تجليل از بانک رفاه به عنوان برند پيشتاز در جشنواره قهرمانان صنعت ايران
 سيزدهمين جشنواره قهرمانان صنعت کشور با حضور دکتر محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار و از بانک رفاه به عنوان برند پيشتاز تجليل شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، حسين رحمتي عضو هيات مديره بانک رفاه در اين دوره از جشنواره که جمعي از مديران و روساي بانک رفاه بانک نيز حضور داشتند، لوح و تنديس جشنواره را دريافت کرد.
نحوه انتخاب نام ونشان‌هاي تجاري پيشتاز بازار ايران بر مبناي شرايط صنعتي و اقتصادي و مبتني بر رويکردهاي درون زايي و برون گرايي اقتصاد مقاومتي صورت مي‌گيرد و پيشتاز بازار، نام تجاري، کالا، خدمات يا شرکتي است که بيشترين درصد از سهم بازار را داشته و در زمينه‌هاي وفاداري و تصوير ذهني مشتري، قيمت، سود و جايگاه بازار تسلط داشته باشد.
اين جشنواره هر ساله با رويکرد انتخاب و معرفي نام و نشان‌هاي پيشتاز بازار ايران، واحدهاي صنعتي، برترين شرکت‌هاي فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي‌و برندهاي نوظهور برگزار مي‌شود.

جشنواره «دوجين پلاس» بانک سرمايه؛ با جوايز متعدد
پيرو استقبال کم نظير هم وطنان ارجمند از جشنواره دوجين بانک سرمايه، اين بانک با هدف گراميداشت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌ايران و استقبال از بهار طبيعت، جشنواره «دوجين پلاس» را از فجر انقلاب تا نوروز برگزار مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، جشنواره دوجين پلاس اين بانک از 18 بهمن ماه آغاز و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.
گفتني است قرعه کشي اين جشنواره به صورت ماهانه بوده و تا پايان اسفند ماه در دو نوبت برگزار و در هر نوبت به 360 نفر جوايزي تعلق خواهد گرفت.

اعطاء تسهيلات يک روزه با نرخ 10 درصد در موسسه اعتباري ثامن
موسسه اعتباري ثامن در راستاي مشتري مداري و به پاس اعتماد مشتريان گرانقدر نسبت به راه اندازي طرح تسهيلاتي اميد 2 در سطح شبکه اقدام نموده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن ، اعطاي اين تسهيلات مستلزم افتتاح حساب سپرده سرمايه گذاري بلند مدت يک ساله با حداقل 10 ميليون ريال مي‌باشد .
اعطاي تسهيلات با نرخ 10% و همچنين دريافت سود علي الحساب بابت سپرده مفتوحي مشتري ، عامل جذابيت و انحصاري بودن اين طرح به شمار مي‌رود .
لازم به ذکر است سود علي الحساب به مشتريان اين طرح مطابق با نرخ تمامي‌سپرده‌هاي بلند مدت در شبکه‌هاي بانکي معادل (15%) محاسبه مي‌گردد و تسهيلات مذکور معادل 70 درصد مبلغ سپرده گذاري توسط مشتري بوده و مدت بازپرداخت آن حداکثر 36 ماه مي‌باشد .

عرضه اوراق گواهي سپرده با نرخ 20 درصد در بانک تجارت
شعب بانک تجارت در سراسر کشور از روز شنبه 28 بهمن نسبت به عرضه اوراق گواهي سپرده عام با نرخ سود ساليانه 20 درصد اقدام مي‌کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت ، در اجراي تصميم بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران ، فروش اوراق گواهي سپرده ريالي با نرخ سود ساليانه 20 درصد ، شعب بانک تجارت از روز شنبه 28 بهمن ماه به مدت دو هفته آماده عرضه اين اوراق به مشتريان و هموطنان عزيز مي‌باشند.
مدت اين اوراق يک ساله بوده و بازخريد اوراق قبل از سررسيد با نرخ 14 درصد ساليانه محاسبه شده و قابل پرداخت است.

