کمبود نيروي انساني و منابع مالي داريم
رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور مي‌گويد با وجود کمبود کادر انساني و منابع مالي، کارکنان زندان‌ها به صورت جهادي و با کار مضاعف مشغول فعاليت هستند. اصغر جهانگير اظهار کرد: برنامه‌هاي آموزشي از دوره ابتدايي و سوادآموزي تا مدارج دانشگاهي و بخش اشتغال زندانيان نيز با جديت پيگيري و در حال انجام است. وي ادامه داد: مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي زمينه‌هاي ارائه خدمت به خانواده زندانيان از موارد اولويت‌دار است زيرا يکي از مهمترين زمينه‌هاي که مي‌تواند تمام ابعاد زندگي هر خانواده را تحت تاثير قرار دهد زنداني بودن سرپرست خانواده است اين امر به تنهايي زمينه‌ساز بروز آسيب‌هاي اجتماعي فراواني خواهد بود.

وجود 3 ميليون زن سرپرست خانوار درکشور
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: حدود 3 ميليون زن سرپرست خانوار در کشور زندگي مي‌کنند. همايون‌هاشمي‌گفت: در شرايطي که تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور افزايش پيدا کند، تعدادي از همين زنان در بستر زمان دچار آسيب‌هاي ثانويه شده که بخشي از اين آسيب‌ها شامل بي‌خانماني و يا مهاجرت‌هاي اجباري است. وي افزود: متاسفانه سال به سال به تعداد زنان سرپرست خانوار اضافه مي‌شود، معمولا در مباحث اجتماعي بايد به علامت‌ها نيز توجه کرد، در حال حاضر در برخي نقاط ميزان بروز و ظهور طلاق نزديک به ميزان ازدواج است؛ همچنين ميزان ازدواج به طورکلي تمامي‌استان‌هاي کشور کاهش پيدا کرده است.

احتمال ابتلاي شهروندان به آنفولانزاي پرندگان
نايب رييس فراکسيون محيط زيست مجلس نسبت به تلف شدن چند پرنده مهاجر در اطراف درياچه چيتگر و احتمال ابتلاي شهروندان تهراني به آنفولانزاي فوق حاد پرندگان هشدار داد. جبار کوچکي‌نژاد همچنين با هشدار نسبت به اينکه بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان به سرعت در کشور در حال پيشروي و گسترش است، گفت: عامل اصلي اين بيماري، ويروس بوده و کوچ پرندگان مهاجر، مهمترين عامل اشاعه اين بيماري محسوب مي‌شود بنابراين اين بيماري به سرعت در کشور در حال گسترش است و بر اساس اظهارات مسئولان اداره محيط زيست تهران در روزهاي گذشته لاشه سه پرنده مبتلا به اين ويروس در اطراف درياچه چيتگر مشاهده شده است.


کاهش ۵۰درصدي کمک دولت به توسعه مترو
به گفته مديرعامل متروي تهران تا سال ۹۶ سهم شهر تهران از کمک‌هاي دولتي به مترو ۱۰۸ ميليارد تومان بوده است که در لايحه بودجه ۹۷دولت به ۶۵ ميليارد تومان کاهش پيدا کرده است. علي امام در گفتگو با اقتصادآنلاين گفت: در طرح جامع حمل و نقل ريلي که در سال 86_85، 12 خط در نظر گرفته شده که 8 خط آن اصلي و 4 خط اکسپرس است. البته از خط 5 هم به عنوان خط اکسپرس ياد مي‌شود اما به دليل امتداد نداشتن به داخل شهر و سپس جاده گرمسار، هيچ ارتباطي تونلي با مراکز تجاري مهم شهر ندارد و حالا فقط يک خط برون شهري است. امام تاکيد کرد: براي تکميل خطوط 7و6و همچنين ساخت خطوط 9 و8 به 20هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم که در کنار آن بايد 2هزار واگن نيز اضافه کنيم که آن هم 10هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد. امام با اشاره به کاهش 50 درصدي اعتبارات مستقيم دولت به متروي همه کلانشهرها، ادامه داد: تا سال 96 سهم شهر تهران از اين بودجه 108ميليارد تومان بوده که در لايحه پيشنهادي دولت به مجلس براي سال 97 به 65 ميليارد تومان تقليل پيدا کرده است.

