درآمد روزانه 70 هزار توماني کودکان متکدي
معاون اجتماعي سازمان بهزيستي کشور گفت: از بين 400 کودک متکدي پذيرش شده در مراکز بهزيستي غير از سه مورد آنان، همگي داراي پدر و مادر بودند و روزانه به‌طور ميانگين بين 50 تا 70 هزار تومان، درآمد دارند. حبيب‌ا... مسعودي فريد افزود: افزايش آمار کودکان متکدي در سطح شهر به عملکرد ما در سطح جامعه بازمي‌گردد، اگر در سطح خيابان براي کودک متکدي، مشوق‌هايي وجود داشته باشد، کودکان به سمت تکدي‌گري سوق داده مي‌شوند. معاون اجتماعي سازمان بهزيستي کشور از مردم خواست از کمک‌هاي مالي به کودکان متکدي خودداري کنند. وي گفت: کمک‌هاي غيرمالي به کودکان مي‌تواند کمک کند تا بهره‌کشي و سودجويي از اين کودکان کم شود.

ايمني ساختمان‌هاي دولتي بحران جديد پايتخت
عضو کميسيون اجتماعي مجلس نسبت به ايمن نبودن ساختمان‌هاي اداري و دولتي در پايتخت هشدار داد. سلمان خدادادي با اشاره به اينکه يکي از معضلات اساسي تهران قبل از بررسي استحکام ساختمان‌ها نوع ساخت و ساز آنها در جهت امدادرساني است، گفت:‌ درصورت وقوع حادثه و يا اتفاقي خدمات‌رساني به مردم بسيار سخت و دشوار است، متاسفانه شهرداران در طي ساليان گذشته اقداماتي را در شهرسازي انجام دادند که درصورت وجود يک مشکل جزيي هم تمامي‌معابر و مسيرها مسدود خواهد شد. وي افزود: بخش وسيعي از ساختمان‌هاي دولتي در چند سال اخير ساخته شده؛ بنابراين اگر از استحکام لازم برخوردار نيستند، نشان از وجود شرايط نابسمان بر شهرسازي پايتخت دارد.

سياست‌هاي متضاد، مشکل اصلي محيط زيست
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: مشکلات اصلي محيط زيست قوانين و سياست‌هاي‌متضادي است که بر آن تحميل شده است. عيسي کلانتري افزود: ما محيط زيست را با قوانين اشتباه نابود کرده‌ايم. وي در ادامه گفت: دلسوزان، فعالان و سمن‌هاي محيط زيست همراهي و همکاري کنند وگرنه قوانين محيط زيست را نابود خواهد کرد. تالاب‌هاي ما پس از انقلاب به خاطر سياست‌هاي غلط تخريب شدند. شعار استقلال آزادي را در رفتار با طبيعت کامل اجراو طبيعت را نابود کرديم. کلانتري با بيان اينکه با توجه به کمبود آب پيشنهاد ممنوعيت توسعه فضاي سبز در کلانشهرها را ارائه کرديم، اظهارکرد: ادامه رفتارهاي غيرمحيط زيستي فعلي يعني نابودي محيط زيست کشور.


تجميع حوزه‌هاي زنان در شهرداري تهران
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از تجميع حوزه‌هاي فعال زنان خبر داد. به گزارش ايسنا، ولي‌ا... شجاع‌پوريان با بيان اينکه متاسفانه امروزه شکاف جنسيتي نسبت به استفاده از ظرفيت‌هاي زنان وجود دارد گفت: براساس آمارها از 24 ميليون شغل تنها سهم زنان 4 ميليون شغل است وزنان در مالکيت و ...درصد پاييني دارند. معاون فرهنگي واجتماعي شهرداري تهران با بيان اينکه شهردار تهران در استفاده از ظرفيت زنان تاکيد زيادي دارد که حداقل 30 درصد مسوليت به زنان سپرده شود، گفت: در شهرداري تهران شاهد موازي کاري در امور بانوان بوديم به گونه‌اي که هم سمت مشاور شهردار در امور زنان را داشتيم و هم سمت مديرکل بانوان در معاونت اجتماعي بود و ستاد توانمندسازي که رياستش برعهده بانوان بود که با رايزني انجام شده تمام حوزه‌هاي فعال در امور زنان در شهرداري تجميع شد و اميدواريم که ساختار آن نيز در معاونت منابع انساني اصلاح شود تا شاهد سرعت‌گرفتن و چابک‌سازي امور در حوزه زنان باشيم.

