پيکه؛ غايب قطعي بارسا مقابل خيرونا
جرارد پيکه به دليل مصدوميت به سختي مي‌تواند خود را به بازي شنبه شب مقابل خيرونا برساند.
تمرين بارسلونا بدون حضور جرارد پيکه برگزار شد. مدافع ارزشمند بارسلونا به دليل مصدوميت، زير نظر فيزيوتراپ‌ها قرار داشت.
او از چند هفته پيش و پس از بازي با اسپانيول دچار مصدوميت شد ولي به دليل نياز بارسا به وي، با زور آمپول برابر والنسيا در بازي برگشت نيمه نهايي کوپا دل ري به ميدان رفت. او سه شنبه شب برابر چلسي نيز با وجود مصدوميت بازي کرد و در هر دو بازي با وضعيتي نگران کننده زمين را ترک کرد.
به ادعاي منابع کاتالونيايي، والورده قصد دارد براي بازي يکشنبه به پيکه استراحت بدهد.

رئال مادريد نبايد گرت بيل را بفروشد
آلوارو آربلوا، مدافع سابق رئال مادريد، معتقد است که گرت بيل همچنان به درد اين تيم مي‌خورد و نبايد در تابستان آينده فروخته شود.
بيل در دو فصل اخير با مصدوميت‌هاي زيادي دست به گريبان بوده و گفته مي‌شود که احتمالا در تابستان آينده رئالي‌ها او را خواهند فروخت. اما آربلوا معتقد است که رئال بايد قرارداد بيل را تمديد کند.
او به خبرنگاران گفت: اگر من بودم، گرت بيل را نمي‌فروختم. فکر نمي‌کنم که او ديگر به درد رئال نخورد يا اينکه در دوره بدي است. 
اگر جاي زيدان بودم، تلاش مي‌کردم تا با مراقبت از گرت بيل، او را در بهترين شرايط به پايان فصل برسانم.

سرمربي حريف تراکتور ابقا شد 
باشگاه الاهلي عربستان از تصميم خود مبني بر برکناري سرمربي اوکرايني تيمش منصرف شد. باوجود اينکه الاهلي عربستان در هر دو مسابقه ابتدايي فصل 2018 ليگ قهرمانان آسيا برابر تيم‌هاي تراکتورسازي و الجزيره امارات به پيروزي رسيده و صدرنشين گروه A است، اما حضور در جايگاه دوم جدول ليگ حرفه‌اي عربستان موجب شده بود مديران اين باشگاه تصميم بر برکناري سرمربي تيمشان بگيرند. در حالي که تنها پنج هفته به پايان ليگ حرفه‌اي عربستان باقي مانده ولي مديران باشگاه الاهلي اعلام کردند سرگئي ربروف، سرمربي تيمشان براي آخرين بار در ديدار آسيايي مقابل الجزيره امارات روي نيمکت خواهد نشست ولي حالا آنها در اقدامي‌تازه اعلام کردند سرمربي اوکرايني تا پايان فصل در اين تيم مي‌ماند.


کوتينيو خيلي پخته‌تر شده است
لوئيس سوارز، ستاره بارسلونا، هم تيمي‌جديدش، فيليپ کوتينيو را به دليل اينکه بعد از جدايي استيون جرارد از ليورپول، مسئوليت بيشتري را با وجود سن پايين اش پذيرفت، تحسين کرد.
کوتينيو بعد از يک دوره ناموفق در اينتر، در سال 2013 به ليورپول پيوست و بعد از اينکه سوارز و جرارد در فصول بعدي آنفيلد را ترک کردند، به ستاره اول قرمزها تبديل شد. او در ژانويه گذشته با انتقالي 160 ميليون يورويي از ليورپول به بارسا پيوست.
سوارز در مورد هم تيمي‌برزيلي اش گفت:" وقتي اين فرصت براي من پيش آمد که به بارسا بيايم، به جرارد گفتم که مراقب کوتينيو باشد. اما وقتي او به لس آنجلس گلکسي رفت، فيليپ خودش مسئوليت برعهده گرفت و تيم را به جلو برد.
ديدن اينکه او به عنوان يک بازيکن شکوفا شد، من را متعجب نکرد زيرا من از کيفيت او آگاه بودم اما او را به خاطر مسئوليتي که در آن سن پايين قبول کرد، تحسين مي‌کنم.
