فتح بازارهاي جديد مالي مستلزم تدوين راهبردهاي عملي و خلاقانه
عيسي امامي، عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در سفر به استان قم، ضمن حضور در نشست هم انديشي رؤساي شعب و دواير ستادي استان، بر توسعه روزافزون بانک از طريق فعال سازي ظرفيت‌هاي جديد تأکيد کرد و گفت: فتح بازارهاي جديد مالي، مستلزم تدوين راهبردهاي عملي و البته خلاقانه است و در اين مسير نبايد از هيچ كوششي دريغ كرد. به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، در اين نشست عملکرد شعب در حوزه‌هاي منابع قرض الحسنه جذب شده، مصارف و تسهيلات پرداختي و نيز ميزان مطالبات و معوقات بررسي و در خصوص راهکارهاي حفظ و تقويت جايگاه بانک در بازار پولي استان ، رهنمودهاي لازم به همكاران ارائه شد. در ادامه، امامي‌با تبيين موقعيت کنوني بانک قرض الحسنه مهر ايران در عرصه پولي و بانکي کشور، خاطر نشان كرد: اين بانك داراي مزيتها و امكاناتي است كه ساير بانكهاي تجاري از آنها بي بهره‌اند و چنانچه اين ظرفيتها به موقع شناسايي و با نگاه خلاقانه و نيز روشهاي كارآمد، به روز رساني و توسعه يابد، علاوه بر ارتقاي برند بانك، قطعاً گسترش روزافزون دامنه مشتريان آن را نيز به دنبال خواهد داشت.

برگزاري مراسم ازدواج ۲۵۰ زوج جوان با حمايت موسسه اعتباري نور
مراسم ازدواج ۲۵۰ زوج جوان تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي استان هرمزگان توسط موسسه اعتباري نور طي مراسم مجللي با همکاري شهرداري بندرعباس ، پنجشنبه شب مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ در سالن فجر اين شهر برگزار شد. اين مراسم با تلاوت آياتي چند از کلام ا.. مجيد توسط قاري برجسته کشور جناب آقاي دکتر محمد جواد فروغي آغاز شد و چهره‌هاي سرشناسي چون حجت الاسلام ابوترابي امام جمعه موقت تهران ، جناب آقاي دکتر فريدون همتي استاندار محترم استان هرمزگان ، جناب آقاي احمد پويافر فرماندار شهرستان بندرعباس ، آقاي عباس اميني زاده شهردار بندرعباس ، اعضاي محترم شوراي شهر ، جناب آقاي دکتر محمد نبي رضايي به همراه جناب آقاي نظري مدير عامل و اعضاي هيئت مديره موسسه اعتباري نور حضور داشتند.  در ادامه اين جشن بزرگ از جناب آقاي دکتر محمد نبي رضايي دعوت به عمل آمد تا دقايقي براي ميهمانان سخنراني ايراد نمايند. موسسه اعتباري نور در راستاي مسئوليت اجتماعي خود علاوه بر تهيه جهيزيه ، اقدام به برگزاري مراسم عروسي اين عزيزان نموده و به زوجين تسهيلات سي ميليون توماني اعطاء مي‌نمايد.اين برنامه به صورت استاني برگزار خواهد شد و ابتدا از استان هرمزگان آغاز گرديده است.

