مشاور ستاد انتخاباتي ترامپ اتهام توطئه عليه آمريکا را پذيرفت
ريک گيتس، که در دوران مبارزات انتخاباتي ٢٠١٦ مشاور ستاد دونالد ترامپ بود، اتهام‌هاي توطئه عليه آمريکا و دروغ گفتن به بازرسان اف‌بي‌آي را پذيرفته است . به گزارش نيويورک تايمز، وي گفته با تيم تحقيق درباره رابطه ابا اتهام رابطه ميان ستاد ترامپ و روسيه همکاري مي‌کند.دفتر رابرت مولر، بازرس ويژه پرونده ترامپ و روسيه، به دادگاه گفته است در صورت همکاري گيتس با تحقيقات، براي او درخواست تخفيف مجازات مي‌دهد.گيتس پيش از اعتراف با اتهام‌هاي ديگري، از جمله پولشويي نيز مواجه بود.اتهام‌هايي که او پذيرفته مي‌تواند بين حدودا چهار تا شش سال حبس برايش به دنبال داشته باشد. گيتس، ۴۵ ساله، که شريک کاري پل منافارت، رئيس سابق ستاد انتخاباتي آقاي ترامپ هم هست، اکنون مي‌تواند به بازرس ويژه در پيش‌برد تحقيقاتش براي يافتن چگونگي نقش روسيه در انتخابات نوامبر سال ۲۰۱۶ و رابطه احتمالي ميان مسکو و اعضاي ستاد دونالد ترامپ کمک کند.پل منافارت، از چهره‌هاي شناخته شده لابي‌گري در واشنگتن هم روز گذشته با اتهام‌هاي جديدي از سوي بازرس مولر از جمله پرداخت دو ميليون يورو به سياستمداران اروپايي روبرو شد.

آلودگي گوشت در نيمي‌از کارخانجات انگليس 
تقريبا دو سوم کارخانجات برش گوشت در انگلستان قوانين بهداشت را نقض کرده است. آلودگي براثر باکتري موجود در سطح دستگاه‌ها بيشترين نقض بوده است. به گزارش گاردين، اين تحقيقات سيستم استاندارد غذايي براي نظارت بر سلامت غذايي زيرسئوال مي‌برد.بازرسان غذايي اعلام کردند از سال 2014 تا 2017 هر هفته قوانين بهداشتي در کارخانجات توليد گوشت نقض شده ست.نگراني روبه رشدي درباره مشکلات بهداشتي صنعت گوشت انگليس وجود دارد که فراتر از سطح انتظار است. چهار شرکت مختلف گوشتي ديگر گوشت توليد نمي‌کنند. پارلمان انگليس جمعه درباره آگاهي وزراي کشور سايه و وزير تجارت از اين رسوايي پرسش کرد. 

اعمال تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه کره شمالي
 همزمان با آمادگي کره‌جنوبي براي گسترش مذاکرات با مقامات کره‌شمالي، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا اعلام کرد که واشنگتن در حال وضع تحريم‌هاي گسترده عليه برنامه موشکي و هسته‌اي پيونگ‌يانگ است. دونالد ترامپ گفت که تحريم‌هاي تازه که وي آن را بزرگ‌ترين مجموعه تحريم‌هاي آمريکا عليه کره شمالي توصيف کرد، به هدف منزوي کردن هرچه بيشتر پيونگ‌يانگ طراحي شده است. تحريم‌هاي جديد آمريکا بيش از ۵۰ شرکت کشتيراني، تجاري و کشتي باربري کره شمالي را شامل مي‌شود؛ شرکت‌هايي که به پيونگ يانگ کمک مي‌کنند تا تحريم‌ها را دور بزند. دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در سخنراني که عمدتاً بر محور امنيت آمريکا متمرکز بود، به تهديد کره شمالي اشاره کرد و گفت: «امروز اعلام مي‌کنم که ما در حال وضع بزرگترين مجموعه تحريم‌هاي جديد عليه پيونگ يانگ هستيم». براساس متن سخنراني رئيس جمهوري آمريکا که از سوي کاخ سفيد منتشر شد، هدف از برقراري تحريم‌هاي جديد آمريکا، قطع منابع مالي و واردات نفت رژيم کره شمالي است که به اين کشور اجازه مي‌دهد تا برنامه هسته‌اي خود را پيش ببرد.بر اساس وزارت خزانه‌داري آمريکا، تحريم‌هاي جديد، يک شخص حقيقي، ٢٧ شرکت کشتيراني و تجاري و ٢٨ کشتي باربري کره شمالي را هدف قرار داده است. 

