بستن وب سايت‌هاي پول مجازي در چين 
در ادامه تلاش پکن براي مبارزه با فساد مالي ، به زودي سايت‌هاي معامله پول‌هاي ديجيتالي بسته خواهند شد. به گزارش ساوت چاينا مورنينگ پست، بسياري از سکوهاي معاملات پول‌هاي ديجيتال از ترس بسته شدن به کشورهاي ژاپن و سنگاپور منتقل شدند. چين براي جلوگيري از خطرهاي مالي فشارهاي خود را براي از بين بردن سکوهاي پول‌هاي ديجيتال در خارج از کشور نيز افزايش خواهد داد. چين همچنين قوانين خود را براي سرمايه گذاران که انتقالات پولي خارج از کشور دارند را محدودتر مي‌کند. موضع چين به طور کلي حاکي از منع هرگونه فعاليت در عرصه پول‌هاي ديجيتالي است و جلوگيري از موج جديد خريد اين پول‌ها از جمله بيت کوين است که در چين به راه افتاده است. اين موج باعث نوسان شديد در قيمت‌ها و فساد مالي است که مي‌تواند منجر به برهم زدن آرامش اجتماعي شود.

بحران براي کالاهاي ژاپني 
مفهوم کالاي ساخت ژاپن که زماني در جهان مورد تشويق بود اکنون با يک سري رسوايي خدشه دار شده است. 
به گزارش وال استريت ژورنال، شهرت توليدات کيفيت بالاي ژاپن که باعث بهبود اقتصاد اين کشور پس از جنگ جهاني شد اکنون با شکاف روبرو شده دربخش خودرو شرکت نيسان موتور پنجمين سازنده خودرو در جهان به دليل استفاده از نيروي کار غيرمتخصص در بازرسي نهايي برخي مدل‌ها شد نيسان 1.2 ميليون خودرو را به دليل نقص فني بازپس گرفت. 
گروه فولاد کوبه ژاپن، شرکت ميتسوبيشي و سوبارو نيز در سالهاي اخير پذيرفتند که با دستکاري در کيفيت سعي در رد گم کردن بازرسان استاندارد خودرو داشتند.
 شرکت تاکاتا نيز سال گذشته با اعلام ورشکستگي اظهار کرد که بيش از 50 ميليون کيسه هواي خودر توليدي اش را جمع آوري
 مي‌کند.

بمباران نقطه تمرکز ترکيه را در جنوب حلب 
 ارتش سوريه و نيروهاي هم‌پيمان آن، کاروان نظامي‌ارتش ترکيه را به محض نزديک شدن به منطقه «تل‌العيس» در جنوب حلب هدف حمله توپخانه‌اي قرار داده و پيشروي آن را متوقف کردند.به گزارش ايلنا، رسانه‌هاي سوريه گزارش دادند که ارتش اين کشور و نيروهاي هم‌پيمان آن، از شهرک «الحاضر» نقطه تمرکز ارتش ترکيه در ارتفاعات مجاور «تل‌العيس» را هدف قرار دادند.اين در حالي‌ است که روزنامه «الوطن» به نقل از منابع محلي گزارش داد که يک کاروان نظامي‌ترکيه به منطقه تل‌العيس وارد شده و ايجاد نقاط شناسايي در منطقه مذکور را آغاز کرده است.اين منابع تصريح کردند، دو نظامي‌ترکيه در پي بمباران توپخانه‌اي نقطه تمرکز ارتش اين کشور در تل‌العيس از سوي ارتش سوريه و نيروهاي هم‌پيمان، مجروح و براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند.ارتش ترکيه روز گذشته اعلام کرد يک کاروان از سلاح‌هاي سنگين در منطقه‌اي در جنوب غربي حلب مستقر شده‌است. اين عميق‌ترين نقطه در خاک سوريه است که نيروهاي نظامي‌ترکيه توانسته‌اند در آن مستقر شوند. منطقه جديد استقرار ارتش ترکيه در پنج کيلومتري مناطق تحت کنترل دولت سوريه قرار دارد.کاروان مذکور ارتش ترکيه، حامل حدود ۱۰۰ زره‌پوش، تانک، ۱۰۰ نيروي نظامي‌ترک و صدها نفر از عناصر گروه «ارتش آزاد سوريه» است.

