درآمد روزانه 70 هزار توماني کودکان متکدي
معاون اجتماعي سازمان بهزيستي کشور گفت: از بين 400 کودک متکدي پذيرش شده در مراکز بهزيستي غير از سه مورد آنان، همگي داراي پدر و مادر بودند و روزانه به‌طور ميانگين بين 50 تا 70 هزار تومان، درآمد دارند. حبيب‌ا... مسعودي فريد افزود: افزايش آمار کودکان متکدي در سطح شهر به عملکرد ما در سطح جامعه بازمي‌گردد، اگر در سطح خيابان براي کودک متکدي، مشوق‌هايي وجود داشته باشد، کودکان به سمت تکدي‌گري سوق داده مي‌شوند. معاون اجتماعي سازمان بهزيستي کشور از مردم خواست از کمک‌هاي مالي به کودکان متکدي خودداري کنند. وي گفت: کمک‌هاي غيرمالي به کودکان مي‌تواند کمک کند تا بهره‌کشي و سودجويي از اين کودکان کم شود.

شجاع پوريان معاون اجتماعي شهرداري تهران 
ولي ا... شجاع پوريان عضو سابق شوراي شهر تهران با حکم محمدعلي نجفي به عنوان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران منصوب شد. در حکم نجفي آمده است:با عنايت به تخصص، تعهد، تجارب و ساير شايستگي‌هاي جنابعالي، شما را به عنوان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران منصوب مي‌کنم. با صداقت و لياقتي که از شما انتظار مي‌رود، رجاي واثق دارم که همه توانايي‌هاي خود را براي انجام وظايف محوله و خدمت موثر به شهروندان عزيز به کار خواهيد گرفت. مسلما دستيابي به شهري اسلامي، انساني، پايدار و هوشمند و در يک کلام شهري براي زندگي بهتر و شکوفايي استعدادهاي يکايک شهروندان، مستلزم درک و بينشي شرف هستيم.

ايمني ساختمان‌هاي دولتي بحران جديد پايتخت
عضو کميسيون اجتماعي مجلس نسبت به ايمن نبودن ساختمان‌هاي اداري و دولتي در پايتخت هشدار داد. سلمان خدادادي با اشاره به اينکه يکي از معضلات اساسي تهران قبل از بررسي استحکام ساختمان‌ها نوع ساخت و ساز آنها در جهت امدادرساني است، گفت:‌ درصورت وقوع حادثه و يا اتفاقي خدمات‌رساني به مردم بسيار سخت و دشوار است، متاسفانه شهرداران در طي ساليان گذشته اقداماتي را در شهرسازي انجام دادند که درصورت وجود يک مشکل جزيي هم تمامي‌معابر و مسيرها مسدود خواهد شد. وي افزود: بخش وسيعي از ساختمان‌هاي دولتي در چند سال اخير ساخته شده؛ بنابراين اگر از استحکام لازم برخوردار نيستند، نشان از وجود شرايط نابسمان بر شهرسازي پايتخت دارد.


افزايش سرعت نوسازي بافت‌هاي فرسوده ظرف دو سال آينده
شهردار تهران از افزايش سرعت نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهر تهران ظرف سال‌هاي 97 و 98 خبر داد. محمدعلي نجفي درخصوص نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهر تهران نيز گفت: شهرداري با حمايت دولت و شخص رييس‌جمهور برنامه جديدي را براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده آغاز کرده که اميدواريم به اين ترتيب سرعت نوسازي بافت‌هاي فرسوده افزايش پيدا کند. نجفي ادامه داد:‌ ظرف 15 سال گذشته تنها 40 درصد بافت‌هاي فرسوده در شهر تهران نوسازي شده که ما اميدواريم ظرف 5 سال آينده نصف ميزان باقي مانده را نوسازي کنيم لذا نويد آن را مي‌دهيم که در سال 97 و 98 نوسازي بافت فرسوده سرعت بيشتري خواهد گرفت. نجفي گفت: ميزان بافت فرسوده منطقه 17 نسبت به وسعت آن بالاترين نسبت به مناطق ديگر شهر تهران است لذا برنامه جديدي که توسط شخص رييس‌جمهور براي نو سازي بافت فرسوده دنبال مي‌شود را در منطقه 17 به صورت پايلوت پيگيري خواهيم کرد.