خروج اراضي جنگلي از پروژه آزاد راه شمال
معاون حفاظت و امور اراضي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري گفت: اراضي جنگلي که در محدوده پروژه آزادراه شمال بودند، از اين پروژه خارج شدند و به منابع طبيعي بازگشتند. به گزارش ايسنا، مسعود منصور درباره آخرين وضعيت آزادراه شمال اظهار کرد: اين پروژه، پروژه بزرگي است که هم دولت و هم مردم به اجراي آن اهتمام دارند و ما در اصل پروژه ترديدي نداريم ولي اين آزادراه بايد به گونه‌اي احداث شود که حداقل آسيب را به منابع طبيعي برساند. وي با اشاره به اينکه خوشبختانه در دو سه سال اخير بنياد مستضعفان و شرکت آزادراه ليست اراضي که جنگلي بودند را با همکاري سازمان جنگل‌ها تهيه کردند، گفت: بنياد مستضعفان و شرکت آزادراه موظف شدند که اين اراضي را به منابع طبيعي برگردانند.

دستگيري مادر و فرزند قاچاقچي با 100 کيلو حشيش
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم از دستگيري 2 قاچاقچي موادمخدر و کشف 100 کيلوگرم حشيش در قم خبر داد. به گزارش ايلنا، سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار داشت: در پيگيري اطلاعاتي ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد يک مادر و فرزند قاچاقچي قصد دارند از يک استان جنوبي با يک دستگاه اتوبوس مقدار قابل توجهي مواد مخدر را به تهران منتقل و از حوزه استحفاظي استان قم عبور کنند، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت. وي افزود: بلافاصله طي هماهنگي با مقام قضائي استان، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر به محور‌هاي مواصلاتي اعزام و خودرو مذکور را شناسايي و متوقف کردند. رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: در ادامه با کنترل مدارک هويتي مسافران، سوژه‌هاي مورد نظر شناسايي و پس از دستگيري در بازرسي از وسايل همراه اين افراد ۱۰۰ کيلوگرم حشيش کشف شد.

آمادگی 12 دستگاه اجرایی اردبیل برای تولید انرژی پاک
تجارت-استان اردبیل:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: ۱۲ دستگاه اجرایی این استان برای تولید انرژی پاک اعلام آمادگی کرده‌اند.حسن محمدی در بررسی آخرین وضعیت طرح مشارکت ادارات در تأمین برق از محل انرژی خورشیدی تصریح کرد: این طرح در دو سال اخیر مطرح شده و تاکنون ۱۲ اداره در استان اعلام آمادگی کردند.وی افزود: تمامی ادارات موظف هستند از سال آینده ۲۰ درصد انرژی مصرفی خود را از محل انرژی خورشیدی تأمین کنند و این مهم با خریداری و نصب پنل های خورشیدی عملیاتی می‌شود.محمدی گفت: در صورت بی‌توجهی ادارات به این مهم از سال آینده ۲۰ درصد از انرژی مصرفی با بالاترین نرخ محاسبه می‌شود.محمدی با تأکید به اینکه این طرح با هدف ترویج انرژی پاک انجام می‌شود، اضافه کرد: در واقع دولت در ابتدا خود را ملزم به رعایت مصرف بهینه و استفاده از انرژی‌های پاک کرده است.وی تأکید کرد: عملیات اجرایی این طرح بر عهده دستگاه اجرایی است و با این وجود مشاوره‌های لازم در اختیار ادارات قرار گرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان مجری نیز معرفی می‌شوند.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اضافه کرد: اغلب ادارات کل در مرکز استان اردبیل متمرکز هستند و اردبیل مستعدترین منطقه برای تولید برق از انرژی خورشیدی است که انتظار می‌رود در تحقق این طرح ادارات همکاری کنند.

ارتقاء کمی و کیفی خدمات با پرداخت به موقع آب بها از سوی مشترکین
ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات با پرداخت به موقع آب بها از سوی مشترکین ارتباط موثر دارد.تجارت-غرب تهران-علی  کیوانی -معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاشلاب شهرها وشهرکهای غرب تهران با بیان این مطلب گفت: تاخیر و عدم پرداخت به موقع آب بها و حق انشعاب یکی از موانع است که موجب کندی در روند خدمات رسانی می شود.
او افزود: وصول مطالبات می تواند علاوه بر استمرار خدمات بهینه از ایجاد هزینه های اضافی همچنین جرایم احتمالی ناشی از عدم پرداخت دیون برای مشترکین بدهکار جلوگیری کند.محمدرضا فاضلی اظهار داشت: انشعاب آب مشترکینی که بدهی بالای ۱۰۰ هزار تومان و یا بالای ۵۰ درصد حق انشعاب ضمن اخطار قبلی در صورتی که در اسرع وقت در روزهای پایانی سال بدهی خود را نپردازند قطع و جمع آوری خواهد شد.
معاون درآمد و امور مشترکین آبفای شهرها و شهرکهای غرب تهران تصریح کرد: به استناد قانون این شرکت می تواند ضمن قطع موقت انشعاب آب مشترکین بدهکار نسبت به پیگیری قضایی اقدام کند، بدیهی است هزینه های اضافی ناشی از قطع، جمع آوری و وصل مجدد به عهده مشترک خواهد بود.فاضلی در ادامه ضمن اشاره به روزهای پایانی سال و مصرف بی رویه از سوی برخی در خانه تکانی ها عنوان کرد: با توجه به کاهش میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه سال های پیش لزوم مدیریت مصرف بهینه آب از سوی شهروندان بیش از پیش احساس می شود.

