مديرکل مقررات بانک مرکزي مطرح کرد؛
مديرکل مقررات بانک مرکزي گفت: براساس برآوردها ۴.۷ تريليون دلار منابع، در معرض ريسک در حوزۀ فين‌تک وجود دارد که به‌ وسيلۀ فناوري‌هاي نظارتي مي‌توان کمک کرد تا اين منابع در معرض خطر قرار نگيرند.
عبدالمهدي ارجمندنژاد در گفتگو با ايبِنا، با اشاره به کاربردهاي رگ‌تک‌ در مباحث بازرسي، نظارت و تطبيق در نظام بانکي، اظهار داشت: اصراري نداريم که اين حوزه توسط بخش حاکميتي شکل بگيرد؛ ولي سابقه و تجربۀ تاريخي ما نشان داده است که بسياري از مباحث از بخش حاکميتي جريان و تسري پيدا مي‌کند و به بخش خصوصي وارد مي‌شود. همچنين ممکن است بخش خصوصي انگيزۀ لازم را براي پيگيري مسائل حاکميتي نداشته باشد. 
وي افزود: رگ تک، کاربردي نظارتي دارد که در وهلۀ اول، دغدغۀ بخش‌هاي حاکميتي است و پيش از بخش خصوصي، اين حاکميت است که مي‌خواهد نظارت کلي بر روي شبکه بانکي و بازار پول و ارز داشته باشد، بنابراين طبيعي است که در وهلۀ نخست، بخش‌هاي دولتي وارد اين حوزه شوند تا مطمئن باشند سياست‌هاي مصوب حاکميت در چارچوبي صحيح جلو مي‌رود. در واقع، اولين متقاضي اين حوزه خود حاکميت و دستگاه‌هاي نظارتي هستند و طبيعي است که اين حوزه را با انگيزه و پيگيري بيشتري به جلو ببرند؛ هرچند فوايد رگ تک به‌گونه‌اي است که بخش خصوصي نيز مي‌تواند واجد انگيزه‌هاي لازم براي بهره‌گيري از توانمندي‌هاي اين حوزه باشد. ارجمند نژاد با بيان اينکه، خوشبختانه رگ‌تک اين پتانسيل را دارد که از روش‌هاي مختلف اين اطلاع‌رساني را براي افراد انجام دهد که آن‌ها در عمليات روزمره دچار خطا نشوند يا اگر جايي حدود مقرراتي و نظارتي را نقض کردند، سيستم به آن‌ها اخطار دهد و پيشگيري و مصون‌سازي ايجاد کند، تصريح کرد: اگر جايي تخلفي شکل گرفت، سيستم‌هايي که تحت عنوان رگ تک شکل گرفته‌اند، مي‌توانند به مراجع نظارتي هشدار دهند که خطايي شکل گرفته است. قطعا اگر سيستم‌ها شفاف و قوي باشند، نمي‌توان چيزي را در آن‌ها مخفي کرد و زمينۀ بسياري از تخلفات، انحرافات و جرايم، برچيده خواهد شد. ارجمند نژاد ادامه داد: رگ‌تک اين امکان را فراهم مي‌کند که اشخاص حقيقي و حقوقي که در بازار پول و سرمايه فعاليت دارند، گرفتار ريسک شهرت نشوند. همان‌طور که مي‌دانيد اعتماد و اعتباري که مردم به نهادهاي پولي و مالي دارند، مهم‌ترين سرمايه براي اين سازمان‌ها و نهادهاست و اين اعتماد از سرمايه و پول براي آن‌ها مهم‌تر است. وي خاطرنشان کرد: براساس برآوردها ۴.۷ تريليون دلار منابع، در معرض خطر و ريسک در حوزۀ فين‌تک وجود دارد که به‌وسيلۀ فناوري‌هاي نظارتي مي‌توان کمک کرد تا اين منابع در معرض خطر و ريسک فراوان قرار نگيرند و پوشش مناسبي را براي آن‌ها فراهم ساخت.


