مهمانان ناخوانده از سوريه بروند نه ايران
علي اکبر ولايتي گفت: کساني بايد از سوريه بروند که بدون دولت و اجازه دولت قانوني آنجا هستند.به گزارش ايسنا، علي‌اکبر ولايتي درباره ادعاي غربي‌ها براي خروج ايران از سوريه گفت: ايران با دعوت دولت قانوني سوريه در آنجا حضور دارد و کساني بايد از سوريه بروند که بدون اجازه دولت قانوني آنجا هستند.وي با اشاره به جلسه توديع و معارفه رئيس بسيج دانشگاه آزاد، گفت: در جلسه امروز مشخصات و مختصات بسيج و اساتيد بسيجي تبيين شد و توقع اين است که استادان بسيجي علاوه بر تسلط بر علوم تخصصي براي ايجاد تمدن جديد اسلامي‌تلاش کنند، زيرا اگر اميدي به تمدن نوين اسلامي‌هست بيش از هرجاي ديگري به دانشگاه مربوط است.

غفلت کنيم دشمن با لگد بيدارمان مي‌کند
 رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: گاهي به قدري عرصه را براي استادان متدين ما در دانشگاه تنگ مي‌کنند که اين افراد حتي نمي‌توانند ابتدايي‌ترين مظاهر اسلامي‌را بروز دهند.به گزارش ايسنا، غلامحسين غيب پرور با بيان اينکه نفوذ فرهنگي در دانشگاه‌ها از اولويت‌هاي دشمن است، گفت: متاسفانه دشمن از راه‌هاي جذاب به اين زمينه وارد مي‌شود و ما بايد به صورت جدي مراقب نفوذ فرهنگي دشمن باشيم، به ويژه که در برخي دانشگاه‌ها ديده شده که سکولاريسم تبليغ مي‌شود و اين موضوع تعجب آور است.وي گفت: اين انقلاب به فضل خدا مي‌ماند اما شرط حفظ آن، انقلابي بودن ماست که اگر زماني سست شديم و غفلت کرديم، دشمن ما را با لگد بيدار خواهد کرد.

اگر گوشتان ضعيف است، سمعک بگذاريد
نماينده سابق مجلس با بيان اينکه در بخش‌هايي مانند اصلاح نظام اداري، مبارزه با فساد، رشد اقتصادي و اشتغال‌زايي کمبود جدي داريم، تاکيد کرد: بايد براي رفع اين مشکلات دست به دست هم دهيم. اگر مسئولان چشمشان ضعيف است عينک بگذارند اگر گوششان کم شنوا است سمعک بگذارند و پيام مردم را بشنوند و به مطالبات مردم پاسخ دهند.محمد‌رضا باهنر در گفت‌گو با ايلنا گفت: ما در اقتصاد مقاومتي داراي استراتژي درون‌زايي و برون‌نگري هستيم. بايد نگاه به بازار جهاني داشته باشيم و کيفيت توليدات خود را بالا ببريم و قيمت تمام شده را پايين بياوريم. اينکه بگوييم يک ديوار دور خود بکشيم و همه نيازهاي خودمان را خودمان تامين کنيم، درست نيست.
تکرار ادعاهاي واشنگتن عليه ايران 
جامعه اطلاعاتي آمريکا در گزارش سالانه خود موسوم به ارزيابي تهديدات جهاني پيش‌روي آمريکا به تکرار ادعاهاي بي‌اساس اين کشور عليه سياست‌هاي منطقه‌اي ايران پرداخته است. به گزارش ايسنا،در بخشي از اين گزارش که به برجام پرداخته شده، آمده است: اظهارات علني تهران نشان مي‌دهد که اين کشور خواهان حفظ برجام است، چراکه آن را وسيله‌اي براي رفع تحريم‌ها در عين حفظ ظرفيت‌هاي هسته‌اي‌اش مي‌داند. ايران همچنين مطلع است که دولت آمريکا نگراني‌هايي درباره اين توافق دارد اما انتظار دارد که ديگر طرفها، يعني اتحاديه اروپا، چين، روسيه، انگليس، فرانسه و آلمان به تعهدات خود در توافق پايبند بمانند.در ادامه آمده است: اجراي برجام توسط ايران سبب شده تا مدت زمان موردنياز اين کشور براي توليد مواد هسته‌اي کافي براي ساخت يک بمب از چند ماه به يک سال افزايش يابد.جامعه اطلاعاتي آمريکا مدعي شده که ايران به دنبال افزاش نفوذ خود در عراق، سوريه و يمن است و از بهانه مبارزه با داعش در منطقه براي رسيدن به هدف خود استفاده مي‌کند.در ادامه اين گزارش آمده است که ايران ظرفيت‌هاي نظامي‌اش را گسترش مي‌دهد که تهديدي عليه آمريکا و متحدانش در منطقه است. اين کشور به علاوه از بزرگترين نيروي موشکي بالستيک در خاورميانه برخوردار است.

