قرار نيست همه زلزله‌زدگان کانکس دريافت کنند
فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: حدود ۱۰ هزار واحد تعمير شده‌اند که در اين واحدها حمام و سرويس‌هاي بهداشتي سالم است. برخي مردم روز را در اين واحدها مي‌گذرانند و به دليل روابط قومي‌و عاطفي مردم، امکان استفاده ديگر افراد از اين واحدها وجود دارد. به نظرم تا الان در حوزه شبکه بهداشت مورد خاصي مشاهده نشده و گزارشي نيز به ما نرسيده که اوضاع بحراني‌تر از وضعيت شهرهاي غير زلزله‌زده باشد. اکبر سنجابي در واکنش به اينکه نيمي‌از مردم زلزله‌زده همچنان در چادر زندگي مي‌کنند، گفت: آنها بدليل اينکه نياز به پول داشتند از دريافت کانکس صرف‌نظر کرده و به جاي آن ۵ ميليون تومان دريافت کرده‌اند.

نحوه تردد ساکنين طرح ترافيک در طرح جديد
محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران درباره نحوه تردد ساکنين محدوده طرح ترافيک در طرح جديد يادآور شد: براي ساکنين محدوده طرح ترافيک تمهيدات ويژه‌اي انديشيده شده و برهمين اساس به‌زودي فراخواني انجام خواهد شد تا ساکنين اين محدوده نسبت به ثبت اطلاعات ملکي خود در سامانه اقدام کنند. معاون شهردار تهران همچنين با بيان اينکه از ساکنين درخواست خواهد شد تا مدارک سکونت، کدپستي و... را وارد سامانه کرده و در ادامه خواهيم خواست که اصل مدارک سکونتي را به دفاتر خدمات الکترونيک شهر ارائه دهند، تصريح کرد: چراکه قرار است مکانيزمي‌براي شناسايي اين افراد در نظر گرفته شود.

سنجش صلاحيت حرفه‌اي فرهنگيان تا پايان سال
رئيس اداره برنامه‌ريزي سنجش صلاحيت‌هاي حرفه‌اي منابع انساني وزارت آموزش و پرورش از اجراي آزمايشي نظام سنجش صلاحيت حرفه‌اي تا پايان اسفند امسال خبر داد. حسين صادقي با اشاره به روند استقرار نظام سنجش صلاحيت حرفه‌اي معلمان اظهار کرد: بر هيچ کس پوشيده نيست که شاکله اصلي هر سازمان را منابع انساني آن سازمان ترسيم مي‌کند. وي افزود: در ميان سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي کشور، وزارت آموزش و پرورش بزرگ‌ترين دستگاهي است که با نزديک به يک ميليون پرسنل، بيشترين منابع انساني کشور را در اختيار دارد. بدون شک توجه به شيوه‌هاي نوين جذب، نگهداشت و ارتقاي اين سرمايه  نقش ويژه‌اي در توسعه پايدار کشور خواهد داشت.


اشکالات طرح جديد ترافيک اعلام شد
رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تهران گفت: مشکلات را ظرف ۱۰ روز حل کرده و از سال آينده طرح اجرايي مي‌شود. محمد عليخاني در گفتگو با فارس درخصوص ايرادات گرفته شده از سوي فرمانداري به طرح ترافيک جديد شهرداري، گفت: ايرادات وارده از سوي فرمانداري به طرح نبوده اس بلکه به نحوه نرخ‌گذاري است؛ چراکه طرح توسط شوراي عالي ترافيک تهران تصويب شده و نهاد بالادستي است و فرمانداري نمي‌تواند به آنها اعتراض کند. وي با بيان اينکه فرمانداري به بحث نرخ آرم طرح ترافيک جانبازان ايراد گرفته، گفت: فرمانداري اعلام کرد جانبازان بايد رايگان باشند. عليخاني افرود: البته شورا براي جانبازان اعصاب و روان و جانبازاني که پلاک خودروهايشان معلول است هزينه در نظر نگرفته فقط براي جانبازاني که مشکل حرکتي و جسمي‌ندارند تخفيف 50 درصد در نظر گرفته است. وي گفت: شهرداري قول داده تا زمان اجراي طرح دوربين‌ها را نصب کند. عليخاني بيان کرد: فرمانداري به نرخ تعرفه خبرنگاران ايرادي وارد نکرده است.