در دیدار مدیران ارشد NIDC و IDC صورت گرفت؛
مذاکره پیرامون زمینه های همکاری مشترک میان دو شرکت
تجارت:در دیدار مدیران ارشد شرکت ملی حفاری ایران (NIDC) و شرکت حفاری عراق   (IDC) درباره زمینه ها و فرصت های همکاری مشترک میان دو شرکت بحث و تبادل نظر به عمل آمد . در این دیدار که با حضور شماری از مدیران ستادی و عملیاتی این شرکت ها در استان بصره عراق صورت گرفت، مهندس سپهر سپهری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران و مهندس محمد بطوش معاون مدیرعامل شرکت حفاری عراق بر استفاده از ظرفیت های دو شرکت تاکید کردند .براین اساس مقرر شد در صورت مهیا شدن زمینه های همکاری ،شرکت ملی حفاری ایران برای ارائه آموزش های تخصصی حفاری به متخصصان و کارشناسان عراقی از جمله دوره های بین المللی کنترل فوران چاه های نفت و گاز (IWCF) برنامه ریزی نماید .همچنین درباره خدمات فنی و جانبی که از سوی شرکت ملی حفاری ایران به صورت (EPDS) و مشترک با شرکت حفاری عراق ارائه می گردد رایزنی و آخرین دستاوردها، رکوردها و شرح خدمات حفاری و جانبی این صنعت توسط رئیس اداره بازاریابی و همکاری های بین المللی شرکت ملی حفاری ارائه و توضیح داده شد .سپهری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران و هیات همراه همچنین در دومین روز این سفر کاری با مهندس احمد محمد ادهم  معاون مدیرعامل شرکت نفت بصره (BOC) به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در جنوب کشور عراق دیدار و گفت و گو کرد .در این نشست مقرر شد شرکت ملی حفاری ایران با شرکت حفاری عراق در پروژه های مورد توافق بمنظور استفاده بهینه  از توانمندیها و امکانات بصورت مشترک عمل نمایند.جلسه معارفه با مدیر عامل شرکت المجال Field Energy Services Almajal  شریک و همکار شرکت ملی حفاری ایران در مناقصه های شرکت ENI Iraq B.V. به عنوان شرکت صاحب فیلد حفاری در منطقه زبیر از دیگر برنامه های این سفر بود . در نشست مشترک مهندس سپهری مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران و مهندس علی آقا جعفر مدیر عامل شرکت المجال عراق که با حضور نماینده شرکت ملی نفت ایران تشکیل شد ضمن ارائه توانمندی های دو طرف در خصوص پروژه های آتی نیز تبادل نظر به عمل آمد . در همین ارتباط مقرر شد خدمات لجستیک  شامل تعمیرات تجهیزات کاربردی ، امکانات خوابگاهی و رفاهی، بخش‌های خدمات فنی حفاری ،تامین امنیت کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های عراق توسط آن شرکت  ارایه گردد .

