بانک مهر اقتصاد در جمع برترین ها قرار گرفت
در بیستمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران که با حضور 500 شرکت برتر و بزرگ کشور از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، بانک مهر اقتصاد بر اساس اطلاعات سال مالی 1395 در جمع شرکتهای پیشرو قرار گرفت.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد؛ در این همايش که با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت، مسئولان کشوري، مديران شرکت‌هاي برتر و بزرگ کشور برگزار شد، این بانک موفق شد در میان بانک‌های حاضر در این فهرست، جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد. 
 لازم به ذکر است بررسي هاي رتبه بندي IMI-100 هر ساله توسط سازمان مديريت صنعتي صورت مي گيرد و از شرکت ها و سازمان هايي که در شاخص هايي نظير سودآوري و عملکرد، بهره‌وري، صادرات، نقدينگي، بدهي و بازار بهترين عملکرد را داشته باشند، تقدير مي شود. 
تغيير در رتبه بندي فروش يکي از مهم ترين معيارهاي انتخاب شرکت هاي پيشرو محسوب مي شود و بانک مهر اقتصاد براساس ارزيابي هاي رسمي در سالهای اخیر همواره در جمع شرکتهای پیشرو حضور داشته است. 

پشتیبانی 24 ساعته در مرکز امداد مشتریان صدای سپهر بانک صادرات ایران
کارشناسان بانک صادرات ایران با پاسخگویی به بیش از ٤٣٧ هزار تماس تلفنی در ١٠ ماه ابتدای سال ٩٦ در مرکز امداد مشتریان (صدای سپهر)، به صورت ٢٤ ساعته و بدون تعطیلی، پشتیبانی کاملی از استفاده کنندگان خدمات متنوع بانک صادرات ایران بعمل آورده اند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، کارشناسان مرکز امداد مشتریان بانک صادرات ایران ( صدای سپهر)،  طی ١٠ ماه منتهی به پایان دی ماه ٩٦، ضمن پاسخگویی به بیش از ٤٣٧ هزار تماس تلفنی انجام شده(شماره ٠٩٦٠٢)،  با پیگیری کامل سوالات و موارد مطرح شده از سوی مشتریان، تلاش بی وقفه ای در جهت به نتیجه رساندن نظرات، پیشنهادات و موارد مذکور، داشته اند. 
 بنا براین گزارش، نظرات و مشکلات مشتریان از این طریق به مدیران و مسئولان بانک گزارش شده و نتیجه آن با پیگیری کامل به مشتری ابلاغ می شود.   
علاوه براین، مشتریان بانک طی تماس با این سامانه (صدای سپهر)، از راهنمایی کارشناسان در خصوص نحوه استفاده از اینترنت بانک، همراه بانک، همبانک، تلفنبانک، پایانه های فروش، دستگاه خودپرداز، درگاه های خرید اینترنتی، دریافت تسهیلات، انواع سپرده‌ها، واریز یارانه و مسدودی کارت، پيگيري شارژ هاي ناموفق تلفن همراه، صورتحساب اينترنتي و. . . بهره برده اند.  شایان ذکر است، بانک صادرات ایران با بیش از ٧٢ میلیون کارت بانکی صادره ( شامل انواع کارت )، قریب به ٣ هزار شعبه و باجه مستقل داخل کشور و بالغ بر ٤٥ میلیون مشتری سهم بزرگی در ارائه خدمات بانکی به مردم کشور دارد.

بانک سامان حامی مسابقات اسکی اتاق بازرگانی ایران و سوئیس
چهارمین دوره مسابقات خیریه اسکی اتاق بازرگانی ایران و سوئیس 5 اسفند 1396 با حمایت بانک سامان برگزار می‌شود. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سامان، این مسابقات در یک روز و باهدف جذب حمایت‌های مالی برای بازسازی مدارس در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با حضور سفیر سوئیس انجام می‌شوند. 
این گزارش حاکی است، تیم اسکی بانک سامان نیز در این مسابقات حضور می‌یابد و به رقابت با سایر تیم‌های شرکت‌کننده خواهد پرداخت.  گفتنی است، چهارمین دوره مسابقات اسکی اتاق بازرگانی ایران و سوئیس امسال نیز مطابق با سال‌های گذشته در پیست اسکی دربندسر برگزار می‌شود و عواید و درآمدهای آن صرف امور خیریه خواهد شد. 