هشدار درباره فروپاشي دولت ائتلافي آلمان
 مقام‌هاي ارشد حزب متحد با محافظه‌کاران دموکرات مسيحي ديروز به حزب چپ‌ميانه سوسيال دموکرات‌ها هشدار دادند که ناکامي‌در حصول توافق‌هاي مرتبط با مهاجرت مي‌تواند به فروپاشي دولت جديد آلمان بينجامد. به گزارش خبرگزاري رويترز، اعضاي حزب سوسيال دموکرات آلمان به رهبري مارتين شولتس که حرف آخر را در توافق ائتلافي بزرگترين اقتصاد اروپا مي‌زنند، بايد تا دوم مارس درباره ائتلاف با آنگلا مرکل راي‌گيري کنند و نتايج آن چهارم مارس اعلام مي‌شود. هورست سيهوفر، رهبر اتحاديه سوسيال مسيحي در بايرن به روزنامه آگزبورگر آلگماينه گفت: قانون جديد بازگرداندن پناهجويان ناکام به تونس، مراکش و الجزاير را ساده‌تر کرده و مراکزي در نواحي مرزي براي پناهجويان ايجاد مي‌کند تا درخواست‌هاي پناهندگي به جريان بيفتد. به گفته او، اگر حزب شولتس از اين قوانين حمايت نکند، اين به معناي "پايان دولت" خواهد بود. او گفت، اگر اين حزب چپ‌ميانه به توافقات خود با محافظه‌کاران عمل نکند، کار آن اصلا قابل پذيرش نيست. سياستمداران حزب سوسيال دموکرات آلمان در بخشي از مذاکرات ائتلافي با بي‌ميلي موافقت کردند که مهاجران آتي را به ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار تن کاهش دهند. هنوز مشخص نيست که آيا هم حزبي‌هاي شولتس تجديد ميثاق با محافظه‌کاران را مي‌پذيرند يا خير. 

انتقال سفارت آمريکا به قدس در ماه مه 
وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد، کشورش قصد دارد سفارت خود در قدس را در ماه مه همزمان با هفتادمين "سالگرد نکبة" (سالگرد تشکيل رژيم صهيونيستي) افتتاح کند. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه الجزيره، يک مسؤول آمريکايي در اين باره گفت: سفارت تا زمان آماده شدن ساختمان جديدش به ساختمان مربوط به فعاليت‌هاي کنسولي در محله "ارنونا" در بخش غربي قدس اشغالي منتقل خواهد شد. ديويد فريدمن، سفير آمريکا در اسرائيل به همراه تعدادي از ديپلمات‌ها به کنسولگري منتقل خواهند شد و کار خود را از آنجا شروع خواهند کرد. وي خاطرنشان کرد: انتخاب اين تاريخ و همزمان شدن آن با سالگرد تاسيس اسرائيل حامل يک مفهوم نمادين است. اين مسؤول آمريکايي که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز پيش‌بيني کرد،‌ سفارت آمريکا در شهر قدس در ماه مه افتتاح شود کاخ سفيد در حال بررسي طرح شيلدون اديلسون، تاجر آمريکايي يهودي الاصل وابسته به حزب جمهوريخواه در زمينه تامين مالي مرحله نهايي احداث مقر سفارت جديد در قدس است.. اين در حالي است که نبيل ابو ردينه، سخنگوي تشکيلات خودگردان فلسطين در پي اعلام خبر انتقال سفارت آمريکا به قدس در ماه مه گفت: هر گونه گام يک جانبه هيچ کمکي به تحقق صلح نمي‌کند و به هيچ طرفي مشروعيتي نمي‌بخشد. 