صندوق سرمايه‌گذاري نگين باز هم بالاتر از پيش‌بيني سود واريز کرد
صندوق سرمايه گذاري با درآمد ثابت نگين سامان در بهمن 1396 همانند ماه‌هاي گذشته توانست سودي بيش از سود پيش‌بيني خود به مشتريان پرداخت کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان ، صندوق نگين سامان صندوقي است از نوع درآمد ثابت با پيش‌بيني سود 16.5 درصد که با ضمانت نقدشوندگي بانک سامان که به‌صورت ماهانه به حساب دارندگان واحدهاي صندوق سود واريز مي‌کند، در بهمن ماه امسال 18.08 درصد سود به مشتريان پرداخت کرد. براساس اين گزارش، نقدشوندگي واحدهاي سرمايه‌گذاري خريداري‌شده ويژگي مهم سرمايه‌گذاري در اين نوع صندوق‌ها است. به گونه‌اي که مشتريان هر زمان به پول خود نياز داشته باشند، مي‌توانند بدون نرخ شکست (جريمه برداشت ميان‌دوره) و ظرف دو روز کاري، اصل و سود پول خود را دريافت کنند. گفتني است، با توجه به محدوديت ظرفيت خريد واحدهاي صندوق، علاقمندان مي‌توانند با شماره تلفن 88774669 داخلي 119 تماس بگيرند و درخواست صدور واحدهاي صندوق را ثبت کنند.

معرفي شعب فعال بانک صنعت و معدن در ايام نوروز
بانك صنعت و معدن اسامي‌شعب فعال خود در روزهاي پاياني سال جاري و ايام نوروز سال 1397 را اعلام كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، بر اساس برنامه اعلام شده ، از ساعت 9 صبح 29 اسفند ماه سال 1396 و 2 و 4 فروردين ماه سال 1397 شعب كيش ، قشم ، اصفهان ، مشهد ، تبريز ، ساري ، شيراز ، فولاد (تهران) ، يزد ، قم ، همدان ، رشت ، بوشهر و اهواز اين بانك آماده خدمت رساني به مشتريان خواهند بود . گفتني است از تاريخ 21 اسفندماه سال جاري نيز كليه شعب بانك صنعت و معدن تا ساعت 17 فعال مي‌باشند.

بانک رفاه به پيشواز بهار رفت
بانک رفاه کارگران با ارائه خدمات بانکي در ساعات عصر در شعب اين بانک به استقبال بهار رفت.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران؛ به منظور تداوم و ارائه خدمات مضاعف بانکي به مشتريان در روزهاي پاياني سالجاري، شعب منتخب بانک رفاه کارگران در سراسر کشور به صورت باجه‌هاي کشيک عصر از دوم اسفندماه تا روز دوشنبه مورخ 28/12/1396 در تمامي‌روزهاي کاري ( به جز پنجشنبه‌ها ) آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند. گفتني است فهرست و ساعات کاري شعب مذکور در پايگاه اينترنتي بانک رفاه به نشاني www.refah-bank.ir قابل مشاهده است.

افزايش ساعت کار شعب موسسه اعتباري کوثر در اسفندماه
به منظور تسهيل امور بانکي مشتريان در روزهاي پاياني سال، ساعت خدمات رساني 352 شعبه موسسه اعتباري کوثر در سراسر کشور از ابتداي اسفند ماه تا پايان سال جاري افزايش يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر، ساعت خدمات رساني شعب و سرپرستي استان‌ها در روزهاي شنبه الي چهارشنبه تا ساعت 18:00 و در روزهاي پنج شنبه تا ساعت 15:00 افزايش يافته است. بر اساس اين گزارش مشتريان محترم مي‌توانند در ساعات اعلام شده از خدمات بانکي در 352 شعبه فعال موسسه اعتباري کوثر بهره مند شوند.