غلظت خاک در هواي اهواز‌ بيش از 57 برابر حد مجاز
مدير روابط عمومي‌اداره‌کل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: ميزان غلظت گرد و غبار در اهواز در ساعت 12 روز گذشته، به بيش از 57 برابر حد مجاز رسيده است. به گزارش ايسنا شهريار عسکري درخصوص ميزان آلاينده‌هاي پديده گرد و غبار امروز در خوزستان اظهار کرد: در پي وقوع پديده گرد و غبار در خوزستان طبق آخرين اندازه‌گيري‌ها تا ساعت 12 ديروز(سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) ميزان ذرات ريزگرد در هواي اهواز 8600 ميکروگرم بر مترمکعب بوده است. وي افزود: با توجه به اينکه ميزان حد مجاز آلاينده‌ها در هوا 150 ميکروگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز بيش از 57 برابر حد مجاز است. عسکري بيان کرد: بدين ترتيب ميزان غلظت ريزگردها در ماهشهر بيش از 14 برابر حد مجاز،در هنديجان بيش از 10 برابر حدمجاز، در حميديه بيش از 15 برابر حد مجاز و در رامشير بيش تر 18 برابر حدمجاز رسيده است.

انهدام ۲۹ باند سرقت در عمليات پليس
فرمانده انتظامي‌تهران بزرگ، از مرحله جديد عمليات پليس پايتخت در برخورد با سارقان و مالخران خبر داد و گفت: در اين عمليات ۲۹ باند زورگيري، کيف قاپي، سارقان منزل، خودرو و جعل اسناد منهدم شد. به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي‌از اجراي مرحله جديدي از طرح برخورد با سارقان، مالخران و محکومين فراري خبر داد و در تشريح اين خبر گفت: پس از دو هفته کار اطلاعاتي و دو روز عمليات ضربتي، ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ موفق شدند ۲۹ باند سرقت از جمله سارقان به عنف، زورگيران، سارقان منازل و مغازه، سارقان لوازم خودرو و خودرو و همچنين جاعلان و کلاهبرداران را منهدم و اعضاي اين باندها را دستگير کنند. اين مقام ارشد انتظامي، با اشاره به دستگيري ۴۰ سارق به عنف و زورگير که در قالب ۱۰ باند فعاليت داشتند، افزود: ۳۶ سارق منزل و مغازه که در قالب ۹ باند فعاليت مي‌کردند نيز شناسايي و دستگير شدند.

ميرسليم: 11هزارميليارد هزينه آلودگي هوا از پيامدهاي توسعه فناوري‌هاي موتور
ميرسليم رييس دهمين همايش بين‌المللي موتورهاي درون‌سوز و نفت با بيان اينکه 80 درصد آلودگي‌هاي هوا مربوط به خودروها است، افزود: بر اساس برآوردها هزينه‌هاي اجتماعي اين آلودگي در سال گذشته، 11 ميليارد تومان بوده است که بايد به اين ميزان، اختلالات رواني ناشي از آلودگي‌هاي صوتي را نيز افزود.  مهندس مصطفي مير سليم، رييس همايش بين‌المللي موتورهاي درون سوز و نفت با بيان اينکه يک قرن و نيم از اختراع موتورهاي درون سوز و استفاده از فرآورده‌هاي سوختي مي‌گذرد، افزود: اين اختراع و پشتوانه‌هاي متعدد علمي‌و فناورانه اميدهايي را براي خدمت رساني به بشريت زنده کرد، علاوه بر آن پيشرفت‌هاي علمي‌ديگري را سرعت بخشيد. وي اضافه کرد:‌ بررسي‌هاي وضع موجود نشان مي‌دهد که به کارگيري موتورهاي درون سوز در ابتدا سرعت حرکت عمومي‌ما را با وسايل نقليه عمومي‌و چه وسايل شخصي افزايش داد، علاوه بر آن وضعيت موجود نشان مي‌دهد که کاربرد موتورهاي درون سوز بسيار متعدد شده است، به طوري که با ساخت موتورهاي چند واتي تا چند مگاواتي رونق زيادي را در زندگي بشر در محيط‌هاي خشکي، دريا و در بخش‌هاي صنعتي ايجاد کرده است. ميرسليم خاطر نشان کرد: موتورهاي درون سوز کاربردهاي ويژه‌اي در صنايع نظامي‌و ساير صنايع دارند، ولي به تدريج با توسعه سيستم‌هاي حمل و نقل شاهد کاهش سرعت جابه‌جايي‌ها هستيم و سرعت جابه‌جايي به 15 کيلومتر در ساعت کاهش يافت. وي يادآور شد: از سال 80 تا 96 تعداد 360 هزار نفر به دليل تصادفات جان خود را از دست دادند، اين عدد به معني اين است که تعداد کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌اي بيشتر از کشته‌شدگان در جنگ تحميلي بوده است. ميرسليم گفت: 80 درصد آلودگي‌ها مربوط به خودروها است، به گونه‌اي که بر اساس برآوردها هزينه اجتماعي اين آلودگي 11 هزار ميليارد تومان در سال 95 برآورد شده است که بايد به اين ميزان اختلالات رواني ناشي از آلودگي هوا را لحاظ کرد. در ادامه رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز با اشاره به اينکه مردم کلان شهرهاي کشورمان 90 روز از سال را در هواي سمي‌و آلوده تنفس مي‌کنند، سهم خودروهاي غيراستاندارد را در بروز اين معضل بسيار بالا دانست. دکتر عيسي کلانتري با بيان اينکه حال محيط زيست کشور مناسب نيست، گفت: در حال حاضر تغييرات اقليمي، خشکسالي و تبعات آن گريبانگير محيط زيست کشورمان شده است. وي افزود: بنابراين نمي‌توان وضعيت آينده محيط زيست کشورمان را بهتر از گذشته پيش بيني کرد. کلانتري با بيان اين که امسال حدود 13 روز دانش آموزان از رفتن به مدرسه به دليل آلودگي بازماندند، اظهار کرد: اين در حالي است که بيشتر اين آلودگي ناشي از خودروهاي آلاينده غيراستاندارد بوده است. کلانتري رويکرد کشور را به توليد خودروهاي برقي اعلام کرد و گفت: از حدود 50 سال گذشته خودروسازان کشورمان فعاليت خود را با توليد پيکان آغاز کردند، به طوري که آن زمان کارگران کره‌اي در جاده‌هاي ايران رانندگي مي‌کردند و اين سوال مطرح است که چرا با وجود مصوباتي که بوده است، به سلامت مردم توجه نشده است. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اضافه کرد: 70 هزار ميليارد تومان گردش مالي است که اجازه نفس کشيدن به ساير بخش‌ها را نداده است.  دهمين همايش بين المللي موتور‌هاي درون سوز و نفت از 24 الي 26 بهمن ماه 1396 در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي‌شود. 

معاون وزير بهداشت: حقوق بيماران، خط قرمز وزارت بهداشت است
گروه اجتماعي: 200 شهر کشور راديولوژيست ندارند و به اذعان مسوولان وزارت بهداشت کمبود متخصص راديولوژي در سراسر کشور واضح است؛ در اين ميان سوال مطرح شده اين است که در خلاء اين کمبود، نيازهاي اورژانسي ساکنان اين مناطق چگونه بايد پاسخ داده شود؟ پيش از اين راديولوژيست‌ها نسبت به انجام سونوگرافي در مطب توسط متخصصان زنان و زايمان و البته اخذ وجه در قبال ارايه اين خدمت انتقاد کرده بودند؛ مبحثي که ابلاغيه اخير وزارت بهداشت تکليف آن را مشخص و مجددا تاکيد کرد که «همچنان انجام سونوگرافي توسط متخصصين فاقد مدارک آموزشي معتبر تاييد شده توسط معاونت آموزشي وزارت بهداشت و اخذ تعرفه در مطب پزشکان مذکور تخلف انتظامي‌و تعزيراتي محسوب مي‌شود.»
 همچنين در بخشنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي تاکيد شده که «بخشنامه مذکور صرفا در راستاي تامين نياز کمک تشخيصي متخصصين زنان و زايمان داراي گواهينامه معتبر و در بيمارستان‌هاي دانشگاهي با شرايط اعلامي‌مجاز مي‌باشد.» اين انتقاد و اعتراض راديولوژيست‌ها در حالي است که طبق اعلام وزارت بهداشت کمبود راديولوژيست بويژه در مناطق محروم امري مبرهن است و قاعدتا متولي نظام سلامت کشور، بايد به نحوي نياز ساکنان اين شهرها به اين خدمات را پاسخ دهد. در هر حال گويا بخشنامه اخير وزارت بهداشت هم نتوانست راديولوژيست‌ها را راضي کند؛ اين درحالي است که طبق اعلام وزارت‌بهداشتي‌ها همه ابلاغ‌ها در اين زمينه با هماهنگي انجمن راديولوژي و با تاييد آنها انجام شده است و معاونت درمان وزارت بهداشت با توجه به شرايط موجود از جمله عدم دسترسي به نيروي متخصص راديولوژيست در مناطق محروم و طي جلساتي مفصل و فني با اعضاء انجمن راديولوژي و لحاظ کردن نظرات آنها، آيين‌نامه توانمندسازي متخصصين زنان و زايمان براي انجام سونوگرافي سطح يک در مراکز دولتي مناطق محروم را ابلاغ کرده و البته بر اجراي آن نظارت خواهد داشت. 
