مردم وفا دارند اما گلايه‌هايي هم دارند
دبيرکل حزب پيشروي اصلاحات گفت: هرساله بدخواهان و دشمنان نظام جمهوري اسلامي‌تبليغات گسترده‌اي انجام مي‌دهند تا بگويند مردم به علت نارضايتي، حضورشان در راهپيمايي کمرنگ خواهد بود و تاکنون مردم نشان داده‌اند که به تبليغات دشمنان توجهي ندارند و در صحنه حاضر مي‌شوند. علي صوفي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تأکيد بر اينکه مردم به انقلاب و نظام وفادارند اما در عين حال هم انتقادات، گلايه‌ها و انتظاراتي دارند، گفت: با توجه به اعتراضاتي که چندي پيش در کشور شاهد بوديم، حضور گسترده در راهپيمايي مفهوم خاصي داشت. نيروهاي انقلاب حساب شده کار کردند و ضمن به رسميت شناختن اعتراضات مردم، صف‌شان را از بدخواهان جدا کردند.

رييس‌جمهور اجازه پيشنهاد همه‌پرسي دارد
يک فعال سياسي اصولگرا گفت: همانطور که در اصل 59 قانون اساسي پيشنهاد برگزاري همه‌پرسي از طرف رئيس‌جمهور پذيرفته شده است، طرح سوال از ايشان در اصل 88 نيز اصلي پذيرفته شده است.بيژن مقدم در گفت‌وگو با ايسنا گفت: در ذيل اين قانون نوشته شده که براي برگزاري رفراندوم دو-سوم راي نمايندگان لازم است. همچنين رييس‌جمهور مي‌تواند از مجلس درخواست برگزاري رفراندوم را داشته باشد يا صد نماينده مي‌توانند پيشنهاد دهنده برگزاري رفراندوم باشند. اگر دو سوم نمايندگان مجلس به اجراي همه‌پرسي راي دهند، رفراندوم برگزار مي‌شود. وي گفت: تاکنون دولتمردان و قانون‌گذاران احساس نياز نکرده‌اند که موضوعي را به همه پرسي بگذارند.

مديريت، دستاورد دولت دوازدهم براي زنان
معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده از برنامه‌ريزي دولت براي اختصاص 30 درصد پست‌هاي مديريتي به زنان خبر داد و گفت: در صورت تحقق اين هدف دولت دوازدهم، دستاورد قابل توجهي براي بانوان خواهد داشت.به گزارش ايرنا، معصومه ابتکار افزود: در حال حاضر 6 پست معاونت ايجاد کرديم که يکي مربوط به زنان است و اين از تحولات مهمي‌است که نشان مي‌دهد که بانوان در حال ورود به عرصه‌هاي تصميم سازي هستند.ابتکار افزود: علاوه بر اين شاهد حضور زنان در قوه قضاييه هستيم و زنان به عنوان داديار و رايزنان حقوقي مي‌توانند در قوه قضاييه فعاليت کنند. همچنين 65 درصد دانشجويان و 27 درصد اساتيد دانشگاه‌ها زن هستند.


رايزني با روس اتم براي تغيير در فردو
سفير روسيه در تهران از رايزني روس اتم و ايران براي تغيير در سايت فردو خبر داد و تاکيد کرد: هيچ تغييري در برجام نبايد حاصل شود.به گزارش ايسنا، لوان جاگاريان گفت تاکيد کرد که مسکو از سطح همکاري‌هاي ايران و روسيه در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رضايت دارد و اين هيئت از روس اتم که در حال حاضر در تهران به سر مي‌برد، درباره جنبه‌هاي عملي خاص اين پروژه به منظور تنظيم مجدد راکتور فردو رايزني مي‌کند.وي افزود: ايران و روسيه هر دو نسبت به وضعيت کنوني پيراموني برجام نگران هستند. منطقي است که همتايان اروپايي‌مان نيز نسبت به اين موضوع نگراني داشته باشند چراکه تلاش زيادي را براي حصول اين توافق به کار گرفته‌اند. ايران به طور کامل به تعهداتش ذيل برجام پايبند است. اين توافق حاصل رايزني‌هاي بين‌المللي پيچيده و طولاني است و بايد باقي بماند.