انتشار اوراق گواهي سپرده مدت‌دار، ويژه سرمايه‌گذاري (عام) بانک توسط اقتصادنوين
بانک اقتصادنوين اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري (عام) مرحله بيست و چهارم (مرحله سوم سال 1396) را از روز شنبه مورخ 28.11.28 لغايت شنبه مورخ 1396.12.05 به مدت 6 روز کاري منتشر مي‌کند. اين اوراق يک‌ساله، با نرخ سود علي‌الحساب 16 درصد سالانه، معاف از ماليات و مبالغ آن ضريبي از يک ميليون ريال است. 
اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري(عام) بانک اقتصادنوين الکترونيکي و بانام، قابل انتقال به غير و همراه با قابليت بازخريد قبل از سررسيد نزد شعب بانک اقتصادنوين با نرخ 14 درصد سالانه مي‌باشد.

فروش اوراق گواهي سپرده مدت دار با سود 20 درصد در شعب بانک سينا
بانک سينا با مجوز بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، اوراق گواهي سپرده مدت دار ويژه سرمايه گذاري (عام) يکساله با نام عرضه مي‌کند.
بر اساس گزارش روابط عمومي‌بانک سينا، فروش اوراق از روز شنبه 28 بهمن ماه جاري در تمامي‌شعب اين بانک آغاز مي‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت. نرخ سود علي الحساب اوراق سالانه 20درصد بوده و در مقاطع ماهانه نيز قابل پرداخت است.
اين گزارش مي‌افزايد: اين اوراق معاف از ماليات بوده و بازخريد قبل از سررسيد آن با نرخ سود 14 درصد سالانه امکانپذير است.


