رئيس هيئت مديره اتحاديه مرغ تخم گذار تشریح کرد؛
مدتي است که بازار به حرف هيچ کس گوش نمي‌دهد و هر کس هر کاري که دلش مي‌خواهد انجام مي‌دهد. دلار يکه تاز شده و همچون لکوموتيو يک قطار سريع السير، همه چيز را به دنبال خودش مي‌کشد و دراين بين حقوق بگيران بزرگترين بازنده اين بازي هستند. شرايط به نوعي شده که ياد روزگار احمدي نژاد افتاده ايم. روزهايي که اگر مي‌خوابيديم بايد با ترس گراني از خواب بيدار مي‌شديم. بدتر آنکه بلاياي طبيعي هم به ياري گران فروشي مي‌آيد. يکي از اين موارد قيمت مرغ و تخم مرغ است. 
در اين رابطه رييس اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: بالا رفتن قيمت تخم مرغ در خرده فروشي‌ها به توليد کنندگان مربوط نيست. توليد کنندگان طبق توافق با ستاد تنظيم بازار تخم مرغ را با قيمت کيلويي ۵ هزار و ۳۰۰ تومان در اختيار تشکل‌ها قرار مي‌دهند تا در ميادين توزيع شود.ناصر نبي پور در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص افزايش مجدد قيمت تخم مرغ با وجود واردات اين محصول به کشور اظهار کرد: بالا رفتن قيمت تخم مرغ در خرده فروشي‌ها به توليدکنندگان مربوط نيست. توليدکنندگان طبق توافق با ستاد تنظيم بازار بايد تخم مرغ را با قيمت کيلويي 5 هزار و 300 تومان در اختيار تشکل قرار دهند تا در ميادين توزيع شود.
تهران و البرز ديگر تخم‌مرغ توليدي ندارند
وي افزود: درصدي که توسط ستاد تنظيم بازار براي توليدکنندگان تعيين شده تغييري نداشته و تمام استان‌ها موظف به رعايت آن هستند که تاکنون تخلفي هم گزارش نشده است. بيشتر استان‌ها مانند تهران و البرز ديگر توليدي ندارند. استان‌هاي باقي‌مانده به کمک تشکل‌ها آمده‌اند و تخم مرغ کشور را تامين مي‌کنند.نبي‌پور در رابطه با افزايش قيمت تخم مرغ در خرده فروشي‌ها خاطرنشان کرد: هميشه خرده فروشي‌ها قيمت را بالاتر مي‌برند. زماني هم که از ما کارتني 5 هزار تومان مي‌خريدند با قيمت کارتني 10 هزار تومان به بازار عرضه مي‌کردند.وي با اشاره به مشکلات روزانه توليد تخم مرغ اذعان داشت: هر روز توليد تخم مرغ در داخل در حال کاهش است که دليل آن گسترش بيماري آنفولانزا است. با اين وجود بالا رفتن قيمت در خرده فروشي هم نبايد منع شود.نبي‌پور گفت: زماني که از ما تخم مرغ‌مان را کارتوني 2 هزار تومان مي‌خريدند و به مسئولين التماس کرديم که آن را ذخيره کنند هيچ کس توجهي نکرد اما حالا اين بيماري مسئولين را به تکاپو انداخته است.
نابودي25 ميليون مرغ براي سلامتي 
رئيس اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران افزود: بالغ بر 25 ميليون مرغ براي حفظ سلامتي مردم معدوم شده و 40 درصد مرغ‌ها از بين رفته‌اند. واقعيت اين است که توليدکننده و سرمايه‌اش از بين رفته‌اند و اين موضوع را بايد مصرف کنندگان بدانند که تا بازگشت به شرايط عادي دو تا سه سال زمان مي‌برد.