بريتانيا از اتحاديه گمرکي اروپا نيز خارج مي‌شود
 ترزا مي، نخست‌وزير بريتانيا رسما اعلام کرد که بريتانيا از اتحاديه گمرکي اروپا خارج خواهد شد. مذاکره‌کننده ارشد اتحاديه اروپا در مذاکرات برگزيت نسبت به پيامدهاي منفي اين تصميم بريتانيا براي معاملات بازرگاني هشدار داده است. تا سر رسيدن موعد تعيين شده براي خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا زمان زيادي نمانده است. ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ تاريخ رسمي‌خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا است. اين در حالي است که بسياري از مسائل مربوط به همکاري بريتانيا و اتحاديه اروپا کماکان ناروشن است.ترزا مي، نخست وزير بريتانيا در آستانه شروع گفت‌وگوهاي ميشل بارنيه، مذاکره‌کننده ارشد اتحاديه اروپا با ديويد ديويس، وزير امور خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا رسما خبر خروج اين کشور از اتحاديه گمرکي را اعلام کرد. نخست وزير بريتانيا گفت: «اين‌که بريتانيا در اتحاديه گمرکي باشد، با سياست ما سازگار نيست. سياست ما اصولا حضور در هيچ اتحاديه گمرکي را برنمي‌تابد.» بسياري از کارشناسان بر اين باورند که ترزا مي‌در برابر فشار فزاينده نيروهاي طرفدار خروج کامل بريتانيا از اتحاديه اروپا تسليم شده است. به عنوان نمونه، وزير امور خارجه بريتانيا، بوريس جانسون که از طرفداران سرسخت خروج کامل بريتانيا از اتحاديه اروپا است، تهديد کرده بود که با طرح حضور بريتانيا در اتحاديه گمرکي مقابله خواهد کرد.

آمريکا فعلا نيروهايش را از عراق خارج نمي‌کند
 وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که قصد ندارد به زودي نيروهايش را از عراق خارج کند. اين در حالي است که روز دوشنبه سخنگوي دولت عراق اعلام کرده بود آمريکا در حال کاهش شمار نظاميانش در عراق است. به گزارش شبکه "الحره عراق"، ايريک پاهون، سخنگوي وزارت دفاع آمريکا(پنتاگون) گفت: ما قصد نداريم به زودي هيچ گونه سربازي را از عراق خارج کنيم. ما با عراق براي تبديل مأموريت‌هاي نيروهاي آمريکايي به آموزش يگان‌هاي ارتش عراق و افزايش آمادگي جهت مبارزه با تروريسم توافق کرده‌ايم.روز دوشنبه خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از سعد الحديثي، سخنگوي دولت عراق از آغاز خروج نيروهاي آمريکايي از اين کشور خبر داده بود.پاهون گفت: ما احتمالا تجهيزات سنگين مثل توپخانه را از عراق خارج خواهيم کرد. تعداد نيروهاي آمريکايي که با موافقت بغداد در اين کشور هستند، ۵۲۰۰ تن مي‌باشد و ۲۰۰۰ سرباز نيز در سوريه هستند.ائتلاف ضد داعش به رهبري آمريکا نيز در بيانيه‌اي از کاهش نيروهايش در عراق در سال ۲۰۱۸ خبر داد و تأکيد کرد که بعد از موفقيت‌هاي سريع عليه داعش، اين ائتلاف تمرکزش را از عمليات جنگي به حفظ دستاوردهاي نظامي‌عراق عليه داعش تغيير مي‌دهد.در اين بيانيه آمده است: ائتلاف تغييري در "ساختار نيروها" ايجاد خواهد کرد اما تعداد مناسبي از نيروها را در عراق باقي خواهد گذاشت. 
