ورود پنجمين کشتي حامل گندم ترانزيتي به بندر چابهار
مدير کل بنادر و دريانوردي چابهار از پهلوگيري پنجمين کشتي حامل گندم ترانزيتي در اين بندر خبر داد و گفت: ورود اين کشتي در راستاي توافقنامه سه جانبه هند، ايران و افغانستان و سفر رييس جمهور به کشور هندوستان انجام شده است.
به گزارش روزنامه تجارت، بهروز آقايي در گفت وگو با ايسنا منطقه سيستان و بلوچستان افزود: تاکنون تعداد 3000 دستگاه کانتينر وارد بندر چابهار شده و بيش از 2400 دستگاه کانينر از اين محموله به کشور افغانستان ارسال شده است.
مديرکل بنادر استان در ادامه اظهار کرد: اين ظرفيت در آينده افزايش يافته و امکان ترانزيت کالاهاي بيشتري از هند فراهم مي‌شود. وي با اشاره به اينکه، اقدامات چشمگيري طي چند سال اخير در جهت توسعه و رشد بندر چابهار صورت گرفته و اين اقدامات تغييرات مثبتي در روابط اين بندر با کشورهاي همسايه داشته افزود: تلاش براي تبديل بندر چابهار به يک بندر ترانشيپي و ارايه خدمات ترانشيپ و حمل فيدري به ساير بنادر منطقه اولويت اصلي اين سازمان است. از اقدامات ما در بندر چابهار براي ترانزيت و ترانشيپ کالا تسهيل قوانين و مقررات ورود کالاهاي ترانزيتي کشاورزي و نباتي با هدف سرعت و کاهش هزينه‌هاي حمل از طريق کشور با اهتمام به صيانت از منابع کشاورزي و باغي کشور با توجه به بازار صادرات و واردات کالاي کشاورزي بوده و همچنين تلاش براي تقويت بخش خصوصي حمل و نقل زميني و حذف موانع اداري در استفاده از ناوگان داخلي و خارجي است. بندر چابهار با داشتن مزايا و ظرفيت‌هاي بالقوه در مسير توسعه ترانزيتي قرار دارد و اين بندر اقيانوسي به عنوان پل دسترسي به کشور‌هاي اسياي ميانه مورد توجه ترانزيتي و ترانشيپي کشورهاي منطقه قرار گرفته است. وي در همين رابطه اضافه کرد: در صدد هستيم كه با ايجاد مشوق‌هاي لازم به خطوط کشتيراني با داير کردن خط کشتيراني به مقصد بندر چابهار باعث کاهش هزينه‌هاي حمل دريايي و کاهش قيمت تمام شده ترانزيت از طريق بندر چابهار شويم.

ارجاع طرح استيضاح آخوندي به کميسيون عمران مجلس 
رئيس کميسيون عمران مجلس از ارجاع طرح استيضاح وزير راه و شهرسازي از سوي هيات رئيسه به کميسيون متبوعش خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت، محمدرضا رضايي در گفت وگو با خبرگزاري خانه ملت، از ارجاع طرح استيضاح آخوندي به کميسيون عمران مجلس خبر داد و گفت: رسيدگي به اين طرح طبق آيين نامه داخلي مجلس صورت خواهد گرفت. استيضاح آخوندي تاکنون 17 امضا دارد و کميسيون عمران مجلس به عنوان کميسيون اصلي مسئول بررسي اين طرح است. نماينده مرم جهرم در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به واژگوني برخي واگن‌هاي يک رام قطار باري در ايستگاه ديزباد نيشابور گفت: اين حادثه قرباني يا مصدومي‌نداشته است. رضايي با بيان اينکه بار اصلي اين قطار گندله بوده است، افزود: گويا لکوموتيوران براي انجام اقدامي‌فني از قطار خارج و در همين حين به علت وجود سراشيبي در مسير، قطار به حرکت افتاده است.

احمدرضا سرحدی در گفت و گو با «تجارت» مطرح کرد؛
گروه راه و مسکن: براساس آمارهاي خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در بهمن‌ماه سال جاري ۲۰ هزار و ۸۶۲ قرارداد خريد و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسيده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزايش نشان مي‌دهد. 