انفجار انتحاري در قلب کابل
افغانستان ديروز هدف چهار حمله جداگانه قرار گرفت که طي آنها دست کم ۲۰ نفر جانشان را از دست دادند.ستيزه جويان طالبان در پرتلفات‌ترين حمله شان به ‍پايگاه نظامي‌بالابلوک در ولايت فراه در شرق افغانستان دست کم ۱۸ سرباز را کشتند. گروه طالبان مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته است.حمله مهاجم انتحاري به محله ديپلماتيک در مرکز شهر کابل دو کشته و 7 زخمي‌بر جاي گذاشته است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، صبح ديروز انفجاري انتحاري نزديک مقر سرويس اطلاعاتي افغانستان که در محله ديپلماتيک کابل، پايتخت واقع است، به‌وقوع پيوست که در پي آن دو نفر کشته و 7 نفر ديگر زخمي‌شدند. «نجيب دانش» سخنگوي وزارت کشور مصر تصريح کرد، يک عامل انتحاري خود را در «شش‌درک» در کابل منفجر کرد. طبق اين گزارش، نيروهاي امنيتي محل انفجار را محاصره کرده‌اند.شش‌درک از محلات به شدت امنيتي و مورد حفاظت در مرکز پايتخت افغانستان است که چند سفارتخانه از جمله سفارت آمريکا و نيز مقر سازمان پيمان آتلانتيک شمالي( ناتو) در آن قرار دارد. 
ستيزه جويان طالبان همچنين دو حمله انتحاري ديگر را انجام دادند که يکي در شهر لشکرگاه مرکز ولايت هلمند و ديگري در والسوالي نادعلي همين ولايت اتفاق افتاد. مهاجمان انتحاري در اين حملات يک ‍‍پايگاه نظامي‌و يک پست پليس را هدف قرار دادند که طي اين حملات ۲ سرباز کشته و ۷ سرباز ديگر زخمي‌شده اند. 

پاکسازي قومي‌مسلمانان روهينگا توسط ارتش ميانمار 
سازمان ديده‌بان حقوق بشر مي‌گويد ارتش ميانمار سکونت‌گاه جمع بزرگي از مسلمانان روهينگا را با خاک يک‌سان کرده است. عفو بين‌الملل نيز در تازه‌ترين گزارش خود تبعيض عليه اقليت روهينگا را در حد "آپارتايد" ارزيابي کرد.به گزارش ايسنا، نهاد بين‌المللي ديده‌بان حقوق بشر با استناد به تصويرهاي ماهواره‌اي ارتش ميانمار را به نابودي کامل ده‌ها روستاي مسلمانان روهينگا متهم کرد.اين نهاد حقوق بشري مي‌گويد نظاميان ميانمار در يک اقدام برنامه‌ريزي شده دست‌کم ۵۵ روستاي تخليه شده آوارگان روهينجايي را با بولدوزر و ماشين‌آلات سنگين با خاک يک‌سان کرده‌اند.
بنابر اين گزارش نيروهاي دولتي در ايالت راخين در غرب ميانمار که محل اصلي سکونت اقليت روهينگا محسوب مي‌شود، بسياري از دهکده‌ها و حتي پوشش گياهي منطقه را به طور کامل نابود کرده‌اند. از ماه اوت سال گذشته ميلادي و با آغاز "عمليات پاکسازي" ارتش ميانمار در ايالت راخين بيش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهينگايي مجبور به ترک ميانمار شده‌اند و اغلب آن در بنگلادش به سر مي‌برند.
 ديده‌بان حقوق بشر مي‌گويد با نابودي سکونت‌گاه مسلمانان روهينجا در عمل بازگشت آوارگان غير ممکن خواهد بود. اين نهاد بين‌المللي احتمال مي‌دهد يکي ديگر از انگيزه‌هاي با خاک يک‌سان کردن روستاهاي مسلمانان، از ميان بردن شواهد و آثار بدرفتاري با اين اقليت قومي‌بوده است.

بوکوحرام ۱۰۵ دختر را ربود
رئيس جمهور نيجريه مفقود شدن ده‌ها دختر محصل از مدرسه‌اي در حمله افراطگرايان بوکوحرام را "فاجعه ملي" اعلام کرد.به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه گاردين، محمدو بوهاري، رئيس‌جمهوري نيجريه پنج روز پس از حمله به شهر داپچي در ايالت يوبه در بيانيه‌اي گفت: ‌اين يک فاجعه ملي است. از وقوع اين حادثه بسيار متاسف هستيم. 
دعا مي‌کنيم نيروهاي مسلح دليرمان اعضاي مفقود شده خانواده‌هايشان را يافته و در سلامت بازگردانند. دولت ما نيروهاي بيشتري اعزام مي‌کند و هواپيماي شناسايي تمام تحرکات را ۲۴ ساعته رصد مي‌کند و اميد داريم که دختران مفقود شده پيدا شوند.
