تغيير اساسي در محتواي تبليغات شهري
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: زيباسازي شهر به معناي بزک کردن نيست و شاهد تغيير جهت کلي در سازمان زيباسازي و محتواي تبليغات شهري خواهيم بود. مهدي حجت با بيان اينکه در عملکرد سازمان زيباسازي تحولي ايجاد خواهد شد، گفت: بايد تعريف دقيق و روشني از زيبايي در شهر داشته باشيم تا بفهميم در سازمان زيباسازي شهرداري چه اتفاقي بايد بيفتد.حجت با بيان اينکه نبايد سازمان زيباسازي فقط به مباحث و جنبه‌هاي بصري محدود شود، افزود: زيباسازي شهر به معناي بزک کردن نيست بلکه به معناي ايجاد آرامش و آسايش براي همه شهروندان است. اين که شما يک جوي آب را درست مي‌کنيد يا يک درخت را در جاي مناسب مي‌گذاريد يا با چراغي پياده‌رويي را روشن مي‌کنيد جزو زيباسازي شهر به نظر مي‌رسد هر چند شايد فکر کنيد از نظر بصري جنبه خاصي ندارند. معاونت معماري و شهرسازي شهرداري تهران تصريح کرد: در همين راستا يک تغيير جهت کلي در سازمان زيباسازي ايجاد خواهد شد. همچنين تغييرات جدي در محتواي تبليغات در سطح شهر ايجاد خواهد شد.

قاتل کشتي‌گير اردبيلي دستگير شدند
قاتل يا قاتلان کشتي‌گير اردبيلي که سه شنبه شب بر سر نحوه رانندگي با هم درگير و وي را به قتل رسانده بود در کمتر از چند ساعت دستگير شد. به گزارش ايرنا، پايگاه خبري پليس اردبيل در تشريح جزييات اين قتل نوشت: در ساعت 19:16 سه شنبه در پي اعلام مرکز110 مبني برانتقال مصدوم چاقو خورده به بيمارستان فاطمي‌از محله پيرمادر، ماموران کلانتري 11 بهشت فاطمه جهت بررسي صحت و سقم موضوع در محل حاضرشدند. اين منبع افزود: با بررسي موضوع مشخص شد بين رانندگان و سرنشينان دوخودرو درگيري لفظي پيش آمده ودر اين حين راننده خودروي پژو وسرنشين آن به بوسيله چاقو سرنشيان خودري ديگر را که 2برادر بوده به شدت مجروح کرده که يکي از مصدومان در حين انتقال به بيمارستان فاطمي‌جان باخت وقاتلين از محل متواري شدند. به نوشته اين منبع، در ادامه پس از انجام کار پليسي و فني قاتل‌ها در کمتر از يک ساعت از وقوع قتل شناسايي و دستگير و در تحقيقات پليسي هدف از قتل را درگيري لفظي عنوان و به جرم خود اعتراف کردند. 

۴ نفر در کرج دچار گاز گرفتگي شدند
سخنگوي سازمان اروژانس کشور از مسمويت چهار نفر در کرج بر اثر گازگرفتي خبر داد. مجتبي خالدي، سخنگوي سازمان اورژانس در گفتگو با ايلنا، گفت: ساعت 4:12 صبح روز گذشته (چهارشبنه 18 بهمن) گازگرفتي در کرج باغستان به مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي البرز اعلام شد. او ادامه داد: چهار مسموم در اين محل دچار گازگرفتي شده بودند که خوشبختانه همه آنها زنده بودند. خالدي افزود: مسمومين دو نفر آقا و دو نفر خانم بودند که پس از اقدامات درماني اوليه مناسب و اکسيژن رساني توسط تکنسين‌هاي اورژانس۱۱۵ به بيمارستان شهيد رجايي کرج انتقال داده شدند. علت حادثه نقص در دودکش بخاري اعلام شده است.


توهين بي‌سابقه معاون شهردار تهران به اصحاب رسانه:
گروه اجتماعي: حاشيه‌هاي سهميه خبرنگاران براي طرح ترافيک هنوز هم ادامه دارد. طي روزهاي گذشته صحبت‌هاي مختلفي از سوي مسئولان شهرداري تهران درباره وضعيت طرح جديد ترافيک پايتخت مطرح شده است. هنوز اين طرح جديد در صحن شوراي شهر به تصويب نرسيده بود که برخي رسانه‌ها از حذف سهميه خبرنگاران در آن گلايه کردند. در نهايت در جلسه بررسي طرح در صحن شوراي شهر تهران بود که با نظر اعضاي اين شورا قرار شد تعدادي سهميه براي خبرنگاران در نظر گرفته شود. با اين حال انتقاد خبرنگاران از اين شيوه اجراي طرح همچنان ادامه داشت. چند روز پيش از اين، پورسيدآقايي معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در گفتگويي اعلام کرد که سهميه خبرنگاران براي طرح ترافيک از سوي اعضاي شوراي شهر در نظر گرفته شده و مورد نظر شهرداري نبوده است.