حفر تونل ۱۵ متري براي سرقت از طلافروشي در تبريز
عباس‌زاده، رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي گفت: در بحث سرقت از طلافروشي در مارالان تبريز ما توانستيم کمتر از ۲ هفته سارقان را شناسايي و دستگير کنيم در حالي که سارقان طلافروشي براي سرقت ماه‌ها برنامه‌ريزي و نقشه طراحي کرده بودند. وي تصريح کرد: سارقان طلافروشي در تبريز براي انجام عمليات سرقت تونلي با عمق ۱۵ متري حفر کرده بودند يعني نشان مي‌دهد که سارقان براي سرقت از فضاي بيروني به زيرزمين مي‌روند ولي اشرافيت اطلاعاتي پليس موجب شد تا در کمتر از ۲ هفته سارقان را دستگير کنيم اما سارقان توجه داشته باشند که هر جا قصد سرقت داشته باشند پليس فضاي ناامني را براي آنها ايجاد مي‌کند. رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي با ذکر اينکه اموال مسروقه طلافروشي را بعد از دستگيري به صاحب اش باز گردانديم، گفت: صنف‌هاي خاص از جمله طلافروشان بايستي بيش از پيش به بحث ايمن‌سازي مغازه‌ها توجه ويژه‌اي داشته باشند.

توضيح پليس درباره مصدوميت شديد دختر ۱۴ ساله
رييس کلانتري ۱۱۰ شهدا در خصوص مصدوميت شديد بامدادي دختر ۱۴ ساله توضيحاتي ارائه کرد. به گزارش ايلنا، سرهنگ اسماعيل افشاري اقدم درباره انتشار خبري در فضاي مجازي مبني بر اينکه «بامداد امروز (جمعه) دختر نوجوان ۱۴ ساله‌اي از پل تقاطع بزرگراه امام علي - پيروزي به پايين پرتاب شده» گفت: ماموران کلانتري ۱۱۰ شهدا در ساعت ۱ بامداد روز جمعه پس از اطلاع از حادثه سريعا در محل حاضر گرديدند و اقدامات اوليه صورت گرفت و تحقيقات مقدماتي درخصوص نحوه مصدوميت او در حال انجام است. او ادامه داد: اين دختر نوجوان در بيمارستان بستري و دست و پاهايش شکسته و از جمجمه و کمر نيز آسيب ديده است.

بيشترين ميزان کاشت نهال در ايلام ثبت شد
تجارت-استان ايلام: معاون فني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري ايلام گفت: به نسبت ديگر استان‌هاي کشور ، بيشترين ميزان کاشت نهال در استان ايلام در سطح 50 هزار هکتار انجام و ثبت شده است. حجت ا... فتحي اظهار کرد: اين ميزان کاشت نهال با هدف گسترش پوشش گياهي ، تلطيف هوا و جلوگيري از بيابان زايي امسال در عرصه‌هاي طبيعي مناطق مختلف استان ايلام انجام شده است.وي همچنين افزود: 2 هزار هکتار نهال کاري در بيابان‌هاي مهران و دهلران، 700 هکتار در اراضي آبدانان و مابقي در ساير شهرستان‌هاي استان ايلام و با استفاده از درختان بومي‌و سازگار با آب و هواي هر منطقه صورت گرفته است.معاون فني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري ايلام يادآور شد: برنامه نهال کاري در استان ايلام براي سال 97 نيز در صورت تامين اعتبار به مقدار 20 هزار هکتار از سوي سازمان جنگل‌ها تعيين شده است.فتحي همچنين از اجراي مالچ پاشي يک هزار هکتار از اراضي شهرستان دهلران براي مبارزه با کانون‌هاي توليد گرد و غبار و نيز 560 هکتار نهال کاري در اراضي بياباني اين شهرستان خبر داد.وي اضافه کرد: براي اجراي طرح مالچ پاشي اراضي بياباني شهرستان دهلران 80 ميليارد ريال اعتبار از محل منابع ملي هزينه شده است.يک ميليون و 700 هزار هکتار از 2 ميليون هکتاري گستره استان ايلام را عرصه‌هاي طبيعي جنگل ، مرتع و اراضي زراعي و باغي تشکيل داده که از اين ميزان 642 هزار هکتار جنگل با گونه غالب درختان بلوط و 790 هزار هکتار مرتع و مابقي را اراضي بياباني هستند. 