ترديدهايي درباره شمار دقيق دختران ربوده يا مفقود شده پس از حمله روز دوشنبه وجود دارد و آمارها از ۵۰ تا بيش از ۱۰۰ تن متغير است. به گفته انجمن تازه ‌تاسيس والدين، نام ۱۰۵ دختر محصل به عنوان مفقودي ثبت شده است. 
با توجه به اينکه بسياري از دختران به منازلشان بازنگشتند، نگراني‌ها درباره ربوده شدن ده‌ها تن بالا گرفته و خاطره ربوده شدن دسته‌جمعي بيش از ۲۰۰ دختر از چيبوک در آوريل ۲۰۱۴ زنده شده است.حمل مذکور توانايي نيجريه در تامين امنيت مناطق روستايي دورافتاده و ادعاهاي مکرر دولت درباره اينکه بوکوحرام در آستانه شکست است، زير سوال مي‌برد. حملات مکرر بوکوحرام به شمال شرق نيجريه از سال ۲۰۰۹ بازماندگان اندکي داشته و آنها نه تنها مدارس بلکه مساجد و بازارها را هم هدف مي‌گيرند.
صندوق کودکان سازمان ملل (يونيسف) اعلام کرد تراژدي دختران ربوده شده چيبوک هنوز از يادها نرفته و تازه‌ترين بحران اين کشور را "وحشت جديد" توصيف کرد. به گفته يونيسف، از زمان آغاز فعاليت‌هاي افراطي در سال ۲۰۰۹ بيش از ۲۲۹۵ معلم کشته و حدود ۱۴۰۰ مدرسه تخريب شدند. اين افراطگرايان عمدتا به ربايش و دريافت باج روي آوردند تا عمليات‌هايشان را تامين مالي کنند.


یادداشت
گوون ساک
حريت

تغيير در بخش صنعتي ترکيه از اوايل دهه 80 ميلادي آغاز شد. برخلاف بسياري از همسايگان خاورميانه‌اي ، ترکيه منابع طبيعي ندارد بنابراين جامعه خود را با تمرکز بر توليد آنچه مورد نظر ديگران است شکل داد. سرانه توليد ناخالص داخلي در 1980 رشد 1500 دلاري داشت که در 35 سال بعد به 10 هزار دلار رسيد. کشاورزي حومه به يک بازار مناسب تبديل شد. اما اگر ترکيه ميخواهد با جهان ثروتمند يکي شود نيازمند بازسازي پايه‌هاي صنعتي خود است براي اين کار به شبکه‌هاي زنجيره ارزش جهاني نياز دارد. موارد زيادي وجود دارد که روند اروپايي شدن ترکيه متوقف شده است. رشد بالا سال 2017 کشور به اين معني نيست که ترکيه به اتحاديه اروپا نيازمند است.
با نگاه به 15 صنعت کشورها ترکيه ديگر جزو 15 کشور برتر صنعت توليد نيست. بحران‌هاي سياسي در بخش اقتصادي تاثير گذار است روابط سرد ترکيه با اتحاديه اروپا باعث مي‌شود ترکيه قدرت برجسته خود در بخش صنعت را از دست مي‌دهد. براي بازيگران بزرگ ، ترکيه از نظر فني در سطح پايين قرار دارد. صادرات محصولات فني ترکيه در سال 2015 تنها 5 درصد بوده است اگر زنجيره ارزش جهاني GVC برمبني فن آوري بيشتر در ترکيه بود توليد متفاوت بود وجود دارد. عقب نشيني از رقابت باعث ضعيف شدن صنايع و سرانه جمعي خواهد شد.امروز کارخانجات نيازمند توليد بيشتر در بخش خدمات هستند. اتحاديه گمرکي و اتحاديه اروپا درمقابل ترکيه و صنايع اش ايستاده است. دراين ميان فقدان آزادسازي بخش خدماتي باعث توقف پايه صنعت ترکيه شده و از بازسازي آن جلوگيري مي‌کند و ترکيه نيازمند اصلاحات ساختاري است.
