کاري نکنيم که بگويند اسلام توان مديريت ندارد 
دبير شوراي نگهبان به سخنان امام راحل که خطاب به مسئولان فرموده بودند«کاري نکنيم که بگويند اسلام توان مديريت ندارد، بلکه بايد ثابت کنيم که اسلام مي‌تواند مديريت کند»، اشاره کرد و گفت: در زمينه مشکلات اقتصادي و معيشتي راه‌ها بسته و قفل نيست، ولي بايد مسئوليت‌ها را به آدم‌هاي انقلابي و توانمند سپرد.آيت‌ا... جنتي با اشاره به مشکلات شديد گوناگون اقتصادي در ديگر کشورها بويژه در آمريکا، تأکيد کرد: مردم عزيز ما ضمن اينکه حق دارند اصلاح اوضاع اقتصادي را از دولت بخواهند ولي بايد صبر و تحمل نيز داشته باشند. دشمنان در ۴۰ سال گذشته با کارشکني‌هاي گوناگون قصد نابودي نظام اسلامي‌را داشتند که تاکنون در اين زمينه هم شکست خورده اند.

کاناليزه کردن اعتراضات اجتماعي 
رئيس کميسيون شوراها در خصوص لايحه کارشناسي تجمعات اعتراضي در کشور، گفت: لايحه دولت بايد همه جوانب را در نظر گيرد، به نوعي که مسير اعتراض مردم مشخص و شفاف شود، در حقيقت همه اعتراض‌ها تجمع نيست، برخي اعتراض‌ها به يک دستگاه مربوط است که با مراجعه مي‌تواند مشکل خود را حل و فصل کند.محمد جواد کوليوند در گفت‌وگو با خانه‌ملت با تاکيد بر کاناليزه کردن اعتراضات اجتماعي، گفت: مکان بيان اين اعتراض‌ها و نحوه بيان آنها بايد در لايحه مشخص شود، امنيت اجتماع هم در سايه چنين اجتماعاتي نبايد خدشه دار شود. زواياي اجتماعات مردمي‌بايد از نظر دولت و وزارت کشور بررسي و بعد از آن در قالب لايحه به مجلس ارايه شود. 

ستاد اجرابي فرمان امام رقابت نکند 
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: گفت: ستاد اجرايي فرمان امام بايد مکمل سياست‌هاي اقتصادي دولت و بخش خصوصي باشد نه رقيب آنها و در اين زمينه متمرکز بر اجراي پروژه‌هايي مانند صنايع دانش بنيان و پيشران شود که امکان تحقق آن توسط ساير بخش‌ها نيست.به گزارش ايلنا، دريابان علي شمخاني با اشاره به نقش بي‌بديل ستاد اجرائي فرمان امام در جهت پيشبرد اقتصاد مقاومتي عنوان کرد: حمايت از نخبگان و جوانان و طرح‌هاي اشتغال زاي توليدي به عنوان يک اولويت براي مجموعه ستاد اجرائي قرار گيرد تا مخترعان و توليدگران اين مجموعه را حامي‌خود بدانند. در برابر حرکت نرم دشمنان در برجسته سازي ضعف‌ها و پمپاژ نااميدي بايد ايستاد.
تکذيب نامه آيت‌ا... اميني به رهبر انقلاب 
ارسال نامه از سوي آيت‌ا... اميني به رهبر انقلاب بار ديگر تکذيب شد. در خبري که در کانال تلگرامي‌مرتبط با امام جمعه قم منتشر شده، آمده است: متاسفانه مدت‌ها پيش خبري در برخي شبکه‌هاي اجتماعي مبني بر ارسال نامه‌اي از جانب آيت ا... اميني به رهبر معظم انقلاب منتشر شده بود که در همان زمان ارسال نامه از طرف ايشان به رهبر معظم انقلاب تکذيب گرديد؛ با توجه به انتشار مجدد اين شايعه در فضاي مجازي، ضمن تکذيب قطعي اصل اين نامه و خبر آن، رسانه‌هاي مذکور را به رعايت اخلاق دعوت نموده و اميدواريم دست از اين شيطنت‌ها بردارند.

