دليل منتفي شدن پيوستن کين به آرسنال
هري کين در کودکي مورد توجه باشگاه آرسنال قرار گرفته بود اما به يک دليل پيوستن او به جمع توپچي‌ها منتفي شد.
کين که سال 2017 بالاتر از مسي بهترين گلزن دنيا شد، تاثيرگذارترين بازيکن تاتنهام محسوب مي‌شود. جالب اينکه ممکن بود سرنوشت براي او به گونه‌اي ديگر رقم بخورد و او اکنون پيراهن آرسنال را به تن مي‌داشت.
ليام بريدي، مدير سابق آکادمي‌فوتبال آرسنال در مورد کين گفت: ما اين شانس را داشتيم تا هري کين را به آکادمي‌خودمان بياوريم ولي او در کودکي چاق بود و بدن ورزشکاري نداشت. در نهايت تصميم بر اين شد تا او را جذب نکنيم و الان واضح است که تصميمي‌اشتباه گرفتيم.

منجمد شدن پاي ستاره ليورپول در سنت مري
ليورپول در ورزشگاه سنت مري موفق شد با دو گل بر ساوتهمپتون غلبه کند.
قرمزها به يک برد نياز داشتند تا بار ديگر به رده سوم برسند و اين به لطف گل‌هاي فيرمينو و محمد صلاح ميسر شد.
بازي در دماي 3 درجه بالاي صفر شروع شد و زماني که به اتمام رسيد، سرماي هوا صفر درجه بود.
آدام لالانا که روز گذشته دقيقه 79 جاي فيرمينو را در زمين گرفت، در پايان بازي و در رختکن ورزشگاه عکسي از پاهاي يخ زده خود در اينستاگرام گذاشت که نشان از شرايط سخت جوي حاکم بر ورزشگاه داشت. او از هواداران خواسته بود که راهي براي خارج کردن پاهايش از شرايط يخ زده پيشنهاد بدهند.

گرت بيل حداقل 222 ميليون يورو مي‌ارزد!
مدير برنامه‌هاي ستاره ولزي رئال ارزش او را با نيمار برابر مي‌داند.
بيل 2013 با رقم 101 ميليون يورو از تاتنهام به رئال پيوست ولي مصدوميت‌ها اجازه نداده‌اند که او تداوم مورد نظر را در اين تيم داشته باشد. برخي معتقدند که رئال بايد فصل بعد بيل را به فروش برساند.
جاناتان بارنت، مدير برنامه‌هاي بيل در همين رابطه به توتواسپورت گفت:« بيل عاشق رئال است و در اين تيم کاملا خوشحال به نظر مي‌رسد. او قصد جدايي ندارد ولي اگر رئال قصد فروشش را داشته باشد، ارزش او حداقل 222 ميليون يورو است. او دير يا زود براي توپ طلا خواهد جنگيد. همين حالا هم در رئال يک فوق ستاره است.

غيبت عثمان دمبله در تمرين بارسلونا
خريد گران قيمت بارسلونا به نظر مي‌رسد که بار ديگر دچار مشکل شده باشد.
عثمان دمبله، ستاره فرانسوي 21 ساله تابستان امسال پس از حرف و حديث‌هاي بسيار از دورتموند به بارسلونا پيوست. باشگاه اسپانيايي براي خريد او 105 ميليون يورو هزينه کرد اما پس از تنها سه بازي رسمي‌دچار مصدوميتي 4 ماهه شد.
او در سال جديد ميلادي به ميادين بازگشت و بازهم پس از دو هفته مصدوم شد و يک ماه به دور از ميادين ماند. دمبله روز يکشنبه نيمه دوم بازي با ختافه به ميدان رفت و اثرگذاري خاصي هم نداشت تا بارسا برابر ميهمان خود بدون گل متوقف شود.