در اين ميان بسياري از خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با نقد کاستي‌هاي موجود در طرح جديد ترافيک شهرداري تهران که قرار است از ابتداي سال آينده اجرايي شود، اعلام کرده‌اند که حضور خبرنگاران در مناطق مرکزي پايتخت که در محدوده طرح ترافيک قرار دارند، يکي از الزامات اجراي فعاليت آنهاست. به اين ترتيب مي‌توان گفت که خبرنگار براي تردد در شهر، خدمت به مردم و تهيه گزارش و خبر به ابزاري مانند طرح ترافيک احتياج دارد. با اين همه آخرين صحبت‌هاي پورسيدآقايي، معاون شهرداري در حضور خبرنگاران در خبرگزاري فارس درباره اجراي طرح ترافيک حاوي حرف‌هايي بود که کم سابقه بوده است. معاون شهردار تهران روز گذشته گفت که عمده مخالفت خبرنگاران با اجراي طرح جديد ترافيک و يا درخواست آنها براي داشتن سهميه، به دليل مشکل خبرنگاران با پولدارهاست.
محسن پورسيدآقايي، معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران روز گذشته خطاب به رسانه‌ها گفت: رويه غلط از سوي رسانه‌ها در پيش گرفته شده، شما رسانه‌ها چرا به‌عنوان قشر روشنفکر و کساني که دغدغه نظام را داريد انتظار داريد عده‌اي مجاني، عده‌اي با هزينه‌هاي متفاوت 30 هزار توماني تا 2 ميليوني به طرح ترافيک بيايند. بر چه اساسي اين ارقام باهم فرق کنند و هر کسي حق خود بداند که مجاني به محدوده طرح بيايد. پورسيدآقايي گفت: هر خودرويي که در شهر حرکت مي‌کند عارضه ترافيک و آلودگي در پي دارد و همه به دلايلي از خودروي شخصي مي‌خواهند استفاده کنند اين‌هايي که مي‌خواهند مسافرکشي کنند آيا وضعشان بهتر از سايرين است و بايد روزي 40 هزار تومان بدهند، عده‌اي مي‌گويند به دليل شرافت شغلي‌شان نبايد هيچ پولي بدهند آيا اين طبقه‌اي کردن مشاغل خوب است؟ مثلاً به پزشک طرح بدهيم و به راننده بگوييم نيا چون شغل او شريف‌تر است، اکنون هم بحث خبرنگار نيست که اين موضوع را شخصي مي‌بينيد در طرح ترافيک بحث کلي مطرح است که همه يکسان عوارض دهند.
معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: زماني که به خبرنگاران اين طرح ترافيک داده مي‌شود چه کنترلي انجام مي‌گيرد که اين افراد صرفاً براي تهيه خبر از آن استفاده کنند. آيا تضميني وجود دارد؟ وضعيت خبرنگاران با خودروي اورژانس و آتش‌نشاني متفاوت است، افرادي که از خودروي شخصي استفاده مي‌کنند به نظر من خودخواهي مي‌کنند و فرقي نمي‌کند که دارا باشند، مدير باشند يا وکيل. البته بگويم که بخشش از جيب من نيست از جيب مردم است مي‌توانستم بگويم طرح ترافيک مانند قبل باشد و همه خوشحال شوند اما چه ترجيحي وجود دارد که از جيب مردم براي يک اقليت خرج کنيم تا صد هزار خودرو به راحتي در محدوده مرکزي شهر تردد کنند. 
پورسيدآقايي ادامه داد: فکر مي‌کنيد پولدارها چه مي‌کنند اکنون که طرح رايگان است و عده‌اي از رانت استفاده مي‌کنند روزانه مي‌خرند و به طرح مي‌آيند، 7 هزار طرح روزانه فروخته مي‌شود که از اين ميان 6500 طرح توسط سيستم تاکسي اينترنتي خريداري مي‌شود. پولدارها مگر بيکارند که طرح بخرند. عوارض هم نمي‌دهند، جريمه مي‌شوند. مگر در سيستم گذشته جلوي خودروي پولدارها را گرفته‌ايد؟ معاون شهردار گفت: 105 هزار نفر قشر ضعيف و بيچاره نيستند، ميزان پولي که از فروش روزانه از مردمي‌که دستشان به جايي نمي‌رسد و طرح را لازم دارند به دست مي‌آوريم به اندازه پول سهميه 105 هزار نفر است. سال گذشته 15 هزار طرح روزانه فروخته شده و پول اين دو با هم برابر است. آيا اين انصاف است؟ پورسيدآقايي گفت: عينک‌هايتان را برداريد چرا خبرنگاران خود را تافته جدا بافته از جامعه مي‌بينيد ما همه رانت‌ها را قطع کرده‌ايم؛ پليس، مجلس و ادارات.