با ارايه بسته بانک مرکزي دربازارپولي ومالي صورت گرفت؛
تجارت- گروه بانک و بيمه: هنوز روزهاي زيادي ازمصاحبه رشيد پوربا رييس جمهورنگذشته بود که به رغم وعده دکترروحاني التهاب،تمام بازارارز و سکه را فرا گرفت.تاثيرمنفي اين پديده درساير بازارها هم مي‌رفت که به يک بحران بزرگ پولي تبديل شود.اين در حالي بود که تمام نشانه‌هاي اقتصادي حکايت ازوضعيت خوب پشتوانه ارزوطلا در کشورداشت. 
تقريبا اغلب ذهن‌ها در چنين شرايطي به پشت پرده‌هاي مخوف معطوف مي‌شود. چرا که ميزان ذخايرارزي وطلا درايران نسبت به سال 92 بسياربهتر و مناسب تراست.
اکنون به رغم همه مشکلات، دلارهاي کم وبيش حاصل ازفروش نفت وارد کشورمي‌شود درعين حال ذخايرطلا هم شرايط بسيارمساعدي دارد پس به واقع علت ديگري بايد پشت اين التهاب باشد.
برخي معتقد بودند که دولت ازاين فرآيند بهره مي‌برد و به نوعي درحال جبران کسري بودجه است که هم کارشناساني درخارج دولت وهم دولتي‌ها چنين سناريويي را بيش ازآنکه به نفع دولت باشد يک ضرربزرگ سياسي براي روحاني قلمداد کردند.
برخي هم معتقدند که کاهش بدون پشتوانه نرخ سود بانکي موجب ورود سرمايه‌هاي خرد به بازارسکه وارزشده است و اين ورود افسارگسيخته التهاب را بوجود آورده است.
البته تعدادي هم براين عقيده هستند که سفرهاي پايان سال ونيزذخيره دلاربراي سفرهاي نوروزي مي‌تواند دليل مهمي‌براي اين روند طي شده باشد.به هر تقدير اکنون بانک مرکزي با بسته‌اي سه گانه که روزچهارشنبه اعلام کرد سعي دارد تا اعتماد وآرامش را به بازاراستانبول تزريق کند درهمين راستا سامانه جديد ارزي ازامروزبه صورت آزمايشي آغاز به کارمي‌کند وخريداران و فروشندگان ارز مي‌توانند متناسب با نيازهاي خود نسبت به انجام عمليات ارزي درمحيط الکترونيک اقدام کنند.
به گزارش پژوهشکده پولي و بانکي، تداوم رشد نرخ ارزدربازارطي چند هفته گذشته دولت وبانک مرکزي را برآن داشت تا اقدامات ويژه‌اي را براي کنترل بازار ارز انجام دهند.
 بر اين اساس با همکاري و هماهنگي بين بانک مرکزي قوه قضائيه،نيروي انتظامي،سازمان امورمالياتي وسايردستگاه‌هاي ذيربط نسبت به شناسايي سفته بازان و سوداگران بازار ارز اقدامات جدي انجام و بخش آثار التهابي از سوي سوداگران متوقف شده است.همچنين سه اقدام توسط شبکه بانکي شامل انتشار اوراق گواهي سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد، انتشار اوراق گواهي سپرده مبتني برارزبا نرخ سود ۴ و۴.۵ درصد وطرح پيش فروش سکه بهار آزادي از طريق شعب منتخب بانک ملي انجام مي‌شود.
همزمان با اين اقدامات سامانه جديد ارزي نيزازامروزآغاز به کارمي‌کند.
 ولي اله سيف رئيس کل بانک مرکزي با اعلام اين خبر گفته است:سامانه جديد ارزي از روز شنبه به صورت آزمايشي شروع به کارخواهد کرد.
 با استفاده ازاين سامانه خريداران وفروشندگان ارزمتناسب با نيازهاي خود نسبت به انجام عمليات ارزي درمحيط الکترونيک اقدام مي‌کنند. 
همچنين به تدريج صرافي‌ها وسايربازيگران بازارارزبه اين سامانه متصل خواهند شد واين سامانه امکان کنترل ومديريت بازارارزبراي سياستگذاروامکان فعاليت شفاف را براي متقاضيان ارز فراهم مي‌کند.
اکنون و در آغاز هفته بايد ديد واکنش بازاردلاروسکه ونيزفعالان اقتصادي به اين بسته سه گانه چه خواهد بود.اميد به آرامش بيشتر شده اما تضميني براي آن نيست.اقتصاد قواعد خاص خود را دارد نه ازکسي دستور مي‌گيرد و نه دخالت‌هاي غيرعلمي‌را مي‌پذيرد.
اقتصاد چون موجود زنده‌اي است که به هرنوع کنش والتهاب پاسخ مي‌دهد.اين پاسخ‌ها هم هميشه دردناک وسخت بوده است.


شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت الگويي براي کسب و کارهاي خرد وخانگي
نشست تخصصي تامين مالي قرض الحسنه و توانمند سازي روستايي، از سوي مرکز آموزش و تحقيقات بانکداري اسلامي‌بانک پارسيان و با حضور مديران عامل بانک‌هاي قرض الحسنه رسالت، پارسيان و قرض الحسنه مهرايران، مدير عامل بنياد برکت، معاونين ستاد اجرايي فرمان امام (ره)؛ اعضاي هيات علمي‌دانشکده مديريت دانشگاه تهران،شهيد بهشتي، علامه طباطبايي، اعضاي هيات علمي‌و مديريت مالي دانشگاه امام صادق (ع) در سالن همايش‌هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد.  مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در اين نشست با اشاره به تقش قرض الحسنه در توانمندي روستايي گفت: اين بانک به عنوان معين اقتصادمقاومتي به گلباف در استان کرمان ورود کرد و باگذشت يکسال بيش از 150شغل پايدار ايجاد کرده است. محمدحسين حسين زاده با بيان بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان عضوي از شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت نقش تامين مالي خرد در اين شبکه را برعهده دارد، افزود: هدف اين الگو توانمندسازي مردم منطقه و ايجاد کسب و کارهاي خردوخانگي است. وي با اشاره به اينکه الگوي توسعه کارآفريني اجتماعي رسالت در برخي استان‌ها به اجرا درآمده، گفت: شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت الگويي براي توسعه کسب و کارهاي خرد وخانگي است.
اين نشست با محوريت نقش منابع قرض الحسنه در تامين مالي خرد، روش‌هاي تامين مالي قرض الحسنه جهت توانمند سازي جوانان و اقشار آسب پذير، نقش تامين مالي خرد درتحقق مسئوليت‌هاي اجتماعي بانک‌ها و همچنين مدل‌هاي کسب و کار پيشنهادي جهت کمک به رشد تامين مالي قرض الحسنه و ... برگزار شد.