بحران ارزي عليه قيمتها 
نبي پور در رابطه با فاسد بودن تخم مرغ‌هاي وارداتي تصريح کرد: تاريخ مصرف تخم مرغ‌هاي وارداتي که بر روي آنها هم مشخص بود يک ماه زده شده بود که موعد آن رسيده است اما با ارز حدود 5 هزار توماني هيچ تخم مرغي نمي‌توان وارد کرد و هرچه وارد شود بسيار گرانتر از تخم مرغ داخلي تمام خواهد شد.رئيس اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: اگر امروز تخم مرغ داخلي به کيلويي 6هزار و 500 رسيده اگر از خارج وارد کنند بالاتر از 7 هزارتومان تمام خواهد شد.وي افزود: دولت بايد از توليد داخلي حمايت کند و به خاطر قيمت آن هم در چنين شرايطي با مرغداران برخورد نکند. مرغداراني که امروز توليد مي‌کنند نمي‌دانند فردا هم مرغداري و مرغان را دارند يا خير. ما به عنوان تشکل آمادگي داريم قرار داد دائمي‌با وزارت جهاد و تنظيم بازار امضا کنيم حتي اگر قيمتشان 5 هزار تومان باشد.
توقف توليد در استانهاي اصلي
رئيس اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران در ادامه تشريح کرد: توليد در استان‌ها پراکنده است و در استان‌هاي اصلي توليد متوقف شده است، در حال حاضر اصفهان هم درگير شده که اگر ادامه پيدا کند به جرات مي‌توان گفت 70 درصد از مرغ‌ها از بين رفته‌اند. کل توليد خراسان 12 درصد است و تاثير بالايي بر توليد ندارد اما استان‌هاي تاثيرگذار ديگر توليد ندارند. کرج، قزوين، قم، آذربايجان با 80 درصد معدوم سازي و تهران از توليدکنندگان اصلي بودند که در حال حاضر توليد ندارند و تلفات همچنان ادامه دارد.
معدوم کردن به صرفه نيست
نبي پور گفت: ما نشنيده‌ايم که دولت بخواهد با رساندن جوجه يکروزه به مرغداري‌ها کمک کند اما با شرايطي که حاکم است من هم به عنوان يک مرغدار حتي اگر مجاني هم جوجه‌ريزي کنند اقدام نخواهيم کرد. هزينه توليد با اين وجود که در بهار جوجه‌ريزي کرده و در آبان معدوم کنيم براي توليد به صرفه نيست.


بازرسي براي نظارت بر قيمتهاي پايان سال
رييس اتاق اصناف ايران اعلام کرد: بازرسان اتاق اصناف ايران در ايام پاياني سال همچون هميشه عهده‌دار نظارت بر قيمت کالاها و خدمات صنفي هستند. علي فاضلي گفت: علاوه بر اتاق‌هاي اصناف، بازرسان اتحاديه‌هاي صنفي نيز قيمت کالاها در بازار را کنترل خواهند کرد ضمن اينکه در صورت لزوم تشديد بازرسي هم در دستور کار قرار مي‌گيرد. وي ادامه داد: البته قيمت کالاها را اتاق اصناف تعيين نمي‌کند بلکه از سوي سازمان حمايت تعيين مي‌شود که بر اساس مصوبه ستاد تنظيم بازار خواهد بود. فاضلي اظهار کرد: در ايام پاياني سال يکي از بحث‌هاي اصلي، تامين کالا در تمام سطوح است که در حال حاضر به دليل افزايش توليد و وجود انواع کالاها در بازار، هيچ مشکلي از نظر تامين کالا و همچنين عرضه آن وجود ندارد. وي گفت: براي تامين و عرضه کالاهاي مورد نياز مردم در ايام پاياني سال تدابير لازم اتخاذ شده و قرار است از طريق فروشگاه‌هاي بزرگ و همچنين ميادين ميوه در اختيار عموم قرار بگيرد. 

ترکيه مقصد نخست گردشگران ايراني
اتحاديه هتلداران ترکيه (توروب) اعلام کرد حدود 2.5 ميليون ايراني در سال 2017 از ترکيه ديدن کردند و ترکيه به مقصد نخست گردشگران ايران تبديل شده است. به گزارش فارس از حريت انتظار مي‌رود تعداد گردشگران ايراني بازديدکننده از ترکيه در سال جاري همچنان افزايش يابد. احتمالا تعداد گردشگران ايراني در ترکيه به ويژه در ماه مارس يعني نوروز افزايش چشمگيري داشته باشد.عراق، امارات و ارمنستان پس از ترکيه در سال گذشته ميلادي مقاصد محبوب ايراني براي سفرهاي خارجي بودند.در سال 2016، در مجموع 1.7 ميليون گردشگر ايراني تعطيلات خود را در ترکيه گذراندند.بر اساس اين گزارش، ايراني‌ها به طور متوسط 6 شب را در ترکيه گذراندند و هر نفر 1000 دلار خرج کرده است که اين رقم براي ساير گردشگران خارجي 630 دلار به ازاي هر نفر بوده است.بانکداري دو کشور با هم هماهنگ نيست و به گفته اتحاديه هتلداران ترکيه اين امر برخي از ايراني‌ها را از سفر به اين کشور بازمي‌دارد.به نوشته اين گزارش، از زماني‌که ايراني‌ها کارت‌هاي اعتباري در ترکيه نمي‌توانند استفاده کنند، گردشگران ايراني مقادير چشمگيري پول نقد با خود براي مسافرت حمل مي‌کنند که اين مشکل پول خرج کردن در اين کشور را محدود مي‌کند.

