ميلان به اندازه خود من زشت است!
ميلان نزديک به يک ماه است که روي دور موفقيت قرار دارد و با جنارو گتوزو، نتايج مطلوبي کسب مي‌کند.
گتوزو، گزينه‌اي بود که کمتر کسي از او به عنوان جانشين مونتلا نام مي‌برد اما ستاره سابق ميلان هدايت اين باشگاه را پذيرفت و پس از شروعي نه چندان خوب، حالا توانسته ميلان را به آرامشي نسبي برساند.
گتوزو در نشست خبري بازي با اودينزه گفت: ميلان کنوني هنوز به زيبايي برد پيت نيست و برعکس، مثل خود من با اين ريش و گوش‌ها زشت است و بايد به همين روند ادامه دهيم. نمي‌خواهم در مورد کسب سهميه ليگ قهرمانان صحبت کنم چون هنوز سهميه ليگ اروپا را هم نداريم.»

ژکو هيچگاه قصد ترک رم را نداشت
مونشي، مدير ورزشي رم معتقد است که ادين ژکو هيچگاه واقعا در پي پيوستن به چلسي نبوده است.
چلسي تلاش زيادي براي به خدمت گرفتن ژکو انجام داد و ژکو نيز از آن سو به اين انتقال ابراز تمايل نشان داده بود. با اين وجود، مونشي، مدير ورزشي رم، اين موضوع را به کلي رد کرد.
او گفت: من مطمئنم که اگر ادين واقعا مي‌خواست رم را ترک کند، از تيم مي‌رفت و اين موضوع در مورد ما نيز صدق مي‌کند. ما هم در مذاکراتمان صد در صد به اين موضوع معتقد بوديم. هيچ مشکلي با دي فرانچسکو وجود ندارد زيرا ما صد در صد به بازيکنمان اعتماد داريم. هيچ چيزي براي تکذيب کردن وجود ندارد.

اخطار IOC به فدراسيون جهاني بوکس
رييس کميته‌ بين‌المللي المپيک در جلسه هيات اجرايي اين کميته‌ اعلام کرد که موقعيت ورزش بوکس در المپيک توکيو ۲۰۲۰ در خطر است. ‌در جلسه هيات اجرايي IOC، نارضايتي عمومي‌با مديريت فدراسيون جهاني بوکس اعلام شد. توماس باخ در بيانيه خود اظهار کرد: در صورتي که مديريت فدراسيون جهاني بوکس پيشرفتي نداشته باشد احتمال دارد که اين رشته ورزشي از المپيک توکيو ۲۰۲۰ حذف شود. هيات اجرايي IOC از گزارشي که AIBA درباره مديريت و مسائل مالي و وضعيت دوپينگش تهيه کرده بود، راضي نبوده است. بنابراين بررسي‌هاي IOC در اين زمينه ادامه‌ خواهد داشت. تمام قراردادهاي IOC با فدراسيون جهاني بوکس فعلا معلق هستند و کمک‌هاي کميته‌ بين‌المللي المپيک به اين فدراسيون متوقف شده است.