آمادگي بانک مسکن براي تامين مالي ساخت 100هزار واحد بافت فرسوده 
 شرکت گروه سرمايه‌گذاري مسکن خواست در زمينه‌هاي صنعتي‌سازي، استفاده از تکنولوژي‌هاي نوين، کاهش زمان ساخت و کاهش هزينه تمام شده پيشرو باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا به نقل از گروه سرمايه گذاري مسکن، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي مدير عامل بانک مسکن در مراسم افتتاح و کلنگ زني پروژه‌هاي گروه سرمايه‌گذاري مسکن در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوي، با بيان اين مطلب بر آمادگي به منظور تامين منابع ساخت 100 هزار واحد در بافت فرسوده از محل تلفيق منابع صندوق توسعه ملي و منابع بانک با نرخ تک رقمي‌تاکيدکرد. وي اين تمايز را از طريق صنعتي‌سازي و استفاده از تکنولوژي‌هاي نوين، کاهش زمان ساخت و به تبع آن کاهش هزينه تمام شده و ارائه گارانتي طولاني مدت در پروژه‌ها بيان کرد و از شرکت گروه سرمايه‌گذاري مسکن خواست در اين زمينه پيشرو باشد. مدير عامل بانک مسکن در ادامه گفت: نرخ تعريف شده صندوق مسکن يکم در بافت فرسوده 8 درصد تعيين شده که در ساير بافت‌ها اين رقم 9.5 درصد است و از محل اوراق حق تقدم پرداخت شده در بافت فرسوده با مصوبه هيات مديره نرخ آن از 17.5 به 16 درصد کاهش يافته است. رحيمي‌انارکي افزود: با مکاتبه با بانک مرکزي مدت بازپرداخت را از 12 سال به 15 سال افزايش خواهيم داد که اين موضوع منجر به کاهش اقساط ماهيانه خواهد شد. بانک مسکن اعلام آمادگي کرده است که در مجموع منابع ساخت 100 هزار واحد در بافت فرسوده از محل تلفيق منابع صندوق توسعه ملي و منابع بانک با نرخ تک رقمي‌در دوره ساخت پرداخت شود و فروش اقساطي انجام پذيرد کهسرمايه‌گذاران با خيال راحت در اين امر مهم حضور پيدا کنند. تقي‌زاده خامسي شهردار مشهد مقدس در نيز در اين مراسم عنوان کرد: نوسازي بافت‌هاي فرسوده نيازمند حمايت ويژه دولت و کاهش بروکراسي تامين منابع مالي دولت فقط بايد حمايت ويژه‌اي از نوسازي و بازآفريني بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري انجام داده و بگذارد اين کار مسير خود را طي کند . تقي زاده خامسي ادامه داد: اگر بانک مسکن و ساير دستگاه‌هاي متولي کنار شهرداري مشهد قرار بگيرند ما آمادگي داريم تا همه امکانات لازم در جهت نوسازي و بازآفريني بافت‌هاي فرسوده را در همه مناطق مشهد در اختيار آنها قرار دهيم .