خدمات مهم بانک مسکن در سال 96
بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه‌اي تخصصي درحوزه مسکن طي ۹ ماهه ابتداي سال ۱۳۹۶ اقدامات مهمي‌جهت رونق بخشيدن به بخش مسکن در کشور انجام داده است. مسعود ايزدي مدير امور ارتباطات و بازاريابي بانک مسکن گفت: تدوين، تصويب و ابلاغ سند راهبردي و برنامه استراتژيک پنج ساله بانک مسکن افق 1400 مهم‌ترين اقدام بانک مسکن در سال 1396 بوده است. در حالي که اعطاي تسهيلات با سپرده از محل حساب‌هاي پس‌ انداز مسکن جوانان به زوجين، اعطاي 100 ميليون ريال تسهيلات بدون سپرده در حالت انفرادي و 200 ميليون ريال در حالت زوجين به گيرندگان سقف تسهيلات از محل اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن، برقراري امکان تجميع تسهيلات فروش‌ اقساطي مسکن از محل حساب‌هاي صندوق پس‌ انداز مسکن، پس‌ انداز مسکن جوانان و صندوق پس‌ انداز ساخت مسکن با تسهيلات بدون سپرده و افزايش سقف تسهيلات جعاله بدون سپرده به 200 ميليون ريال از مهم‌ترين اقداماتي بود که بانک مسکن طي 9 ماهه ابتداي سال جاري براي رونق بخشيدن به بخش مسکن انجام داده است.

کارنامه بانک گردشگري در ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي، درخشان است
بانک گردشگري در طول فعاليت خود، کارنامه درخشاني در حوزه ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي داشته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، تنوع فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه‌هايي مانند محيط‌زيست، گردشگري، ورزش، امور خيريه، حمايت از نخبگان ملي، فرهنگ عمومي‌و توجه به گروه‌هاي اجتماعي آسيب‌پذير از بارزترين نقاط فعاليت بانک گردشگري در امور عام‌المنفعه بوده است.  بر اين اساس، ساخت 12 باب مدرسه مجهز در مناطق محروم کشور در مرحله دوم طرح «کيمياي دانش»، حمايت از تيم‌هاي ملي واليبال ايران و اقدامات نيکوکاري مانند حمايت از مؤسسات خيريه به ويژه ارسال کمک‌ها به مردم آسيب‌ديده از زلزله و حمايت از رخدادهاي علمي‌مانند برگزاري استارت آپ ويکند گردشگري از مهم‌ترين اقداماتي است که در کارنامه فعاليت اين بانک ديده مي‌شود. همچنين بانک گردشگري در دي ماه 96، با اختصاص هزينه‌هاي تبليغاتي آخر سال خود به احداث پرديس گردشگري در منطقه چيتگر تهران، گامي‌مهم در توسعه فضاي سبز و حفاظت از محيط‌زيست برداشت.

گلباف، ميزبان هياتي از خراسان جنوبي شد
دکتر امير حسنخاني نماينده مردم فردوس، بشروييه و طبس در مجلس شوراي اسلامي‌وهيات همراه از خانه توسعه گلباف و کانون‌هاي کاروزندگي در اين منطقه بازديد کردند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌استان کرمان بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسين حسين زاده مديرعامل معين اقتصادمقاومتي گلباف با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اين بخش گفت: تحقق اقتصادمقاومتي ، مشارکت جمعي مي‌طلبد و بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معين اقتصاد مقاومتي گلباف با مشارکت چهار مجموعه (انجمن حاميان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفريني اجتماعي، گروه توسعه کارآفريني ثمين، شرکت پردازش اطلاعات مالي پارت و پژوهشکده سياستگذاري دانشگاه صنعتي شريف )به عنوان شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت در مسير اقتصاد مقاومتي گام بر مي‌دارند. حسين زاده با تشريح وظايف اعضاي شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت افزود: هدف اين شبکه، توليد در روستاها و شهرهاي کوچک و مصرف در شهرهاي بزرگ است. وي ايجاد اشتغال خرد را گامي‌مهم درتحقق اقتصاد مقاومتي برشمرد و اظهارداشت: برنامه پنج ساله شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت ايجاد 500شغل پايدار در گلباف است .

