ابلاغ دستورالعمل بخشش وجه التزام و امهال تسهيلات بانک قوامين
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، ميرزائي معاون حقوقي بانک اعلام کرد در راستاي تحقق اهداف سند تحول بانک و سند راهبردي معاونت حقوقي طرح فجر تابان (ويژه بخشش وجه التزام و امهال تسهيلات) همزمان با ايام ا... دهه فجر و پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي‌ابلاغ شد معاون حقوقي بانک قوامين اعلام کرددر سال اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال و در راستاي تکريم مشتريان ، همزمان با سالروز پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي‌، جهت بخشودگي بخشي از وجه التزام تسهيلات معوق مشتريان داراي حسن نيتي که به دلايلي امکان پرداخت به موقع اقساط را نداشته‌اند اين فرصت را مهيا نموده که با پرداخت مطالبات بانک از مزيت‌هاي استثنائي اين طرح بهره کافي و لازم را ببرند. با توجه به محدود بودن دوره زماني اجراي طرح از کليه تسهيلات گيرندگان و متعهدين پرونده‌هاي تسهيلاتي محترم دعوت به عمل مي‌آبد با مراجعه به شعب سراسر کشور بانک از اين فرصت ويژه بهرهمند گردند.

برگزاري جشنواره عکاسي «ياران انقلاب» توسط بانک صادرات
ايام ا... دهه مبارک فجر يادآور خاطرات دلاورمردي‌ها و از خودگذشتگي غيور مردان ايران عزيز است که با خلوص نيت با امام خود همراه شدند. پير و جوان، مرد و زن با مشتي گره کرده، انقلابي را در عالم به راه انداختند که تلألو نور آن دل تمام مظلومان جهان را روشن ساخت. به پاس اين نعمت بزرگ الهي، بانک صادرات ايران مسابقه بزرگ عکاسي "ياران انقلاب" را برگزار مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، علاقه‌مندان مي‌توانند عکس‌هاي خود از مراسم و جشن‌هاي دهه فجر و يا راهپيمايي يوم ا... ۲۲ بهمن ماه را با هر دو هشتگ‌ ياران_انقلاب و بانک_صادرات_ايران در اينستاگرام خود منتشر و با تگ کردن دو نفر از دوستان، آنها را نيز به اين جشن دعوت کنند. اين جشنواره بزرگ تا پايان بهمن ماه ادامه دارد و در پايان به ‌مناسبت آغاز چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي‌به قيد قرعه ۴۰ جايزه ۴ ميليون ريالي به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