از سامانه پرداخت الکترونيکي دي (سپاد) رونمايي شد
مراسم رونمايي از سامانه پرداخت الکترونيکي بانک دي (سامانه سپاد) ويژه فعاليت‌هاي مالي اداري بنياد شهيد و امور ايثارگران با حضور حجت الاسلام و المسلمين شهيدي، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي، رضا سهم ديني رئيس هيئت مديره ، محمدعلي بخشي زاده معاون فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک و جمعي از معاونان و مديران بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، مقارن با ايام ا... دهه فجر، سامانه پرداخت الکترونيکي بانک دي با حضور حجت الاسلام و المسلمين شهيدي، نماينده ولي فقيه، معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران رونمايي شد. در مراسم رونمايي از اين سامانه محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي، با تبريک ايام ا... دهه فجر و گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي‌گفت: « طراحي سامانه سپاد گامي‌ديگر در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري مبني‌بر تکيه به توانمندي داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي است که در کنار طراحي 50 سامانه نرم‌افزاري ديگر در مجموعه بانک دي به صرفه‌جويي 60 ميليارد ريالي در هزينه‌هاي بانک منجر شده است. » در ادامه اين مراسم ميرمرادي، معاون توسعه مديريت و منابع بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: هدف از طراحي و بهره‌برداري اين سامانه، دقت، سرعت و شفافيت با رويکرد جبران کمبود نيروي انساني است  ميرمرادي امکان پرداخت و اعلام وصول آنلاين و لحظه‌اي را از ويژگي‌هاي مهم اين سامانه دانست و افزود: «ارسال سند به سامانه حسابداري بنياد شهيد و امور ايثارگران، کنترل حساب بر مبناي کدملي و شماره حساب، اعلام گردش حساب، اعلام شمار حساب بر اساس کد ملي، گزارشات حسابداري، شناسايي درآمدها و بودجه از ديگر ويژگي‌هاي سامانه سپاد است .

ظرف چند ماه آينده بانکي موفق تر از حال حاضر خواهيم داشت
مديرعامل بانک صادرات ايران گفت: برنامه کوتاه مدت تعيين شده براي قرار گرفتن بانک در مسير رشد، توسعه و بازآفريني سود است و طبق برنامه تا قبل از پايان سال منابع مصارف و ساختار مالي بانک را اصلاح مي‌کنيم و به حد رضايت بخشي در هفته‌هاي باقي مانده مي‌رسانيم و ظرف چند ماه آينده، بانکي موفق تر از حال حاضر خواهيم داشت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، دکتر حجت اله صيدي با اشاره به روند همسويي مجموعه بانک با برنامه‌هاي اعلام شده، تاکيد کرد: اين برنامه‌ها با توجه به اولويت‌هاي تعيين شده براي قرار گرفتن بانک در مسير رشد، توسعه و بازآفريني سود است و طبق برنامه تا قبل از پايان سال منابع، مصارف و ساختار مالي بانک را اصلاح مي‌کنيم و به حد رضايت بخشي در هفته‌هاي باقي مانده مي‌رسانيم و ظرف چند ماه آينده، بانکي موفق تر از حال حاضر خواهيم داشت. وي افزود: من خيلي خوشحال و اميدوارم تا با دستيابي به اين اهداف تا پايان سال بتوانيم پايه محکمي‌براي ورود به سال ٩٧ ايجاد و برخورداري سال جديد از يک وضعيت موفق و سودآور را شاهد باشيم. دکتر صيدي با اشاره به لزوم حضور قوي تر در شعب و ارتباط تنگاتنگ با روسا و کارکنان شعب بانک به عنوان خط مقدم تکريم و خدمت رساني به مشتريان بانک، تصريح کرد: من تلاشم را خواهم کرد تا از تک تک شعبه‌ها در تهران و همه استان‌ها بازديد و در ديدار با همکاران از نزديک صحبت و تبادل نظر کنم از اين رو برنامه بازديد شعب با جديت دنبال مي‌شود.

