حدود 65 قلم کمبود دارويي داريم
رئيس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر 60 تا 65 قلم کمبود دارويي در کشور وجود دارد که رقم مشکل‌سازي نيست. غلامرضا اصغري افزود: اين کمبودهاي دارويي به سه علت وجود دارد، علت اول اين است که برخي بيماران و پزشکان به استفاده از داروي خارجي اصرار دارند. وي تصريح کرد: سياست سازمان غذا و دارو اين است که 10 درصد سهم بازار را به داروهاي خارجي مشابه توليد داخل، اختصاص مي‌دهد بنابراين قطعا کمبود داروي خارجي وجود خواهد داشت. 
رئيس سازمان غذا و دارو گفت: برخي اقلام دارويي در توزيع، مشکل دارند يا ممکن است توزيع در استان‌هاي مختلف به دليل ترابري دچار مشکل شود.

کاهش 5 درصدي جرائم خشن در کشور
فرمانده نيروي انتظامي‌از کاهش 5 درصدي جرائم خشن در کشور خبر داد. سردار حسين اشتري اظهار کرد: در مرزهاي کشور آمادگي خوبي وجود دارد و تجهيزات مناسبي نيز در اختيار داريم. وي با تاکيد بر انسداد مرزهاي کشور، افزود: با استفاده از وسايل الکترونيکي انسداد مرزها انجام شده و مرزها را به‌طور هوشمندانه کنترل مي‌شود. سردار اشتري با اشاره به اينکه کشف جرائم مختلف در کشور افزايش يافته، عنوان کرد: کشفيات مواد مخدر طي سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزايش داشته است. فرمانده نيروي انتظامي‌گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که جرائم خشن در کشور 5 درصد کاهش پيدا کرده است.

کشف تعدادي دستمال‌ آغشته به مواد مخدر
قائم‌مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف تعداد محدودي دستمال مرطوب آغشته به مواد مخدر توسط پليس مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور خبر داد. علي مويدي با بيان اينکه کشف تعداد محدود دستمال آغشته به مواد مخدر حکايت از گسترش و حجم بالاي آن ندارد گفت: ممکن است اين مواد به شکل محدود به وسيله مسافران به کشور وارد شده باشد.
 قائم‌مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با تاکيد بر اينکه مردم بايد نسبت به اين مواد هوشمندانه عمل کنند، افزود: اين مواد در ايران توليد نمي‌شود. با اين وجود مردم بايد در قبال اين مواد از خود و خانواده‌شان مراقبت کنند. 


ديرکرد جرايم رانندگي بخشيده شد
معاون حقوقي پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از بخشش جريمه دو برابري ناشي از ديرکرد پرداخت جرايم رانندگي تا پايان سال 96 خبر داد. سرهنگ محمد ترحمي‌در گفتگو با ايسنا، در اين باره گفت: با تصويب نمايندگان مجلس جريمه دو برابري ديرکرد جرايم رانندگي تا پايان سال 96 مورد بخشش قرار گرفت و بر اين اساس از زمان اجرايي شدن بودجه سال 97 اين بخشودگي‌ها نيز اعمال شده و رانندگان مي‌توانند تا پايان آذرماه سال آينده از اين بخشودگي‌ها بهره‌مند شوند. وي با بيان اينکه احتمالا امسال آخرين سالي خواهد بود که اين بخشودگي اعمال مي‌شود. گفت: برابر ماده 5 قانون تخلفات رانندگي پس از جريمه ، تا 60 روز مهلت براي اعتراض به آن وجود دارد و اگر فردي طي اين مدت دو ماهه نسبت به پرداخت جريمه خود اقدام نکند جريمه‌اش دو برابر خواهد شد. وي گفت: اين بخشودگي مربوط به اصل جريمه نبود و تنها جريمه دو برابري آن بخشيده مي‌شود.

هواي تهران همچنان آلوده براي همه گروه‌ها
مدير واحد مدل‌سازي و پيش‌بيني شرکت کنترل کيفيت هواي تهران گفت: وضعيت کيفيت هواي بيشتر مناطق پايتخت طي روز گذشته در شرايط ناسالم براي همه اقشار جامعه بود و انتظار مي‌رود تا آخر هفته شرايط کيفيت هواي بيشتر مناطق شهر تهران در محدوده بين شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس و شرايط ناسالم براي همه افراد جامعه قرار گيرد. حسين شهبازي در گفتگو با ايسنا، اظهار کرد: پيش‌بيني‌هاي انجام شده در شرکت کنترل کيفيت هوا حاکي از برقراري شرايط جوي نسبتا آرام است و به تدريج بر ميزان ناپايداري جوي افزوده خواهد شد. وي با بيان اينکه اين وضعيت امروز (۱۸ بهمن) کمابيش ادامه خواهد داشت، گفت: امروز براي برخي ساعات وزش باد مؤثر به بزرگي بين ۳ تا ۵ متر بر ثانيه و بارش پراکنده و خفيف در شبانگاه انتظار مي‌رود. شهبازي گفت: با تداوم اين شرايط جوي در روز پنجشنبه (۱۹ بهمن) براي برخي ساعات بويژه صبحگاه وزش باد موثر و بارش باران پيش‌بيني مي‌شود. همچنين دما طي دو روز آينده به طور نسبي کاهش خواهد يافت.