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بانک گردشگری و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بانک گردشگری و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه بانک گردشگری و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با هدف گسترش مراودات و همکاری‌های اقتصادی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، در مراسمی که با حضور «محمدصادق طاهری»، عضو هیئت‌مدیره بانک و «فرشید گلزاده»، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در روز 27 بهمن ماه برگزار شد، دو طرف در خصوص همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دوجانبه به توافق رسیدند. 
همچنین در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، باجه بانک گردشگری در محل فروشگاه رفاه شیان افتتاح شد تا امکان ارائه خدمات بانکی به مشتریان این فروشگاه معتبر بیش از پیش میسر شود. در جریان امضای تفاهم‌نامه و افتتاح باجه بانک گردشگری، «رضا کامران»، معاون شعب و امور مشتریان و جمعی از مدیران بانک حضور داشتند. 
بانک گردشگری پیش از این نیز، با عقد تفاهم‌نامه با نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی، در راستای گسترش تعاملات اقتصادی و تأمین زنجیره خدمات مالی و پولی برای این سازمان‌ها قدم برداشته است. 


رویکرد بانک مرکزی در ساماندهی موسسات غیر مجا تشریح شد؛
افزايش استقلال مقام ناظر پولی در حوزه سياستگذاری پولی و بانکی، جلوگيری از ورود نهادهای غيرمرتبط به عرصه مجوزدهی به موسسات اعتباری، همراهی نهادهای قضايی و انتظامی و افزايش آگاهی و بينش سپرده‌گذاران، راهکارهای اصلی جلوگيری از شکل‌گيری مجدد تعاونی ها و موسسات غيرمجاز به شمار می روند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، قائم مقام این بانک در نشست ماهیانه بنیاد آفرینش انس در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سابقه شکل گیری موسسات اعتباری غیرمجاز در کشور به تشریح اقدامات بانک مرکزی در خصوص ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی پرداخت و گفت: بانک مرکزی علي‌رغم آگاهي كامل نسبت به سختي‌ها، مرارت‌ها و هزينه‌هاي سنگين اين راه طولاني با اتخاذ رويكردي مسئولانه و با هدف جلوگيري از اقدامات ثبات‌زداي اين موسسات بر نظام بانكي كشور و عمل به سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي وارد عمل شد و ساماندهي قريب به ۵۵۰۰ نهاد پولي فاقد مجوز شامل تعاوني‌هاي آزاد، تعاوني‌هاي صنفي، صندوق‌هاي قرض‌الحسنه، صرافي‌ها و شرکت‌هاي واسپاري را که پيش از اين حتي آمار صحيحي از تعداد فعالان و شعب آنها نزد نهادهايي که خود متولي اعطاي مجوز به آنها بودند، وجود نداشت، بر عهده گرفت.  دکتر اکبر کمیجانی از عدم رعايت الزامات و مقررات احتياطي بانک مرکزي، عدم توديع سپرده قانوني نزد بانک مرکزی، عدم تعادل مالي، کسري منابع و زيان انباشته قابل توجه، عدم برخورداري اعضاي هيات مديره و مديران ارشد موسسات يادشده از تخصص بانکي، بروز پديده هجوم بانکي و به تبع آن، بحران هاي اجتماعي، امنيتي و سياسي، ايجاد فضاي بي‌اعتمادي نسبت به شبکه بانکي کشور و ريسک سيستمي در صورت ايجاد بحران يا ورشکستگي در موسسات فاقد مجوز و ايجاد فضاي رقابتي ناسالم جهت افزايش نرخ سود سپرده و تسهيلات در کل شبکه بانکي به عنوان مهمترین مخاطرات فعالیت موسسات اعتباری غیر مجاز در بازار پول، نام برد.  وی افزود: موسسات اعتباری غیرمجاز با فعالیت هایی چون اقدامات مغاير با موازين شرعي و قانوني نظير پرداخت وام جدولي نظیر پرداخت تسهيلات در قبال توثيق سپرده و. . . ، اعلام سودهاي نامتعارف براي سپرده ها و تسهيلات و . . . ، فراهم سازی بستر فعاليت‌هاي متقلبانه و رانت جويانه در کشور از قبيل ايجاد بازارهاي دلالي وام و تسهيلات، ايجاد زمينه‌هاي ارتشا و سوء استفاده از منابع مردمي جذب شده برای مصارف شخصي موجب بروز زمينه‌هاي فساد در کشور شده بودند.  کمیجانی تصریح کرد: وعده پرداخت سود بالاتر توسط موسسات غیرمجاز موجب جذابيت بيشتر سپرده‌گذاري در آنها و در نتیجه خروج منابع شبکه بانکي به سمت بازار غيررسمي شده بود. این امر افزايش نرخ‌هاي سود فراتر از سقف‌هاي مقرر به منظور جلوگيري از خروج منابع از بانکها و بروز بي‌نظمي در بازار رسمي پول را در پی داشت.  قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: تجربه نشان مي‌دهد بخش قابل توجهي از افزايش سپرده ها در نهادهاي مزبور در سال هاي اخير ناشي از سودهاي پرداختي بسيار بالا بود که با توجه به عدم سودآوري اکثر آن‌ها، هرسال بر کسري آنها افزوده می شد؛ لذا اگر بانک مرکزی به این موضوع ورود نمی کرد میزان خسارت به مراتب بیشتر می شد.  وی با بیان اینکه رويكرد اصلي بانك مركزي در فرآيند ساماندهي اینگونه موسسات، محافظت از منافع سپرده‌گذاران خرد اين موسسات، در عين پرهيز از به کارگیری رويكردهاي غيراصولي و تحميل ماليات تورمي بر آحاد مختلف جامعه استوار بوده است، الگوی مورد استفاده بانک مرکزی در ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز را تبیین کرد و گفت: تعيين يك بانك عامل به عنوان عهده‌دار پاسخ‌گويي به سپرده‌گذاران موسسه غيرمجاز، تعيين هيأتي تخصصي جهت احصاء دقيق دارايي ها و بدهي هاي موسسه غيرمجاز،  تجميع منابع نقدي موسسه غيرمجاز برای پاسخ‌گويي زمان‌بندي شده به سپرده‌گذاران که عمدتاً سپرده‌گذاران خرد هستند، اختصاص موقت منابع بانك مركزي برای پرهيز از متضرر شدن سپرده‌گذاران خرد در مواقع نياز و تا زمان فروش دارايي‌هاي عمدتا منجمد این موسسات ،  موكول کردن بازپرداخت سپرده‌هاي كلان به مشخص شدن دقيق ميزان دارايي ها و فروش آنها و مسئول نگه‌ داشتن موسسان و گردانندگان موسسه اعتباري غيرمجاز در خصوص كسري نهايي در ترازنامه، شش گام اصلی بانک مرکزی به منظور ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز بوده است. 