فرمانده مرزبانی ناجا:
نیروهای مرزبانی تحرکات گروه های تروریستی را بطور مستمر رصد می کنند
تجازت-استان ایلام - فرمانده مرزبانی ناجا گفت: نیروهای مرزبانی تحرکات گروه های تروریستی را بطور مستمر رصد می کنند و اجازه کوچکترین تجاوزی را به دشمنان داخلی و خارجی نخواهند داد.سردار قاسم رضایی در مراسم شب خاطره اسوه های امنیت به مناسبت تجلیل از شهدای مرزبان استان ایلام، اظهار کرد: ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس از ارزش ها و دستاوردهای خود بخوبی حراست کرد و به دشمنان فهماند مردمی که برای تحقق این نظام الهی هزاران خون فدا کرده اند، حاضر نخواهند شد کوچکترین تعدی به این سرزمین صورت گیرد.وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی حرکتی همه جانبه در مسیر تعالی ارزش های الهی بود و این انقلاب بسترساز ظهور مهدی موعود (عج) است، چراکه در مسیر و امتداد بعثت، غدیر و عاشورای حسینی شکل گرفته است.سردار رضایی با تاکید بر اینکه امروز شیوه جنگ دشمنان با انقلاب اسلامی تغییر یافته است، اضافه کرد: امروز دشمنان هدف اصلی خود را ضربه زدن به اصل ولایت فقیه که ستون انقلاب است، قرار داده اند که در برابر این تهدید بصیرت و دشمن شناسی بسیار حائز اهمیت است.فرمانده مرزبانی ناجا، با بیان اینکه کشور ایران با 15 کشور دیگر همسایه و دارای مرز مشترک است، گفت: اختلاف دمای 80 درجه ای در مرزهای مختلف کشور وجود دارد ولی مرزبانان غیور با تحمل سختی های فراوان اجازه نمی دهند دشمن از این مرز گسترده برای ضربه زدن و نفوذ به داخل مرزهای کشور استفاده کند.

برگزاری شانزدهمین گردهمایی رزمندگان 
 درتیپ نیروی مخصوص ۱۵ امام حسن مجتبی(ع) بهبهان
تجارت-بهبهان-دایی زاده:شانزدهمین گردهمایی رزمندگان یادواره شهدای تیپ نیروی مخصوص ۱۵امام حسن مجتبی(ع) باحضوراستاندارخوزستان،سردار کشکولی فرمانده سپاه استان لرستان،سردار مشیری مسئول بازرسی نیروی دریایی سپاه، سردار مواساتی جانشین قرارگاه کربلا ومقامات لشکری وکشوری شهرستان بهبهان درتیپ نیروی مخصوص ۱۵امام حسن مجتبی (ع)برگزار گردید.درشانز دهمین گردهمایی که برای اولین بار دراین یگان برگزار گردید،گردانها واحدها با ایجاد فضای معنوی و نصب بنر با تصاویر دفاع مقدس و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)،نمایشگاه عکس از رزمندگان دوران دفاع مقدس،پخش آهنگ های حماسی از یادگاران ۸سال دفاع مقدس استقبال نمودند.دراین گردهمایی سرهنگ رفیقدوست  ضمن خیر مقدم گزارشی از فعالیت های یگان را تشریح نمودندودر ادامه سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان بااشاره به جنگ ۸سال دفاع مقدس ،اظهارکرد:تثبیت انقلاب اسلامی،صدور انقلاب و گفتمان مقاومت به سراسر جهان،تحقق ایده های قرآنی،جهاد،شهادت ونصرت الهی وامدار غیب رااز آثار ماندگار جنگ ۸سال دفاع مقدس عنوان نمودند.ایشان درادامه تکیه بر عنایات الهی و حمایت و پشتیبانی توده های مردم،ولایت ورهبری،شهادت طلبی ونتر سیدن از مرگ،صبر وپایداری،تکلیف گرایی،سازش ناپذیری و عدم تبعیت ازدشمن،خودباوری و برخورد هوشمندانه و مدبرانه رااز مولفه های قدرت نرم دانسته که تولید انقلاب اسلامی و منشا آن از دوران دفاع مقدس بوده است.