گزارش 16 هزار کودک‌آزاري در 6 ماه نخست امسال
رئيس اورژانس اجتماعي کشور از گزارش 16 هزار مورد کودک‌آزاري به اورژانس اجتماعي کشور در 6 ماهه نخست امسال خبر داد. به گزارش ايسنا، رضا جعفري با بيان اينکه حدود ٣٠٠ پايگاه خدمات اجتماعي در مناطق حاشيه نشين و ٢٥٠٠ نيروي مدکار و روانشناس در اين مراکز فعال هستند، گفت: تا کنون ٢٧٥٠٠ مورد کودک آزاري از انواع کودک آزاري جنسي، جسمي، عاطفي و غفلت به اورژانس اجتماعي اطلاع داده شده است. همچنين تا کنون ١٤ هزار و ٥٩٩ مورد همسر آزاري به اورژانس اجتماعي ارجاع داده شده‌ است. وي با تاکيد بر اينکه هر قدر سن کودک پايين‌تر باشد، به لحاظ جسماني وابسته‌تر و وضعيت کودک حادتر است، افزود: ٣٨ درصد از اين کودکان در سن دبستان و زير دبستان و ١٢ درصد راهنمايي بوده اند. ٢٩ درصد از آزارها جسمي‌و ٣ درصد جنسي بوده است، چراکه بسياري از خانواده‌ها از ترس امنيت و آبرو خيلي ازاين موارد را گزارش نمي‌کنند.

انهدام باند ۲ نفره سرقت با ۶ فقره زورگيري تلفن همراه
رئيس کلانتري ۱۱۳ بازار، با اشاره به دستگيري دو سارق زورگير در محدوده بازار تهران، گفت: اين متهمان هنگام سرقت از يک شهروند دستگير و در بازجويي‌ها به ۶ فقره سرقت اعتراف کردند. به گزارش مهر، سرهنگ امير هوشنگ اميري، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت تلفن همراه در محدوده خيابان مصطفي خميني و شکايت شهروندان، تيمي‌از ماموران اين يگان مسئول رسيدگي به موضوع شدند. اين مقام انتظامي‌عنوان داشت: زماني که سارقين در حال پرسه‌زني با موتورسيکلت پلاک مخدوش، در محدوده مذکور بوده و قصد سرقت سرقت تلفن همراه يک شهروند را داشتند، مشاهده و دستگير شدند. متهمان به جرايم خود مبني بر سرقت با سلاح سرد اعتراف کرده و همچنين به ۶ فقره سرقت نيز اقرار کردند و در بازرسي از آنها ۲ قبضه سلاح سرد و تعدادي تلفن همراه مسروقه کشف شد.

مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي:
 ايجاد شهرک صنعتي جديد اراک در دست اقدام است
 تجارت-استان مرکزي:مديرعامل شرکت‌ شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي گفت: ايجاد يک شهرک صنعتي جديد در اراک در دست اقدام بوده و قرار است اين شهرک در ۳۰ کيلومتري اراک رو به روي شهرک جديد "اميرکبير" ايجاد شود که درحال حاضر هم منتظر استعلامات سازمان محيط زيست کشور هستيم. 
مصطفي آمره در کارگروه امور اقتصادي و توليدي استان اظهار داشت: مجموع اراضي دراختيار استان مرکزي 12 هزار و 303 هکتار است که از اين مقدار 5 هزار و 200 هکتار عملياتي و اقدامات اجرايي درراستاي تامين زيرساخت‌ها در آن انجام شده، سه هزار و 500 هکتار هم مساحت زمين‌هاي صنعتي استان بوده و دو هزار و 19 هکتار هم ميزان زمين‌هاي واگذار شده است.
