واکنش به انتشار تصوير بي‌حجاب شطرنج‌باز ايراني
يکي از مسئولان فدراسيون شطرنج به تصوير بي‌حجاب منتشر شده از سوي يکي از بانوان ملي‌پوش کشورمان واکنش نشان داد.به گزارش تسنيم، ميترا حجازي‌پور يکي از ملي‌پوشان باسابقه شطرنج ايران است که سال گذشته نيز يکي از سه نماينده ايران در رقابت‌هاي قهرماني بانوان جهان به ميزباني تهران بود. اين بانوي شطرنج‌باز روز گذشته تصويري بي‌حجاب از خود را در يکي از صفحات اجتماعي‌اش منتشر کرد و در زير اين تصوير نيز مطالبي را عليه حجاب نوشت و مدعي شد، حجاب نوعي «زندان پارچه‌اي» است. شهره بيات، دبير فدراسيون شطرنج در واکنش به اين موضوع گفت: در حال حاضر نمي‌توانم چيزي بگويم، چرا که بايد منتظر بازگشت رئيس فدراسيون از خارج از کشور بمانيم.

گتوزو در آستانه تمديد قرارداد با ميلان
 نشريه لاريپابليکا مدعي شد که رينو گتوزو، سرمربي ميلان، به زودي قراردادش را با اين باشگاه تمديد خواهد کرد. گتوزو که سرمربي زير 19سال ميلان بود، پس از اخراج مونتلا به عنوان سرمربي تيم اصلي انتخاب شد. او توانست تيم را دچار تحول کند و نتايج خوبي تا به اينجا به دست آورد. با اين حال قرارداد فعلي او با باشگاه، همان قرارداد سابقش در زمان حضور روي نيمکت تيم زير 19 ساله‌ها است و او در حال حاضر کم درآمدترين مربي سري آ به حساب مي‌آيد.
حال لاريپابليکا گفت ستاره سابق روسونري، به زودي قراردادش را با اين تيم تمديد خواهد کرد و باشگاه اميدوار است با تمديد قرارداد، روحيه تازه به تيم منتقل شود.

يونايتد به مسير پيروزي برمي‌گردد
مايکل کريک،‌هافبک منچستريونايتد، اعلام کرد که هم تيمي‌هايش قصد دارند در هيجان انگيزترين مقطع فصل، به مسير پيروزي برگردند.
آنها به دور پنجم جام حذفي و مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا رسيدند و کريک تاکيد کرد که تيمش به دنبال رسيدن به مراحل پاياني اين رقابت‌هاست. او گفت: در هيجان انگيزترين مقطع فصل هستيم زيرا سرنوشت همه جام‌ها در اين مقطع مشخص مي‌شود. مي‌خواهيم به مراحل بالاتر جام‌ها برسيم و البته ممکن است در همين مرحله همه چيز تمام شود. در اين زمان است که فشارها و انتظارات به حداکثر مي‌رسد اما ما مي‌خواهيم در ديدارهاي بزرگ حضور داشته باشيم؛ اين چيزي است که قهرماني را ويژه مي‌کند.


عناوين هفتم و يازدهم براي بانوان رکابزن ايران
بانوان رکابزن ايران در بخش اومنيوم و دور امتيازي رقابتهاي قهرماني آسيا در جايگاه هفتم و يازدهم قرار گرفتند. به گزارش مهر، در ادامه اولين روز از رقابتهاي دوچرخه سواري پيست قهرماني آسيا در مالزي دو بانوي ملي‌پوش ايران به مصاف رقباي خود رفتند که در پايان اين رقابت «پرستو باستي» در ماده دور امتياز بزرگسالان در رده يازدهم قرار گرفت. «ساجده سياحيان» رکابزن جوان ايران هم در اولين تجربه حضورش در رقابتهاي برون مرزي آنهم در سطح آسيا در ماده اومنيوم عنوان هفتم را کسب کرد. پيش از اين رکابزنان ايران در ماده تيم اسپرينت جوانان و بزرگسالان موفق به صعود به مرحله فينال نشدند. اين در حالي است که تيم اسپرينت مردان ايران در رده سني بزرگسالان سال گذشته در مسابقات قهرماني آسيا مدال نقره گرفته بود. سي و هشتمين دوره مسابقات دوچرخه سواري پيست قهرماني آسيا در رده سني بزرگسالان، بيست و پنجمين دوره در بخش جوانان و هفتمين دوره در بخش پاراسايکلينگ از امروز جمعه ۲۷ بهمن ماه در مالزي آغاز شده است.

