تسهيل واريز وجوه «بيمه تامين اجتماعي کارفرمايان» با همبانک صادرات
سامانه همبانک صادرات ايران با داشتن ٦ منوي اصلي و ٢٣ زيرمنو از جمله کامل‌ترين و پر سرعت‌ترين سامانه‌هاي انتقال و پردازش اطلاعات حساب بانکي بر بستر USSD است که استقبال از آن در کنار سامانه همراه بانک صادرات ايران، ظرفيت پر قدرت و امني در ارائه خدمات بانکداري الکترونيک براي مشتريان فراهم کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، استقبال مشتريان بانک صادرات ايران از سامانه همبانک در آذر ماه سال ٩٦ به ١١ ميليون و ٥٢٧ هزار تراکنش رسيد که نسبت به ماه قبل ٤ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٠ درصد افزايش داشت. استفاده از اين سامانه بدون صرف هزينه اينترنتي و پيامکي، از جمله گزينه‌هاي مورد توجه مشتريان بانک است که در استفاده از ٦ منوي اصلي (خدمات بانکي، پرداخت، شارژ، کارت، رمز يک بار مصرف و ساير) و ٢٣ زيرمنو، مي‌توان به انواع خدمات بانکي دسترسي داشت.

ورود ابزارهاي نوين تامين مالي به حوزه مسکن
بانک مسکن در تشريح مهمترين اقدامات انجام گرفته در اين بانک جزييات راه اندازي ابزارهاي نوين تامين مالي در حوزه مسکن و ساختمان را اعلام کرد. به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، بانک مسکن موفق شد در سال 95 با انتشار مرحله اول اوراق بهادار با پشتوانه دارايي مالي (ABS) و اوراق بهادار با پشتوانه تسهيلات رهني( MBS) اقدام به گشايش بازار اوراق رهني مسکن کند. بر اساس اين گزارش، اوراق بهادار با پشتوانه دارايي مالي (ABS) و اوراق بهادار با پشتوانه تسهيلات رهني (MBS)، از جمله مهمترين محصولات تبديل دارايي‌ها به اوراق بهادار هستند که در تيرماه سال 95 در قالب طرح فروش اوراق بهادار تسهيلات رهني رونمايي شد. اين طرح، 300 ميليارد تومان اوراق رهني مسکن به پشتوانه مطالبات ناشي از بخشي از تسهيلات پرداخت شده طي سال‌هاي گذشته به تسهيلات گيرنده‌ها، منتشر و در کسري از ثانيه از طريق بازار سرمايه به فروش رسيد. 

نمايش سه اثر زرين ميراث فرهنگي در موزه بانک ملي در دهه فجر
سه اثر زرين از ميراث فرهنگي و ملي کشور، 17 تا 19 بهمن ماه مصادف با دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌در نمايشگاه "شکوه ميراث ملي" موزه بانک ملي ايران رونمايي مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين آثار شامل جام زرين مارليک از حوزه فرهنگي درياي کاسپين، جام زرين حسنلو از حوزه فرهنگي درياچه اورميه و تکوک زرين مادها از حوزه فرهنگي قافلانکوه(نزديکي شهر ميانه) مربوط به 3 هزار سال پيش در عصر آهن است که روايت‌هايي از باورها و اسطوره‌هاي گذشته‌هاي اين مناطق دارند. جام زرين مارليک يکي از آثار به دست آمده از حفاري گورستان مارليک استان گيلان در سال۱۳۴۰ خورشيدي و به دست باستان‌شناسان ايراني و سرپرستي دکتر عزت‌ا... نگهبان بوده که در آرامگاه شماره ۲۶ به دست آمده است. ديگر اثر رونمايي شده در اين نمايشگاه جام زرين حسنلو است که از يافته‌هاي باستان شناسان و کاوش‌هاي دانشگاه پنسيلوانيا در سال ۱۹۵۶ميلادي به سرپرستي روبرت دايسون از تپه ‌حسنلو بزرگ‌ترين محوطه باستاني در جنوب غرب درياچه اروميه به دست آمده است.