کوتينيو وقتي در زمين است، تغيير مي‌کند. شايد به نظر نرسد اما او خيلي خجالتي و ساکت است. او بايد با اعتماد به نفس تر باشد. او هنوز خجالتي است اما مي‌توانيد ببينيد که او پخته تر شده است.

آمار استثنايي تيم‌هاي انگليسي مقابل اسپانيايي‌ها
آمار جالبي توسط تيم‌هاي اسپانيايي در تقابل‌هايشان با تيم‌هاي انگليسي به ثبت رسيده است.
در حالي که در طول چند سال اخير، انگليسي‌ها با قراردادن تمرکز خود بر ليگ برتر، نتايج ضعيفي در اروپا کسب کرده بودند. با اين حال به نظر تغيير رويه‌اي جدي بين تيم‌هاي اين کشور در رقابت‌هاي اروپايي حاصل شده است. در حقيقت تيم‌هاي انگليسي تا به اينجا فصل هنوز هيچ شکستي مقابل تيم‌هاي انگليسي نداشته اند. در مرحله گروهي، سويا توانست 3 گل ليورپول را جبران کرده و کار را به تساوي بکشاند، در ديدار برگشت نيز بازي با نتيجه 2-2 به پايان رسيد.
اتلتيکومادريد که ديگر تيم اسپانيايي است که از چمپيونزليگ حذف شده، در مرحله گروهي به مصاف چلسي رفت و در خانه مغلوب حريف شد و در استمفوردبريج موفق به کسب تساوي شد. رئال مادريد نيز ديگر تيمي‌است که در اين فصل به مصاف انگليسي‌ها رفته است. شاگردان زيدان در برنابئو يک امتياز مقابل حريف کسب کردند ولي در ومبلي، 3-1 متحمل شکست شدند.
در مرحله حذفي نيز بارسلونا و سويا به مصاف تيم‌هاي انگليسي مي‌روند و بازي هر دو تيم با تساوي به پايان رسيد. کاتالان‌ها در استمفوردبريج به نتيجه‌اي بهتر از 1-1 دست نيافتند و سويا با وجود موقعيت‌هاي فراوان، 0-0 مقابل يونايتد ناکام ماند.

بنر خوشامدگويي به عمر سوما
مهاجم سوري الاهلي عربستان مراحل پاياني دوران مصدوميت خود را پشت سر مي‌گذارد و به زودي قادر به بازگشت خواهد بود.
عمر سوما، مهاجم سوري الاهلي عربستان که عملکرد درخشاني در فصل گذشته ليگ قهرمانان از خود به جا گذاشته بود، دچار مصدوميت شديدي شده که او را مدت‌ها از ترکيب اين تيم خارج کرد.
سوما که در ترکيب تيم ملي سوريه و البته الاهلي نمايش درخشاني از خود به جا گذاشته و خصوصا در ديدار برابر پرسپوليس ستاره تيمش لقب گرفته بود،اکنون موجي از اميدواري را در بين هواداران اين تيم شکل داده که با حضور او موفق شوند به نتايج بهتري دست يابند. نماينده عربستان در گروه اول با تراکتورسازي، الغرافه قطر و الجزيره امارات همگروه است و تقابل او با مهدي طارمي، مهاجم سابق پرسپوليس و همچنين شاگردان ساغلام جالب توجه خواهد بود.
در اين ارتباط هواداران الاهلي از کانون هواداران اين تيم درخواست جالبي داشته‌اند و خواستند تا در خصوص بازگشت اين بازيکن بنر خوشامدگويي و تبريک براي او ترتيب داده شود و اينچنين روحيه او را بعد از بازگشت به ترکيب افزايش دهند.

رئيس فيفا فغاني را داور دربي مي‌کند؟
حضور جاني اينفانتينو، رئيس فيفا در ايران ممکن است باعث تغيير تيم داوري دربي شود.
در شرايطي که موعود بنيادي فر داور جوان فوتبال ايران به عنوان گزينه اصلي دربي 86 شناخته مي‌شود؛ اما بحث‌هاي جدي دپارتمان داوري در جريان است و احتمال دارد گزينه جديدي مطرح شود.
بنابر آنچه که ورزش سه کسب خبر کرده است، باتوجه به حضور رئيس فيفا در ورزشگاه آزادي و تماشاي دربي، اين احتمال وجود دارد که دپارتمان داوري عليرضا فغاني و کمک‌هايش که قرار است در جام جهاني حضور داشته باشند را براي قضاوت در اين دربي، به خط کند.