مرحله نخست رقابت‌هاي انتخابي بوکس جوانان کشور پايان يافت
نخستين مرحله از رقابتهاي انتخابي بوکس جوانان ايران براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا با معرفي نفرات برتر به ‌پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري مهر، مرحله نخست انتخابي تيم ملي بوکس جوانان ايران براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا ۲۰۱۸ طي دو روز در مجموعه ورزشي انقلاب تهران و زير نظر کادر فني تيم ملي جوانان برگزار شد که نتايج آن به شرح زير است:
نتايج روز نخست:
وزن ۴۹ کيلوگرم: رضا حيدري(برنده) - علي آب روان
وزن ۵۲ کيلوگرم: محسن عزيزپور(برنده) - سبحان صحرايي
وزن ۵۶ کيلوگرم: شاهين عطايي(برنده) – اميرحسين دولتي
وزن ۶۰ کيلوگرم: حسين‌هاديان(برنده) – سامان موسيوند
وزن ۶۰ کيلوگرم: مهدي اميري(برنده) –‌هادي تني
وزن ۶۹ کيلوگرم: محمدحسين قربانزاده(برنده) – محمد نورائي
وزن ۸۱ کيلوگرم: سجاد موسوي( برنده) – اميررضا مختاررضايي
وزن ۹۱ کيلوگرم: امين صحرايي(برنده) – محمد زرين تاج
نتايج روز دوم و پاياني:
وزن ۴۹ کيلوگرم: رضا حيدري (برنده) – محمدعمران سنوري زايي يک
وزن ۵۲ کيلوگرم: مبين علائي (برنده) – محسن عزيزپور صفر
وزن ۵۶ کيلوگرم: دانيال شه بخش(برنده) – شاهين عطايي
وزن ۶۰ کيلوگرم: حسين‌هاديان(برنده) – مهدي اميري
وزن ۶۴ کيلوگرم: عبدالحکيم بيگدر(برنده) – ابوالفضل اميني
وزن ۶۹ کيلوگرم: محمدحسين قربانزاده(برنده) – آکام مري
وزن ۷۵ کيوگرم: اکبر مردمي( برنده) – اميررضا مختار رضايي
وزن ۹۱ کيلوگرم: حسين شادمان( برنده) – امين صحرايي
در پايان رقابت‌هاي مرحله نخست انتخابي تيم ملي بوکس جوانان، عبدالرضا انصاري نفرات برتر را به اردوي جديد تيم ملي براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا که اواخر فروردين ماه سال آينده در تايلند برگزار مي‌شود، دعوت خواهد کرد.
عبدالرضا انصاري سرمربيگري تيم ملي بوکس جوانان ايران را بر عهده دارد و اسفنديار محمدي و عليرضا الوندي نيز به عنوان مربيان تيم ملي جوانان مشغول به فعاليت هستند.


با رای اتحادیه جهانی کشتی؛‌
نايب رييس فدراسيون کشتي شايعه محروميت مادام العمر عليرضا کريمي‌و مربي اش را تکذيب اما اعلام کرد محروميت‌هايي در انتظار کشتي ايران است.