يونجه قيمت شير خام را گران کرد
رئيس اتحاديه دامداران گفت: با توجه به افزايش نرخ نهاده‌هاي دامي،اکنون قيمت تمام شده هر کيلو شيرخام 20 تا 30 درصد افزايش يافته است.حسين نعمتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از افزايش نرخ تمام شده شيرخام خبر داد و گفت: در روزهاي اخير، نرخ نهاده‌هاي توليد از قبيل يونجه 100درصد افزايش يافت که اين امر به شدت نرخ تمام شده توليد شيرخام را بالا برد.وي قيمت تمام شده هر کيلو شيرخام با احتساب حداقل سود، هزار و 650 تومان اعلام کرد و افزود: اکنون کارخانه‌هاي لبني حداکثر هر کيلو شيرخام با نرخ هزار و 340 تومان خريداري مي‌کنند که اين قيمت از نرخ مصوب هزار و 440 توماني سه سال گذشته کمتر است.

حجتي گفت: تا پايان برنامه ششم توسعه، توليد ماهي در قفس به ۲۰۰ هزارتن خواهد رسيد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتي با اشاره به اينکه بعد از انقلاب سرمايه گذاري قابل توجهي در دولت يازدهم و دوازدهم در بخش کشاورزي صورت گرفت، اظهار کرد: باتوجه به عنايت مقام معظم رهبري که توجه ويژه‌اي به بخش آب و خاک دارند، در سال‌هاي اخير سرمايه گذاري مناسبي در بخش صورت گرفت به گونه‌اي که در صورت بهره برداري مناسب از اين منابع ،امکان تامين نياز کشور از منابع داخلي وجود دارد. به گفته وي؛ براي تحقق بهره برداري مناسب از منابع آب و خاک از صندوق توسعه ملي اعتبارات مناسبي در اختيار بخش قرار گرفت. حجتي با اشاره به اينکه تمامي‌اقدامات با محيط زيست سازگار است،گفت: براين اساس با استفاده از ابزارهاي مورد نياز امکان رفع نياز کشور وجود دارد. اين مقام مسئول با اشاره به اينکه در مناطق ديم زار فعاليت‌هاي خوبي صورت گرفت، بيان کرد: يک کشاورز از توليد گل نرگس 25 ميليون دلار درآمد کسب کرد و همچنين از کشت گل محمدي در مناطق ديم زار درآمد مناسبي به دست آوردند.
وي با اشاره به اينکه ظرفيت مناسب در کشت ماهي در قفس داريم،گفت: پرورش ماهي در قفس يکي از ظرفيت‌هاي مغفول در بخش به شمار مي‌رود که سازمان شيلات در سال‌هاي اخير توجه ويژه‌اي به اين امر داشتند .وزير جهاد کشاورزي مجموع توليد آبزي پروري کشور يک ميليون و 200هزارتن اعلام کرد و گفت: اين درحالي است که در پرورش ماهي در قفس ظرفيت يک ميليون تني وجود دارد.
به گفته وي؛ تا پايان برنامه ششم توسعه توليد ماهي در قفس به 200 هزارتن خواهد رسيد.
وي از اختصاص 10 ميليارد دلار به حوزه آب و خاک کشور گفت: اجراي طرح آبرساني به 300 هزار هکتار از اراضي دشت سيستان، طرح انتقال آب تا مزرعه در سطح 46 هزار هکتار براي نخستين بار در کشور طرح توسعه سيستم‌هاي نوين آبياري ، جلوگيري از فرسايش خاک و توسعه آبخيزداري و... همه به دليل عنايت ويژه مقام معظم رهبري به بخش کشاورزي است.