ترجمه: فاطمه مهتدي

شوراي امنيت سازمان ملل با وجود اختلافات تصميم گيري مي‌کند
گروه بين الملل:  15 عضو شوراي امنيت سازمان ملل شنبه پس از دوبار شکست بار ديگر پيش نويس قطعنامه آتش بس را بررسي کردند. پيشترسفير کويت در سازمان ملل که کشورش رياست دوره‌اي شوراي امنيت سازمان ملل را به عهده دارد، گفت، اين شورا درباره اين قطعنامه تصميم مي‌گيرد.اين قطعنامه که از سوي کويت و سوئد حمايت مي‌شود، خواستار اجراي آتش بس 72 ساعته پس از تصويب آن و ورود حاملان کمک‌هاي بشردوستانه و تيم‌هاي پزشکي به منظور تخليه بيماران و مجروحان است.
اين قطعنامه خاطر نشان مي‌سازد که 5.6 ميليون نفر در يکهزار و 244 منطقه نيازم مبرم به کمک دارند و دسترسي به 2.9 ميليون نفر در مناطق تحت محاصره هم سخت و دشوار است.روسيه با اعلام آتش بس فوري در سوريه مخالف است و خواستار ترک مخاصمه همه طرفين در اسرع وقت و تلاش براي ايجاد وقفه‌اي دستکم 30 روزه براي امدادرساني به مردم سوريه است.شوراي امنيت سازمان ملل در نشست‌هاي پنجشنبه و جمعه براي تصميم گيري درباره قطعنامه آتش بس در سوريه راه به جايي نبرد.العطيبه پس از نشست و مذاکرات شش ساعته جمعه شوراي امنيت سازمان ملل گفته بود، اعضا خيلي به توافق نزديک شده بودند.
 "اولوف اسکوگ'، نماينده سوئد در سازمان ملل نيز به خبرنگاران گفته بود که اعضاي شوراي امنيت خيلي خيلي به توافق نزديک شدند ولي موفق به برطرف کردن کامل اختلافات نشدند. وي افزود، همه با ضرورت اعلام آتش بس فوري موافقند اما، درباره تعريف دقيق مفاد اين آتش بس هنوز اختلاف نظرهايي وجود دارد.  گفته مي‌شود دليل تاخير در راي‌گيري پيشنهاد روسيه در خصوص پيش نويس سوئد و کويت است که خواستار انجام اصلاحاتي «عيني و واقع‌گرا» در اين پيش‌نويس شده است. منطقه غوطه شرقي در کنترل مخالفان دولت بشار اسد قرار دارد و بيش از ۴۰۰ هزار غيرنظامي‌در آن زندگي مي‌کنند. اين منطقه بيش از ۵ سال است که تحت محاصره نيروهاي دولتي قرار گرفته است. در روزهاي اخير در نتيجه بمباران‌ها مراکز بهداشتي، مساجد و يتيم‌خانه منطقه ويران شدند. اوضاع جاري در غوطه ‌شرقي واکنش جهانيان را برانگيخته است. آلمان و فرانسه از روسيه خواستند در قبال بحران در سوريه مسئوليت‌پذير باشد.
انتقاد آمريکا به روسيه و ايران
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا از روسيه، ايران و دولت بشار اسد به شدت انتقاد کرد و اوضاع سوريه را "ننگ آور" خواند.  ترامپ وخيم‌تر شدن اوضاع در سوريه را محکوم کرد و مدعی شد: «تازه‌ترين رويکرد روسيه، ايران و دولت سوريه در جنگ يک ننگ است.»
 هدر نائورت، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز روز پنجشنبه تاکيد کرده بود کشورش روسيه را مسئول تشديد خشونتها در سوريه مي‌داند. سخنگوي وزارت خارجه ايالات متحده همچنين تاکيد کرد دولت سوريه «نه تنها از سوي روسيه بلکه از طرف ايران» نيز مورد حمايت قرار مي‌گيرد.