به نقل از ورزش سه، با اينکه بيش از 2 ماه از رقابت‌هاي جهاني کشتي آزاد زير 23 سال مي‌گذرد، همچنان بحث اتفاقاتي که در اين تورنمنت رخ داده، داغ است. چند روز بعد از اينکه عليرضا کريمي‌در وزن 86 کيلوگرم در مسابقات جهاني شکست عمدي مقابل نماينده روسيه را تجربه کرد و سپس با نماينده رژيم صهيونيستي روبرو نشد، شايعه محروميت و تعليق کشتي ايران و اين کشتي گير و مربي اش به گوش رسيد.
رسول خادم و ديگر مسئولان فدراسيون کشتي بارها از تلاش خود براي حل و فصل اين مساله در اتحاديه جهاني کشتي پرده برداشتند. با اين حال ورود کميته بين المللي المپيک کار را براي فدراسيون کشتي ايران سخت کرده است.
نزديک به 2 ماه مي‌شود که استرس ناشي از محروميت احتمالي بر پيکره کشتي ايران افتاده و شايعات زيادي هم به گوش مي‌رسد. روز گذشته خبري در برخي از رسانه‌ها منتشر شد که حاکي از محروميت مادام العمر عليرضا کريمي‌و عليرضا رضايي داشت. اين خبر نگران کننده خيلي زود در فضاي مجازي پخش شد، در حالي که هنوز هيچ خبر رسمي‌از سوي اتحاديه جهاني اعلام نشده است.
براي اطلاع از صحت و سقم اين ماجرا با حميد بني تميم، نايب رييس فدراسيون کشتي که از چند هفته قبل اختيارات تام رياست فدراسيون را هم از رسول خادم تحويل گرفته، تماس گرفتيم. او در اين باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «من محروميت مادام العمر را تاييد نمي‌کنم و از همين جا مي‌گويم که اين موضوع شايعه است. با اين حال ما هم مسائلي در خصوص محروميت کشتي گير، مربي و فدراسيون ايران شنيده‌ايم و اين موضوع واقعا ما را نگران کرده است. بازهم مي‌گويم که محروميت مادام العمر عليرضا کريمي‌و عليرضا رضايي شايعه است.» وي در پاسخ به اين سوال که اطلاعي از محکوميت ايران توسط اتحاديه جهاني دارد يا خير، عنوان کرد: «من اطلاع دقيقي ندارم؛ اما متاسفانه مسائلي که ما شنيده ايم، حکايت از محروميت‌هايي براي کشتي ايران دارد. اميدوارم که اين مساله درست نباشد؛ اما فعلا چيزهايي که به دست ما رسيده، نشان مي‌دهد اخبار خوشي را در چند روز آينده نخواهيم شنيد.» بني تميم در خصوص اينکه چرا رسيدگي به اين پرونده طولاني شده است، تصريح کرد: «متاسفانه در اين باره هم شيطنت‌هايي صورت گرفته و رسيدگي به پرونده طولاني شده است. برخي اعمال نفوذ کردند تا خواسته خودشان در اين پرونده حاکم شود. با اين حال طبق اخباري که من دارم، در هفته پيش رو قطعا نتيجه اين پرونده اعلام مي‌شود.»
نايب رييس فدراسيون کشتي در پايان گفت: «نبايد سر خودمان کلاه بگذاريم. حتي اگر اين پرونده هم حل شود که بعيد است؛ در مسابقات بعدي چنين مشکلي گريبان کشتي و ورزش ايران را خواهد گرفت. بايد فکري اساسي به حال اينطور مسائل شود.»
علیرضا کریمی ۶ ماه محروم شد؛ فدراسیون نه
پس از اتفاقات کشتی جهانی زیر ۲۳ سال جهان که منجر به عدم رویارویی علیرضا کریمی با حریف رژیم اشغالگر شد حدس و گمان‌های زیادی مبنی بر تعلیق کشتی ایران مطرح شد اما دقایقی پیش حکم نهایی به تهران رسید. بنابر این حکم علیرضا کریمی ۶ ماه و مربی او جمشیدی دو سال از فعالیت بین الملی محروم شدند تا خبری از تعلیق کشتی ایران و اتفاقات ناخوشایندتر نباشد.