همت موسسه اعتباري کوثر در ارايه خدمات الکترونيک
موسسه اعتباري کوثر با توسعه خدمات نوين درعرصه بانکداري الکترونيک اقدامات ويژه‌اي در مديريت و صرفه جويي وقت مشتريان انجام داده است. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ رويکرد کوثر همزمان با توسعه ساختارهاي بانکداري الکترونيک و ارائه خدمات گسترده تر به هموطنان، بر تقويت و ارتقاء کيفي اين خدمات با لحاظ نمودن ويژگي استمرار و پايداري سرويس‌ها و افزايش ضريب امنيتي آن استوار بوده است.
بر اساس اين گزارش؛ موسسه اعتباري کوثر در راستاي ارايه خدمات مطلوب، کاهش حضور مشتريان درشعب و افزايش سطح دسترسي آنها به خدمات بانکي با رونمايي و به روز رساني همراه بانک خود توانسته بيش از 278 هزار نفر از مشتريان خود را از خدمات همراه بانک بهره مند و بيش از 20 ميليون تراکنش در اين حوزه ثبت نمايد.
اين گزارش مي‌افزايد: در حوزه اينترنت بانک نيز بيش از 350 هزار نفر از مشتريان محترم از خدمات اينترنت بانک کوثر استفاده مي‌کنند.
لازم به ذکر است؛ موسسه اعتباري کوثر با صدور نزديک 3 ميليون کارت نقدي و بيش از يک ميليون کارت هديه، سليقه‌هاي متفاوت مشتريان موسسه را مدنظر قرار داده است. همچنين با ايجاد زير ساخت‌هاي لازم، بيش از 177 هزار نفر از مشتريان کوثر فعاليت‌هاي خود را از طريق تلفن بانک انجام مي‌دهند.

رونمايي از سامانه پرداختِ مي‌پلاس در بانک مهر اقتصاد
طي مراسمي‌با حضور مدير عامل، اعضاي هيئت مديره و معاونين بانک، سامانه پرداخت مي‌پلاس(ME+) بانک مهر اقتصاد رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، سيد ضياء ايماني – مدير عامل بانک – در اين مراسم اظهار داشت: سامانه پرداخت مي‌پلاس با فراهم کردن امکان پرداخت امن براي مشتريان و جلوگيري از افشاي اطلاعات آنها، براي انجام تراکنش پرداخت مشتمل بر دو برنامه کاربردي و دو نسخه، مختص مشتري و فروشنده طراحي شده است. ايماني ابراز داشت: سامانه پرداخت مي‌پلاس همانند يک خريد اينترنتي است اما با اين تفاوت که تراکنش کاملا به صورت نرم افزاري انجام مي‌شود. وي در تشريح مزيت‌هاي اين سامانه گفت: مي‌پلاس مبتني بر نرم افزار است بنا بر اين کاهش هزينه، افزايش سودآوري، پشتيباني و خدمت رساني آنلاين از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن به شمار مي‌رود همچنين به لحاظ امنيتي نيز محيط بسيار امني را براي فروشنده و خريدار فراهم مي‌کند. مدير عامل بانک افزود: مشتريان متقاضي استفاده از سامانه مي‌پلاس مي‌توانند از بسترهاي مختلفي نسبت به نصب آن اقدام کنند به عنوان مثال مي‌توانند با ارسال عدد 3 يا 4 به شماره 1007 آن را بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب کنند و با انتخاب کارت خود و رمز دوم، يک کد تراکنش موقت به صورت QR دريافت کنند و عمليات پرداخت را انجام دهند. ايماني ادامه داد: همچنين فروشندگان نيز مي‌توانند با نصب اين برنامه در گوشي تلفن همراه خود در واقع يک دستور پرداخت اينترنتي از مشتري دريافت و کد QR ايجاد شده توسط مشتري را بوسيله گوشي خود از صفحه گوشي مشتري اسکن نمايند تا از طريق عمليات دريافت، نسبت به وصول حواله مجازي اقدام کنند.

