت نمي‌مانند و غالبا آزاد مي‌شوند.
وي درباره يکي از نمايندگان مجلس که گفته بود در دستگاه‌هاي کشور شاهد مديران دوتابعيتي هستيم، گفت: قانون، تابعيت مضاعف را نمي‌پذيرد و حق هيچ کار دولتي و حقوقي ندارند و چنان چه دوتابعيتي باشد مي‌شود اموال غيرمنقول را به فروش رساند. قبلا افراد دو تابعيتي داشتيم دادستان کل کشور مدتي است دنبال اين قضيه است. بعضي از افراد را هم مطمئن هستم آنها را بعد از تذکر بازرسي کل کشور برکنار کردند اينکه آيا هنوز فرد دو تابعيتي شاغل است يا نه اطلاع نداريم. الان موارد محرز درباره افراد دوتابعيتي در دستگاه‌هاي دولتي نداريم.
سخنگوي قوه قضاييه در خصوص فسادي در شهرداري که گفته شده گزارش ۵۰۰ صفحه‌اي به شوراي شهر داده شده و اينکه آيا اين گزارش به دست شما رسيده يا نه گفت: اگر فسادي هست بايد حتما بفرستند ولي اينکه فرستادند يا نه نمي‌دانم. اگر واقعا فسادي درکار بوده و شهردار يا شوراي شهر مطلع شدند بايد بفرستند من هم از بيرون شنيدم و اگر چنين چيزي باشد حتما مي‌فرستند. 

مديرعامل توانير؛
مدير عامل شرکت توانير با اهداء لوح تقدير به روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق خوزستان تعامل مناسب اين روابط عمومي‌با رسانه‌هاي گروهي به ويژه صدا و سيما و نشريات محلي استان خوزستان را قابل تقدير دانست.
آرش کردي مدير عامل توانير همچنين انعکاس و انتشار و تبيين برنامه‌هاي صنعت برق در خوزستان به ويژه در شرايط خاص و بحراني توسط روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق خوزستان قابل تقدير برشمرد.
بر اساس اين گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق خوزستان در تابستان سال 95 و 96   با توليد 6 فيلم مستند، توليد 50 برنامه راديويي، انتشار 30 بروشور در تيراژ يک ميليون نسخه و بسياري از اقدامات فرهنگي و اجتماعي سعي کرده تا وظايف ذاتي روابط عمومي‌را به صورت موثرتري انجام دهد.
مجموع اين اقدامات توانسته است نشان سازمان شنوا و جايزه ملي انتشارات را براي روابط عمومي‌توزيع نيروي برق خوزستان به ارمغان بياورد.
کامران حدادي
 مدير روابط عمومي