مديرعامل بانک ملي ايران خبر داد؛
مديرعامل بانک ملي ايران گفت: حدود يک پنجم گواهي‌هاي سپرده 20 درصدي که با مجوز بانک مرکزي منتشر شده است، در بانک ملي ايران جذب شده و اين نشان مي‌دهد اعتماد مردم به اين بانک هر روز بيشتر مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در هجدهمين همايش سراسري حراست اين بانک، اجراي طرح‌هاي بزرگ مانند کارت سکه، ورود دستگاه‌هاي جديد بانکداري الکترونيک، طرح ويژه مسکن و برگزاري ملي شو را از اقدامات اساسي بانک ملي ايران براي افزايش ضريب نفوذ آن در ميان مردم دانست و گفت: امروز مهمترين اولويت کشور توليد و اشتغال است و بانک ملي ايران نيز تمام توان خود را در اين بخش متمرکز کرده است. مديرعامل بانک ملي ايران با تاکيد بر اينکه برجام، گشايش‌هاي قابل توجهي در کشور ايجاد کرد، افزود: راه پيشرفت کشور تکيه بر اقتصاد مقاومتي و توان داخلي است.
وي خاطرنشان کرد: امروز شرايط حفاظت و حراست از منابع بانکي به کلي تغيير کرده و همه تراکنش‌ها در بانک ملي ايران به صورت لحظه‌اي رصد مي‌شود.
وي در ادامه با بيان اينکه سبد محصولات بانک ملي ايران هر روز گسترده تر مي‌شود، گفت: امروز بانک ملي ايران به لنگرگاه نظام بانکي تبديل شده و ابزارهايي مانند بام و بله از سطح عمومي‌محصولات موجود چند پله بالاتر است.
حسين زاده افزود: به زودي خدمات تازه‌اي از بانک ملي ايران را بر روي کارت ملي هوشمند ارايه خواهيم کرد که تحولي جدي در زندگي روزمره مردم است. وي همچنين با بيان اين که انتقاد و پيشنهاد پذيرفته است اما دروغ پراکني عليه بانک، خدمات و کارکنان بانک قابل قبول نيست، گفت: انتشار دو فيلم جعلي اخير نه تنها لطمه‌اي به اعتبار بانک نزد، بلکه نشان داد تنه تنومند درخت بانک ملي ايران از اين ضربات صدمه نمي‌بيند. در ادامه اين همايش، مدير امور حراست، رييس اداره کل حراست و جمعي از همکاران اين بخش نيز نظرات خود را پيرامون موضوعات مرتبط مطرح کردند.


ديدار مديران عامل بانک کشاورزي و ارس بانک اسپانيا
روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي روز شنبه پنجم اسفند با لوئيس کسدو مديرعامل ارس بانک اسپانيا، پاراگا رئيس بين الملل اين بانک و فيض الهي رئيس دفتر نمايندگي ارس بانک در ايران ديدار و گفت و گو کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، در اين جلسه که به درخواست طرف اسپانيايي با هدف تجديد ديدار سالانه در ساختمان مرکزي بانک کشاورزي تشکيل شد، درباره اختصاص تسهيلات کوتاه مدت و ميان مدت به مشتريان بانک کشاورزي، گسترش روابط کارگزاري و تخصيصBuyer's Credit به خريداران خارجي مشتري کارگزار گفت و گو و تبادل نظر شد. بر اساس اين گزارش، خدارحمي‌در اين ديدار با اشاره به همکاري خوب ارس بانک در دوران تحريم خاطرنشان کرد اين مهم در حافظه بانک کشاورزي خواهد ماند. اين گزارش مي‌افزايد مديرعامل ارس بانک نيز ضمن تاکيد بر ضرورت گسترش روابط کارگزاري و انجام امور مربوط به واردات و صادرات کشور اسپانيا، ابراز اميدواري کرد براي شرکت‌هاي شناخته شده بين المللي در خارج از کشور اسپانيا نيز راه حلي مناسب انديشيده شود تا از خدمات بانکي بهره مند شوند.