اميدواري ترامپ به استمرار حکومت ايران 
رئيس جمهوري آمريکا در مصاحبه با روزنامه 'اسرائيل هيوم' در پاسخ به اين که آيا انتظار دارد زماني که کاخ سفيد را ترک مي‌کند حکومت کنوني ايران بر سر کار باشد، گفت: انتظار دارم که مدتها برقرار باشند. به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ پيرامون جلوگيري از ايجاد پايگاه‌هاي نظامي‌دائمي‌ايران در سوريه و لبنان، تنها به گفتن 'خواهيد ديد' اکتفا کرد. وي از دادن پاسخ به سوالي در مورد 'حق رژيم صهيونيستي براي دفاع از خود در صورت ايجاد چنين پايگاه‌هايي' خودداري کرد و گفت: نمي‌خواهم اکنون در اين مورد اظهار نظر کنم. خيلي زود است.به نوشته تارنماي اسرائيل هيوم، خبرنگار اين روزنامه به ترامپ گفت: ما در اسرائيل معتقديم که توافق سال 2015، منجر به رسميت يافتن انقلاب ايران شد.ترامپ گفت: توافق هسته‌اي براي اسرائيل فاجعه بار است و نحوه انجام، امضاء و توافق بر سر آن براي اسرائيل فاجعه بار و براي من باورنکردني است. معتقدم که اين توافق براي بسياري از طرفها و به خصوص اسرائيل وحشتناک است.ترامپ مهار ايران را عملي دانست و مدعي شد که پس از اخطار واشنگتن به تهران، رفتار ايران بسيار تغيير کرده است.وي گفت: به طور قطع رفتار آنها تغيير کرده ولي در مورد آنکه چه چيزي تغيير کرده اظهار نظر نمي‌کنم.

تهديد و ادعاهاي بي اساس وزير اسراييلي 
وزير اطلاعات اسرائيل با بيان اينکه سقوط جنگنده اين رژيم از سوي پدافند سوريه امري گذرا است، در تهديدات بي‌پايه و اساس گفت: به ايران درسي فراموش نشدني مي‌دهيم.به گزارش ايلنا، «اسرائيل کاتس» در گفت‌وگو با «ايلاف» با تکرار تهديدات اين رژيم عليه ايران گفت: به ايران درسي فراموش‌نشدني مي‌دهيم، قواعد بازي در سوريه تغيير نکرده و نخواهد کرد و اسرائيل به محافظت از برتري هوايي خود در منطقه ادامه مي‌دهد.وي افزود: اگر ايران به تهديدها و عمليات‌هاي هجومي‌خود عليه اسرائيل از خاک سوريه ادامه دهد، تل‌آويو درسي به اين کشور مي‌دهد که فراموش نکند.اين وزير اسرائيلي با بيان اينکه تل‌آويو تسليم موقعيت ايران در سوريه نمي‌شود، مدعي شد: ايران از خطوط قرمز رد شده است و با آتش بازي مي‌کند، ارتش سوريه که به سربازان ايراني پيوسته‌اند در صورت ادامه همکاري با ايران و ارائه امکانات به اين کشور در خاک سوريه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

پهپاد ايراني ساقط شده نمونه RQ-170 
سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي مدعي شد: پهپاد ايراني که به حريم هوايي اسرائيل رخنه کرده بود نسخه کپي شده نمونه آمريکايي آن است.به گزارش ايسنا، جاناتان کانريکاس در گفت‌وگو با سي‌ان‌ان گفت که اين پهپاد توسط ارتش اسرائيل هدف قرار گرفت و بر اساس نمونه آمريکايي آن يعني RQ-170 ساخته شده است.ارتش رژيم صهيونيستي مدعي است که اين پهپاد پس از پرواز از سوريه روز شنبه در ساعت 4:50 بامداد به وقت محلي وارد حريم هوايي اسرائيل شد و سپس توسط يک هلي‌کوپتر هدف قرار گرفت که بقاياي آن در خاک اراضي اشغالي قرار دارد.سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي گفت که آنها از مسير پروازي اين پهپاد متوجه شدند که يک ماموريت ويژه داشته اما جزييات بيشتري در اين باره ارائه ندادند.وي اذعان کرد که اين اولين باري است از زمان آغاز جنگ داخلي سوريه، يک هواپيماي بدون سرنشين ايراني وارد حريم هوايي اسرائيل مي‌شود.