به گفته مصطفي‌قلي خسروي رئيس اتحاديه مشاوران املاک، در بهمن ماه سال جاري ۲۰ هزار و ۸۶۲ مبايعه‌نامه به امضا رسيد که با توجه به تعداد مبايعه‌نامه‌هاي بهمن‌ماه ۱۳۹۵ که بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۰۲ مورد بود، آمارها حاکي از افزايش ۸.۶ درصدي تعداد قراردادهاي خريد و فروش املاک دارد. در کل کشور نيز آمارها رشد ۱۰.۶ درصدي قراردادهاي خريد و فروش املاک در بهمن‌ماه را نشان مي‌دهد. در بهمن‌ماه امسال ۶۴ هزار و ۶۷۴ مورد قرارداد خريد و فروش در کل کشور انجام شد. اين در حالي است که سال گذشته ۵۸ هزار و ۴۷۱ قرارداد خريد و فروش به امضا رسيده بود.
کاهش 29 درصدي قراردادهاي اجاره در بهمن‌ماه
همچنين رئيس اتحاديه مشاوران املاک آمار اجاره‌نامه‌ها را در بهمن‌ماه 96 کاهشي اعلام کرد و گفت: درسطح شهر تهران قراردادهاي اجاره در بهمن‌ماه ۲۹ درصد کاهش يافته است. در اين ماه ۱۳ هزار و ۷۴۰ قرارداد اجاره منعقد شد اين در حالي است که بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ تعداد اجاره‌نامه‌ها ۱۷ هزار و ۷۷۷ مورد بوده است. آمارهاي بهمن نشان مي‌دهد در کل کشور نيز شاهد کاهش ۲۳ درصدي اجاره‌نامه‌ها هستيم. در بهمن‌ماه امسال ۴۵ هزار و ۱۱۸ مورد قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسيد که با توجه به ۵۵ هزار و ۴۶۲ مورد اجاره‌نامه‌هاي سال گذشته آمارها حاکي از کاهش ۲۳ درصدي اين نوع قراردادها دارد.
طبق گزارش اخير بانک مرکزي، در دي‌ماه سال جاري حجم معاملات واحدهاي مسکوني و متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع واحد مسکوني در شهر تهران به ترتيب به 19 هزار فقره و 52.4 ميليون ريال رسيد که نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب 13.5 درصد و 16.7 درصد افزايش نشان مي‌دهد. رشد تعداد معاملات انجام شده طي دي‌ماه سال جاري نسبت به ماه مشابه سال قبل در تداوم رشد نقطه به نقطه پنج ماه اخير بوده است به طوري‌که اين موضوع باعث شده است تا در مجموع تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني شهر تهران در ده ماهه 96 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از افزايش 12.2 درصدي برخوردار شود. بررسي تحولات بازار اجاره‌بهاي مسکن در دي‌ماه جاري نيز مويد تغيير متناسب اجاره‌بها با نرخ تورم در اين دوره است، به‌طوري که شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب 10.3 و 9.3 درصد رشد نشان مي‌دهد.
براساس اين گزارش؛ مقايسه حجم معاملات واحدهاي مسکوني در بهمن‌ماه نسبت به دي ماه سال جاري بيانگر اين امر است که رشد تعداد قراردادهاي خريد و فروش املاک در بهمن‌ماه سال جاري نيز تداوم داشته است،اما آنچه که حائز اهميت است اينکه در دي‌ماه سال جاري حجم معاملات واحدهاي مسکوني 19 هزار فقره بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 13.5 درصد افزايش داشته است، اما در بهمن‌ماه سال جاري ۲۰ هزار و ۸۶۲ قرارداد خريد و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسيده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزايش نشان مي‌دهد. به‌عبارتي قراردادهاي خريد و فروش املاک در بهمن‌ماه سال جاري رشد داشته است، اما حجم معاملات واحدهاي مسکوني نسبت به رشدي که دي‌ماه در مقايسه با سال گذشته داشته است در بهمن‌ماه چشمگير نبوده است. همچنين در دي‌ماه شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته 10.3 درصد رشد داشته است، اما در سطح شهر تهران قراردادهاي اجاره در بهمن‌ماه ۲۹ درصد نسبت به مدت زمان سال گذشته کاهش يافته است.