اهداي نشان ملي نبوغ و مديريت ايراني به مديرعامل بانک شهر
مديرعامل بانک شهر در هشتمين اجلاس روساي آيتک، نشان ملي نبوغ و مديريت ايراني در صنعت بانکداري را دريافت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، در هشتمين اجلاس مديران و روساي شرکت‌هاي بزرگ و خدماتي نمونه سراسر کشور که با عنوان «اجلاس روساي آيتک» با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، معاون وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي، مديران عامل و روساي شرکت‌هاي مختلف بخش خصوصي و برخي مديران و کارشناسان بانک‌ها در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، نشان ملي نبوغ و مديريت ايراني در صنعت بانکداري به دکتر حسين محمد پورزرندي مدير عامل اين بانک، اهدا شد.  بر اين اساس، مولفه‌هاي شاخصي همچون رفع موانع توليد، بررسي سطح توليد و اشتغال، سطح اعتماد مشتري و سطح خدمات در ارزيابي شرکت‌هاي حاضر در اين اجلاس، تحت نظارت يک سازمان بين المللي مورد بررسي قرار گرفت که در نهايت، مديرعامل بانک شهر به دليل تلاش در جلب اعتماد مشتريان و افزايش سطح رضايتمندي آنان با ارائه خدمات نوين، نشان ملي نبوغ و مديريت ايراني در صنعت بانکداري را به خود اختصاص داد.

بانک حکمت ايرانيان چهار نشان برتر اجلاس آيتک را بدست آورد
بانک حکمت ايرانيان در هشتمين همايش اجلاس روساي آيتک در مرکز همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما توانست چهار نشان برتر را از آن خود کند . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، اين همايش که در راستاي تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر حمايت از توليد ملي و اقتصاد مقاومتي برگزار شد از فعالان صنايع مختلف قدرداني شد که در اين ميان به بانک حکمت ايرانيان نشان ملي نبوغ و مديريت ايراني در صنعت بانکداري ، نشان استاندارد بين المللي امنيت و دسترسي آسان در خدمات بانکداري الکترونيکي از سوي اتحاديه اروپا ، نشان زرين شهرت و اعتبار در ارائه خدمات بانکي و نشان طلايي برترين روابط عمومي‌خلاق ، توانمند و توسعه محور در حوزه بانکداري اهدا شد که محمدرضا بخشي نيکو عضو هيات مديره بانک حکمت ايرانيان به نمايندگي از اين بانک جوايز را دريافت کرد .  گفتني است در اين همايش رئيس اتاق تعاون ايران، معاون سرمايه گذاري صنعت و معدن ، معاون وزيرکار ، رئيس انجمن روابط عمومي‌ايران و تني چند از معاونان و مديران بانک حکمت ايرانيان و ساير صنايع حضور داشتند .

LC وارداتي براي ماشين آلات خط توليد صادراتي در مازندران
رئيس شعبه ساري بانک توسعه صادرات گفت: درجريان صدور بزرگترين LC وارداتي اين بانک در سال ۹۶، براي ماشين آلات خط توليد صادراتي شرکت کاله در مازندران مبلغ ۲۰ ميليون يورو پرداخت خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات حامد گرجستاني در گفتگو با اگزيم نيوز گفت: استان مازندران به طور متوسط سالانه 350 ميليون دلار صادرات اقلام غير نفتي دارد؛ طبق آمار منتشر شده از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت در 9 ماهه اول سال 96 ، صادرات استان معادل 303 ميليون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 95، معادل 6 درصد رشد داشته است. رئيس بانک توسعه صادرات شعبه ساري به بازديد مديرعامل اين بانک دکتر علي صالح آبادي از واحد بزرگ توليدي صادرات محور گروه فرآورده‌هاي لبني کاله اشاره کرد و گفت: يکي از ثمرات اين بازديد موافقت هيات مديره بانک توسعه صادرات با پرداخت تسهيلات ارزي به منظور خريد ماشين آلات جديد از اروپا با شرکت کاله بود که براي توليد يک محصول جديد صادراتي در نظر گرفته شده است. گرجستاني اذعان داشت: مقصد حواله‌هاي ارزي ما براي خريد اين ماشين آلات، اروپاست و بناست تا پايان ماه جاري يک LC وارداتي به مبلغ بيش از 26 ميليون يورو به اين منظور گشايش پيدا کند. وي خاطرنشان کرد اين LC وارداتي در نوع خود بزرگترين گشايش اعتبار اسنادي وارداتي بين شعب شهرستان بانک توسعه صادرات در سال 1396 است؛ پيرو گشايش اين LC، طبق مصوبه هيات مديره بانک توسعه صادرات، تسهيلاتي به مبلغ 20 ميليون يورو به شرکت کاله پرداخت خواهد شد.