 
ايران در سرنگوني اف-۱۶ نقش نداشت
مشاور رياست جمهوري روسيه گفت که اتهام‌هاي اسرائيل عليه ايران درباره سقوط جنگنده اف ۱۶ اين رژيم بي‌اساس است.به گزارش ايلنا، «بثينه شعبان» در گفت‌وگو با الميادين اتهام‌هاي وارده از سوي رژيم صهيونيستي عليه ايران درباره ساقط کردن جنگنده اف ۱۶ اسرائيل را رد کرد.شعبان اتهام‌هاي اسرائيل عليه ايران در اين زمينه را بي‌اساس خواند.ارتش اسرائيل تاييد کرد که يک فروند جنگنده «اف-۱۶» نيروي هوايي اين رژيم شنبه گذشته توسط پدافند سوريه سرنگون شده است.

لزوم مشارکت در گفت وگوي ملي 
قائم مقام دبيرکل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي‌گفت: کساني که به اصل نظام اعتقاد دارند در گفت و گوي ملي مي‌توانند موثر باشند ولي اين که بگوييم در اين گفت و گو از افرادي که به اصل نظام اعتقاد ندارند استفاده کنيم، اين ايده به جايي نمي‌رسد.حبيب ا... بوربور در گفت و گو با ايرنا در خصوص ضرورت گفت و گوي ملي در شرايط فعلي خصوصا بين احزاب اظهار داشت: کساني بايد در اين گفت و گو حضور داشته باشند که به اسلام، انقلاب، امام (ره) ، نظام اسلامي، امامت و ولايت اعتقاد داشته باشند در غير اين صورت، گفت و گوي ملي به همدلي و همزباني نمي‌رسد.وي افزود: بنابراين در ابتدا بايد به آنچه که فکر مي‌کنيم ما را به نتيجه مي‌رسد، عمل کنيم البته نظرات ديگران را هم بايد داشته باشيم. در جامعه ديدگاه‌هاي مختلفي وجود دارد بايد نظر اقليت را هم جويا باشيم.

سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينکه خودکشي سيدامامي‌در حال بررسي است تا ببينيم چگونه اتفاق افتاده است، درباره بازداشت تعدادي از فعالان محيط زيست گفت: اينکه براي چه کساني و به چه ميزاني اتهامشان اثبات مي‌شود بايد تا پايان بررسي‌ها و دادگاه صبر کرد. حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره بازداشت تعدادي از فعالان محيط زيست و ادعاي خودکشي سيد کاووس سيدامامي، استاد دانشگاه و فعال محيط زيست گفت: افرادي به اتهام دادن اطلاعات طبقه‌بندي شده و از مراکز حساس به سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه از جمله رژيم صيهونيستي و امريکا در روزهاي گذشته دستگير شده و بعضي از آنها در بازداشت هستند.
وي ادامه داد: فرد مورد نظر شما جزو همان بازداشت‌شدگان بوده اما اينکه براي چه کساني و به چه ميزاني اتهامشان اثبات مي‌شود بايد تا پايان بررسي‌ها و دادگاه صبر کرد.
معاون اول قوه قضاييه در پاسخ به اين که علت درگذشت سيدکاووس سيدامامي‌چه بوده است؟ اظهار داشت: من هم شنيده‌ام ايشان خودکشي کرده‌اند اما هنوز از جزييات آن اطلاع ندارم.
محسني اژه‌اي در پاسخ به اين که با توجه به خودکشي سيدکاووس سيدامامي‌و دو نفر ديگر در زمان اعتراضات، موجب ايجاد سوال براي مردم و ايجاد اين شبهه شده است که چرا سازمان زندان‌ها مراقبتي نسبت به بازداشت‌شدگان ندارد. آيا قوه قضاييه برنامه‌اي براي رسيدگي به اين تقصير از سوي سازمان زندان‌ها دارد؟ تصريح کرد: مراقبت مي‌شود اما اين موضوع اخير نيز در حال بررسي است که ببينيم چگونه اتفاق افتاده است. وي در پاسخ به اين که آيا در رابطه با بازداشت‌هاي اخير که در اعتراضات صورت گرفت، قوه قضاييه گزارشي را به نهادهاي بالادستي مانند رهبري يا شوراي عالي امنيت ملي داده است؟ خاطرنشان کرد: قوه قضاييه از طريق دبيرخانه يا از طرق ديگر اطلاعات کامل را به شوراي عالي امنيت ملي داده است. همچنين رييس دادگاه انقلاب گفت که پرونده افراد دستگير شده مرتبط با جاسوسي در دادسراي امنيت مطرح است و هنوز به دادگاه انقلاب نيامده است.حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي در گفت و گو با ايسنا درباره دستگيري چند نفر مرتبط با يک پرونده جاسوسي، بيان کرد: پرونده افراد دستگير شده فعلا در دادسراي امنيت مطرح است.وي افزود: پرونده اين افراد پس از رسيدگي در داسراي امنيت به دادگاه انقلاب ارسال مي‌شود؛ البته تاکنون پرونده به دست ما نرسيده است.غضنفرآبادي از تعداد اين افراد اظهار بي‌اطلاعي کرد و گفت: اتهامات اين افراد، جاسوسي است.