 با فرا رسيدن سفرهاي نوروزي :
عمليات افزايش ضريب ايمني در راه هاي مازندران شتاب مضاعف گرفت 
 تجارت-استان مازندران:مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اجراي عمليات گسترده ايمن سازي در سطح محورهاي استان خبر داد و عنوان نمود : به منظور فرا رسيدن ايام نوروز و حجم بالاي تردد مسافرين به مازندران عمليات ايمن سازي محورهاي اين استان با شتابي مضاعف در دست اجراست. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، مهندس احمد آفرین محمدزاده با بيان اين مطلب افزود : اين اداره كل تمام توان خود را بكار گرفته تا مسافرين نوروزي در كمال آرامش و امنيت در سطح جاده هاي اين استان تردد نمايند. وي ادامه داد : از اين رو با برنامه صورت گرفته اقدامات در خور توجه اي در مقوله ايمن سازي محورهاي استان در دست اجرا بوده كه از جمله آنها می توان به ضربتي پاكسازي و زيبا سازي حريم راهها ،  ترميم و روكش آسفالت محورهاي اصلي و فرعي استان _ شانه سازی _ خط كشي و لكه گيري محورها _ احیاء و بازسازی و نصب علائم ( تابلوهاي اخباري – هشداري و ديجيتالي ) و تجهيزات ايمني در سطح محورها از جمله اقدامات ایمنی این اداره کل در ایام نوروز اشاره نمود. مهندس آفرین محمدزاده در خصوص دیگر اقدامات ایمنی این اداره کل در ایام نوروز اظهار داشت : نگهداری نصب دوربين هاي تصويري  نظارتي به منظور رصد نمودن ترافیک در محورهای استان _ اعزام گشت هاي راهداري در سطح محورها و نگهداري روشنايي محورهاي استان _ تهیه و ذخیره سازی آسفالت سرد به میزان 500 تن ، ساماندهی مبادی ورودی و خروجی راه های استان و پارکینگ موجود جهت هدایت خودروها  از دیگر اقدامات ایمنی این اداره کل در ایام نوروز است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی اعلام کرد؛ 
خدمات ملی می‌دهیم اما اعتبارات ملی نمی‌گیریم
تجارت-استان مازندران، ستار بابایی در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود نظرات موافق و مخالف، طرح تنفس جنگل تصویب و به قانون تبدیل شده و در حال اجرا است. وی با بیان اینکه قطع درخت فقط در مورد فعالیت‌های عمرانی انجام شده است افزود: از سال 96 طبق قانون حتی یک درخت هم برای قطع نشانه‌گذاری نشده. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با اشاره به اینکه 140 معدن فعال در استان وجود دارد افزود: معدن بدون مجوز در استان وجود ندارد، و این تعداد هم نیاز استان بوده و در چارچوب قانون مجوز داده شده است. این مسؤول در ارتباط با برداشت‌های بی‌رویه معادن در برخی مجتمع‌ها خاطرنشان کرد: طبق قانون با این برداشت‌های بی‌رویه برخورد می‌شود. بابایی با بیان اینکه برداشت در دره هراز مگر با استعلام از سازمان جنگل‌ها، محدود و ممنوع شده است افزود: به بهانه اشتغال نباید منابع خود را از بین ببریم و با موافقت همه درخواست‌ها، موجب تخریب عرصه شویم. وی با اشاره به کاداستر اراضی ساحلی افزود: اراضی ساحلی برخی در اختیار دولت و برخی در اختیار مردم است، آزادسازی ساحل در حال انجام است و در برنامه قرار دارد، کاداستر ساحلی نیز به دقت مورد مطالعه قرار می‌گیرد. این مسؤول با بیان اینکه عرصه منابع طبیعی محل دفن زباله نیست افزود: ما خدمات ملی می‌دهیم اما اعتبارات ملی نمی‌گیریم و بخش منابع طبیعی هم جدا از این موضوع نیست. بابایی در ادامه به آفت شمشاد در جنگل‌های مازندران اشاره کرد و گفت: آفت شمشاد رصد شده است و با فصل گرما و بالارفتن دما احتمال طغیان این آفت وجود دارد، این آمادگی برای مبارزه با آفت شمشاد در فصل تابستان وجود دارد. وی افزود: جمع‌آوری بذور از سایت‌های سلامت و همچنین بحث قلمه در این ارتباط انجام شده است. 

توزیع هفت هزار پاکت جشن نیکوکاری در ایوان
تجارت-استان ایلام - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان گفت: در آستانه سال جدید و جشن نیکوکاری و به منظور جمع آوری کمک های مالی به دانش آموزان نیازمند هفت هزار پاکت بین مدارس شهرستان توزیع شده است.حمید ایراندوست اظهار کرد: در همین راستا و برای جمع ‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در شهرستان ایوان 72 پایگاه در مدارس برپا می شود.وی یادآور شد: این پایگاه ها روزهای 16، 17 و هجدهم اسفند ماه جاری بمدت سه روز برای جمع آوری کمک های مردمی مستقر هستند علاوه بر این پایگاه ها یک پایگاه عمومی، سه پایگاه سیار و چهار پایگاه بسیج برای جمع آوری کمک ها در سطح شهر ایوان دایر می شوند.ایراندوست با بیان اینکه در مرحله اول جمع آوری کمک های مردمی که از اول دیماه آغاز شد تاکنون 2 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی از طریق خیرین، حامیان و نیکوکاران شهرستان ایوان به کمیته امداد و مرکز نیکوکاری امام علی (ع) وابسته به امداد جمع آوری شده است.ایراندوست یادآور شد: سال گذشته مردم نوع دوست و نیک ‌اندیش ایوان بیش از یک میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد امام (ره) و مبلغ 390 میلیون ریال به مرکز نیکوکاری امام کمک کردند.