گرشاسبي: هيچکدام از بازيکنان براي تمديد قراردادشان شرطي نگذاشته‌اند
سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: علي عليپور خودش را نشان داده و بي‌انصافي است که در قراردادش تجديدنظر نشود. به نقل از تسنيم, حميدرضا گرشاسبي در حاشيه تمرين روز جمعه تيم فوتبال پرسپوليس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه همه چيز فراهم است براي سفر به قطر. اميدواريم بازيکنان به مانند گذشته خودشان را خوب در زمين نشان بدهند و با نتيجه‌اي خوب از اين بازي هم عبور کنيم. وي در رابطه با بحث تمديد قرارداد بازيکنان پرسپوليس گفت: بار‌ها گفته‌ام که هيچ مشکلي براي تمديد قراردادها وجود ندارد، اما اخيراً مقداري مشغله کاري وجود داشت و حواس‌مان بيشتر به بازي نخست تيم در ليگ قهرمانان آسيا بود که در آن ميزبان بوديم. بعد از آن با برانکو نشستي برگزار کرديم و قرار شد تمديد قرارداد‌ها را آغاز کنيم که آغاز هم شده. ان‌شاءا... بعد از بازي با السد نيز تعدادي بيشتري از بازيکنان براي تمديد قرارداد به باشگاه خواهند آمد. فکر مي‌کنم در 10، 15 روز آينده کار تمديد قرارداد همه بازيکنان انجام مي‌شود و جاي هيچ نگراني نيست. گرشاسبي درباره اينکه آيا حسين ماهيني با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارد يا خير، بيان کرد: بله، اين بازيکن قرارداد دارد. سرپرست باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که «درست است که گفته مي‌شود بازيکنان براي تمديد قرارداد شروطي مثل بخشودگي جرايم قبلي و پرداخت مطالبات فصل‌هاي گذشته را دارند؟»، اظهار داشت: هيچ‌کسي هيچ طلبي ندارد و مطالبات قبلي همه تسويه شده است. هيچ‌کدام از بازيکنان براي تمديد قرارداد شرطي نگذاشته‌اند. اين دو سه نفري هم که آمدند و صحبت کردند, گفتند که قرارداد را بدهيد تا بدون شرط امضا کنيم. وي افزود: يک هماهنگي و همدلي از بالا تا پايين باشگاه وجود دارد و الان همه تمرکز‌مان اين است که با يک رکورد خوب امتيازي بتوانيم قهرمان ليگ شويم و همچنين بتوانيم بهتر از فصل گذشته در آسيا نتيجه بگيريم. گرشاسبي درباره بحث اينکه گفته مي‌شود قرار است مبلغ قرارداد علي عليپور افزايش پيدا کند, خاطرنشان کرد: قرارداد عليپور به شکل ديگري بوده اما الان خودش را نشان داده و بي‌انصافي است که در قراردادش تجديدنظر نشود. ما هم دنبال اين هستيم که حق عليپور ضايع نشود و اين اتفاق حتماً رخ خواهد داد. وي در ارتباط با اينکه حق تبليغات محيطي مسابقات به باشگاه‌ها هنوز پرداخت نشده و جلساتي در اين خصوص با شيرازي برگزار شده است, ياد‌آور شد: اين بحث را تازه ديشب (پنجشنبه) شروع کرده‌اند. درست است که از قبل مطالباتي مانده، پيمانکار قبلي خلف وعده کرده و چک‌هايي که داده پاس نشده، اما سازمان ليگ هم دارد پيگيري مي‌کند تا اين چک‌ها نقد شود و باشگاه‌ها به نتيجه برسند. با اين حال هنوز اتفاقي نيفتاده است. سرپرست باشگاه پرسپوليس در واکنش به اين جمله که پرسپوليس براي قهرماني زودهنگام در ليگ برتر فقط به شش امتياز احتياج دارد و اين براي هواداران پرسپوليس جذاب است که اين قهرماني با پيروزي مقابل استقلال در دربي رقم بخورد, گفت: برنامه ما اين است که بچه‌ها در هر بازي خوب بازي کنند و اعتقاد داريم که بازي خوب نتيجه خوب مي‌آورد. در دربي هم با همه توان براي نتيجه گرفتن به ميدان خواهيم رفت، چراکه مي‌خواهيم با فاصله خوبي امسال جشن قهرماني بگيريم. گرشاسبي راجع به اينکه چه برنامه‌اي براي جشن قهرماني پرسپوليس خواهيد داشت, بيان داشت: امسال هم ما به سازمان ليگ احترام مي‌گذاريم و براساس برنامه‌اي که هست پيش مي‌رويم تا روند ليگ تا آخر به‌هم نخورد. حتي اگر زودتر قهرمان شويم که از الان هم قهرمان شده‌ايم, جشن قهرماني را براي پايان فصل مي‌گذاريم.