جزييات پرداخت تسهيلات ازدواج در 31 استان بانک مسکن
بانک مسکن طي ۳۲۲ روز سپري شده از ابتداي امسال تا نيمه بهمن‌ماه، ۴۵ هزار و ۴۷۶ فقره تسهيلات قرض‌ الحسنه ازدواج به زوج‌هاي متقاضي پرداخت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن - هيبنا، در ميان 31 استان کشور رکورد بيشترين تسهيلات ازدواج پرداختي توسط بانک مسکن به استان خراسان رضوي تعلق دارد. بر اساس گزارش‌هاي رسمي، طي بيش از 10 ماه سپري شده از سال جاري مجموعا پنج هزار و 867 فقره تسهيلات قرض‌ الحسنه ازدواج به زوج‌هاي جوان پرداخت کرده است. رتبه دوم پس از اين استان به خوزستان تعلق دارد که در مدت سپري شده از سال جاري چهار هزار و 421 فقره تسهيلات ازدواج پرداخت کرده است. همچنين رتبه سوم در اين رتبه‌بندي به استان فارس با پرداخت سه هزار و 162 فقره تسهيلات ازدواج در سال جاري تعلق گرفته و به اين ترتيب رتبه تهران در ميان استان‌هايي که بيشترين تسهيلات ازدواج را در سال جاري پرداخت کرده‌اند، با اعطاي دو هزار و 957 فقره تسهيلات، چهارم است. استان‌هاي مازنداران با دو هزار و 669 فقره تسيهلات پرداختي، آذربايجان شرقي با دو هزار و 322 فقره، کرمان با دو هزار و 164 فقره، آذربايجان غربي با دو هزار و 15 فقره و اصفهان با 1997 فقره تسهيلات پرداختي در رتبه‌هاي بعدي پاسخ به متقاضيان تسهيلات قرض‌ الحسنه ازدواج در بانک مسکن قرار گرفته‌اند. سهم استان‌هاي گيلان، گلستان، کرمانشاه، همدان و البرز نيز در پرداخت تسهيلات قرض‌ الحسنه ازدواج در سال جاري قابل توجه بوده است به نحوي که هر يک از آنها به ترتيب در 322 روز سپري شده از سال جاري يک هزار و 551، يک هزار و 523، يک هزار و 493، يک هزار و 375 و يک هزار و 166 فقره از کل تسهيلات پرداختي امسال بوده است. پس از اين 13 استان شاخص که تحت تاثير عملکرد مطلوب شعب و البته پارامترهايي همچون ميزان جمعيت و به دنبال آن ميزان ازدواج صورت گرفته در هر استان، پرداخت بيش از 1000 فقره تسهيلات ازدواج را در سال جاري عملياتي کرده‌اند، ساير استان‌ها در مراتب بعدي قرار دارند و تعداد تسهيلات پرداخت شده آنها سه رقمي‌است.

اهداي قرآن‌طباخ به استانداري سيستان و بلوچستان توسط بانک‌پاسارگاد
 بانک‌پاسارگاد، در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و جهت بهره‌مندي علاقمندان، پژوهشگران و محققان، به استانداري سيستان و بلوچستان و امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، هر کدام يک جلد کتاب نفيس قرآن طباخ را اهداء کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، اين بانک در ادامه طرح اهداي کتب نفيس به مراکز علمي، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌هاي مختلف، طي مراسمي‌يک جلد کتاب نفيس قرآن طباخ را به دانيال محبي استاندار سيستان و بلوچستان و مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي امام‌جمعه اهل سنت زاهدان اهدا کرد. همچنين امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، اينگونه حمايت‌ها را در راستاي توسعه فرهنگ اسلامي‌و ديني ارزشمند خواند و نگاه مديران بانک‌پاسارگاد را به مقوله مسئوليت‌هاي اجتماعي ستود. وي همچنين کتاب نفيس «قرآن طباخ» را هديه‌اي گرانسنگ خواند و ضمن تشکر ويژه از دکتر مجيد قاسمي‌مديرعامل بانک‌پاسارگاد، اظهار داشت: بي‌شک ارزشمندتر، فاخرتر و گرانمايه‌تر از اين هديه وجود ندارد. اين کتاب نفيس در مسجد مکي، براي بهره‌مندي علاقمندان قرار داده‌ خواهد شد. در اين مراسم، استاندار زاهدان از توجه و اهتمام ويژه بانک‌پاسارگاد به فرهنگ و هنر کشور قدرداني کرد و اينگونه اقدامات را بسيار ارزشمند خواند. وي خواستار استمرار حمايت‌هاي بانک‌پاسارگاد در اين مسير شد.