تمرين ديروز بارسلونا در حالي برگزار شد که دمبله در آن غيبت داشت. باشگاه بارسلونا طي بيانيه‌اي مشکل دمبله را گوارشي عنوان کرده و به نظر مي‌رسد که خطر مصدوميت او را تهديد نمي‌کند.
بازي بعدي بارسا روز شنبه برابر ايبار است و بايد ديد دمبله به اين بازي خواهد رسيد يا خير.

واکنش ويدال به شايعات ترک بايرن مونيخ
اخبار و شايعات زيادي در خصوص آينده‌ ويدال مطرح است و برخي رسانه‌هاي مدعي شده‌اند اين‌هافبک شيليايي ممکن است در تابستان پيش‌رو از بايرن مونيخ جدا شود.
گفته مي‌شود که تيم‌هايي همچون چلسي و منچستريونايتد، مقصد‌هاي احتمالي اين بازيکن هستند.
ويدال که قرارداد فعلي‌اش با سرخپوشان مونيخي در سال 2019 به پايان مي‌رسد، در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني «اسپورت وان» آلمان گفت: من به يک دليل براي بايرن بازي مي‌کنم چون قطعا يکي از بهترين بازيکنان پست خودم در جهان هستم. به تغيير تيم فکر نمي‌کنم و حس خيلي خوبي از بودن در اينجا دارم.
مايلم قراردادم را با بايرن تمديد کنم. اين يک گزينه است و فرزندانم از بودن در مونيخ خيلي خوشحال هستند. در حال حاضر حس خيلي خوبي به خصوص به لحاظ فيزيکي دارم و مصدوميتي ندارم که همين کمکم مي‌کند.

روياي من يک گل قيچي در فينال چمپيونزليگ است
پاري سن ژرمن در طول حياتش هرگز نتوانسته از يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان فراتر برود ولي اميدواري‌ها در فصل جاري براي رسيدن به اين مهم بالاست.
پي اس جي به سان سال‌هاي اخير، قرعه دشواري در يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان نصيبش شده و بايد با مدافع عنوان قهرماني دو دوره اخير يعني رئال روبرو شود. چهارشنبه پيش رو، بازي رفت در برنابئو برگزار خواهد شد.
کاواني در مورد اين بازي گفت: صادقانه بگويم که در بهترين شرايط ممکن قرار داريم و در همه تورنمنت‌ها نتايج خوبي گرفته ايم. البته شکست‌هايي هم داشته‌ايم که براي بيدار شدن ما از خواب غفلت لازم بوده اند. در طول يک فصل امکان ندارد که بتوانيد همه بازي را ببريد.
حالا بازي با رئال را در پيش داريم. تيمي‌با تاريخچه‌اي باورنکردني و بازيکناني که در هر دقيقه مي‌توانند جريان يک بازي را تغيير دهند. بازي برابر رئال به خودي خود انگيزه‌هاي هر تيم و بازيکني را بيشتر مي‌کند. ما سال گذشته در يک هشتم نهايي به بارسا به شکلي عجيب باختيم ولي پي اس جي به مسيرخودش ادامه داد و حالا با تيمي‌متحول شده و بسيار قدرتمندتر، به رئال مادريد رسيده ايم.
هدف اين باشگاه پيشروي تا فينال است و من گلزني با ضربه قيچي برگردان در بازي نهايي را در روياهاي خودم مي‌بينم. گل‌هاي متفاوتي در دوران فوتبالم زده‌ام ولي هرگز نتوانسته‌ام با قيچي برگردان گلزني کنم که اميدوارم در يک بازي مهم مثل فينال ليگ قهرمانان، اين آرزوي من برآورده شود.

الدوحيل قطر 3 - ذوب‌آهن ايران يک
ذوب‌آهن ايران در نخستين ديدار آسيايي‌اش ۳ بر يک مقابل الدوحيل باخت.
