طرح تحول نظام سلامت ادامه مي‌يابد
معاون وزير بهداشت گفته است که با وجود مطالبات بالاي بيمارستان‌ها و بخش دولتي از سازمان‌هاي بيمه‌گر، هيچ خدشه‌اي در اجراي طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات درماني به بيماران وارد نشده و خدمات بدون هيچ وقفه‌اي به مردم ارائه مي‌شود. قاسم جان بابايي با بيان اينکه طرح تحول نظام سلامت با وجود بدهي ۱۴ هزار ميليارد توماني سازمان‌هاي بيمه‌گر به بيمارستان‌هاي کشور، با قوت و بدون هرگونه وقفه و خدشه تداوم مي‌يابد، افزود: با وجود مطالبات بالاي بيمارستان‌ها و بخش دولتي از سازمان‌هاي بيمه‌گر، هيچ خدشه‌اي در اجراي طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات درماني به بيماران وارد نشده و خدمات بدون هيچ وقفه‌اي به مردم ارائه مي‌شود.

۱۰ هزار و ۵۰۰ تاکسي در نوبت نوسازي
به گفته معاون فني و بهره‌برداري سازمان تاکسيراني تهران ۱۰ هزار و ۵۰۰ تاکسي در پايتخت بايد نوسازي شود که به رانندگان آنها وام با سود ۱۶ درصد تعلق مي‌گيرد. مهدي ابراهيمي‌با بيان اينکه ظرفيت تاکسي در شهر تهران تکميل است، گفت: 80 هزار تاکسي در سطح شهر تهران داريم که بايد آنها را نوسازي کرده و با خودروهاي هيبريدي و نو جايگزين کنيم. وي گفت: 14 هزار خودرو مشمول نوسازي هستند که از اين ميان 10 هزار و 500 هزار تاکسي در سايت نوسازي ثبت‌نام کرده‌اند که از اين تعداد 4 هزار و 300 نفر ماشين‌هاي خود را دريافت کرده‌اند. به گفته ابراهيمي‌90 هزار تاکسي فرسوده در کشور وجود دارد.

افتتاح کمپ درمان اعتياد زنان در شميرانات
مديرکل امور بانوان استانداري تهران از افتتاح کمپ شبانه روزي درمان اعتياد ويژه زنان با ظرفيت 600 نفر در شهرستان شميرانات خبر داد. ثريا شارقي گفت: تا پيش از اين در شهرستان شميرانات کمپ شبانه روزي ترک اعتياد وجود نداشت، تا پيش از افتتاح اين کمپ افراد مجبور بودند براي درمان اعتياد به تهران يا شهرستان ري مراجعه کنند. وي گفت: ظرفيت اين کمپ حدود 600 نفر است، اين مرکز همچنين امکانات مناسبي به لحاظ هتلينگ، بهداشت، کادر علمي‌و با تجربه دارد. روش ترک اعتياد در اين مرکز مبتني بر دارو درماني نيست و هر دو گروه معتادان مواد سنتي و صعنتي پذيرش خواهند شد.


حذف تدريجي فعاليت‌هاي خارج از ماموريت شهرداري تهران
محمدعلي نجفي گفت: شهرداري تهران وارد فعاليت‌هاي خارج از ماموريت ذاتي خود در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي شده بود، اين فعاليت‌ها به تدريج حذف خواهند شد. شهردار تهران در گفتگو با مهر با اشاره به فعاليت‌هاي شهردار تهران در حوزه فرهنگي و هنري افزود: اقدامات شهرداري تهران موازي کاري با وزارت ارشاد نيست و در چارچوب وظايف مديريت شهري است. وي ادامه داد: البته در گذشته شهرداري وارد فعاليت‌هايي شده بود که جزو ماموريت‌هاي اصلي شهرداري تهران نبود. سياست شهرداري جديد چه در حوزه اقدامات فرهنگي و اجتماعي و چه در ديگر حوزه‌ها، اين است که روي ماموريت‌هاي اصلي شهرداري متمرکز شويم. نجفي گفت: شهرداري بايد روي مطالبات اصلي مردم شهر تمرکز داشته باشد، برخي فعاليت‌هاي حاشيه‌اي شهرداري به تدريج کم شده و در نهايت کنار گذاشته خواهد شد. 