رونمایی از سامانه مدیریت اشتهای ریسک
سامانه مدیریت اشتهای ریسک بانک ملت با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیرعامل این بانک، به صورت رسمی رونمایی شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این سامانه که ادبیات جدیدی در مدیریت بانکداری دنیا است، بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی طراحی و اجرایی شده و مهم ترین پارامترهای اقتصادی را در مدیریت بانک ملت اعمال خواهد کرد و بر اساس آن، برنامه بودجه و سیاست های استراتژیک و اعتباری بانک، تدوین خواهد شد.  این گزارش حاکیست کارشناسان بین­المللی در حوزه بانکداری، سه عامل مدیریت ناکارآمد ریسک، عدم توجه به مدیریت ریسک یکپارچه(ERM) و نارسایی در مدل­های کمی محاسباتی ریسک را به عنوان عوامل اصلی در بروز بحران مالی سال­های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ معرفی کرده­اند و در سال­های اخیر، رویکرد مدیران ریسک بانک­ها و موسسات بزرگ مالی بین­ المللی بر مبنای دوری از مدل­های آماری گذشته، استفاده از تحلیل سناریو و آنالیز حساسیت، پیاده­سازی مدیریت ریسک یکپارچه و توجه به ریسک­های سیستمی (همچون ریسک­ های محیط اقتصادی) شکل گرفته است. در عین حال بانک­های بزرگ به منظور ارتقاء سطح اثربخشی بانک و یکپارچه نمودن فعالیت­ها، با توجه به وضعیت ریسک­ ها، متدولوژی استفاده از سند اشتهای ریسک را به عنوان فصل نوینی در مدیریت بانکداری ابداع نموده و از طریق آن، فرهنگ مدیریت ریسک را در سرتاسر سازمان خود گسترش می­دهند.  سامانه اشتهای ریسک بانک ملت که توسط کارشناسان بانک ملت و با همکاری شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی تهیه گردیده به عنوان اولین سامانه اشتهای ریسک در سطح سیستم بانکی ایران، مبتنی بر روش­ های ریاضی معادلات هم­زمان، شامل ۵۶ معادله رفتاری، ۱۷۰ متغیر درون­زا و برون­زا و ۳۴ اتحاد بنا شده است. هدف سامانه مذکور، ساخت الگویی کمی جهت پیش­ بینی و محاسبه آثار تغییرات متغیرهای اقتصادی محیطی و خارجی و تحلیل حساسیت بر جریان­های آتی مالی بانک است.  گفتنی است از خصوصیات حائز اهمیت سامانه مذکور می­ توان به پیش­ بینی متغیرهای کلان اقتصادی و تاثیر بر ترازنامه و صورت سود و زیان بانک جهت سه سال آتی، تحلیل حساسیت و سناریو­نویسی و تعیین حدود فعالیت بانک در محدوده سند اشتهای ریسک اشاره نمود. این در حالی است که سامانه مذکور، ابزاری برای پیش­بینی شاخص های مرتبط با ارزیابی ریسک های سیستماتیک (با تأکید بر ریسک بازار و ریسک­ های مالی) و همچنین ریسک غیرسیستماتیک و محاسبه عملکرد بانک بر اساس پیش­ بینی انواع متغیرهای محیط داخلی و خارجی و یا تصمیمات سیاستی فراهم کرده و می­تواند به صورت هوشمند، نظام تصمیم­گیری و یا سیاست گذاری بانک را بر اساس انواع سناریوهای محیطی متصور، پشتیبانی کند.  همچنین بانک ملت موفق شد گواهینامه ایزو ۱۹۶۰۰ را در زمینه مدیریت ریسک تطبیق کسب کند.  بر اساس این گزارش، شرکت فیلیپ سیدنی هلند پس از انجام ارزیابی های تخصصی، گواهینامه ایزو ۱۹۶۰۰ را در زمینه مدیریت ریسک تطبیق برای بانک ملت صادر کرد.  هِرمان آنیک عضو هیات مدیره شرکت فیلیپ سیدنی در همایش تداوم استقرار و نهادینه‌ سازی ارکان حاکمیت شرکتی، این گواهینامه را به دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت اعطا کرد. 