در چارچوب مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا دوتيم الدوحيل قطر و ذوب‌آهن ايران از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه عبدا... بن خليفه شهر دوحه به مصاف هم رفتند که اين بازي با نتيجه ۳ بر يک به سود ميزبان به پايان رسيد. گل‌هاي اين بازي را کي‌روش استنلي (۱۳) براي ذوب‌آهن و کريم بوضياف (۷۴ و ۷۶) و يوسف مساکني (۸۴) براي الدوحيل به ثمر رساندند.
نيمه اول
دقيقه ۴: کي‌روش سوارس با خطا روي يکي از بازيکنان الدوحيل کارت زرد دريافت کرد. دقيقه۱۳: ضربه کرنر توسط بازيکن ذوب‌آهن روي دروازه الدوحيل ارسال شد و ابتدا مرتضي تبريزي ضربه سرش به ديرک خورد و روي برگشت کي‌روش سوارس توپ را با سر وارد دروازه کرد. دقيقه ۲۱: لوکاس مندز روي يک ضربه ايستگاهي شوت محکمي‌زد که رشيد مظاهري با واکنش فوق العاده خود دروازه ذوب‌آهن را نجات داد. دقيقه ۲۶: کي‌روش روي يک حرکت تمرين شده در ضربه ايستگاهي شوت محکمي‌را روانه دروازه الدوحيل کرد ولي کلود امين دروازه‌بان الدوحيل آن را مهار کرد. دقيقه ۳۰: يک تعويض اجباري براي تيم الدوحيل رقم خورد. علي عفيف به علت مصدوميت جايش را به براک حسين داد.
دقيقه ۳۶: مراد ناجي با يک سانتر موقعيتي را براي يوسف العربي آماده کرد اما او توپ را با سر به بيرون زد.
دقيقه ۲+۴۵:ضربه نام تائه هي را رشيد مظاهري به زيبايي دور کرد.
نيمه دوم
دقيقه ۴۸: بسام هشام از الدوحيل با کارت زرد داور جريمه شد. دقيقه ۵۲: نام تائه هي به محوطه جريمه ذوب آهن نفوذ کرد و حميد بوحمدان توپ را دور کرد.
دقيقه ۶۷: نام تائه هي هم از داور کارت زرد دريافت کرد.
دقيقه ۷۱: نفوذ مساکني به قلب دفاع ذوب‌آهن و پاس به نام تائه هي با واکنش مدافعان ذوب آهن همراه بود.
دقيقه ۷۲: شوت محکم مراد ناجي به سمت دروازه مظاهري راهي شد و با خوش اقبالي از کنار دروازه به بيرون رفت.
دقيقه ۷۴: دروازه مظاهري توسط کريم بوضياف باز شد.
دقيقه ۷۶: توپ ارسالي بازيکن الدوحيل از نقطه کرنر با ضربه سر کريم بوضياف همراه شد و او دروازه مظاهري را براي بار دوم باز کرد. دقيقه ۸۴: پاس عمقي نام تائه هي به يوسف المساکني رسيد و او به راحتي دروازه شاگردان قلعه نويي را باز کرد.
ترکيب ذوب‌آهن: رشيد مظاهري، وحيد محمدزاده، خالد شفيعي، ميلاد فخرالديني، حميد بوحمدان، قاسم حدادي‌فر، محمدرضا حسيني، مرتضي تبريزي (مهدي رجب‌زاده ۷۷)، بختيار رحماني (ربيع عطايا ۶۶)، کي‌روش سوارس و جورجي گوسياني. ترکيب الدوحيل: کلود امين، محمد موسي، لوکاس مندز، بسام هشام، کريم بوضياف، علي عفيف، مراد ناجي، نام تائه هي، علي المعز (اسماعيل محمد ۶۸)، يوسف المساکني و يوسف العربي.
شکست سنگين الوحده در تاشکند
الوحده امارات در اولين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا با ۵ گل در زمين لوکوموتيو ازبکستان شکست خورد.