مديرعامل بانک ملت تاکید کرد؛
مديرعامل بانک ملت در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي سمنان، با حضور وزير اقتصاد و مقامات استاني، گزارش عملکردي از فعاليت اين بانک در سمنان و ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي در اين استان ارائه کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر محمد بيگدلي مديرعامل بانک ملت، در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي سمنان که با حضور دکتر کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي و هيات همراه و مقامات استاني سمنان برگزار شد، با تبريک ايام ا... دهه فجر، اظهار داشت: با توجه به اينکه تامين مالي در کشور ما بانک محور است ما به عنوان مسوولين شبکه بانکي کشور خود را ملزم مي‌دانيم به عنوان بازوي اقتصادي دولت محترم در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي قدم برداريم. دکتر بيگدلي با اشاره به اين موضوع که بيش از ۸۰ درصد منابع ما در اختيار واحدهاي اقتصادي و براي تقويت اشتغال است گفت: در اين راستا بانک ملت بالاترين ميزان مصارف و اعطاي تسهيلات در سطح کشور را داشته است و از لحاظ منابع نيز رتبه دوم را دارا هستيم. مديرعامل بانک ملت عملکرد بانک ملت در سطح استان سمنان را بسيار خوب ارزيابي کرد و افزود: ۹۶ درصد منابع بانک در اين استان به صورت تسهيلات به واحدهاي اقتصادي و کسب و کارها اعطا شده است و در صورت لزوم براي تقويت توليد و اشتغال آماده‌ايم از منابع ديگر نيز براي اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي سمنان کمک کنيم.
دکتر بيگدلي با اشاره به تاکيدات دکتر کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي، تصريح کرد: هم اکنون نيز آمادگي داريم به واحدهاي اقتصادي توليدي در بخش‌هاي مختلف اعم از صنعت و کشاورزي و واحدهاي فعال يا نيمه فعال که نياز به سرمايه در گردش دارند تسهيلات ارائه دهيم. براساس اين گزارش، مديرعامل بانک ملت در اين جلسه، گزارشي از فعاليت‌هاي بانک ملت در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي در استان سمنان از جمله مجتمع آموزشي بانک ملت در شهرستان سرخه، پروژه خوابگاه دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي سمنان، خانه بهداشت شاهرود و خانه بهداشت حسن آباد دامغان نيز ارايه کرد. گفتنى است در اين سفر، مديرعامل بانک ملت در افتتاح چندپروژه و بازديد از شرکت عقاب افشان سمنان وزير اقتصاد را همراهى کرد. اين گزارش حاکي است، حيدري معاون مديرعامل، صابريان مدير کل روابط عمومي‌و معصومي‌مدير شعب سمنان در اين جلسه مديرعامل بانک ملت را همراهي کردند.


اهداء لوح تقدير به مديرعامل بانک توسعه تعاون در جشنواره ملي تعالي
در ششمين جشنواره ملي تعالي و ارتقاي بهره‌وري در تعاوني‌ها و هشتمين دوره تجليل از فعالان و پيشکسوتان بخش تعاوني که در سالن همايش‌هاي صداوسيما برگزار گرديد به‌پاس تلاش جهت تأمين منابع مالي و توسعه بخش تعاون به حجت‌ا... مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون لوح تقدير اهداء شد. در اين جشنواره مهديان ضمن ارائه گزارش فعاليت‌ها و خدمات بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصي در امور تعاوني‌ها اشاره کرد و افزود: بانک توسعه تعاون مطابق اساسنامه خود روزبه‌روز با تلاش، همدلي و هم‌افزايي سهم بيشتري در حمايت از بخش تعاون داشته است. مهديان به اجراي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و عشايري اشاره نمود و خاطرنشان کرد: با اجرايي شدن دو طرح اشتغال روستايي و اشتغال فراگيرمي‌توانيم بيش‌ازپيش تعاوني‌هاي کشور را تحت پوشش حمايت‌هاي بانک قرار دهيم. در ادامه اين مراسم از سامانه ثبت ايده صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري به‌منظور شناسايي و بهره‌برداري ايده‌هاي نوآورانه و خلاقانه با حفظ حقوق مادي و معنوي با حضور کلانتري معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و مديرعامل بانک توسعه تعاون رونمايي گرديد.