بانک‌پاسارگاد تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران را دریافت کرد
 بانک‌پاسارگاد برای هشتمین سال پیاپی، موفق به کسب تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، طبق ارزیابی‌ به‌عمل آمده توسط کمیته داوری، در هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران در تاریخ 30 بهمن 1396، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق ازاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، مهدی راسخ معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدعلی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان کشوری، مدیران شرکت‌ها و استادان دانشگاه در سالن اجلاس سران برگزار شد.  بانک‌پاسارگاد با توجه به عملکرد مطلوب و شایسته خود در حوزه‌های مدیریت مالی، شفافیت مالی، اقتصادی و . . . ، موفق به کسب بالاترین سطح جایزه، یعنی تندیس زرین شد. این جایزه در چهار سطح زرین، سیمین، بلورین و گواهینامه اعطاء می‌شود.  در این مراسم دکتر مجید قاسمی، با گرامیداشت یاد و خاطره طراحان این جایزه آقایان دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی و دکتر علی مدد، گفت: هدف از این جایزه، ارتقای سطح توانمندی مدیریت مالی بنگاه‌های کشور برای کارکرد بهتر قلب تپنده‌ی آنهاست. وی با تأکید بر اهمیت نوآوری در مدیریت اقتصادی کشور اشاره کرد: سه محور از پنج محور اصلی ارزیابی این دوره از جایزه به بحث نوآوری مربوط می‌شود و یکی از ویژگی‌های نوآوری در عصر امروز، محو کردن مرزهای فعالیت‌های مختلف اقتصادی است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتایج تحقیقات اخیر گفت: فناوری، تأمین مالی بنگاه‌ها را در محورهایی همچون ایجاد محصولات جدید تخصصی، تبدیل فرآیندهای با حاشیه سود بالا به کالای الکترونیکی به صورت خودکار، راهبردی شدن کاربرد داده‌ها و اطلاعات، نیاز به سرمایه‌ی پایین جهت طراحی محصولات جدید به دلیل اتکای آن به پلتفرم و همکاری گروه‌های جدید با گروه‌های مورد نیاز و حذف سایر گروه‌ها از بازار متحول کرده است. وی در پایان، بزرگترین چالش بخش مالی در کشور را توانمندسازی آن، جهت برخوردار شدن از قدرت رقابت در دنیای آینده و شناخت دل‌مشغولی‌های جهان فردا دانست و با توجه به طرح این بحث‌ها و چالش‌ها در ارزیابی‌های این دوره‌ی جایزه، اظهار امیدواری کرد که بزودی معیارها و چالش‌های ارزیابی در این نهاد دچار تحول شود.  در پیام دبیرخانه‌ی هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران به دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، آمده است: «بی‌شک سال‌ها تلاش و زحمات گرانقدر جنابعالی درحوزه‌ی علوم مالی کشور بر کسی پوشیده نیست. مجاهدت‌هایی که چه در عرصه‌ی علم، چه در سطوح مختلف مدیریت اجرایی همواره راه‌گشای بخش اعظمی از چالش‌های کشور بوده است؛ و صد البته که نکوداشت و تقدیر از زحمات و خدمات بی‌بدیل شما سهل و آسان نخواهد بود. شورای سیاست‌گذاری در راستای تحقق این مهم، یادبودی از نماد رونق بازارهای مالی را که به دست هنرمندان ایرانی ساخته شده است تقدیم جنابعالی می‌کند. » گفتنی است برگزاری جایزه مدیریت مالی ایران از سال 1389 بسترساز بهبود و ارتقاء سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده ‌است و این جایزه با هدف حمایت مدیریت مالی حرفه‌ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، تشویق و ترغیب شرکت‌ها برای انجام خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه‌های بهبود، ایجاد فضای رقابتی مناسب و حرفه‌ای شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، تعریف راهبردی از مدیریت‌مالی و اقتصادی سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک و معرفی و قدردانی از شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در حوزه‌های مالی و اقتصادی و همچنین فراهم کردن امکان تبادل تجربیات موفق مدیران مالی برگزار می‌شود. 