پورسيدآقايي گفت: براي اولين بار طرحي آمده که همه را مثل هم مي‌بيند و همه بايد يکسان عوارض بدهند چرا با آن مخالفت مي‌کنيد، حاضرم اين طرح ترافيک را بردارم اما در ازاي آن حمل‌ونقل عمومي‌را توسعه بدهم. معاون شهردار در پاسخ به اينکه آيا شهامت اين را دارد که اعلام کند اگر زماني نتوانست عوارض طرح ترافيک را از دولتي‌ها بگيرد آن را اعلام کند؟ گفت: از کسي که جلوي اين همه هجمه ايستاده و حرفش را زده سخت نيست که جلوي چند مقام دولتي بايستد و اين را بگويد. از 105 هزار سهميه 5 هزار تا هم دولتي نيست اين سهميه‌ها بيشتر مال مديران است. در دنيا پارکينگ را گران مي‌کنند که از خودروي شخصي استفاده نشود و اگر مي‌خواهيم ترافيک کم شود بايد کشش استفاده از خودروي شخصي پايين بيايد. استفاده از اين خودروها در دنيا کار لوکس و گراني است. 
پورسيدآقايي در واکنش به سؤال يکي از خبرنگاران که پرسيد مگر حمل‌ونقل عمومي‌در دنيا مانند ايران است که چنين مقايسه‌اي مي‌کنيد، گفت: منطق ما اين است افرادي که از وسايل خودروي شخصي استفاده مي‌کنند و وارد طرح مي‌شوند عوارض بايد بدهند و اقليتي که تاکنون نداده‌اند بايد عوارض خود را به شهر بپردازند و ما اين پول را خرج کساني مي‌کنيم که مي‌خواهند از حمل‌ونقل عمومي‌استفاده کنند. روزي مي‌رسد که حمل‌ونقل عمومي‌توسعه مي‌يابد البته حتي اگر توسعه هم نيابد دليل نمي‌شود که عده‌اي مجاني و عده غيرمجاز وارد محدوده طرح شوند. وي گفت: اگر اين ظلم است که به مردم مي‌گوييم از حمل‌ونقل عمومي‌استفاده کنند به اين دليل که کشش لازم را ندارد طرح ترافيک را برمي‌داريم و مي‌گوييم حمل‌ونقل عمومي‌جوابگو نبود و طرح ترافيک براي همه برداشته شده است.
پورسيدآقايي در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران در مورد اينکه حلال مشکلات شده در حالي که بسياري کارمند وزارتخانه هستند و حقوق بالايي هم مي‌گيرند اما براي افرادي که توان پرداخت اين پول را ندارند فکري نکرده‌ايد، گفت: ما وسايل حمل‌ونقل عمومي‌مناسب را آماده کرده‌ايم. پورسيدآقايي گفت: اکنون 400 ميليارد تومان و با اجراي طرح در آينده حدود 400 تا 420 ميليارد تومان درآمد حاصل از عوارضي است که خواهيم گرفت. معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: اين طرح ضددرآمدي است، عدالت از نظر بنده که معاون شهردار هستم طور ديگري تعريف شده من مسئول بهشت و جهنم نيستم. خدا هم نيستم. مسئول اينکه در جامعه چه کسي شريف‌تر است هم نيستم از نظر من عدالت اين است که هر خودروي شخصي به هر دليلي که وارد طرح ترافيک شود بايد عوارض برابر بدهد و به من ربطي ندارد چه کسي پولدار است يا خير.
پورسيدآقايي: نگاه شما متأسفانه اين است هر کسي که پولدار است و مي‌تواند خودروي هيبريدي بخرد چرا عوارض کمتر مي‌دهد در حالي که اين خودروها ندارند و بايد پولدارها را تشويق کنيم از اين خودروها تهيه کنند. فرد پولدار بلد است که چگونه مثلاً تويوتاي کمري بخرد ما مي‌گوييم به جاي بنزيني هيبريدي بخرد که به نفع جامعه باشد. معاون شهردار تهران گفت: مگر تا به حال دولت يک قران به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي‌کمک کرده؟ دست سر بالا را مگر سرازير کرده است؟ هرچه مترو ساخته شده با بودجه شهرداري بوده و بدهي دولت باقي مانده فکر کرده‌ايد شهرداري از کجا خرج مي‌کند از همين محل. 400 ميليارد تومان از طرح ترافيک مي‌گيرد در حالي که هزينه سالانه حمل‌ونقل عومي‌4200 ميليارد تومان است در دوره قبل و اکنون تمام بار دولت را شهرداري به دوش کشيده در حالي که وظيفه دولت اين بوده که کمک کند.