هشدار هواشناسي درباره بارش و باد شديد در 11 استان
سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي جديد به کشور خبر داد و با اشاره به بارش باران و برف شديد در ۱۱ استان نسيت به لغزندگي جاده‌ها، مه گرفتگي،‌کولاک برف و کاهش ديد هشدار داد. به گزارش تسنيم، سازمان هواشناسي در اطلاعيه‌اي اعلام کرد با توجه به پيش بيني تشديد بارش، وضع هواي مناطق متاثر از سامانه بارشي طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه پيش‌بيني مي‌شود. از بعد از ظهر روز دوشنبه بارش برف و باران و وزش باد شديد در جنوب آذربايجان غربي، جنوب آذربايجان شرقي، غرب کردستان، جنوب اردبيل، ارتفاعات استان‌هاي البرز، تهران و مازندران. روز سه شنبه نيز بارش برف و وزش باد شديد در آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، کردستان، اردبيل، نيمه شمالي و شرقي زنجان، ارتفاعات سمنان ، شرق و شمال لرستان و شمال چهارمحال و بختياري و بارش باران و برف در دامنه‌هاي البرز در استان‌هاي قزوين، البرز و تهران، بارش باران و برف و آبگرفتگي معابر و احتمال سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها در کرمانشاه، مرکز و جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، ايلام و بارش باران و در ارتفاعات برف در گيلان و مازندران.

۲۲ مصدوم بر اثر واژگوني اتوبوس
مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس کشور درباره آمار مصدومان واژگوني اتوبوس گفت: شمار مصدومان حادثه واژگوني اتوبوس در استان فارس تا اين لحظه به ۲۲ تن رسيده است. در همين ميان سرهنگ نادر رحماني، رييس مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا درباره جزييات اين تصادف گفت: حوالي ساعت ۱۰:۳۰ شنبه در کيلومتر ۲۵ محور شيراز به سروستان يک دستگاه اتوبوس ولوو از جاده خارج شد. او ادامه داد: برابر گزارشات اوليه در اين حادثه ۱۲ تن به صورت سطحي مجروح شدند.
مديرعامل شرکت توزيع برق استان ايلام:
 شرکت با 34 پروژه در دهه فجر پا به عرصه افتتاحيه‌ها گذاشت 
تجارت-استان ايلام:هادي شيرخاني اظهار داشت: در ايام‌ا... دهه فجر در مجموع 34 طرح برقرساني در استان ايلام افتتاح مي‌شود.مديرعامل شرکت توزيع برق استان ايلام گفت: اين طرح‌ها در بخش‌ها، مناطق و شهرهاي مختلف استان ايلام در طول ايام‌ا... دهه فجر با حضور مسؤولان ارشد استان ايلام افتتاح و به بهره‌برداري مي‌رسند.وي ادامه داد: توسعه روشنايي معابر دره‌شهر به سمت کله جوب، تامين برق مسکن مهر دره‌شهر، تامين برق غسالخانه شيخ مکان دره‌شهر، توسعه و اصلاح شبکه روستاهاي وزير آباد و دشت آباد، تامين برق مسکن مهر آبدانان و ... از جمله اين طرح‌ها است.اين مسؤول اضافه کرد: توسعه و اصلاح روستاي جابر انصار، توسعه و بهينه‌سازي شبکه روستاهاي سرپله، رجايي، گل گل زيوار و سراباغ آبدانان، فيدر پدافند ارتباطي بين آبدانان و زرين آباد، دو مداره کردن سه و نيم کيلومتر فيدر مسکن مهر آبدانان، توسعه و بهينه سازي شبکه روستاي دو گلاب و ...از ديگر طرح‌هاي مورد افتتاح شرکت توزيع برق استان ايلام است.شيرخاني تصريح کرد: اصلاح شبکه برقرساني بلوار جمهوري و خيابان امير المومنين (ع) ، مسکن مهر مجتمع 240 واحدي زندان‌ها، توسعه و بهينه سازي شبکه روستاهاي چاويز، مهدي آباد، چالسرا ، نبوت ، اصلاح سه کيلومتر خط 20 لومار از ابتدا تا انتهاي شهر، توسعه و بهينه سازي شبکه روستاي باباگير و ... از ديگر طرح‌هاي آماده بهره‌برداري در دهه فجر امسال است.