شعبه بيمه‌ ملت در استان يزد افتتاح شد
بيمه ملت در ادامه اجراي برنامه راهبردي گسترش بازار هدف در نقاط مختلف کشور، شعبه خود را در استان يزد راه‌اندازي کرد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، اين شعبه به مناسبت سي‌ونهمين سال‌روز پيروزي انقلاب اسلامي، روز دوشنبه 23 بهمن 96 در شهر يزد با حضور مديرعامل، معاونان و مديران بيمه ملت، دکتر نصيري‌زاده رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد، دکتر نجفيان رييس سنديکاي شرکت‌هاي بيمه استان يزد و جمعي از نمايندگان و کارگزاران بيمه ملت در استان يزد افتتاح شد.
دکتر عليرضا ابراهيم‌پور، در آيين اين افتتاح که به منظور افزايش كيفيت خدمات به بيمه‌گزاران انجام گرفت، تأکيد کرد: افتتاح شعب بيمه ملت، كاملا هدف‌مند و به منظور نظارت دقيق‌تر بر شبكه فروش، ارائه خدمات مناسب‌تر به مشتريان و رفاه حال بيمه‌گزاران؛ در دستور کار اين شرکت قرار گرفته است.
مديرعامل بيمه ملت اظهار کرد: اميدواريم آغاز فعاليت شعبه بيمه ملت در استان يزد، در راستاي دستيابي به اهداف و استراتژي‌هاي بيمه ملت، باعث رفع مشکلات نمايندگان اين استان شود.
مديرعامل بيمه ملت افزود: بازاريابي بهتر، نرخ‌دهي آسان‌تر، تسريع در پرداخت خسارت و پاسخ‌گويي به مشتريان از اهداف اصلي ايجاد شعبه است.
ابراهيم‌پور با اشاره به استقبال خوب نمايندگان از افتتاح شعب بيمه ملت گفت: اين امر، علاوه بر حضور فعال‌تر بيمه ملت در منطقه، باعث انگيزه بيشتر نمايندگان و حمايت آنان در جذب پورتفوهاي مناسب و رونق كسب و كار نمايندگان مي‌شود و اميدواريم در سال آتي شاهد رشد و اعتلاي هر چه شايسته‌تر فعاليت‌هاي بيمه‌اي شركت بيمه ملت و به دنبال آن، افزايش رضايت‌مندي بيمه‌گزاران محترم باشيم.

حضور مسئولان کشوري و لشکري در غرفه بيمه‌ کوثر 
رييس کل بيمه مرکزي و جانشين مدير عامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي‌ مسلح در غرفه بيمه ‌کوثر "در مسير راهپيمايي 22بهمن" حضور داشتند. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ مسئولان و کارکنان اين شرکت پذيراي مردم ولايت مدار و هميشه در صحنه ايران اسلامي‌بودند.
گفتني است؛ شرکت بيمه‌کوثر در مسير راهپيمايي 22بهمن غرفه‌هاي خدمات بيمه‌اي، کودک، بيمه و فرهنگ فاطمي‌و رواق هنرهاي ايراني و اسلامي‌را برپا کرد که با استقبال گروه‌هاي مختلف سني و به‌ويژه کودکان رو‌به‌رو شد.
همچنين در اين غرفه‌ها با ارايه اقلام تبليغاتي نظير بروشور به بازديدکنندگان، خدمات بيمه‌اي شرکت معرفي شد و با اهداي هدايايي از شرکت‌کنندگان تقدير به‌عمل آمد.بيمه‌کوثر در اين مسير غرفه‌هاي خدمات بيمه‌اي، کودک، بيمه و فرهنگ فاطمي‌و رواق هنرهاي ايراني و اسلامي‌را برپا کرد که مورد استقبال گروه‌هاي مختلف سني و به‌ويژه کودکان قرار گرفت.