گرشاسبي: اجازه نمي‌دهيم تيم به حاشيه برود
مديرعامل باشگاه پرسپوليس تهران توضيحاتي درباره جلسه برانکو ايوانکوويچ در کميته اخلاق ارائه کرد. به نقل از ايسنا، حميدرضا گرشاسبي، مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره جلسه برانکو ايوانکوويچ، سرمربي اين باشگاه در کميته اخلاق اظهار کرد: اين پرونده‌اي بود که ابهاماتي را براي کميته اخلاق به وجود آورده بود. ما قبلا به اتفاق کاشاني و طاهري به کميته اخلاق آمده بوديم. امروز هم در آخرين مرحله برانکو پاسخگو سوالات کميته بود. برانکو به کميته توضيحاتي داد که اين توضيحات قانع کننده بود و قطعا اين پرونده بسته خواهد شد. او در پاسخ به اين پرسش که آيا دليل احضار برانکو صحبت‌هايش در مورد دستيار کي‌روش بوده است يا خير؟ بيان کرد: اصلا در اين مورد صحبتي به ميان نيامد. قبلا يک نامه به صورت محرمانه در رابطه با بازيکنان اوکرايني آمده بود. مديرعامل پرسپوليس هم‌چنين در مورد اجازه دخالت فدراسيون در اين موضوع هم گفت: ما بايد به نظر فدراسيون و کميته اخلاق احترام بگذاريم. مشکلي هم نداريم که بخواهيم گارد بگيريم. حساسيت‌ها نسبت به تيم پرسپوليس زياد است چرا که تيم بزرگي است. هيچ بازيکني بدون اجازه سرمربي و کادر فني اجازه ورود به تيم را ندارد و برانکو هم همين پاسخ را داده است.  او در مورد جلسات هدايتي با بازيکنان هم بيان کرد: ما از هيچ کس کمکي نخواستيم و نخواهيم خواست. پرسپوليس هواداران عاشقي دارد که به تيم‌شان کمک ميکنند. بازيکنان ما به مراسم‌هايي دعوت مي‌شوند اما ما اجازه نمي‌دهيم تيم به حاشيه برود. باز هم مي‌گويم ما از هيچ کس کمکي نخواستيم و هرقت بخواهيم از هواداران اجازه مي‌گيرم و بعد از آن نيازمان را اعلام مي‌کنيم.

حسرت ادامه‌دار پتر چک در جمع توپچي‌ها
پتر چک، گلر سرشناس آرسنال باز هم نتوانست کلين شيت کند تا تعداد کلين شيت‌هاي او هم‌چنان در عدد ۱۹۹ باقي بماند.
در ادامه ديدارهاي هفته جاري ليگ برتر انگليس، يک ديدار برگزار شد که در آن آرسنال در خانه برابر اورتوني به ميدان رفت که با هدايت سام آلردايس پر فراز و نشيب ظاهر شده است. آرسنال در اين ديدار با نتيجه ۵ بر يک به برتري رسيد.
پتر چک که با ۱۹۹ کلين شيت از اين حيث در تاريخ ليگ جزيره رکورددار است، نتوانست براي دويستمين بار دروازه خودي را بسته نگه دارد. آخرين باري که اين دروازه‌بان توانست در يک ديدار در ليگ برتر دروازه خود را بسته نگه دارد، ۱۶ دسامبر بوده است و از آن زمان تاکنون او در ۸ ديدار در ليگ برتر نتوانسته کلين شيت کند. 
در بازي شنبه نيز بارها مدافعان آرسنال به او يادآوري کردند که به يک بازي ديگر نياز دارد تا به رکورد ۲۰۰ کلين شيت در ليگ برتر برسد ولي دومنيک کالورت بازيکن اورتون باز هم چک را ناکام گذاشت.حساس شمال لندن برابر تاتنهام مي‌تواند به رکورد ۲۰۰ کلين شيت در تاريخ ليگ برتر برسد يا خير.


ذوب آهن 2 - استقلال 1؛
ذوب آهن در هفته بيست و دوم ليگ برتر موفق شد استقلال را با نتيجه 2 بر يک شکست بدهد. در بازي که پيروزي در آن مي‌توانست موقعيت دو تيم در جدول رده بندي را بهتر کند، ذوب آهن موفق شد با دو گل کي روش استنلي در دقيقه 61 و محمد حسيني که در دقيقه 90 به ثمر رساندند، مقابل تک گل دقيقه 6 وريا غفوري، استقلال را شکست بدهد تا شاگردان امير قلعه نويي در ادامه روند درخشان خود در نيم فصل دوم به رتبه دوم جدول رده بندي صعود کنند. هفته بيست و دوم ليگ برتر/ ساعت 15؛ ورزشگاه فولاد شهر؛ داور: حميد حاج ملک، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلي و فرهاد مروجي.
اخطار: مجيد حسيني (59) و بهنام برزاي (67) و روزبه چشمي‌(85) و داريوش شجاعيان (87) از استقلال و وحيدمحمدزاده (65) از ذوب آهن.