افتتاح سه پروژه درشهرستان تنگستان به مناسبت دهه مبارک فجر
استان بوشهر – تجارت : در دهه مبارک فجر، پروژه بوستان روستايي و دو زمين چمن ورزشي مصنوعي با حضور فرماندار، امام جمعه، مديربنياد مسکن تنگستان و مسئولين شهرستان افتتاح گرديد. به گزارش روابط عمومي‌بنياد مسکن استان بوشهر،احمدي- مدير بنياد مسکن تنگستان گفت: بوستان اميد و چمن مصنوعي در روستاي اشکالي با اعتبار ۳ ميليارد و ۱۱۰ ميليون ريال از محل اعتبارات استاني و دهياري‌ها احداث شده است. همچنين در روستاي منصوري جنوبي، چمن ورزشي مصنوعي با اعتبار ۲ ميليارد ريال در اين روز افتتاح و به بهره برداري رسيد.

تجديد ميثاق شهردار و اعضاي شوراي اسلامي‌باقرشهر با آرمان‌هاي امام (ره )
علي کيواني - باقرشهر ؛ شهردار و اعضاي شوراي اسلامي‌باقرشهر با آرمان‌هاي امام راحل (ره) تجديد ميثاق کردند.شهردار و اعضاي شوراي اسلامي‌باقرشهر با حضور در مرقد مطهر امام خميني (ره) با آرمان‌هاي آن امام تجديد ميثاق کردند. در اين مراسم فرماندار ويژه شهرستان ري به همراه جمعي از معاونين ، دهياران ، بخشدار کهريزک، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي‌باقرشهر در حرم مطهر امام خميني(ره) حضور يافته و سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌را گرامي‌داشتند .شرکت کنندگان در اين مراسم، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه و اداي احترام به مقام شامخ معمار کبير انقلاب اسلامي‌با آرمان‌هاي والاي امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجديد ميثاق کردند.


نرخ عوارض تردد در محدوده جديد اعلام شد
گروه اجتماعي: در حالي که غلامحسين آرام، معاون عمراني فرماندار تهران از بررسي مصوبه نرخ‌هاي طرح ترافيک جديد در هيات تطبيق فرمانداري تهران ظرف هفته جاري خبر داده، روز گذشته محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران در گفتگويي با خبرگزاري ايسنا نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافيک جديد را اعلام کرد. براساس اين گزارش طرح جديد ترافيکي پايتخت طبق مصوبه شوراي عالي ترافيک و شوراي شهر تهران از 15 فرودين سال آينده، لازم الاجرا است و براساس اين مصوبه شهروندان درصورت تردد در محدوده طرح ترافيک جديد براساس زمان ورود و خروج، نوع معاينه فني و... عوارض پرداخت مي‌کنند، عوارضي که نرخ آن به تصويب شوراي شهر تهران رسيده است. محسن پورسيدآقايي ضمن تاکيد بر نقش معاينه فني برتر در کاهش نرخ عوارض تردد در تهران گفت: تفاوت قيمت عوارض براي خودروهايي که معاينه فني برتر دارند با خودروهايي که معاينه فني معمولي دارند 20 درصد يعني حدود يک ميليون تومان است. وي افزود: همه خودروها مي‌توانند، معاينه فني برتر اخذ کنند؛ چراکه تنها تفاوتي که ميان معاينه فني برتر و معمولي وجود دارد، اين است که خودرو در دور 2500 RPM نيز بايد خروجي آن اندازه‌گيري شود؛ لذا بيشتر به تنظيم موتور و اصلاح آن توجه مي‌شود و هر خودرويي که بتواند معاينه فني معمولي اخذ کند، مي‌تواند با تنظيم موتور و تعميرات، معاينه فني برتر هم اخذ کند. پورسيدآقايي ادامه داد: در اين شرايط براي افرادي که با خودرويشان به صورت مداوم در محدوده طرح ترافيک تردد مي‌کنند، به صرفه است که معاينه فني برتر اخذ کنند. معاون حمل ونقل ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه خودروهايي که حتي يک روز از توليد آنها گذشته است نيز بايد معانيه فني برتر بگيرند گفت: براساس قانون خودورها تا 4 سال از معاينه فني معاف هستند اما نکته اينجاست که معافيتي براي معاينه فني برتر وجود ندارد و اگر مالکان خودرو بخواهند که از تخفيف بيشتري در طرح جديد ترافيکي بهره‌مند شوند بايد معاينه فني برتر کسب کنند. به گفته معاون شهردار تهران و براساس مصوبه شورايعالي ترافيک، طرح ترافيکي جديد از ساعت 6:30 آغاز و تا ساعت 19 ادامه دارد و همچنين زمان تردد به سه قسمت يعني از ساعت 6:30 تا 10، 10تا 16، 16 تا 19 تقسيم شده است که براساس پيک ترافيک عوارض متفاوت است.