لاريجاني در نطق پیش از دستور؛
رييس مجلس با تاکيد بر اينکه احزاب و رسانه‌ها دستاورد حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن را دستاوريز کشمکش‌هاي سياسي قرار ندهند، گفت: بايد از بگومگوهاي ماليخوليايي و آزاردهنده دور شويم و از اين واقعه ارزشمند استفاده عملياتي کنيم.
به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور مجلس با بيان اينکه لازم است از ملت بزرگ ايران که روز گذشته با حضور خويش حرکتي عظيم، پرصلابت و استثنايي را رقم زدند، سپاسگزاري کنيم گفت: ملت بزرگوار، متمدن و ريشه‌دار ما به يکباره دشمنان را غافلگير کرد و اصالت انقلاب خود را به رخ آنها کشيد. لذا اين سرمايه بزرگي براي صيانت از امنيت و شتاب در آباداني کشور است و صيانت از اين سرمايه بزرگ ضروري است.
رييس مجلس شوراي اسلامي‌افزود: از همه صاحب‌نظران سياسي، احزاب و رسانه‌ها خواهش مي‌کنيم اين دستاورد ملي را دستاويز کشمکش‌هاي سياسي قرار ندهند چرا که اين حرکت نشان از وحدت بود لذا اين سرمايه را با امکانات خود صرف وفاق کنيد که براي توسعه کشور در جهت حل مشکلات امروز ضروري است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن دستوراتي را به مسوولان کشور صادر کرده است گفت: از آنجا که دشمنان ملت استراتژي ياس را دنبال مي‌کنند بايد از همت عالي در جهت وفاق بهره گرفت. بگو و مگوهاي ماليخوليايي روان عمومي‌جامعه را آزرده مي‌کند لذا بايد از اين واقعه ارزشمند استفاده عملياتي کرد.
وي با بيان اينکه مسئولان بايد وقت خود را صرف حل مشکلات اقتصادي کشور کنند گفت: مسئولان بايد از امور فرعي گذشته و از فرصت‌ها براي خدمت صادقانه بهره بگيرند و استراتژي درست در اين شرايط گذشت از امور جانبي و نگاه مساله‌محور به مسائل است که بايد همه قوا در اين جهت فعالانه مشارکت کنند و قطعا واگذاري امور به آينده باعث غفلت از پيام حرکت مردم مي‌شود.
لاريجاني بيان داشت: مسئولان بايد برنامه زمان‌بندي شده براي حل مسائل را داشته باشند و کميسون‌ها در هنگام بررسي بودجه نيز بايد به حل مشکلات اصلي با نگاه عميق‌تر توجه کنند.
رئيس مجلس خطاب به آمريکايي‌ها بيان داشت: آنها بايد حضور فراگير ملت ايران را درک کرده چراکه ملت پاسخ روشني به رفتار سبک آنها داده است و آمريکايي‌ها بي آبروتر از آن هستند که بخواهند براي ملت ايران غمگساري شيادانه کنند و ما اگر اختلافي داريم در خانواده بزرگ و پرظرفيت ايران آن را حل خواهيم کرد.


فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: سران واشنگتن بايد منتظر انتفاضه‌اي بسيار گسترده‌تر از دو انتفاضه اول و دوم و به وسعت سراسر جهان اسلام باشند.
