انتشار عملکرد 6 ماهه سال 97 «پترول»  
شرکت گروه پتروشيمي‌سرمايه گذاري ايرانيان اطلاعات و صورت‌هاي مالي شش ماهه منتهي به 30 آبان ماه 96 را حسابرسي شده و با سرمايه معادل 20 هزار ميليارد ريال منتشر کرد.
شرکت گروه پتروشيمي‌سرمايه گذاري ايرانيان با انتشار صورت‌هاي مالي نيمه نخست سال مالي 97 خود اعلام کرد در دوره شش ماهه ياد شده مبلغ 180 ميليارد و 384 ميليون ريال سود خالص کسب کرد و بر اين اساس مبلغ 9 ريال سود به ازاي هر سهم محقق کرد که در مقايسه با دوره مشابه سال مالي قبل روند رو به رشدي داشت.
 "پترول" در شش ماهه نخست سال مالي قبل مبلغ دو ريال زيان به ازاي هر سهم محقق کرده بود.

 صورت‌هاي مالي 9 ماهه «وبشهر»
شرکت توسعه صنايع بهشهر اطلاعات و صورت‌هاي مالي سه ماهه سوم سال مالي 96 را حسابرسي نشده و با سرمايه معادل 8 هزار و 250 ميليارد ريال منتشر کرد.
شرکت توسعه صنايع بهشهر با انتشار صورت‌هاي مالي 9 ماهه منتهي به 30 آذر ماه 96 اعلام کرد در دوره سه ماهه سوم سال مالي جاري مبلغ 293 ميليارد و 31 ميليون ريال سود خالص کسب کرد و بر اين اساس مبلغ 36 ريال سود به ازاي هر سهم محقق کرد که در مقايسه با دوره مشابه سال مالي قبل معادل 38 درصد رشد داشت.
"وبشهر" در دوره 9 ماهه مشابه سال مالي قبل مبلغ 26 ريال سود به ازاي هر سهم محقق کرده بود.

افزايش 110 درصدي عملکرد 3ماهه قند هکمتان  
شرکت قند هکمتان اطلاعات و صورت‌هاي مالي سه ماهه منتهي به 30 آذر ماه 96 را حسابرسي نشده و با سرمايه معادل 273 ميليارد و 600 ميليون ريال منتشر کرد.
به گزارش سنا، شرکت قند هکمتان با انتشار صورت‌هاي مالي سه ماهه نخست سال مالي 97 خود اعلام کرد در دوره سه ماهه ياد شده مبلغ 47 ميليارد و 774 ميليون ريال سود خالص کسب کرد و بر اين اساس مبلغ 174 ريال سود به ازاي هر سهم محقق کرد که در مقايسه با دوره مشابه سال مالي قبل معادل 110 درصد رشد داشت. "قهکمت" در سه ماهه نخست سال مالي قبل مبلغ 83 ريال سود به ازاي هر سهم محقق کرده بود.