اولين ديدار فصل جديد رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا عصر ديروز (دوشنبه) در تاشکند ازبکستان آغاز شد که در آن لوکوموتيو هم‌گروه ذوب آهن موفق شد در خانه با پنج گل الوحده امارات را در هم بکوبد.
نيوالدو علي بائوف، سردار رشيدف (دو بار) و سالم سلطان (گل به خودي) گلزنان تيم ازبکستاني در اين مسابقه بودند.
در ديگر ديدار اين گروه از ساعاتي ديگر ذوب آهن بايد در قطر به مصاف الدوحيل قطر برود.
تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس نيز امروز (سه‌شنبه) به مصاف حريفانشان خواهند رفت.

کريمي: حرف‌هايم اظهر من الشمس بود
علي کريمي‌پس از حضور در جلسه کميته انضباطي فدراسيون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره اين جلسه سخن  گفت. به نقل از ايسنا، علي کريمي‌پس از جلسه با کميته انضباطي گفت: سوال‌هايي کردند و من هم نظرم را روي کاغذ نوشتم و دادم. امشب هم قرار است در برنامه نود حضور پيدا کنم. جلسه اول که حکم صادر نمي‌کنند. بايد بررسي کنند و جواب دهند. درباره آن هم بهتر است خودشان صحبت کنند.
کريمي‌همچنين خاطرنشان کرد: بعد از اين جلسه که هيچ اگر ۱۰ جلسه هم باشد تا آخرش مي‌روم. در برنامه نود هم همين حرف‌ها را مي‌زنم و اگر تا آن ساعت مطلب جديدي هم پيدا کردم مي‌گويم. تا آخرش هستم و مثل شما (خبرنگاران) نيستم که تا ببينم جوابم را نمي‌دهند، کوتاه بيايم.
او در واکنش به اين که چرا دو سال پيش از محمد مايلي کهن که همين حرف‌ها را مي‌زد حمايت نکرد، گفت: وقتي آن حرف‌ها اظهر من الشمس است من بايد چه صحبتي کنم؟ اين کلمه را خيلي حفظ کردم تا يادم بماند؛ اظهر من‌ الشمس! صحبت کردن ندارد که. اگر شما از من سوال مي‌کرديد، من هم جواب مي‌دادم.
کريمي‌ درباره موضع تندش عليه خبرنگاران تصريح کرد: من گفتم قبل از جام جهاني اين اتفاقات مي‌افتد. نشان به آن نشان که هفته گذشته هيچ رسانه‌اي روي حرف‌هاي من مانور نکرد. ۱۰۰ درصد به خاطر سفر به روسيه است چون خرج سفر با فدراسيون خواهد بود. حداقل يک بار به صورت اتفاقي سابقه جام جهاني را داشته‌ام و همه مي‌دانم که هزينه‌ها را بايد فدراسيون بدهد. حداقل سوالي کنيد که بتوان جواب داد.
او درباره دليل احضارش به کميته انضباطي نيز توضيح داد: تنها به دليل مصاحبه بعد از بازي با استقلال خوزستان به کميته انضباطي احضار شده بودم. بخشي از جلسه ما ضبط شد اما بخش ديگري از آن نه. امشب هم همان حرف‌هاي دو ماه اخير را خواهم زد و بايد بيايند پاسخ دهند. من فقط بايد حضور فيزيکي داشته باشم تا اگر سوالي پيش آمد جواب دهم. آقاي ساکت به عنوان نماينده فدراسيون مي‌آيد و هر صحبتي کند به عنوان نظر فدراسيون است.
کريمي‌همچنين گفت: من شکايتي نکرده‌ام. الان لطف کرده‌اند و مي‌خواهند پاسخ‌گو باشند. بايد شرايطي درست شود که به حال و روز فوتبال کمک کند. چيز ديگري نمي‌خواهيم. هر کسي در اختيارات خودش در فدراسيون مي‌تواند پاسخگو باشد. در همين رسانه از چند نفر شکايت شده است؟ داوران هم که پول نمي‌گيرند و اگر با مصاحبه کردن جريمه شوند دور از انصاف است.