بانک حکمت ايرانيان سايت DR خود را عملياتي نمود
در ايام ا.. مبارک دهه فجر سايت پشتيبان زمان بحران بانک حکمت ايرانيان با حضور مديريت عامل بانک عملياتي گرديد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، در اين مانور چند ساعته که با اتکاء به توانمندي حوزه فنــــاوري اطلاعــات بانک و همکاري معاونتهــــاي ديگر، شرکتهــاي تابعـه و پيمانکاران بانک صورت پذيرفت ، بيش از ۱۲ ساعت بانک حکمت ايرانيان و شعب اين بانک از طريق سايت بحران به مشتريان خود سرويس بانکي ارائه نمود و در ساعت ۱۵ بعدازظهر روز جمعه مجددا به سايت اصلي تهران با موفقيت منتقل گرديد.

آغاز دور دوم فروش اوراق گواهي سپرده سرمايه گذاري بانک ايران زمين
دور دوم فروش اوراق گواهي سپرده سرمايه‌گذاري بانک ايران زمين از روز سه شنبه 24 بهمن 1396 آغاز و تا پايان روز يکشنبه 29 بهمن ادامه خواهد داشت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، نرخ سود علي الحساب اين اوراق 16 درصد سالانه به صورت روز شمار، پرداخت سود به صورت ماهانه و نرخ بازخريد اين اوراق قبل از سررسيد 14 درصد است. عرضه اين اوراق در واحد‎هاي 1(يک) ميليون ريالي و از تاريخ 24 لغايت 29 بهمن ‎ماه به مدت 5 روز کاري خواهد بود. علاقه‎مندان، مي‎توانند؛ جهت کسب اطلاعات بيشتر و خريد اوراق به شعب بانک ايران زمين، در سراسر کشور مراجعه کنند. شايان ذکر است اين اوراق يکساله، با پرداخت سود بصورت ماهانه، معاف از ماليات و بي نام عرضه خواهد شد. ضمنا دارندگان اين اوراق مي‌توانند از آن به عنوان تضمين تسهيلات در بانک ايران زمين، استفاده کنند.

آغاز ساخت 25 خانه بهداشت در مناطق زلزله‌زده توسط بانک آينده
بانک آينده، پروژه ساخت 25 خانه بهداشت را با هدف کمک به تأمين آسايش‌خاطر هم‌وطنان عزيز زلزله‌زده استان کرمانشاه، آغاز کرد. در پي وقوع زلزله دلخراش در مناطق غربي کشور و آسيب ديدن ساختمان‌ها و مراکز خدماتي و بهداشتي در اين حادثه، بانک آينده در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي خويش و هم‌چنين با هدف حمايت و همراهي با هم‌وطنان آسيب‌ديده در اين زلزله، ساخت و آماده‌سازي 25 خانه بهداشت در بخشي از اين مناطق را در دستور کار خود قرار داد. در همين راستا، عمليات اجراي اين پروژه از سوي بانک آينده و با هماهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و نيز تأييد دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي، درماني استان کرمانشاه و هم‌زمان با آغاز چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌در مناطق تعيين شده، آغاز خواهد شد. شايان ذکر است؛ بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، بانک آينده، تلاش دارد، تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن، عمليات ساخت و تحويل خانه‌هاي بهداشت به هم‌ميهنان گرامي‌استان کرمانشاه را با موفقيت و کيفيت مورد نظر، به‌انجام رساند.