استقبال بانک ايران زمين از جوانان صاحب ايده در حوزه ديجيتال
عضو هيات مديره بانک ايران زمين گفت: براي من به عنوان يکي از اعضاي هيئت مديره بسيار ارزشمند است که اين پيام را به تمام جوانهاي کشور بدهيم که در نظام بانکي تحولاتي در حال صورت گرفتن است و باب بانک ايران زمين به عنوان يک بانک پيشرو در حوزه ديجيتال بر روي جوان‌هايي که توانمند و صاحب ايده مي‌باشند باز است. دکتر قرباني عضو هيات مديره بانک ايران زمين در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت اظهار کرد: امروزه جامعه بشري در مسيري گام بر مي‌دارد که تمام ابعاد زندگي اش شکلي از تحول ديجيتال را تجربه مي‌کند و آثارش را در زندگي‌هاي فردي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و ... هريک از ابناء بشر ميتوان مشاهده کرد. وي گفت: ما موضوع بانکداري ديجيتال را خارج از زندگي ديجيتالي که امروزه مرسوم است نميتوانيم ببينيم، از اين رو بانک ايران زمين مدت‌هاست در تلاش است که طرحي نوين در حوزه بانکداري الکترونيک ايجاد نمايد؛ چراکه بانکداري ديجيتال يکي از حوزه‌هايي است که آينده نظام‌هاي بانکي را شکل خواهد داد. عضو هيات مديره بانک ايران زمين گفت: خيلي از فعاليت‌هايي که در حوزه بانکداري ديجيتال صورت مي‌گيرد را بايد از هم اکنون و آرام آرام شاهد تبلورش در محصولات و خدمات خود باشيم . وي افزود: نرم افزار همراه پرداخت که طراحي و ماژول‌هاي که در آن ديده شده و فرايند کلي که از ابتدا تا انتهاي آن توسط شرکت‌هاي زيرمجموعه صورت انجام مي‌شود، يکي از محصولاتي است که در هفتمين همايش بانکداري ديجيتال رونمايي گرديد. قرباني در پايان خاطرنشان کرد: محصول همراه بانک جديد بانک ايران زمين فقط يک نرم افزار نيست که در مجموعه توسعه پيدا مي‌کنند بلکه يک فرهنگ است چراکه براي من به عنوان يکي از اعضاي هيئت مديره بسيار ارزشمند است که اين پيام را به تمام جوانهاي کشور بدهيم که در نظام بانکي تحولاتي در حال صورت گرفتن است و درب بانک ايران زمين به عنوان يک بانک پيشرو در حوزه ديجيتال بر روي جوان‌هايي که توانمند و صاحب ايده مي‌باشند باز است .

تنها سه روز تا قرعه کشي خودروي 206 جشنواره «بله» بانک ملي ايران
تنها سه روز تا پايان جشنواره «به شانس برنده شدن، بله بگو» بانک ملي ايران و قرعه کشي جايزه ويژه يک دستگاه خودروي 206 زمان باقي است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، جشنواره «به شانس برنده شدن، بله بگو» از اول دي ماه آغاز شده است و تا 30 بهمن ماه ادامه دارد. يک دستگاه خودروي 206 و نيز چهار عدد گوشي آيفون X، هشت عدد گوشي آيفون 8 و 16 عدد ساعت هوشمند از جوايز اين جشنواره براي کساني است که پيام رسان «بله» را نصب کنند. براي بهره مندي از جايزه ويژه خودروي 206 اين جشنواره در 30 بهمن ماه، افراد علاوه بر نصب اين اپليکيشن بر روي تلفن همراه خود بايد حداقل ۱۰ نفر را به نصب آن دعوت کنند و به ازاي هر 10 نصب بله، شانس شرکت کننده در قرعه کشي افزايش مي‌يابد. قرعه کشي ساعت هوشمند نيز هر دو هفته يک بار برگزار مي‌شود و در هر مرحله 4 عدد ساعت به برندگان تعلق مي‌گيرد. براي شرکت در اين بخش از قرعه کشي علاوه بر نصب اپليکيشن بله روي تلفن همراه، بايد اين اپليکشين تا پايان مدت زمان قرعه کشي يعني 30 بهمن ماه روي تلفن همراه باقي بماند تا شرکت کنندگان هر دو هفته يک بار، شانس بردن يک ساعت هوشمند را داشته باشند. 
قرعه کشي آيفون 8 هم هر دو هفته يک بار براي 2 دستگاه گوشي برگزار مي‌شود و شرايط شرکت در آن نيز نصب بله و معرفي و عضويت پنج نفر در اين اپليکيشن است. براي آيفون x نيز قرعه کشي در پايان هر ماه از ميان کساني که بيشترين تعداد عضوگيري در اپليکيشن را داشته باشند، انجام و دو نفر برنده اعلام مي‌شود.