دور بعدي مذاکرات آستانه اواخر فوريه برگزار مي‌شود
وزير خارجه قزاقستان اعلام کرد که طرف‌هاي ضامن عمليات صلح سوريه در آستانه، در دور بعدي مذاکرات که اواخر فوريه برگزار مي‌شود، حاضر مي‌شوند. به گزارش ايلنا به نقل از اينترفکس، «خيرت عبدالرحمان» وزير خارجه قزاقستان، ديروز در گفت‌وگويي مطبوعاتي در آستانه اعلام کرد: «اطلاعاتي که از کشورهاي ضامن روند عمليات صلح سوريه در آستانه (روسيه، ايران و ترکيه) دريافت کرده‌ايم، تاييد مي‌کند که طرف‌هاي ذي‌ربط مقدمات حضورشان را براي دور بعدي مذاکرات در آستانه بر اساس توافق‌هاي قبلي آماده مي‌کنند.»خيرت عبدالرحمان افزود: «موعد مشخص‌شده براي برگزاري اين مذاکرات، بيستم فوريه است، ولي برگزاري مذاکرات در اين تاريخ نيازمند توافق نهايي کشورهاي ضامن است.» دور اخير مذاکرات آستانه، دهه آخر دسامبر گذشته برگزار شد و بعد از اين نشست، گام‌هاي ديگري در چارچوب صلح در سوريه، از جمله مذاکرات سوري- سوري در وين و کنگره گفت‌وگوهاي ملي سوريه در سوچي، برداشته شد.

بازگشت عراقي‌ها پس از نابودي داعش به منازلشان
سازمان ملل از بازگشت ميليون‌ها عراقي به منازل خود پس از شکست داعش در اين کشور خبر داد، برخي از اين افراد توسط تروريست‌هاي داعش کوچانده شده بودند. به گزارش سومريه نيوز، استفان دوجاريک، سخنگوي دبيرکل سازمان ملل گفت، ۳.۲ ميليون عراقي به محل سکونت خود بازگشتند.دوجاريک افزود، اين رقم براي نخستين بار از ۲۰۱۳ در ماه ژانويه افزايش يافت و در حال حاضر تعداد مهاجران عراقي ۲.۶ ميليون تن است.به گفته اين مقام مسؤول، مردم استان‌هاي الانبار، نينوا و صلاح الدين ۸۲ درصد از اين بازگشتي‌ها را تشکيل مي‌دهند.وي به گزارش صادره از دفتر هماهنگي امور انساني سازمان ملل استناد کرده که نشان مي‌دهد پس از پايان عمليات نظامي‌عليه داعش و شکست اين گروه تروريستي در عراق، ميانگين بازگشت آوارگان رو به افزايش است.پيشتر حيدر العبادي، نخست وزير عراق اعلام کرده بود، جنگ عليه داعش و بيرون راندن اين گروه تروريستي از خاک اين کشور پايان يافته است.

هشدار عربستان و امارات به درخواست قطر براي بين المللي کردن حرمين شريفين
عربستان و امارات درخواست قطر براي بين المللي کردن حرمين شريفين را محکوم کردند. به گزارش روزنامه القدس العربي، عادل الجبير، وزير خارجه عربستان با هشدار به مقامات قطر گفت: درخواست براي بين المللي کردن اماکن مقدس اقدامي‌متجاوزانه و اعلام جنگ عليه عربستان است. ما حق خود را براي واکنش به هر طرفي که براي بين المللي کردن اماکن مقدسمان تلاش کند محفوظ مي‌دانيم.طرح مجدد اين پرونده از سوي قطر با خشم عربستان و امارات و ساير کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس مواجه شده است.سعود القحطاني، مشاور دفتر پادشاهي عربستان اين اقدام را "توطئه" دانست و به دوحه نسبت به تکرار اين اظهارات که به مثابه "اعلان جنگ" خواند، هشدار داد. وي از مقامات قطر خواست "صبر بزرگان را نيازمايند."خالد بن احمد آل خليفه، وزير خارجه بحرين نيز بر شکست طرح قطر تأکيد کرد و از مقامات دوحه خواست به موضوع بين المللي کردن حرمين شريفين بازنگردند؛ چرا که طرحي شکست خورده است.انور قرقاش، وزير مشاور در امور خارجه امارات نيز گفت: طرح آشفته بين المللي کردن حرمين شکست خواهد خورد.

