تمجيد صلاح از بازيکن الاتحاد عربستان
ستاره مصري تيم ليورپول از هموطن خود که در فوتبال عربستان توپ مي‌زند، تمجيد کرد. تيم‌هاي الاتحاد و الشباب عربستان در چارچوب مرحله يک چهارم نهايي جام پادشاهي اين کشور با يکديگر روبرو شدند. اين ديدار با برتري سه بر يک الاتحاد همراه شد و زردپوشان را به جمع چهار تيم برتر اين تورنمنت فرستاد.در جريان اين ديدار محمد کهربا، بازيکن  مصري الاتحاد عملکرد خوبي داشت و يکي از گلهاي تيمش را نيز به ثمر رساند. پس از درخشش کهربا، محمد صلاح، ستاره مصري تيم ليورپول که يکي از بهترين بازيکنان حال حاضر جهان است، در توييتر خود به تمجيد از عملکرد او پرداخت و نشان داد که از درخشش هموطنش به وجد آمده است.

منتقدين از قدرت تاتنهام مطلع نيستند
ميرالم پيانيچ معتقد است که منتقدين تيمش از قدرت تاتنهام آگاهي ندارند.
يووه در ديدار چمپيونزليگ خود به مصاف تاتنهام رفت و در خانه با تساوي 2-2 مقابل اين تيم متوقف شد. پس از بازي، انتقادات بسياري از عملکرد تيم انجام شد و حال پيانيچ پاسخ منتقدين را داد. او گفت: انتقادات خيلي زيادي انجام شد، زيرا ما با تاتنهام روبرو شديم که تيم بسيار قدرتمندي است و خط مياني بسيار قوي دارد. آنها تيم با کيفيتي هستند بنابراين شايد کسي که انتقاد مي‌کند، خيلي از اين موضوع آگاه نيست. شايد وقتي 2-0 جلو بوديم بايد بهتر بازي را مديريت مي‌کرديم، ولي هنوز هيچ چيز تمام نشده است. ما به خودمان ايمان داريم و مشخصا مي‌خواهيم صعود کنيم.

ترکيب تيم ملي کشتي فرنگي تغيير کرد
با توجه به مشکلات خروجي يکي از ملي پوشان کشتي فرنگي ايران «مهرداد مرداني» که در وزن شصت کيلوگرم کشتي مي‌گيرد، «شيرزاد بهشتي طلا» به عنوان نفر جايگزين راهي رقابتهاي قهرماني آسيا شد. به نقل از مهر، با توجه به مشکل خروجي «مهرداد مرداني»، شيرزاد بهشتي طلا به عنوان نماينده وزن ۶۰ کيلوگرم کشورمان در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در قرقيزستان در رشته کشتي فرنگي شرکت خواهد کرد. مهرداد مرداني با مخالفت نيروي انتظامي‌جمهوري اسلامي‌ايران يگان خدمتي اش که دوران سربازي را در آن پشت سر مي‌گذارد، نتوانست به رغم تمام تلاش‌هاي صورت گرفته، همراه با تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان راهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا در کشور قرقيزستان شود.


ديگر کاري از دست خادم برنمي‌آيد
پيشکسوت کشتي کشورمان گفت: متأسفانه صحبت‌هاي لالوويچ نشان مي‌دهد بحث در مورد مبارزه نکردن با کشتي‌گيران رژيم اشغالگر قدس بسيار جدي شده است.
منصور برزگر در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: صحبت‌هاي اخير نناد لالوويچ حساسيت موضوع پرونده عليرضا کريمي‌را به متوليان و دست اندرکاران ورزش ايران نشان داد.
وي افزود: متأسفانه صحبت‌هاي لالوويچ نشان مي‌دهد بحث در مورد مبارزه نکردن با کشتي‌گيران رژيم اشغالگر قدس بسيار جدي شده و مسئولان کميته ملي المپيک و وزارت ورزش بايد در اين زمينه تصميم گيري جدي کنند.
وي ادامه داد: خادم در زمينه صدور رأي کريمي‌از همه اعتبار خود بهره برد تا کمترين تبعات براي کشتي ايران به وجود بيايد.
نايب قهرمان المپيک تصريح کرد: بي شک از اين پس نه تنها کشتي بلکه کل ورزش توسط IOC به دقت رصد مي‌شود و اميدوارم نهادهاي بالادستي تکليف اين قضيه را روشن کنند.