 سرمايه گذاري در زير ساخت‌ها نشانه توسعه يافتگي است
 مدير عامل بانک رفاه گفت: يکي از معيارهاي توسعه يافتگي کشورها، سرمايه گذاري در زيرساخت‌هاي اقتصادي است.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ دکتر محمد علي سهماني در جريان بازديد از بزرگترين نيروگاه بادي بخش خصوصي کشور در طارم سفلي قزوين، با بيان اين مطلب افزود: يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي زيرساخت اقتصادي کشور بخش انرژي به ويژه انرژي‌هاي نو و تجديدپذير است.  مدير عامل بانک رفاه در اين بازديد ، با بيان اينکه نظام بانکي 85 درصد تامين اعتبار طرح‌هاي اقتصادي در کشور را بر عهده دارد، خاطر نشان ساخت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامي‌به ويژه در سال‌هاي اخير بانک‌ها در بيشتر تحرکات اقتصادي نقش آفرين بوده و در رونق توليد، رفع فقر و توسعه اشتغال اقدام‌هاي اثربخشي داشته اند. دکتر سهماني همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ساخت بزرگترين نيروگاه بادي بخش خصوصي کشور در طارم سفلي، اظهار داشت: دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران درکنار هم در اجراي اين نيروگاه مشارکت دارند و اميدواريم سهم نظام بانکي در بهره برداري از طرح‌هاي ارزش آفرين روز به روز بيشتر شود و اين دو بانک زير مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بتوانند سهم در خور و شايسته‌اي را در توسعه اقتصادي و اجتماعي کشور عزيزمان ايفا کنند. گفتني است نيروگاه بادي61.2 مگاواتي سياهپوش طارم سفلي قزوين به عنوان بزرگترين نيروگاه بخش خصوصي با برخورداري از 18 توربين3.4 مگاواتي تا پايان سالجاري آماده بهره برداري است.

ديدار مدير مالي شرکت نفت با مديرعامل بانک تجارت
مديرعامل بانک تجارت و مدير امور مالي شرکت نفت ايران طي ديداري در ساختمان مرکزي بانک تجارت، راهکارهاي توسعه همکاري‌هاي دو طرف را مورد بررسي قرار دادند. به‌گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، رضا دولت‌آبادي مديرعامل اين بانک طي نشستي کاري، ميزبان محمود بيلکار مدير امور مالي شرکت ملي نفت ايران بود. دولت آبادي در اين ديدار با اشاره به سابقه ديرين همکاري بانک تجارت با وزارت نفت و شرکت‌هاي تابعه بر آمادگي اين بانک براي گسترش و ايجاد تنوع در خدمات ارائه شده به بخش نفت و انرژي کشور تاکيد کرد. مديرعامل بانک تجارت برخي خدمات ويژه بانک تجارت به وزارت نفت و شرکت‌هاي تابعه را مورد اشاره قرار داد و و گفت: دستيابي به راهکارهاي مالي و اجراي پروژه‌هاي کلان نفتي يکي از دغدغه‌هاي مجموعه وزارت نفت و شرکت‌هاي تابعه است و بانک تجارت نيز در طول همکاري با اين بخش، همواره براي ارائه پيشنهادها و راه حل‌هاي کارآمد در تلاش بوده است. دولت‌آبادي افزود: مجموعه مالي و بانکداري شرکتي در بانک تجارت با همکاري شرکت نفت ايران، بعد از گذشت چندين نشست‌ تخصصي، خوشبختانه توانستند با يک خرد جمعي روشي جديد و کارگشا براي تامين مالي امن و هدفمند پروژه‌هاي صنعت نفت کشور طراحي کنند. محمود بيلکار مدير امور مالي شرکت ملي نفت ايران نيز افزود: پروژه‌هاي نفتي نقش مهمي‌را در وضعيت اقتصادي کشور و اجراي طرح‌هاي عمراني و توسعه محور ايفا مي‌کند و توسعه همکاري بين شرکت نفت و بانک تجارت به اين مسير کمک مي‌کند.