شاهرود- رضا ئيان- خبرنگار تجارت: رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود در نشست خبري با اصحاب رسانه اعلام کرد: بيش از ۱۰ مرکز تحقيقاتي در دانشگاه علوم پزشکي شاهرود مشغول فعاليت مي‌باشند .
دکتر چمن با بيان اين مطلب که در دانشگاه علوم پزشکي شاهرود ۱۷۶۴ دانشجو در ۷ مقطع تحصيلي و۲۴ رشته مشغول تحصيل مي‌باشند افزود :با اينکه در اسفند ماه ۱۳۸۶ اين مجموعه به دانشگاه ارتقا يافت شتاب توسعه و پيشرفت به خصوص در حوزه آموزش از ساير دانشگا ه‌هاي علوم پزشکي بيشتر بوده است به گونه‌اي که هم اينک دانشجويان اين دانشگاه در ۳رشته در مقطع دستيار تخصصي باليني، ۳رشته در مقطع دکتري تخصصي علوم پايه (Ph.D )،۵ رشته در مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته،۱ رشته در مقطع MPH،۱ رشته در مقطع دکتري پزشکي ،۹ رشته در مقطع کارشناسي و ۲ رشته در مقطع کارداني مشغول به تحصيل مي‌باشند.
وي در ادامه به تعداد بالاي اعضاي هيئت‌علمي‌به نسبت دانشجويان در اين شهر اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور درازاي هر ۱۱ دانشجو و در شاهرود به ازاي هر ۱۴ دانشجو يک عضو هيئت‌علمي‌وجود دارد.
وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه خوابگاه دانشجويي فعال و داير مي‌باشند و نيز دو خوابگاه دانشجويي با مجموع ظرفيت ۶۰۰ نفر در حال احداث داريم که پيشرفت فيزيکي ۳۰ و ۶۸ درصد دارند .
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود افزود: در حال حاضر ۷۰ پروژه عمراني در حوزه دانشگاه علوم پزشکي شاهرود و در دو شهرستان ميامي‌و شاهرود در حال اجر است که پيشرفت فيزيکي ۴۰ تا ۸۰ درصد دارند.
وي گفت: پروژه پلي کلينيک تخصصي شاهرود ۷۵ درصد پيشرفت فيزيکي دارد و با به بهره برداري اين پروژه در آينده شاهد تحول مطلوب در ارائه خدمات تخصصي سرپايي خواهيم بود وليکن در حال حاضر با فعال سازي کلينيک تخصصي در کنار بيمارستان بهار بخش عمده‌اي از مشکلات مردم در مراجعات سرپايي براي دريافت خدمات تخصصي رفع مي‌گردد.