در همين حال دکتر قاسم جان‌بابايي در گفتگو با ايسنا، با اشاره به آيين‌نامه انجام سونوگرافي سطح يک توسط متخصصان زنان و زايمان گفت: وزارت بهداشت به‌عنوان متولي سلامت جامعه بايد تامين‌کننده منافع عمومي‌باشد و خط قرمزش هم حمايت از حقوق دريافت‌کننده خدمات يعني آحاد مردم به خصوص در زمان رنج و بيماري است. وي افزود: کمبود متخصص راديولوژي در سراسر کشور به خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه يافته که هميشه اولويت خدمت براي دست‌اندرکاران حوزه سلامت بوده است، واضح و مبرهن است. شايد اين کمبود در برخي موارد بخصوص موارد غير اورژانس خطرات جاني نداشته باشد، اما در مواردي که سلامت مادر باردار و فرزند وي مطرح است، اهميتي دو چندان دارد. 
جان‌بابايي ادامه داد: در برخي کشورها نيز ساير رشته‌هاي تخصصي با گذراندن دوره آموزشي و کسب مجوز مي‌توانند سونوگرافي رشته تخصصي خودشان را انجام دهند و اين کار را در راستاي اتخاذ تصميم سريع‌تر و صحيح‌تر براي بيماران خود استفاده مي‌کنند. معاون درمان وزارت بهداشت تاکيد کرد: اين معاونت با توجه به شرايط موجود از جمله عدم دسترسي به نيروي متخصص راديولوژيست در مناطق محروم و طي چهار جلسه مفصل و فني با اعضاء انجمن راديولوژي و لحاظ کردن نظرات آنها، آيين‌نامه توانمندسازي متخصصين زنان و زايمان براي انجام سونوگرافي سطح يک در مراکز دولتي مناطق محروم را ابلاغ کرده و بر حسن اجراي آن نظارت خواهد داشت. 
جان‌بابايي همچنين در پايان گفت: انتظار مي‌رود متخصصين راديولوژي نيز ضمن همراهي با سياست‌هاي کلي نظام سلامت در جهت دسترسي عادلانه آحاد ملت به خدمات تشخيصي و درماني مناسب، نظرات خود را از مجاري قانوني و به صورت فني و کارشناسي پيگيري کنند.

هواشناسي: بارورسازي ابرها مشکل کم‌آبي را حل نمي‌کند
گروه اجتماعي: رئيس سازمان هواشناسي کشور با اشاره به ارائه گزارش تغيير اقليم به مقام معظم رهبري، سران سه قوه، وزيران و... اظهار کرد: در اين گزارش زنگ خطر را درباره افزايش دماي کشور و آسيب‌هاي ناشي از تغيير اقليم به صدا درآورده‌ايم. داود پرهيزکار در نشست دفتر مجمع ملي IPPC،‌ اظهار کرد: بدترين سناريو در زمينه افزايش دماي کره زمين و تغيير اقليم اين است که کشورها به تعهدات خود پايبند نباشند و انتشار گازهاي گلخانه‌اي با همين روند ادامه پيدا کند. در شرايط حاضر شاهد خروج آمريکا از توافقنامه پاريس و عدم پايبندي به تعهداتش در کاهش دي اکسيد کربن هستيم بنابراين خروجي مدل‌ها نشان مي‌دهد اگر افزايش دي اکسيد کربن با همين روند ادامه پيدا کند، زمين پنج تا شش درجه گرمتر خواهد شد. قطعا اين افزايش دما در خاورميانه بيشتر خواهد بود و بيشترين آسيب ناشي از تغيير اقليم به خاورميانه مي‌رسد البته تاکنون هم همين طور بوده است و در حال حاضر شاهد افزايش دو درجه‌اي دماي کشورمان هستيم. وي با اشاره به اينکه طي ۵۰ سال گذشته ميانگين بارش کشور ۵۰ ميليمتر کاهش يافته، گفت: قطعا تغيير اقليم و گرمايش روي کاهش بارش کشور و افزايش کم بارشي‌هاي انباشته تاثيرگذار بوده است بنابراين اگر شيوه موجود در زمينه انتشار گازهاي گلخانه‌اي ادامه يابد همچنان بارش‌هاي ايران کاهش مي‌يابد و در نتيجه شاهد شدت بيشتري از کم بارشي در کشور خواهيم بود.