وي افزود: در راستاي تامين زيرساخت‌ها خوشبختانه به صورت کلي شرايط خوبي در استان آماده شده، ولي در برخي بخش‌ها از جمله زيرساخت‌ها مثل آب و برق مشکلاتي وجود دارد که بايد مورد بررسي دقيق‌تر قرار گيرد.مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي تصريح کرد: به منظور تامين برق و تکميل و توسعه پست برق شهرک صنعتي مامونيه و ساوه و همچنين تکميل پست دائمي‌شهرک صنعتي مامونيه و پست موبايل شهرک صنعتي ساوه، سرمايه‌گذاري خارجي اعلام آمادگي کرده است.
آمره بيان کرد: 35 شهرک و ناحيه صنعتي در استان وجود دارد که 32 مورد آن عملياتي شده و همچنين در راستاي سياست‌هاي دولت بحث توسعه و ايجاد اشتغال روستايي، زمين شهرک صنعتي خنجين در دهه فجر کلنگ‌زني شد و شهرک‌هاي سمقاور تا پايان سال کلنگ‌زني مي‌شود،عمليات اجرايي شهرک‌هاي صنعتي آوه و آشمسيان خمين هم تا سال آينده آغاز مي‌شود.
وي ادامه داد: بنابر مصوبه سنوات گذشته، عمليات اجرايي شهرک صنعتي شماره 4 اراک در برنامه است که با آزادسازي بخشي از منطقه هفتادقله، موضوع درحال پيگيري بوده و محل استقرار اين شهرک صنعتي مقابل شهر جديد اميرکبير براي جذب سرمايه‌گذاري بيشتر در اين محل ديده شده
 است.
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي عنوان کرد: در مجموع در دو سال گذشته بيش از يک‌هزار ميليارد ريال در حوزه تکميل زيرساخت‌ها هزينه شده و تمام تلاش ما اين است که خدمات مناسب‌تري را در اين راستا ارائه دهيم.
آمره خاطرنشان کرد: ميانگين اراضي شهر‌هاي صنعتي کشور چهار هزار و 500 هکتار بوده که شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي با دارا بودن 12 هزار و 303 هکتار اراضي، رتبه نخست اراضي صنعتي را در سطح کشور در اختيار دارد، اين در حالي است که به سبب محدوديت منابعي که داريم خيلي نتوانسته‌ايم اين اراضي را وارد فاز عملياتي کنيم.
وي اضافه کرد: در استان مرکزي به سبب اينکه اين استان در مسير مرکز کشور قرار دارد استقبال براي سرمايه‌گذاري زياد است و اين استقبال در شهرستان‌هاي ساوه و زرنديه بيشتر از ساير شهرستان‌هاي استان مشاهده مي‌شود.


در سومين روز لاشه هواپيمای آسمان پیدا شد؛
گروه اجتماعي: روز گذشته در حالي که هنوز چند ساعت بيشتر از آغاز عمليات جستجو براي يافتن لاشه هواپيماي خطوط هواپيمايي آسمان نگذشته بود که خبر پيدا شدن لاشه هواپيماي تهران - ياسوج در سرخط خبر رسانه‌ها قرار گرفت. هرچند طي روزهاي گذشته نيز تيم‌هاي جستجو مشغول فعاليت بودند و حتي گروه‌هايي از ميان کوهنوردان نيز اعزام شده بودند اما در نهايت اين بالگرد نيروهاي سپاه بود که موفق به پيدا کردن لاشه‌هاي هواپيما شده بود.