حسن‌زاده: جلسه با علي کريمي، يک پرونده معمولي بود
همچنين رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت که جلسه با علي کريمي‌"يک جلسه ياده براي يک پرونده معمولي" بود.
عصر دوشنبه ۲۳ بهمن ماه اسماعيل حسن‌زاده پس از برگزاري جلسه خود با علي کريمي‌گفت: جلسه ما با علي کريمي‌فقط به دليل مصاحبه جنجالي او بعد از نشست خبري بازي سپيدرود رشت و استقلال خوزستان بود. جلسه ما هيچ ارتباطي با انتقادات او از روساي فدراسيون و خود فدراسيون فوتبال نداشت و تنها يک جلسه ساده در مورد برگزاري يک مسابقه بود که با چند سوال و جواب به پايان رسيد.
او افزود: در مورد نتايج و تصميماتي که در اين جلسه گرفته شد از الان نمي‌توانيم صحبت کنيم چرا که بايد از ابتدا مورد بررسي قرار گيرد و از شما خواهش مي‌کنم منتظر بمانيد تا پس از تصميم‌گيري نتايج را اعلام کنيم. باز هم جا دارد تاکيد کنم اين جلسه تنها براي مصاحبه بعد از بازي سپيدرود رشت و استقلال خوزستان بود نه چيز ديگر. از نظر ما اين يک پرونده معمولي بود که به آن رسيدگي شد و نتايج آن هم اعلام خواهد شد. حسن‌زاده ادامه داد: ساير پرونده‌هاي علي کريمي‌مربوط به کميته انضباطي نيست و ما فقط وظيفه داريم در مورد نقض قوانين در فوتبال ورود کنيم. انتظار داريم هر کدام از اصحاب رسانه آيين‌نامه انضباطي را مطالعه کند تا کار براي کميته انضباطي هم راحت‌تر شود. وي ادامه داد: طبق بند ۱۳ ماده ۲۰ قانون اساسي نمي‌توانيم به صورت شفاف درباره جلسه امروز صحبت کنيم و بايد منتظر نتايج نهايي باشيم.
او همچنين در مورد صحبت‌هاي اخير علي کريمي‌مبني بر جرايم سنگين کميته انضباطي براي تيم‌ها گفت: به دليل اين که اين سوالات ربطي به جلسه کميته انضباطي با او ندارد نمي‌توانم پاسخي در اين مورد ارائه دهم.
حسن‌زاده در پايان در پاسخ به اين سوال که علي کريمي‌جريمه مي‌شود يا نه، اظهار کرد: در اين مورد هم تصميماتي را با برگزاري جلسه گرفتيم ولي باز هم بايد منتظر اعلام نتايج باشيم و من نمي‌توانم در اين مورد هم جواب قاطعي تا پيش از صدور راي دهم.