کشف يک تن مواد مخدر در بندرعباس
روابط عمومي‌وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند يک تن مواد مخدر از نوع ترياک را در بندرعباس کشف و ضبط کنند.نيروهاي اداره کل اطلاعات استان هرمزگان با رصد اطلاعاتي، مواد مخدر را که در سنگ‌هاي عظيم الجثه 10 تني و به شکل ماهرانه‌اي جاساز شده بود، کشف کردند.با هوشياري سربازان گمنام امام زمان (عج) اين محموله شامل 100 بسته مواد مخدر به وزن تقريبي يک تن از داخل سنگ‌ها کشف و ضبط و يک نفر دستگير شد.

ديپلماسي قدرتمند براي جلوگيري از داعش 
رييس سابق ستاد افغانستان وزارت خارجه با بيان اين که داعش يک نيروي فرا افغاني است،‌ گفت: بايد با اعمال ديپلماسي قوي و مذاکره با دولت افغانستان، آن‌ها را نسبت به خطرات آينده حضور داعش در افغانستان آگاه کرده و تلاش کرد تا قدرت داعش در افغانستان کمتر شود.محسن پاک‌آئين در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به تحولات اخير در افغانستان اظهار کرد: اين موضوع به راهبرد جديد امنيتي آمريکا که اخيرا ترامپ آن را اعلام کرد بر مي‌گردد، در اين راهبرد عليرغم قول‌هايي که ترامپ در دوره انتخابات رياست جمهوري براي خروج نيروهاي نظامي‌از افغانستان داده بود، اما ‌بعد از پيروزي اعلام کرد که حضور نظامي‌ را در افغانستان تقويت خواهد کرد و با هدف مبارزه با تروريسم در افغانستان خواهد ماند.وي افزود: آمريکا براي اين که بتواند با توجيه مبارزه با تروريسم در افغانستان بماند بايد داعش را به طرف اين کشور هدايت کند و فعاليت تروريستي داعش در افغانستان ادامه پيدا کند تا به اين طريق آمريکا بتواند راهبرد خود را عملي کند.

سعي دشمن براي فاسد جلوه دادن نظام
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي‌استان تهران با بيان اينکه اکنون در کشور مشکلاتي وجود دارد اما اين به معناي فاسد بودن نظام نيست، تصريح کرد: نظام مبتني بر ارزش‌هاي ديني است اما دشمن سعي دارد اين نظام را فاسد جلوه دهد.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام سيد محسن محمودي گفت: دشمن حتي يک دقيقه بيکار نمي‌نشيند و اکنون بيش از 2500 شبکه ماهواره‌اي بر عليه ارزش‌هاي اخلاقي، ديني، فرهنگي و... فعاليت دارند و کشور را مورد بمباران تبليغاتي قرار داده‌اند.وي با بيان اينکه دشمن عفت زنان و غيرت مردان را مورد هدف قرار داده است، ادامه داد: اين جنگ است و دشمن شمشير را بر عليه ارزش‌هاي انقلاب از رو بسته است.

رئيس‌جمهور در سي و پنجمين دوره جايزه کتاب سال خواستار شد؛
رئيس‌جمهور گفت: يک دوراني بود ورود به دانشگاه به معناي بي‌ديني بود. وقتي مي‌گفتند فلاني به دانشگاه رفت، انگار از بهشت به جهنم رفته است.