بانک ملت بيش از ١٥١ هزار نفر را به خانه بخت فرستاد
بانک ملت از ابتداي سال جاري تاکنون با پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج، بيش از ١٥١ هزار نفر را به خانه بخت فرستاد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، از ابتداي امسال تاکنون ١٥١ هزار و ٦١٩ نفر از زوج‌هاي جوان با استفاده از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه، فصل جديد زندگي خود را شروع کرده اند. بر اساس اين گزارش، بانک ملت در سال جاري تا به امروز، ١٥ هزار و ٥٠٠ ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه به زوج‌هاي جوان پرداخت کرده است. بر اين اساس، بانک ملت با هدف تسهيل در امر ازدواج جوانان، پرداخت تسهيلات ازدواج را در کوتاه‌ترين زمان ممکن و با کمترين بروکراسي در دستور کار قرار داده است.

تجهيز دو شعبه در بانک آينده به خدمات بانکي ويژه روشندلان
بانک آينده، در هفته اخير، دو شعبه از شعب خود در شهر تهران، واقع در خيابان دولت (کد 220) و شهرک غرب (کد 257) را به سامانه ويژه روشندلان عزيز، تجهيز کرد. سامانه خدمات بانکي مذکور، اين امکان را فراهم ميآورد تا روشندلان گرامي، بهصورت مستقل، امور بانکي خود مانند افتتاح حساب، انتقال وجه، واريز مبالغ و ... را به انجام برسانند.  لازم به ذکر است؛ پيش از اين و در سال 1395 نيز، بانک آينده، براي اولين بار يکي از شعب خود واقع در يوسفآباد تهران را به خدمات بانکي ويژه اين عزيزان تجهيز کرده بود. تجهيز شعب مختلف بانک براي روشندلان و ارائه خدمات ويژه بانکي، گامي‌در راستاي بهبود سبک زندگي اين گروه از جامعه محسوب شده و از دستآوردها و افتخارات بانک آينده در اجراي بخشي از برنامه مسئوليت اجتماعي و طرح تکريم ارباب رجوع است. 

بخشودگي و تخفيف ويژه براي بدهکاران بانک ايران زمين
بانک ايران زمين با اجراي سه طرح "طرح تعاون، تلاش يک و دو" در راستاي حمايت از توليد و اقتصاد مقاومتي، با رويکرد تعاملي به منظور تسهيل در باز پرداخت ديون، فرصت ويژه‌اي را براي مشتريان بانک و موسسه ساماندهي شده مولي الموحدين، فراهم کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، براساس طرح "تعاون" مشتريان موسسه ساماندهي شده مولي الموحدين که بدهي آنها به بانک ايران زمين، منتقل شده است، مي‌توانند با تسويه بدهي خود ضمن بخشودگي 6% خسارت تاخير تأديه تسهيلات، از تخفيف ويژه اين طرح تا پايان سال 1396 استفاده کنند. در طرح "تلاش يک" مشترياني که سقف تسهيلات دريافتي آنها تا مبلغ 500 ميليون ريال است، که در سرفصلهاي مطالبات غير جاري بانک قرار گرفته است، مي‌توانند با تسويه کامل و مختومه شدن پرونده از تخفيف و بخشودگي تا سقف 6% خسارت تاخير تأديه تسهيلات مي‌توانند تا پايان سال 1396 استفاده کنند.


مديرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد:
مديرعامل بانک توسعه صادرات، تعداد کارگزاران خارجي اين بانک را 132 مورد اعلام کرد و افزود: 71 کارگزاري در اروپا، 47 کارگزاري در آسيا، 12 کارگزاري در آفريقا و 2 کارگزار در آمريکاي جنوبي با 38 حساب در بانکها و ارزهاي کشورهاي مختلف بصورت فعال داريم.
به گزارش روزنامه تجارت، علي صالح‌آبادي مديرعامل بانک توسعه صادرات در نشست خبري به مناسبت دهه فجر در خصوص عملکرد اين بانک اظهار داشت: خوشبختانه سال 96 سال خوبي براي اين بانک بوده و تا پايان دي ماه جاري مانده تسهيلات بانک 216ميليارد و 920 ميليون ريال است که 17 درصد آن معادل 36 ميليارد و 865 ميليون ريال تسهيلات ريالي و 83 درصد، معادل 4 ميليارد و 914 ميليون دلار ارزي است.
وي اضافه کرد: مانده تسهيلات بانک در دو بخش سرمايه در گردش و طرح، به ترتيب معادل 80 هزار ميليارد ريال و بالغ بر 123هزار ميليارد ريال است که براين اساس 40 درصد مانده تسهيلات در بخش سرمايه در گردش و 60 درصد در بخش اجراي طرح‌ها قراردارد. رئيس هيات مديره بانک توسعه صادرات ايران تصريح کرد: تسهيلات پرداختي بالغ بر 58 هزار ميليارد ريال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد داشته است. دکترصالح آبادي ياد‌آور شد: 75 درصد تسهيلات پرداختي سال 96 در بخش سرمايه در گردش و 25 درصد تسهيلات در بخش طرح اعطاء شده است. 
وي در خصوص حجم سپرده‌هاي ريالي اظهار داشت: اين رقم بالغ بر 29 هزارميليارد ريال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل72 درصد رشد داشته است.مانده سپرده‌هاي ارزي اشخاص، بالغ بر 2217 ميليون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد رشد، نشان مي‌دهد.
رييس هيات مديره بانک توسعه صادرات در خصوص اعتبارات اسنادي بانک گفت: مبلغ گشايش شده اعتبارات اسنادي تا پايان دي ماه سال جاري مجموعا 900 ميليون دلار مجموعا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد افزايش داشته است و همچنين مبلغ گشايش اعتباراسنادي داخلي 3040 ميليارد ريال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد رشد داشته است. وي همچنين از رشد 80 درصدي حوالجات ارزي بانک خبر داد و گفت : پنج ميليارد و 57 ميليون دلار مجموع حواله‌هاي ارزي بانک بوده که نسبت به سال قبل 80 درصد رشد مشاهده مي‌شود و تعداد آن 6939 فقره بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 83 درصد رشد داشته ايم.
وي ادامه داد : مبلغ ضمانتنامه‌هاي ريالي بانک 2410 ميليارد ريال بوده است که نسبت به سال قبل 24درصد رشد وجود دارد ومبلغ ضمانتنامه‌هاي ارزي نيز 32 ميليون دلار بوده است که نسبت به سال قبل 40درصد رشد داشته است.
مديرعامل بانک توسعه صادرات گفت : تعداد کارگزاران اين بانک 132 بانک خارجي است و 38 حساب بانکي در بانک‌هاي خارجي به ارزهاي مختلف داريم. 71 بانک در اروپا 47 بانک آسيايي ،12 کارگزار آفريقايي 2 کارگزار هم در آمريکاي جنوبي هستند. وي افزود: امسال سعي کرديم در کشورهايي که مشتريان بانک توسعه صادرات فعاليت مي‌کنند، کارگزاران بيشتري جذب کنيم مثل کشورهاي افريقايي که شرکت‌هاي ايراني در آنجا پروژه‌هاي مختلفي را اجرا مي‌کنند.
وي درخصوص مبادله خطوط اعتباري از جمله بانک توسعه صادرات با بانکهاي خارجي گفت: قرارداد فاينانس با اگزيم بانک کره جنوبي به ميزان 8 ميليارد يورو و سيتيک تراست چين 10 ميليارد دلار ، قرارداد اوبر بانک اتريش يک ميليارد يورو و اخيرا هم خط فاينانس اگزيم بانک روسيه را داشته‌ايم که هيچ سقفي در اين قرارداد براي پروژه‌هاي تعريف شده وجود ندارد. وي ادامه داد: علاوه بر خطوط فاينانس، خطوط ريفاينانس هم داشته‌ايم که 100 ميليون دلار با اگزيم بانک کره جنوبي ، 25 ميليون دلار بانک تجارت پاريس و 25 ميليون دلار نيز با اکو بانک ترکيه و با بانکهايي چون EIH و بانک مجارستان هم درحال تبادل خط ريفاينانس هستيم.
دکتر صالح آبادي با اشاره به اهميت رتبه اعتباري بانک در برقراري ارتباط با بانک‌هاي خارجي اظهار داشت : رتبه اعتباري بانک به BB- و رتبه حمايتي دولت از بانک نيز از4 به 2 ارتقا پيدا کرده است که به دو دليل افزايش سرمايه بانک از 2500 ميليارد تومان به 3500 ميليارد تومان و سپرده گذاري‌هاي صندوق توسعه ملي بوده است.
دکتر صالح آبادي در خصوص توجه به شرکت‌هاي دانش بنيان گفت: در آذرماه سالجاي تفاهم نامه‌اي با معاونت علمي‌و فناوري رياست جمهوري امضا شده است که به واسطه اين تفاهم نامه ، حمايت ويژه‌اي از شرکتهايي فعال صادراتي و يا داراي ظرفيت صادراتي انجام شود.
به گفته وي ، امسال رقمي‌بالغ بر 243 ميليارد ريال به شرکت‌هاي دانش بنيان اختصاص يافته است و با تفاهمنامه ياد شده اميدواريم در سال 97 شاهد مساعدت بيشتري به شرکت‌هاي ياد شده باشيم.