استدلال دپارتمان داوري اين است که حضور فغاني در دربي و قضاوت در اين بازي بزرگ مي‌تواند شانس و نمره فغاني را براي حضور در بازي‌هاي مهم جام جهاني روسيه افزايش بدهد. اگرچه اين استدلال مخالفاني نيز در دپارتمان داوري دارد اما ممکن است به همين دليل، نام فغاني را به عنوان قاضي دربي پيش رو جلوتر از بازيکنان و کادرفني ببينيم.
عليرضا فغاني 39 ساله، سابقه داوري در جام جهاني 2014 را دارد و در روسيه، دومين حضورش در جام‌هاي جهاني را تجربه خواهد کرد. البته اين داور بين المللي فوتبال کشورمان، در مسابقات و رويدادهاي بزرگ ديگري از جمله جام باشگاه‌هاي جهان، جام ملت‌هاي آسيا، جام کنفدراسيون‌ها و... نيز قضاوت داشته است.
موعود بنيادي فر هم داور 32 ساله فوتبال ايران است که از سال 90 در ليگ برتر قضاوت مي‌کند و اين فصل نيز در مسابقات زير 16 سال آسيا حضور داشت و مسابقات مهم ليگ برتر از جمله پرسپوليس - گسترش را هم داوري کرده است.


قدوس: از گروه‌مان صعود مي‌کنيم
بازيکن اوسترشوند اعلام کرد که انتخاب تيم ملي ايران تصميمي‌کاملا احساسي بوده است.
پنجشنبه شب، سامان قدوس بازيکن ايراني - سوئدي به همراه اوسترشوند در ديدار برگشت مرحله يک شانزدهم نهايي ليگ با وجود پيروزي دو بر يک برابر آرسنال نتوانست به دور بعد صعود کند و به خاطر شکست سه بر صفر در بازي رفت از اين بازي‌ها حذف شد.
بازيکن ايراني پيش از اين ديدار با سايت بي بي سي مصاحبه کرد و درباره موضوعات مختلفي هم‌چون انتخاب تيم ملي ايران، جام جهاني ۲۰۱۸، بازي در لاليگا و ... صحبت کرد.
 درنشست خبري پيش از بازي برگشت آرسن ونگر به تجميد از بازي‌تان پرداخت. چه احساسي در اين باره داريد؟
- خيلي خوشحال شدم. ونگر مرد بزرگي براي آرسنال هست و خيلي خوب کار کرده است. خوشحال شدم اما بهتر از اين نيز مي‌توانم بازي کنم.
 فکر مي‌کنيد بتوانيد روزي در آرسنال بازي کنيد؟
- اميدوارم. روياي من اين است که روزي در اين تيم بازي کنم.
 در مالمو به دنيا آمديد، اما چرا اکنون در اوسترشوند بازي مي‌کنيد؟
- در ليگ يک بايد برابر اوسترشوند قرار مي‌گرفتيم و من در آن ديدار نمايش خوبي داشتم. سپس گراهام پاتر با من تماس گرفت و گفت که خواهانم است. به سرما يا مکان اوسترسوند فکر نمي‌کردم و تنها به اين موضوع فکر کردم بازي در اين تيم براي آينده‌ام خوب است. به اين تيم پيوستم اما نمي‌دانستم در اين شهر هوا به شدت سرد است اما بازي از حضور در اين تيم راضي و خشنودم.
 برنامه يک روز زندگي‌تان در اوسترشوند چگونه است؟
- صبح‌ها تمرين مي‌کنم، سپس به خانه مي‌روم و کمي‌تلويزيون نگاه مي‌کنم. يک ساعت در باشگاه تمرين اختصاصي مي‌کنم و سپس به همراه دوستانم پلي‌استيشن بازي مي‌کنم يا به سينما مي‌روم.
 دوست داريد در چه ليگ و چه باشگاهي بازي کنيد؟
- ليگ مورد علاقه‌ام لاليگا اسپانيا است. تيم رويايي و محبوبم رئال مادريد است، اما خب حضور در اين تيم خيلي سخت است.