پورسيدآقايي در پاسخ به خبرنگاران ادامه داد: تفسيرتان از عدالت ضديت با آدم‌هاست شما با پولدارها دشمني داريد. اين تهران آلوده وقتي افراد را به سکته مي‌اندازد آيا پولدارها براي عمل جراحي يا رفتن به مناطق خوش آب و هوا مشکلي دارند يا مردم جنوب شهر بيشتر بيمار مي‌شوند؟ اين گونه چرا نمي‌بينيد. معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: اگر از سوي فرمانداري به تصويب نرسد طرح ترافيک لغو شده و همه براي ورود به محدوده مجاز خواهند شد.


بررسي ميزان ايمني ساختمان برق حرارتي
معاون نظارت شوراي شهر تهران از در اختيار قرار دادن ساختمان برق حرارتي به سازمان‌هاي مسئول براي سنجش ميزان ايمني خبر داد. افشين حبيب‌زاده با بيان اينکه خوشبختانه بنا به گفته مسئولان امر حريق ساختمان مهار شده و آتش نشانان در حال لکه‌گيري هستند، گفت: آتش‌نشانان در مرحله سختي قرار دارند؛ چراکه بايد نسبت به لکه‌گيري و خاموش کردن حريق‌هاي کوچکي که ممکن است زمينه‌ساز حريق مجدد شوند، اقدام کنند. وي با بيان اينکه بايد به فکر ايمني ساختمان باشيم، گفت: مسئله اصلي در حال حاضر بحث ايمني ساختمان است. حبيب‌زاده گفت: بعد از اتمام عمليات لکه‌گيري اين حريق، کارشناسان بايد نسبت به تعيين ميزان ايمني آن تصميم‌گيري کنند.

کاهش آلودگي هواي شهرهاي صنعتي
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از احتمال کاهش نسبي غلظت آلاينده‌ها شهرهاي بزرگ و صنعتي خبر داد. احد وظيفه اظهار کرد: براساس تحليل آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي ۱۸ بهمن با عبور موجي از طراز مياني جو در سواحل شمالي کشور، دامنه‌هاي البرز مرکزي و شرقي، بخش‌هايي از شمال شرق کشور، دامنه‌هاي زاگرس جنوبي و مرکزي و بخش‌هايي از استان کرمان افزايش ابر، وزش باد، بارش پراکنده و کاهش نسبي دما پيش‌بيني مي‌شود که پيامد آن در شهرهاي بزرگ و صنعتي کاهش نسبي غلظت آلاينده‌ها خواهد بود. اين مقام مسئول سازمان هواشناسي گفت: آلودگي هواي شهرهاي صنعتي طي روزهاي آينده تا اندازه‌اي کاهش پيدا خواهد کرد.

گشت‌هاي جلوگيري از ايجاد آلودگي در پايتخت
رييس اداره محيط‌زيست شهر تهران با بيان اينکه موارد متفرقه ضايعات‌سوزي بسيار است، گفت: خلازير در منطقه ۱۹ و تقي‌آباد در منطقه ۱۸ از جمله مناطقي هستند که در آن مراکز غيرمجاز زباله‌سوزي وجود دارد و با کمک مراجع قضايي پرونده‌هايي براي آنها تشکيل شده و موضوعات آن در مراجع قضايي و شوراي تامين در حال پيگيري است. محمدحسين بازگير با بيان اينکه درباره سهم منابع انتشار آلودگي در حال حاضر نمي‌توان درباره آن اظهارنظري کرد، گفت: زباله‌سوزي‌ها تاثير زيادي در آلودگي هوا دارد و گشت‌هايي در مناطق ۱۹ و ۱۸ تهران در حال بررسي هستند اگر با موارد زباله‌سوزي مواجه شوند، حتما برخورد خواهند کرد.


بيمه دانا خسارت آتش سوزي ساختمان وزارت نيرو را پرداخت مي‌کند 
دکتر بيژن صادق نايب رئيس هيات مديره و مديرعامل بيمه دانا گفت: ساختمان وزارت نيرو که از روز گذشته دچار حريق شده است تحت پوشش بيمه دانا است.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر صادق ضمن ابراز تأسف از حادثه آتش‌سوزي ساختمان وزارت نيرو، افزود: مسئولان و کارشناسان ارزياب خسارت اين شرکت در محل آتش‌سوزي حضور دارند و در صدد هستند پس از فراهم شدن شرايط با بررسي کارشناسي اقدامات لازم را جهت تسريع در ارزيابي بموقع و پرداخت خسارت به بيمه گذار به عمل آورند. وي در ادامه اضافه کرد: با توجه به گستردگي حريق و زمان‌بر بودن اطفاء آن توسط نيروهاي زحمتکش آتش‌نشاني، اين شرکت آمادگي خود را به منظور ايفاي تعهدات حداکثري اعلام مي‌کند. گفتني است؛ بيمه دانا طي چند سال اخير خسارت‌هاي آتش سوزي سنگيني همچون؛ آتش سوزي کارخانه داروسازي سها سازمان هلال احمر جمهوري اسلامي‌ايران، تالار بزرگ کشور و... را پرداخت کرده است و توانسته خود را به عنوان يکي از شرکت‌هاي مشتري‌مدار معرفي نمايد.