ارز خود را به بانک ملي ايران بسپاريد
مديرعامل بانک ملي ايران به مردم توصيه کرد ارز خود را در اين بانک سپرده کنند. دکتر محمد رضا حسين زاده در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با تاکيد بر اين که مردم نبايد گرفتار هيجانات بازار ارز شوند، گفت: روند بازار و نيز تجربه‌هاي گذشته نشان مي‌دهد که اين نوسانات پايدار نخواهد بود و قيمت‌ها به شرايط قبل بر مي‌گردد. وي با بيان اين که افتادن افراد عادي در دام افزايش هيجاني نرخ ارز مي‌تواند آنها را به شدت متضرر کند، افزود: بانک ملي ايران به سپرده‌هاي ارزي سود 6 درصد سالانه پرداخت مي‌کند و در زمان نياز نيز موجودي آن را به صورت ارزي بازمي‌گرداند، بنابراين بهترين روش براي حفظ ارزش پول و کسب سود متعارف، افتتاح سپرده ارزي است. مديرعامل بانک ملي ايران گفت: با مداخله بانک مرکزي، اين اتفاق به زودي رخ خواهد داد. به گفته وي، اين روش سرمايه گذاري تضمين شده است و حفظ ارزش پول را با روشي مطمئن ممکن مي‌کند.

افتتاح فاز دوم پالايشگاه غلات زر با حمايت بانک توسعه صادرات
فاز دوم پالايشگاه غلات زر با تامين مالي 98 ميليون يورويي بانک توسعه صادرات ايران به ظرفيت 280هزار تن توليد قند مايع در استان البرز راه اندازي شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ايران، فاز دوم پالايشگاه غلات زر، تصفيه خانه مدرن صنعتي افتتاح و کلنگ پروژه دانش بنيان نيروگاه برق با سوخت بيوگاز و بيواتانول به زمين زده شد. اين آيين با حضور علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي، دکتر ستاري معاون علمي‌و فناوري رياست جمهوري، دکتر کلانتري معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست، دکتر علي صالح آبادي مدير عامل بانک توسعه صادرات ايران به عنوان بانک عامل، مديران اين بانک و مسوولان استاني در پالايشگاه غلات زر در ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد. بانک توسعه صادرات ايران علاوه بر 98 ميليون يورو براي اجراي طرح، 20 ميليون يورو سرمايه در گردش نيز به اين طرح اختصاص داده است. دکتر صالح آبادي مديرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اينکه پيشرفت کشور در گرو توليد رقابت‌پذير و صادرات‌محور است، تصريح کرد: توليد رقابت‌پذير و صادرات‌محور،دو مؤلفه کيفيت مناسب و قيمت رقابت‌پذير را دارد.

افتتاح پروژه‌هاي عمراني در سمنان با حمايت بانک تجارت
دکتر کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي و هيات همراه با حضور دولت آبادي مدير عامل بانک تجارت براي افتتاح چند پروژه عمراني به مناسبت دهه فجر به استان سمنان سفر کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در جريان اين سفر که همزمان با ششمين روز از دهه فجر انقلاب اسلامي‌صورت گرفت آيين افتتاح سامانه "دادور" طي مراسمي‌برگزار شد . دادور که تاکنون در 12 استان کشور پياده سازي شده سامانه‌اي يکپارچه براي دريافت ، انعکاس ، پيگيري و رسيدگي به شکايات متقاضيان صدور مجوزهاي کسب و کار مي‌باشد که بصورت پايلوت در استان سمنان رونمايي و به بهره برداري رسيد.  اين سامانه که يکي از 4 سامانه مرکز ملي پايش محيط کسب و کار کشور مي‌باشد نامزد 5 پروژه برتر جهاني جامعه اطلاعاتي است و اهدافي همچون ايجاد هماهنگي بين دستگاههاي اجرايي براي صدور مجوزهاي کسب و کار، نظارت بر پاسخگويي و پايش عملکرد دستگاههاي اجرايي و ارائه گزارش‌هاي ادواري پيرامون کسب و کار در کشور را دنبال مي‌نمايد.  دکتر کرباسيان وزير امور اقتصاد و دارايي و دولت آبادي مدير عامل بانک تجارت در حاشيه اين مراسم به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي‌با حضور در گلزار شهداي سمنان به مقام شامخ شهداي اين استان اداي احترام کردند. مطابق برنامه زمانبندي ، در جريان اين سفر همچنين تعدادي ديگر از پروژه‌هاي عمراني دولت در اين استان افتتاح و به بهره برداري رسيدکه از آن جمله مي‌توان به افتتاح ساختمان جديد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان و افتتاح خط توليد ميني بوس در شرکت عقاب افشان(اسکانيا) اشاره نمود. شرکت در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي از ديگر برنامه‌هاي وزير اقتصاد و هيات همراه در سفر به استان سمنان بود.