اعلام وضعيت فوق العاده در مالديو
 به دنبال رويارويي رئيس جمهوري مالديو با مقامات قضائي، بحران سياسي اين کشور ابعادي گسترده پيدا کرده است. دولت مالديو در کشور براي دو هفته وضعيت اضطراري اعلام کرده است. عبدا... يامين رئيس جمهوري مالديو، بامداد ديروز براي دو هفته در کشور وضعيت اضطراري اعلام کرد که به مقامات اجازه مي‌دهد مخالفان را به آساني دستگير کنند. در ادامه اين اقدام، فعاليت پارلمان مالديو متوقف شد و نيروهاي امنيتي مالديو دو قاضي بانفوذ و يکي از رهبران مخالف را بازداشت کردند.اقدام رئيس جمهوري در جهت مقابله با رقيبان و مخالفان سياسي او ارزيابي مي‌شود.پنجشنبه گذشته (اول ژانويه) ديوان عالي مالديو برخي از نمايندگان مخالف دولت را به ادامه کار پارلماني دعوت کرد و مخالفت خود را با محاکمه محمد نشيد، رئيس جمهوري سابق مالديو اعلام کرد. اين اقدامات مي‌تواند به استيضاح عبدلله يامين و حتي برکناري او منجر شود. منتقدان يامين او را به فساد،‌ نقض حقوق بشر و سوء‌استفاده از خزانه عمومي‌اين کشور محبوب توريست‌هاي خارجي متهم مي‌کنند. 


یادداشت
مارتين آرنولد
فايننشال تايمز

بانک‌هاي بريتانيايي درحال اين کشمکش هستند که آيا بايد مشتريان خود را از خريد پول‌هاي ديجيتالي مثل بيت کوين با استفاده از کارت‌هاي اعتباري منع کنند يا خير؟ شرکت بانکي لويد و گروه ورجين خواستار منع خريد پول ديجيتالي شدند. اين اقدام بانک لويد براي بستن کارت‌هاي اعتباري مشتريان براي منع خريد پول ديجيتال درحالي رخ مي‌دهد که ارزش بيت کوين در يک ماه اخير نصف شده و به زير 8 هزار دلار رسيده است اين منع از سوي ديگر موسسات ارائه کننده وام در آمريکا نيز اجرا شده است. بانک لويد مي‌گويد تصميم گيري اش با هدف حمايت از مشتريانش و جلوگيري از بدهي بيشتر بوده است. اين منع سال گذشته ميلادي از سوي شرکت‌هاي کارت‌هاي اعتباري آمريکا مطرح شد. بانک لويد، بانک اسکاتلند،‌هاليفکس و MBNA نقل و انتقال پول براي خريد پول ديجيتال از طريق کارت اعتباري را قبول نمي‌کنند.بانک بارکلي يکي از پيشروان کارتهاي اعتباري اين امر را به دقت تحت نظر دارد. شرکت کارت اعتباري Master Card نيز اعلام کرد فعاليت‌هاي انتقال کارت‌هايش اخيرا 22 درصد رشد داشته که مشتريانش از آن براي خريد پول ديجيتال استفاده کردند.اما اين روند با کاهش ارزش بيت کوين کم شده است. بيشتر بانک‌هاي انگليس از دست زدن به پول ديجيتال خودداري مي‌کنند امري که مي‌تواند منجر به پول شويي شود زيرا موسسات وام دهنده ديگر نيازي به دنبال کردن مسير پول ندارند.
ترجمه : فاطمه مهتدي


سقوط سهام در آمریکا بازارهاي جهاني را پايين کشيد؛
گروه بين الملل : بازار بورس وال استريت با کاهش شديد بزرگترين افت خود را در 6 سال اخير داشت،اين سقوط بازارهاي جهاني را نيز تکان داد. در پي سقوط بازارهاي بورس بهاي سهام در بازارهاي آسيايي به شدت کاهش يافت و بازارهاي اروپا خود را آماده افت بيشتر مي‌کند.به گزارش گاردين، شاخص صنعتي داو جونز، شاخص اصلي سهام در بازار بورس نيويورک ۱۱۷۵ امتياز سقوط کرده که معادل کاهشي ۴.۶ درصدي است. اين ميزان سقوط در ظرف يک روز در يک دهه گذشته بي‌سابقه بوده است.