رييس ستاد فرمان اجرايي امام:
رييس ستاد فرمان اجرايي حضرت امام با بيان اينکه عمده‌ترين مشکل کشور معيشت و اشتغال است، گفت: در حالي که پس از انقلاب کارهاي بزرگي انجام شده اما ادامه رقابت‌هاي سياسي به جاي رفاقت‌ها، دستاوردهاي بزرگ کشور را به يغما برده است. به گزارش ايلنا، محمد مخبر در مراسم امضاي تفاهمنامه ساخت١٠٠٠ مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه يافته افزود:انقلاب خدمات بزرگي را انجام داده است اما بايد بدانيم که روزي با ٣٠ميليون نفر جمعيت ، ۶ميليون بشکه نفت مي‌فروختيم اما امروز ٨٠ميليون نفر هستيم و ٢ميليون بشکه نفت مي‌فروشيم. مخبر با تاکيد بر اينکه در حق نظام و امام و شهدا اجحاف مي‌کنيم، گفت: نبايد ناکارآمدي افراد به پاي نظام نوشته شود.وي اظهار داشت: مهم‌ترين مشکل اقتصاد ايران در حال حاضر اشتغال است که مي‌توان مشکل اشتغال را با اقتصاد دريا،نفت، معدن و... حل کرد. رييس ستاد فرمان اجرايي امام با اشاره به مشکل بي آبي در کشور گفت: در گيلان به اندازه هلند بارندگي داريم اما بي تدبيري مي‌شود و در جاهاي خشک کشاورزي مي‌کنيم که بايد اين مشکلات حل شود.وي با بيان اينکه بايد از دستاوردهاي نظام دفاع کنيم، تاکيد کرد: اما در عين حال بايد مشکلات را طرح و نقد کرد و هيچ کس در اين ميان مصونيتي ندارد. مخبر اظهار داشت:ستاد فرمان اجرايي امام، نهاد ارايه خدمات به محرومين است و کاري جز اين نداريم و وارد فعاليت‌هاي ديگر نشده‌ايم.وي افزود:اساسي‌ترين کاري که انجام مي‌دهيم اشتغالزايي است که ٣۶٠هزار شغل ايجاد کرديم. مخبر با اشاره به ساخت ١٠٠٠مدرسه اظهار داشت: بايد تا مهر آينده ٢۵٠تا ٣٠٠ مدرسه بسازيم و ١٠٠٠ميليارد تومان سرمايه گذاري کنيم.وي تاکيد کرد:معتقدم سرمايه گذاري در آموزش و پروش هزينه نيست. تا سال ١۴٠٠ ،هزار مدرسه را تحويل آموزش و پرورش خواهيم داد.


مجيد انصاري:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، حرکت کشور در چهار دهه اخير پس از انقلاب را در مجموع مثبت ارزيابي کرد و گفت: دشمنان اميد مردم را هدف گرفته و معاندان به‌دنبال القاي نااميدي هستند، ما از مردم و به‌خصوص جوانان مي‌خواهيم که نااميد نشوند و مسير صعب‌العبور و گردنه‌هاي خطرناکي که تاکنون پيموده شده را مشاهده نمايند؛ 
حجت‌الاسلام مجيد انصاري در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به سالروز پيروزي انقلاب اسلامي‌گفت: در همان سال رسانه‌هاي جهان به روشني اين حقيقت را انعکاس دادند که شدت استقبال مردم بيانگر تاييد امام خميني(ره) به‌عنوان يگانه رهبر انقلاب و نظام اسلامي‌توسط ملت است.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به اين که مانيفست انقلاب اسلامي‌توسط حضرت امام(ره) در همان روز و در بهشت زهرا بيان شد، ادامه داد: هدفي که امام در آن روز بيان کرد، چيزي جز عزتمند کردن مردم و به کرسي نشاندن اراده و استقرار نظامي‌مبتني بر خواست ملي آنها نبود. انصاري با تاکيد بر نقش امام خميني(ره) در عبور دادن کشور از مراحل دشوار و سخت در ۱۰ سال نخست پس از پيروزي انقلاب اسلامي، افزود: امروز ميراث انقلاب در دست نسل چهارم انقلاب است و ما اميدواريم با اميد و تلاش، ايران بهتري براي نسل‌هاي آينده ساخته شود و از اين مراحل دشوار هم عبور کنيم.
عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اينکه دشمنان اميد مردم را هدف گرفته و معاندان به‌دنبال القاي نااميدي هستند، اظهار کرد: ما از مردم و به‌خصوص جوانان مي‌خواهيم که نااميد نشوند و مسير صعب‌العبور و گردنه‌هاي خطرناکي که تاکنون پيموده شده را مشاهده نمايند؛ هرچند ما قبول داريم که مشکلات و کاستي‌هاي اقتصادي و معيشتي همواره بوده و مسائلي مانند جنگ طولاني و تحريم‌ها اين مسئله را تشديد کرده، اما بايد براي حل مشکلات اقتصادي و مديريتي از حضور و مشارکت نسل‌هاي جوان‌تر انقلاب و شور و اشتياق جوانان کمک گرفت.