پمپاژ نااميدي به جامعه از سوي احمدي نژاد
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در اظهاراتي تحريک‌آميز عملکرد همه مسئولان کشور را زير سوال برد.به گزارش ايلنا، محمود احمدي‌نژاد که براي شرکت در جلسه دادگاه حميد بقايي به مجتمع دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران آمده بود گفت:‌ انقلاب شد که عدالت باشد، انقلاب شد که حق مردم تاديه شود، انقلاب شد که يک عده صاحب اختيارات و ملت فقير نباشد. انقلاب شد يک عده‌اي از زور سيري در حال انفجار نباشند و اکثريت ملت به امکانات اوليه زندگي محتاج باشد. انقلاب شد که مردم بتوانند آزادانه حرف بزنند و آزادانه از حق خود دفاع کنند و دستگاه‌هاي گوناگون مدافع حق مردم باشند.وي مدعي شد: امروز متاسفانه يکي از مهمترين مجموعه‌هايي که بايد مدافع حقوق ملت باشد در مقابل ملت است.عضو مجمع تشخيص ادامه داد: کوچکترين انتقاد‌ و اعتراض با شديدترين رفتار مواجه مي‌شود.وي گفت: مي‌خواهيم از اين رفتار شکايت کنيم اما کجا بايد شکايت کنيم؟ جايي نيست. کسي که در دستگاه‌هاي دولتي و حکومتي مورد ظلم واقع شده است، کجا برود؟ آيا به خودشان مراجعه کند؟عضو مجمع تشخيص گفت: اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلي پيش نمي‌آمد. چه راهي در برابر ملت باقي مي‌ماند؟ ملت به کجا بايد شکايت کنند؟ اين سوال اساسي است.احمدي‌نژاد در حالي که به درب بسته دادگاه تجديد نظر اشاره مي‌کرد، گفت: مردم ايران به شما عرض کنم به لطف خدا و به فضل الهي اين شرايط به زودي به نفع ملت اصلاح خواهد شد.احمدي‌نژاد گفت:‌ گفته بودند دادگاه علني است، ما آمده بوديم در دادگاه علني شرکت کنيم که مي‌گويند ممنوع است. 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس تشريح کرد؛
عضو کميسيون اقتصادي مجلس، پس‌گرفتن تعدادي از امضاهاي طرح سوال از رييس‌جمهور را تاييد کرد و با بيان اينکه احتمال عدم طرح اين سوال در کميسيون اقتصادي و صحن وجود دارد، اظهار کرد: به احتمال زياد تا پيش از اتمام کار تصويب لايحه بودجه سال ۹۷ امکان طرح اين موضوع در کميسيون نباشد.احمد انارکي محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايلنا، با اشاره به آخرين وضعيت رسيدگي به سوال تعدادي از نمايندگان از رييس‌جمهوري درمورد وضعيت موسسات مالي و اعتباري در کميسيون اقتصادي مجلس اعلام کرد: باتوجه به شبهاتي که درمورد لزوم حضور شخص رييس‌جمهور در جلسه پاسخگويي به اين سوال نمايندگان يا کفايت حضور نماينده رييس‌جمهور مطرح شده بود، موضوع را به لحاظ آيين‌نامه‌اي بررسي کرديم.وي افزود: آن‌چنان که در آيين‌نامه داخلي آمده اجباري به حضور شخص رييس‌جمهور براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان در جلسه کميسيون نيست و در آيين‌نامه صرفاً تاکيد شده رييس‌جمهور يا نماينده رييس‌جمهور بايد در اين جلسه حضور به هم رسانده و به سوالات نماينده سوال‌کنندگان پاسخ دهد که طبيعتاً درصورت قانع شدن نماينده سوال‌کنندگان، ديگر نيازي به طرح سوال در صحن نيست و در غير اين صورت، بررسي سوال به صحن ارجاع مي‌شود.