شفر: براي پيروزي به ميدان مي‌رويم نه مساوي
سرمربي استقلال تاکيد کرد که به خوبي الريان را مي‌شناسد و به دنبال کسب پيروزي در قطر است. در يکي از ديدارهاي حساس هفته نخست ليگ قهرمانان آسيا استقلال در قطر بايد به مصاف الريان برود. وينفرد شفر سرمربي استقلال در نشست خبري قبل از اين ديدار گفت: بسيار خوشحالم که قرار است در ليگ قهرمانان آسيا با استقلال رقابت کنيم. بازي سختي پيش رو داريم و اگر بتوانيم به پيروزي برسيم بسيار خوشحال خواهيم شد. او ادامه داد: الريان را به خوبي مي‌شناسيم. آنها تيم خوبي هستند و بازيکنان با کيفيتي در اختيار دارند اما ما هم تيم خوبي هستيم و به دنبال کسب سه امتيازيم. الريان تيم خوبي است که در ليگ قطر هواداراني هم دارد. با اين‌ حال بايد بگويم همان طور که منتظري گفت، ما تيم خوبي هستيم و بازيکنان و روحيه بسيار خوبي داريم. ما براي برد بازي مي‌کنيم نه چيز ديگر مثل مساوي. شفر ادامه داد: وقتي تيم من به داخل زمين مي‌رود براي سه امتياز و کسب پيروزي است. با تمام قدرت به زمين مي‌رويم و اميدوارم نظم تاکتيکي را در طول ۹۰ دقيقه داشته باشيم تا بتوانيم برنده از زمين خارج شويم. همان طور که منتظري گفت ما بازيکنان جوان و با تجربه‌اي در استقلال داريم. بايد ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد. از حضور در ليگ قهرمانان آسيا خوشحالم. اين رقابت‌ها، بازي‌هاي بسيار خاص و ويژه‌اي است و انگيزه زيادي بازيکنان دارند تا عملکرد خوبي ارائه دهند.
سرمربي استقلال درباره شناختش از ليگ امارات و قطر، بيان کرد: زماني که من در امارات بودم، چيزي حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تماشاگر بازي‌هاي ما را از نزديک مي‌ديدند اما الان اين عدد به سه تا چهار هزار نفر رسيده است. من نمي‌دانم مشکل از کجا است. ولي قطر زمين تمرين و امکانات بسيار خوبي دارد. من براي قطر در راه برگزاري جام جهاني ۲۰۲۲ آرزوي موفقيت مي‌کنم. شايد عده‌اي از اين اتفاق خوشحال نبودند ولي اين مهم نيست. من از اين بابت خوشحالم و بايد بگويم فوتبال را دوست دارم. تيم‌هاي خوبي در ليگ قطر بازي مي‌کنند، مثل السد که چند سال پيش قهرمان آسيا شد. در کل امکانات و تيم‌هاي خوبي در قطر وجود دارد.


رونالدو پس از دريافت جايزه گل 50؛
کريستيانو رونالدو در مصاحبه با گل، از پرتغال به عنوان تيمي‌مدعي براي قهرماني دنيا نام نبرد.
به نقل از ورزش سه، رونالدو از طرف سايت گل به عنوان بهترين بازيکن فصل گذشته فوتبال اروپا برگزيده شد. او امروز اين جايزه را دريافت کرد و در مصاحبه‌اي اختصاصي به صحبت در مورد رئال و تيم ملي پرتغال پرداخت.
رونالدو که خود را مهياي مصاف حساس برابر پي اس جي مي‌کند گفت: برابر تيمي‌با بازيکنان بسيار با کيفيت بازي داريم و احترام زيادي نيز براي شان قائل هستيم ولي ما ثابت کرده‌ايم که رئال يک گروه متحد و همدل است که تجربه بالايي در ليگ قهرمانان دارد. مي‌دانيم که براي گذر از سد پي اس جي، بايد کاملا متمرکز باشيم و دو بازي بسيار خوب را به نمايش بگذاريم.
هم من و هم ديگر هم تيمي‌هايم سخت تمرين مي‌کنيم. گاهي اوقات اوضاع خوب پيش نمي‌رود مثل همين فصل ولي تجربه به من ثابت کرده است که در چنين مواقعي بايد سخت تر و بيشتر تمرين کرد. اين تنها راه درست کردن اوضاع است.
جام جهاني: از نظر من، پرتغال شانس قهرماني ندارد و اسپانيا، آلمان، فرانسه، آرژانتين و برزيل، مدعيان اصلي قهرماني هستند. در گروه ما تيم‌هاي خوبي حضور دارند. اعتقاد دارم که مراکش و ايران، رقابت در بالاترين سطح فوتبال را بلدند و کار ما برابر اين تيم‌ها ساده نخواهد بود.