امدادگران جمعيت هلال احمر و بالگرد نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌روز گذشته موفق به شناسايي محل دقيق سقوط هواپيماي مسافري تهران - ياسوج در ارتفاع بالاي چهار هزار متر در منطقه «نوقل» ياسوج شدند. از طرف ديگر جمعيت هلال احمر نيز روز گذشته اعلام کرد که با شناسايي محل دقيق سقوط هواپيما، 100 کوهنورد و امدادگر در حال حرکت به سمت محل سقوط هواپيما هستند و پيش‌بيني مي‌شود تا ساعتي ديگر به محل سقوط هواپيما برسند. مقام‌هاي امدادرسان حاضر در منطقه نيز روز سه شنبه اعلام کردند، به دليل شرايط جوي، انتقال اجساد از طريق بالگرد امکان‌پذير نيست. در ادامه همچنين مسئولان محلي هلال احمر حاضر در منطقه نيز اعلام کردند به دليل پراکندگي اجساد و قطعات هواپيما، همه شعاع نقطه مورد نظر توسط نيروهاي عملياتي هلال احمر به صورت دقيق جستجو مي‌شود. ضمن آنکه کارشناسان شرکت هواپيمايي آسمان نيز براي پيدا کردن جعبه سياه به نقطه مورد نظر اعزام خواهند شد. براساس گزارش خبرگزاري‌ها، به دليل شرايط سخت جوي، فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غيرممکن است و اجساد بايد به صورت دستي به پايين کوه منتقل شوند که اين امر مستلزم صرف زمان است. همچنين تصاويري از محل سقوط هواپيما منتشر شده است که نشان مي‌داد شماري از اجساد روي برف‌ها پراکنده است. همچنين مسئولان امدادرساني اعلام کردند چنانچه اجساد در يک نقطه باشند، تا عصر امروز کار انتقال به اتمام مي‌رسد. مقام‌هاي محلي نيز از مردم درخواست کردند به محل حادثه نروند تا گروه‌هاي جستجو به سرعت به محل حادثه برسند. در همين حال کاپيتان سهيلي، خلبان بالگردي که روز گذشته (سه شنبه) موفق به پيدا کردن لاشه هواپيماي مسافربري شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: بعد از يک ساعت جستجو، برخي قطعات بزرگ هواپيما را روي نوک يکي از قله‌هاي کوه دنا مشاهده کرده و اين موضوع نشان مي‌دهد که هواپيما به ارتفاعات برخورد کرده است. ديروز همچنين مجتبي خالدي، رئيس اورژانس کشور نيز گفت: هواپيما پيدا شده اما از وضعيت دقيق اجساد اطلاعات دقيقي نداريم چراکه برف روي آنها نشسته است. مرتضي سليمي‌رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر هم گفت که انتقال اجساد به محض تاييد شرايط جوي انجام مي‌شود. وي يادآور شد: تيم امداد هوايي به محل سقوط هواپيما اعزام شده تا شرايط جوي را براي انتقال هوايي اجساد بررسي کند. چنانچه شرايط از سوي تيم اعزامي‌تاييد شود کار انتقال اجساد آغاز خواهد شد. وي در عين حال گفت که بسکت‌هايي براي بسته‌بندي اجساد و انتقال به پايين آنها از ديروز مهيا شده است.
تاييد تماس از هواپيما توسط وزير ارتباطات
روز گذشته محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعت در صفحه اينستاگرام خود نوشت: مطلع شديم که تلفن همراه يکي از مسافران پس از ناپديد شدن هواپيما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان ‌روز در دسترس بوده و سپس به دليل احتمالي اتمام باتري خاموش مي‌شود. موقعيت تلفن همراه در سايت روستاي کهنگان سميرم بوده است. وي افزود: ادعاي يکي از خبرنگاران درخصوص تماس شهروندي از ياسوج به يکي از مسافرين و 2 مکالمه 30 ثانيه‌اي و 72 ثانيه‌اي بررسي و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، اين ادعا صحيح است.
آذري جهرمي‌نوشت: تماس اول در ساعت 8:56 دقيقه در شمال پليس راه نجف آباد به مدت 31 ثانيه برقرار و مکالمه دوم در ساعت 9:28 دقيقه و در منطقه روستاي کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبني بر ساعت ناپديد شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپيمايي کشوري ساعت ناپديد شدن 9:34 دقيقه صبح بوده است. وي افزود: همکاران ما با استفاده از تحليل‌هاي فرکانسي و جهت‌يابي تلفن همراه مسافران مورد اشاره، منطقه احتمالي سقوط هواپيما را حدس زده‌اند. اين منطقه که از سازمان فضايي ايران در تعامل با فرانسوي‌ها دريافت شده را مشاهده مي‌کنيد، متاسفانه به دليل ابري بودن منطقه شناسايي ميسر نگشته است.