حس اطميناني که بيمه مي‌دهد بزرگترين خدمت به جامعه است 
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن درخشان، نماينده دفتر ولي فقيه شهر کاشان با اشاره به اهميت بيمه در جامعه اسلامي‌گفت: در سوره رعد آيه 23 به افراد با ايمان اشاره شده است، اين افراد نه تنها خودشان از ايمانشان بهره مند مي‌شوند بلکه نزديکان آنها نيز مورد توجه قرار مي‌گيرند. بيمه نيز با توجه به عوايدي که براي افراد و نزديکان آنها دارد مصداق اين آيه شريفه است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، وي در مراسم افتتاح ساختمان جديد شعبه کاشان اضافه کرد: با توجه به پيشرفت تکنولوژي پيچيدگي‌هاي جامعه امروز بيشتر شده و بالطبع ترس از آينده نيز بيشتر شده است. در دنياي مدرن بيمه ترس از آينده را کم کرده است. 
نماينده دفتر ولي فقيه شهر کاشان خاطرنشان کرد: بايد سعي کنيم از بروز حادثه جلوگيري کنيم اگر حادثه‌اي پيش آمد از بيمه استفاده کنيم تا هم شرکت بيمه توان جبران خسارتها را داشته باشد و هم اينکه افراد زيان ديده خسارت خود را به راحتي دريافت کنند.
وي در پايان گفت: حس اطمينان و آرامشي که بيمه به مردم مي‌دهد بزرگترين خدمت به جامعه است.
تمديد مجوز قبولي اتکايي بيمه پاسارگاد
شرکت بيمه پاسارگاد توانست مجوز قبولي اتکايي خود از مؤسسات بيمه داخلي را توسط بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران براي سال ۱۳۹۷ تمديد نمايد.
طبق گزارش‌هاي دريافتي، بيمه پاسارگاد ضمن دارا بودن شرايط اجرايي آيين نامه اعطاي مجوز قبولي اتکايي و همچنين براساس قابليت‌هاي فني، علمي‌و اجرايي سال‌هاي گذشته توانست مجوز قبولي اتکايي از مؤسسات بيمه داخلي را براي سال آينده توسط بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران تمديد نمايد.
گفتني است، با توجه به سرمايه شرکت بيمه پاسارگاد به مبلغ ۵ /۵۵۱ر۲ ميليارد ريال و کسب «سطح مطلوب» يا «سطح يک» توانگري مالي اين شرکت به تشخيص بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران براي ششمين سال متوالي و دارا بودن کادر فني متخصص و مجرب در امور اتکايي بر اساس تأييد صلاحيت تخصصي آن‌ها توسط بيمه مرکزي ، موجب شد تا اين شرکت بتواند مجوز قبولي اتکايي را دريافت نمايد.
شرکت بيمه پاسارگاد در تاريخ پنجم آبان ماه ۱۳۸۶ مجوز قبولي اتکايي از مؤسسات بيمه داخلي را از بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران دريافت و با صدور اولين گواهي قبولي در تاريخ هجدهم آذر ماه ۱۳۸۶ فعاليت خود را در اين بخش نيز آغاز کرده و اين مجوز همه ساله تمديد شده است.

برگزاري دوره‌هاي آموزشي متقاضيان اخذ کد نمايندگي بيمه
توسعه شبکه فروش از استراتژي‌هاي عمده شرکت‌هاي بيمه مي‌باشد که شرکت بيمه تعاون هم از اين مهم مستثني نبوده و در حال جذب نمايندگان جديد است. 
از طرفي ديگر با توجه به شرايط و مفاد آيين نامه 75 نمايندگي بيمه، دوره‌هاي آموزشي مربوطه، بر اساس سرفصل‌هاي مصوب بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران براي متقاضيان در دستور کار مديريت تحقيق، توسعه و آموزش قرار گرفته است.
در همين راستا اولين دوره آموزش حضوري متقاضيان در سال 96 و پس از اخذ مجوز لازم از بيمه مرکزي در مرکز آموزش شرکت بيمه تعاون به مدت 160 ساعت با موفقيت برگزار گرديد. در اين دوره، شرکت بيمه تعاون با استفاده از مديران خود تلاش نمود تا علاوه بر تدريس سرفصل‌هاي مصوب، انتقال دانش و تجارب عملي به دانش‌پذيران مورد توجه ويژه قرار گيرد.
اين دوره از تاريخ 23/10/96 آغاز و روز 19/11/96 با حضور جناب آقاي دکتر مظلومي‌مدير عامل شرکت بيمه تعاون در مراسم اختتاميه، پايان يافت و براي شرکت کنندگان در دوره گواهي آموزشي صادر گرديد.