سرمربي سابق تيم ملي کشتي آزاد در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اظهار نظر صريح رئيس اتحاديه جهاني بي شک از اين پس کاري از دست خادم و جايگاه وي در هيئت رئيسه هم بر نمي‌آيد و جالب اين است که رشته‌هاي ديگر که مانند کشتي درگير اين مسئله هستند ترجيح داده‌اند در اين زمينه سکوت کنند زيرا قطعا به فکر جايگاه خود هستند.

قطر و کابوس از دست دادن ميزباني جام جهاني 2022
ممکن است ميزباني جام جهاني 2022 از قطر گرفته شده و به انگليس يا ايالات متحده واگذار شود.
بعد از آنکه فيفا کشور عربستان را به دليل دخالت سياسيون در ورزش به اخراج از جام جهاني تهديد کرده بود، حالا اخباري در مورد احتمال پس گرفتن ميزباني از قطر در جام جهاني 2022 نيز شنيده شده است. فيفا در اواخر تابستان امسال تصميم خود را در اين خصوص اعلام خواهد کرد.
پس از رسوايي که در مورد اعطاي ميزباني جام جهاني 2018 به روسيه و قطر در سال 2022 پيش آمد، فيفا به تازگي فرآيند خود را تغيير داده و در آينده 211 کشور عضو در انتخاب ميزبان جام جهاني تاثير خواهند داشت.
در گذشته تنها 24 عضو کميته اجرايي فيفا در راي گيري شرکت داشتند؛ اما در سالهاي اخير اخبار زيادي در مورد خريد و فروش راي در اين مجمع منتشر شد. با توجه به مناقشات سياسي عربستان و قطر، وزير ورزش عربستان مدعي شده که در سپتامبر سال 2018، ميزباني سال 2022 از قطر گرفته شده و به ايالات متحده يا انگليس اهدا خواهد شد.
جاني اينفانتينو، رئيس فيفا، پيش از اين در ابتداي دسامبر 2017 گفته بود: "متاسفانه، گذشته ضعيفي وجود دارد؛ اما ما بايد از آن ياد بگيريم و پيش برويم تا بهترين جام جهاني را در روسيه و پس از آن در سال 2022 در قطر سازماندهي کنيم."
در گذشته تحقيق زيادي در مورد احتمال رشوه دادن قطر براي گرفتن ميزباني شد؛ اما در نهايت نتيجه خاصي حاصل نشد.


هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال؛
شاگردان وينفرد شفر با حساب ۴ بر يک ميزبان خود را شکست دادند.
از هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال ايران، فولاد خوزستان از ساعت ۱۶ ميزبان استقلال تهران بود حاصل تلاش دو تيم در ۹۰ دقيقه پيروزي ۴ بر يک استقلال را بود.
بابا تيام (۳ و ۲+۹۰)، روزبه چشمي‌(۸) و داريوش شجاعيان (۱۷)، سه گل استقلال و رحيم زهيوي (۱۳) تک گل فولاد را به ثمر رساندند.
روزبه چشمي‌از استقلال نيز با کارت زرد داور بازي جريمه شد. حسين حسيني نيز با دريافت کارت زرد، داربي ۸۶ را زا دست داد. قضاوت اين بازي را بيژن حيدري بر عهده داشت.
با اين پيروزي استقلال ۳۸ امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به پارس جنوبي، فولاد و پيکان در رده سوم قرار گرفت. فولاد هم به رده شش جدول سقوط کرد.
نيمه نخست
گل: در دقيقه سه، روي پاس سرور جپاروف، مامه بابا تيام با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد و خيلي زود استقلال را پيش انداخت.
گل: در دقيقه هشت، مامه بابا تيام سانتر خوبي را روي دروازه فولاد فرستاد که با ضربه سر روزبه چشمي‌دومين گل استقلال به ثمر رسيد.
گل: در دقيقه ۱۳، با سانتر بازيکنان فولاد از روي ضربه ايستگاهي، رحيم زهيوي گل نخست فولاد را وارد دروازه استقلال کرد.
دقيقه ۱۶، سانتر بازيکنان فولاد به روي دروازه با مشت سيد حسين حسيني برگشت داده شد که روي توپ برگشتي علي اصغر آشوبي شوتزني کرد اما ضربه او با فاصله اندک از دروازه استقلال به بيرون رفت.