 ارزش اين سهام هم اکنون حدود ۲۴ هزار و ۳۴۵ است. اين سقوط در ادامه افت شديد سهام وال استريت بود که از روز جمعه شروع شد. در بازارهاي جهاني سرمايه گذاران اقدام به فروش گسترده کردند و خسارت سهام کالا در عرض يک روز بسيار بالا بود. نگراني از افزايش نرخ بهره توسط بانک‌هاي مرکزي در پاسخ به فشار تورم ناشي از بهبودي اقتصادي از دلايل اين افت بود. بازارهاي بورس آمريکا از اولين روز ماه فوريه تا کنون 1 تريليون دلار خسارت ديده است. در صورتي که سقوط بازارها ادامه داشته باشد دونالد ترامپ دچار مشکل خواهد شد. درعين حال کاخ سفيد با توجه به سقوط بازار در دوشنبه شب اعلام کرد بنيادهاي اقتصادي طولاني مدت کاملا مانند قبل قوي است.
 سارا سندرزي سخنگوي کاخ سفيد همچنين در بيانيه جداگانه‌اي نوشت که "برنامه کاهش مالياتي رئيس جمهور و اصلاحات نظام مقررات (کاهش نظارت بر کسب و کارها) بيش از پيش اقتصاد را تقويت خواهد کرد و باعث رفاه بيشتر مردم آمريکا خواهد شد." تقريبا 10 روز پيش دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در مجمع جهاني اقتصاد از رشد بالاي بازارهاي بورس تا 50 درصد در دوره رياست جمهوري اش تمجيد کرده بود و حتي مدعي شده بود در صورت پيروزي دموکرات‌ها بازارهاي بورس سقوط 50 درصدي مي‌کردند درعين حال از زمان حضور ترامپ در داووس شاخص داو جونز 8 درصد کاهش داشت.ترامپ اخيرا درباره بازارهاي بورس صحبت نکرده است. به گزارش خبرگزاري رويترز در هفته اخير بازارهاي جهاني 4 تريليون دلار از دست داده اند.
تورم و شکوفايي اقتصادي
تحولات بازارهاي بورس واکنش سرمايه گذاران آمريکايي به تغييرات کوچک اما قابل توجهي در چشم انداز اقتصادي آمريکا و تاثير آن بر هزينه استقراض از بانک‌هاست.وزارت کار آمريکا روز جمعه آمار اشتغال را منتشر کرده بود که نشان دهنده رشد حقوق کارمندان بيش از حد انتظار بود.
با افزايش حقوق انتظار مي‌رود که مردم پول بيشتري خرج کنند و تورم افزايش يابد.براي کنترل تورم، بانک مرکزي آمريکا معمولا به افزايش ميزان بهره وام بانکي متوسل مي‌شود و همين باعث وحشت سرمايه گذاران شده است.آنها اکنون نگرانند که بانک مرکزي حتي بيش از حد انتظار ميزان بهره را افزايش دهد.همزمان جروم پاول به عنوان رئيس جديد بانک مرکزي آمريکا روز دوشنبه سوگند ياد کرده است او جانشين جانت يلن مي‌شود که براي يک دوره در اين مقام بود اما دولت ترامپ رياست او را تمديد نکرد. تحولات دوشنبه نشان مي‌دهد که آقاي پاول بايد ضمن اتخاذ سياست‌هايي براي حفظ رشد اقتصادي مانع از وحشت سرمايه گذاران شود. 
در مورد علل تحول روز گذشته در بازار نيويورک، دلايل گوناگوني عنوان شده است. به گفته کارشناسان مالي، مهمترين عاملي که اين روند را به جريان انداخت، احتمال افزايش نرخ بهره در شماري از کشورهاي جهان بوده است.از زمان بحران مالي سال ۸-۲۰۰۷ ، اکثر کشورهاي جهان از رشد اقتصادي مطلوب برخوردار نبودند، اما سطح قيمت‌ها در اين کشورها ثبات داشت و در مواردي حتي خطر تورم منفي، يعني کاهش سطح قيمت‌ها منتفي نبود.در چند ماه اخير، نشانه‌هايي از افزايش سطح قيمت‌ها و آغاز روند تورمي‌در شماري از کشورهاي پيشرفته جهان ديده شده و اين نگراني را به وجود آورده که ممکن است بروز تورم در شرايط کنوني به تکرار وضعيت رکود تورمي‌چند دهه پيش منجر شود. 