به گزارش فارس، امير خلبان حسن شاه‌صفي در ديدار با وابستگان نظامي‌کشورهاي خارجي گفت: در تحولات اخير غرب آسيا، آمريکا، بعضي کشورهاي منطقه را به عنوان نايب جيره خوار خود انتخاب کرده و سعي دارد از اين طريق، جمهوري اسلامي‌ايران را تحت فشار قرار دهد. وي افزود: اين امر باعث شده تا در دوره رئيس جمهوري جديد امريکا در حاليکه منطقه در جنگ‌هاي نيابتي، فرقه‌اي و نيز مبارزه با گروه‌هاي تکفيري – تروريستي درگير است، کشورهايي که تسليحات آمريکايي را انباشته بودند با استفاده از آن سلاح‌ها و همچنين در خواست خريد بيشتر، منجر به ايجاد جهش اقتصادي براي پيمانکاران صنايع نظامي‌آمريکا در دوران کسري بودجه پنتاگون شوند، به طوري که چشم اندازي تاسف بار و تيره از رقابت تسليحاتي جديد در منطقه را رقم زده اند. شاه‌صفي گفت: درچنين شرايطي مسئولين آمريکاي جنايتکار و برخي از هم پيمانانش و البته حاکمان نوکيسه‌اي که حيات سياسي خود را در برخورداري از حمايت لابي صهيونيستي – آمريکايي مي‌بينند، با هدف ايجاد محدوديت و نظارت بر فعاليت‌ها و برد موشکي ايران، سخن از مذاکرات در خصوص توانمندي موشکي ايران که يک خط قرمز حاکميتي براي کشورمان و مربوط به بقا و امنيت ملي کشور است به ميان مي‌آورند که جاي تامل دارد.  فرمانده نيروي هوايي ارتش تصريح کرد: اگر چه پيش بيني آمريکا اين است که اقدامش در اين آشفته بازار منطقه‌اي با واکنش جدي مواجه نخواهد شد، ولي سران واشنگتن بايد منتظر انتقاضه‌اي بسيار گسترده تر از دو انتفاضه اول و دوم و به وسعت سراسر جهان اسلام باشند، چرا که به رغم خيانت بعضي از کشورهاي منطقه در اين موضوع، قدس همواره معياري براي عزت و ذلت امت اسلام است. وي با ارزيابي دوران پساداعش اظهار داشت: بي شک همه تحليل گران واقع نگر مي‌دانند که داعش به عنوان پيشران تروريستي آمريکا و رژيم منحوس صهيونيستي در منطقه، ابراز گران قيمتي براي سياست‌هاي هرج و مرج سازي غربي – صهيونيستي است. شاه صفي تصريح کرد: اکنون با بسته شدن پرونده نظامي‌و جغرافيايي داعش، شاخص‌هاي اصلي، قواعد بازي در بخش‌هاي باقيمانده در سوريه و غرب آسيا تغيير کرده و آمريکا، رژيم صهيونيستي و وهابي‌هاي سعودي يا بايد قواعد بازي جديد امنيتي و سياسي را بپذيرند و يا همچون هميشه به تنش سازي و جنگ افروزي که امروز آنها را در ناتوان‌ترين شرايط قرار داده است، دل خوش کنند.

مجلس در ادامه بررسي بودجه ۹۷ به دستگاهها اجازه داد؛
کورش شرفشاهي : پس از تعطيلات به مناسبت روزهاي دهه فجر، با حضور ۲۰۰ نماينده، جلسه علني مجلس شوراي اسلامي‌براي ادامه بررسي لايحه بودجه ۱۳۹۷ آغاز شد.نمايندگان تا سه‌شنبه هفته قبل، بخش‌هايي از تبصره‌هاي درآمدي لايحه بودجه را بررسي کرده بودند و اين نخستين جلسه بودجه‌اي مجلس، پس از تعطيلات منتهي به ۲۲ بهمن است.رئيس مجلس شوراي اسلامي‌هفته گذشته مواردي از چالش‌هاي بودجه سال آينده را به کميسيون برنامه و بودجه گوشزد کرد تا در فاصله تعطيلات، بررسي و برطرف شود.
فروش اموال و دارايي‌هاي غيرمنقول
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌در ادامه رسيدگي به بخش درآمدي لايحه بودجه ۹۷، به دستگاه‌هاي اجرايي اجازه دادند از محل فروش اموال و دارايي‌هاي غيرمنقول خود درآمد کسب کنند. در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي، با تصويب بند «ب» تبصره ۱۲ لايحه بودجه ۹۷، دستگاه‌هاي اجرايي مجازند از محل فروش اموال و دارايي‌هاي غيرمنقول مازاد در اختيار خود به استثناي انفال و اموال دستگاه‌هاي زير نظر مقام معظم رهبري و موارد مصداق مندرج در اصل ۸۳ قانون اساسي را به حساب درآمدهاي عمومي‌کشور واريز کنند.از ۲۲۴ نماينده حاضر در جلسه، ۱۴۲ راي موافق، ۲۵ راي مخالف و شش راي ممتنع به مصوبه فوق داده شد. 