کشف قيمت سهام عرضه اوليه در محدوده ۶۰ درصدي ارزش دارايي
عرضه اوليه سهام «شوينده» با حضور مديران بورس تهران و ناشر اين سهم در حالي برگزار شد که کشف قيمت اين سهم در محدوده ۶۰درصدي عرضه خالص دارايي‌ها عنوان شد. به نقل از فارس، نشست خبري عرضه اوليه سهام «شوينده» با حضور سهامدار عمده و مديران اين شرکت دقايقي قبل در بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. در ابتداي اين نشست حسيني‌مقدم معاون بورس تهران با اشاره به برنامه‌هاي بورس تهران براي عرضه اوليه سهام شرکت‌هاي خصوصي در بورس تهران عنوان کرد:‌ گروه مديريت صنعت شوينده با کمترين حاشيه و با کيفيت شفافيت بالايي به بازار سهام معرفي شده و اين در حالي است که اغلب شرکت‌هاي تابعه اين شرکت سرمايه‌گذاري بر روي تابلوي بورس تهران حضور دارند و جزء شفاف‌ترين شرکت‌ها و کم‌حاشيه‌ترين سهم‌هاي بازار سهام تا به ا مروز بوده‌اند. وي افزود: مطالبه بورس و فعالان بازار سرمايه از ناشران شرکت‌هاي جديد همواره تداوم شفافيت در اطلاعات و همچنين بهبود و نقدشوندگي سهام در بازار است. اين مقام مسئول با اشاره به حضور شرکت‌هاي گلتاش، ساينا و پاکسان در بورس و فرابورس به عنوان شرکت‌هاي تابعه «شوينده‌»‌ عنوان کرد: تا قبل از آماده‌سازي عرضه اوليه سهام «شوينده» تلاش شد، تا همه شرکت‌هاي اين گروه از جمله شرکت‌هاي غير بورسي نيز صورت‌هاي مالي خود را در راستاي ايجاد شفافيت مالي به بازار اعلام کنند. برهمين اساس فرايند قيمت‌گذاري اين شرکت متفاوت از ساير سهم‌ها بوده و براساس ارزش خالص دارايي‌ها (NAV) ارزش‌گذاري شده است. حسيني‌مقدم بر لزوم بهبود نقدشوندگي سهام در گروه «شوينده» تأکيد کرد و گفت:‌ موضوع بازارگرداني سهام بايد به طور جدي پيگيري شده تا علاوه بر ايجاد جذابيت و رونق مانع از دستکاري قيمت در بازار شود. در ادامه داراب وکيلي مديرعامل شرکت گروه مديريت صنعت شوينده با بيان اينکه اين شرکت در سال 83 تأسيس و هم‌اکنون از سرمايه يکصدميليارد توماني برخودار است،‌ گفت: اين شرکت در حوزه محصولات شوينده جزو برندهاي برتر بوده به طوري که در زمينه صابون، خميردندان و شامپو از برندهاي اول و در زمينه مايعات دستشويي جزء برندهاي اول است. وي در پاسخ به سؤالي مبني براينکه آيا در فرايند عرضه اوليه شوينده همچون تجربه سهام «برکت» تکرار خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به ارزش‌گذاري اين سهم براساس NAV سقف مظنه قيمت در عرضه اوليه امروز حدود 60 درصد ارزش خالص دارايي‌هاي شرکت تعيين شده است و به هيچ عنوان قابل مقايسه با نحوه کشف قيمت سهام برکت نيست. به گفته وي سود هر سهم بعد از کسر ماليات «شوينده» براي سال مالي 96 مبلغ 693 ريال پيش‌بيني شده و از اين رقم معادل 415 ريال سود نقدي به ازاي هر سهم براي تقسيم در مجمع سهامداران پيشنهاد خواهد شد. در ادامه اين نشست وکيلي با بيان ايکه شرکت صنايع توسعه بهشهر با 94.5 درصد سهام به عنوان سهامدار اصلي"شوينده" به شمارمي‌رود، عنوان کرد: 5.5 درصد از سهام اين شرکت نيز در اختيار گروه سرمايه گذاري توسعه صنايع بهشهر (وصنا) است.