آذري جهرمي‌ادامه داد: با توجه به اينکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحليل‌هاي فني، منطقه قله پازن پير را به عنوان منطقه احتمالي سقوط تشخيص داده است. وي نوشت: تيم‌هاي پايش فرکانسي از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به منظور جهت‌يابي فرکانس‌هاي راديويي احتمالي، به منطقه اعزام شده‌اند و تيم‌هاي فني و امدادي درگير با تمام توان و پرتلاش در حال کار براي دستيابي به نشانه‌هايي از هواپيما هستند و البته شرايط محيطي سخت بوده و اين جستجوي سريع را مشکل کرده است. اميدوارم تلاش همه تيم‌هاي درگير در صحنه سريعتر به نتيجه برسد.
کارشناسان فرانسوي در راه تهران
در همين حال علي عابدزاده، رئيس سازمان هواپيمايي کشور در گفتگويي تلويزيوني گفت: از کارشناسان کارخانه سازنده هواپيماي «اي تي آر» و سازمان هواپيمايي فرانسه که نظارت بر ساخت اين‌گونه هواپيماها را عهده‌دار هستند، دعوت شده تا به تهران بيايند و اين کارشناسان همراه با کارشناسان کشورمان تلاش دارند تا در حداقل زمان ممکن علت سقوط هواپيماي شرکت هواپيمايي آسمان را در مسير پروازي تهران - ياسوج بررسي کنند. رئيس سازمان هواپيمايي کشور گفت: محل شناسايي شده پيش از اين طبق کارهاي مهندسي انجام شده، شناسايي شده بود، اما به دليل شرايط جوي و مه، توسط بالگرد و پهبادها امکان دسترسي نداشت، اما امروز با فراهم شدن شرايط مساعد جوي، منطقه دقيق سقوط هواپيما شناسايي شد. عابدزاده افزود: علت وقوع سانحه و چرايي آن اهميت دارد و براي يافتن علت وقوع حادثه بايد تيم تخصصي سازمان هواپيمايي کشور به قطعات هواپيما دسترسي پيدا کنند. بايد به اطلاعات اين قطعات دسترسي پيدا کنيم، پارامترها و قطعات مختلفي چون جعبه سياه و سيستم ضبط مکالمات بررسي شود تا علل سانحه کشف شود. روز گذشته همچنين امير سرتيپ کيومرث حيدري اظهار کرد: اين گروه که شامل کلاه‌سبزهاي تيپ 65 نيرو مخصوص نيروي زميني هستند، تجهيزاتي در اختيار دارند که امکان انتقال اجساد از روي برف را ممکن مي‌سازد. وي خاطرنشان کرد: به دليل آنکه امکان فرود بالگرد در منطقه لاشه هواپيما وجود ندارد، سعي داريم براي انتقال اجساد پل هوايي ايجاد کنيم. فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح کرد: امکان فرود هلي کوپتر در محل سقوط هواپيما وجود ندارد. همچنين محسن مهرعليزاده، استاندار اصفهان با اشاره به اينکه با حضور اسماعيل نجار رئيس سازمان مديريت بحران کشور جلسه ستاد مديرت بحران تشکيل و تقسيم کارها انجام شده، اظهار کرد: حدود ۲۰۰۰ نيرو در منطقه هستند و تلاش مي‌کنند تا به محل سقوط برسند. نزديک به ۴-۵ نفر از نيروهاي امدادي تا کنون هلي بورن شدند و به دنبال تجهيز آنها هستيم. استاندار اصفهان ادامه داد: کوهنوردان در منطقه حضور دارند اما با توجه به مشکل بودن حضور در ارتفاعات به کوهنوردان ماهرتر نيز نياز داريم و از همين رو با فدراسيون کوهنوردي تماس گرفتم و قرار شد تجهيزات آنها را تأمين کنيم تا اين افراد مستقر شوند و احتمالا کمپ بزنند و چند روزي در منطقه حضور پيدا کنند.


مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان گيلان:
فرهنگ ايثار و شهادت عامل بقاي اسلام و نظام اسلامي‌است
تجارت-گيلان_فرحي؛ پاکاري ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را راه مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان دانست و يادآور شد: آنچه عامل بقاي اسلام و نظام اسلامي‌شده، فرهنگ ايثار و شهادت است.به گزارش ايثار گيلان، عبدا... پاکاري، مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان گيلان در جلسه هماهنگي برگزاري برنامه‌ها و مراسمات روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسيس بنياد شهيد، با بيان اينکه روز ۲۲ اسفند توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاري شده است، اظهار کرد: جامعه امروز نيازمند درک مفهوم ايثار و شهادت است.وي ادامه داد: تفاوت دفاع مقدس ما با بقيه جنگ‌ها در روحيه معنويت و ايثار و فداکاري رزمندگان بوده است که اين روحيه در هيچ جنگي در دنيا ديده نشده لذا واقعيت اين است که دفاع مقدس از مهم‌ترين جلوه‌هاي نقش آفريني معنوي رزمندگان اسلام مي‌باشد.اين مقام مسئول با اشاره به اينکه موضوع ايثار و شهادت يک فرهنگ کامل و جامع است، افزود: فرهنگ ايثار و شهادت تمامي‌مختصات لازم يک فرهنگ را دارد و در واقع ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مي‌تواند تعبيري از ترويج سبک زندگي اسلامي‌باشد.پاکاري يکي از اساسي‌ترين ماموريت‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران را توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست و اضافه کرد: نسل اول انقلاب در حال تحويل دادن سنگر به نسل جديد است لذا بايد تلاش کنيم نسل‌هاي آينده را با آرمان‌هاي نظام و انقلاب و فرهنگ ايثار و شهادت بيشتر آشنا کنيم.مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان ،ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را راه مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان دانست و يادآور شد: آنچه عامل بقاي اسلام و نظام اسلامي‌شده، فرهنگ ايثار و شهادت است و اين فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا مي‌باشد که ما بايد به آن توجه ويژه‌اي داشته باشيم. وي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا، گفت: راهبردي‌ترين رسالت جامعه امروز زنده نگه داشتن فرهنگ ايثار و شهادت است و اين امر وظيفه تمامي‌آحاد مردم جامعه مي‌باشد.پاکاري امنيت و آسايش امروز کشور را مرهون خون پاک شهداي والامقام دانست و عنوان کرد: بر مسئولان نظام جمهوري اسلامي‌ايران لازم است که رسيدگي به مشکلات خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران به عنوان ذخيره‌هاي ارزشمند انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند.مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان، از ابلاغ دستورالعمل اجرايي ويژه برنامه‌هاي روز بزرگداشت شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌هاي خوبي پيش بيني شده و بي ترديد ويژه برنامه‌هاي روز بزرگداشت شهدا در اسفند امسال نسبت به سال گذشته پررنگتر برگزار خواهد شد.وي با بيان اينکه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت محور برنامه‌هاي روز بزرگداشت شهداست، گفت: از چندماه قبل تدابير و برنامه ريزي‌هاي لازم را براي بزرگداشت ۲۲ اسفند و سالروز تاسيس بنياد شهيد در استان تمهيد کرده ايم. اميدواريم بتوانيم از اين فرصت براي قدرداني از خدمات خالصانه و صادقانه مجموعه همکاران بنياد شهيد بهره ببريم.پاکاري خواستار استفاده حداکثري از ظرفيت دستگاه‌هاي اجرايي استان در راستاي برگزاري مراسمات روز بزرگداشت شهدا شد و اظهار کرد: امسال نيز به سان سال‌هاي گذشته، جشنواره ملي «نامه‌اي به يک شهيد» به مناسبت ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد لذا اميدواريم با استقبال دانش آموزان گيلاني مواجه شويم.