واگذاري حق انتخاب با کارت‌هاي هديه بانک صادرات ايران
کارت‌هاي هديه بانک صادرات ايران، ضمن سهولت در صدور، تنوع در طرح با مبالغ دلخواه، حق انتخاب گسترده‌اي را براي متقاضيان اين کارت‌ها فراهم مي‌آورد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک به منظور ترويج فرهنگ استفاده از پول الکترونيکي به جاي پول فيزيکي و احترام، به حق انتخاب مشتريان، نسبت به ارايه کارت‌هاي هديه با طرح‌هاي متنوع مناسبتي و ... با مبالغ دلخواه (تا سقف ٥ ميليون ريال) اقدام نموده است.
 اين کارتها در تمامي‌شعب اين بانک قابل دريافت مي‌باشد. از مزاياي اين کارتها مي‌توان به تنوع در طرح، امنيت بالا، انتقال حق انتخاب به هديه گيرنده، استفاده از درگاه‌هاي مختلف بانکداري الکترونيک و درج جمله دلخواه مشتري بر روي کارت، بصورت آني اشاره کرد.  دارندگان کارت‌هاي هديه بانک صادرات ايران مي‌توانند نسبت به دريافت رمز دوم از طريق دستگاه خودپرداز اين بانک اقدام نموده و از اين رهگذر از خدماتي همچون خريد اينترنتي، پرداخت قبوض و خريد شارژ بهره مند گردند. گفتني است اين کارت‌ها  روي تمامي‌دستگاه‌هاي کارتخوان قابل استفاده بوده و از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز بانک صادرات ايران قابليت دريافت وجه نقد را نيز دارند. شايان ذکر است سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي مي‌توانند کارت‌هاي هديه بانک صادرات ايران را به تعداد مورد نياز و با امکان درج نشان شرکت يا سازمان متبوع خود بر روي کارت‌ها از شعب اين بانک دريافت نمايند.

ارتقاء 17 پله‌اي بانک سينا در بين 100 شرکت برتر کشور 
بانک سينا براي پانزدهمين سال متوالي موفق شد جايگاه خود را در بين يکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در بيستمين سال رتبه بندي شرکتهاي برتر ايران توسط سازمان مديريت صنعتي کشور که به معرفي شرکت‌هاي برتر در سال 1395 اختصاص دارد، بانک سينا براي پانزدهمين سال متوالي موفق شد جايگاه خود را در بين يکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد. طبق بررسي‌هاي سازمان مديريت صنعتي که بر مبناي اطلاعات سال مالي 1395 صورت گرفته، بانک سينا با 17 پله ترقي نسبت به فهرست اعلامي‌سال گذشته از سوي اين سازمان، توانست رتبه 21 را از لحاظ شاخص ميزان فروش/ درآمد در ميان صد شرکت برتر ايران از آن خود کند و با عملکردي درخور و شايسته براي اولين بار در بين 10 شرکت پيشرو کشور نيز قرار گيرد.

وجه التزام‌ مشتريان بدهکار بانک‌انصار بخشيده مي‌شود
بانک‌انصار به منظور ترغيب و تشويق مشتريان به تعيين تکليف وپرداخت معوقات خود، 6%وجه‌التزام(جريمه) اين مشتريان را در صورت به روزرساني کامل اقساط معوق از تاريخ 28بهمن تا 29 اسفند، مي‌بخشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، مشتريان بدهکار درصورت تسويه کامل مانده بدهي ومختومه کردن پرونده تسهيلات، علاوه بر بخشش وجه التزام جريمه( 6% ) مي‌توانند از بخشش 10% الباقي مانده وجه التزام نيز برخودار شوند.  اين گزارش مي‌افزايد امکان تسويه ويا به روزرساني معوقات از طريق درگاههاي الکترونيک وجود داشته وپس از مراحل حضوري وحتي تماس تلفني با شعب، محاسبه و بخشش وجه التزام امکان پذير خواهد بود.  گزارش مذکور حاکي از اين است که کليه شعب بانک ملزم به اجراي طرح مذکور براي مشتريان بوده و نيازي به ارجاع مشتريان به شعبه پرداخت کننده تسهيلات نيست.