پليس در جست‌وجوي کودک ربوده شده تبريزي
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي‌استان آذربايجان شرقي اعلام کرد: برابر اعلام والدين دختر سه ساله مفقود شده در منطقه ايده لو مبني بر گم شدن فرزندشان بلافاصله تيم اداره مبارزه با جرائم جنايي آگاهي استان وارد عمل شد. سرهنگ علي اسماعيل‌پور در گفتگو با ايرنا افزود: در بررسي‌هاي اوليه به سرعت خودروي پيکان که کودک با آن حمل شده بود شناسايي و به آگاهي استان فراخوانده شد. وي گفت: در آگاهي استان بازجويي‌هاي اوليه و مقدماتي انجام و در ادامه راننده به مقام قضايي معرفي شد. عمليات پليسي جهت يافتن کودک و عوامل احتمالي دست اندرکار ربايش اين کودک ادامه دارد. گفته مي‌شود کودک ربوده شده هنگام وقوع اين اتفاق همراه خواهر شش ساله‌اش بوده است.

ايجاد‌هاب گوگردي با همکاري دانشگاه آزاد در منطقه سرخس
تجارت-استان خراسان رضوي:مدير عامل شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد از ايجاد‌هاب گوگردي با همکاري دانشگاه آزاد اسلامي‌در منطقه سرخس خبرداد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، مهندس سيد مجيد منبتي در جلسه مشترک کارشناسان اين مجتمع با هيات علمي‌دانشگاه آزاد اسلامي‌مشهد افزود: با توجه به اينکه امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده است يکي از مباحث مهمي‌که بايد دنبال شود بحث ثروت آفريني با ايجاد ارزش آفزوده بالاتر از محصولات گوگردي و توسعه کارآفريني در منطقه مي‌باشد.وي تاکيد کرد: اين مجتمع به عنوان بزرگترين توليدکننده گوگرد در ايران بطور متوسط روزانه دو هزار تن محصولات گوگردي شامل گوگرد بنتونيت، کلوخه، دانه بندي و مذاب توليد مي‌کند.مهندس منبتي ادامه داد: در آينده نزديک جهت ارزش آفريني محصولات توليدي پالايشگاه در نظر داريم از تکنولوژي روز با همکاري شرکت‌هاي دانش بنيان و سرمايه گذاران داخلي استفاده نماييم و در اين راستا مقرر است پژوهشکده گوگرد در منطقه عملياتي خانگيران راه اندازي شود.اين مقام مسئول اضافه کرد: همچنين در اين جلسه مقرر گرديد مديريت دانشگاه آزاد اسلامي‌نسبت به تاسيس و راه اندازي شعبه‌اي از دانشکده نفت و گاز واحد سرخس اقدام نمايد.وي تصريح کرد: با توجه به مزيت‌هاي رقابتي منطقه از جمله دسترسي به مرز و شبکه حمل ريلي تا درياي آزاد، شهرستان سرخس به عنوان قطب گوگردي انتخاب و پارک علم و فناوري گوگرد تاسيس گردد.مدير عامل شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد در ادامه به ديگر تصميمات اتخاذ شده در اين جلسه اشاره نمود و بيان کرد: ايجاد فرصت‌هاي لازم براي انجام تحقيقات در حوزه محصولات با ارزش افزوده بالاتر شامل ارائه گوگرد رايگان ويژه مصارف آزمايشگاهي و تحقيقاتي و همچنين استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي دانش بنيان و سرمايه گذاران براي انجام تحقيقات به منظور ثروت آفريني از محصول گوگرد پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد از مصوبات اين جلسه همکاري بود.

مشکل کم آبي محله چيل آباد قلعه گنج برطرف شد
بيش از 5 کيلومتر از شبکه آبرساني فرسوده قلعه گنج بازسازي شد.تجارت-استان کرمان: عباس رحيم پور ناظر عالي پروژه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت:با توجه به اينکه بخش قابل توجهي از آب آشاميدني به علت فرسودگي شبکه آبرساني به هدر مي‌رود، بازسازي قسمتي از شبکه توزيع شهر قلعه گنج در دستور کار قرار گرفت.وي افزود: در همين زمينه 5 کيلومتر شبکه فرسوده در اقطار لوله چدن 200 (2000 متر) ،لوله پلي اتيلن 110 (1400 متر) ،لوله پلي ايتلن 90 (1400 متر) و لوله پلي ايتلن 63 (600 متر) بازسازي شد.رحيم پور در ادامه بيان داشت: با بازسازي انجام شده ، مشکل کم آبي قسمتي از شهر به نام محله چيل آباد برطرف شد.