طي حکمي‌از سوي دکتر بهرام مرادي؛
سلمان مهدوي مسئول سمعي بصري همايش وزارت نفت و قوه قضاييه کشور شد
تجارت-استان مازندران:طي حکمي‌از سوي دکتر بهرام مرادي رييس اجرايي کميته اولين همايش بزرگ اقتصاد مقاومتي کشور در تهران، استاد سلمان مهدوي مديريت گروه بيداردل، هلدينگ بزرگ اشتغال و کارافريني، مجري طرح سلامت، اشتغال و کارافريني، با حفظ سمت، مسوول سمعي بصري همايش وزارت نفت و قوه قضاييه کشور منصوب شد. به گزارش شبکه نيوز، سلمان مهدوي مشاور ارشد کنفدراسون ورزشهاي رزمي‌کامبت اسيا و خاورميانه، رياست فرهنگ و هنر دپارتمان پرديس ايرانيان شمال کشور، مسئول روابط عمومي‌پايگاه خبرگزاري تحليلي سياسي بين المللي شبکه نيوز استان مازندران، مسئول فرهنگي بسيج اصناف و بنيانگذار دبير هيات مذهبي اتاق اصناف و بسيج اصناف مرکز استان، فرهنگي ستاد نماز جمعه مرکز استان، مسئول و بنيان گزار اولين هيات مذهبي فرهنگي ورزشي اردويي عکاسان کشور ثبت شده سازمان تبليغات کشور در استان، بنيانگذار اولين پايگاه نخبگان عاشقان ولايت مرکز استان، مسئول همايشهاي بين المللي اسيا و خاورميانه ورزشهاي رزمي‌در استان، خبرنگار پيشکسوت و مستند ساز بسيج در سپاه، با حکم جديد از سوي دکتر بهرام مرادي؛ رئيس اجرايي کميته اولين همايش بزرگ اقتصاد مقاومتي کشور در تهران، رياست بيداردلان کشور، مدير کل حراست و بازرسي و رياست دپارتمان تربيت بدني و علوم ورزشي پرديس ايرانيان کشور و مديريت پرديس استان خوزستان، مسئول سمعي_بصري همايش وزارت نفت و قوه قضائيه کشور شد.

تقدير شهردار ملارد از مهندس جواد سنداني پيمانکار شرکت رهاب ابنيه پايدار
تجارت-علي کيواني – ملارد؛ علي سلگي از مهندس جواد سنداني پيمانکار پروژه سوله ورزشي شهيد مطهري تقدير نمودند.با حضور علي سلگي شهردار ملارد و سرپرست اداره ارتباطات و امور بين الملل شهرداري ملارد از آقاي جواد سنداني مديريت محترم شرکت رهاب ابنيه پايدار به دليل سرعت عمل و اجراي مناسب و مديريت زمان در اجراي پروژه سالن ورزشي شهيد مطهري جهت افتتاح در دهه مبارک فجر تقدير و تشکر گرديد.