پرداخت آخرين مرحله سود مشارکت پالايش نفت بندرعباس در بانک ملت
پرداخت مرحله آخر سود قطعي اوراق مشارکت شرکت پالايش نفت بندرعباس منتشره سال ۱۳۸۹ در شعب منتخب بانک ملت آغاز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در راستاي رعايت مواد ۱۳و ۱۵آيين نامه اجرايي قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب ۱۸مردادماه ۱۳۷۷هيات وزيران، مرحله آخر پرداخت سود قطعي اوراق مشارکت شرکت پالايش نفت بندرعباس منتشره در اسفندماه ۱۳۸۹ از طريق شعب منتخب اين بانک از روز دوم اسفند ماه سال جاري شروع شده است و تا روز دهم همين ماه ادامه خواهد داشت. بر اساس اين گزارش، دارندگان برگه تسويه نهايي اوراق مشارکت شرکت پالايش نفت بندرعباس منتشره سال ۱۳۸۹، مي‌توانند با همراه داشتن اصل و تصوير کارت ملي و مراجعه به شعب منتخب بانک ملت، نسبت به دريافت سود قطعي اين اوراق اقدام کنند.

تخفيف ويژه شارژ برچسب پرداخت الکترونيکي عوارض معابر
با قرار گرفتن در آستانه تعطيلات سال نو، زمان مناسب براي خريد و شارژ برچسب پرداخت الکترونيکي عوارض از معابر آزادراهي مجهز به سامانه «ETC» براي کاهش اتلاف زمان مسافران نوروزي فرا رسيده و تخفيفات ويژه شارژ براي عموم متقاضيان پيش‌بيني شده است.
به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن – هيبنا، وزارت راه و شهرسازي با همکاري بانک مسکن براي اولين بار در کشور امکاني را فراهم کرد که به واسطه آن، استفاده‌کنندگان از معابر آزادراهي مي‌توانند بدون نياز به توقف و اتلاف وقت براي پرداخت عوارض به شکل نقدي، از ايستگاه‌هاي عوارضي عبور کنند. تا کنون ايستگاه‌هاي عوارضي تهران – پرديس، تهران – قم، اهواز – بندر امام و نيز عوارضي بعد از فرودگاه در ورودي شهر قم به اين سامانه تجهيز شده‌اند و قرار است 10 معبر آزادراهي ديگر نيز از اين امکان برخوردار شود.
رانندگاني که به دليل اشتغال در شهري به غير از محل سکونت خود يا به هر دليل ديگري در ماه ناگزير هستند چند نوبت از اين معابر استفاده کنند، با خريد برچسب پرداخت الکترونيکي عوارض و نصب آن پشت شيشه خودرو از مزاياي عبور بدون معطلي از خط اختصاصي اين پروژه در ايستگاه‌هاي عوارضي برخوردار مي‌شوند.
اين امکان مي‌تواند حتي براي کساني که در طول يک سال چند نوبت از معابر آزادراهي مجهز به اين سامانه استفاده مي‌کنند، مفيد باشد و با توجه به اينکه تعطيلات نوروزي پيش‌ رو قرار دارد، از اتلاف وقت مسافران نوروزي در ايستگاه‌هاي عوارضي جلوگيري مي‌کند.