ارائه خدمات الکترونيکي آبفا در 38 شهر آذربايجان غربي
تجارت-استان آذربايجان غربي:مهندس خوش سيرت معاون خدمات مشترکين و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربايجان غربي با اشاره به حرکت اين شرکت به سمت و سوي خدمات الکترونيک، اظهار داشت: آذربايجان غربي يکي از استانهاي موفق در زمينه الکترونيکي کردن خدمات در سطح کشور است.مهندس خوش سيرت تصريح کرد: در حال حاضر 22 خدمت شرکت آب و فاضلاب آذربايجان غربي به صورت الکترونيکي ارائه مي‌شود که اين خدمات با زيرفرآيندهايي که دارد در مجموع 30 خدمت را شامل مي‌شود و در اين راستا خدمات اين شرکت در تمام دفاتر پيشخوان دولت نيز ارائه مي‌شود. وي به سامانه خدمات آنلاين مشترکين شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: براساس اينکه اين پرتال در تمام شهرهاي آذربايجان غربي خدمات ارائه مي‌دهد؛ لازم است هم استاني‌ها با مراجعه به آدرس الکترونيکي www.waww.ir و يا مراکز دانلود رايگان، نرم افزار موجود را دانلود کنند.
معاون خدمات مشترکين و درآمد شرکت استان با بيان اينکه شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي در 38 شهر استان خدمات الکترونيکي ارائه مي‌دهد، اذعان داشت: براي استفاده از اين خدمات بايد مشترکان شماره پرونده و اشتراک روي قبض را در سامانه خدمات آنلاين مشترکان وارد کنند.
مهندس خوش سيرت با بيان اينکه به درخواست‌هايي که در سامانه توسط مشترکان و متقاضيان ثبت مي‌شود در کوتاه‌ترين زمان ممکن و در بسياري از موارد به صورت آنلاين پاسخ داده مي‌شود، ادامه داد: خدمات براساس نوع خدمت پاسخ داده مي‌شوند و امکان دارد پاسخگويي يک روز طول بکشد چرا که در بسياري از موارد نيازمند هماهنگي با ساير دستگاه‌هاي خدمات رسان به منظور ارائه خدمات هستيم.وي با بيان اينکه براي تسريع در امور، نسبت به يکسان سازي تيتر خدمات در سطح کشور اقدام شده است، گفت: به ازاي هر خدمت به متقاضي و مشترک کد پيگيري ارائه مي‌شود و در مراحل مختلف رسيدگي به خدمات درخواستي، به تلفن همراه درخواست کننده خدمت، پيامکي مبني بر رسيدگي به پرونده ارسال مي‌شوند تا مشترکان از روند کاري درخواست خود مطلع شوند.معاون خدمات مشترکين و درآمد آبفاي استان با بيان اينکه اين خدمات در قالب خدمات فروش و پس از فروش ارائه مي‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات پس از فروش شامل 19 خدمت بوده و سه خدمت نيز شامل خدمات فروش هستند.وي نرم افزار آبفا را از ديگر خدماتي عنوان کرد که به همت شرکت آب و فاضلاب شهري استان راه اندازي شده است و اظهار داشت: کاربران و مشترکان با بارگذاري و نصب اين نرم افزار بر روي گوشي‌هاي اندرويدي خود بدون مراجعه به واحدهاي ارائه خدمت و تمام ساعت شبانه روز از سرويس‌هاي قابل ارائه سامانه مي‌توانند بهره مند شوند.