تاکيد مديرعامل بانک اقتصادنوين بر نقش تعيين‌کننده روساي شعب
مديرعامل بانک اقتصادنوين در جمع کارکنان سرپرستي و شعب منطقه هشت استان‌هاي اين بانک در کرج، نقش روساي شعب در پيشبرد اهداف و موفقيت‌هاي بانک را تعيين کننده توصيف کرد و گفت: رفتار روساي شعب به عنوان واحد کسب و کار در موفقيت بانک بسيار مهم و تاثيرگذار است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، عليرضا بلگوري مديرعامل اين بانک، در جمع مسئولان و کارکنان اين سرپرستي، افزود: شعب بانک واحد دسترسي مشتريان به خدمات بانک در سراسر کشور به شمار مي‌روند، روساي شعب بانک بايد بکوشند با اقدامات درست و به موقع زمينه را براي ارايه خدمات با کيفيت و به موقع و افزايش ضريب رضايتمندي به مشتريان فراهم کنند. وي به لزوم بررسي و شناخت مقتضيات منطقه‌اي در ارايه خدمات توسط روساي شعب اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگي شعب بانک در سراسر کشور، لازم است همکاران در شعب بانک تحت نظر رئيس شعبه، نسبت به بررسي و شناخت اقتضائات آن منطقه اقدام و پيشنهادهاي عملياتي متناسب با نيازهاي منطقه تحت پوشش خود را ارايه کنند. وي گفت: واحد طرح و برنامه بانک بر اساس اين پيشنهادها نسبت به طراحي و معرفي محصولات و خدمات جديد اقدام خواهد کرد. مديرعامل بانک اقتصادنوين گفت: چابک‌سازي سازمان مزيت‌هاي متعددي براي ذي‌نفعان به همراه خواهد داشت که از جمله اين مزيت‌ها مي‌توان به ارايه خدمات با کيفيت، سريع و کاهش قيمت پول در بانک اشاره کرد، که اين موارد در نهايت ضريب بهره‌وري بانک را بهبود مي‌بخشد.

افتتاح نخستين شعبه نمونه بانکداري‌اسلامي‌بانک انصار در اروميه
باگشايش شعبه نمونه بانکداري اسلامي‌تحت نظارت مشترک علماي شيعه وأهل سنت در اروميه، استان آذربايجان غربي هم به شبکه بانکداري نمونه اسلامي‌پيوست . در آيين افتتاح اين شعبه که با هدف ارائه خدمات بانکي به هموطنان أهل سنت استان آذربايجان غربي صورت گرفت، بر اعتمادآفرين بودن اين حرکت بانک انصار و تسري آن به همه استان‌هاي داراي ساکنين أهل سنت تأکيد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، در نشست آغازين اين افتتاحيه که در سالن جلسات مجتمع حمزه استان آذربايجان‌غربي برپاشد، دکترابراهيمي، بانک‌انصار را بانکي معرفي کرد که قاعده سود حداکثري بانک‌هاي تجاري را به هرقيمتي تعقيب نمي‌کند و با اولويت دادن به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و با اتکال به خداوندبزرگ، شاهد برکت‌افزايي التزام عملي به موازين شرعي در حوزه بانکداري بوده است. وي گفت: تأسيس بانک انصار با پيشينه صندوق قرض‌الحسنه و موسسه اعتباري، واکنش مسئولان وقت به تحولات محيطي، توسعه نيازهاي مشتريان و احساس مسئوليت مبتني بر مديريت جهادي و استحکام بانکداري اسلامي‌بود. مديرعامل بانک‌انصار با تشکر ازپيام رييس کل محترم بانک مرکزي و حمايت‌هاي ايشان از اين نوآوري بانکي؛ با برشمردن مزيت‌هاي رقابتي اين بانک در عرصه قرض‌الحسنه، شفافيت اطلاعاتي، اقتصادمقاومتي، سلامت اداري، بانکداري اسلامي‌و اشتغالزايي افزود: اگر امروز شاهد بازگشايي برخي از کارخانه‌هاي بسته شده اين استان و بازگشت کارگران آن‌ها به سرکارشان هستيم، برگرفته از رويکردبانک انصار در حمايت از شرکت‌ها و بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و خدمت به مردم و اقشار متوسط وضعيف است.