به گزارش ايلنا، حجت الاسلام حسن روحاني در سي و پنجين دوره جايزه کتاب سال گفت: اينکه علم در سياست وارد شود نکته مهمي‌است. کتاب نقش تحول ميان جامعه و جوانان ما داشته و دارد، انديشه نو ايجاد مي‌کند؛ انقلاب چگونه درست شد؟ از انديشه درست مي‌شود، انديشه است که حرکت و شرايط نو ايجاد مي‌کند که محيط جديد مي‌آفريند که در آن هم عقل رشد مي‌‌ند هم آينده‌نگري مردم ترسيم مي‌شود و در کنارش گاهي احساسات هم به وجود مي‌آيد که قيام و نهضتي ايجاد مي‌شود.
رئيس‌جمهور با اشاره به ريشه‌هاي انقلاب اسلامي‌افزود:‌ نقش نويسندگان، نقش مقالات در روزنامه‌ها، کتاب‌ها در اعلاميه‌ها يعني همان معجزه‌اي که معجزه تبيين اسلام بود که خداوند بزرگ اين معجزه بزرگ ما را گاهي اوقات تحت عنوان کتاب و گاهي به عنوان متن خواندني و قرآن ياد مي‌کند، دو نام اصلي قرآن مجيد کتاب و قرآن است که نشان مي‌دهد معجزه ما قرائت، کتاب و خواندن است.
وي تاکيد کرد: تا انديشه مکتوب نشود، نمي‌توانيم متوجه شويم که طرف چگونه است. در گذشته همين کتاب مرسوم بوده است، امروز جور ديگري شده ، صحفه نمايش آمده است.
رئيس‌جمهور خطاب به حضار گفت: شما همان حلقه وصلي هستيد که آينده را به گذشته را متصل مي‌کنيد،‌ اين گونه است که ما متوجه مي‌شويم شيخ انصاري، شيخ مفيد، فارابي چه مي‌نوشت با همين کتاب و مکتوب است که به انديشه‌هاي گذشته بر مي‌گرديم و در آينده با همين کتاب و بيان قضاوت خواهد کرد.
رئيس دولت دوازدهم با تاکيد بر اينکه کتاب آيينه تمام نماي انديشه فکر يک ملت در يک برهه تاريخي است که دوام مي‌آورد تاکيد کرد: امروز بار رسالت سنگيني بر دوش نويسندگان، فرهيختگان و عالمان است. براي آن که بتوانند هر آن چه براي جامعه ما مفيد لازم و ضروري است از طريق بيان، کتابت، تبيين زبان واقعيت‌ها بيان کنند بايد از اين فرصت محدود استفاده کرد، فرصت ما محدود است همه ما فرصت ۶۰ ساله و ۷۰ ساله داريم که نامحدود هم نيست، محدود است زمان نشاط و فراگيري بازهم محدودتر است زمان مفيد صد در صد نيست.
وي با بيان اينکه چرا برخي کتاب‌ها جاودانه مي‌شوند و برخي در همان چاپ اول مورد استقبال قرار نمي‌گيرد، گفت: ما آثار جاودانه‌اي از بسياري از دوره‌ها و قرن‌هاي گذشته داريم بايد ديد اين چه انديشه‌اي است که قرن‌ها نورافشاني مي‌کند و جاده را با فلش‌هاي مختلف نشان مي‌دهد و اين به معناي آن است که يک انديشه بلند که همه ابعاد مسئله را مي‌بيند در پس اين متون وجود دارد.
رئيس‌جمهور افزود: البته بيشتر اين انديشه‌ها و آثار که به آنها اشاره شد از انديشه اسلام، امام و معصومين نشات گرفته اما آن بخش‌هايي که به خود انديشه اشخاص مربوط مي‌شد هم جاودانه بوده است و اينکه چرا مردم کتاب نمي‌خرند و نمي‌خوانند بخشي تقصير ما است چراکه بايد آنچه را بنويسيم که مردم تشنه آن هستند.