نماينده مردم رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي‌همچنين در پاسخ به سوالي درمورد زمان بررسي اين طرح سوال در کميسيون اقتصادي، خاطرنشان کرد: به هر حال هم‌اکنون مجلس درگير بودجه است و جلسات کميسيون‌هاي تخصصي معمولاً برگزار نمي‌شود. بنابر اين به احتمال زياد تا پيش از اتمام کار تصويب لايحه بودجه سال ۹۷ امکان طرح اين موضوع نباشد. البته برخي دوستان نيز صحبت‌هايي داشتند که شايد بتوان حين بررسي بودجه، جلسه کميسيون اقتصادي را به اين منظور برگزار کرد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس در واکنش به اظهارات برخي نمايندگان مبني بر پس گرفتن تعدادي از امضاهاي اين طرح سوال از رييس‌جمهور گفت: بنابر پيگيري‌هايي که داشتم، تعدادي از سوال‌کنندگان امضاي خود را پس گرفته‌اند و اين مسئله صحت دارد.
وي افزود: البته هنوز تعدادي از نمايندگان متقاضي سوال از رييس‌جمهور بر لزوم طرح سوال اصرار دارند اما تعدادي از متقاضيان نيز باتوجه به اقدامات دولت در اين راستا، امضاي خود را پس گرفتند.
انارکي محمدي تصريح کرد: البته تا اين لحظه هنوز اين طرح سوال از رييس‌جمهور به اندازه حدنصاب امضاء دارد اما طبيعتاً امکان دارد درصورت کاهش بيشتر تعداد امضاها و پس گرفتن امضاهاي بيشتر ازسوي گروهي ديگر از متقاضيان از حد نصاب بيفتد که در اين صورت از دستورکار کميسيون و متعاقباً صحن علني مجلس نيز خارج خواهد شد.


در هشتمين روز بررسي بودجه ۹۷ صورت گرفت؛
افزايش بهاي آب، برق و گاز مشروط به تصويب هيئت وزيران، تامين اعتبار طرح‌هاي نيمه تمام از محل بودجه عمومي، تصويب شرط معافيت مدارس دولتي از پرداخت هزينه مصرفي آب، برق و گاز، محاسبه ماليات بر درآمد کارکنان تامين اجتماعي به نرخ ۱۰ درصد و... مهمترين مصوبات هشتمين روز بررسي جزييات بودجه ۹۷ بود. اهم اين مصوبات بدين شرح است.
به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس در مصوبه‌اي مقرر کردند اعتبار پيش‌بيني شده براي طرح‌هاي نيمه تمام يا جديد که انتفاعي بوده از محل بودجه عمومي‌پرداخت شود.
همچنين نمايندگان مجلس در جريان بررسي جزئيات لايحه بودجه در بخش درآمدي بند «ج» تبصره ۲۰ در مصوبه‌اي ديگر مقرر کردند: دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند مازاد درآمدهاي خود را هزينه کنند و آن مازاد درآمدهاي اختصاصي دستگاه‌هاي اجرائي در سقف رقم پيش‌بيني‌ شده در رديف ۱۰۲۵۰۰-۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ توسط همان دستگاه قابل هزينه است.
از سوي ديگر نمايندگان در مصوبه‌اي مقرر کردند ماليات بر درآمد کارکنان تامين اجتماعي همانند مستخدمين رسمي‌دولت به نرخ ۱۰ درصد محاسبه و دريافت شود.
همچنين با تصويب نمايندگان مانده بدهي شرکت راه آهن و هما به حساب ذخيره ارزي به عنوان افرايش سرمايه در اين شرکت منظور شد. اين بند با ۱۵۶ راي موافق، ۱۹ راي مخالف و ۲ راي ممتنع از ۲۰۹ نماينده حاضر در جلسه به تصويب رسيد.
در ادامه مجلس شوراي اسلامي‌شرط معافيت مدارس دولتي از پرداخت هزينه مصرفي آب، برق و گاز را مشخص و مصوب کرد: در سال ۱۳۹۷ کليه مدارس دولتي وزارت آموزش و پرورش که سقف الگوي مصرف را رعايت کنند، از پرداخت هزينه مصرفي آب، برق و گاز معاف هستند.