پرداخت 3 هزار و  227 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزائی
خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران گفت: 3 هزار و 227 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع صندوق توسعه ملی توسط این بانک تاکنون به متقاضیان پرداخت گردیده است.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: وی افزود: این تسهیلات به 4855 طرح در بخش های کشاورزی، دامداری، منابع طبیعی و بخش های مختلف صنعت پرداخت گردیده و نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال در کشور داشته است .  فرحی تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان یکی از بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی تفاهم‌نامه‌های متعددی با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها از جمله؛ سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد کرده و آماده همکاری با تمام سازمانها و نهادهای مرتبط با اشتغال کشور است. 

پیش فروش قطعی بیش از 96 هزار قطعه سکه در بانک ملی ایران
روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در مجموع بیش از 96 هزار قطعه سکه به صورت قطعی با روش جدید در واحدهای بانک ملی ایران پیش فروش شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با روش جدید برای سررسید شش ماهه به نرخ ۱۴ میلیون ریال و برای سررسید یک ساله به نرخ ۱۳ میلیون ریال از روز شنبه 28 بهمن ماه در 1131 شعبه منتخب بانک آغاز شد.  روز یکشنبه 29 بهمن ماه یک هزار و 110 درخواست پیش خرید برای 11 هزار و 614 قطعه سکه با سر رسید شش ماهه و 44هزار و 465 قطعه سکه با سر رسید یکساله به صورت قطعی ثبت شد.  روز دوشنبه 30 بهمن ماه نیز یک هزار و 702 درخواست پیش خرید برای نه هزار و 892 قطعه سکه با سر رسید شش ماهه و 30 هزار و 354 قطعه سکه با سر رسید یکساله به صورت قطعی ثبت شد.  بر این اساس روز یکشنبه و دوشنبه این هفته در مجموع 96 هزار و 325 قطعه سکه پیش فروش شد.  حراج سکه در بانک کارگشایی نیز طبق روال سابق در روزهای زوج ادامه دارد، به طوری که تا کنون بیش از 300 هزار قطعه سکه در این واحد به صورت نقدی فروخته شده است. 