فرمانده پليس راهور تهران: دوربين نصب نشود طرح ترافيک جديد اجرا نمي‌شود؛
گروه اجتماعي: حاشيه‌هاي اجراي طرح ترافيک جديد در پايتخت هر روز بيشتر از گذشته مي‌شود. تا پيش از اين موضوع سهميه‌ها و تخفيف‌هاي در نظر گرفته شده براي گروه‌هاي خاص شغلي و صحبت‌هاي مطرح شده درباره رانت برخي سازمان‌ها و گروه‌ها به نوعي بخشي از چالش‌هاي مجموعه مديريت شهري تهران براي اجراي طرح ترافيک جديد در سطح خيابان‌هاي پايتخت در آغاز سال آينده بود، حالا اما شرايط کمي‌متفاوت شده و آنطور که رئيس پليس راهور تهران اعلام کرده براي اجرايي شدن طرح جديد ترافيک نياز به نصب دوربين‌هاي ترافيکي در برخي خيابان‌هاست و تا زماني که اين دوربين‌ها نصب نشده و توسط پليس تست نشود امکان اجراي طرح ترافيک جديد وجود نخواهد داشت. صحبت‌هايي که با توجه به عدم نصب دوربين‌هاي جديد به نوعي نشان دهنده خط و نشان پليس راهور براي طرح جديد ترافيک پايتخت قلمداد مي‌شود. در همين ارتباط سردار محمدرضا مهماندار، فرمانده پليس راهور تهران درخصوص تکليف طرح زوج و فرد در سال 97 گفت: هيچ برنامه‌اي براي تغيير در طرح زوج و فرد در سال آينده وجود ندارد و اين طرح مانند سال 96 اجرا مي‌شود و پولي کردن طرح زوج و فرد نيز به تصويب نرسيد. وي درخصوص طرح ترافيک 97 نيز گفت: اين طرح نيز نسبت به سال 96 به جز شيوه پرداخت و مبلغ آن تغييرات اساسي ندارد. رييس پليس راهور تهران با بيان اينکه طرح پيشنهادي شهرداري الزامات ناجا تعديل شد افزود: بر اين اساس طرح ترافيک پيشنهادي شهرداري با 3 الزام ناجا يعني عدم افزايش آلودگي هوا، ترافيک و فشار مضاعف بر مردم تعديل شد و بدين ترتيب سقف مجوزهاي طرح ترافيک روزانه از 129 هزار مورد به 103 هزار مورد کاهش يافت. سردار مهماندار در ادامه تأکيد کرد: تا زماني که شهرداري تهران زيرساخت‌هاي طرح ترافيک جديد مانند دوربين‌هاي خروجي طرح را نصب نکند، اين طرح قابل اجرا نيست چراکه شيوه جديد پرداخت بر مبناي زمان ورود و خروج در اين طرح است. رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينکه تاکنون هيچ دوربيني در اين خصوص نصب نشده است، گفت: قطعاً پليس تا زماني که اين دوربين‌ها نصب و توسط پليس تست نشوند، اجازه اجراي طرح جديد را نمي‌دهد. وي در پاسخ به اينکه بدين ترتيب با ثبت‌نام نکردن طرح ترافيک 97 توسط شهرداري تهران تکليف اين طرح در سال آينده چه مي‌شود، تصريح کرد: دارندگان طرح ترافيک 96 تا زماني که زيرساخت‌هاي طرح جديد مهيا نشود همچنان مي‌توانند با کارت‌هاي خود در طرح ترافيک تردد کنند. در همين حال محسن پورسيد آقايي، معاون حمل‌ونقل ترافيک شهرداري تهران درباره طرح جديد شهرداري براي ساماندهي پارک حاشيه‌اي که به زودي براي تصويب به شوراي شهر ارائه خواهد شد، به ايلنا گفت: در طرح جديد محل‌هايي را براي پارک حاشيه‌اي مشخص خواهيم کرد و اپليکيشني هم در حال تهيه است. همچنين يک سري دستگاه خريداري خواهيم کرد تا افرادي که در مناطق گشت خواهند زد تا با کمک اين دستگاه‌، خودورها را چک کنند. او درخصوص شيوه جديد پرداخت عوارض پارک در حاشيه خيابان‌ها تصريح کرد: خودروها مي‌توانند از طريق موبايل و اپليکيشن يا کارت بانکي هزينه شارژشان را پرداخت کنند. همانطور که گفته شد، افرادي هم در منطقه خواهند بود تا چک کرده و مطمئن شوند که اين خودورها عوارضشان را پرداخت کرده‌اند. در واقع افراد شماره خودرو را با دستگاه چک مي‌کنند تا مطمئن شوند عوارضشان را پرداخت کرده‌اند. معاون شهردار در رابطه به قيمت گذاري براي پارکينگ‌ها نيز تصريح کرد: قيمت‌گذاري جديد همان مصوبه قيمت‌هاي سال 93 شوراي چهارم خواهد بود و پارکومترها هم سر جاي خود باقي خواهند ماند. پورسيدآقايي در باره سرنوشت پارکبان‌ها که فعاليتشان توسط شوراي چهارم غيرقانوني اعلام شده بود، گفت: پارکبان به اين معنا که فردي کنار خيابان ايستاده و از شهروندان پول بگيرد، ديگر نخواهيم داشت، اما همانطور که گفتم افرادي را استخدام مي‌کنيم تا با دستگاه‌هاي خريداري شده مدام چک کنند که آيا خودروها عوارضشان را در سيستم پرداخت کرده‌اند يا خير. معاون شهردار درباره مسئوليت جابه‌جايي سه ميليون نفري که صبح‌ها از شهرستان‌ها و استان‌هاي اطراف، به تهران آمده و شبها بر مي‌گردند، گفت: در قانون برنامه ششم به صراحت در مجلس تاکيد شد که متولي ساماندهي حمل‌و‌نقل عمومي‌وزارت راه و شهرسازي و راه آهن کشور است. بنابراين ما با آن‌ها جلساتي داشته‌ايم و وزارت راه و راه آهن با هماهنگي وزارت کشور در حال ايجاد يک شرکت مشترک تحت عنوان ششرک حمل و نقل حومه‌اي هستند. اين شرکت متولي حمل و نقل در حومه‌ شهرهاي بزرگ همچون تهران خواهد بود. معاونت حمل و نقل ترافيک شهرداري با تاکيد بر اينکه شهرداري نهايت همکاري خود را در محدوده شهر انجام داده اما خارج از محدوده تهران به عهده وزارت راه و شهرسازي است، گفت: در داخل محدوده تهران تا آنجايي که لازم باشد همکاري مي‌کنيم. اگر لازم باشد شهرداري امکاني را براي حفر تونل، ايجاد ايستگاه‌ها و ... بدهد، آماده همکاري است.


رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: ۸۰ درصد ريزگردهاي خوزستان در زمستان منشأ داخلي دارد و سه سال براي نابودي منشأ داخلي ريزگردها زمان نياز داريم. عيسي کلانتري در گفتگو با ايلنا در رابطه با تاثير طرح ترافيک جديد در حل معضل آلودگي هوا، گفت: کلان شهري مانند تهران با دو نوع آلودگي دست و پنجه نرم مي‌کند، يکي زماني است که هوا سرد بوده و وارونگي هواي سرد ايجاد مي‌شود که در هواي سرد ماشين‌هاي بنزين‌سوز نقش چنداني در ميزان آلودگي ندارد و آلوده کننده و آلاينده‌هاي اصلي، وسايل نقليه گازوييل سوز مانند اتوبوس‌ها و کاميون‌ها هستند. او ادامه داد: اما در هواي معتدل و گرم تر اين خودرو‌هاي بنزين سوز هستند که به آلاينده اصلي تبديل مي‌شوند. معاون رئيس‌جمهور گفت: من موافق کاهش تعداد خودرو در تهران و کاهش ميزان مصرف بنزين و گازوييل هستم، به طور کل با کاهش وسايل نقليه عمومي‌در همه شهرها موافقم. البته لازمه آن تقويت وسايل حمل و نقل عمومي‌است و هر دو در يک مجموعه قرار دارند. کلانتري در ادامه در رابطه با بحران ريز گردهاي استان خوزستان، گفت: در جلساتي که اخيرا با دولت و مجلس برگزار شد درباره مسئله ريزگردهاي خوزستان بحث‌‌هاي فراواني مطرح شد از جمله اينکه پديده گرد و غبار در استان خوزستان که سال‌هاست مردم اين منطقه با رنج و مصائب آن دست و پنجه نرم مي‌کنند، نمي‌توان خيلي سريع و در کوتاه‌مدت جمع کرد. او با بيان اينکه اقدامات آغاز شده و عمليات آن بايد به سرعت پيگيري شود، افزود: اميدواريم طي ۲ تا سه سال آينده منشاء ريزگردهاي داخلي حل شود. رييس سازمان حفاظت از محيط‌زيست در ادامه به حقابه تالاب‌ها و مناطقي که به کانون ريزگردها تبديل شده‌اند اشاره کرد و گفت: حق آبه تالاب‌ها و مناطقي از استان خوزستان که بايد به آن باز گردانده شود، محاسبه شده که حدود چهار و نيم ميليارد متر مکعب است و بايد تخصيص داده شود. 