 عدم وجود ثبات در بازار مسکن
درخصوص عدم رشد قراردادهاي خريد و فروش املاک در بهمن‌ماه سال جاري نسبت به سال 95 در مقايسه با رشدي که معاملات مسکن در‌دي‌ماه نسبت به سال گذشته داشته است و همچنين کاهش قراردادهاي اجاره در بهمن‌ماه سال جاري نسبت به مدت زمان سال گذشته، احمدرضا سرحدي درگفت‌و‌گو با «روزنامه تجارت» مي‌گويد: بدون شک اين آمار نشان‌دهنده عدم ثبات در بازار مسکن است و بازار به ثباتي نرسيده است که يک روند رونق مداوم با سرعت آهسته و اندک داشته باشد. اين آمار نشان مي‌دهد که بازار به صورت مقطعي و هيجاني عملکرده است، يعني با يک سري تصميماتي که دولت مي‌گيرد و با يک سري شايعاتي که در جامعه رخ مي‌دهد اين نوسانات در بازار مسکن بوجود آمده است که هيچکدام از آن‌ها واقعي نيست.
اين کارشناس ارشد اقتصاد مسکن تصريح مي‌کند: وقتي سود سپرده‌هاي بانکي کاهش پيدا کرد برخي سپرده‌ها از بانک‌ها خارج شده و به سمت بازارهاي موازي يعني طلا، سکه، ارز سرمايه‌گذاري شد و معمولا زماني که جلوي افزايش قيمت دلار گرفته مي‌شود مجدد پول‌ها در بانک‌ها سپرده گذاري خواهد شد و از بازار خارج مي‌شود. همچنين با کاهش نرخ سود برخي از سپرده‌هاي بانکي وارد بخش سوداگري مسکن شد.
 هنوز تقاضاي مصرفي در بازار مسکن وجود ندارد
سرحدي ادامه مي‌دهد: زماني بازار مسکن مي‌تواند رونق مداوم و مستمر داشته باشد که بخش نيازمند مسکن که مسکن به عنوان کالاي مصرفي براي آن‌ها است به بازار ورود پيدا کنند، متاسفانه بخش نيازمند جامعه به مسکن يا متقاضيان مصرفي مسکن نمي‌توانند وارد بازار شوند، زيرا قيمت‌ مسکن با درآمد اين اقشار از جامعه سازگاري ندارد.
عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان تهران تاکيدمي‌کند: زماني رشد حجم معاملات خريد و فروش مسکن مي‌تواند پايدار و مستمر باشد که ثبات و رونق اقتصادي در بازار وجود داشته باشد، متاسفانه تاامروز شاهد اينگونه نوسانات در بازار مسکن بوده‌ايم که از يک سري هيجانات و يک سري تصميمات مقطعي در بخش اقتصادي يا بخش سياسي کشور نشات گرفته است. همچنين برخي سازندگان به يکباره تصميم مي‌گيرند که املاک خود را براي فروش در بازار ارائه نکنند و شايعه مي‌کنند که ملک درحال گران شدن است يا قيمت مسکن در سال آينده به صورت نجومي‌افزايش پيدا مي‌کند تا از اين طريق باعث افزايش قيمت مسکن و کسب سود بيشتر ناشي از اين رفتار هيجاني شوند.
سرحدي اظهار مي‌کند: معتقدم هنوز به يک ثبات نسبي در بازار مسکن نرسيده‌ايم و تمام اتفاقاتي که درحال حاضر در بازار مسکن رخ مي‌دهد تابع شرايط و تصميمات مقطعي است که دولت، بانک مرکزي و بازار مي‌گيرند که هيچکدام از اين نوسانات واقعي و پايدار نيستند. 
اين کارشناس ارشد اقتصاد مسکن مي‌گويد: زماني رشد و افزايش حجم معاملات خريد و فروش مسکن تدوام پيدا مي‌کند که در وهله اول تمام سدها و موانعي که درمقابل اقتصاد ايران است برداشته شود و به رونق نسبي در اقتصاد برسيم که توسط همان رونق رشد نسبي در اقتصاد کشور، شاهد ثبات قيمت‌ها و رونق در بازار مسکن شويم.