ترکيب ذوب آهن
رشيد مظاهري؛ وحيد محمدزاده؛ خالد شفيعي؛ ميلاد فخرالديني؛ محمد ستاري (34- قاسم حدادي فر)؛ حميد بوحمدان؛ جورجي ولسياني؛ سيد محمدرضا حسيني؛ بختيار رحماني (83- مهدي رجب زاده)؛ مرتضي تبريزي (46- ربيع عطايا)؛ کي‌روش استنلي.
سرمربي: امير قلعه نويي
ترکيب استقلال
حسين حسيني؛ مجيد حسيني؛ پژمان منتظري؛ وريا غفوري؛ ميلاد زکي پور؛ اميد ابراهيمي؛ روزبه چشمي؛ داريوش شجاعيان؛ خسرو حيدري؛ بهنام برزاي (66- پادواني)؛ علي قرباني (82- فرشيد اسماعيلي)
سرمربي : وينفرد شفر
شرح گل
1-0 (استقلال): سانتر زيباي زکي پور با ضربه سر وريا غفوري همراه شد و ضربه سر زيباي او از دستان مظاهري دور ماند و وارد دروازه ذوب آهن شد.
1-1 (ذوب آهن): کي روش استنلي ضربه پنالتي اش را با وجود تشخيص درست حسيني در دقيقه 60 وارد دروازه استقلال کرد.
2-1 (ذوب آهن): در دقيقه 91 سانتر از سمت چپ را سيد محمد حسيني با يک ضربه سر وارد دروازه استقلال کرد.
شرح بازي
نيمه اول بازي استقلال برابر ذوب آهن با برتري آبي‌ها آغاز شد و شاگردان وينفرد شفر بازي را به طور کامل تهاجمي‌دنبال کردند. استقلال با آوردن وريا غفوري از دفاع راست به پست‌هافبک راست بارها از سمت چپ دفاع ذوب آهن موقعيت ايجاد کرد تا جايي که امير قلعه نويي مجبور شد در دقيقه 34 محمد ستاري را از زمين بازي خارج و قاسم حدادي فر را جانشين او کند.
استقلال در همان 15 دقيقه اول بازي 2 موقعيت خوب گلزني را ايجاد کرد که با بدشناسي اين موقعيت‌ها از دست رفت اما در دقيقه 31 وريا غفوري که امروز کاملا جلو بازي مي‌کرد، سانتر ميلاد زکي پور را با يک ضربه سر وارد دروازه ذوب آهن کرد.
در نيمه اول ذوب آهن تمام تمرکز خود را روي سانتر از جناحين گذاشت اما به جز يک موقعيت شاگردان امير قلعه نويي نتوانستند خطري روي دروازه استقلال ايجاد کنند.
اما در نيمه دوم، ذوب آهن بازي را کاملا مسلط آغاز کرد و با استفاده از سانترهاي خطرناک و البته اوت دستي‌هاي خالد شفيعي چند موقعيت خوب را روي دروازه استقلال خلق کرد. در نهايت در 15 دقيقه اول نيمه دوم ميلاد فخرالديني از مجيد حسيني خطاي پنالتي گرفت تا کي روش استنلي بازي را به تساوي بکشاند.
در ادامه استقلالي‌ها براي زدن گل دوم جلو آمدند که در دقيقه 91 ضربه سر محمد حسيني با دفع اشتباه سيدحسين حسيني همراه شد و ذوب آهن در يک بازي برابر موفق شد بازي را با نتيجه دو بر يک به نفع خود به پايان برساند.
استقلال در بازي امروز موقعيت‌هاي خوبي داشت که از آنها استفاده نکرد تا نياز به جذب يک مهاجم بيش از پيش براي اين تيم حس شود.
بهترين بازيکن
سيدمحمد حسيني به جز گلي که زد، در روند روبه رشد تيمش کاملا موثر بود و موفق شد عنوان بهترين بازيکن زمين را به خود اختصاص بدهد. البته در بازي امروز ميلاد فخرالديني هم روز خوبي را پشت سر گذاشت.