شناور 158 نفره الماس يک در قشم به آب انداخته شد 
تجارت-جزيره قشم: شناور مسافربري 158 نفره آلومينيومي‌الماس قشم (1) ساخت شرکت مدکندآلوي قشم روز چهارشنبه با حضور حميد رضا مومني ريس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هيات همراه به آب انداخته شد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، حميدرضا مومني در جريان به آب انداختن اين شناور پيشرفته در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مد کندآلوي قشم يکي از فعالترين شرکت‌هاي شناورساز اين منطقه با کاربري مسافري، آمبولانس دريايي و خدماتي است.او با اشاره به ارزش يک ميليون و 620 هزار يورويي شناور آلومينيومي‌الماس قشم (1)، افزود: اين شناور به سفارش بخش خصوصي در شرکت مدکندآلو در مدت 9 ماه ساخته شد و قرار است خدمات سفرهاي دريايي در مسير قشم به بندرعباس را به مسافران ارائه کند.به گفته مومني، سرعت بالاي اين شناور که در عرض 30 دقيقه فاصله قشم تا بندرعباس را طي مي‌کند در کنار ايمني بالا، توانايي عبور در شرايط مواج بودن دريا بين 4 تا 5 فورس دريايي، بخش VIP با ظرفيت 15 نفر، از ويژگي‌هاي اين شناور مي‌باشد.وي ادامه داد: شرکت مدکندآلو در حال حاضر دو فروند ديگر از اين شناور (الماس 2 و 3) را در دست توليد دارد که به ترتيب در تير ماه و آبان ماه سال 97 به مرحله بهره برداري مي‌رسد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حمايت از فعالان اقتصادي در اين منطقه تاکيد کرد: خوشبختانه اين شناورسازي براي سال آينده خود قراردادي به ارزش 50 ميليون دلار براي توليد شناورهاي مختلف از سوي متقاضيان را به امضا رسانده است.مدير کارخانه شناور سازي مدکندآلوي قشم هم از حرکت شناور الماس (1) در همه شرايط دريايي به عنوان مهمترين ويژگي آن نام برد.رضا الماسي با اعلام اينکه الماس (1) دومين محصول از شناورهاي تيپ 26 متري اين شرکت است، افزود: مشابه اين شناور آذرخش‌هاي 16 متري مي‌باشد که تا کنون 21 فروند آن در شرکت مدکندآلو توليد شده که در مسير قشم به بندرعباس فعاليت مي‌کنند.به گفته وي، شرکت مدکندآلو قرار است در طرح توسعه خود، شناورهاي خدماتي با طول 65 و 80 متر را تا دو سال آينده توليد و به بهره برداري برساند.بنا به اين گزارش، با راه اندازي خط توسعه در شرکت شناورسازي مدکندآلو در منطقه آزاد قشم، شمار نيروهاي اين شرکت از 200 نفر فعلي به 350 نفر افزايش مي‌يابد.