کف و سقف عوارض تردد در طرح ترافيک
طبق صحبت‌هاي مطرح شده از سوي پورسيد آقايي نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافيک جديد در ساعت کم ترافيک بين روز براي خودروهاي داراي معاينه فني برتر 13.440 تومان و براي خودروهاي با معاينه فني عادي 16.800 تومان خواهد بود. همچنين نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافيک جديد فقط در ترافيک صبح براي خودروهاي داراي معاينه فني برتر 19.200 تومان و براي خودروهاي با معاينه فني عادي 24000 تومان خواهد بود. همچنين نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافيک جديد فقط در ترافيک عصر براي خودروهاي داراي معاينه فني برتر 19.200 تومان و براي خودروهاي با معاينه فني عادي 24000 تومان خواهد بود. همچنين نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافيک جديد براي ورود در ترافيک صبح و خروج در ترافيک عصر براي خودروهاي داراي معاينه فني برتر 28000 تومان و براي خودروهاي با معاينه فني عادي 36000 تومان خواهد بود. 
بررسي در هيات تطبيق فرمانداري تهران
در همين حال غلامحسين آرام در گفتگو با ايسنا، درباره بررسي نرخ‌هاي طرح ترافيک جديد که توسط شوراي اسلامي‌شهرتهران مصوب شده و براي تأييد نهايي به هيات تطبيق فرمانداري تهران ارسال شده است، گفت: احتمالا در هفته جاري نرخ‌هاي طرح ترافيک جديد در هيات تطبيق مورد بررسي قرار مي‌گيرد. وي افزود: پيش از تصويب و ارسال اين نرخ‌ها توسط شوراي اسلامي‌شهر تهران جلسه‌اي درباره تعيين اين نرخ‌ها با هيأت تطبيق فرمانداري تهران گذاشته نشده بود. معاون فرماندار تهران اظهار کرد: تا کنون در مورد افزايش احتمالي نرخ کرايه‌هاي تاکسي، اتوبوس و مترو از سوي شوراي شهر تهران مصوبه‌اي براي تأييد نهايي به فرمانداري ارسال نشده است.


طرح اصلاح قانون سن ازدواج دختران در اداره قوانين مجلس بررسي مي‌شود
گروه اجتماعي: حکايت ازدواج کودکان در ايران پديده تازه‌اي نيست. دهه‌هاست که لباس عروس بر تن دختراني مي‌پوشانند که چه بسا نه مراحل بلوغ جسمي‌را به درستي پشت سرگذاشتند و نه به بلوغ رواني که لازمه شکل‌گيري زندگي مشترک است، رسيدند. بحث حداقل سن ازدواج در نظام حقوقي ايران فراز و نشيب‌هاي بسياري را به خود ديده است. براساس ماده ۱۰۴۱ قانون مدني ايران مصوب سال ۱۳۱۳ سن ازدواج براي دختران ۱۵ سال و براي پسران ۱۸ سال در نظر گرفته شد و در شرايط خاص و با ارائه گواهي دادگاه، دختران از ۱۳ سالگي و پسران از ۱۵ سالگي مي‌توانستند ازدواج کنند.  