 اگر سرمربي رئال مادريد بوديد، سامان قدوس را به جاي کداميک از بازيکنان کنوني تيم مي‌گذاشتيد؟
- دوست داشتم در خط حمله بازي کنم. اکنون کريم بنزما در شرايط خيلي خوبي قرار ندارد و شايد مي‌توانستم جاي او باشم.
 به جاي لوکا مودريچ چطور؟
- نه، مودريچ را خيلي دوست دارم، او‌هافبک خوبي است. دوست دارم او پاس بدهد و من گلزني کنم.
 گراهام پاتر (سرمربي اوسترشوند) تيم را متحول و اين تيم را نه تنها در سوئد بلکه در اروپا هم مطرح کرده است. راز موفقيت سرمربي انگليسي چيست؟
-او عالي است. براي همه بازيکنان مثل پدر است يا بهتر است بگويم نابغه است. پاتر فقط در اوسترشوند انقلاب نکرد بلکه فوتبال سوئد را متحول کرد. او کاري مي‌کند که بازيکنان باور کنند مي‌توانند هر تيمي‌را ببرند و به شما مي‌گويد مي‌توانيد هر چيزي را بسازيد. به همين خاطر توانستيم در بيلبائو و برلين برنده شويم.
 چرا با وجود اين که پيشنهاد خوبي از سلتاويگو داشتيد قراردادتان را ژانويه گذشته تمديد کرديد؟
- از پيشنهادي ۵ ميليون يورويي سلتاويگو خوشحال شدم اما رييس باشگاه قبول نکرد و به من پيشنهاد داد تا قراردادم را تمديد کنم چون به نفع دو طرف است اما تابستان آينده مي‌خواهم از تيم جدا شوم.
 فکر مي‌کنيد اين بار باشگاه اجازه اين کار را بدهد؟
- بله. البته در اين رابطه با آن‌ها صحبت نکردم ولي به روند خوب خود ادامه دهم و اگر از ديگر تيم‌ها پيشنهاد داشته باشم، اجازه خواهند داد تا براي تيم بزرگ‌تري بازي کنم.
 چرا تصميم گرفتيد به جاي تيم ملي سوئد براي ايران بازي بکنيد، تصيمي‌منطقي بود يا احساسي؟
- هردو. با خانواده‌ام صحبت کردم و آن‌ها به من گفتند هر تصميمي‌بگيري ما از تو حمايت مي‌کنيم. تنها به خاطر حرفه‌ام چنين تصميمي‌را نگرفتم بلکه بيش‌تر با قلبم انتخاب کردم.
 سوئد تيمي‌است که ايتاليا را حذف کرد و بالاتر از هلند راهي انتخابي جام جهاني شد. اگر سوئد را انتخاب مي‌کرديد احتمالا در جام جهاني بيش‌تر ديده مي‌شديد. سپس در بازي‌هاي انتخابي براي يورو يا جام جهاني ۲۰۲۲ حضور داشتيد و برابر تيم‌هاي مطرح اروپا بازي مي‌کرديد، اما بازي براي ايران اين شانس را به تو نمي‌دهد. در لحظه‌اي که تصميم گرفتيد براي ايران بازي کنيد، به تمام اين‌ موضوعات فکر کرديد؟
- بله، بله. بازهم خوشحالم که ايران را انتخاب کردم.
 حضور کارلوس کي‌روش چقدر در اين تصميم موثر بود؟
- چطور بگويم، البته که به خاطر کارلوس بود. چون او مربي خيلي بزرگي است اما هدف اصلي‌ام بازي کردن براي ايران بود.
 اولين حريف ايران در جام جهاني مراکش است. کي‌روش گفته است اين بازي براي ما مثل فينال جام جهاني است. از اين تيم يا بازيکنانش شناختي داريد؟
- از همه آن‌ها شناخت ندارم اما از بازيکني به نام اشرف حکيمي‌بهره مي‌برند که در رئال مادريد بازي مي‌کند. او يک بازيکن فوق‌العاده است. اما از ديگر بازيکنان اطلاعات خوبي ندارم.
 زمان قرعه‌کشي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه در کجا حضور داشتيد؟
- در خانه بودم و از طريق موبايل مراسم را پيگيري مي‌کردم. نمي‌توانم با حرف بگويم چقدر ازهم گروه شدن با اسپانيا و پرتغال خوشحال شدم چون بازي اين تيم‌ها را از کودکي تنها در تلويزيون مي‌ديدم و از هم‌گروهي با آن‌ها خيلي خوشحال شدم.
