اراده‌ای برای کنترل نیست
افزایش مستمر قیمت دلاردرهفته‌های اخیر موجب نگرانی نسبت به اثرگذاری آن برقیمت مواد غذایی شده است. دراین زمینه کارشناسان تاکید دارند اثرگذاری قیمت دلاردراقلام خوراکی کشوردربسیاری ازموارد پنهان است چون درنگاه اول شاید قیمت دلارهیچ ارتباطی تاثیرقیمت دلاربرمواد غذایی نباشد.اما در نهایت قیمت‌تمام‌شده محصولات موردنظر که سهم بالایی هم در سبد هزینه‌های خانوارکم درآمد دارند کاملا وابسته به نوسان‌های دلار است چون یا نهاده‌های تولیدشان یا خود آنها وارداتی هستند یا این‌که واردکنندگان در فضای بی‌توجهی مسئولان به‌رغم دریافت دلار با نرخ مبادله‌ای در بازار آن را به نرخ آزاد محاسبه می‌کنند. کارشناسان نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی هشدار دادند .

تاثیر قیمت دلار بر مواد غذایی و تورم
گرانی اخیر دلار می‌تواند موجب گران‌شدن اقلام غذایی شود، آن هم در حالی که نرخ تورم مواد خوراکی برخلاف نرخ متوسط تورم، ماه‌هاست که دیگر تک‌رقمی نیست و دورقمی شده است.براساس گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم اقلام خوراکی در آذرماه ۱۴.۳ درصد بوده است. بنابر محاسبات مرکز آمار ۴۳ درصد سبد مصرفی اقشار کم‌درآمد جامعه را مواد خوراکی تشکیل می‌دهد، بنابراین هرگونه گرانی در این اقلام، موجب کوچک شدن سفره این اقشار خواهد شد.

قیمت دلار واقعی شود
مهدی تقوی اقتصاددان در این زمینه به جام‌جم گفت:وقتی صحبت از اثرگذاری نرخ ارز در قیمت اقلام خوراکی می‌کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که چه قیمتی از ارز را مدنظر داریم،چون براساس نظریه‌های اقتصادی و اصولی که اقتصاددانان براساس آن اظهارنظر می‌کنند،نرخ ارز در بازار کشورها ارتباط مستقیمی با تناسب نرخ تورم آنها و نرخ تورم در آمریکا دارد.این اقتصاددان ضمن تاکید بر این‌که براساس اصول اقتصادی هم‌اکنون نرخ ارز در بازار ایران منطقی نیست به جام‌جم گفت:قیمت دلار متناسب با نرخ تورم نیست و همین غیرمنطقی بودن قیمت دلار دقیقا تأثیر مستقیمی در تمامی اقلام وارداتی از جمله خوراکی‌ها گذاشته که با شرایط موجود این روند ادامه خواهد داشت.بنابراین بهترین راهکار برای دولت این است که نرخ ارز را در بازار کشورمان منطقی کرده و اجازه دهد قیمت کالاها در بازار بر اساس آن واکنش نشان دهد.تقوی تصریح کرد:درباره آینده قیمت اقلام خوراکی بهتر است دولت و مسئولان بانک مرکزی به این سوال پاسخ روشنی بدهند که چطور امکان دارد زمانی که نرخ تورم نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته، بازهم شاهد روند افزایش قیمت دلار هستیم،چون کاهش نرخ تورم یعنی قدرت گرفتن پول ملی و کاهش ارزش دلار در مقابل آن.

افزایش قیمت‌ها با کاهش نرخ تورم همخوانی ندارد
در همین حال جمشید پژویان اقتصاددان، درباره روند افزایشی قیمت کالاهای اساسی طی ماه‌های اخیر به جام‌جم گفت:افزایش قیمت کالاهای ضروری مساله‌ای است که در سال‌های اخیر وجود داشته و مسئولان نتوانسته‌اند آن را مهار کنند.اگر نرخ تورم اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی را بخواهیم ملاک قرار دهیم،کاری اشتباه است به این دلیل که عدد تعیین شده از سوی بانک مرکزی در واقع نرخ متوسط تعدادی از بسته‌های مختلف کالایی مثل مسکن، پوشاک، لوازم خانگی و… است در حالی که برخی اقلام اثرگذاری کمتری داشته و گروهی بیشترین تأثیر را در هزینه‌های مردم دارند.