وي گفت: همين امروز در دنيا کتابي چاپ مي‌شود که مردم صبح زود صف مي‌کشند که کتاب را دريافت کنند و اين نشان‌دهنده آن است که آن نوشته و کتاب مبتني بر نياز جامعه ارائه شده است و اگر منطبق بر نياز مردم و جامعه مطلب و کتابي را بنويسيم حتماً مورد استقبال قرار مي‌گيرد.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه دولت بايد در اين زمينه تسهيل‌گر باشد و همچنين در بخش مميزي اقداماتي انجام دهد، گفت: زماني کتابي نوشته مي‌شود و در مميزي مي‌ماند و انشاا... که افراد متخصص در آنجا به کار گرفته مي‌شوند، کتابي نوشته بودم که در مميزي ماند و کارشناس مورد نظر در رابطه با يک کلمه‌اي از من معناي آن را سوال کرد.
وي افزود: وزارت ارشاد بايد مميزي را به انجمن‌ها، انديشمندان، ناشران بزرگ و فرهيختگان واگذار کند تا مميزي دقيق‌تر انجام شود. هرچه را بايد به اهلش واگذار کنيم موفق‌تر خواهيم بود.
روحاني ادامه داد: به طور مثال مي‌خواهيم يک نفر را کانديداي مجلس يا رياست‌جمهوري کنيم از چندين فيلتر مي‌گذرد در دنيا هم اين فيلترها وجود دارد اما دو، سه حزب بزرگ هستند که مي‌خواهند کانديداي خود را معرفي کنند و براي حيثيت و جذب، تمام فيلترها را در درون حزب مي‌گذارند و در نهايت يک نفر را انتخاب مي‌کنند. هر دو روش فيلتر است اما اين يک فيلتر طبيعي و در اختيار مردم و حزب است و در يک اتاق تصميم‌گيري نمي‌شود.
روحاني با تاکيد بر اينکه فرق تصميم در اتاق و سالن مطرح است، بيان کرد: يکي در اتاق سه در چهار تصميم مي‌گيرد و ديگري در سالن و به صورت جمعي تصميم‌ مي‌گيرد و البته من تصميم‌گيري در سالن‌ را مي‌پسندم و بايد بهترين راه را برگزينيم و انتخاب کنيم و در زمينه کتاب و فيلم و تئاتر و مسائل فرهنگي، هنري هم بايد به همين طريق باشد و بايد به بخش تخصصي واگذار کنيم.
رييس‌جمهور تاکيد کرد: از وزير ارشاد مي‌خواهم که به ناشران کمک کنيم. بايد کاري کنيم که جامعه علاقمند به خواندن کتاب باشد. وزارت ارشاد کشف کند چرا جامعه امروز کمتر کتاب مي‌خواند. اگر دولت، صداوسيما، جامعه بايد به شيوه‌اي فرهنگ کتابخواني را منتقل کند، اقدام شود. وي با بيان اين‌که کتابخوان‌ها بيش از هر چيز از خواندن کتاب لذت مي‌برند، گفت: گاهي آدم وارد کتابخانه مي‌شود. گاهي بهترين جاي دنيا کتابخانه است. بوي کتاب و فضاي کتابخانه گاهي بهترين لذت را مي‌آفريند. 
روحاني خاطرنشان کرد: بايد جامعه را به کتابخواني تشويق کنيم. اگر آموزش و پرورش ما اشکال دارد، وزارت ارشاد به ما بگويد که بايد در مدارس چه کار کنيم. چرا در مدارس کشورهاي دنيا يک نوجوان کلاس دوم و سوم دبستان حداقل بايد در سال ۷ تا ۸ کتاب خوانده باشد اما ما چنين وضعي نداريم. دانش‌آموزان ما چند کتاب مي‌خوانند. کجا کنفرانس مي‌دهند.