سخنگوي کميسيون عمران مجلس، از بررسي علل سقوط هواپيماي تهران-ياسوج در کميسيون متبوعش با حضور آخوندي و مسئولان سازمان هواپيمايي خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت، صديف بدري در گفت وگو با خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به جزييات نشست دیروز چهارشنبه(2 اسفند ماه) کميسيون عمران مجلس، گفت: اين جلسه با حضور وزير راه وشهرسازي، رئيس سازمان هواپيمايي کشور، اورژانس، هلال احمر، معاون عمراني وزارت راه و شهرسازي، مديرعامل هواپيمايي آسمان و هما برگزار شد. سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه بررسي چرايي سقوط هواپيماي تهران- ياسوج محور نشست امروز کميسيون عمران مجلس بوده است، افزود: در اين جلسه گزارشي از مسئولان مربوطه در اين باره اخذ شد. نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي، با تاکيد بر اينکه در جلسه امروز اين کميسيون عوامل مختلف منتج به سقوط هواپيما از شرايط جوي و آب و هوا گرفته تا ساير عوامل مورد بررسي واقع شد، افزود: شرايط هواپيما و تست‌هايي که قبل از پرواز بايد انجام شود نيز با توضيحات مسئولان مربوطه مورد بررسي واقع شد. بدري با بيان اينکه ابهامات موجود در خصوص چرايي سقوط هواپيما مطرح و توضيحات سازمان هواپيمايي و شرکت هواپيمايي آسمان در اين خصوص استماع شد، تصريح کرد: نتيجه گيري نهايي در خصوص اين سانحه به پس از پيدا شدن جعبه سياه موکول شد. وي با تاکيد بر اينکه با عدم پيدا شدن جعبه سياه هواپيما نمي‌توان در خصوص علل منتهي به سقوط به صورت قاطع اظهارنظر کرد، گفت: اکنون براي اعلام عامل سقوط هواپيما خيلي زود است.
رئيس سازمان هواشناسي کشور از بودجه ۵۷ ميليارد توماني هواشناسي در سال آينده خبر داد و گفت: با اعتبارات قطره‌ چکاني مسير بهبود وضعيت هواشناسي کشور سرعت بالايي نخواهد داشت. به گزارش روزنامه تجارت به‌نقل از ايسنا، داود پرهيزکار در مورد وضعيت بودجه‌اي سازمان هواشناسي با بيان اينکه متاسفانه پايه اعتبارات سازمان هواشناسي از گذشته بسيار ناچيز بوده است، اظهارکرد: در سال‌هاي اخير تلاش‌هايي براي افزايش اعتبارات هواشناسي انجام شده، موفقيت‌هاي محدودي هم به دست آمده و تغييراتي در وضعيت بودجه هواشناسي صورت گرفته است و بر خلاف خيلي دستگاه‌ها که اعتباراتشان به ۵۰ درصد کاهش پيدا کرد، اعتبارات سازمان هواشناسي نه تنها کاهش پيدا نکرده بلکه رشد جزئي هم پيدا کرده است اما واضح است که با بودجه‌هاي محدود هواشناسي امکان انجام خيلي از پروژه‌ها را نداريم. معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: تمام امکانات سخت‌افزاري هواشناسي توليد خارج است، بنابراين بايد اين دستگاه‌ها و تجهيزات را با ارز خريداري کنيم و طبيعي است که با نوسان قيمت ارز مشکلاتي براي توان مالي سازمان ايجاد مي‌شود چون اعتبارات سازمان هواشناسي ثابت است و اين طور نيست که با افزايش قيمت ارز بودجه سازمان بيشتر شود. رئيس سازمان هواشناسي کشور در ادامه اظهار کرد: در سال ۹۱ که قيمت دلار چهار برابر شد، بايد اعتبارات سازمان هم چهار برابر مي‌شد تا بتوانيم توان مالي را حفظ کنيم، اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد و در چنين شرايطي طبيعي است که سازمان هواشناسي وضعيت مناسبي به لحاظ اعتبارات نداشته باشد. به گفته پرهيزکار اعتبارات سازمان هواشناسي در سال ۹۶ اعم از عمراني و هزينه‌اي در کل کشور (ستاد مرکزي به علاوه ۳۱ استان)، حدود ۱۲۰ ميليارد تومان است و از اين مبلغ، ۴۰ ميليارد تومان به بودجه عمراني اختصاص دارد.
افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی در دستور کار شهرداری!