همچنين نمايندگان افزايش قيمت آب برق و گاز را از اختيار شرکت‌هاي مذکور خارج و تصميم‌گيري درباره آن را منوط به تصويب هيئت وزيران کردند. از ۲۲۶ نماينده حاضر در جلسه ۱۲۴ راي موافق، ۳۵ راي مخالف و ۹ راي ممتنع به مصوبه فوق داده شد.
در ادامه نمايندگان عوارض ۸ درصدي مبلغ برق مصرفي را در بودجه ۹۷ تعيين و مصوب کردند عوارض موضوع ماده پنج قانون حمايت از صنعت برق کشور به ميزان ۸ درصد مبلغ برق مصرفي در سقف ۱۲۸۰ ميليارد تومان تعيين مي‌شود.
در ادامه ماليات نيم درصدي براي فروش کالاهايي که مصرف‌شان پسماند مخرب توليد مي‌کند را به تصويب رساند که بر اساس آن، در راستاي بهبود محيط زيست و کاهش اثرات مخرب مديريت غيراصولي پسماندهاي عادي، سازمان امور مالياتي موظف است تا سقف نيم درصد از فروش کالاهايي که مصرف آنها منجر به توليد پسماندهاي مخرب محيط زيست مي‌شود را دريافت و تا سقف ۱۰ هزار ميليارد ريال به خزانه واريز کند.


دادستان عمومي‌و انقلاب تهران در پاسخ به اينکه آيا پرونده فساد شهرداري به قوه قضاييه ارسال شده است يا خير گفت: بله هم شکوائيه پليس و هم گزارشي که اخيراً فرستاده بودند به شعب بازپرسي ارجاع کرديم و درحال بررسي هستيم. عباس جعفري دولت آبادي همچنين در حاشيه جلسه بررسي آسيب‌هاي اجتماعي در ارتباط با آخرين پرونده جاسوسان محيط زيست اظهار کرد: روز گذشته در اين رابطه توضيحاتي ارائه کرديم اما ذکر چند نکته در اينجا مورد تاکيد است؛ ابتدا اينکه عده‌اي گلايه مي‌کنند که مسئول حفظ جان متهمان و زندانيان چه کسي است، اين در حالي است که دادستان تهران در تمام زندان‌ها، قاضي مقيم دارد. دادستان تهران افزود: بر تمام زندان‌ها نظارت‌هاي شديدي صورت مي‌گيرد و به صورت مستمر، مکرر و منظم از زندانها و بازداشتگاه‌ها بازديد مي‌شود و از طرفي معاونين مکلفند هفته‌اي يک بار به زندانها سر بزنند و نظارت‌هاي لازم را انجام دهند.
وي افزود: خودکشي يا فوت متهم در ساير زندان‌هاي دنيا نيز وجود دارد؛ اما اينکه ما بگوييم دستگاه قضايي در اين زمينه نظارت نکرده که اين فرد خودکشي کرده، خير، اينگونه نبوده است. جعفري دولت آبادي بيان کرد: وقتي اسناد و تحقيقات به متهم ارائه شد، فرصتي براي پاسخ خواسته است که تحقيقات به روز بعد موکول شد و چون اين فرد ملاحظه کرده که اسناد و اطلاعات زيادي در اختيار سيستم تحقيق کننده قرار گرفته، تصميم به خودکشي گرفته است و اين امر ناشي از عدم نظارت نبوده است.