رشد بيش از 40 درصدي بازسازي شبکه آبرساني فرسوده در رفسنجان
تجارت-استان کرمان:طي ده ماه نخست سال جاري 32 کيلومتر و 578 متر شبکه آبرساني فرسوده در شهرستان رفسنجان بازسازي شد.حسين چرخ انداز رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه 32 کيلومتر و 578 متر شبکه آبرساني فرسوده در شهرهاي بهرمان (10520 ) ،رفسنجان (10290)، صفائيه (1700) و کشکوئيه (120) متر بازسازي شد که اين ميزان بازسازي در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل بيش از 40 درصدافزايش داشته است.چرخ انداز در ادامه بيان داشت: همچنين طي اين مدت 33 کيلومتر و 650 متر شبکه آبرساني به منظور ارائه خدمت به مشترکين جديد در شهرهاي رفسنجان (33250 متر) و بهرمان (400 متر) توسعه يافت.


معاون شهرداري تهران اعلام کرد
گروه اجتماعي: معاون هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران گفت: مدارک هزينه‌هاي فاقد سند به صورت محرمانه به شورا داده شده و اين شورا است که ديگر بايد تصميم بگيرد، چه سازوکاري در خصوص آن اتخاذ شود. حسن رباطي در گفتگو با ايلنا در رابطه با هزينه‌هاي فاقد سند در دوران قاليباف که معاونت برنامه‌ريزي ميزان آن را 2000 ميليارد تومان اعلام کرده، افزود: بخشي از اين هزينه‌ها مربوط به پيمانکاراني است که بدون قرارداد و هيچ‌گونه سندي براي شهرداري پروژه انجام داده‌اند. متاسفانه برخي پروژه‌هايي متعلق به سال 90 وجود دارد که هنوز تعهدات آن پرداخت نشده و پيمانکار با دستور مديريت کار را آغاز کرده بدون آنکه قراردادي وجود داشته باشد. رباطي ادامه داد: همچنين بدون ترک تشريفات پروژه‌ها را واگذار کردند که خلاف قانون است و مسير طبيعي واگذاري کار طي نشده در نتيجه شهرداري خود را مکلف مي‌داند مورد به مورد بررسي کرده و اگر ديني وجود دارد براي پرداخت هزينه به پيمانکار اقدام کند. معاون شهردار تهران در واکنش به اين سوال که اين هزينه‌هاي فاقد سند به غير از موارد بالا آيا شامل هزينه‌هاي انتخاباتي مي‌شود يا خير؟ افزود: گزارشي مکتوب به شوراي شهر ارائه داده شده و شهرداري تشخيص داد که اين گزارش بايد محرمانه باشد. در اين گزارش هزينه‌هاي فاقد آورده شده و اين شورا است که بايد تصميم بگيرد، چه سازوکاري درخصوص آن اتخاذ شود.