اهدای تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت مالی به بانک شهر
تندیس سیمین هشتمین دوره برگزاری جایزه ملی مدیریت مالی به بانک شهر اختصاص یافت.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در هشتمین دوره برگزاری جایزه ملی مدیریت مالی که درسالن اجلاس سران کشورهای اسلامی وباحضورمشاوررییس جمهور، جمعی از مدیران کشوری، مدیران شرکت‌هاواساتید دانشگاهها برگزارشد، بانک شهربا توجه به اقدامات سازنده خود در حوزه مدیریت مالی، بانکداری الکترونیک و . . . ، موفق به کسب تندیس سیمین این دوره شد.  بر این اساس، دراین دوره که با هدف ارتقای سطح توانمندی مدیریت مالی بنگاه‌های کشور برگزار شد، ارزیابی جوایز در سه محور ازپنج محوراصلی در حوزه نوآوری صورت گرفت که بانک شهر با توجه به اقدامات خود در حوزه توسعه بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات نوین بانکی ، تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت مالی را به خود اختصاص داد . 

توديع و معارفه در سرپرستي استان خراسان رضوي
پس از انتخاب علي هادي به عنوان سرپرست مديريت شعب استان خراسان رضوي موسسه اعتباري ثامن ، مراسم توديع مسعود کيوان فر برگزار گرديد. در اين مراسم که با حضور مديرعامل ، قائم مقام ، معاون امور بانکي و مديران ارشد موسسه در مشهد برگزار گرديد ، محمود رهنما از زحمات و تلاش‌هاي‌ مسعود کيوان فر در طول تصدي اين پست قدرداني کرد.   مديرعامل در اين مراسم با قدرداني از تلاش‌هاي‌ مسعود کيوان فر در طول دوره مديريت ضمن برشمردن مزاياي تغيير و تحول ، تزريق انرژي مديران جوان و با تجربه بر پيکره موسسه را امري اجتناب‌ناپذير  ارزيابي کرد. وي در ادامه ،  از کارکنان خواست با همدلي بيشتر در راستاي اهداف موسسه و به خصوص کاهش مطالبات معوق تلاش و کوشش کنند .   عضو هيات مديره موسسه گفت : با توجه به نرخ چشمگير مطالبات ، ضروري است  مديران و کارکنان ضمن چاره‌انديشي مقتضي، همت والاي خود را در راستاي وصول مطالبات ، برگشت سرمايه و تحقق درآمد بکار گيرد .  وي همچنين گفت : فعاليت و تلاش در محيط کار و انجام صحيح امور محوله از اهم امور مي باشد ولي ما بايستي علاوه بر اين ، نگاهي هم به آينده داشته باشيم و انعطاف پذير و متغير باشيم و توانايي تشخيص مشکلات و اجراي استراتژيهاي جديد و نوين را داشته باشيم.  محمود رهنما همچنين افزود : در بيست سالي که از عمر موسسه اعتباري ثامن گذشته است ، جدا از سابقه درخشان اعتماد و اعتبار ، تک تک کارکنان هدفي بس بزرگ و ارزشمند را براي خود برگزيدند که همچنان اين هدف و تجارب سينه به سينه در بين کارکنان موسسه انتقال مي يابد و اين هدف بزرگ همان خدمت و تلاش در راه رفع گرفتاري و تکريم ارباب رجوع مي باشد که در موسسه نهادينه شده تا همواره فرصت خدمتگزاري به مردم را پاس داشته و براي رضايت حداکثري مشتريان تلاش کنند.   در ادامه قائم مقام موسسه نيز ضمن تقدير و تشکر از زحمات چندين ساله آقاي مسعود کيوانفر ، وي را انساني پاکدست ، سالم ، متخصص در امور بانکي و کارشناس دانسته و گفت : به واقع موسسه اعتباري ثامن بايد روزي به خود افتخار کند که چنين مديراني ، جهت اعتلاي آن کوشش کرده اند . 