دکتر چمن با اشاره به عمليات اجرايي پروژه‌هاي دانشگاه علوم پزشکي شاهرود افزود: ۵۶ پروژه با مشارکت وزارت بهداشت، استانداري و دانشگاه علوم پزشکي در دو شهرستان ميامي‌و شاهرود در حال اجراست که با اتمام اين پروژه‌ها بخش عمده‌اي از مشکل کمبود فضاي فيزيکي حل خواهد شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود اظهار داشت: ۶۴خانه بهداشت، ۲۷ مرکز بهداشتي درماني و ۱۶ پايگاه سلامت در بخش بهداشت مشغول خدمت رساني هستند که به نسبت جمعيت تحت پوشش توزيع مناسبي دارند.
دکتر چمن گفت: تغيير سيماي سلامت و افزايش شيوع و بروز بيماريهاي غير واگير و کاهش چشمگير بيماريهاي عفوني و واگيردار در جمعيت تحت پوشش اين دانشگاه کاملا بارز و مشهود است به گونه‌اي که در جمعيت تحت پوشش اين دانشگاه تقريبا ۱۰ درصد افراد بالاي ۳۰ سال ديابت دارند و ۲۰ درصد افراد بالاي ۳۰ سال از پرفشاري خون رنج مي‌برند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود با اشاره به بهبود شاخص‌هاي سلامت در اين دانشگاه در مقايسه با متوسط کشور گفت: کاهش چشمگير ميزان مرگ و مير کودکان زير يکسال به حدود ۱۱ در هزار تولد زنده و ميزان مرگ و مير نوزادان به کمتر از ۸ در هزار تولد زنده از دستاوردهاي ارزشمند دانشگاه علوم پزشکي شاهرود محسوب مي‌گردند.
وي بابيان اينکه ۱۲۰ شاخص سلامت در بهداشت جهاني تعريف‌شده است، ابراز داشت: توسعه انساني با سه شاخص سلامت، سواد و درآمد در نظر گرفته مي‌شود که در شاخص «اميد به زندگي» شاهرود با ۷۸ تا ۷۹ سال از متوسط کشور که ۷۶ سال است، سه سال بالاتر محسوب مي‌شود.
دکتر چمن تصريح کرد: مهمترين انتظار ما از رسانه‌ها ترويج سبک زندگي سالم و نهادينه نمودن فرهنگ خود مراقبتي است .
وي در تعريف خود مراقبتي گفت: خود مراقبتي عبارت است از مجموعه فعاليت‌هايي که فرد بصورت داوطلبانه، آگاهانه، مسئولانه و هوشمندانه در جهت حفظ، بهبود و ارتقاي سلامت خود و اطرافيان بکار مي‌گيرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود از تفاوت مراجعه سالانه مردم اين شهرستان به پزشک در مقايسه با سطح کشور خبر داد و گفت : شاهرودي‌ها دو برابر سرانه کشوري به پزشک مراجعه مي‌کنند. 
دکتررضا چمن با بيان اينکه ازدياد مراجعه به پزشک در شهرهاي تحت خدمات اين دانشگاه به‌وضوح ديده مي‌شود، تأکيد کرد: بيش از پنج‌تا شش بار مراجعه سالانه به پزشک در شاهرود، در مقايسه با آمار کشوري که دو تا سه بار اعلام‌شده نشان مي‌دهد توجه به افزايش سوادبهداشتي و اصول پيشگيري و به‌ويژه خودمراقبتي از جمله نيازهاي اساسي سلامت جامعه و از وظايف مشترک جامعه پزشکي و اصحاب رسانه است.
وي با تاکيد بر اينکه افزايش خود مراقبتي مراجعات غيرضروري مردم به پزشک را کاهش خواهد داد افزود: اين تعداد مراجعه علاوه بر افزايش هزينه‌هاي درمان و مصرف دار مانع از رسيدگي به بيماران واقعي مي‌شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود به آمار دانشجويان تحصيلات تکميلي اين دانشگاه نيز پرداخت و ابراز داشت: ۲۷ درصد دانشجويان علوم پزشکي کشور بدون احتساب دکترا تحصيلات تکميلي دارند، اما در دانشگاه علوم پزشکي شاهرود عليرغم قدمت نه‌چندان زياد، هفت درصد از مجموع را دانشجويان تحصيلات تکميلي دربرمي‌گيرند.