ازدهه مبارک فجر سال گذشته تاکنون 2 شهر و 179 روستاي استان خوزستان ازنعمت گاز طبيعي بهره مند شده اند
تجارت-استان خوزستان:سيد ناصر حسيني نژاد مديرعامل شرکت گاز خوزستان با اعلام خبرفوق افزود: با بهره برداري از اين پروژه‌ها تعداد 5050 خانوار شهري وروستايي استان از نعمت گاز طبيعي بهره مند شده اند.مديرعامل شرکت گاز استان خوزستان گفت : استان خوزستان بر اساس سر شماري‌هاي سال گذشته قريب به 509/710/4 ميليون نفر جمعيت دارد كه 98 درصد جمعيت شهري و 75 درصد جمعيت روستايي استان در قالب 645/280/1 خانوارآن ازنعمت گاز طبيعي برخوردارند و طي يكسال گذشته بيش از 738 كيلومتر شبكه گذاري و 9256 مورد انشعاب ( علمك ) شهري و 7177 انشعاب ( علمك روستايي) نصب شده و از اين طريق 29443 خانوار شهري و 8127 خانوار روستايي ساکن در 2 شهر و 179 روستا از نعمت گاز طبيعي بهره مند شده اند.سيد ناصرحسيني نژاد افزود : به حول وقوه الهي در دهه فجر سال جاري نيز 5050 خانوار در 10 شهر استان از نعمت گاز طبيعي بهره مند خواهند شد و برگ سبز ديگري برافتخارات اين شرکت افزوده خواهد شد .

طرح بهسازي و نوسازي معابر فاز ۴ اميرآباد کلنگ زني شد
تجارت-استان خوزستان: طرح بهسازي و نوسازي معابر فاز ۴ اميرآباد بااعتباري بالغ‌بر 21 ميليارد تومان در منطقه آزاد اروند کلنگ زني شد.مراسم کلنگ زني طرح بهسازي و نوسازي معابر فاز ۴ اميرآباد با حضور مديرعامل و معاون زيربنايي و عمراني سازمان منطقه آزاد اروند، اعضاي شورا و شهردار آبادان برگزار شد.اعتبار اين طرح 21 ميليارد ريال و مدت آن 21 ما است. اين طرح با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداري آبادان اجرا مي‌شود.مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در اين مراسم اظهار کرد: پروژه‌هاي شهري سازمان منطقه آزاد اروند در سال آينده بيشتر مي‌شود.وي افزود: برنامه داريم تا طي ماه‌هاي آينده ۶۰ ميليارد تومان در پروژه‌هاي عمراني آبادان و همين مبلغ را در خرمشهر هزينه کنيم.مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بابيان اينکه ۱۵ ميليارد تومان پروژه در مينوشهر و روستاهاي حاشيه شهر هزينه مي‌شود، ادامه داد: سال آينده سال نهضت آسفالت در منطقه آزاد اروند خواهد بود.

6 هزار و 960 کارگاه توليدي در ايلام زيرپوشش خدمات تامين اجتماعي قرار دارند
تجارت-استان ايلام - مديرکل تامين اجتماعي استان ايلام گفت: تامين اجتماعي استان ايلام بيش از 6 هزار و 960 کارگاه را در سطح استان تحت پوشش دارد و 71 هزار و 527 نفر بيمه شده اجباري در اين واحدها از تعهدات بيمه‌اي برخوردار هستند.سهيلا ملکشاهي اظهار کرد: صدور 9 هزار و 828 دفترچه جديد، تجديد 125 هزار و 999 جلد دفترچه، تمديد 106 هزار و 785 جلد دفترچه و صدور 2 هزار و 20 جلد دفترچه المثني از ديگر خدمات ارائه شده تامين اجتماعي استان ايلام به بيمه شدگان و مستمري بگيران از ابتداي سال جاري تاکنون بوده است.وي افزود: 900 فقره اسناد کوتاه مدت تا پايان دي ماه امسال با هزينه4٠ ميليارد ريال توسط اين اداره کل صادر شد که شامل خدماتي از جمله غرامت دستمزد، ازدواج، کفن و دفن و بارداري و غيره است.ملکشاهي يادآور شد: اين اداره کل با 9 شعبه اجرائي، سه شعبه اقماري و يک کارگزاري رسمي‌عهده دار ارائه تعهدات و خدمات به 106 هزار و 939 بيمه شده اصلي است.وي افزود: هم اکنون 17 هزار و 221 نفر بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده در زمره مستمري بگيران تامين اجتماعي استان ايلام ماهانه مستمري خود را دريافت مي‌کنند و از خدمات تامين اجتماعي استان بهره مي‌برند.296 هزار و 419 نفر تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي استان ايلام قرار دارند و امسال تعداد بيمه شده‌هاي اين سازمان پنج درصد افزايش يافته است.تعداد کل بيمه شدگان اصلي در استان ايلام 106 هزار و 939 نفر است و تا پايان سال پيش بيني مي‌شود مجموع افراد بيمه شده اصلي پنج درصد افزايش يابد.ضريب پوشش بيمه‌اي تامين اجتماعي در استان ايلام 51 درصد است و با ميانگين کشوري برابر است.