ايجاد فرصت‌هاي شغلي پايدار 
از برنامه‌هاي اشتغال فراگير بانک توسعه تعاون
در نشست مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره با روساي سرپرستي استان‌ها و مديران توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعي که از طريق ويدئوکنفرانس انجام شد، ايجاد فرصت‌هاي شغلي پايداردرچارچوب رسته‌هاي منتخب از برنامه‌هاي اشتغال فراگير عنوان گرديد. ازجمله حجت اله مهديان در اين جلسه در راستاي اجراي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري، از آمادگي بانک توسعه تعاون به‌عنوان يکي از بانک‌هاي عامل در ارائه تسهيلات و خدمات بانک خبر داد و افزود: عملکرد بانک توسعه تعاون در سال جاري و همچنين پرداخت تسهيلات به متقاضيان طرح ضربتي ازدواج خود بيانگر عملکرد مثبت و روبه‌جلوي بانک مي‌باشد که با تلاش و همدلي کليه پرسنل صف و ستادي ميسر گرديد. وي خاطرنشان کرد: پرداخت تسهيلات به متقاضيان تا پايان سال و اوايل سال آينده در کليه شعب انجام خواهد شد. مهديان از اهداف اصلي و مهم اين ويدئوکنفرانس را همدلي و هم‌افزايي هر چه بيشتر مديران و روساي ادارات شعب دانست و همچنين بر نقش محوري وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي در اين دو طرح بزرگ تأکيد داشت. در ادامه فتاحي عضو هيئت‌مديره بانک نيز به اهميت اجراي اين طرح اشاره کرد و افزود: حضور فعال مديران و روساي سرپرستي استان‌ها در کميته‌هاي فني و تسريع در پرداخت تسهيلات، نظارت و اخذ تضامين بر اساس ضوابط و مقررات از مواردي است که بايد مدنظر قرار گيرد.