رشد 47.10 درصدي خسارت پرداختي در نه ماهه سال جاري بيمه آرمان
شرکت بيمه آرمان در نه ماهۀ سال جاري منتهي به آذر 1396، 140 هزار و 795 فقره بيمه نامه صادر کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، عليرضا بيانيان مدير عامل اين شرکت با اعلام اين مطلب گفت: حق بيمه توليدي اين شرکت در نه ماهۀ منتهي به آذر 1396 بيش از 248 ميليارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 66.87 درصد رشد داشته است. بيانيان گفت: بيمۀ آرمان همچنين طي اين مدت بيش از 134 ميليارد تومان خسارت به زيانديدگان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 47.10 درصد رشد داشته است. وي پيش بيني کرد که ميزان حق بيمه توليدي اين شرکت تا پايان سال جاري به 350 ميليارد تومان افزايش يابد. وي آخرين نسبت خسارت شرکت بيمۀ آرمان را نيز حدود 67 درصد ذکر کرد. مديرعامل بيمه آرمان ترکيب پورتفوي اين شرکت را نيز بسيار مناسب دانست و گفت: اين شرکت در سال جاري با هيچ کارخانه خودروسازي قراردادي منعقد نکرده ضمن اين که در رشته‌هاي آتش سوزي، مهندسي، مسووليت و عمر و سرمايه گذاري با رشد مواجه بوده‌ است. به گفته بيانيان، سود عملياتي بيمه آرمان در سال گذشته 10 ميليارد تومان بود که 50 درصد آن تقسيم شده است و پيش بيني مي‌شود که همين رقم هم در سال جاري محقق شود. او همچنين خريد ملک براي شعب را از مهم‌ترين برنامه‌هاي بيمه آرمان دانست و افزود: هم اکنون از 40 شعبه شرکت 34 شعبه آن استيجاري است و با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، تعداد شعب ملکي شرکت تا پايان سال جاري به شش شعبه خواهد رسيد. عليرضا بيانيان انعقاد قرارداد با نيروي انتظامي، دانشگاه علوم پزشکي ايران وشهرداري اهواز را نيز از جمله قراردادهاي جديد اين شرکت برشمرد. مديرعامل بيمه آرمان همچنين با اشاره به حادثه تلخ وقوع زلزله در غرب کشور، از پرداخت 256 ميليارد ريال خسارت بابت زلزله کرمانشاه به بانک مسکن خبر داد و گفت: برآورد ما از تعهدات و خسارت پرداختي بابت واحدهاي تخريب شده مسکن مهر در اين زلزله حدود 300 ميليارد ريال است که الباقي خسارت با تکميل پرونده‌ها به بانک مسکن پرداخت خواهد شد. بيانيان در پايان، اصلاح ساختار شرکت در راستاي اجراي آئين نامه حاکميت شرکتي، افزايش سرمايه اين شرکت از 1200 ميليارد ريال به 2000 ميليارد ريال در بازه زماني دو ساله، افزايش شفافيت مالي در سامانه اطلاع ناشران کدال، تقويت بنيه شبکه فروش، بازنگري فرايندهاي صدور و پرداخت و افزايش خدمات رساني به بيمه گذاران و زيانديدگان را از جمله برنامه‌هاي کمي‌و کيفي بيمه آرمان در سال آتي برشمرد.
نهمين شعبه بيمه حکمت در مشهد افتتاح شد
شعبه مشهد بيمه حکمت صبا با حضور مديرعامل ، اعضاء هيئت مديره و مديران بيمه حکمت و مسئولين لشکري و استاني افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت، در راستاي خدمت رساني هر چه بهتر شرکت بيمه حکمت به مردم کشور ، شعبه مرکزي مشهد با حضور دکتر غلامحسين چايچي مديرعامل ، اعضاء هيئت مديره و مديران بيمه حکمت و مسئولين لشکري و استاني افتتاح گرديد.
در آغاز اين مراسم ، احمد عباسيان مهر مدير منطقه خراسان بانک حکمت ايرانيان با اشاره به اينکه بانک حکمت ايرانيان يکي از سهام داران عمده شرکت بيمه حکمت صبا مي‌باشد گفت : تعامل سازنده بين بانک حکمت ايرانيان و شرکت بيمه حکمت صبا زمينه ساز خدمت رساني هر چه بهتر به مشتريان در استان خواهد شد.
در ادامه دکتر غلامحسين چايچي مديرعامل بيمه حکمت صبا ضمن تبريک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي‌خاطر نشان کرد : خراسان رضوي بخشي از خراسان تاريخي ست که به دليل حضور مردمان شايسته و فرهيخته ، نقش موثري در تمدن تاريخ بشري چه در دوران کهن و چه در دوران شکوفايي تمدن اسلامي‌داشته است و وجود بارگاه ملکوتي امام رضا (ع) در مشهد باعث خير و برکت در اين استان گرديده است.