حالا پس از ماه‌ها پيگيري اعضاي فراکسيون زنان مجلس دهم حالا طبيه سياوشي، عضو اين فراکسيون در گفتگو با خانه ملت اعلام کرده است که‌ طرح اصلاح قانون ازدواج براي طرح آخرين مراحل بررسي به اداره قوانين ارسال شده و سن ازدواج در طرح اصلاح قانون ازدواج 15 سال پيشنهاد شده است. پيش از اين و در روزهاي پاياني پاييز بود که پروانه سلحشوري، رئيس فراکسيون زنان مجلس دهم در گفتگويي اعلام کرده بود که اين فراکسيون در تلاش است تا اقداماتي براي اصلاح قانون را انجام داده و براي افزايش سن ازدواج دختران از 13 به 15 سال را پيشنهاد کرده‌اند. در همين حال طيبه سياوشي، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس درمجلس درخصوص آخرين وضعيت طرح اصلاح قانون سن ازدواج گفت:‌ طرح اصلاح قانون سن ازدواج در حال حاضر آخرين مراحل بررسي خود را در اداره قوانين مجلس مي‌گذارد و پس از طي مراحل اداري در مجلس، براي اعلام وصول به صحن علني ارجاع مي‌شود، 3 پيشنهاد از سوي موسسه تحقيقات اسلامي‌قم به‌عنوان بازوي فکري و پژوهشي مجلس براي اصلاح اين قانون در نظر گرفته شده، بنابراين اداره قوانين مجلس پس از بررسي اين 3 پيشنهاد و مستندات فراکسيون زنان و گذر از مراحل قانوني خود براي طي مراحل نهايي خود به صحن علني مجلس ارسال مي‌شود. اين نماينده مجلس دهم همچنين با اشاره به اينکه پس از اتمام بررسي لايحه بودجه در صحن طرح‌هاي فراکسيون زنان از جمله اصلاح قانون ازدواج در دستور کار بررسي قرار مي‌گيرد، افزود:‌ طرح کاهش ميانگين سن ازدواج پس از اتمام بررسي لايحه بودجه همانند ساير طرح‌هاي ديگر حوزه کودکان و زنان مانند لايحه حمايت از حقوق کودکان و نوجوانان و لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت در دستور کار بررسي قرار مي‌گيرد. وي با بيان اينکه سن ازدواج در طرح اصلاح قانون ازدواج 15 سال پيشنهاد شده است، تصريح کرد:‌ براساس آخرين آمارها بالاترين ميزان خشونت در ايران نسبت به زنان مربوط به خشونت خانگي است و معمولا از بين زنان آسيب ديده کمتر کسي راضي مي‌شود، درباره اين خشونت صحبت کند، چراکه فکر مي‌کنند، اين کار به استحکام خانواده آسيب مي‌زند. عضو فراکسيون زنان مجلس با اشاره به اينکه قوانين زيادي درباره زنان داريم، گفت:‌ اين لايحه خلاء قانوني نسبت به جامعه زنان را پر خواهد کرد، البته دراين لايحه تعريفي از خشونت ارائه شده و اين تعريف سابقه در قوانين ما ندارد و اين خشونت به صرف خود تعريف نشده و مهمتر اينکه انواع و اشکال خشونت در اين لايحه ذکر شده است. پيش از اين زهرا ساعي، عضو کميسيون اجتماعي مجلس با ابراز خرسندي از پيش قدمي‌علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان براي جلوگيري از ازدواج کودکان، تغيير و افزايش سن ازدواج را نيازمند اجماع علما دانست. اين نماينده مجلس پيش قدمي‌علماي اهل سنت براي جلوگيري از ازدواج کودکان را گامي‌موثر و مثبت در کاهش تعداد کودک بيوه‌ها دانست و با بيان اينکه طرح اصلاح سن ازدواج دختران در فراکسيون زنان در حال بررسي و پيگيري است، افزود: در طرح مذکور به دنبال جلوگيري از ازدواج کودکان زير 13 سال هستيم تا دختران بتوانند درک درستي از مقوله ازدواج داشته باشند و تبعات و آسيب‌هاي بعد از آن کاهش يابد البته افزايش و تغيير سن ازدواج موضوعي است که ابعاد فرهنگي، فقهي و اجتماعي گسترده‌اي داشته و در حقيقت نيازمند اجماع علما است.