رئيس سازمان هواشناسي با اشاره به تهيه گزارش ارزيابي از سوي مرجع ملي IPPC اظهار کرد: اين گزارش به دفتر مقام معظم رهبري، سران سه قوه، وزرا و روساي کميسيون‌هاي مجلس ارسال شده است. بنابراين هيچ مدير و مسئولي در کشور وجود ندارد که بگويد در جريان موضوع تغيير اقليم نيست. در اين گزارش زنگ خطرها را براي مسئولان به صدا درآورديم. وي ادامه داد: موضوعي که در اين گزارش مطرح کرديم اين است که گرمايش و تغيير اقليم به حوزه‌هاي مختلف از جمله سکونتگاه‌هاي روستايي آسيب جدي وارد مي‌کند. در حال حاضر نيز بخش زيادي از روستاهاي شرق و مرکز کشور به سبب کم بارشي تخليه شده است و ساکنان آن‌ها مجبور به مهاجرت شده‌اند. اين زنگ خطري است که بايد به آن توجه شود. رئيس سازمان هواشناسي در ادامه از اجراي برخي طرح‌هاي توسعه در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد ارائه و انجام طرح‌هايي در حوزه آب هستيم که سازمان هواشناسي موافقتي با اجراي آن‌ها ندارد و بارها نظر علمي‌خود را در اين موضوعات اعلام کرده است اما هنوز متاسفانه شاهد حرف‌هاي غيرعلمي‌هستيم. حرف‌هايي که به مثابه دادن آدرس غلط به مردم است. رئيس سازمان هواشناسي با اشاره به ارائه طرح بارورسازي ابرها از سوي وزارت نيرو اظهار کرد: مطمئنا بارورسازي ابرها مشکل کم آبي را حل نمي‌کند. ۷۰ سال از بارورسازي ابرها در جهان مي‌گذرد و تحقيقات بسياري در اين زمينه انجام و منتشر شده است و حدود ۶۰ کشور اعم از کشورهاي توسعه يافته و کشورهاي در حال توسعه مثل ايران اين طرح را اجرا کرده‌اند. پيشينه باروري ابرها در ايران به حدود ۴۰ سال پيش بر مي‌گردد. پرهيزکار افزود: تا کنون يک مقاله نيز يافت نشده که ادعا کند با بارورسازي ابرها توانسته‌است مشکل کم بارشي را در کشوري حل کند اما متاسفانه در بعد ملي شاهد طرح برخي موضوعات عجيب از سوي برخي افراد که عنوان استاد دانشگاه را نيز يدک مي‌کشند، هستيم.؛استادي که ادعا مي‌کند با بارورسازي ابرها مي‌توان به اندازه ۱۰۰ تا کرخه و کارون آب توليد کرد آن هم با ليتري شش ريال. با اين ادعاها چطور مي‌توانيم به مردم بگوييم که در مصرف آب دقت کنند؟ پرهيزکار با اشاره به اينکه براساس بررسي‌ها طي ۵۰ سال گذشته ۵۰ ميليمتر بارش ميانگين کشور را از دست داده‌ايم، گفت: در چنين شرايطي بايد نسبت به توسعه و مديريت آب دقت کافي داشته باشيم و حتما توسعه بايد براساس توان اقليمي‌مناطق باشد. 


صرفه جويي 75 ميليون ليتر بنزين در چهارمحال وبختياري 
شهرکرد- خبرنگار تجارت : سرپرست شرکت ملي پخش فرآورده‌‌هاي نفتي منطقه چهارمحال و بختياري گفت: در 10 ماه سال جاري مقدار 75 ميليون و 603 هزار متر مکعب گاز طبيعي فشرده CNG در 39 جايگاه‌هاي عرضه سوخت عرضه شده است. 