مديرعامل بانک رفاه: 
مشتري محوري راهبرد کلان نظام بانکي است
 مديرعامل بانک رفاه گفت: نظام بانکي، خدمات در خور و قابل توجهي در صحنه اقتصاد و بيشترين سهم را در تأمين مالي بنگاه‌ها در سطح خرد و کلان دارد. 
دکتر محمد علي سهماني با اعلام اين مطلب در جمع مسئولان اين بانک در استان بوشهر با اشاره به اينکه برنامه راهبردي بانک رفاه بي ارتباط با راهبردهاي نظام بانکي نيست افزود: يکي از مهم‌ترين راهبردهاي بانک مشتري مداري و مشتري محوري است. بانک رفاه جايگاه مهمي‌در نظام بانکي دارد. شرکاء، ذينفعان و گيرندگان خدمات بانک تعداد قابل توجهي هستند که انتظار دارند، خدمات متنوع و با کيفيتي را دريافت کنند. همه اقدامات و فعاليت‌ها و خدمات بانک بايد با رويکرد مشتري محوري طراحي و ارائه شود. 
وي با تأکيد بر ايجاد تعادل بين منابع و مصارف در بانک‌ها، ورشکستگي مؤسسات اعتباري را ناشي از عدم تعادل منابع و مصارف دانست و افزود: معضل ديگر اين مؤسسات، زيان ده بودن آنها بود. مؤسسات نتوانستند مديريت سود و زيان، ترازنامه و مديريت نقدينگي داشته باشند. بايد بين منابع، مصارف، درآمدها و هزينه‌ها تعادل برقرار باشد تا منجر به نقدينگي مثبت، عملکرد مثبت و سودآوري شود. 
دکتر سهماني تاکيد کرد بانک رفاه در فعاليت‌هاي ارزي، ضمانتنامه‌ها، خدمات شتابي و الکترونيک در چارچوب يک حرکت معقول و مديريت ريسک، اقدامات خوبي داشته و برنامه‌هاي جامعي تدوين کرده است.

مديرعامل بانک اقتصادنوين: 
شفافيت اطلاعاتي لازمه حفظ خوشنامي
مديرعامل بانک اقتصادنوين در جمع کارکنان سرپرستي و شعب منطقه هفت استان‌هاي اين بانک در اهواز، ضمن تاکيد بر لزوم حفظ خوشنامي‌بانک اقتصادنوين در بازار پولي کشور، گفت: مهمترين الگوي حفظ خوشنامي‌بانک سلامت و شفافيت اطلاعاتي است که بايد مورد توجه قرار بگيرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، عليرضا بلگوري مديرعامل اين بانک افزود: در کنار اين موضوع برخي موارد ديگر نيز به عنوان برنامه‌هاي محوري بانک تبيين و اعلام شده که تجهيز منابع پايدار و خرد، سودآوري و مشارکت بيشتر شرکت‌هاي تابعه بانک در ارايه سبد خدمات مورد نياز مشتريان از آن جمله است. وي اظهار داشت: بانک اقتصادنوين بر ارايه خدمات بر آحاد مردم جامعه تاکيد دارد که بر اين اساس برنامه‌ريزي‌ها به طوري صورت گرفته که همه مردم بتوانند از خدمات اين بانک استقاده کنند. مديرعامل بانک اقتصادنوين توجه به تامين منافع ذي‌نفعان را از برنامه‌هاي مهم و تعيين کننده بانک اقتصادنوين برشمرد و گفت: تامين منافع ذي‌نفعان در گرو تحقق اهداف بانک و در نهايت سودآوري عمليات بانکي است. بلگوري گفت: براي آگاهي همکاران شعب از وضعيت سود و زيان هر شعبه به عنوان يک واحد کسب و کار، داشبورد مديران بانک طراحي و اجرا شده است که روساي شعب مي‌توانند با استفاده اين سامانه به آخرين اطلاعات شعب تحت نظارت خود دسترسي داشته باشند. 