مهندس طالبي مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان گيلان :
۲۷۳ پروژه در دهه فجر امسال افتتاح شد
تجارت-استان گيلان- فرحي:  273 پروژه شهري و روستايي دردهه مبارک فجر 1396 با اعتباري نزديک به 125ميليارد ريال افتتاح خواهد شد. با تلاش ، پيگيري و همدلي مديران ارشد ستادي، اجرايي و کارکنان دست اندرکار شرکت توزيع نيروي برق استان گيلان تعداد 269 پروژه شهري و روستايي در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعيف هوايي و زميني ، شبکه فشار متوسط هوايي و زميني و ترانسفورماتورهاي هوايي ، زميني و پست كمپكت " براي تقويت ولتاژشبکه "جمعا به مبلغ بيش از 111 ميليارد ريال و 4 پروژه "تامين برق روستايي " به مبلغ 13/9 ميليارد ريال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.در راستاي تحقق شعار دولت تدبير و اميد مبني بر محروميت زدايي و ارائه خدمات به مناطق محروم تعداد 4روستا که در مناطق صعب العبور و کوهستاني شهرستان‌هاي تالش ، رودسر و رضوانشهر قرار دارند ، برق رساني خواهند شد که از اين تعداد ، روستاي چوواژيه از توابع شهرستان تالش بوسيله انرژي خورشيدي مورد برق رساني قرار مي‌گيرند و روستاي کوتاهي محله از توابع شهرستان رضوانشهر، روستاههاي جواهر دشت از توابع بخش چابکسر و روستاي چمتوکش از توابع بخش رحيم آباد رودسر بصورت احداث شبکه فشار متوسط و ضعيف و نصب ترانسفورماتور انجام خواهد گرفت که با برق رساني به اين روستاها مجموعا ، تعداد 1292 خانوار روستايي از نعمت روشنايي برق؛ بهره مند مي‌گردند . لازم به ذکر است تا پيش از دهه مبارک فجر 1396 ، تعداد روستاهاي برقدار استان گيلان 2549 روستا مي‌باشد که تمامي‌روستاهاي بالاي 20 خانوار طبق سرشماري سال 85 ، در سال 1389 برقدار شده‌اند و در حال حاضر برق رساني به روستاهاي زير 10 خانوار پس از تامين اعتبار به ترتيب الويت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبيعي در دست اقدام مي‌باشد .

بازيافت ۱۵۵ هزار ليتر فرآورده نفت کوره از لجن‌هاي دپوشده در منطقه استان مرکزي 
تجارت-استان مرکزي: به گزارش روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه استان مرکزي، مهندس گيتي منش گفت: در راستاي بهره وري و اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و نيز پايبندي و رعايت اصول و موضوعات زيست محيطي به همت پژوهشگر منطقه علي چناني مسئول واحد بهداشت و محيط زيست با استفاده از روش غربالگري، شکست گرانروي مواد نفتي ويسکوز، کاهش کشش سطحي و چگالي نسبي مواد به دام افتاده در ميان لجن‌هاي نفتي دپو شده در حوضچه نگهداشت به حجم ۴۱۰ هزار ليتر، موفق به بازيافت ۱۵۵ هزار ليتر فرآورده نفتکوره شد. وي در ادامه گفت: مقدار مواد نفتي بازيافت شده با نظارت و همکاري واحدهاي کنترل کيفيت و مهندسي انبارنفت پس از کنترل و اخذ آزمايشات لازم به مخازن ذخيره فرآورده نفتکوره منتقل شده است. مدير منطقه استان مرکزي ضمن تقدير و تشکر از طرح ارائه شده به اقدامات گذشته صورت پذيرفته نيز اشاره کرد و گفت: در تيرماه سال ۱۳۹۲نيز مقدار ۲۲۵۰۰ ليترفرآورده نفتگاز از لج‌هاي حاصل از لايروبي مخزن ۷۰۳ اين منطقه با استفاده از روش ثقلي و دوفازي بازيافت شده است که حائز اهميت مي‌باشد . اين مقام مسئول خاطر نشان کرد با اينگونه اقدامات ميتوان از هدر روي مقدار زيادي از فرآورده‌هاي نفتي مخلوط با لجن در بسياري از انبارهاي نفت جلوگيري کرد. در پايان ايشان ابراز اميدواري کرد: ضمن قدر نهادن به ايده‌هاي همکاران خلاق و نوآور از دستاوردهاي پژوهشگران در بهبود فرآيندهاي عملياتي و افزايش بهره وري سازماني بيش از گذشته استفاده کرد.