ايشان با اشاره به اينکه بيلان هزينه بيمه‌اي در سبد خانوار ايراني در مقايسه با هزينه دخانيات در کشور بسيار ناچيز است افزود : نفوذ بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري در ميان اقشار مختلف مردم ، يکي از اهداف مهم شرکت بيمه حکمت صبا مي‌باشد.
در پايان ، حامد قرايي رئيس شعبه مرکزي مشهد ضمن ابراز خوشحالي از افتتاح شعبه مرکزي مشهد ، گزارشي از وضعيت بيمه در استان را ارائه نمود.

رشد پرتفوي 72 درصدي و سهم ثالث 13 درصدي بيمه سرمد
بررسي آخرين آمار موجود در 10 ماهه نخست سال جاري و نگاهي به عملکرد بيمه سرمد در اين دوره تا حد زيادي مي‌تواند شمايي کلي از وضعيت يکساله آن را نشان داده و به نوعي پرونده يک دوره مالي آن را به منصه ظهور بگذارد. همچنين مي‌تواند ادامه مسير اين شرکت را پس از چهار سالي که از فعاليت آن مي‌گذرد، نمايان کند و نشان دهد که آيا بيمه سرمد در مسير رشد و توسعه در حرکت است و چقدر در تثبيت جايگاه خود در صنعت بيمه موفق عمل کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ريسک نيوز،بررسي آخرين آمار موجود در 10 ماهه نخست سال جاري و نگاهي به عملکرد بيمه سرمد در اين دوره تا حد زيادي مي‌تواند شمايي کلي از وضعيت يکساله آن را نشان داده و به نوعي پرونده يک دوره مالي آن را به منصه ظهور بگذارد. همچنين مي‌تواند ادامه مسير اين شرکت را پس از چهار سالي که از فعاليت آن مي‌گذرد، نمايان کند و نشان دهد که آيا بيمه سرمد در مسير رشد و توسعه در حرکت است و چقدر در تثبيت جايگاه خود در صنعت بيمه موفق عمل کرده است. در 10 ماهه نخست سال 96 بيمه سرمد توانسته بالغ بر سه هزار و 323 ميليارد ريال حق بيمه توليد کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 72 درصدي را نشان مي‌دهد. اين شرکت 211هزار فقره بيمه‌نامه صادر کرده که نسبت به مدت مشابه 85 درصد رشد داشته است که ميزان رشد تعداد صدور نسبت به رشد حق بيمه حاکي از توجه شرکت به بيمه نامه‌هاي خرد دارد.
بر اساس حق بيمه توليدي در آمار ارائه‌شده از صنعت بيمه کشور در پايان سال 1395 و درصد رشد آخرين آمار ارائه‌شده در سال 1396 و همچنين ميزان پرتفوي توليدي شرکت در 10 ماهه سال 1396 قطعا بيمه سرمد از سهم يک‌درصدي از بازار بيمه کشور عبور خواهد کرد. آنچه در شکل يک آمده روند رشد ميزان سهم بيمه سرمد از کل حق بيمه توليدي صنعت بيمه کشور است. ميزان سهم بيمه سرمد از کيک بيمه کشور طي چهار سال که رشدي صعودي را تجربه کرده از عدد يک‌دهم درصد در سال 92 به يک درصد در سال جاري افزايش يافته است. که نشانگر 10 برابر شدن سهم اين شرکت از کل بازار بيمه کشور در طي چهار سال است. لازم به ذکر است که پرتفوي بيمه‌هاي زندگي سهمي‌24 درصدي از کل پرتفوي بيمه سرمد را تشکيل داده است. توجه بيمه سرمد به بيمه زندگي، شروع گامي‌مهم در نهادينه کردن بيمه زندگي و فروش آن در جامعه است و مي‌تواند آغاز مسير کاهش شکاف نفوذ بيمه زندگي در ايران و دنيا باشد چراکه در خارج از کشور بيمه زندگي به صورت ميانگين بيش از 50 درصد پرتفوي بيمه‌ها را تشکيل مي‌دهد. سهم پايين 13 درصدي اين رشته که جزو رشته‌هاي زيان ده صنعت بيمه است در مقايسه با سهم 40 درصدي آن در پرتفوي صنعت نشانگر تاکيد بر مديريت ريسک پرتفوي شرکت است. رشته بيمه باربري با فروشي به ميزان 37هزار و 455 ميليون ريال، از سهم يک درصدي از کل پرتفوي توليدي شرکت، برخوردار مي‌باشد. ميزان رشد حق بيمه 10 ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در شکل دو نشان داده شده است. رشد 185 درصدي مربوط به رشته عمر زماني و رشد 111 درصدي رشته مهندسي و خاص از نقاط قوت عملکرد شرکت در 10 ماهه سال 96 بوده است. فاصله قابل توجه نسبت خسارت43درصدي بيمه سرمد در مقابل ميانگين نسبت خسارت 65 درصدي کل صنعت بيمه را نشان مي‌دهد. در دوره زماني يک‌ساله منتهي به انتهاي دي ماه سال 96، شرکت بيمه سرمد در مجموع رشته¬هاي بيمه-اي داراي 117هزار و 94 پرونده خسارت بوده و همچنين درمجموع به ميزان 1409 ميليارد ريال را به‌عنوان خسارت پرداخت ‌نموده است. در اين دوره بيشترين سهم از مبلغ خسارت پرداختي مربوط به رشته بيمه درمان بوده است، به‌طوري‌که اين رشته بيمه‌اي با پرداخت خسارت761 ميليارد ريالي، تقريباً 66درصد از مبلغ خسارات پرداختي را به خود اختصاص داده است. رشته درمان بالاترين نسبت خسارت در بين ساير رشته‌ها را با نسبت 82 درصد داشته است. اين نسبت براي کل صنعت بيمه 85 درصد گزارش شده است.