معاون هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران با اشاره به تخلف برخي کارکنان شهرداري در نابودي باغات تهران گفت: شهرداري در اين زمينه مصمم است و اين مساله را در گزارش 500 صفحه‌اي تحويل و تحول خود نيز نشان داده است. پروسه‌اي که بايد درخصوص بعضي از همکاران‌مان در شهرداري که نسبت به اين موضوع ذي‌مدخل بودند، طي شود، در حال انجام است و اين فارغ از بحث مديريت کلان است که اصولا از همان ابتدا شهرداري نبايد اين کار را انجام مي‌داد. با اين حال اگر در رده مديريت مياني موردي وجود داشته باشد، توسط دستگاه‌هاي نظارتي شهرداري، حراست و سازمان بازرسي شهرداري اقدام خواهد شد. رباطي درباره معرفي تعدادي از کارکنان متخلف به حراست شهرداري و قوه قضائيه، تصريح کرد:‌ تعدادي معرفي شده‌اند اگر کارکنان رسمي‌باشند و تخلف کرده باشند به سازمان تخلف اداري معرفي مي‌شوند، اما اگر تخلف قضايي باشد بايد به دستگاه قضايي معرفي شوند و تعداد و آمارشان در دست سازمان بازرسي و حراست شهرداري است. معاون شهردار با بيان اينکه وظيفه نظارت بر شهرداري به عهده شوراي شهر است، با اين حال فرمانداري‌ها هم از طريق نظارت بر مصوبات مي‌توانند در اين راستا اقدام کنند؛ خاطرنشان کرد:‌ فرمانداري‌ها مکلفند مصوبات شورا را تاييد يا رد کنند هيئت تطبيق شامل افراد خبره مي‌شود، اما با تاييد شخص فرماندار است. اگر فرماندار نظريه کميسيون تطبيق را تاييد کند به منزله تاييد مصوبه است در نتيجه فرماندار مي‌توانست با مصوبه برج‌باغ‌ها موافقت نکند البته سازمان بازرسي کل کشور هم اگر تخلفي در مصوبات شورا باشد مي‌تواند آنها را پيگيري کند و قبل از اتفاق زنگ خطر را به صدا درآورد. معاون هماهنگي و امور مناطق شهردار تهران درخصوص شوراي معماري مناطق موجب متوقف شدن کار در شهرداري‌ها شده، گفت: يادمان رفته که در منطقه 22 بافت توسعه‌اي که در طرح تفصيلي در نظر گرفته شده بود، چطور بارگذاري شد. ما مي‌خواهيم تهران را براي سنوات متوالي حفظ کنيم و به مردم خدمات بدهيم اما علاقمند نيستيم، فقط درآمد کسب کنيم تا شهرداري براي يک دوره تامين باشد و درآمد داشته باشد. شهرداري اگر هم درآمدي کسب مي‌کند بايد براي آرامش و رفاه مردم باشد نه اينکه نتواند وظيفه خود را درست انجام دهد. رباطي با بيان اينکه بخش‌نامه هولوگرام‌ها نيز در راستاي راستي آزمايي صادر شد، افزود: صدور هولوگرام‌ها از همان ابتداي کار شهردار ممنوع شد، چراکه مبنا درآمد برخي از کارگزاري‌ها شده بود. شهردار تهران با رانت مخالفت دارد به همين دليل هم اين هولوگرام‌ها را قطع کرد، اقدامي‌مناسب که اميدوار هستيم با سازوکار جديدي که در حال تهيه است اين مساله پايان يابد.


تاکتيک عمليات اطفاي حريق در آتش‌سوزي خيابان وليعصر تغییر کرد؛
گروه اجتماعي- سپيده اجلالي: روز دوشنبه ساختمان برق حرارتي وزارت نيرو در حالي دچار آتش‌سوزي شد که ۵۰ نفر از افراد حاضر در ساختمان در آن حضور داشتند و بلافاصله تخليه شدند. تجربه تلخ فروريختن ساختمان پلاسکو در سال گذشته باعث شد تا از همان ساعات اوليه گزارش اين آتش‌سوزي در محدوده ميدان وليعصر؛ سازمان آتش‌نشاني با جديت و هماهنگي بيشتري ابتکار عمل را در دست بگيرد. هرچند ظهر روز گذشته سخنگوي اين سازمان علت آتش‌سوزي را کپسول اطفاي حريق در طبقه ۴- اين ساختمان اعلام کرد و گفت: فعال شدن خود به خودي آن و پرتاپ پودر اطفاي حريق که با حرارت همراه بوده روي اسناد و کاغذها، باعث مشتعل‌شدن اين کاغذ‌ها شده اما؛ برخي کارشناسان حاضر در محل وقوع حادثه بر اين باورند که ساختمان وزارت نيرو و پلاسکو به دلايل زيادي به يکديگر شباهت دارند و هنوز علت دقيق حادثه مشخص نيست.
آنطور که پايگاه خبري ديده‌بان ايران گزارش داده، اين شباهت‌ها در قالب سازندگان و پيمانکاران اين دو ساختمان و همچنين نوع اسکلت فلزي آنها مطرح مي‌گردد. خبرگزاري خبرآنلاين در همين رابطه نوشته است همزمان با عمليات نيروهاي آتش‌نشاني اخبارهايي تاييد نشده‌اي حکايت دارد سازنده اين ساختمان که در آتش مي‌سوزد همان سازنده ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۵۶ است. از سوي ديگر سازه فلزي هر دو ساختمان باعث شده تا اين نگراني کماکان ادامه داشته باشد که ذوب شدن فلز ساختمان وزارت نيرو مي‌تواند همانگونه که پلاسکو فرو ريخت؛ فرو بريزد. اين ساختمان در سال ٥٤ ساخته شده و هم اکنون در اختيار اداره اسناد و مدارک وزارت نيرو است.