ساسان تيموري روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار تجارت اظهار کرد: اين مقدار مصرف سوخت پاک دراستان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته1.8درصد رشد داشته است. وي افزود: به ازاي اين مقدار گاز طبيعي فشرده مصرف شده در اين بازه زماني حدود 75 ميليون ليتر بنزين موتور اعم از بنزين معمولي و بنزين سوپر دراستان صرفه جويي شده است. تيموري توضيح داد: با توجه به عرضه فرآورده نفت سفيد به مقدار12 ميليون و832 هزار ليتر در سال جاري تا کنون کاهشي 10 درصدي را نسبت به مدت مشابه درسال قبل اتفاق افتاده که توسعه شبکه گازطبيعي در مناطق روستايي و شهري عمده دليل کاهش مصرف نفت سفيد بوده است. سرپرست شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه چهارمحال و بختياري گفت: در مدت ياد شده نيز مقدار 241 ميليون و 884 هزار ليتر بنزين در استان مصرف شده که در مقايسه با مدت مشابه نسبت به سال گذشته مقدار 4.9درصد افزايش داشته است. وي علت عمده افزايش مصرف بنزين را ترددهاي استاني و رشد صنعت گردشگري وافزايش مسافرت‌ها مسافران استانهاي همجوار به دليل وضعيت مناسب آب و هوايي در نيمه اول سال جاري اين خطه بوده است . وي همچنين با اشاره به عرضه 206 ميليون و 845 هزار ليتر نفت گاز(گازائيل) در سطح استان در 10 ماهه سال جاري گفت: بدليل بازشدن مسير اصفهان - خوزستان از اين استان و افزايش تردد خودروهاي سنگين برون استاني بيش از 5 درصدي اين ماده سوخت فسيلي نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ثبت رسيده است.

بهره برداري ازجايگاه CNG شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان 
در سي ونهمين جشن انقلاب اسلامي‌
شهرکرد- خبرنگار تجارت : سرپرست شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري گفت: تجهيزات جايگاه CNG شهرداري جونقان با ظرفيت فشرده سازي يکهزار نرمال متر مكعب بر ساعت با توان سوخت رساني به حدود 70 خودرو در ساعت با دو دستگاه ديسپنسر و چهار نازل سوخت در مدار سوخت رساني قرار گرفته است.ساسان تيموري افزود جايگاه CNG شهرداري جونقان با هزينه‌اي بالغ بر 23 ميليارد ريال احداث و تجهيز شده كه 13 ميليارد ريال هزينه آن ازسوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي و در قالب تخصيص تجهيزات رايگان و10 ميليارد ريال نيز جهت ساخت وآماده نمودن ابنيه از سوي شهرداري جونقان تأمين گرديده است. سرپرست شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي استان چهارمحال و بختياري افزود : پروژه احداث جايگاه مذكوردر شهريور ماه سال جاري شروع گرديده و در فرخنده ايام ا... فجر انقلاب اسلامي‌ امسال نيز به بهره برداري رسيد .اين مقام مسئول افزود با راه اندازي جايگاه CNG شهرداري جونقان ، اشتغال زايي به تعداد 8 نفر به صورت دائم ايجاد گرديده است.همچنين تصريح نمودند با راه اندازي جايگاه شهرداري جونقان تعداد جايگاههاي CNG تك منظوره و دو منظوره استان به 39 باب مي‌رسد . 

مدير عامل شرکت گاز استان ايلام خبر داد؛
 گازرساني به 34 روستا و صنايع شهرستان دهلران
تجارت-استان ايلام: به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان ايلام : مدير عامل شرکت گاز استان در مراسم افتتاح گازرساني به 34 روستا و کارخانه گچ جواهر جنوب، کارخانه آسفالت، نيروگاه برق ، کارگاههاي ذرت خشک کني ، مرغداري و ديگر صنايع شهرستان دهلران از توابع استان ايلام که با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار، امام جمعه شهرستان دهلران، نماينده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شوراي اسلامي‌، فرماندار شهرستان دهلران و جمعي از مسئولان و مردم محلي برگزار گرديد , ضمن تبريک دهه مبارک فجر ، در ابتدا به تشريح وضعيت گازرساني در شهرستان دهلران پرداخت و گفت: در مجموع بيش از 612 کيلومتر خط تغذيه و شبکه توزيع اجرا ، بيش از 7800 انشعاب نصب و بيش از 16900 خانوار از نعمت گاز طبيعي برخوردارند.مهندس شمس اللهي در پايان افزود: امروز شاهد افتتاح گازرساني به 34 روستا و کارخانه گچ جواهر جنوب، کارخانه آسفالت، نيروگاه برق ، کارگاههاي ذرت خشک کني ، مرغداري و ديگر صنايع شهرستان دهلران از توابع استان ايلام هستيم و براي اجرايي شدن اين پروژه‌ها 375 کيلومتر خط تغذيه و شبکه توزيع اجرا ، 3150 انشعاب نصب و 6 هزار خانواراز نعمت گاز طبيعي برخوردار شده اند.