تکميل مجتمع‌هاي اداري 
همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌استانداران را موظف کردند براي تکميل يا احداث مجتمع‌هاي اداري شهرستان‌ها، ساختمان‌هاي ملکي دستگاه‌هاي اجرايي را به فروش برسانند. در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي، با تصويب بند «د» تبصره ۱۲ لايحه بودجه ۹۷ مصوب شد به منظور تکميل يا احداث مجتمع‌هاي اداري شهرستان‌ها، استانداران موظفند پيشنهاد فروش ساختمان‌هاي ملکي دستگاه‌هاي اجرايي مستقر در شهرستان‌هاي استان به استثناي اموال دستگاه‌هاي زير نظر مقام معظم رهبري و موارد مصداق مندرج در اصل ۸۳ قانون اساسي را به شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان ارائه و پس از تصويب،‌ درآمد حاصل را به دريف درآمد عمومي‌نزد خزانه‌داري کل کشور واريز کنند.از ۲۲۷ نماينده حاضر در جلسه، ۱۴۱ راي موافق، ۲۷ راي مخالف و ۵ راي ممتنع داده شد.
واريز سود حساب‌هاي قواي سه‌گانه 
نمايندگان مجلس تصميم‌گيري درباره واريز سود حساب‌هاي قواي سه‌گانه به خزانه را به کميسيون تلفيق واگذار کردند.به گزارش ايسنا، در جلسه علني، بند الحاقي ۴ تبصره ۱۲ در بخش درآمدي مورد بررسي قرار گرفت. در اين بند آمده بود سود حساب‌هايي که تحت هر عنوان قبل از تصويب اين قانون از سوي دستگاه‌هاي مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و ماده ۵ قانون مديريت خدمات کشوري به استثناي بانک‌ها و شرکت‌هاي بيمه دولتي افتتاح شده، بايد به حساب خاصي نزد خزانه‌داري کل کشور واريز شود.علي لاريجاني رييس مجلس در اين باره، گفت: در اين بند بايد صندوق توسعه ملي، صندوق نوآوري و شکوفايي و هيات امناي دانشگاه‌ها و موارد اصل ۱۱۰ (نهادهاي زير نظر رهبري) مستثني شوند لذا بايد اين بند به کميسيون تلفيق ارجاع شود تا اصلاحات لازم در آن اعمال شود.در ادامه ارجاع اين بند به راي مجلس گذاشته شد که نمايندگان با ۱۱۵ راي موافق، ۱۱ راي مخالف و ۵ راي ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماينده حاضر با ارجاع آن به کميسيون تلفيق موافقت کردند.
بررسي هدفمندي در روزهاي آينده 
با اعلام رييس مجلس، بررسي هدفمندي يارانه‌ها در بودجه ۹۷ به روزهاي آينده موکول شد. نمايندگان مجلس بررسي بخش درآمدي تبصره ۱۴ لايحه بودجه در مورد هدفمندي يارانه‌ها را در دستور کار داشتند که محمدحسين فرهنگي عضو هيات رييسه مجلس در اين باره، گفت: آقاي تاجگردون رييس کميسيون تلفيق بودجه گفتند که اين تبصره مجددا در کميسيون تلفيق در حال بررسي است لذا رسيدگي به آن به روزهاي بعد موکول شود.علي لاريجاني رييس مجلس نيز در همين رابطه، گفت که بررسي تبصره ۱۴ در مورد هدفمندي به آينده موکول مي‌شود. بر اين اساس نمايندگان بررسي بودجه را از تبصره ۱۵ ادامه دادند.