برگزاري همايش اعتبارات و حقوقي با محوريت بانکداري اجتماعي
همايش دو روزه کارشناسان اعتبارات و حقوقي بانک قرض الحسنه رسالت با محوريت بانکداري اجتماعي در هتل اوين پارسيان و با حضور مديرعامل و جمعي از مديران ستادي، مديران و کارشناسان اعتبارات و حقوقي استان‌ها برگزار شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، رحيم سرهنگي مديرمرکز برنامه‌ريزي و توسعه در ابتداي اين هم انديشي با اشاره به ابعاد هويتي بانک، تغيير رويه در ارائه خدمات حوزه بانکداري به گونه‌اي که ايجاد و توسعه کسب و کار‌هاي خُرد را به دنبال داشته باشد، عامل مهمي‌در ايجاد تحول در نظام بانکي دانست. محمدحسين حسين زاده مدير عامل بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه به تحليل و توضيح مسائل مربوط به بانکداري و کارآفريني اجتماعي به منظور نيل به اهداف اقتصاد مقاومتي در راستاي منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) پرداخت. صنعتي فرد مدير اعتبارات و حقوقي نيز هدف از برگزاري چنين نشست‌هايي را آشنايي با مشکلات عملياتي و اجرايي واحدها در استان‌ها و حل اين مسائل به منظور ايجاد وحدت رويه مطرح کرد.

پيام تبريک مديرعامل بانک سرمايه به مناسبت ايام ا... دهه فجر
عليرضا پويان شاد، مدير عامل بانک سرمايه در پيامي‌به شرح زير ايام ا... دهه مبارک فجر را تبريک گفت.
انقلاب ما انفجار نور بود. امام خميني(ره)
انقلاب اسلامي‌ايران مظهر تجلي نور در ظلمت و نماد دستيابي به معاني عميق قرآني در قلوب ملت هميشه در صحنه ايران است. دهه مبارک فجر، تجلي شکوهمند حماسه و سرافرازي ملتي است که در عصر اسارت انسان صفحه‌اي زرين را در تاريخ حيات آدمي‌گشود و فرياد خدا خواهي، معنويت، آزادي و استقلال را در گوش و جان جهانيان طنين انداز کرد. اين ايام عزيز و فرخنده، فرصتي است بس غنيمت که بدانيم مرهون شهداي گرانقدر و عزيزي هستيم که درخت تناور اين انقلاب با خون آنان سيراب گرديده است.
 اينجانب ايام ا... دهه مبارک فجر را تبريک و تهنيت گفته و از پيشگاه حضرت احديت سعادتمندي و توفيقات روزافزون را در خدمتگزاري به اين ملت شريف و غيور خواستارم. عليرضا پويان شاد مديرعامل و عضو هيات ميره

عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي بهبود معيشت مردم
دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در نشست خبري که به مناسبت سي و نهمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي‌ايران در سالن اجتماعات ساختمان ستاد ادارات مركزي برگزار شد، گفت: اين بانك توانسته است با هم افزايي مردم و خيرين در ده ماهه گذشته، بالغ بر ۶۵.۴۸ درصد رشد منابع قرض الحسنه داشته باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر مرتضي اکبري در اين نشست خبري ضمن تشريح عملکرد ده ساله بانك بيان داشت: با توجه به شرايط كنوني اقتصاد كشور و مشكلات موجود براي تجميع و جذب منابع قرض الحسنه، اين بانك در ۱۰ ماهه سال جاري با ۶۵.۴۸ درصد رشد، مبلغ ۳۹.۵ هزار ميليارد ريال افزايش منابع داشته و در حال حاضر منابع بانك به ۱۰۰ هزار ميليارد ريال رسيده است. وي افزود: بانک قرض الحسنه مهر ايران بيش از ۹۰ در صد اين منابع به ميزان ۹۰ هزار ميليارد ريال را تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و کمتر از آن پرداخت کرده است. اکبري پايين بودن ميزان مطالبات غير جاري اين بانک را يکي از امتيازات منحصر به فرد آن دانست و خاطرنشان ساخت: نسبت طالبات غير جاري به مصارف بانک از ابتداي فعاليت تا كنون حدوداً يك درصد بوده كه نشان دهنده عملكرد مطلوب آن در سيستم بانكي كشور است. وي تصريح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ايران در ده سال فعاليت خود، با جذب ۵ ميليون نفر سپرده گذار به سه ميليون نفر تسهيلات قرض الحسنه با مبلغ دويست هزار ميليارد ريال پرداخت کرده است. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران ادامه داد: از اين ميزان تعداد ۵۹۳ هزار فقره با مبلغي بالغ بر ۶۴ هزار ميليارد ريال در ۱۰ ماهه سال ۹۶ اعطا شده است. از کل تسهيلات اعطايي بانک از ابتداي تاسيس تا پايان دي ماه سال جاري، تعداد ۲۵۹ هزار فقره با مبلغ ۱۱ هزار ميليارد ريال به تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اختصاص يافته است. دکتر مرتضي اکبري با اشاره به اقدامات مثبت و موثر بانک در حوزه ازدواج جوانان گفت: اين بانک طي ۱۰ ماهه سال جاري تعداد ۲۹ هزار و ۷۱۰ فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج با مبلغ كل ۳ هزار و ۹۵ ميليارد ريال به مشتريان خود اعطا كرده كه نسبت به سال قبل بالغ بر ۶۰ درصد رشد داشته است.