تقدير از سلمان مهدوي بعنوان هنرمند برتر کارافرين کشور در سينما مگامال و فرش قرمز تهران
از استاد سلمان مهدوي در سينما مگامال و فرش قرمز تهران، اکران فيلم EXIT با حضور اساتيد و پيشکسوتان ورزشهاي رزمي‌ايران وجهان و ساير مسئولين لشکري و کشوري و هنرمندان به عنوان هنرمند برتر کارافرين تقدير شد. از سلمان مهدوي مديريت گروه بيداردل، هلدينگ بزرگ اشتغال و کارافريني، مجري طرح سلامت، اشتغال و کارافريني، در سينما مگامال و فرش قرمز تهران اکران فيلم EXIT با حضور اساتيد و پيشکسوتان ورزشهاي رزمي‌ايران و جهان و ساير مسئولين لشکري و کشوري و هنرمندان به عنوان هنرمند برتر کارافرين مازندراني در کشور تقدير بعمل امد و لوح سپاسي از استاد عليرضا سهراب زاده بنيانگذار وشو در ايران و رئيس سينما رزمي‌عاليود در ايران و جهان ، دکتر بهرام مرادي رياست اکادمي‌کامبت و گروه بين المللي بيداردل ايران و مديرکل حراست وبازرسي بنياد علمي‌دانش گستر امور استانهاي اعتلاف بزرگ ورزش ايران، دبير سينما اکشن و دبيرکل کنفدراسيون بين المللي ايران، اسيا، خاورميانه دريافت نمود.متن لوح سپاس به شرح ذيل مي‌باشد. ارجمند گرامي‌جناب اقاي استاد سلمان مهدوي رياست گروه بين المللي بيداردل استان مازندران؛
احتراما بدينوسيله ضمن ارزوي سلامتي و توفيق الهي در تمامي‌امور محوله ، باتوجه به تشکيل هلدينگ بزرگ اشتغال و کارافريني BIG و دپارتمان‌هاي علمي‌تخصصي اکادمي‌کامبت و گروه بين المللي بيداردل جهت اجراي طرح سلامت ، اشتغال و کارافريني با محوريت با محور ورزش در سالي که به فرمايش مقام معظم رهبري سال جهاد اقتصادي توليد و اشتغال نامگذاريگرديده به پاس حضور و حمايتهاي بي دريغتان در اکران فيلم EXIT و فرش قرمز با حضور اساتيد و پيشکسوتان ورزش‌هاي رزمي‌ايران و جهان و ساير مسوولين کشوري و لشکري در سينماي مگامال اکباتان استان تهران برگزار گرديد، به عنوان هنرمند برتر کارافرين استان مازندران در کشور تقدير و تشکر بعمل ايد. بدين منظور لوح سپاس حضورتان تقديم مي‌گردد. اميد است با استعانت از خداي متعال و توجهات حضرت وليعصر (ع) بتوانيم گامي‌به سزا در خدمت به اقشار جامعه در مقابل تهاجم فرهنگي و اقتصادي دشمن برداريم.استاد عليرضا سهراب زاده، بنيانگذار ووشو در ايران، رييس و بنيانگذار سينماي عاليوود در ايران و جهان، دکتر بهرام مرادي رياست اکادمي‌کامبت و گروه بين المللي بيداردل. مدير کل حراست و بازرسي پرديس ايرانيان ، بنياد ملي دانش گستر و امور استان‌هاي اعتلاف بزرگ ورزش ايران.دبير سينماي اکشن و دبير کل کنفدارسيون بين المللي ورزش‌هاي.کامبت ايران، خاورميانه، اسيا

برگزاري دوره آموزشي استفاده ايمن و بهينه از گاز طبيعي ويژه زنان خانه دار در استان گلستان
تجارت-استان گلستان:سرپرست روابط عمومي‌ گاز گلستان ازبرگزاري دوره آموزشي استفاده ايمن و بهينه از گاز طبيعي ويژه زنان خانه دار خبر داد. در راستاي تحقق اهداف مديريت ايمن و بهينه درمصرف گاز طبييعي با همکاري واحد روابط عمومي‌و پژوهش شرکت گاز استان گلستان ،دوره آموزشي مديريت مصرف ويژه زنان خانه دار شهرستان گرگان برگزار 