نسبت خسارت رشته باربري در دوره 10‌ماهه سال 95 در حدود 12 درصد و در دوره 10ماهه سال96 در حدود 10 درصد است که علي‌رغم افزايش تعداد و مبلغ خسارت، با توجه به رشد 96 درصدي حق بيمه در 10 ماهه سال جاري، موجب رشد منفي در نسبت خسارت شده که نشان‌دهنده عملکرد مطلوب است. بيمه‌هاي مسئوليت در سال 96 داراي 36 درصد افزايش تعدادي و 48 درصد افزايش مبلغ حق بيمه نسبت به مدت مشابه سال قبل است. همچنين نسبت خسارت اين رشته در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش چشمگيري نداشته است و 33 درصد است. شايان‌ذکر است نسبت خسارت صنعت در اين رشته در سال 95 ، 57 درصد بوده است و عملکرد شرکت بيمه سرمد با ضريب خسارت 33 درصدي در سال 96 نشان‌دهنده مديريت ريسک مطلوب اين شرکت است. ميانگين نسبت خسارت صنعت در رشته مهندسي 31 درصد و در رشته انرژي 68 درصد است که عملکرد شرکت بيمه سرمد با نسبت خسارت 17درصد در مقايسه با صنعت بيمه، مطلوب ارزيابي مي‌شود. کسب نشان برتر تعاملات الکترونيکي به بيمه سرمد در دومين جشنواره وب و کسب‌وکار بنگاه‌هاي صنعتي، معدني و تجاري در بخش بنگاه‌هاي تجاري بزرگ و اختصاص نشان عالي از هفتمين اجلاس سراسري مديريت مشتري‌مداري با رويکرد رضايتمندي به همراه گواهينامه از شرکت معتبر QAL انگلستان از ديگر اقدامات مهمي‌است که اين شرکت در 10 ماهه نخست سال جاري به آن دست يافته است.
بيمه سرمد اعلام کرده که تا پايان سال جاري قصد افتتاح هشت شعبه را داشته است که از اين تعداد تاکنون شش شعبه افتتاح شده است و دو شعبه ديگر تا پايان سال افتتاح خواهد شد.

درجه‌بندي سال96 نمايندگان بيمه‌‌کوثر 
درجه‌‌بندي و رتبه‌‌بندي نمايندگان شرکت بيمه‌‌کوثر براساس شاخص‌‌هاي تعيين‌شده و اطلاعات سال96 انجام شد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي بيمه‌کوثر؛ نمايندگان مطابق با شاخص‌هاي کيفي و کمي‌تعريف شده در چهار گروه قرار گرفته‌اند.
ابوالفضل آقادادي با بيان اينکه مجموع امتياز هر نماينده براساس شاخص‌هاي تعيين شده هزار است، خاطرنشان‌کرد: براي شاخص‌هاي کيفي و کمي‌به‌ترتيب 300 و 700 امتياز درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينکه شاخص‌هاي کيفي از لحاظ امکانات فيزيکي و منابع‌انساني شامل موقعيت دفتر نمايندگي، وضعيت تابلو، مدرک تحصيلي، عملکرد آموزشي، تخلفات و کارکنان است، افزود: شاخص‌هاي کمي‌نيز از لحاظ مديريت فروش و خسارت شامل ترکيب پرتفو، رشد فروش، وصول مطالبات، نسبت خسارت و خسارت‌هاي معوق متناسب با شاخص‌هاي هر استان بررسي و محاسبه شده است.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رتبه‌بندي نمايندگان را يکي از برنامه‌هاي شرکت به‌منظور تحقق راهبرد هسته دانا و شبکه تواناي همکاران دانست و تصريح‌کرد: واگذاري تدريجي امور به نمايندگان فعال، تدوين و اجراي برنامه‌هاي آموزشي، اعطاي تسهيلات و غيره براساس رتبه نمايندگان صورت مي‌گيرد. 