همزمان با دهه مبارک فجر، مشترکين گاز گيلان از مرز يک ميليون گذشت
تجارت-استان گيلان-فرحي: به گزارش روابط عمومي‌گاز گيلان- حسين اکبر مديرعامل شرکت گاز استان گيلان با تبريک ايام ا... دهه مبارک فجر اظهار داشت: مشترکين گاز طبيعي در استان گيلان به يک ميليون و 2 هزار مشترک افزايش يافته است.وي با اعلام اين خبر اظهار داشت: شرکت گاز استان گيلان براي تحقق اين مهم، در يک سال گذشته زمينه بهره مندي بالغ بر 50 هزار مشترک را از نعمت گاز طبيعي فراهم نموده است.مديرعامل شرکت گاز استان گيلان اظهار داشت: اين شرکت هم اکنون داراي بيش از 930 هزار مشترک خانگي، 65 هزار مشترک تجاري، 5 هزار و دويست مشترک صنعتي و نيروگاهي و95 مشترک در بخش حمل و نقل مي‌باشد.وي با اشاره به اين موضوع که شبکه گاز به همه نقاط استان گسترش يافته است اظهار داشت: عمليات گازرساني در گيلان سبب افزايش رفاه عمومي، اشتعال زايي، حفظ محيط زيست و جنگل‌ها شده است.مديرعامل شركت گاز استان گيلان در پايان اظهار داشت: افزوده شدن بر تعداد مشتركين گاز در استان سبب افزايش مصرف گاز شده است فلذا براي اطمينان از پايداري جريان گاز در فصل سرما، از همه مشتركين و مردم فهيم استان تقاضا داريم تا با مصرف بهينه و رعايت دماي آسايش ( 18 الي 21 درجه) امکان بهره مندي تمامي‌مشترکين گاز در سراسر کشور از اين نعمت الهي را فراهم سازند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام: دانشگاه تعهدي براي تامين نيروي بيمارستان زاگرس ندارد
تجارت-استان ايلام - رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: دانشگاه علوم پزشکي تعهدي در خصوص تامين نيرو براي بيمارستان شهداي زاگرس ندارد و اصل تامين نيرو بايد توسط مسئولان بيمارستان انجام شود اما مشکلات و کمبودهاي بيمارستان توسط دانشگاه قابل پوشش است.دکتر کريم همتي اظهار کرد: بيمارستان شهداي زاگرس يک کلينيک خصوصي وابسته به سازمان تامين اجتماعي است و هيچگونه ارتباط مستقيم اداري و استخدامي‌با اين دانشگاه و حتي تامين اجتماعي ندارد . وي با اشاره به اينکه در زمان افتتاح بيمارستان بحث تامين نيرو ديده نشده است، يادآور شد: دانشگاه آمادگي هرگونه همکاري لازم را با اين بيمارستان دارد اما مشروط به اينکه نيروهاي اصلي مورد نياز توسط تامين اجتماعي بکارگيري شود.رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: تعدادي نيروهاي متخصص و فوق تخصص در اختيار دانشگاه است که اگر اين نيروها در بيمارستان‌ها و مراکز خصوصي بکارگيري شوند مراکز دولتي با مشکل مواجه خواهند شد بنابراين دانشگاه تنها مکمل فعاليت اين بيمارستان است و منبع اصلي تامين نيروي بيمارستان نيست.دکتر همتي تاکيد کرد: بيمارستان شهداي زاگرس يک سرمايه براي استان است و هيچکس تمايل ندارد تعطيل شود اما بايد به دنبال تامين نيرو باشد و اين انتظار که پرسنل و پزشکان بخش دولتي به اين بيمارستان بروند، منطقي نيست.وي تاکيد کرد: دانشگاه متولي سلامت کل استان در بخش خصوصي و دولتي است اما نوع ارتباط بايد تعريف شده و منطقي باشد و بيمارستان شهداي زاگرس نيز بايد به جاي اعمال فشار بر دانشگاه علوم پزشکي تمام توان خود را در زمينه بکارگيري و استخدام پزشکان متمرکز کند.رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: بيمارستان کوثر يکي ديگر از بيمارستان‌هاي خصوصي استان نيز در خصوص تامين پزشک درخواست مشابهي داشتند که در حضور استاندار نيز اعلام کردم دانشگاه تنها مکمل است و خود مسئولان بيمارستان‌ها بايد در زمينه تامين نيرو اقدام کنند.