تقدير از بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها حامي‌فدراسيون کشتي
 در جريان سي‌و هشتمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي، بانک پاسارگاد به عنوان برترين حامي‌مالي فدراسيون کشتي مورد تقدير قرار گرفت. به گزارش روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، در سي و هشتمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي که در تاريخ 20 بهمن 1396، در سالن شهيد پورشريفي تبريز برگزار شد، در مراسمي‌با حضور دکتر مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان، دکتر مسعود پزشکيان نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، دکتر مجيد خدابخش استاندار آذربايجان شرقي، حميد بني تميم نايب رئيس فدراسيون کشتي و جمشيد نظمي‌مديرکل ورزش و جوانان استان آذربايجان شرقي، از حمايت‌هاي همه جانبه بانک پاسارگاد تقدير شد. در اين مراسم، کاپ و لوح تقدير فدراسيون به بانک پاسارگاد اهدا گرديد. در اين لوح با امضاي رسول خادم رييس فدراسيون کشتي، خطاب به دکتر مجيد قاسمي‌مدير عامل بانک پاسارگاد، آمده‌است: «بدينوسيله بر خود فرض مي‌دانم نهايت سپاس و قدرداني خود را از جنابعالي، مسئولين و دست‌اندرکاران محترم بانک پاسارگاد، به عنوان"حامي‌مالي برتر فدراسيون و تيم‌هاي ملي کشتي در سال فني 96-95"، که دوشادوش، همگام و همدل با سازمان مديريت کشتي کشور، در راه افتخارآفريني قهرمانان بزرگ کشتي ايران، همراه بوده‌ايد، اعلام دارم. عزت و سربلندي شما را از خداوند متعال خواستارم.» گفتني است بانک پاسارگاد در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، از سال 1391، به طور همه جانبه از تيم‌هاي ملي کشتي ايران، حمايت کرده و در اين سال‌ها، با قدرداني و اهداي سهام در مسابقات بين‌المللي در کنار قهرمانان و مربيان کشتي کشور ايستاده‌است.

افزايش چشمگير سرمايه بانک شهر در سال‌هاي اخير
معاون مالي و اقتصادي بانک شهر گفت: با نگاهي به ساختار سرمايه اين بانك و تغييرات آن از سال 1388تاكنون و طي 4 مرحله افزايش سرمايه ، تعداد سهام از 1500 ميليون سهم به 15573 ميليون سهم معادل 10/4 برابر ( به ارزش 15573 ميليارد ريال ) افزايش يافته است. 
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، معاون مالي و اقتصادي گفت: موتور محركه بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري ، نحوه و چگونگي دسترسي به منابع نقدي و مديريت نقدينگي است و اين تغييرات تماماً در چارچوب منافع سهامداران ( سهم از بازار ) و افزايش توان مالي و مديريتي جهت حداكثر سازي سودآوري بانك و ارائه خدمات به مشتريان و عموم جامعه بوده است.
معاون مالي و اقتصادي بانک شهر تصريح کرد: در آخرين گزارشات كارشناسي سهام نيز طبق نظر كارشناسان رسمي‌اين حوزه به طور مستقل ، سهام بلوکي بانك معادل 1289 ريال به ازاي هر سهم در تاريخ فروردين ماه 1396 ارزيابي شده است.
وي افزود: اگر چه در حال حاضر قديمي‌ترين بانك‌ها در ارزيابي و ارزش گذاري سهام خود در اين رقابت، فاصله قابل توجهي با بانك شهر كه از نظر حجم عمليات ، تعداد شعب و سرمايه متفاوت هستند ندارند، ليكن ارزش روز سهام و منافع سهامداران به طور روزانه و ويژه تحت نظر و مراقبت است.