ابوالفضل آقادادي از برگزاري همايش نمايندگان منتخب سال96 در 14اسفندماه سال‌جاري خبرداد و گفت: در اين همايش از نمايندگان برتر کشوري، استاني و هر رشته بيمه‌اي تقدير به‌عمل خواهد آمد.

آزادي 25هزار زنداني با همکاري ستاد ديه توسط صندوق تامين خسارت بدني
رشد 3هزار درصدي پرداخت خسارت توسط صندوق تامين خسارت بدني نسبت به 46سال گذشته و آزادي 25هزار زنداني حوادث رانندگي با همکاري ستاد ديه.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌صندوق تامين خسارت بدني کشور ، اين نهاد در نزديک به 4 سال اخير با پرداخت افزون بر 27.233 ميليارد ريال خسارت به مردم در سراسر كشور، حمايت جدي از قربانيان مستأصل و درمانده فاقد هرگونه پوشش بيمه‌اي حوادث رانندگي داشته است.
بنابر اين گزارش اين ميزان پرداختي در مقايسه با 46 سال گذشته صندوق (1392-1347) يعني از ابتداي تأسيس تا سه سال و ده ماه اخير، حدود 14/2 برابر مي‌باشد. ميانگين خسارت پرداختي سه سال و ده ماه اخير حدود 8.785 ميليارد ريال ساليانه مي‌باشد كه در مقايسه با 46 سال گذشته كه 276 ميليارد ريال بوده است، 3183 درصد افزايش داشته است.
در طي اين مدت، در كنار رسالت اصلي صندوق كه حمايت جدي از قربانيان مستأصل و فاقد هرگونه پوشش بيمه‌اي در سراسر كشور بوده است، با همكاري دو نهاد صندوق تأمين خسارتهاي بدني و ستاد ديه، افزون بر 24.862 نفر از زندان آزاد و يا از زنداني شدن مقصر جلوگيري شده است و سرانه اين فعاليت در طي سنوات اخير بالغ بر 8.020 نفر مي‌باشد. -اقدام جدي در راستاي جبران تفاوت ديه زن و مرد و پرداخت مابه‌التفاوت آن در اجراي مفاد تبصره ماده 551 قانون مجازات اسلامي‌براي اولين بار در سطح كشور بطوريكه در طول 10/3 سال اخير، افزون بر 116 ميليارد ريال توسط صندوق تأمين خسارتهاي بدني پرداخت گرديده است.
-تمهيدات گسترده‌اي در سطح صندوق جهت كاهش طول دوره رسيدگي و پرداخت غرامت صورت پذيرفته است كه نتيجه اين اقدامات بيانگر كاهش ميانگين طول دوره رسيدگي در طول 4 سال گذشته از 3 ماه به حدود 10 روز بوده و در شرايط حاضر خوشبختانه طول دوره مذكور به 5 روز كاهش يافته است.
-رشد منابع مالي صندوق در اين مدت در قياس با سنوات 1347 تا 1392 (46 سال گذشته) بيانگر رشدي معادل 236 درصد مي‌باشد كه اين امر متأثر از عملكرد صحيح صندوق در 2 حوزه زير مي‌باشد: 
خالص ارزش افزوده منابع صندوق: خالص مانده منابع صندوق در پايان سال 1392 كه ناشي از عملكرد سنوات 1347 تا 1392 مي‌باشد جمعاً معادل5.757 ميليارد ريال بوده است كه اين مبلغ در پايان دوره مياني سال 1396 (9/3 سال عملكرد) معادل 32.701 ميليارد ريال گرديده است كه اين موضوع بيانگر رشد 568 درصدي خالص منابع مازاد صندوق در طول 10/3 سال اخير در مقايسه با 46 سال عملكرد صندوق مي‌باشد.
 بازدهي منابع سرمايه گذاري صندوق با ميانگين نرخ بازدهي منابع سرمايه گذاري شده صندوق در طول 10/3 سال گذشته معادل 5/28 درصد مي‌باشد كه در قياس با سنوات گذشته (1347 لغايت 1392 – 46 سال گذشته) كه بطور متوسط 18 درصد بوده است حداقل 5/10 درصد بازدهي بيشتر بوده است كه ناشي از مديريت بهينه منابع در راستاي ارائه خدمات مناسبتر به گروه هدف مي‌باشد.
بدين ترتيب ملاحظه مي‌گردد كه عملكرد مديريت منابع مالي صندوق در طول دوره اخير در مقايسه با متوسط صنعت و متوسط نرخ بازدهي اقتصادي كشور در بهينه‌ترين شرايط بيانگر بي بديل بودن عملكرد صندوق در مقايسه با تمام صنايع و بازدهي‌هاي اقتصادي كشور مي‌باشد.