طرح تسهيلاتي بَهاوَر بانک آينده؛ در توزيع عادلانه تسهيلات
طرح «بَهاوَر» محصولي اعتباري است که از شهريورماه سال جاري در شعب بانک آينده در سراسر کشور، ارائه مي‌شود.
رئيس اداره اعتبارات خرد و متوسط بانک آينده، ضمن اعلام اين خبر، هدف از طرح «بَهاوَر» را تأمين نيازهاي تسهيلاتي مشتريان خرد، تا سقف دو ميليارد ريال و با شرايطي ساده، عنوان کرد. سارا فخريان هم‌چنين اظهار داشت: بر اساس اين طرح، عموم مشتريان محترم، اعم از: حقيقي و حقوقي مي‌توانند بر اساس ميانگين سپرده‌گذاري خود، از تسهيلات «بَهاوَر»، با نرخ 18 درصد و با بازپرداخت 24 يا 36 ماهه، بهره‌‌مند شوند. برخورداري از تسهيلات خرد تا سقف دو ميليارد ريال، امکان انتخاب مبلغ تسهيلات و مدت بازپرداخت اقساط توسط مشتري، سرعت در انجام امور تسهيلات‌گيرندگان و ضامنين، امکان انتقال امتياز تسهيلات از افتتاح‌کننده حساب به شخص ثالث، امکان افتتاح حساب توسط شرکت‌ها و اعطاي وام به کارکنان آن‌ها و پذيرش ضمانت زنجيره‌اي کارکنان سازمان‌ها براي يکديگر، از جمله مهم‌ترين مزيت‌هاي طرح تسهيلاتي بهاور مي‌باشد که از سوي رئيس اداره اعتبارات خرد و متوسط بانک آينده، مورد تأکيد قرار گرفت. فخريان در پايان يادآورد شد: طرح بهاور از شهريورماه سال جاري آغاز شده و با توجه به هدف اين محصول مبني بر تأمين خواسته‌ها و انتظارات اعتباري مشتريان محترم و استقبال ديگر هم‌وطنان، هم‌چنان ادامه دارد. شايان ذکر است؛ تاکنون تعداد 2383 فقره تسهيلات بَهاوَر، از سوي بانک آينده، پرداخت شده که در توزيع عادلانه تسهيلات در سطح جامعه و دستيابي نظام بانکي به استانداردهاي ملي و بين‌المللي صنعت بانکداري، مي‌تواند؛ تأثيرگذار باشد.

بانک پاسارگاد موفق به دريافت چهار نشان آيتک شد
 در هشتمين اجلاس مديران و روساي شرکت‌هاي بزرگ توليدي و خدماتي نمونه سراسر کشور (آيتک)، بانک‌پاسارگاد موفق به دريافت چهار نشان ارزشمند شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک‌ پاسارگاد، در اين اجلاس که در تاريخ 30 بهمن سال1396، در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما و با حضور مقامات نهاد رياست جمهوري و مسئولان عالي‌رتبه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي و وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد، بانک‌پاسارگاد موفق به دريافت نشان ملي نبوغ و مديريت ايراني در صنعت بانکداري، نشان زرين شهرت و اعتبار در ارائه خدمات نوين بانکي، نشان طلايي برترين روابط عمومي‌خلاق، توانمند و توسعه محور در حوزه بانکداري، همچنين استاندارد و جايزه بين‌المللي(EAS-Electronic Banking Awards 2017) امنيت و دسترسي آسان در خدمات بانکداري الکترونيکي از سوي اتحاديه اروپا شد. گفتني است اين اجلاس با رويکرد حمايت از توليد ملي، رفع موانع توليد، تشويق مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولات ايراني توسط اتاق تعاون جمهوري‌اسلامي‌ايران، خانه اقتصاد ايران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و دبيرخانه توسعه صنايع ملي ايران برگزار شد. محورهاي اصلي اين اجلاس، توسعه توليد ملي و اشتغال، معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي، بررسي نحوه بازارسازي و استفاده از مشوق‌ها و پتانسيل شهرک‌هاي صنعتي و بررسي ماده 8 قانون رفع موانع توليد بود.