کلنگ زني خانه بهداشت روستاي خون دشتستان با مشارکت بانک ملت
همزمان با دهه فجر، کلنگ احداث خانه بهداشت روستاي خون از بخش بوشکان شهرستان دشتستان استان بوشهر با مشارکت بانک ملت به زمين خورد. به گزارش روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر زارع فرماندار دشتستان در اين مراسم با اظهار رضايت از عملکرد خوب بانک ملت اظهار داشت:کارکنان اين بانک با رعايت کامل طرح تکريم ارباب رجوع، اخلاق حسنه و رفتار حرفه‌اي هميشه گره گشاي مشکلات مردم بوده اند. وي با بيان اين نکته که بانک ملت منشأ اقدامات و خدمات ارزنده در سطح جامعه است و در اجراي طرح‌هاي بزرگ همواره پيشتاز بوده است، از توجه ويژه اين بانک به بخش سلامت و آموزش مردم استان بوشهر و شهرستان دشتستان با مشارکت در احداث يک خانه بهداشت و يک مدرسه قدرداني کرد. کيواني، مدير بانک ملت استان بوشهر نيز در سخناني گزارشي از عملکرد اين بانک ارائه کرد و پرداخت تسهيلات جهت خريد گندم کشاورزان،گازرساني به شهرها و روستاها، نوسازي بافت‌هاي فرسوده، تجهيز ناوگان هوايي با هواپيماهاي پيشرفته و همچنين پرداخت تسهيلات به بخش سلامت را از اقدامات بزرگ بانک ملت اعلام کرد. وي، ساخت مدرسه، خانه بهداشت، خوابگاه دانشجويي و همچنين پرداخت تسهيلات به مددجويان کميته امداد امام خميني، سازمان بهزيستي، بنياد مسکن انقلاب اسلامي، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده، حوادث غير مترقبه، تسهيلات ازدواج و درمان بيماري را نشان دهنده انجام مسووليت‌هاي اجتماعي بانک ملت است.

تنوع منابع بانکي درمسير صادرات غيرنفتي
به گفته رييس اداره امور شعب و بازاريابي بانک توسعه صادرات، با رشد ۶۹ درصدي منابع داخلي بانک طي ۱۰ ماهه ابتدايي سال جاري و اتکا به اين منابع پايدار ، متنوع و به نسبت ارزان قيمت، نيازهاي تأمين مالي صادرکنندگان به نحو مطلوب برآورده مي‌شود. دکتر حبيب احمدي رئيس اداره امور شعب و بازاريابي بانک توسعه صادرات ايران در گفتگو با اگزيم نيوز گفت: براين اساس، تمرکز و برنامه‌ريزي بانک توسعه صادرات بر روي نقاط کليدي اقتصاد مقاومتي يعني (توليد و اشتغال)، مطالبه رهبري و مردم از مسئولين بوده است. وي افزود: همچنين با توجه به اينکه توسعه صادرات غيرنفتي يکي از مهمترين مؤلفه‌هاي تقويت توليد وکارآفريني محسوب مي‌شود، مساعدت در امور مرتبط با فعالان اقتصادي اين بخش از اقتصاد و تسهيل قوانين و مقررات و توسعه خدمات پيراموني صادرات غير نفتي، نقش به سزايي در تحقق اقتصاد مقاومتي خواهد داشت. وي اظهار داشت: در راستاي تحقق اهداف و ايفاي مأموريت محوله، بانک توسعه صادرات ايران، به عنوان اگزيم بانک کشور، ضمن بهره گيري از دانش و تجربه کارشناسان مجرب و مديران متعهد خود در تلاش است تمامي‌زنجيره صادرات کشور را مورد حمايت قرار دهد. احمدي تصريح کرد: با همين رويکرد و به منظور رفع نيازهاي اجزاي اين زنجيره، بانک با جذب منابع ارزان قيمت، نسبت به تأمين مالي صادرکنندگان و فعالان اقتصادي اين حوزه اقدام نموده است.