جشنواره فروش بيمه عمر دي آغاز شد
کمپين 360درجه تبليغاتي شرکت بيمه دي، با عنوان"باباي هميشه قهرمان" در راستاي معرفي مجدد برند شرکت و فروش بيمه‌هاي عمر از ابتداي بهمن ماه سال جاري شروع شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل؛ در اين خصوص محمدرضا کشاورز معاون فروش و توسعه بازار بيمه دي گفت: در اين کمپين بيمه عمر مورد توجه قرار گرفته و سرپرستان خانواده‌ها به عنوان مخاطبين اصلي جريان اين کمپين مي‌باشند، از همين رو شعار "باباي هميشه قهرمان" با توجه به نقش و جايگاه رفيع سرپرست خانواده که وظيفه اصلي تأمين امنيت و آرامش را به عهده دارند، انتخاب شده است.
وي در خصوص اجراي اين کمپين اظهار داشت: اين کمپين از دو بخش عمده تشکيل شده در بخش اول به معرفي مجدد برند بيمه دي معرفي محصولات بيمه عمر شرکت خواهيم پرداخت، و در بخش دوم جشنواره فروش بيمه‌هاي عمر را خواهيم داشت، که در اين دو ماه پاياني سال برگزار مي‌شود و به دو نفر از خريداران خوش شانس بيمه‌هاي عمر دو دستگاه خودرو ساندرو اهدا خواهيم کرد. همچنين کمپين شامل سه بخش رسانه‌هاي صوتي و تصويري، تبليغات محيطي و حوزه ديجيتال است.

سخنگوي اتحاديه کسب و کارهاي مجازي با بيان اينکه شهرداري‌ها همکاري لازم براي توسعه کسب و کارهاي مجازي را ندارند، ادعا کرد: اکنون شهرداري‌ها تبديل به بزرگترين مانع توسعه کسب و کارهاي مجازي شده اند.
رضا الفت نسب در گفت و گو با ايرنا افزود:شهرداري‌ها در سراسر کشور اقدام‌هايي عليه کسب و کارهاي مجازي انجام مي‌دهند که سبب مي‌شود مشکلات اين کسب و کارها بيش از پيش شود و هر روز درگير رسيدگي به آنها باشند به جاي آنکه به فکر توسعه باشند.
وي ادامه داد: شهرداري‌ها براي مواجه با اين کسب و کارها با استفاده رايزني دستور پلمپ را دريافت و اقدام به بستن اين مراکز مي‌کنند.
الفت نسب از تلاش اتحاديه کشوري کسب و کارهاي مجازي براي رسيدگي به اين موضوع خبرداد و گفت: نامه‌اي نيز در اين زمينه در دست تهيه است تا براي مسئولان ارسال تا راه حلي براي اين موضوع پيدا کنند. سخنگوي اتحاديه کسب و کارهاي مجازي همچنين از رايزني با اتاق اصناف ايران خبر داد و گفت: تلاش مي‌شود با همفکري ساير مسئولان بتوانيم بر اين مشکلات غلبه کرده و راه توسعه کسب و کارهاي مجازي را هموار کنيم.
محمد جواد آذري جهرمي‌وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات شانزدهم بهمن ماه در مشهد گفت: دولت از کسب و کارهاي نوپا حمايت مي‌کند و در اين زمينه از ظرفيتهاي قانوني استفاده مي‌کنيم.
وي افزود: در ديگر کشورها براي توسعه کسب و کارهاي نوپا تسهيلات مختلف ارائه مي‌شود اما ما در اين زمينه با نهادسازي مشکل داريم.
آذري جهرمي‌اظهار کرد: در ايران براي نهادسازي کسب و کار نوپا از ظرفيتهاي قانوني با عنوان شرکتهاي دانش بنيان آزمايشي استفاده شده است.
وي گفت: براي رونق در اين بخش بايد از قوانين موجود استفاده کرد، زيرا تغيير قوانين زمانبر است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: از اين رو کارگروهي با عضويت معاونت علمي‌رئيس جمهوري، وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت کار و وزارت ارتباطات تشکيل و موضوعات مرتبط بررسي شد.