استفاده از ظرفيت مذهبي درجهت ترويج فرهنگ بهينه و ايمن گاز طبيعي 
تجارت-گيلان_ فرحي؛ به گزارش روابط عمومي‌گاز گيلان جلسه پايش دماي ادارات استان گيلان با حضور نمايندگان بسيج شرکت ملي گاز و مديرعامل گاز گيلان برگزار شد.در اين جلسه، حسين اکبر مديرعامل گاز گيلان ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و عرض خير مقدم به ميهمانان، به بيان خلاصه‌اي از اقدامات شرکت در جهت اشاعه فرهنگ مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي در سطح استان پرداخت.وي اظهار داشت: در اين راستا اقدامات خوبي به کمک ساير ارگان‌ها و سازمانهاي استان از قبيل صدا و سيما، آموزش و پرورش، فرمانداري‌ها و ... انجام شده است.مهندس اکبر يکي از اقدامات مهم کميته پايش دماي ادارات در سال جاري را استفاده از ظرفيت روحانيت معزز درجهت ترويج فرهنگ مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي عنوان نمود و اظهار داشت: از آنجائيکه رعايت صرفه جويي و پرهيز از اسراف و تبذير از مفاهيم ارزشي و ديني مي‌باشند، فلذا با استقبال خوب ارگان‌هاي مذهبي براي اشاعه فرهنگ مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي مواجه شديم.مهندس اکبر نتيجه اين اقدامات را رضايتبخش عنوان نمود و گفت: در زمستان امسال شاهد رعايت دماي آسايش ( 18 الي 21 درجه) توسط بخش اعظمي‌از مشترکين بوديم.مديرعامل گاز گيلان همچنين از افزايش سطح استانداردهاي ايمني در استان خبر داد و گفت: در سال جاري با لطف و عنايت الهي و تبليغات صورت گرفته و رعايت آن توسط مردم و مشترکين فهيم تاکنون مرگ خاموش (گازگرفتگي) در استان نداشته ايم.در ادامه جلسه عليرضا عليان نژاد مسئول بازرسي مرکز بسيج وزارت نفت با اشاره به عملکرد شايسته بسيج در برهه‌هاي مختلف اظهار داشت: اين عملکرد عالي سبب آن شده تا مهندس عراقي مديرعامل شرکت ملي گاز مسئوليت پايش دماي ادارات را برعهده بسيج بگذارد.همچنين محمد حسين آقابيگي معاون عمليات حوزه بسيج شرکت ملي گاز اقدامات شرکت گاز استان گيلان را در جهت پايش دماي ادارات بسيار خوب ارزيابي کرد و پيشنهاد داد تا بسيج علاوه بر پايش دماي ادارات، در زمينه‌هاي فرهنگ سازي وصول مطالبات و نيز پروژه‌هاي علمي‌و پژوهشي و ارائه طرح‌هاي نوآورانه نقشي پر رنگ ايفا نمايد.

عمران خودآموز مدير کل ارشاد ايلام شد
تجارت-استان ايلام - عمران خودآموز در آييني با حضور مسئولان وزارت ارشاد، استاندار و جمعي از هنرمندان، نويسندگان و غيره به عنوان مدير کل جديد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ايلام معرفي شد.عمران خودآموز پيش از اين معاونت فرهنگي و رسانه‌اي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌استان ايلام را بر عهده داشت.خودآموز متولد 57 و از مديران جوان استان ايلام است که با مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد سکان دار مديريت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ايلام شد.کارشناس آمار و اطلاعات در سال 84 ، کارشناس مسئول مطبوعات از سال 86 تا 92 و چهار سال حضور در سمت معاونت فرهنگي هنري ارشاد ايلام را در سوابق کاريش دارد. عمران خودآموز به عنوان جايگزين علي محمد نياکان مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ايلام شد.

جانبازان شهداي زنده انقلاب اسلامي‌هستند
تجارت-استان ايلام:مديرکل بنياد ايلام گفت: جانبازان در حقيقت شهداي زنده هستند که بخشي از وجود خود را تقديم اسلام و انقلاب کرده‌اند لذا تجليل و تکريم آن‌ها ضروري است.با حضور مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ايلام و جمعي از مسئولان استاني از جانبازان شاغل در اداره کل تأمين اجتماعي ايلام تجليل شد.سليمان رستميان مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ايلام در تجليل از ايثارگران تأمين اجتماعي گفت: جانبازان در حقيقت شهداي زنده هستند که بخشي از وجود خود را تقديم اسلام و انقلاب کرده‌اند لذا تجليل و تکريم آن‌ها ضروري است. رستميان تأکيد کرد: تجليل از جانبازان و ارج نهادن به مقام والاي جانبازان رسالت همگاني است و هر ارگان و دستگاهي که در اين راه وارد شود، قابل‌تقدير است.