گل: روي ضد حمله تند و تيز بازيکنان استقلال در دقيقه ۱۷، فرشيد باقري با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد. شوت او را مراديان برگشت داد ولي شجاعيان در ريباند، گل سوم استقلال را به ثمر رساند.
دقيقه ۲۷، سوت بازيکن فولاد به سمت دروازه استقلال در دو مرحله توسط حسيني دفع شد که در صحنه توپ برگشتي زهيوي به سوت توپ تکل زد که پاي او به صورت حسيني برخورد کرد.
دقيقه ۳۱، با پاس خوب محسن کريمي، تيام با احسان مراديان تک به تک شد اما ضربه او با اختلاف اندک به بيرون رفت.
دقيقه ۴۵، لئوناردو پادواني مصدوم شد و جاي خود را به خسرو حيدري داد. پادواني با آمبولانس به بيمارستان منتقل شد.
نيمه دوم
شروع نيمه دوم با حملات پر تعداد فولاد خوزستان همراه بود که در دقيقه ۵۵، سيد حسين حسيني ضربه سر عبدا... کريمي‌را به زيبايي از روي خط خارج کرد و مانع از گل خوردن تيمش شد.
در دقيقه ۵۸، نفوذ وريا غفوري به داخل محوطه جريمه استقلال با شوت اين بازيکن از زاويه بسته همراه شد که مراديان برگشت داد و روي ريباند هم روزبه چشمي‌توپ را به آسمان زد.
در دقيقه ۶۲، شوت محکم بازيکن فولاد در دو مرحله توسط سيد حسين حسيني دفع شد.
درل دقيقه ۸۰، شوت بازيکنان فولاد به سمت دروازه استقلال با اختلاف زيادي به بيرون رفت.
در دقيقه ۸۷، شوت جابر انصاري از گوشه محوطه جريمه فولاد با فاصله اندکي از ديرک افقي درازوه حريف به اوت رفت.
گل: در دقيقه ۲ + ۹۰ مامه بابا تيام روي ارسال در عرض جابر انصاري، دروازه خالي فولاد را باز کرد.
اين ديدار در نهايت با پيروزي ۴ بر يک استقلال خاتمه يافت. ترکيب فولاد: احسان مراديان، فرزاد جعفري، پيمان شيرزادي (آرش افشين ۶۲)، ايوب والي، عبدا... کرمي، رحيم زهيوي، ايمان مبعلي (مجتبي حق دوست ۶۷) ، علي اصغر عاشوري، صابر حرداني، سينا مريدي، حسن بيت سعيد.
ترکيب استقلال: سيدحسين حسيني، روزبه چشمي، لئوناردو پادوواني (خسرو حيدري ۴۵)، وريا غفوري، آرمين سهرابيان، اميد ابراهيمي، فرشيد باقري، داريوش شجاعيان، سرورجباروف (جابر انصاري ۷۶)، ماما بابه تيام و محسن کريمي‌(علي قرباني ۸۵).
برد ذوب‌آهن و تساوي پارس جنوبي و تراکتورسازي
هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام دو ديدار پيگيري شد.
همچنين در اين بازي‌ها که از حساسيت بالايي به جهت تاثير داشتن در قهرماني زودهنگام پرسپوليس برخوردار بودند تيم‌هاي فوتبال ذوب آهن و پديده در اصفهان و پارس جنوبي جم و تراکتورسازي در شهر جم به مصاف هم رفتند.
در ديدار ذوب آهن و پديده که از ساعت ۱۵:۳۰ شروع شد، کي‌روش سوارز و مرتضي تبريزي براي ذوب آهن و اکبر صادقي براي پديده گلزني کردند تا بازي با نتيجه ۲ بر يک به پايان برسد. با اين نتيجه ذوب آهن ۴۱ امتيازي شد و موقتا در رده دوم جدول قرار گرفت. با اين نتيجه احتمال قهرماني پرسپوليس در اين هفته از بين رفت و احتمالا به داربي تهران موکول شد.
در ديگر ديدار هم‌زمان و حساس امروز، تيم‌هاي پارس جنوبي جم و تراکتورسازي به مصاف هم رفتند که اين ديدار هم با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. اميد سينگ براي پارس و احسان پهلوان براي تراکتور گلزني کردند. تراکتورسازي با اين نتيجه ۳۱ امتيازي شد و به رده جدول هشتم جدول صعود کرد.