دقايق حساس
دقيقه 6: سانتر غفوري مي‌رفت که به صورت مستقيم وارد دروازه شود اما مظاهري با يک عکس العمل زيبا توپ را از روي خط بيرون کشيد. دقيقه 9: ضربه سر ولسياني از روي نقطه کرنر با اختلاف بسيار کم به بيرون رفت. دقيقه 11: رشيد مظاهري سانتر از سمت چپ را دفع کرد اما توپ برگشتي را وريا غفوري در موقعيت ايده آل به بالاي دروازه کوبيد. دقيقه 18: سانتر زيبا از روي ضربه ايستگاهي با ضربه سر تبريزي همراه شد و واکنش زيباي حسيني باعث شد اين موقعيت از دست برود. دقيقه 25: ضربه ايستگاهي داريوش شجاعيان با اختلاف زياد به بيرون رفت.
دقيقه 40: سانتر زکي پور مي‌رفت که استقلال را در موقعيت ايده آل قرار بدهد اما اين سانتر از روي سر علي قرباني عبور کرد و راهي به دروازه نيافت. دقيقه 47: اشتباه حسيني در بيرون آمدن از دروازه با ضربه سر کي روش استنلي همراه شد و مجيد حسيني توپ را از روي خط بيرون کشيد. دقيقه 56: اوت دستي شفيعي با اشتباه مدافعان استقلال همراه شد اما بازيکني در درون دروازه نبود که کار ذوب آهن را تمام کند. دقيقه 58: ميلاد فخرالديني در محوطه جريمه روي تک گل مجيد حسيني به زمين خورد و داور صحنه را پنالتي تشخيص داد. دقيقه 63: خالد شفيعي از سمت راست محوطه جريمه به داخل زد و شوت محکم او را حسيني با يک واکنش زيبا دفع کرد. دقيقه 71: پاس زيباي حسيني ربيع عطايا را در موقعيت تک به تک قرار داد اما سيدحسين حسيني به موقع بيرون آمد و توپ را مهار کرد. دقيقه 73: سانتر وريا غفوري به روي دروازه بدون حضور بازيکني در دهانه دروازه به بيرون رفت. دقيقه 79: ضربه بختيار رحماني از پشت محوطه جريمه با اختلاف زياد به بيرون رفت.
دقيقه 81: اميد ابراهيمي‌خط دفاع ذوب آهن را به هم ريخت و شوت علي قرباني با عکس العمل مطمئن مظاهري همراه شد.
دقيقه 82: شوت داريوش شجاعيان با اختلاف کم به بيرون رفت.
دقيقه 88: فرار روزبه چشمي‌و پاس او در موقعيت عالي به شجاعيان رسيد اما ضربه او با اختلاف کم به بيرون رفت.
اتفاق ويژه
استقلال با شکست برابر ذوب آهن، بعد از 12 هفته طعم شکست را چشيد. آخرين شکست اين تيم مربوط به بازي با پرسپوليس در هفته دهم ليگ برتر ليگ برتر مي‌شود.
ذوب آهن امروز به ششمين برد پشت سر هم خود رسيد و در صورت پيروزي در بازي هفته بعد اين تيم به رکورد هفت پيروزي متوالي پيکان در اين فصل خواهد رسيد.
حواشي
شفر و پسرش پيش از شروع بازي ناظر گرم کردن بازيکنان تيمشان بودند. داور بازي استقلال- ذوب آهن حميد حاج ملک است، داوري که شغل اصلي اش آتش نشاني است.
ضلع جنوبي ورزشگاه فولاد شهر را برف گرفته است و با اين شرايط هواداران نمي‌توانند روي تپه‌هاي استاديوم فولاد شهر بنشينند.
مهدي رحمتي پيش از شروع بازي سمت قلعه نويي رفت و با سرمربي سابقش آشتي کرد.
هواداران حاضر در استاديوم فولاد شهر در دقيقه 22 بازي ياد منصور پورحيدري را زنده نگه داشتند.
جيري ساناک بعد از پنالتي که به نفع ذوب آهن گرفته شد به دليل اعتراض به داوري از زمين بازي اخراج شد.