با اين حال براساس اعلام سازمان آتش نشاني، نوسان دما در ساختمان وزارت نيرو وجود دارد به‌طوري‌که روز گذشته اعلام شد که در طبقه منفي4 دما 250 بود و در حال حاضر از سوي آتش‌نشانان به 200 رسيده است. جلال ملکي، سخنگوي آتش‌نشاني تهران ظهر ديروز در همين رابطه در جمع خبرنگاران حاضر در محل حادثه گفت: احتمال مي‌دهيم در ساعات آينده با کاهش حرارت به طبقه منفي چهار دسترسي پيدا کنيم. او همچنين افزود: عمليات از لحظه شروع تاکنون متوقف نشده بلکه تاکتيک عملياتي دائم در حال تغيير است و تلاش مي‌کنيم با حد اقل نيروها عمليات را اطفا کنيم. ملکي علت عدم اطفاي کامل حريق در همان ساعت اوليه را نداشتن اطلاعات کافي از وقوع آن عنوان کرد و گفت در ابتدا گزارش شده بود که آتش‌سوزي در آسانسور اتفاق افتاده که تيم اطفا دو دقيقه پس از اعلام خبر؛ وارد ساختمان شدند و پس از اطفاي آن مشخص شد که آتش‌سوزي در طبقه منفي چهار و بايگاني 400 متري بوده که پس از آن تيم کامل‌تري براي خاموش کردن آتش اعزام کرديم. ملکي همچنين اظهار اميدواري کرد که با کنترل شرايط و پايين آوردن دماي ساختمان؛ خطر رفع خواهد شد. اما نکته قابل توجه در اين بين همکاري مردم در اين حادثه است. هرچند در برخي موارد برخي رسانه‌ها سعي دارند با يادآوري حادثه سال گذشته پلاسکو اين‌گونه به مخاطب خود بقبولانند که باز هم عده‌اي براي تماشا در محل حادثه حضور يافته‌اند اما ديده‌هاي خبرنگار ديده‌بان از اين حاکي از اين است که مردم نه تنها براي تماشاي ساختمان مورد نظر، دست به تجمع نزدند بلکه عابراني که از آن محدوده هم عبور مي‌کردند سعي داشتند تا فاصله خود را نسبت به محل علامت‌گذاري شده و ممنوعه رعايت کنند. کنترل آتش‌سوزي در حد امکان و همچنين مديريت بحران و تخليه سريع ساختمان‌هاي اطراف هرچند بدون نقص نبوده و در برخي موارد گله دانشجويان حاضر در خوابگاه را هم بدنبال داشت اما؛ برخي حاضران در محل حادثه در اين موضوع اتفاق نظر دارند که تيم فرماندهي اطفاي حريق و سازمان آتش نشاني نسبت به حادثه سال گذشته با دقت و مديريت بهتري ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند.


رييس انجمن كسب و كار ايران خبر داد:
اجراي دوره‌هاي DBA و MBA مدرسه كسب و كار ماهان براي مديران خارج از پايتخت
"ارتقاي بهره وري" يکي از مهمترين اهداف هر سازمان دولتي يا خصوصي است و از آنجايي که پايه گذاري فرآيند مديريت بهره وري در سازمان يک تغيير به شمار مي‌رود ، مديران به عنوان سرمشق و الگوي کارکنان نقش گروه مرجع را در سازمان ايفا مي‌کنند. به گزارش روزنامه تجارت رييس انجمن کسب و کار ايران معتقد است اگر مديران بخواهند متعهد به بهره وري باشند لازم است تا دانش و آگاهي خود را نسبت به موضوع افزايش دهند زيرا حدود و ثغور اين يادگيري و دانش اندوزي تنها به تکنيک‌هاي يادگرفته شده از محيط آکادميک محدود نمي‌شود ، بلکه بايد به فلسفه اين دانش و آگاهي نيز دست يافت. هادي سياري در همين رابطه طي گفت و گويي اظهارداشت: شرکت در دوره‌هاي مهارت آموزي که براي هر مديري بسيار كارآمد تلقي مي‌شود ، مورد توجه تعداد زيادي از مديران پايتخت قرارگرفته است و افزايش مهارت مديران مجموعه ، موفقيت‌هاي روزافزوني را براي شرکت‌ها و سازمان‌هاي مستقر در پايتخت رقم زده است که متاسفانه اين آمار در شهرستان‌ها بسيار ناچيز است.  