بر اين اساس، گفته شده است که چشم‌انداز افزايش نرخ بهره باعث روي آوردن سهامداران به فروش سهام و کسب نقدينگي و آمادگي براي سپرده گذاري به محض افزايش نرخ بهره شد و سقوط بهاي سهام را در پي آورد.در عين حال، برخي از اقتصاددانان معتقدند که ممکن است احتمال افزايش نرخ بهره روند کاهش بهاي سهام را به جريان انداخته باشد اما زمينه اوليه را نگراني از وضعيت اقتصادي جهاني ايجاد کرده است. در پي سقوط بهاي سهام در بورس نيويورک، کاخ سفيد از سهامداران خواسته است تا از اقدامات شتابزده خودداري ورزند به آنان اطمينان داده که به زودي نتايج ملموس سياست‌هاي دولت در بهبود شرايط اقتصادي را مشاهده خواهند کرد.به گفته اقتصاددانان، طبيعتا تحولات بعدي بازار سهام ميزان اعتماد دست‌اندرکاران اقتصادي آمريکا به سياست‌هاي دولت را مشخص خواهد کرد.
بهاي سهام در بازارهاي آسيايي هم به شدت کاهش يافت
در پي سقوط شاخص بهاي سهام در بورس نيويورک، ارزش سهام در بازارهاي عمده آسيايي به شدت کاهش يافته و انتظار مي‌رود اين روند در بازارهاي سهام ساير نقاط جهان نيز تکرار شود. با آغاز معاملات در بورس‌هاي آسيا و اقيانوسيه ديروز 6 فوريه ، فشار سهامداران براي فروش سهام باعث کاهش سريع شاخص بهاي سهام در اين بازارها شد. در ژاپن، شاخص بهاي سهام در بورس توکيو - نيکي - با بيشترين کاهش يک روزه از سال ۱۹۹۰ مواجه شد هر چند در ساعات بعد، اين شاخص اندکي بهبود يافت و کاهش آن به ۴.۷ درصد محدود شد.در هنگ کنگ، شاخص هنگ‌سنگ ۴.۵ درصد و در کره جنوبي شاخص کوسپي ۲.۶ درصد تنزل کرد و شاخص ارزش سهام در استراليا نيز با کاهشي معادل ۳.۲ درصد مواجه شد. تنزل سريع شاخص بهاي سهام در بازارهاي منطقه به نگراني ناشي از تنزل سريع بهاي سهام در بازار نيويورک نسبت داده شده است. در معادلات روز گذشته بورس نيويورک، شاخص داو‌جونز ۴.۶ درصد تنزل کرد در حاليکه در ماه‌هاي اخير، اين شاخص از رشد مناسبي برخوردار بود. 
تنزل شاخص سهام عملا منافع ناشي از افزايش بهاي سهام از ابتداي سال جاري را يک روزه از ميان برد. با توجه به موج فروش سهام در بازارهاي عمده جهاني، انتظار مي‌رود با آغاز معاملات در بورس‌هاي اروپايي، اين بازارها هم شاهد کاهش شاخص سهام باشند. افت بازار ابتدا در روز جمعه شروع شده بود زماني که انتشار داده‌هاي مربوط به رشد ملموس حقوق به چشم انداز افزايش ميزان بهره توسط بانک مرکزي دامن زد. شاخص نزدک حدود ۲.۶% و شاخص اس اندپي حدود۲% افت کرده است. بازار اف‌تي‌اس‌اي در لندن با ۱.۴۶% سقوط بسته شد و بازارهاي بورس اصلي آسيا با حدود ۱ تا ۲.۵% افت بسته شده‌اند. سقوط شاخص‌هاي اصلي بازار در پي چندين ماه رشد در بازار و بالاگرفتن نگراني‌ها درباره افزايش زياده از حد قيمت سهام روي داده است. روز دوشنبه بازار سرمايه‌گذاران را از مسيري که عادت داشتند در آن، تحت شرايط آرام سود ببرند ، به مسيري پرنوسان انداخت.
يورو در برابر دلار افت کرد و به نرخ ۱.۲۳۵۳ دلار رسيد که فاصله زيادي با کمترين ميزان يک هفته‌اي ۱.۲۳۳۵ دلار ايجاد نکرد. پس از اين که يورو ماه گذشته به بالاترين نرخ ۳ ساله ۱.۲۵۳۸ دلار رسيد، چنين تغييري مي‌تواند پيش‌زمينه اصلاح قيمتي بزرگتر در آينده باشد.