سايت هواداري موسسه اعتباري کوثر  رونمايي شد
با حضور دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر، مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال، مديران باشگاه‌هاي پرسپوليس و تراکتور سازي از سايت هواداري موسسه اعتباري کوثر رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکتر رضايي در آئين رونمايي از سايت هواداري موسسه اعتباري کوثر گفت: طرح کوثر کارت هواداري نياز به اطلاع رساني بيشتر دارد و اميدواريم باشگاه‌ها با اطلاع رساني صحيح نسبت به معرفي اين طرح اهتمام داشته باشند. مديرعامل موسسه اعتباري کوثر افزود: کوثر کارت هواداري منحصر به فرد‌ترين طرحي است که در ورزش کشور عملياتي شده است. عدم تحميل هزينه به هوادار نقطه متمايز اين طرح با ساير طرح‌هايي است که در حوزه هواداري تا کنون مطرح گرديده است. مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال در اين مراسم گفت: باشگاه‌هاي محبوب کشور با داشتن هواداران پر شور و دوآتيشه نقش بسزايي در ايجاد شور و نشاط اجتماعي ايفا مي‌نمايند.

مهندس حميدرضا مختاريان مديرعامل جديد  داده ورزي سداد
 در روز يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ جلسه هيأت مديره شرکت داده ورزي سداد با حضور دکتر مهدي تکبيري رئيس هيأت مديره، دکتر فرهاد فائز، مهندس حبيب‌اله خالصي و مهندس حميد رضا مختاريان تشکيل شد و در اين جلسه جناب آقاي مهندس حميدرضا مختاريان به عنوان مدير عامل جديد شرکت داده ورزي سداد منصوب گرديد. در مراسم توديع و معارفه‌اي که در همين روز برگزار شد، از زحمات مديرعامل پيشين اين شرکت، جناب آقاي دکتر فرامرز خالقي تقدير و تشکر شد.
از جمله سوابق وي: عضو هيأت مديره شرکت داده ورزي سداد - معاون نرم افزار شرکت داده ورزي سداد - مدير پروژه بام شرکت داده ورزي سداد - مشاور ارشد فناوري بانک ملي ايران - مدير ارشد فناوري و مدير امنيت شرکت توسن - مدير فني شرکت آتيه داده پرداز - پايه گذار و مدير فني شرکت پيشتاز پردازش پارس - مدير بانکداري مدرن شرکت توسن 