در تبصره ۱۴ لايحه بودجه در بخش درآمدي به دولت اجازه داده شده در سال ۹۷ از محل هدفمندي يارانه‌ها تا مبلغ ۴۴ هزار ميليارد تومان درآمد کسب کند که قرار است اين موضوع مجددا در کميسيون تلفيق مورد بررسي قرار گيرد.نمايندگان مجلس همچنين بند الحاقي ۸ تبصره ۱۲ لايحه بودجه را مورد بررسي قرار دادند که در آن به سازمان امور عشاير اجازه داده شده فروشگاه‌ها، جايگاه‌هاي سوخت، انبارهاي ذخيره علوفه و کالا، اراضي و مستحدثات مربوطه را که در اختيار شرکت‌هاي تعاوني، عشايري و اتحاديه مربوطه قرار دارند، با قيمت کارشناسي و دريافت ۱۰ درصد قيمت به صورت نقد و مابقي به صورت اقساط پنج ساله به شرکت‌ها و اتحاديه بهره‌بردار واگذار کند.اصل اين بند با ۹۹ راي موافق، ۵۶ راي مخالف و ۱۰ راي ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماينده حاضر مورد تصويب قرار نگرفت و حذف آن از بودجه نيز با ۸۰ راي موافق، ۷۵ راي مخالف و هشت راي ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماينده حاضر مورد موافقت قرار گرفت. بر اين اساس اين بند براي بررسي بيشتر به کميسيون تلفيق ارجاع شد.علي لاريجاني رييس مجلس نيز گفت که ماهيت اين بند مخالف اصل ۴۴ قانون اساسي است.
سرمايه‌گذاري در نيروگاه‌هاي حرارتي
از سوي ديگر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌شرکت‌هاي توليد نيروي برق حرارتي دولتي و شرکت‌هاي برق منطقه‌اي را مکلف به سرمايه‌گذاري در توسعه نيروگاه‌هاي حرارتي و توسعه شبکه انتقال کشور کردند. در ادامه جلسه مجلس، شرکت‌هاي توليد نيروي برق حرارتي دولتي و شرکت‌هاي برق منطقه‌اي مکلف شدند منابع تعيين‌ شده در بودجه مصوب سالانه خود را پس از گردش خزانه به ترتيب به شرکت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي و شرکت توانير بابت رد ديون و يا سرمايه‌گذاري در توسعه نيروگاه حرارتي و توسعه شبکه انتقال کشور پرداخت کنند.اين بند با ۱۲۲ راي موافق، ۱۳ راي مخالف و ۱۱ راي ممتنع از ۱۹۷ نماينده حضر در جلسه به تصويب رسيد.
واگذاري سهام شرکت توانير 
همچنين نمايندگان مجلس بند مربوط به افزايش سرمايه شرکت توانير در بودجه سال ۹۷ را براي بررسي بيشتر به کميسيون تلفيق ارجاع کردند. بند «ج» تبصره ۱۵ لايحه بودجه کل کشور سال ۹۷ در جلسه علني امروز بعدازظهر (دوشنبه) در دستور کار مجلس قرار گرفت.در اين بند به شرکت توانير اجازه داده شده از محل مطالبات خود از شرکت‌هاي توزيع نيروي برق نسبت به افزايش سرمايه در اين شرکت‌ها اقدام کند و وزارت اقتصاد در اجراي قانون اصل ۴۴، سهام مازاد بر ۴۹ درصد شرکت توانير در اين شرکت‌ها را تا سقف ۲۵ هزار ميليارد تومان به بخش غيردولتي با رعايت سياست‌هاي اصل ۴۴ و قوانين و مقررات نحوه واگذاري سهام و با اولويت شهرداري‌ها در قبال مطالبات قطعي آنها از دولت و يا آورده نقدي واگذار کند.در جريان بررسي اين بند محمدرضا پورابراهيمي‌در اخطاري اين بند را مغاير اصل ۴۴ قانون اساسي عنوان کرد.مسعود پزشکيان که اداره جلسه علني مجلس را بر عهده داشت،‌ اين اخطار را به راي نمايندگان گذاشت.بر اين اساس اين بند با ۱۱۱ راي موافق، ۳۵ راي مخالف و ۹ راي ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده حاضر به کميسيون تلفيق ارجاع شد.همچنين بند «ب» تبصره ۱۵ لايحه بودجه در خصوص معافيت مالياتي نقل و انتقال اموال و دارايي‌ها و قراردادهاي به شرط تمليک شرکت مادر تخصصي توانير به شرکت‌هاي توزيع نيروي برق با ۹۸ راي موافق، ۵۱ راي مخالف و ۹ راي ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده حاضر از متن لايحه بودجه حذف شد.