اختصاص منابع جذب شده به رفع محروميت‌ها و دغدغه‌هاي نيازمندان
دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از شعب استان اصفهان ضمن تاکيد بر اقدامات مثبت و موثر انجام شده براي توانمندسازي اقشار آسيب پذير جامعه بيان داشت: اين بانك با بهره گيري از منابع مردمي‌و سپرده گذاري خيرين، فعاليت‌هاي گسترده‌اي را در راستاي رفع محروميت‌ها و تحقق مسئوليت‌هاي اجتماعي خود اجرا كرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر مرتضي اکبري مديرعامل، به همراه حسن تليکاني عضو هيات مديره و جمعي از مديران ارشد ستاد مركزي به منظور بررسي و ارزيابي عملكرد شعب استان اصفهان به اين شهر سفر كردند. دکتر اکبري اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران يك بانك كاملا مردمي‌است و دولت هيچ سهم سپرده گذاري در منابع قرض الحسنه جذب شده ندارد و تمامي‌منابع مالي اين بانك از محل سپرده‌هاي جاري و پس انداز مردم مي‌باشد. وي افزود:۹۰ درصد منابع اين بانک به صورت تسهيلات قرض الحسنه در حوزه‌هاي معيشت، اشتغال و کارآفريني، ازدواج جوانان و بهداشت و درمان به نيازمند واقعي پرداخت شده است و ۱۰ درصد مابقي نيز به عنوان ذخيره قانوني نزد بانک مرکزي قرار دارد. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران تصريح کرد: خوشبختانه عملکرد اين بانک با استقبال مردم مواجه شده است به نحوي كه در سال گذشته منابع بانك در اين موقع از سال بالغ بر ۶ هزار ميليارد تومان بوده و در حال حاضر اين منابع به ميزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است. اکبري خاطرنشان ساخت: با توجه به شرايط اقتصادي و فرهنگ مردم که بيشتر به سمت سپرده گذاري براي کسب سود تمايل دارند، رشد ۶۶ درصدي منابع قرض الحسنه اين بانک عددي بزرگ و كار بسيار دشواري به شمار مي‌آيد.

موسسه اعتباري کوثر به موفقيت‌هاي خود مباهات مي‌کند
معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده به همراه معاونين و مشاوران، مهندس سيد مهدي صادقي استاندار قم و مسئولين استان از سرپرستي موسسه اعتباري کوثر در استان قم بازديد نمودند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ معصومه ابتکار در جمع کارکنان شعب استان قم ضمن تبريک دهه فجر و ايام ا... 22 بهمن گفت: تلاش‌ها و اقداماتي که اين موسسه براي بهبود فرآيندهاي بانکي، ارتقا سطح خدمات در سطح استان و نظام بانکي ارائه نموده بسيار مشهود است . معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با بيان اهميت بانکداري الکترونيک و نقش تکنولوژي در ارائه خدمات نوين بانکي افزود: بانکداري الکترونيک يکي از رويکردهاي اصلي دولت دوازدهم است و قطعا موسسه اعتباري کوثر نيز گام‌هاي شايسته‌اي در تسهيل و ارائه خدمات به مشتريان برداشته است. وي بيان داشت: اهميت به معيشت و حمايت از بانوان کارآفرين از سوي موسسه اعتباري کوثر بسيار ارزشمند است و اميدواريم اين حمايت‌ها گسترش يابد. معاون رئيس جمهور تصريح کرد: با توجه به اهميت حمايت از بانوان کارآفرين و زنان سرپرست خانوار از انعقاد تفاهم نامه‌اي با موسسه اعتباري کوثر در اين راستا استقبال خواهيم نمود. در ابتداي اين ديدار آزاده محمدي مدير روابط عمومي‌و تبليغات و مشاور امور بانوان موسسه اعتباري کوثر ضمن خير مقدم به معاون رئيس جمهور، استاندار قم و هيئت همراه گزارشي از تأسيس و عملکرد موسسه در نظام بانکي ارائه نمود. محمدي با اشاره به اينکه موسسه اعتباري کوثر تنها نهاد مالي با نام بانوان است، افزود: 22 درصد از کارکنان کوثر را بانوان متخصص و متعهد تشکيل مي‌دهند که وجه تمايز مجموعه کوثر با بسياري از نهادهاي مالي فعال ديگر، بهره مندي از جوانان متخصص، متعهد و با انگيزه است.