گروه اجتماعی: رسم هر ساله این بود که بهمن ماه تکلیف نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو در کمیسیون تخصصی مشخص شده و پس از آن، نرخ‌های تعیین شده در هفته نخست اسفندماه در صحن علنی شورا به تایید نهایی می‌رسید و سپس برای ابلاغ به فرمانداری ارسال می‌شد. پس از آن اما این مصوبه معمولا چند ماهی در فرمانداری و شورای حل اختلاف معطل می‌ماند و بعد از اعتراض رانندگان تاکسی و هرج و مرج در نرخ کرایه‌ها، اواخر اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شد. با این حال در سال جاری هنوز این لایحه به شورای شهر تهران ارائه نشده است. پیش از این محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پیگیری‌های صورت گرفته برخی خبرگزاری‌ها درخصوص زمان ارائه لایحه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به شورا گفت: شما چرا منتظر این لایحه هستید هر وقت آماده شد به شورا ارائه می‌شود! در همین حال روز گذشته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی لایحه افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این لایحه طی جلسات آتی در شورا بررسی خواهد شد. محمد علیخانی در گفتگو با تسنیم با اشاره به اینکه هنوز  لایحه افزایش کرایه‌های حمل و نقل در سال آتی به شورای شهر تهران ارسال نشده است، اظهار کرد: به محض ارسال این لایحه، موضوع در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد: کمیسیون حمل‌و نقل شورای شهر تهران فقط افزایش 200 تومانی بلیت مترو که البته پیشنهاد شهرداری هم بوده را تایید کرده که این موضوع هم باید در صحن شورای شهر تهران رای‌گیری شود. علیخانی گفت: با توجه به اتمام شدن بودجه 97 شهرداری تهران، پیش‌بینی‌ می‌شود طی روزهای آتی لایحه افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی به شورا ارسال شود و تلاش می‌شود با برگزاری جلسات معتدد این لایحه نیز در زمان مشخص تصویب و برای اجرا ارسال شود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت تدوین آیین‌نامه و دستورالعمل واگذاری توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران بیان کرد: این موضوع نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد. وی درخصوص زمان اجرای طرح ترافیک 97 بیان کرد: از 15 فروردین این اجازه به شهرداری تهران داده شده است و امکان دارد آخر فروردین طرح ترافیک جدید اجرا شود. علیخانی گفت: برای اجرای طرح ترافیک جدید باید زیرساخت‌های لازم از جمله نصب دوربین‌های خروجی در معابر هر چه زودتر نصب شود. از طرف دیگر ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر چهارم مدتی قبل در گفتگو با مهر گفته بود که برای آنکه با هرج و مرج کرایه‌ها در روزهای ابتدایی سال آینده مواجه نشویم باید بهمن ماه نرخ های کرایه تاکسی تعیین تکلیف می‌شد. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته حداکثر تاپایان بهمن ماه نرخ کرایه‌های تاکسی به فرمانداری ارسال می‌شد و تلاش می‌کردیم تا ۱۵ فروردین نرخ‌های جدید ابلاغ شود که معمولا با مخالفت دولت مواجه می‌شد و پس ازتعیین نهایی در شورای حل اختلاف از ابتدای تیر کرایه‌های تاکسی به روز رسانی می‌شد. در این فاصله نیز معمولا رانندگان تاکسی خودشان نرخ‌های جدید را اعمال می‌کردند که سبب درگیری میان مسافر و راننده تاکسی بود. قناعتی اضافه کرد: رانندگان تاکسی مانند همه شهروندان هر ساله با افزایش هزینه‌ها روبرو هستند. بنابراین هر ساله شورا تلاش می‌کرد نرخ‌ها را به گونه‌ای که نه به شهروندان فشار بیاید و نه به رانندگان تاکسی تعیین کند.