دکتر همتي اظهار کرد: تعدادي از نيروهاي دانشگاه تحت عنوان دوکاهاي جغرافيايي (تمام وقت) به صورت 24 ساعته در اختيار دانشگاه علوم پزشکي هستند و 2 برابر حقوق و مزايا دريافت مي‌کنند که به طور اختصاصي تنها در اختيار مراکز دولتي باشند و به هيچ عنوان حق فعاليت در مراکز خصوصي را ندارند.وي تاکيد کرد: فعاليت اين پزشکان در بيمارستان‌هاي خصوصي خلاف قانون است و در زمينه خدمات رساني به بيماران در بيمارستان‌هاي دولتي اختلال ايجاد مي‌کند اما تعدادي ديگر نيز نيرو وجود دارد که دوکا نيستند و ساعت اضافه دارند که مي‌توانند در صورت نياز با هماهنگي دانشگاه و در ساعات غير اداري و در روزهاي خاصي در بخش خصوصي فعاليت کنند. رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: بنابر درخواست استاندار ايلام به عنوان نماينده عالي دولت در استان، طي هفته آينده با همکاري معاون درمان تعدادي از پزشکان غير تمام وقت دانشگاه به صورت برنامه‌ريزي شده و براي ساعات خاصي در هفته در بيمارستان شهداي زاگرس مشغول فعاليت خواهند شد.دکتر همتي اظهار کرد: اين بيمارستان و ديگر بيمارستان‌هاي مشابه با وجود اينکه رابطه اداري با دانشگاه علوم پزشکي ندارند اما چون بخشي از بار بهداشت و درمان دانشگاه و استان را بر عهده دارند تمام تلاش خود را بکار خواهيم گرفت تا فعال و پويا باشند و خدمات بهينه به مردم استان ارائه دهند.وي تاکيد کرد: فعاليت 140 متخصص تمام وقت دانشگاه علوم پزشکي در بخش خصوصي منع قانوني دارد اما از توان ديگر نيروهاي دانشگاه به عنوان مکمل براي بخش خصوصي استفاده خواهد شد مشروط بر اينکه نيروهاي اصلي مورد نياز توسط خود بخش خصوصي تامين شود. 

مدير روابط عمومي‌شرکت برق منطقه‌اي خوزستان برنامه‌هاي اجرا شده اين شرکت در دهه مبارکه فجر را تشريح کرد
تجارت-استان خوزستان: تورج فتاحي با گراميداشت ايام دهه فجر در خصوص برنامه‌هاي اجرا شده و يا در دست اقدام شرکت، گفت: برگزاري سمينارهاي آموزشي، برنامه‌هاي فرهنگي و مسابقه‌هاي ورزشي مختلف در کنار نصب بنر و آذين بندي شرکت به مناسبت جشن انقلاب، از جمله اقدامات انجام شده غير فني شرکت در دهه فجر است.وي ادامه داد: سمينار آموزشي زن و محيط زيست براي بانوان شاغل در شرکت از جمله برنامه‌هاي آموزشي برگزار شده در اين ايام است، هدف از برگزاري اين دوره آموزشي آگاهي سازي در مورد مسائل زيست محيطي بوده تا محيط زيست سالم تري داشته باشيم.مدير روابط عمومي‌شرکت برق منطقه‌اي خوزستان اضافه کرد: همايش پياده روي و کوهپيمايي بانوان، مسابقات شنا ويژه همکاران آقا و فرزندان پسر در شش رده سني، مسابقات دو و ميداني ويژه همکاران آقا و فرزندان و برگزاري مسابقات تنيس روي ميز از جمله برنامه‌هاي اجرا شده ورزشي در اين ايام است.فتاحي رونمايي از پورتال جديد شرکت را يکي ديگر از برنامه‌هاي دهه فجر دانست و افزود: از مدت‌ها قبل کار طراحي و آماده سازي پورتال جديد شرکت کليد خورده بود و در اين ايام مبارک از آن رونمايي خواهد شد.وي گفت: برگزاري نمايشگاه کتاب در شرکت، برنامه اعزام راهيان نور مخصوص پرسنل و خانواده‌هاي آنان به شهرهاي آبادان و شلمچه، ديدار با خانواده معظم شهداي دفاع مقدس و مدافع حرم، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي براي کارکنان ( طرح تکريم ارباب رجوع، حقوق شهروندي)، و برگزاري جشن ويژه بازنشستگان شرکت بعد از دهه فاطميه از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده و در دست اقدام شرکت است.مدير روابط عمومي‌شرکت برق منطقه‌اي خوزستان گزارش ارائه شده را تنها مربوط به بخش غيرفني شرکت دانست و تصريح کرد: اين برنامه‌ها توسط واحدهاي مختلف شرکت انجام شده که لازم است از آنها تشکر و قدرداني کنم.