برگزاري دومين کنفرانس ملي فرهنگ سازماني با رويکرد اخلاق حرفه‌اي
 دومين روز از دومين کنفرانس ملي فرهنگ سازماني با رويکرد اخلاق حرفه‌اي در دانشگاه خاتم با سخنراني مجيد قاسمي، رئيس هيات مديره انجمن ايران‌ با موضوع اخلاق حرفه‌اي در علم اقتصاد آغاز به کار کرد. دومين روز از دومين کنفرانس ملي فرهنگ سازماني با رويکرد اخلاق حرفه‌اي در دانشگاه خاتم با حضور مجيد قاسمي‌، رئيس انجمن مديريت ايران و رئيس شوراي سياست گذاري کنفرانس، محمدرضا نعمت زاده، وزير اسبق صنعت، معدن و تجارت و مشاور ارشد صنعتي وزير نفت، مديران ارشد و کارشناسان انجمن و دانشجويان دانشگاه خاتم برگزار شد. مجيد قاسمي، رئيس هيات مديره انجمن ايران‌ با موضوع اخلاق حرفه‌اي در علم اقتصاد به نکات مهمي‌اشاره کرد که در ذيل مي‌خوانيد:
* مرزبندي‌هاي اخلاق حرفه‌اي در علم اقتصاد داراي مرزبندي‌هايي است که عبارت است از اخلاق، اخلاقيات و قوانين
* اخلاق حرفه‌اي در علم اقتصاد را به اخلاق هنجاري، شخصي، اجتماعي و حرفه‌اي مي‌توان دسته بندي کرد.
* بحث اخلاق حرفه‌اي در علم اقتصاد يا اخلاق در اقتصاد حرفه‌اي موضوعي است که بسيار مغفول مانده است.
* به ظاهر اقتصاد علمي‌است که به اخلاق کاري ندارد و در هر صورت بدون اخلاق هم قادر است موفق باشد.
* سياست‌هاي اقتصادي به ندرت به نفع همه آحاد مردم در تمام نسل‌هاي بشر است.
* بيشتر سياست‌هاي اقتصادي بر روابط بين نسل‌هاي مختلف اثر مي‌گذارند.
* به عنوان مثال اينکه اگر دولتي بخواهد کسري بودجه داشته باشد اقدامي‌است که اثر آن بر آيندگان، کاستن از قدرت آنها است.
* در نگاه خودبيني، اشخاص هميشه کاري را انجام مي‌دهند که خودشان بيشترين رغبت را نسبت به آن دارند.
* در نگاه نوع دوستي، اصل بر اين است که منافع ديگران هم مد نظر قرار بگيرد.
* ساده‌ترين راه شناخت وجود نوع دوستي اين است که ببينيم آيا هرگز حاضر شده‌ايم بابت جلب رضايت سايرين، هزينه‌اي را بپردازيم.
* پارامتر‌هاي اخلاق حرفه‌اي در اقتصاد تا حد زيادي به بافت و ساخت اقتصاد و باورهاي ملي بستگي دارد به طور مثال وقتي يک کشور در حال توسعه مد نظر قرار مي‌گيرد، تصميم‌هاي اقتصادي تا حد زيادي به نوسان‌هاي نرخ ارز بستگي پيدا مي‌کند.
* تحقق دلايل نوسان‌هاي نرخ ارز در کشور‌هاي در حال توسعه به متغير‌هاي متعدد و داشتن داده‌هاي آماري و اطلاعاتي زيادي نياز دارد که بخش بزرگي از آنها در کشور‌هاي در حال توسعه وجود ندارد و يا به سادگي در زمان نياز در اختيار پژوهشگران و تحليلگران قرار نمي‌گيرد.