گام بلند بانک دي در اعطاي تسهيلات قرض الحسنه
بانک دي در راستاي گسترش فرهنگ قرض الحسنه در 10 ماه نخست سال جاري 560 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه اعطا کرده است. به گزارش اداره روابط عمومي‌و تبليغات، شعبانعلي داورپناه، معاون اعتبارات بانک دي در خصوص تسهيلات قرض الحسنه اعطايي بانک در سال جاري گفت: بانک دي با هدف رفع مشکلات ازدواج و تهيه جهيزيه، درمان، خوداشتغالي و رفع احتياجات ضروري و به منظور گسترش و نهادينه کردن سنت پسنديده قرض الحسنه در جامعه، ضمن تجهيز منابع ارائه خدمت در چارچوب قوانين پولي و بانکي کشور، در 10 ماه ابتدايي سال جاري موفق به پرداخت 560 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه به اقشار مختلف از جمله جوانان و نيازمندان شده است. داورپناه افزود: بانک دي در ده ماه ابتدايي سال جاري موفق به پرداخت 6259 فقره تسهيلات شد که اين تعداد در مقايسه با تسهيلات اعطايي مدت مشابه سال گذشته، نشان دهنده رشد 50 درصدي اعطاي تسهيلات در اين بانک است.  معاون اعتبارات گفت: اهتمام ويژه بانک دي در سال جاري بر پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج منجر به آن شد که تا پايان دي ماه سال جاري کليه متقاضيان تسهيلات ازدواج توانسته‌اند از تسهيلات خود بهره مند و يا در جريان پرداخت قرار بگيرند.

معارفه معاونت جديد برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات موسسه ثامن 
مراسم معارفه معاونت جديد برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات موسسه اعتباري ثامن با حضور قائم مقام محترم مديرعامل موسسه ، مدير و کارشناسان انفورماتيک ، در ساختمان مرکزي معاونت فناوري اطلاعات موسسه برگزار شد . به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن، در اين مراسم با صدور حکمي‌از سوي مديرعامل محترم موسسه ، احسان رهنما بعنوان معاون برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات منصوب شد. در اين مراسم محمود مرداني قائم مقام موسسه گفت: خدمات نوين بانکي و همسوئي با تکنولوژي‌هاي روز دنيا و خواسته‌ها و نيازهاي روز افزون مشتريان دائماً در حال توسعه ، گسترش و بروز رساني مي‌باشد، لذا برنامه‌ريزي و تدوين استراتژي و راهبري امور فناوري اطلاعات در راستاي تامين اهداف خرد و کلان موسسه مي‌بايست سرلوحه اقدامات معاونت فناوري اطلاعات قرار گيرد. رهنما پيش از اين با 16 سال سابقه فعاليت پولي و بانکي به عنوان مديرعامل و عضو هيئت مديره و مشاور فناوري اطلاعات و ارتباطات چند شرکت فعال در حوزه ITمشغول بوده است و داراي مدارک بين المللي AML/CBT و AML/CFT و پيشگيري و مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم مي‌باشد .

معرفي مدير جديد شعب موسسه اعتباري کوثر در آذربايجان غربي
تکريم و معارفه مديريت شعب موسسه اعتباري کوثر استان آذربايجان غربي با حضور جواد فهيمي‌پور قائم مقام مدير عامل، حميدرضا رضايي مدير امور استان‌ها، آزاده محمدي مدير روابط عمومي‌و تبليغات ، حجت الاسلام و المسلمين پيغمبري رييس عقيدتي و سياسي شمال غرب ودجا، مديران شعب بانک‌هاي انصار، قوامين ، مهر اقتصاد و ثامن و روسا و کارکنان شعب استان آذربايجان شرقي برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ با حکم دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر، مجيد صحرايي به عنوان مدير شعب استان آذربايجان غربي معارفه و از زحمات محمدرضا آهن تن مدير سابق شعب استان تجليل شد .
در ابتداي مراسم تکريم و معارفه، محمد رضا آهن تن مدير سابق شعب استان آذربايجان غربي ضمن عرض خيرمقدم محضر مدعوين بويژه قائم مقام مدير عامل ومديران ارشد گزارش اجمالي از عملکرد مديريت را ارائه نمود.
جواد فهيمي‌پور قائم مقام مدير عامل موسسه اعتباري کوثر اظهارداشت: اين انقلاب حاصل خون شهدا است . اميدوارم به گونه‌اي عمل نماييم که شرمنده روح شهدا و امام شهدا نباشيم.