رييس دولت دوازدهم با بيان اين‌که فضاي مجازي دنياي جديدي ساخته است، گفت: کلاس ما نشاط ندارد. دوره‌اي شما نويسندگان و نخبگان و فرهيختگان مي‌نوشتيد، مردم بايد مي‌خواندند. الان مردم کم‌کم مي‌نويسند و شما بايد بخوانيد. الان فضا دوطرفه شده است. گاهي شما يک مطلب علمي‌بيان مي‌کنيد و همزمان بايد بخوانيد. البته نويسندگان ابتدا بايد بخوانند تا بتوانند بنويسند. اما به هر حال زماني نويسندگان با اين فضا روبرو بودند که جوانان کتاب‌هايشان را مي‌خواندند و امروز بايد هم نوشته‌هاي جوانان را بخوانند و هم برايشان بنويسند.

حسام‌الدين آشنا؛
رئيس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري گفت: در تحقيقات ميداني که در جريان اعتراضات دي ماه ۹۶ انجام داده‌ايم به اين نتيجه رسيديم که مردم به راحتي تفکيکي ميان دولت و نظام قائل نيستند تا بتوانيم بگوييم دولت ناکارآمد است اما نظام داراي مشروعيت است؛ اگر روند کنوني ادامه يابد اکثريت سرخورده مي‌شوند و يک اقليتي راديکال خواهند شد. به گزارش ايسنا، حسام‌الدين آشنا در نشست بررسي نتايج نظرسنجي‌هاي اخير درباره اعتراضات دي ماه ۹۶ گفت: هرچقدر افکار عمومي‌قدرت و امکان تشکل پيدا کنند، شيوه‌هاي سنجش افکار عمومي‌نيز اهميت مي‌يابد. ديگر به راحتي نمي‌توان در اتاق‌هاي در بسته تصميم گرفت و افکار عمومي‌را مورد توجه قرار نداد. کساني که افکار عمومي‌را ناديده مي‌گيرند بايد منتظر باشند که با سيلي‌هاي محکم‌تري از سوي افکار عمومي‌مواجه شوند. رئيس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري خاطر نشان کرد: در کشور ما موسسات متعددي افکار سنجي مي‌کنند و بودجه‌هاي زيادي صرف اين موضوع مي‌شود، اما متاسفانه مردم که مالکان افکار عمومي‌هستند و بودجه نظرسنجي‌ها از جيب آنها هزينه مي‌شود معمولا از نتايج اين نظرسنجي‌ها بي‌خبر هستند. همچنين با توجه به اين که نتايج نظرسنجي‌ها منتشر نمي‌شود امکان ارزيابي آنها نيز فراهم نمي‌گردد. آشنا با تاکيد بر اينکه مردم به کساني که در حوزه علوم اجتماعي کار نمي‌کنند، اما براي آنها تصميم مي‌گيرند و همچنين به سياستمداران اعتماد زيادي ندارند، ادامه داد: مردم ظاهرا صدا ندارند، اما آن زمان که صداي آنها به سياستمداران مي‌رسد معمولا ديگر زمان براي اصلاحات دير شده است. وي با اشاره به نتايج حاصل از نظرسنجي‌هاي انجام شده درباره اتفاقات دي ماه ۹۶ اظهار کرد: بايد باور کنيم که اين اعتراضات يک هشدار جدي براي تصميم گيران بود؛ معلوم نيست که چه تعداد از اين هشدارهاي جدي ديگر خواهيم داشت اما آنچه که معلوم است اين است که اگر اين هشدارها را جدي نگيريم با فاجعه مواجه خواهيم شد. رئيس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري گفت: بيش از نيمي‌از پاسخ دهندگان به نظرسنجي‌ها اعتراضات را مشروع و نارضايتي اقتصادي را علت آغاز ‌آنها مي‌دانند. از نظر پاسخگويان اين اعتراضات حاصل انباشت مطالبات و نارضايتي‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي در طول سالها و دهه‌هاي گذشته بود و اگر روند کنوني اصلاح نشود، پيش بيني ميکنيم که در آينده شاهد وقوع اعتراضات بيشتري در حوزه‌هاي گوناگون باشيم. بنا به نحوه مواجهه با اعتراضات ممکن است با ورود دهک‌هاي پايين جامعه به اعتراضات واحتمال افزايش جدي خشونت مواجه شويم. آشنا با بيان اينکه امروز با بازيگراني نو در عرصه کنشگري سياسي مواجه هستيم، ادامه داد: ۵۸ درصد از پاسخگويان اعلام کردند