تنديس سيمين جايزه ملي مديريت مالي ايران به بيمه "ما" رسيد
در هشتمين دوره جايزه ملي مديريت مالي ايران، بيمه "ما" موفق به دريافت تنديس سيمين اين جايزه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، هشتمين دوره جايزه ملي مديريت مالي ايران، روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه سال ۹۶ با حضور دکتر مرتضي بانک مشاور رييس جمهور ، دکتر مهدي راسخ معاون توسعه مديريت وزارت ارتباطات، دکتر مجيد قاسمي‌رييس کل جايزه مديريت مالي ايران و جمعي از مسؤولين کشوري، مديران شرکت‌ها و اساتيد دانشگاه در سالن اجلاس سران، برگزار شد.
با داوري نتايج ارزيابي‌ها توسط کميته داوران، بيمه "ما " در پنجمين سال حضور خود در اين جايزه، حائز امتياز لازم براي دريافت تنديس سيمين شد . گفتني است پيش از اين نيز در سه دوره موفق به کسب تنديس بلورين شده بود .
تنديس سيمين هشتمين جايزه ملي مديريت مالي ايران با توجه به عملکرد مطلوب و شايسته در حوزه‌هاي مديريت مالي، شفافيت مالي و توفيق در جذب منابع درآمدي بر اساس استانداردهاي مالي و حسابرسي به بيمه «ما» اهدا شد و وحيد وثوق مدير امور مالي اين شرکت، تنديس و لوح تقدير اين دوره را دريافت کرد.

بيمه نوين جايزه ملي مديريت مالي ايران را دريافت کرد
همزمان با يازدهمين کنفرانس حسابداران و مديران مالي و هشتمين دوره جايزه ملي مديريت مالي ايران، بيمه نوين لوح تقديرنامه را به دليل شفافيت مالي صورت‌هاي مالي خود در سه سال گذشته از آن خود کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، شرکت بيمه نوين که براي نخستين بار در اين رويداد ملي حضور يافته بود، لوح تقديرنامه را کسب و شقايق ديلمي‌پور؛ مديرمالي شرکت اين جايزه را دريافت کرد.
جايزه ملي مديريت مالي ايران از سال ۱۳۸۹ به عنوان يکي از رويدادهاي ملي در بسترسازي بهبود و ارتقاي سطح مديريت مالي و اقتصادي در شرکت‌ها و سازمان‌هاي حاضر برگزار مي‌شود و ۳۲ معيار در صورت‌هاي مالي حسابرسي شده به همراه گزارش حسابرسي، ارائه گزارش عملکرد بودجه و بودجه انعطاف‌پذير براي سال جاري و پيش‌بيني آن براي سال آينده، ميزان تاثيرگذاري استراتژي‌هاي مالي در دستيابي به اهداف کلان سازمان و تکميل اظهارنامه حضور در جايزه مورد بررسي و داوري قرار مي‌گيرد. 
هشتمين دوره جايزه ملي مديريت مالي ايران، با حضور بيش از ۱۰۰ بنگاه اقتصادي روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه سال ۹۶ با حضور مرتضي بانک، مشاور رييس‌جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي، مهدي راسخ، معاون توسعه مديريت، هماهنگي و امور پشتيباني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مجيد قاسمي، رييس کل جايزه مديريت مالي ايران، سيدعلي صدرالسادات، معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و جمعي از مسولان کشوري، مديران شرکت‌ها و اساتيد دانشگاه در سالن اجلاس سران، برگزار شد.

بيمه حکمت صبا در اجلاس آيتک چهارنشان برتر دريافت کرد
بيمه حکمت صبا ، چهار نشان برتر از هشتمين اجلاس آيتک ( مديران و روساي شرکت‌هاي بزرگ توليدي و خدماتي کشور) دريافت کرد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت ، شرکت بيمه حکمت صبا در هشتمين اجلاس روساي آيتک (مديران و شرکت‌هاي بزرگ توليدي و خدماتي کشور) ، نشان زرين نبوغ و مديريت ايراني در صنعت بيمه کشور ، استاندارد و جايزه بين المللي دسترسي آسان و کيفيت برتر در خدمات بيمه‌اي از سوي اتحاديه اروپا ، نشان ملي برترين پاسخگويي و مسئوليت پذيري در صنعت بيمه کشور و نشان طلايي برترين روابط عمومي‌خلاق ، توانمند و توسعه محور در صنعت بيمه دريافت کرد.
برهمين اساس ، هشتمين اجلاس آيتک که با حضور فعالان اقتصادي کشور در مرکز همايش‌هاي سازمان صدا و سيما برگزار گرديد ، دکتر غلامحسين چايچي مديرعامل بيمه حکمت صبا با حضور در اين مراسم ، جوايز را دريافت نمود.