 اين مقام آمريکايي در سخنان خود بر تعهد کشورش به برقراري صلح در سوريه از طريق روند مذاکرات صلح ژنو تاکيد کرد. اما اين سخنان در حالي رخ مي‌دهد که منابع مخالف سوري اذعان کردند که نظاميان آمريکايي مي‌خواهند داعشي‌ها را به غوطه شرقي منتقل کنند تا طرح ارتش سوريه براي پاکسازي اين منطقه را ناکام بگذارند.به گزارش خبرگزاري نووستي، احمد خازم، رئيس شبکه سوري حقوق بشر وابسته به مخالفان اعلام کرد: آمريکا مي‌خواهد تروريست‌هاي داعش و ديگر گروه‌ها در ادلب و مناطق ديگر را به التنف و بعد از آن به غوطه شرقي منتقل کند تا طرح ارتش سوريه براي پاکسازي اين منطقه را ناکام بگذارد.وي در عين حال افزود: ساکنان دمشق و حومه آن اطلاعاتي را درباره اقدامات افراد مسلح در غوطه به اين نهاد ارائه داده‌اند تا شکايتنامه‌هايي به دادگاه‌هاي سوريه و بين‌المللي ارائه شود.
 اين دادخواست‌ها با هدف منحرف کردن توجه افکار عمومي‌به ويژه شوراي امنيت درباره دمشق و غوطه شرقي صورت مي‌گيرد. درگزارشي ديگر نيز مقام‌هاي وزارت دفاع و امور خارجه آمريکا در نامه‌هايي اعلام کردند، رئيس‌جمهوري اين کشور اختيار قانوني براي نگه داشتن نيروهاي ايالات متحده در عراق و سوريه را به صورت نامحدود دارد.خازم گفت: براي همين ما تلاش مي‌کنيم تا مسؤول کشتار غيرنظاميان را محاکمه کنيم.
 برخي رسانه‌ها در انتشار اکاذيب از حد و مرز خود فراتر رفته‌اند و بايد اقدامات تمامي‌جنايتکاران محکوم شود.
شروط روسيه براي قبول پيش‌نويس آتش بس
درحاليکه همه درانتظار حل اختلاف در شوراي امنيت هستند، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه درباره پيش‌نويس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد گفت که "اجراي آتش‌بس را مشروط به تضمين همه طرف‌ها" مي‌داند.
 او تاکيد کرد که "در عمل هيچ تضميني براي رعايت آتش‌بس توسط شبه‌نظاميان و عدم حمله به دمشق" وجود ندارد.يک منبع ديپلماتيک شروط روسيه براي موافقت با پيش‌نويس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل درباره آتش‌بس ۳۰ روزه در غوطه شرقي دمشق را فاش کرد.يک منبع ديپلماتيک به شبکه تلويزيوني «الميادين» اعلام کرد که روسيه موافقت با پيش‌نويس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل درباره آتش‌بس يک‌ماه در سرتاسر سوريه به‌ويژه غوطه شرقي دمشق را مشروط کرده است.
اين منبع تصريح کرد، روسيه از تمامي‌کشورهايي که در سوريه نيرو دارند، خواسته است با دمشق درباره آينده حضور نيروهاي‌شان گفت‌وگو کنند، و دولت سوريه نيز بايد حاکميت خود را در تمامي‌مناطق سوريه گسترش دهد.
اين منبع تأکيد کرد، مسکو مي‌دانند که اين «شروط، غيرممکن است» و کشورهاي غربي با آن موافقت نمي‌‌کنند.اين منبع متذکر شد، تصويب پيش‌نويس اين قطعنامه در شوراي امنيت در چنين شرايطي بسيار مشکل است مگر اين‌که روسيه از شروط خود صرف‌نظر کند که اين نيز بعيد به نظر مي‌رسد.به گفته اين ديپلمات، با توجه به پيشنهاد روسيه، گروه‌هاي مسلح در صورتي‌که نتوانند سلاح‌ خود را به دولت سوريه تحويل دهند، بايد با داعش و جبهه النصره مقابله کنند. 
مذاکرات اعضاي شوراي امنيت در روز جمعه درباره پيش‌نويس قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در غوطه شرقي به نتيجه نرسيد و راي‌گيري درباره اين پيش‌نويس به شنبه تعويق افتاد. «منصور اياد العتيبي» سفير کويت در سازمان ملل متحد و رئيس دوره‌اي شوراي امنيت گفته است، پيش‌نويس براي پايان دادن به کشتار در غوطه شرقي و ديگر مناطق سوريه شنبه به راي گذاشته شد. پيش‌نويس اين قطعنامه پيش‌بيني کرده است که ۷۲ ساعت پس از تصويب قطعنامه، بايد در غوطه شرقي آتش‌بس برقرار شود و ۴۸ ساعت پس از آن هم اجازه تحويل کمک‌ها و خروج از منطقه براي دريافت خدمات پزشکي داده شود.