که از نرم افزار تلگرام استفاده مي‌کنند. بدين ترتيب تلگرام به يکي از مهمرين رسانه‌ها براي ارتباطات سياسي تبديل شده است وديگر نمي‌توان تلگرام را تنها يک شبکه اجتماعي تلقي کرد. رئيس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري اظهار کرد: اين اعتراضات مهر اقتصادي خورده اما لايه زيرين آن سياسي و اجتماعي است؛ در حاليکه عموم پاسخگويان به نظرسنجي‌ها مطالبات اقتصادي را مطالبات اصلي افراد حاضر در اعتراضات دانستند، اما زماني که شعارهاي افراد شرکت کننده در اعتراضات را تحليل مي‌کنيم مشاهده مي‌کنيم که عمدتا شعارها رنگ سياسي و اجتماعي دارند. مشاور رئيس جمهوري ادامه داد: مطالبات نزديک به ۸۰ درصد جامعه ايراني اقتصادي است اما پيوند زدن شرايط اقتصادي کشور به کارآمدي نظام که از سوي برخي شبکه‌هاي اجتماعي دنبال مي‌شود مي‌تواند نظام سياسي را دچار بحران مشروعيت کند. در اين زمينه اگر در نظام تصورات مردم القا شود که بحران اقتصادي، اقتصادي نيست بلکه به اصل نظام ربط دارد و اين نظام يا نمي‌تواند يا نمي‌خواهد مشکلات اقتصادي را حل کند، تبديل مسئله اقتصادي به ترديد در مورد بقاي نظام بسيار ساده و سريع اتفاق مي‌افتد. وي تاکيد کرد: مقابله با اين شرايط تنها با اثبات کارآمدي نظام امکان­پذير است و اين امر نيز جز با اعمال برخي اصلاحات جدي در نظام حکمراني امکان­پذير نيست. بر اين اساس پاسخگويي، شفافيت و مبارزه با تبعيض و فساد از اقدامات فوري براي بازگرداندن اعتماد عمومي‌محسوب مي‌شود. حسام الدين آشنا با تاکيد بر اينکه در صورت ادامه وضع موجود احتمالا همه بازنده خواهند بود، اظهار کرد: ۶۰ درصد جامعه ايراني هنوز به اصلاح پذير بودن شرايط کشور اعتقاددارند، اما ۳۱ درصد اين اعتقاد خود را از دست داده و اصلاح را تنها از طريق تغييرات اساسي امکانپذير مي‌دانند. وي افزود: فاصله ميان بيان مسئولان کشور درباره بهبود شرايط اقتصادي و ادراک عموم مردم از اين شرايط در حال افزايش است. بدين ترتيب هرچه مسئولان ارشد بر بهبود اوضاع تاکيد کنند، در واقع سرمايه اجتماعي خود را به شدت از دست ميدهند.گرچه ممکن است کاهش مشارکت سياسي و ادامه روند کنوني در کوتاه مدت به نفع مخالفان دولت تلقي شود اما عبور از روحاني به سرعت به عبور از کل نظام متصل خواهد شد. آشنا خاطر نشان کرد: در تحقيقات ميداني که در جريان اعتراضات دي ماه ۹۶ انجام داده‌ايم به اين نتيجه رسيديم که مردم به راحتي تفکيکي ميان دولت و نظام قائل نيستند تا بتوانيم بگوييم دولت ناکارآمد است اما نظام داراي مشروعيت است؛ اگر روند کنوني ادامه يابد اکثريت سرخورده مي‌شوند و يک اقليتي راديکال خواهند شد. رييس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري با بيان اينکه آنچه که کنشگران را تحت تاثير قرار ميدهد، ادراک آنها از واقعيت است و نه لزوما واقعيت، تاکيد کرد: اگر اين گزاره را بپذيريم، بايد گفت که ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجي‌ها معتقد بودند که تعداد افراد شرکت کننده در اعتراضات متوسط و زياد بوده است، بنابراين اينکه اعلام شود فقط چند ده هزار نفر در کل کشور در اعتراضات شرکت کرده‌اند با ادراک عمومي‌درباره ميزان شرکت کنندگان فاصله زيادي دارد. آشنا در پايان صحبتهاي خود اظهار کرد: براساس نتايج نظرسنجي ۳۷.۵ درصد از مردم فکر مي‌کنند که اعتراضات ادامه خواهد يافت و اين به معني کاهش امنيت رواني مردم و افزايش ريسک سرمايه‌گذاري در کشور خواهد بود.