اين مقام مسوول در مدرسه عالي کسب و کار ماهان علت اين موضوع را عدم رغبت مديران شهرستاني به آموزش‌هاي ضمن کارعنوان کرد و گفت: اين افرد معتقدند نبايد براي دوره‌هاي مهارت آموزي DBA و MBA هزينه کرد اين در حالي است که هر مديري نياز به مهارت آموزي دوره‌هاي پيشرفته مديريت کسب و کار دارد ، مهارتي به روز که بتوان به واسطه آن تحليل درستي از بازار و موفقيت در آن با در نظر گرفتن شرايط فعلي اقتصاد کشور ارائه نمود. وي با بيان اينکه دوره‌هاي ارتقاء دانش مديران توسط مراکز خصوصي و دولتي مختلفي برگزار مي‌شود که با استقبال مديران تهراني و تمايل اندك مديران ديگر استان‌ها روبروست ، افزود: جايگزيني نگرش بهره وري با نگرش روزمره مديران نسبت به موضوعات سازماني اعم از توليد ، خريد ، فروش ، اداري ، ضروري به نظر مي‌رسد چون بينش بهره وري به مديران اين فرصت را مي‌دهد تا مشکلات و مسائل خود را به درستي درک نموده و راه حل‌هاي مناسبي براي رفع آنها بيابند و همچنين مديران دانش آموخته دوره‌هاي مهارت آموزي ، نگرش بهره وري را عملياتي مي‌کنند. به گفته سياري ارتقاي مهارت‌هاي فردي و شغلي مي‌تواند ما را براي رسيدن به موفقيت در کسب و کار ياري کند و براي بسياري از افرادي که از کار خود راضي نيستند و مي‌خواهند زمينه‌هاي کاري متنوع تر و بيشتري را پيش رو داشته باشند ، اين دوره‌هاي مهارت آموزي يک فرصت طلايي است. رييس مدرسه عالي کسب و کار ماهان با اشاره به اينکه مديران با گذراندن دوره‌هاي مهارت آموزي در مديريت کسب و کار خود موفق تر از قبل ظاهر مي‌شوند،خاطرنشان کرد:.يکي از تصورات غلط ميان نيروهاي ماهر فني اين است که يک مهندس خوب مي‌تواند يک شرکت مهندسي را هم به خوبي مديريت کنيد که اين نگاه غلط باعث مي‌شود بسياري از کسب و کارهاي جديد علي رغم برخوردار بودن از نوآوري و فناوري جديد و ابعاد فني قوي در بازار شکست بخورند.  وي ادامه داد: اوضاع ناپايدار و رقابتي بازار کسب و کار در سالهاي اخير نشان مي‌دهد داشتن يک ديد مديريتي جامع براي همه صاحبان کسب و کارها لازم است و دوره‌هاي مهارت آموزي به واسطه مطالعه‌هاي موردي متنوع، کسب مهارت‌هايي از جمله برنامه‌ريزي استراتژيک، رهبري و مديريت سازمان، شناخت و برنامه‌ريزي بازار و … برداشت جامع تري نسبت به يک کسب و کار را به مديران مي‌دهد. سياري به انجام تحقيقات متنوعي براي شناسايي عوامل موثّر بر موفقيت مديران در تهران و ديگر استا نها ، اشاره كرد و گفت: در بسياري از اين تحقيقات، معيارها و شاخصهايي نيز براي سنجش ميزان موفقيت مديران ارائه شده است و تأثير پنج عامل «ثبات مديريت»، « مهارت در مديريت»، «استقلال سازماني مدير»، «ارتباط تخصص مدير با اهداف سازمان»، «استفاده از دانش فردي در امور »، به طور جداگانه مورد تأييد قرار گرفته است. ، اين مؤلفه‌ها، نه به عنوان معيارها و شاخصهاي سنجش ميزان موفقيت مديران، بلکه به منزله عوامل مؤثر بر موفقيت هر استاني به شمارمي‌رود. متقاضيان براي آگاهي از دوره‌ها و نيز اقدامات آتي مدرسه عالي کسب و کار ماهان در راستاي شرکت در دوره‌هاي Dba و Mbaدر استان‌ها ,مي‌توانند با شماره تلفن 02188401313 تماس يا به سايت mahanbs.com مراجعه نمايند.ا

مهندس عظيم بلبل آبادي: تامين برق پايدار
 با اخلاق مداري و نوآوري در سرلوحه کار برق گيلان است 
تجارت -فرحي؛ مهندس عظيم بلبل آبادي مدير عامل شرکت سهامي‌برق منطقه‌اي گيلان با گراميداشت ايام ا... دهه مبارک فجر و آغاز چهارمين دهه پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، در گفتگوي مطبوعاتي و راديو تلويزيوني با خبرنگاران در رشت، اين شرکت را برنامه محور خواند و گفت: شرکت برق منطقه‌اي گيلان به عنوان يک شرکت برنامه محور سعي نموده است که با ارائه برنامه‌هاي کوتاه مدت و همچنين بلند مدت و استراتژيک نسبت به تامين انرژي برق مطمئن و پايدار مشترکين، اعم از خانگي و صنايع سنگين و با شعار «اخلاق مدار در روابط انساني و نوآور در صنعت برق کشور » اقدام نمايد.