شد. سرپرست روابط عمومي‌ گاز گلستان در همين رابطه گفت: در اين دوره آموزشي که با هدف فرهنگ سازي و انتقال مطالب مهم پيرامون روشها و راهکارهاي مهم صرفه جوئي و مصرف ايمن و بهينه از گازطبيعي برگزار گرديد مطالب مهمي‌پيرامون شناخت گازطبيعي، نشت وعوامل مهم نشتي گاز، وسايل گازسوز و ايمني سيستمهاي داخلي مشترکين ، دودکشها و چگونگي مصرف بهينه از انرژي در حوزه مديريت بر مصرف گاز و نکات قابل توجه در راستاي رعايت ايمني توسط خانم مهندس سليماني کارشناس و مدرس اين شرکت ارائه شد.مهدي مقدسي افزود:صيانت از منابع کشور امر پسنديده و مورد تاکيد اسلام مي‌باشد و با عنايت به افزايش مصرف گازطبيعي در فصل سرما نياز است در اين رابطه از كانالهاي مختلف فرهنگ سازي جامعي صورت بگيرد تا با ترويج آن کمک بزرگي به چرخه اقتصادي کشور صورت بگيرد .وي در ادامه گفت :برنامه‌هاي زيادي را با همكاري صدا و سيما،جرايد، آموزش و پرورش،سازمان بهزيستي، NGO‌ها و ..... تا پايان سال در دست برنامه و اجرا داريم و اميدواريم نتايج خوبي را بهمراه داشته باشد . مقدسي اظهار داشت :در اين دوره مباحث مديريت مصرف ايمن و بهينه از گاز طبيعي با استفاده از شيوه‌هاي مختلف آموزشي همراه با کتابچه‌هاي مربوطه اطلاع رساني مي‌شود که مي‌تواند نقش برجسته‌اي درجلوگيري از خطرات مصرف و اهتمام به امر صرفه جويي گاز داشته باشد.

رئيس اداره ايمني و ترافيک راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مازندران اعلام کرد؛ 
اجراي طرح تردد شماري در محورهاي فرعي مازندران 
تجارت-استان مازندران:رئيس اداره ايمني و ترافيک راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران از اجراي طرح تردد شماري در محورهاي اين استان با هدف کسب اطلاعات پايه براي برنامه‌ريزي در بحث نگهداري و ارتقاء راه‌هاي فرعي عنوان نمود. به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران ناصر اسدپور ضمن اعلام اين خبر افزود: مازندران به دليل شرايط طبيعي و جغرافيايي همواره در فصول مختلف سال گردشگران و مسافران بسياري را از سرتاسر ميهن عزيزمان پذيرا بوده ، از اين رو محورهاي مواصلاتي اين استان همواره پرتردد مي‌باشد. اسدپور خاطرنشان ساخت : اقبال و استقبال عموم كاربران جاده‌اي براي تردد از سطح محورهاي مازندران بالاست ، از اين رو اميدواريم با برنامه‌ريزي و تلاش مضاعف بتوانيم جاده‌هايي ايمن و استاندارد را براي کاربران جاده‌اي فراهم نماييم. وي با اشاره به اجراي طرح تردد شماري در محورهاي فرعي استان اظهار داشت : طرح مذکور بر اساس دستور العمل ابلاغي از سوي دفتر اداره نگهداري راه‌هاي فرعي و روستايي سازمان راهداري کشور در قالب برپايي 56 ايستگاه و با همکاري و تعامل 120 نفر همکاران ادارات تابعه در محورهاي مختلف استان به اجرا در آمد. رئيس اداره ايمني و ترافيک راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران عنوان نمود : محورهاي فرعي جاده نظامي‌قائمشهر ، آزادمهر _ آلاشت سوادکوه ، درويش خيل _ فريدونکنار ، عباس آباد _ کلاردشت ، سه راهي تاکام محمد آباد ، دوهزار تنکابن و محور هزار جريب نکا از جمله محورهايي بودند که عمليات تردد شماري در آنها انجام شد. اسدپور گفت : طرح تردد شماري فرعي در استان در بازده زماني 8 ساعته ( 8 صبح الي 16 عصر ) با شمارش کليه وسايل نقليه عبوري به استثناء موتور سيکلت انجام پذيرفت.