لاوروف بر غيرقابل تغيير بودن برجام تاکيد کرد؛
 عراقچي با لاوروف ديدار کرد و در زمينه برجام به رايزني پرداخت. معاون سياسي وزارت امور خارجه موضوع مذاکرات با سرگئي ريابکوف همتاي روس را 'برجام و تحولات ناشي از سياست‌هاي آمريکا' عنوان کرد و گفت: تعاملات ديگران با آمريکايي براي ما اهميتي ندارد، موضع ما روشن است. برجام بدون يک کلمه کم و يک کلمه زياد بايد اجرا شود و هيچ امکاني براي مذاکره مجدد وجود ندارد.به گزارش ايرنا سيدعباس عراقچي در حاشيه ديدار با سرگئي ريابکوف معاون وزير خارجه روسيه گفت: ما ميزبان آقاي ريابکوف معاون وزير خارجه روسيه و مذاکره کننده روسيه در مذاکرات هسته‌اي هستيم. اين ديدار در راستاي مشورت‌هاي مستمري است که بين ما و وزارت خارجه روسيه از پيش از مذاکرات برجام جريان داشت و در طول مذاکرات هسته‌اي بسيار فشرده و نزديک بود.معاون سياسي وزارت امور خارجه اضافه کرد: در طول دو سال گذشته نيز که برجام اجرايي شده ، رايزني‌هاي مستمري داشته ايم، هم من به روسيه سفر کردم و هم آقاي ريابکوف چندين بار به تهران آمدند.عراقچي ادامه داد: در شرايط کنوني و با توجه به فضاي بسيار منفي که آقاي ترامپ رييس جمهوري آمريکا در خصوص برجام ايجاد کرده و تهديداتي که به عمل آورده و ضرب الاجل گذاشته، ضرورت رايزني‌ها بيش از گذشته احساس مي‌شد.وي گفت: درباره شرايط حاضر، نقض برجام توسط آمريکا و بدعهدي‌هاي آمريکايي‌ها و درخواست‌هاي اين کشور که همه غيرقانوني و بر خلاف تعهداتشان در برجام است، بحث و تبادل نظر خواهيم کرد.عراقچي گفت: روسيه همواره از حاميان جدي برجام بوده، هم در طول مذاکرات کمک زيادي کرده و هم بعد از اجرايي شدن آن حامي‌توافق بوده است . ما اميدواريم با رايزني‌هايي که بين دو طرف در سطوح مختلف در جريان است، بتوانيم منافع هر دو کشور را به نحو احسن در چند ماه آينده تامين کنيم.
معاون سياسي وزارت امور خارجه در پاسخ به اينکه آيا در خصوص برجام احتمال مذاکره مجدد وجود دارد، گفت: درباره برجام موضع ما کاملا روشن است و موضع روسيه، چين و سه کشور اروپايي هم تا الان روشن است.وي تصريح کرد هيچ مذاکره مجددي در مورد برجام امکان ندارد، هيچ کلمه‌اي از برجام کم و يا به آن اضافه نمي‌شود.عراقچي ادامه داد: اين که طرف‌هاي ديگر در تعاملاتي که با آمريکايي‌ها دارند نهايتا به چه نتيجه‌اي برسند براي ما هيچ اهميتي ندارد، موضع ما صريح و روشن است. برجام بدون يک کلمه کم و يک کلمه زياد بايد اجرا شود.معاون سياسي وزارت امور خارجه تاکيد کرد: هيچ امکاني براي باز شدن مذاکره، مذاکره مجدد، اصلاح برجام و يا الحاقيه به برجام و هر تعبيري که به کار مي‌برند وجود ندارد.
همچنين معاون وزير امور خارجه روسيه برجام را توافقي دانست که بر روي موازنه‌ها و مصالحه‌هاي آن بسيار فکر شده است و گفت:ما با قاطعيت در کنار و همراه دوستان ايرانيمان هستيم تا بگوييم قابل قبول نيست يک طرف تلاش کند توافقي را که در مذاکراتي دشوار به دست آمده، تغيير دهد.به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «سرگئي ريابکوف» معاون وزير خارجه روسيه و مذاکره کننده ارشد اين کشور در دوران مذاکرات هسته‌اي روز چهارشنبه در حاشيه ديدار با «سيدعباس عراقچي» معاون سياسي وزير امور خارجه و همتاي ايراني خود ، بر حمايت مسکو از دستاورد مذاکرات هسته‌اي تاکيد کرد.
معاون وزير خارجه روسيه اظهار داشت: به برجام از جانب برخي حمله شده است؛ فکر کنم منصفانه باشد که بگوئيم ما در يکي از لحظات دشوار و طاقت فرساي اجراي برجام قرار داريم.
ريابکوف بيان کرد: برجام را در جايگاهي قرار داده‌اند که گويي به نفع منافع دست کم يک کشور مشارکت کننده در اين توافق نيست. اين کشور براي ديگران ضرب الاجلي تعيين کرده که يا توافق را تغيير دهند يا به قول خودشان با پيامدهاي آن مواجه شوند. ما با اين رويکرد و ذهنيت که آن کشور آن را به صورت گسترده در عرصه‌هاي جهاني به کار بسته مخالفت کرده ايم.