مديرعامل شستا خبر داد؛
تا سال آينده 30 هزار ميليارد تومان از مطالبات سازمان تأمين اجتماعي با بانک مرکزي به گونه‌اي تهاتر مي‌شود که مشکل بدهي‌هاي بانکي و تسهيلاتي که شرکت‌هاي تابعه تأمين اجتماعي دريافت کرده‌اند، حل شود. به گفته مديرعامل شرکت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي، تا سال آينده 30 هزار ميليارد تومان از مطالبات سازمان تأمين اجتماعي با بانک مرکزي تهاتر مي‌شود تا مشکل بدهي‌هاي بانکي و تسهيلاتي شرکت‌هاي تابعه تأمين اجتماعي همچون ذوب‌آهن حل شود. به نقل از روابط عمومي‌شرکت سهامي‌ذوب‌آهن، مرتضي لطفي در آيين افتتاح چهار پروژه توليدي و زيست محيطي ذوب‌آهن اصفهان شرايط کنوني ذوب‌آهن اصفهان را مطلوب و رو به بهبود دانست و اظهار داشت: تلاشگران و مسئولان اين شرکت با اجماع استفاده از ظرفيت‌هاي تخصصي ذوب‌آهن اصفهان موفق شده‌اند گام‌هاي مهمي‌در جهت کاهش هزينه‌هاي توليد، کاهش قيمت تمام شده و صرفه‌جويي در هزينه‌هاي پروژه‌هاي توسعه‌اي بردارند که حاصل آن در سوددهي اين شرکت نمايان شده است. اين مجتمع عظيم صنعتي با ادامه اين فعاليت‌ها و تلاش‌ها، اميدواري‌هاي بسياري را ايجاد کرده که در سال آينده بتواند به سود بيشتر و مطمئن‌تري دست يابد. مديرعامل شرکت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي (شستا) افتتاح چهار پروژه توليدي و زيست محيطي در ذوب‌آهن را نشانگر حرکت رو به رشد اين شرکت دانست.
بدهي‌هاي بانکي ذوب‌آهن با مطالبات تأمين اجتماعي تهاتر مي‌شود
لطفي درخصوص رفع مشکل بدهي‌هاي بانکي شرکت‌هاي تابعه گفت: تا سال آينده 30 هزار ميليارد تومان از مطالبات سازمان تأمين اجتماعي با بانک مرکزي به گونه‌اي تهاتر مي‌شود که مشکل بدهي‌هاي بانکي و تسهيلاتي که شرکت‌هاي تابعه تأمين اجتماعي دريافت کرده‌اند، حل شود. بدين ترتيب تمامي‌بدهي‌هاي بانکي ذوب‌آهن تهاتر مي‌شود و اين شرکت مي‌تواند از تسهيلات بانکي براي پيشبرد طرح‌هاي توسعه خود بهره گيرد. او در ادامه تأکيد کرد که شرکت شستا تا پايان سال 98 از بنگاه‌داري خارج شده و سهامداري مي‌کند، بدين ترتيب شرکت‌هاي کوچک به بخش خصوصي واگذار مي‌شود. وي ادامه داد: برنامه راهبردي شستا حضور در بخش‌هاي بانک، بيمه، معدن و به طور کلي پروژه‌هاي ملي و بزرگ است و اميد دارم با توسعه مراودات بين‌المللي شاهد توسعه اين بنگاه‌هاي اقتصادي باشيم.
افتتاح 4 پروژه توليدي و زيست محيطي ذوب آهن اصفهان
آيين افتتاح چهار پروژه توليدي و زيست محيطي ذوب آهن اصفهان باحضور مهندس مرتضي لطفي مدير عامل شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا) و هيات همراه، مهندس سجاد فرماندار لنجان، مهندس اسرافيل احمديه رييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان و مديرعامل و جمعي از مسئولين اين مجتمع عظيم صنعتي برگزار شد .  در اين آيين ويژه، چهار پروژه ريخته گري Beam Blank ، بازسازي و اصلاح سيستم غبارگيرهاي کنورتورهاي بخش فولادسازي ، سيستم POST COMBUSTION وآبزدائي از لجن کنورتور و بازگشت آب همراه به سيکل کارخانه افتتاح شد و به بهره برداري رسيد.  در اين مراسم صادقي مديرعامل ذوب آهن اصفهان در نشستي که پيش از آيين افتتاح پروژه‌هاي مذکور برگزار شد، گزارشي از شرايط اين شرکت از جمله وضعيت توليد، پروژه‌هاي توسعه، کاهش هزينه‌ها، رشد صادرات و ... ارائه کرد. وي در بخشي از سخنان خود گفت: قيمت تمام شده محصولات ذوب آهن اصفهان از سال 94 تا کنون با وجود تورم طي دو سال ، افزايش قيمت زغال سنگ و ساير مواد اوليه کاهش يافته که حاصل بيش از 100 اقدام مديريتي است. مديرعامل ذوب آهن اصفهان قيمت تمام شده اين شرکت نسبت به ديگر واحد‌هاي بزرگ فولادي کشور را بيشتر ذکر کرد و گفت: اين امر حاصل اين است که ذوب آهن که روش کوره بلند براي توليد فولاد دارد، از زغال سنگ و کک به عنوان انرژي‌هاي اصلي استفاده مي‌کند و اين مواد اوليه را با قيمت‌هاي جهاني مي‌خرد اما شرکت‌هاي فولادي که روش احياء مستقيم دارند از يارانه انرژي برخوردارند و گاز و برق را بسيار ارزان تهيه مي‌کنند . اين امر باعث مي‌شود رقابت ذوب آهن با آن شرکت‌ها در قيمت تمام شده عادلانه نباشد.