بهره برداري نيروگاه خورشيدي گسترش انرژي نو آتيه با تسهيلات بانک صنعت و معدن
نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي نور با حضور جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و اردكانيان وزير نيرو و با تسهيلات بانک صنعت و معدن در استان يزد به بهره برداري رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، نيروگاه خورشيدي مذکور با تسهيلات 15 ميليون دلاري بانک صنعت و معدن و ميزان اشتغالزايي مستقيم 11 نفر به بهره برداري رسيده است.
همچنين نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي ديگري توسط اين شرکت با تسهيلات اين بانک در استان سيستان و بلوچستان در حال اجرا مي‌باشد که به زودي به بهره برداري خواهد رسيد.
گفتني است در طول چند سال گذشته بانک صنعت و معدن نقش به سزايي در تامين مالي پروژه‌هاي نيروگاهي کشور داشته که 3000 مگاوات از توليد پروژه‌هاي تامين مالي شده وارد مدار برق سراسري شده است.

اعلام برنامه‌هاي پست بانک‌ايران در ايام‌ا... فجر
 داود کريمي‌مدير امور هماهنگي حوزه مديريت و رئيس ستاد گراميداشت دهه فجر پست بانک ايران، برنامه‌هاي اين بانک براي گراميداشت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌را اعلام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: دکتر کريمي؛ افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها در سراسر کشور با حضور مهندس آذري جهرمي‌وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات، خسرو فرحي مديرعامل، اعضاي هيأت مديره اين بانک، مديران شعب استانها و مديران استاني و محلي، برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي، برگزاري جشن پيروزي انقلاب، ديدار با خانواده‌هاي معظم شهداء و راه‌اندازي ايستگاه‌هاي صلواتي در مسير راهپيمائي 22 بهمن و ترويج شعائر انقلاب درسطح بانک را از مهمترين برنامه‌هاي اين ستاد برشمرد. وي تصريح کرد: در همين ايام طرح‌هاي اين بانک با اعتباري بالغ بر 172 ميليارد ريال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و 790 پروژه ايجادي و صنايع تکميلي نيز در سراسر کشور با پرداخت 970 ميليارد ريال تسهيلات توسط اين بانک تأمين مالي مي‌شود. رئيس ستاد گراميداشت دهه فجر پست بانک ايران درپايان عنوان کرد: اين بانک به عنوان يک نهاد برخاسته از بطن انقلاب اسلامي، خدمت به مناطق محروم را در اولويت برنامه‌ها دارد و تلاش مي‌کند در اين ايام خدمات اشتغال و دستاوردهاي خود را به مسئولان و هموطنان تبيين کند.

توزيع 4 هزار بن کتاب از سوي بانک شهر در نمايشگاه ايلام
سرپرست منطقه 7 بانک شهر با اشاره به برگزاري نمايشگاه کتاب ايلام با عامليت اين بانک، از توزيع بيش از 4 هزار بن کتاب با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد ريال در اين نمايشگاه خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌، سعيد نوري با اشاره به برگزاري يازدهمين نمايشگاه سراسري کتاب ايلام گفت : اين نمايشگاه با حضور بيش از 300 ناشر برگزار خواهد شد و بيش از 4 هزار بن کتاب با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد ريال توزيع مي‌شود. وي در ادامه افزود : بن کارت‌ها شامل تخفيف 20 درصدي اداره ارشاد و 10 درصدي ناشران و غرفه داران خواهد بود. سرپرست منطقه 7 بانک شهر همچنين خاطر نشان کرد: متقاضياني که از 3 تا 10 روز پيش از زمان برگزاري نمايشگاه توانسته‌اند در اين سايت ثبت نام کنند ، بدون نوبت مي‌توانند نسبت به تهيه بن کارت در باجه بانک شهر مستقر در نمايشگاه اقدام کنند. نوري افزود : در راستاي سياست بانک شهر مبني بر حمايت از دانشجويان مقرر شد به هريک از دانشجويان که در نمايشگاه کتاب اقدام به افتتاح حساب و يا تکميل موجودي تا سقف 5 ميليون ريال کنند پس از گذشت 2ماه مبلغ 50 ميليون ريال تسهيلات با نرخ مصوب بانک مرکزي پرداخت شود.