تکميل طرح‌هاي گازرساني شهري در استان بوشهر
تجارت-استان بوشهر: مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر در مصاحبه با خبرنگار اين شرکت از تکميل طرح‌هاي گازرساني در بحش شهري خبر داد.مهندس غلامعباس حسيني در اين رابطه افزود : در حال حاضر به استثناي جزيره خارگ ، طرح‌هاي گازرساني در تمامي‌شهرهاي استان بوشهر تکميل گرديده و بدين ترتيب از 37 شهر استان ، 36 شهر تحت پوشش شبکه گازرساني قرار دارند.وي با بيان اين موضوع ، اظهار داشت : با گازرساني به سه شهر کلمه ، تنگ ارم و بوشکان طي سال گذشته و امسال ، پرونده گازرساني به شهرهاي استان بوشهر بسته شد و در حال حاضر بيش از 98.7 درصد از جمعيت شهري استان معادل 822 هزار و797 نفر قادر به استفاده از نعمت گاز مي‌باشند.مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر با بيان اينکه به حول و قوه الهي به تمامي‌برنامه‌ها و اهداف خود در زمينه گازرساني به شهرهاي استان نائل آمديم تصريح نمود: تا کنون بيش از3011کيلومتر شبکه در شهرهاي استان اجرا و افزون بر 119562 انشعاب نصب شده است. مهندس حسيني اضافه نمود : در خصوص گازرساني به تنها شهر باقيمانده استان نيز به سبب نبود منبع گاز ،تا کنون موفق به گازرساني به جزيره خارگ نشده‌ايم که ان شاا... با اجراي طرح ان جي ال، گازرساني به اين شهر نيز انجام خواهد شد.مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به حجم بالاي اقدامات در دست اجرا به منظور توسعه گازرساني در استان افزود: ساماندهي زيرساخت‌هايي همچون شبکه گاز در شهرها ، روستاها و صنايع استان ، از مهمترين اقداماتي است که طي سال‌هاي اخير به آن توجه ويژه‌اي شده و در همين رابطه شاهد توسعه گازرساني در اقصي نقاط استان بوده ايم.

مدير امور آبفاي شهرستان شهريار خبر داد:
بازسازي 3 حلقه چاه آب شرب در شهريار
تجارت-شهريار- علي کيواني -تعمير و بازسازي ۳ حلقه چاه آب شرب در فاز يک انديشه، شهرک ASP و پارک کودک انجام شد.بهزاد اسدي با اعلام اين خبر گفت: همزمان با بارش برف و کاهش دماي هوا ۳ حلقه چاه آب از مدار بهره برداري خارج شده بود.او افزود: اين چاه‌ها به علت سوختن پمپ، آسيب کابل‌هاي برق و يخ زدگي منصوبات سايکلون دچار آسيب شده بودند که با تلاش عوامل اجرايي و بهره برداري تعمير و بازسازي و وارد مدار بهره برداري شدند.اسدي اظهار داشت: علي رغم اطلاع رساني انجام شده به منظور محافظت و جلوگيري از يخ زدگي کنتورها و انشعابات آب به مشترکين حدود ۱۵۰ دستگاه کنتور آب دچار قطعي شد که با وجود مشکل تردد معابر اکيپ امداد و حوادث نسبت به رفع حوادث در کوتاه‌ترين زمان اقدام کرد.مدير امور آبفاي شهرستان شهريار در پايان تصريح کرد: با پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر بارش برف و کاهش دما واحدهاي اجرايي اين امور براي تامين آب شرب پايدار و رفع حوادث احتمالي شبکه توزيع آبرساني و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان آمادگي داشته و تدابير لازم را اتخاذ کرده اند.