سيتي خانه هميشگي پپ خواهد بود؟
پپ گوارديولا در مسير جاودانگي و تبديل شدن به فرگوسن منچسترسيتي قرار گرفته است. اگر منچستر سيتي در فينال جام اتحاديه يکشنبه آرسنال را شکست دهد، تلاش براي تبديل شدن به يکي از موفق‌ترين تيم‌هاي يک فصل در تاريخ انگليس کليد خواهد خورد زيرا ناگهان ارزش کم اهميت‌ترين رقابت براي سيتيزن‌ها افزايش خواهد يافت زيرا فتح جام اتحاديه مي‌تواند بخشي از فصل رويايي سيتي و پپ گوارديولا لقب گيرد: 3 گانه اتحاديه، ليگ برتر و ليگ قهرمانان. در سال 1999 منچستر يونايتد تحت هدايت سر الکس فرگوسن ليگ برتر، ليگ قهرمانان و جام حذفي را به دست آورد و اين عملکرد باعث شد ستاره‌هايي مانند روي کين و ديويد بکهام به عنوان بهترين بازيکنان دنياي فوتبال معرفي شوند. حالا شانس سيتيزن‌ها نيز تقريبا به همان اندازه است: تيم گوارديولا فرصتي مناسب براي تبديل شدن به سومين تيم انگليسي فاتح سه گانه را دارد. ليورپول نيز در فصل 1984-1983 ليگ قهرمانان اروپا، ليگ برتر و جام اتحاديه را فتح کرد. اولين قدم، غلبه بر آرسنال خواهد بود. با ايجاد فاصله 16 امتيازي در ليگ برتر سيتيزن‌ها در آستانه کسب سومين ليگ برتر خود هستند و بعد از برتري 0-4 برابر بازل در ليگ قهرمانان، حالا هيچ يک از مدعيان علاقه‌اي به رويارويي با تيم گوارديولا نخواهند داشت. اين 3 گانه براي کارنامه پپ بسيار مهم است زيرا تفسيرهايي مبني بر موفقيت او در بارسا به خاطر ليونل مسي و در بايرن به خاطر سلطه اين تيم در بوندسليگا از بين خواهد رفت. رقباي ليگ برتري سيتي نيز متوجه خواهند شد که گوارديولا در راه تبديل شدن به فرگوسن بعدي مي‌باشد. در مصاحبه‌هاي گوارديولا در مورد تاکيد بر حفاظت داوران از بازيکنانش در مواجهه با تکل‌هاي خطرناک، بازتابي از رفتار حرفه‌اي فرگوسن قابل ديدن است. اين چنين اعتراضاتي تنها از کسي شنيده مي‌شود که در موضع قدرت باشد و تنها 18 ماه بعد از حضور در جزيره، موقعيت فوق العاده گوارديولا او را تشويق به ادامه چنين سلطه‌اي در ليگ برتر کرده است. گوارديولا هرگز اعتراض خود به داوران در مورد عدم دادن کارت‌هاي رنگي به بازيکنان حريف در راستاي بيمه کردن ستاره‌هاي خود از دوري‌هاي بلند مدت از ميادين را متوقف نکرده و همانگونه که سر الکس خواهان آن بود که از او به عنوان يک عامل مهم در تصميم گيري داوران ياد شود، انتقادهاي گوارديولا نيز باعث شد در نهايت سيتيزن‌ها جلسه‌اي در اين خصوص با هيئت داوران ليگ برتر تشکيل دهند. همانند دوران حضور فرگوسن در يونايتد، بازيکناني چون استرلينگ و برناردو سيلوا اعتراف کرده‌اند که بازيکنان سيتي از عصبانيت سرمربي خود در امان نيستند. بعد از تنها 12 ماه، سرمربي سابق بارسا تيمش را به قدرت غالب ليگ تبديل کرده و نشان داده که قصد ندارد جرقه‌اي يک ساله باشد. اگرچه قبل از ورود به تيم جديد در سال 2016، يکي از نزديکان گوارديولا گفته بود او نهايتا 3 سال سرمربي سيتيزن‌ها خواهد ماند، اما حالا به نظر مي‌رسد او برنامه‌اي حداقل 5 ساله در نظر دارد.