مرکز پژوهش‌هاي مجلس بر موفقيت بانک اينده مهر تائيد زد
مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي‌در با انتشار گزارشي، بانک آينده را موفق‌ترين بانک در طرح ادغام موسسات مالي و اعتباري، معرفي کرد.  مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، در گزارشي که از سوي معاونت پژوهش‌هاي اقتصادي تهيه شده است، با بررسي عملکرد بانک مرکزي در ساماندهي موسسات مالي و اعتباري فاقد مجوز، اين طرح را موفق ارزيابي کرد.  بر اساس اين گزارش، طرح ادغام موسسات مالي و اعتباري غير مجاز که منجر به ادغام و حذف چند موسسه غير مجاز شد، باعث اصلاح زير ساخت‌هاي مالي و بانکي شده است. ارزيابي عملکرد بانک مرکزي در ارتباط با موسسات اعتباري فاقد مجور حاکي از آن است که تا 1394، نظارت بر موسسات مورد بررسي موفقيت چشمگيري نداشته است. اما به دنبال تلاش‌هاي صورت گرفته توسط نهادهاي بالادستي و بعد از تصويب ماده 14 قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزي موفق به نظارت بر عملکرد بانک‌ها، موسسات اعتباري و صرافي‌ها شده است.  در حال حاضر از 21 بانک فعال در اقتصاد ايران تنها يک بانک بدون مجوز ( در شرف اخذ مجوز) است و از 9 موسسه اعتباري، 5 موسسه مجوز دارند و 4 موسسه در شرف ساماندهي هستند. بر اساس گزار ش مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، مجموع سپرده‌هاي بانک‌ها و موسسات اعتباري ساماندهي شده از زمان صدور مجوز تا پايان سال 95، از حدود 700 هزار ميليارد ريال به رقمي‌ معادل 3.150 هزار ميليارد ريال افزايش يافته که معادل رشد 4.5 برابر است. همچنين مجموع سهم بازاري بانک‌هاي و موسسات اعتباري ساماندهي شده در پايان سال 95 با رشد 25 رصدي مواجه شده که رشد قابل ملاحظه‌اي است. اين گزارش مي‌افزايد از زمان صدور مجور تا پايان سال 1395 بالاترين رشد متعلق به بانک آينده است. 