قدرداني نمايندگان بيمه مرکزي ازعملکرد بيمه ‌کوثر 
نمايندگان بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران از سرپرستي بيمه ‌کوثر استان کرمانشاه بازديد و از عملکرد مديران و کارکنان اين شرکت در زلزله مناطق غرب کشور قدرداني کردند. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ در اين مراسم که باحضور نمايندگان اداره نظارت بيمه‌هاي غيرزندگي بيمه‌مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، مديران بيمه‌هاي آتش‌سوزي و سرپرستي کرمانشاه و نيز کارکنان ستاد و سرپرستي برگزار شد، گزارشي از اقدامات انجام شده از ساعات اوليه وقوع زلزله در مناطق غرب کشور تاکنون به‌صورت عملکردي و تصويري ارايه شد.
گفتني است، اعضاي تيم نظارتي بيمه‌مرکزي از اقدامات سريع، به‌موقع و رضايت‌بخش مديران و کارکنان بيمه‌کوثر در زمينه انساني، اجتماعي و حرفه‌اي و همچنين پي‌گيري در پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تقدير و تشکر کردند.

بيمه آسيا هزينه چاپ سررسيد را به تهيه نوشت افزار اختصاص داد
بيمه آسيا برا دومين سال متوالي هزينه چاپ و توزيع سررسيد را به تهيه نوشت افزار براي توزيع درمدارس مناطق محروم کشور اختصاص داد .
روابط عمومي‌بيمه آسيا در گزارشي با اشاره به مسئوليت اجتماعي بنگاه‌هاي اقتصادي، اعلام کرد: بيمه آسيا به عنوان بزرگ‌ترين بيمه خصوصي کشور و حائز رتبه اول گروه موسسات بيمه‌اي يکصد شرکت برتر کشورو در تداوم انجام فعاليت‌هاي فرهنگي ـ آموزشي به ويژه در مناطق محروم کشور، هزينه چاپ و توزيع سررسيد سال 1397 را به تهيه نوشت افزار براي توزيع در مدارس مناطق محروم کشور اختصاص داد .
بنابراين گزارش ، نوشت افزارهاي اختصاصي بيمه آسيا با رويکرد استفاده بهينه از امکانات تبليغاتي و اطلاع رساني و طراحي هدفمند به منظور معرفي بيمه به شکلي ساده براي دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي تهيه خواهد شد. اين گزارش مي‌افزايد،نوشت افزارهاي اختصاصي بيمه آسيا در سال 1396با هماهنگي مسئولان آموزش و پرورش استان‌ها و با حضور مديران استاني بيمه آسيا همزمان با آغاز تحصيلي 97-1396در مدارس مناطق محروم سراسر کشور توزيع شد.
گفتني است ساخت و افتتاح مدرسه شهداي بيمه آسيا در منطقه سرباز استان سيستان و بلوچستان و تهيه و توزيع توپ‌هاي ورزشي در مدارس مناطق محروم کشور از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي ـ آموزشي بيمه آسياست که مورد استقبال چشمگير مسوولان آموزشي مناطق محروم کشور قرار گرفته است .

قهرماني تيم کاراته بانوان بيمه تعاون در مسابقات سوپرليگ کاراته قهرماني کشور
با قهرماني تيم کاراته بيمه تعاون مسابقات سوپر ليگ کاراته بانوان قهرماني کشور به پايان رسيد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تعاون ، هفته پاياني سوپر ليگ کاراته بانوان ، جمعه 4 اسفند ماه در سالن شهيد کبگانيان تهران برگزار شد و تيم بيمه تعاون با کسب 3 پيروزي ديگر مجموع اندوخته خود را به عدد 42 رساند و قهرمان اين فصل ليگ شد. هيات کاراته اصفهان با 36 امتياز در مکان دوم ايستاد و پيام نور مرکزي با 27 امتياز سوم شد.  اعضاي تيم کاراته بيمه تعاون که در ميان برترين کاراته کاهاي اين فصل ليگ در دو بخش کاتا و کوميته قرار گرفته‌اند به اين شرح است : کاتاي انفرادي: فاطمه صادقي از تيم بيمه تعاون با 270 امتياز - در وزن 68+ کيلوگرم: محدثه آقايي از تيم بيمه تعاون با 291 امتياز