بانک‌ها در پرداخت تسهيلات اشتغال زايي مشارکت جدي داشته باشد
رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان زنجان با استاندار زنجان ديدار و گفتگو کرد . به گزارش روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان زنجان، اسدا... درويش اميري - استاندار استان - در اين ديدار بر ضرورت همکاري جدي شبکه بانکي استان در پرداخت تسهيلات در حوزه‌هاي مختلف ايجاد اشتغال در استان زنجان تاکيد کرد و گفت: بايد با پيگيري‌هاي مستمر مديران حوزه اقتصادي و با همکاري سيستم بانکي کارنامه درخشاني در پرداخت تسهيلات به مردم ارائه شود. استاندار زنجان با مهم ارزيابي کردن نقش بانک‌ها در توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي جامعه، افزود: بانک‌ها قطعا مي‌توانند با منابع در اختيار در راستاي فرامين مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در حل مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم گام‌هاي بلندي بردارند، لذا در اين راستا شبکه بانکي زنجان بايد در پرداخت تسهيلات اشتغال زايي مشارکت جدي داشته باشد. وي افزود: بايد پيش از وقوع حوادث و بلاياي طبيعي که موجب تخريب منازل مسکوني و ايجاد خسارت‌هاي سنگين و جبران ناپذير مي‌شود، نسبت به اجراي طرح‌هاي بازسازي و نوسازي به ويژه در مناطق روستايي اقدامات لازم صورت گيرد. عبدالرضا خاتمي‌- رئيس اداره امور شعب استان زنجان - به تشريح اقدامات بانک در حوزه‌هاي مختلف پرداخت و گفت: اين بانک توانسته است با ارائه تسهيلات و محصولات متنوع به ويژه تسهيلات اقتصاد مقاومتي در مشاغل خانگي پاسخگوي نياز مردم باشد و تلاش دارد با ارائه خدمات به شبکه‌هاي مولد اشتغال، سهم خود را در ايجاد شغل و رونق اقتصادي افزايش دهد .

100 جايزه يک ميليون توماني براي برندگان باشگاه مشتريان تجارت
در دومين مرحله از قرعه کشي جشنواره بزرگ باشگاه مشتريان بانک تجارت، به 100 نفر جايزه يک ميليون توماني اهداء شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، طي مراسمي‌که روز شنبه پنجم اسفند ماه برگزار شد ، 100 برنده خوش شانس دومين مرحله از جشنواره بزرگ باشگاه مشتريان بانک تجارت مشخص شدند. در اين مرحله از جشنواره که با شعار "يک حرکت حساب شده" در حال انجام است، 152.570 نفر از اعضاء باشگاه مشتريان حائز شرکت در اين قرعه کشي بودند که 100 نفر از آنان برنده جايزه 10 ميليون ريالي شدند. در اين مراسم کي لاني معاون مديرعامل بانک تجارت گفت: باشگاه مشتريان به جايگاهي رسيده که مي‌تواند به عنوان يک منبع مناسب و به روز از گروه‌هاي مختلف مشتريان بانک تبديل شده و از اين قابليت مي‌توانيم براي شناسايي گروه‌هاي مشتريان اقدام و بسته‌هاي خدماتي بانک را همراستا با نياز مشتريان طراحي و ارائه کنيم. پيري مدير عامل باشگاه مشتريان بانک تجارت نيز ضمن ارائه گزارش از تعداد اعضاء، واجدين شرايط شرکت کننده قرعه کشي جشنواره و مجموع امتيازات مورد تائيد براي قرعه کشي افزود: در باشگاه مشتريان بانک تجارت جشنواره‌هاي گوناگون براي گروه‌هاي مختلف مشتريان طراحي شده، به گونه‌اي که بر اساس فعاليت‌هاي هر سازمان، زير باشگاهي را در قالب مجموعه اصلي باشگاه مشتريان بانک تجارت طراحي کرديم، که بسته‌هاي پاداشي را باتوجه به عملکرد آنها ارائه مي‌کنيم.