وزير ارتباطات افشاگري کرد؛
وزير ارتباطات گفت:همه تلاش خود را براي ارتقاي حريم خصوصي افراد در فضاي مجازي به کار خواهيم گرفت و در اين موضوع همه مسئولان و اپراتورها با يکديگر هم نظر هستند.
وي به گزارش ايرنا، «محمد جواد آذري جهرمي» در حاشيه جشن انقلاب در دانشگاه شهيد بهشتي به برداشت اطلاعات افراد توسط نهادهاي مرتبط با ‌بانک‌هاي مختلف اطلاعاتي و استفاده از آنها براي کارهاي تبليغاتي اشاره کرد و ادامه داد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي موظف شد پيگيري و نظارت دقيقي بر اپراتور‌ها اعمال کند.
عضو هيات دولت از بررسي گزارش‌هاي به دست آمده در اين رابطه خبر داد و خاطرنشان ساخت: طبق اطلاعات به دست آمده، روشن شد که اپراتورها مرتکب تخلف‌هايي شده‌اند که با بخشي از آنها برخورد صورت گرفت.
وي افزود: بخشي از تخلف‌ها هم در دفاتري غير از اپراتورها همچون دفاتر خدمات شهري رخ داده است؛ به نحوي که [مسئولان مربوطه] اطلاعات مراجعه کننده را دريافت کرده و سپس به فروش مي‌رساندند.
آذري جهرمي‌با بيان اينکه وقوع تخلف و انتشار اطلاعات مردم تنها مربوط به اپراتورها نيست، ادامه داد: اين مسئله در مکان‌هاي ديگر همچون مرکزهاي فروشگاهي هم وجود دارد که اين موضوع، ضرورت تدوين مقررات را دو چندان کرده است.
وزير ارتباطات با اشاره به يک نشت اطلاعاتي که اخيرا رخ داد، گفت: اپراتوري که درز اطلاعات داشت، آن را ناخواسته عنوان کرد. ما پاسخ داديم که آيا نبايد اين موضوع را اطلاع رساني مي‌کرديد؟ زيرا اين حق مردم است که بدانند.
آذري جهرمي‌با بيان اينکه ‌هم‌اکنون چارچوب نظارتي دقيقي براي رعايت حريم خصوصي مردم وجود ندارد، افزود: ابتدا بايد قانون تدوين و سپس چارچوب‌هاي نظارتي و مرجع لازم ايجاد شود.
وي با بيان اينکه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اکنون در خلاء سازمان‌هاي نظارتي، در تلاش براي نظارت بر اپراتورها است، گفت: مقرر است در ايام دهه فجر سامانه‌اي راه اندازي شود تا مردم شکايت‌هاي خود در زمينه نقض حريم خصوصي را در آن ثبت کنند.
وي گفت: مقرر است سازمان مذکور گزارش‌ها را رسيدگي کرده و ريشه يابي کند تا بتوان به صورت اصولي اقدام لازم را انجام داد.