فکر مي‌کنيد ايران بتواند صعود کند؟
- بله مي‌توانيم.


ادن‌هازارد، ستاره بلژيکي چلسي، معتقد است که در زمان بازي در کناره زمين، بيشتر از پست شماره 9 کاذب، مي‌تواند به تيمش کمک کند. کونته در چند ديدار اين فصل از‌هازارد در پست شماره 9 کاذب استفاده کرد؛ از جمله در ديدار اخير مقابل بارسا در ليگ قهرمانان، در حالي که آلوارو موراتا و اليويه ژيرو بازي را از روي نيمکت تماشا کردند. هازارد تاکيد کرد که آماده است در هر پستي که سرمربي بخواهد بازي کند اما خودش بازي در کناره‌هاي زمين را ترجيح مي‌دهد. او به خبرنگاران گفت: صادقانه بگويم من بازي در پست شماره 9 کاذب را دوست دارم اما در بازي‌هايي که با حريفي مانند بارسا روبرو مي‌شويد، بازي در اين پست دشوار است. توپ‌هاي زيادي به شما نمي‌رسد. من آن شب 25 بار صاحب توپ شدم که 15 بار آن توپ به سمت سر من ارسال شد.
واقعا اين شکل بازي با کيفيت بازي من هماهنگ نيست. من چند بار دوئل‌هاي هوايي را از جرارد پيکه بردم که بد نبود. 
اما اگر بخواهم انتخاب کنم، ترجيح مي‌دهم مانند 10 دقيقه آخر، در کناره‌ها بازي کنم. اما اين مربي است که تصميم نهايي را مي‌گيرد. من در کناره‌ها راحت تر هستم. اين پست بازي من است.


پنجمين جشنواره ملي گل و گياه بابل در فضايي به مساحت سه هزار متر مربع و با 111 غرفه آغاز شد و از 2 تا ششم اسفندماه در بوستان نوشيرواني بابل برگزار خواهد بود. در اين جشنواره توليدکنندگاني از سراسر کشور از جمله شهرهاي محلات، تبريز، سمنان، يزد، البرز و .... شرکت دارند.
استقبال از بهار و نيز معرفي و حمايت توليد کنندگان مهمترين هدف جشنواره است تا فرصتي براي شناسايي بهتر توليد کنندگان فراهم گردد.
مراسم افتتاحيه پنجمين جشنواره ملي گل و گياه بابل با حضور مسئولين استاني و شهرستاني و غرفه داران و علاقمندان به گل و گياه برگزار شد.
شهردار بابل گفت: آرامش محيط شهري ما يکي از مطالبات شهروندان ماست و ما افتخار مي‌کنيم که به خواسته‌هاي آنان توجه مي‌کنيم.
محسن کبود فيروز جايي در افتتاح پنجمين جشنواره ملي گل و گياه بابل، بيان داشت: اين جشنواره از سال ۹۲ در شهر بابل شکل گرفت که بانيان جشنواره در گذشته تلاش کردند اولين جشنواره را با 40 غرفه برگزار نمايند و در فاصله کم يعني درسومين سال برگزاري، به جشنواره ملي تبديل شد .
وي استقبال از بهار و حمايت از کساني که در توليد گل و گياه فعاليت دارند را از اهداف مهم جشنواره ذکر کرد.
مهندس کبود با بيان اينکه قيمت 30 الي 40 شاخه گل رز با يک بشکه نفت برابري مي‌کنند، اظهار داشت: ما که به دنبال اقتصاد سواي نفت هستيم بايد به دنبال حمايت از چنين صنعتي باشيم.
وي اضافه نمود: در مازندران و شهرهاي شمالي ظرفيت تجاري سازي و درآمد اقتصادي در صنعت و گل و گياه وجود دارد لذا مديران ارشد استاني و شهرستاني بايد در اين خصوص حمايت کنند.
شهردار بابل گفت: انتظار ما اين است تا با حمايت فرماندار، اعضاي شورا و مديران استاني و در راس آن استاندار مازندران بتوانيم در سال‌هاي آتي در همين شهر، جشنواره بين المللي گل را داشته باشيم .
مدير کل امور شهري استانداري مازندران بيان داشت: جشنواره ملي گل و گياه براي پنجمين سال متوالي در بابل برگزار مي‌شود که يک حرکت بسيار خوبي است .