وي افزود: در اين راستا ضمن تدوين برنامه‌هاي پنج ساله و ده ساله مطالعات جامع شبکه انتقال و فوق توزيع نيروي برق استان گيلان و همچنين پروژه‌هاي کوتاه مدت دوساله نسبت به پيگيري و احداث پروژه‌هاي خطوط و پست‌هاي انتقال و فوق توزيع در سطح استان گيلان اقداماتي صورت گرفت که اين موضوع را در پنج سرفصل و محور اساسي زير مي‌توان دسته بندي کرد.وي اضافه کرد: پروژه مديريت يکپارچه از دوبخش تشکيل شده است: بخش اول آن، اجراي HSE يعني سيستم مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست است. اجراي اين پروژه از اين جهت حائز اهميت است که در شرايط کنوني، تحقق ماموريت و وظايف سازماني شرکت بدون توجه و يا در نظر گرفتن مباحث بهداشت، ايمني و محيط زيست، موجب به مخاطره انداختن منافع مردم و ذي نفعان خواهد بود و لذا HSE به عنوان يکي از مطرح‌ترين سيستم‌ها ميتواند با ايجاد محيطي آرام و با ثبات و با شناسايي، کاهش و حتي حذف خطرات ايمني و زيست محيطي، براي تمامي‌طرف‌هاي ذي نفع فرصت‌هاي نيکو را در راستاي تحقق اهداف و ماموريت شرکت فراهم کند.مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان افزود: با اجراي درست و پياده سازي مطلوب اين پروژه در شرکت که بعد از گذشت 15 ماه از شروع آن، اينک مراحل پاياني خود را مي‌گذراند، انتظار مي‌رود مزاياي فراواني را براي شرکت به همراه داشته باشد که برخي از آنها به شرح زير مي‌باشد:- موجب استفاده بهينه از منابع و امکانات و نيز جلوگيري از دوباره کاري‌ها، اتلاف وقت و هزينه شود.- موجب شناسايي، تحليل و حل مخاطرات شغلي و جنبه‌هاي زيست محيطي شود.- موجب کاهش زمان و هزينه‌هايي در شناسايي و ارزيابي مخاطرات بهداشتي، ايمني و زيست محيطي شود.- موجب افرايش اثربخشي و کارايي منابع انساني شود.وي يادآور شد: بخش دوم از پروژه سيستم‌هاي مديريت يکپارچه، اجراي پروژه ISO9001 ويرايش 2015 مي‌باشد اين پروژه که يک الگوي بين المللي براي سيستم مديريت کيفيت در شرکت‌ها فارغ از زمينه فعاليت، تعداد پرسنل و گستردگي فعاليت است. مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان دومين محور اساسي فعاليتهاي اين شرکت را بر شمرد و گفت: يکي از اهداف بلند مدت و استراتژيک و همچنين کوتاه مدت شرکت برق منطقه‌اي گيلان، عنايت و توجه ويژه به موضوع مديريت مصرف انرژي بطور کلي و همچنين مديريت مصرف انرژي برق بطور خاص در بخش صنايع، خانگي و غيره است.وي افزود: محور سوم فعاليت اساسي و کلان شرکت برق منطقه‌اي گيلان، پيگيري و اجراي پروژه‌هاي طرح ويژه شبکه انتقال و فوق توزيع استان گيلان است که در اين ارتباط حدود 120 ميليارد تومان پروژه خط و پست انتقال و فوق توزيع از اوايل سال 95 کليد خورده است و از آنجائي که احداث پروژه‌هاي خط و پست معمولاً بازه زماني حدود 18 الي 24 ماهه را به خود اختصاص مي‌دهد لذا در سال 95 به ميزان 150 مگاولت آمپر به ظرفيت نامي‌منصوبه پستهاي فوق توزيع و همچنين 31/5 کيلومتر مدار به طول خطوط فوق توزيع استان گيلان اضافه شده است که بار مالي اين بخش حدود 41/5 ميليارد تومان (براي سال 95) مي‌باشد ودر ادامه ودر سالجاري و در ايام هفته دولت نيز به ميزان 110 مگاولت آمپر و 11 کيلومتر مدار خط کابل زميني 63 کيلوولت اجراء و به بهره برداري رسيد که جمع کل بار مالي پروژه‌هاي ياد شده از آغاز سال 95 تا به امروز به ميزان 72/5 ميليارد تومان بالغ مي‌شود و در ادامه نيز قرار است تا قبل از پيک تابستان سال 97 پروژه پستهاي 63/20 کيلوولت G.I.S توحيد گلسار و سليمانداراب رشت و صومعه سرا و همچنين پست A.I.S سپيدرود رشت هر کدام با ظرفيت نامي‌40×2 مگاولت آمپر (جمعاً چهار دستگاه پست 63/20 کيلولت با ظرفيت نامي‌320 مگاولت آمپر) تا پيک تابستان سال 97 مورد بهره برداري قرار گيرند که بار مالي چهار دستگاه پست ياد شده به همراه خطوط ارتباطي مربوطه بالغ بر 118 ميليارد تومان خواهد بود.