تعدادی از پیکرهای ATR سقوط کرده به پایین کوه رسید
عملیات تجسس و انتقال پیکرهای مسافران هواپیمای تهران‌ - یاسوج در حالی از صبح روز گذشته آغاز شده که چهار روز از حادثه سقوط ATR۷۲ می‌گذرد و همچنان شرایط جوی مانع از انتقال پیکرها توسط بالگرد به پایین کوه شده است. در همین حال اسماعیل نجار، مدیرکل بحران کشور ظهر روز گذشته گفت: تاکنون ۱۵ کوله به پایین رسیده و اگر نیروها امکان عملیات نداشته باشند برمی‌گردند. مدیرکل بحران کشور اعلام کرد که تا این لحظه ۱۵ کوله پشتی به پایین منتقل شده و مشخص نیست که چه تعداد قطعه در این کوله‌ها موجود است. این قطعات تحویل مراجع قضایی می‌شود تا با DNAها تطبیق داده شود. در همین حال جمعیت هلال احمر ساعت اعلام کرد که عملیات انتقال پیکر مسافران هواپیمای تهران - یاسوج موقتا متوقف شده است. از آنجایی که به دلیل شرایط بسیار بد جوی و وجود طوفان و برف در ارتفاعات دنا احتمال آسیب دیدن کوهنوردان در انتقال اجساد وجود دارد، موقتا عملیات انتقال پیکرها متوقف شده است. در همین حال مسئول تیم جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در حادثه سقوط هواپیما گفت: بدلیل قطعه قطعه شدن پیکرها در حال حاضر نمی‌توانیم به طور دقیق اعلام کنیم، چه تعداد از پیکرها منتقل می‌شوند. به گزارش ایلنا، محمدحسین کبادی درباره آخرین وضعیت انتقال اجساد مسافران هواپیمای یاسوج تهران گفت: تیم‌های عملیاتی در آخرین نقطه و در نزدیکی محل لاشه هواپیما حضور دارند. همچنین 40 نیروی تخصصی شامل کوهنوردان حرفه‌ای و هیمالیا رفته و تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند. او با اشاره به استقرار 8 تیم تخصصی در طول مسیر گفت: شدت حادثه به حدی است که از این ارتفاع و محیطی که ما در آن قرار داریم نمی‌توانیم به طور دقیق اعلام کنیم که چه تعداد نفرات به پایین منتقل می‌شود. مسئول تیم هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: تعدادی بیشماری از قطعات اجساد در داخل کاورهای خاص به پایین منتقل می‌شوند و نیروهای ما با تمام توان تلاش می‌کنند تا بتوانند هرچه سریعتر پیکرها را به پایین منتقل کنند.

واژگونی قطار باری در ایستگاه دیزباد نیشابور
 سازمان اورژانس کشوری از واژگونی قطار باری در ایستگاه دیزباد نیشابور خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته و براساس اعلام شاهدان یک رام قطار باری؛ ۲۵ واگن و ۲دیزل در ایستگاه دیزباد نیشابور از کنترل خارج و واژگون شده است.
 همزمان با انتشار این خبر مدیرکل روابط عمومی شرکت راه‌آهن اعلام کرد که چند واگن از یک قطار باری در محدوده خط فرعی شهرستان کاشمر واژگون شده است.
 صادق سکری  اعلام کرد این قطار باری در خطوط فرعی شهرستان کاشمر حرکت می‌کرده و خوشبختانه در جریان این اتفاق هیچ مشکلی برای مسافر یا خط ریلی به وجود نیامده است.
 به گفته وی در حال حاضر تمام قطارهای مسافری راه‌آهن بدون مشکل و محدودیت به کار خود ادامه می‌دهند و این اتفاق مشکلی در تردد قطارها ایجاد نخواهد کرد. مدیر روابط عمومی راه‌آهن از برنامه‌ریزی برای خارج سازی و جابه‌جایی این واگن‌ها و عادی سازی شرایط خط فرعی کاشمر خبر داد.

رشد صنعت تبلیغات اقتصاد را رونق می بخشد
 رشد صنعت تبلیغات باعث رونق اقتصاد ملی شده و در افزایش درآمد بنگاه‌های اقتصادی و درآمد مالیاتی دولت موثر است. هوشمند سفیدی رئیس جشنواره تبلیغات ایران با اشاره به این مطلب گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر به ویژه سال‌جاری به دلیل رکود اقتصادی، هزینه های تبلیغاتی کاهش یافته است. سفیدی با تأکید بر نقش تبلیغات در توسعه اشتغال، خواستار حمایت از صنعت تبلیغات شد و گفت: باید با برداشتن قیود مختلف از دست و پای صنعت تبلیغات، از جمله ارائه برخی تسهیلات مالیاتی، راه رشد صنعت تبلیغات را هموارتر ساخت. وی گفت: با خروج از رکود اقتصاد، و باور مندی به اهمیت تبلیغات در رشد اقتصاد و تجارت، می توان از طریق صنعت تبلیغات به توسعه اشتغال زایی کمک کرد. رئیس جشنواره تبلیغات ایران گفت: در صورت حمایت لازم، این دبیرخانه آماگی دارد نقش صنعت تبلیغات در اقتصاد ملی ایران را به عنوان یک پروژه تحقیقاتی انجام دهد. سفیدی گفت: تبلیغات جدید باید بر اساس اصول اساسی از جمله حقیقت، مشروعیت ضوابط اخلاقی و مسئولیت اجتماعی شکل گیرد که می توان آن را نوعی "تبلیغات دموکراتیک” نیز توصیف کرد.