مهندس تاکامي‌افزود: شهرهاي ما از نظر فضاي سبز در فقر به سر مي‌برند و همت بسيار بالايي مي‌طلبد تا فضاي سبز را از اين وضعيتي که دارد، رها کنيم.
وي ادامه داد: سرانه فضاي سبز در برخي شهرها نه تنها راضي کننده نيست بلکه آزاردهنده است . اميدواريم اراده قوي و جدي در شهرداري بابل و چندين شهرستان جهت توسعه فضاي سبز وجود دارد، شاهد توسعه فضاي سبز در همه شهرهاي مازندران باشيم .
تاکامي‌همچنين از حرکت ارزشمند شهرداري بابل در برگزاري جشنواره گل و گياه تقدير کرد.
معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان بابل هم در اين مراسم، گفت: با نگاهي به تاريخ و فرهنگ ايراني، در مي‌يابيم موضوعات مرتبط به گل و گياه در نزد ايرانيان جايگاه والايي داشته است.
مهندس ولي زاده، افزود: مازندران و شهرستان بابل خاستگاه گل و گياه و به خصوص گل‌هاي زينتي است اما عليرغم اين موقعيت ممتاز هنوز جايگاه مناسبي در سطح دنيا ندارد.
وي عنوان کرد: ما جزو 17 کشور جهان در خصوص توليد گل و گياه هستيم اما رتبه 107 بازار دنيا را داريم . عليرغم کيفيت خوب گل‌هاي توليدي در کشور به دليل بالا بودن قيمت تمام شده، در بازار جهاني فاقد مشتري هستيم و توان رقابت را هم در جهان نداريم ليکن بايد هزينه‌هاي جانبي را در اين حوزه کاهش دهيم تا قابليت فروش در بازارهاي بين المللي را کسب کنيم.
مهندس ولي زاده اظهار داشت: بايد کاهش هزينه توليد داشته باشيم تا قدرت رقابت در صادرات را در بازارهاي جهاني پيدا کنيم علاوه بر آن بايد با تبديل گلخانه‌هاي سنتي به مدرن و ارائه آموزش‌هاي به روز و مدرن در جهت حمايت از صنعت گل و گياه قدم برداريم که اين مهم نيازمند همراهي و همکاري توليد کنندگان است.
مديرعامل سازمان سيما منظر و فضاي سبز شهرداري بابل هم بيان داشت: هدف ما از برگزاري جشنواره در اسفندماه، استقبال از بهار طبيعت و ايجاد شادي و نشاط بيشتر بين شهروندان بوده است.
مهندس بابازاده افزود: محوريت اصلي جشنواره بر روي حمايت از توليد کنندگان گل و گياه متمرکز شده است و تلاش ما اين است که زمينه‌اي فراهم سازيم تا توليدکنندگان بتوانند در سال‌هاي آتي توليدات خود را به آساني در بازارهاي بين المللي ارائه دهند.
وي يادآور شد: کشور ما به خصوص خطه سرسبز مازندران استعداد بالايي در زمينه پرورش گل به خصوص گل‌هاي زينتي دارد و اگر اين امر مورد توجه و حمايت جدي مسئولين قرار گيرد دور از انتظار نخواهد بود که صنعت گل و گياه بدر زمره يکي از پردرآمدترين صنعت استان مازندران قرار گيرد.
رئيس شوراي شهر بابل هم در ادامه مراسم افزود: برگزاري چنين جشنواره‌هايي فرصتي براي فرهنگ سازي استفاده از گياه طبيعي جهت نشاط روح و روان انسان به وجود مي‌آورد و هم با دعوت از مردم و ايجاد ارتباط بين آنان و توليدکنندگان، مردم مي‌توانند بدون واسطه نيازهاي خود را از توليد کنندگان دريافت کنند تا سبب توسعه استفاده از گل و گياه طبيعي بين خانواده‌ها تسري يابد.
مهندس ملايي بيان داشت: با وجود اينکه در بهترين اقليم کشور زندگي مي‌کنيم اما در مقايسه با شهرهاي ديگر از نظر فضاي سبز جايگاه خوبي نداريم و بايد تلاش کنيم جشنواره زمينه‌اي براي تحولات مثبت ما در حوزه فضاي سبز ايجاد نمايد .