مهندس حسن بکلو:امروز هيچ عذر و بهانه‌اي 
براي استفاده غير مجاز از برق در استان آذربايجان غربي وجود ندارد
مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي در يک نشست خبري با خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي به تشريح فعاليت‌هاي اين شرکت در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر کيفي به مشترکين در استان پرداخت .مهندس اکبر حسن بکلو تعداد مشترکين استان آذربايجان غربي را رقمي‌بالغ بر يک ميليون و دويست و هشت هزار مشترک توصيف کرد که از اين تعداد 322 هزار مشترک روستايي را شامل مي‌شود .وي با بيان اينکه آذربايجان غربي جزو آن دسته از استانها در کشور بوده که عمليات برق رساني در کليه روستاهاي بالاي ده خانوار بر اساس آمار سال 95 انجام يافته است افزود: در حال حاضر تعداد معدود روستاهايي هستند که زير ده خانوار بوده و ما در حال تهيه آمار اين روستاها هستيم تا در آينده با بهره گيري از انرژيهاي نو کار برق رساني آنها را نيز در برنامه کاري خود قرار دهيم.وي انرژي فروخته شده در سال جاري تا پايان آبان ماه را براي مشترکين رقمي‌بالغ بر 3 ميليون و 152 هزار مگا وات توصيف کرد که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از 9/9 درصد رشد برخوردار است .مهندس حسن بکلو با اشاره به موضوع استفاده غير مجاز از برق و تصويب انشعاب برق غير دائم براي خانوارهاي فاقد انشعاب تاکيد کرد امروز ديگر هيچ عذر و بهانه‌اي براي استفاده غير مجاز از برق در استان آذربايجان غربي وجود ندارد.وي اضافه کرد در اين خصوص تاکنون بيش از 26 هزار و 500 مشترک ثبت نام نموده که از اين تعداد در سه ماهه گذشته براي 5 هزار و 113 متقاضي انشعاب واگذار گرديده است .مهندس حسن بکلو يادآور شد در حال حاضر 28 هزار شبکه در سطح استان موجود است و شرکت توزيع نيروي برق اين آمادگي را دارد هر لحظه از مشترکين جديد که درخواست انشعاب کنند برق آنان را تامين نمايد.وي تعداد پست‌هاي برق موجود در استان آذربايجان غربي را 18 هزار و 647 پست ذکر کرد .مهندس حسن بکلو به پروژه‌هاي شرکت توزيع نيروي برق استان که در ايام ا... دهه فجر مورد بهره برداري قرار مي‌گيرند اشاره کرد و با بيان اينکه بحث کمي‌توسعه را به پايان رسانده و امروز بيشتر به دنبال کيفي سازي خدمات هستيم گفت : در ايام ا... دهه فجر 71 پروژه در بخش افزايش خدمات مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد .ايشان اضافه کرد : در اين خصوص عمليات ساخت و تکميل امور ايثار به پايان رسيده و در شرف بهره برداري قرار دارد و امور رودکي نيز که امسال عمليات ساختماني آن به پيمانکار واگذار مي‌شود در سال آينده مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت .مهندس حسن بکلو از سند چشم انداز شرکت بعنوان گامي‌مهم در جهت دست يابي به اهداف تعيين شده ياد کرد و افزود : بر اساس سند استراتژيک 1404 ، کاهش تلفات و خاموشيها و ارائه هر چه بهتر خدمات بصورت غير حضوري در امورها از جمله برنامه‌هاي اولويت دار پيش بيني شده در سند چشم انداز مي‌باشد .وي رساندن ميزان خاموشي‌ها به 107 دقيقه در سال براي هر مشترک و کاهش تلفات به 7 درصد را از اهداف مهم اين سند ياد کرد و افزود : ميزان تلفات غير فني در استان در سال گذشته 6/12 درصد بوده و پيش بيني ما در اين خصوص کاهش اين رقم به 8/11 درصد تا پايان سال جاري است.مهندس حسن بکلو با اشاره به برنامه‌هاي در دست انجام اين شرکت براي استفاده و بهره گيري از انرژيهاي نو در سطح استان يادآور شد در سال جاري مجوز توليد 20 مگاوات برق در استان آذربايجان غربي صادر شده که يک مورد آن در هفته دولت در نقده کلنگ زني شد و کلنگ دو نيروگاه ديگر از نوع گازي و خورشيدي نيز در ايام ا... دهه فجر در مهاباد بر زمين زده مي‌شود.