بانک انصار تنديس زرين جشنواره ملي نوآوري را به دست آورد
 در دومين جشنواره ملي نوآوري محصول برتر ايراني که با حضور فعالان حوزه کسب‌وکار، بانکها و حمايت ستادعلمي‌وفناوري رياست جمهوري و دانشگاه صنعتي شريف در سالن جابر ابن حيان دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد، بانک انصار با ارايه نرم افزار موبايلي افتتاح سپرده قرض‌الحسنه بدون حضور مشتري در شعبه، موفق به کسب تنديس زرين اين جشنواره شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات ، در جشنواره مذکور که با مشارکت بانک‌هاي کشور ،سازمان‌ها و شرکت‌ها در رقابتي تنگاتنگ برگزار مي‌شود، بيش از 160 محصول و ايده نوآورانه از سوي شرکت‌ها ارايه شد که تنها تعداد 15 محصول برگزيده شدند و به آنان جوايز اهداء شد.  براساس اين گزارش، اين جشنواره گونه‌اي کلينيک نوآوري محصول براساس يک نظام پيشرفته و کاربردي ارزيابي و عارضهابي فرآيندهاي نوآوري محصول سازماني به شمارمي‌آيد که درآن، ضمن بررسي بلوغ فرآيندهاي نوآوري به بررسي خروجي‌هاي مدل نوآوري در قالب محصولات نوآورانه و جديد سازمان پرداخته و با مقايسه شرايط موجود و شرايط ايده‌آل و تحليل شکاف موجود، به ارائه پيشنهادها، بهبود فرآيند نوآوري محصول در سازمان‌ها و شرکت‌ها و بانک‌ها مي‌پردازد. گزارش اداره‌کل‌روابط‌عمومي‌وتبليغات حاکي ازاين است که شرايط حضور و ارزيابي محصول، از بررسي و انتخاب محصولات برتر و نوآور توسط داوران جشنواره و مرحله تکميل فرم خوداظهاري توسط بانک، ارزيابي حضوري توسط ارزيابان حرفه‌اي دبيرخانه و در نهايت اخذ نظرات و تصويب نتايج در کميته علمي‌و شوراي سياستگذاري جشنواره صورت پذيرفت. شايان ذکر است که بانک انصار در سال گذشته نيز با معرفي 2 محصول طرح حاتم و نرم افزار پرداخت جرايم راهنمايي و رانندگي از طريق موبايل بانک در اين جشنواره شرکت کرد و موفق به کسب2 تنديس زرين آن شد.

قرارداد يک ميليارد يورويي بانک کشاورزي با اوبر بانک اتريش
بانک کشاورزي با هماهنگي بانك مركزي و نظارت وزارت امور اقتصادي و دارايي، در شهريور ماه 1396 قرار داد فاينانس به مبلغ يك ميليارد يورو با اوبر بانك اتريش منعقد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، در پي توافق برجام و اعلام آمادگي بانک‌هاي اروپايي براي برقراري روابط و ارايه خدمات بانکداري بين الملل به بانک‌هاي ايراني، قرارداد يک ميليارد يورويي بانک کشاورزي با اوبر بانک اتريش منعقد شد. بر اساس اين گزارش، قرارداد تامين مالي با اوبر بانک اتريش يکي از ده‌ها قرار دادي است که بانک کشاورزي برپايه حسن سابقه بين المللي، تجارب ارزنده و کارشناسان مجرب بخش بانکداري بين الملل خود در فضاي مثبت پسابرجام با هدف توسعه روابط مالي بين المللي و رونق اقتصادي کشور با بانک‌هاي خارجي منعقد کرده است. شايان ذکر است بانک کشاورزي در شهريور ماه سال جاري قرارداد فاينانس ديگري نيز با بانك دانسكه دانمارك به ارزش پانصد ميليون يورو منعقد کرده است.