معامله‌گران بورس تهران ديروز در حالي معاملات کم‌حجم را همراه با غلبه عرضه بر تقاضاي سهام نظاره‌گر بود که تک‌سهم‌هاي فرابورسي براي نوسان‌گيران کوتاه‌مدت‌نگر فرصتي براي کسب بازدهي شد. به نقل از فارس، شاخص کل قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران (تدپيکس) در پايان معاملات ديروز سه شنبه 16 بهمن ماه 96 با کاهش 105 واحدي روي رقم 97 هزار و 927 واحد ايستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 33 واحدي عدد 17 هزار و 578 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با کاهش 131 واحدي به رقم 104 هزار و 983 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با کاهش 35 واحدي به رقم 69 هزار و 418 واحد دست يافت که شاخص بازار دوم با کاهش 435 واحدي عدد 209 هزار و 284 واحد را به نمايش گذاشت. ديروز همچنين شاخص کل فرابورس (آيفکس) نيز با کاهش 5 واحدي روي رقم يک هزار و 86 واحد ايستاد. ديروز معاملات سهام در نماد معاملاتي شرکت‌هاي فولاد مبارکه با 94واحد، گسترش نفت و گاز پارسيان با 53 واحد و سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي با 15 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. ارزش کل معاملات ديروز بورس تهران در حالي بيش از 377 ميليارد تومان نمايش داده شد که ناشي از دست به دست شدن بيش از يک ميليارد و 595 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 166 هزار و 203 نوبت داد و ستد بود. طي معاملات ديروز نماد معاملاتي شرکت‌هاي قند شيروان قوچان و بجنورد، سيمان بهبهان، پتروشيمي‌زاگرس، سرمايه‌گذاري صنعت نفت، داروسازي توليد دارو، داروي لقمان از سوي ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتي شرکت‌هاي رينگ‌سازي مشهد، مجتمع توريستي و رفاهي آبادگران ايران‌کيش، نئوپان 22 بهمن، دارويي و بهداشتي لقمان، نوسازي ساختمان تهران، ‌بيمه حکمت صبا و کي‌بي‌سي و حق‌تقدم خريد سهام آن بازگشايي شدند. ديروز در بازار دوم بورس تهران پانصد و نوزدهمين شرکت پذيرفته‌شده در اين بازار براي اولين بار عرضه اوليه شد که به قيمت هر سهم 273 تومان کشف قيمت شده است. ديروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهي سهامداران عمده اختصاص دارد 740 ميليون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بيش از 208.5 ميليارد تومان کدبه‌کد شد. در گروه پتروشيمي‌سرمايه‌گذاري ايرانيان نيز 124 ميليون سهم به ارزش 15.5 ميليارد تومان به کدهاي درون‌گروهي سهامدار عمده تجميع شد. در عين‌حال 10.5 ميليون واحد صندوق‌هاي قابل معامله اعتمادآفرين پارسيان به ارزش کمتر از 20 ميليارد تومان از سوي بازارگردان به کدهاي تابعه جابه‌جا شد.