وي افزود : براساس تکاليف ابلاغ شده توسط هيات امناي دانشگاه در راستاي بين المللي سازي فعاليت‌هاي خوبي آغاز شده و توسعه همه جانبه آموزش و پژوهش به موازات ارتقاي کيفيت خدمات بهداشت و درمان چشم انداز روشني را نويد مي‌دهد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود با اشاره به توسعه فيزيکي و تکميل واحدهاي بهداشتي درماني طبق طرح گسترش و اجراي پروژهاي متعدد در شهرستان‌هاي شاهرود و ميامي‌گفت: يکي ازاولويت‌هاي ما تکميل و بهره برداري از پروژه بخش اورژانس بيمارستان امام حسين (ع) شاهرود و شبکه بهداشت و درمان و بيمارستان ميامي‌مي‌باشد .
دکتر چمن در ادامه افزود: سرانه واحدهاي بهداشتي ، درماني در اين دانشگاه بالاتر از متوسط کشور است به همين دليل توسعه و ارتقاي کيفي خدمات در حوزه بهداشت ودرمان مورد انتظار و از اهداف اصلي ما مي‌باشد.
وي ضمن اشاره به مراجعات بالا و شبانه روزي به اورژانس بيمارستان‌ها به‌عنوان يکي از چالش‌هاي اين دانشگاه اظهار داشت: اورژانس بيمارستاني ما روزانه ۷۰۰ مراجعه‌ کننده دارد که قرار داشتن در مسير ترافيک جاده‌اي خصوصا محور مواصلاتي تهران-مشهد حجم مراجعات اين بخش را افزايش داده است. رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود همچنين با يادآوري اينکه بيش از ۵۰ درصد مساحت و بين ۳۷ تا۴۰ درصد جمعيت استان سمنان تحت پوشش اين دانشگاه قرار دارد تصريح کرد: ناوگان اورژانس پيش بيمارستاني ما با ۱۵ دستگاه آمبولانس بالاي ۱۰سال نياز به نوسازي وآمبولانس جديد دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود از افتتاح هشت طرح درماني با اعتبار ۲۳ميليارد ريال نيزخبر داد و گفت: افتتاح چهار بخش تخصصي در بيمارستان بهار و پايگاه اورژانس شهري در زمره اين طرح‌ها بودند. دکتررضا چمن ضمن اشاره به افتتاح پنج طرح درماني با حضور نماينده مردم شاهرود و ميامي‌در مجلس شوراي اسلامي‌و فرماندار شاهرود در بيمارستان بهار تاکيد کرد: افتتاح پايگاه اورژانس شماره چهار شهري با اعتبار چهار ميليارد ريال در زمره اين طرح‌ها بود که افتتاح شد. وي افزود: چهار طرح ديگر نيز در مجموعه درماني بهار به بهره برداري رسيد که مجموعاً ۱۷ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال اعتبار براي تکميل و اجراي آن‌ها هزينه شده است. رئيس دانشگاه علوم پزشکي شاهرود گفت: بخش ارولوژي و اتاق عمل با ۲۶تخت و اعتبار سه ميليارد ريال، بخش داخلي و پست آي سي يو با۱۲تخت و اعتبار دو ميليارد ريال، واحد آندوسکوپي و کولونوسکوپي با اعتبار چهار ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال و واحد سنگ شکن با اعتبار هشت ميليارد ريال از طرح‌هايي بودند که با حضور مسئولان افتتاح شدند. وي درپايان بابيان اينکه خواهرخواندگي دانشگاه علوم پزشکي شاهرود و سمنان در راستاي افزايش تعاملات استاد و متخصص انچام شده است،افزود: تعامل بين دو دانشگاه به توسعه استان کمک خواهد کرد چرا که در قالب اقدامات مشارکتي مي‌توان پژوهش‌هاي بيشتري را به ثمر رسانيد.