بانک انصارتندیس زرین هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی را به دست آورد
با همت و تلاش مدیران و کارکنان بانک انصار در راستای بهبودعملکردمالی این بانک ضمن حضور هرساله در ارزیابی های تخصصی دردبیرخانه جایزه مدیریت مالی ایران، تندیس زرین هشتمین دوره جایزه مدیریت مالی ایران را به دست آورد .  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی‌وتبلیغات، شرکت در فرآیند هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی، با اهتمام ویژه مدیران، کارشناسان و همکاران معاونت مالی بانک انصار و درراستای اجرای استانداردهای مالی، رعایت مقررات و قوانین بانکی و بورسی موجب شد تا باردیگر به نتیجه‌ای شگرف بیانجامد و این معاونت در هشتمین سال متوالی و با حداکثر رشد به نتیجه چشمگیری نسبت به دوره های گذشته دست یابد.  در این گزارش آمده است ، این جایزه همه ساله در 3 سطح تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه اعطاء می شود که سطح تندیس آن شامل تندیس زرین، سیمین و بلورین می باشد که بانک انصار در این دوره بالاترین سطح جایزه(تندیس زرین) را کسب کرد .   مراسم اهدای این تندیس ارزشمند در سالن اجلاس سران با حضور ، معاون وزیر بهداشت و درمان ، دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری و مشاور رییس جمهور، معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات رییس جمهور، و جمعی از اقتصاددانان و اساتید حوزه مالی کشور برگزار و آقای فتحعلی معاون مالی بانک به نمایندگی بانک‌انصار جایزه مذکور را دریافت کرد.  شایان ذکر است ، هدف برگزارکنندگان دوره‌های جایزه‌ملی مدیریت‌مالی ایران،  حمایت مدیریت مالی حرفه ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در شرکت ها و سازمانها، تشویق و ترغیب شرکت ها برای انجام خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه های بهبود، معرفی و قدردانی از شرکت ها و سازمانهای برتر در حوزه مالی و اقتصادی وفراهم نمودن امکان تبادل تجربیات موفق مدیران مالی بود . 

اعطای تندیس بلورین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به بانک آینده
بانک آینده، بر اساس شاخص های مالی تعریف شده، برای پنجمین سال متوالی، موفق به دریافت تندیس بلورین از هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد. 
تندیس مزبور طی مراسمی در روز دوشنبه 30 بهمن ماه سال جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور مسئولان دولتی، نخبگان و سرآمدان حوزه مدیریت مالی، به بانک آینده اعطا شد. 
شایان ذکر است؛ کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران به خصوص در سطوح بالاتر به عنوان سند افتخار یک سازمان بوده و صِرفاً با مدیریت و پایش مؤثر مبانی راهبردی در گستره علوم مالی و انجام اقدامات مؤثر و به موقع دست یافتنی است. 
گفتنی است؛ اعطای جایزه مدیریت مالی ایران از سال 1389، بسترساز بهبود و ارتقای سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت ها و سازمان های شرکت کننده شده است. این جایزه، با اهداف حمایت مدیریت مالی حرفه ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در شرکت ها و بنگاه ها، تشویق و ترغیب شرکت ها برای انجام خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه های بهبود، ایجاد فضای رقابتی مناسب و حرفه ای شرکت ها و سازمان های ایرانی، تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک و معرفی و قدردانی از شرکت ها و سازمان های برتر در حوزه های مالی و اقتصادی اعطاء شده و مراسم آن سالانه، برگزار می شود. 

بانک تجارت دومین شرکت برتر ایران در شاخص بیشترین میزان دارائی ها
در بیستمین دوره رتبه‌بندی و معرفی 500 شرکت برتر، بانک تجارت جایگاه دومین شرکت برتر ایران در شاخص دارایی ها و رتبه سوم بالاترین میزان فروش بین بانکهای کشور را به خود اختصاص داد. 
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در این همایش مطابق اعلام سازمان مدیریت صنعتی و ارزیابی‌های به عمل آمده برای رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور که بر اساس اطلاعات مالی سال 95 و در 33 شاخص صورت گرفت، بانک تجارت همچون گذشته به موفقیت های ارزشمندی دست یافته که این مهم به پشتوانه اعتماد مشتریان ، سهامداران و تلاش کارکنان این بانک بوده است. 
هدف سازمان مدیریت صنعتی از رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران «شفاف‌سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های ایرانی و رتبه‌بندی آنها از نظر میزان تأثیرگذاری در اقتصاد ملی با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی» است. 
دراین همایش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان کشوری، مدیران شرکت‌های برتر و
 بزرگ کشور، اصحاب رسانه و مدیران کارآفرین برگزار شد از شرکت‌های برتر کشور تقدیر به عمل آمد.