برگزاري همايش فرصت‌هاي بازرگاني و سرمايه‌گذاري ايران و چين
سومين همايش بازرگاني و سرمايه‌گذاري ايران و چين، در روزهاي دهم و يازدهم بهمن ماه و با حضور فعال بانک کارآفرين برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک کارآفرين، سومين همايش بازرگاني و سرمايه‌گذاري ايران و چين با هدف ايجاد ارتباطات تجاري و تشکيل شبکه‌‌هاي کاري ميان بازرگانان و سرمايه‌گذاران دو کشور در محل سالن همايش‌‌هاي بين‌المللي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران برگزار شد. در اين همايش دو روزه، اسدا... عسگراولادي رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين، محمد خزاعي رئيس سازمان سرمايه‌گذاري، غلامحسين شافعي رئيس اتاق بازرگاني ايران، پانگ سن سفير چين در ايران و جمعي از فعالان تجاري دو کشور حضور داشتند. عسگراولادي خاطرنشان کرد: در سال 2017 حجم مبادلات تجاري دو کشور به 40 ميليارد دلار نزديک شده و اين رقم در سال 2018 به 50 ميليارد دلار خواهد رسيد. در ادامه همايش محمد خزاعي رئيس سازمان سرمايه‌گذاري تصريح کرد: حدود 11 ميليارد دلار از پروژه‌هاي ايران براي تامين مالي به چين معرفي شدند و حضور شرکت‌هاي چيني در ايران حاکي از عزم دولت براي همکاري است.

تجديد ميثاق مديران عالي بانک رفاه با آرمان‌هاي امام راحل(ره)
 به مناسبت گراميداشت سي و نهمين بهار انقلاب شکوهمند اسلامي‌ايران، مدير عامل بانک رفاه در راس هياتي از مديران عالي اين بانک، با حضور در حرم مطهر امام خميني (ره) با آرمان‌هاي بلند امام تجديد پيمان کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، در اين مراسم دکتر سهماني مدير عامل، اعضاي هيات مديره و جمعي از مديران بانک رفاه در معيت تني چند از مديران عالي رتبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي با حضور در صحن و مرقد امام راحل عظيم الشان، ضمن اداي احترام به معمار کبير انقلاب، در مقبره شهداي هفتم تير نيز حضور يافتند و ياد و خاطره ايشان را گرامي‌داشتند.

بهره‌برداري از پروژه‌هاي پست‌بانک‌ در خراسان‌رضوي و جنوبي و يزد
 طرح‌ها و پروژه‌هاي پست‌بانک‌ايران در استان‌هاي خراسان‌رضوي، خراسان‌جنوبي و يزد با حضور مهندس جهرمي‌وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر فرحي مديرعامل اين بانک مورد افتتاح و بهره‌برداري قرارگرفت.  به گزارش روابط عمومي‌پست بانک ايران: اين پروژه‌ها در استان خراسان‌جنوبي با اعتباري بالغ بر 210 ميليارد‌ ريال شامل؛ بهسازي و بهره‌برداري شعبه شهرستان طبس و 50 باجه بانکي، افتتاح 150 طرح تأمين مالي‌شده توسط ازمحل صندوق توسعه ملي و بهره‌برداري از 536 مورد دستگاه‌هاي ارائه خدمات الکترونيک بوده است. افتتاح 8 باجه بانکي در روستاها با اعتباري بالغ بر 2/4 ميليارد ريال و بهره برداري از 19دستگاه خودپرداز روستائي با اعتباري بالغ بر 6/7 ميليارد ريال و در خراسان‌رضوي نيز افتتاح شعبه کوهسنگي به متراژ ٢٠٠ مترمربع با صرف اعتباري بالغ بر ٢ مليارد و 700 ميليون ريال مي‌باشد.

افتتاح شرکت پلي رزين با تسهيلات بانک صنعت و معدن
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي‌ايران شرکت پلي رزين در استان البرز با بهره مندي از تسهيلات بانك صنعت و معدن به بهره برداري مي‌رسد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، شركت ياد شده از جمله طرح‌هاي بانك صنعت و معدن است كه با 5 ميليون يورو تسهيلات ارزي تامين مالي شده است. شرکت پلي رزين به توليد انواع رزين‌هاي پودري جامد و مايع مي‌پردازد و با بهره برداري از آن براي 117 نفر شغل مستقيم ايجاد مي‌شود. گفتني است صنايع كوچك و متوسط استان البرز تاكنون حدود 96 ميليارد تومان در قالب طرح رونق توليد از بانك صنعت و معدن تسهيلات دريافت كرده اند.