مسي و داغ‌تر شدن رقابت نفسگير کفش طلا
ليونل مسي با گلي که شب گذشته وارد دروازه اتلتيکو کرد، خود را به صدر جدول گلزنان اروپا رساند.
چند وقتي بود که مسي از قافله توپ طلا عقب مانده بود ولي با درخشش در سه بازي اخير بارسا توانست از غفلت رقباي خود استفاده کرده و خود را به آنها برساند.
مسي با گلي که به اتلتيکو زد، تعداد گل‌هايش در لاليگا را به عدد 24 رساند و به اين ترتيب با محمد صلاح، هري کين و ادينسون کاواني برابري کرد. صلاح اين هفته توانست يکي از دو گل ليورپول را وارد دروازه نيوکاسل کند و 24 گله شود اما هري کين نتوانست به‌هادرسفيلد گل بزند و کاواني هم مقابل تروا استراحت کرد و به ميدان نرفت.

پروژه ويژه مورينيو با شروع جام جهاني
ژوزه مورينيو، در قراردادي با سايت خبري RT به عنوان تحليلگر و کارشناس ويژه‌ در جام جهاني ۲۰۱۸ فعاليت خواهد کرد. ژوزه مورينيو، مربي برتر سال ۲۰۱۰ دنيا و يکي از شناخته شده‌ترين مربيان فوتبال جهان به عنوان کارشناس ويژه‌ در جام جهاني ۲۰۱۸ با شبکه خبري RT روسيه همکاري مي‌کند. مورينيو در اين باره گفت: من خيلي خوشحال هستم که به تيم RT پيوستم. بي‌صبرانه منتظر حضور در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه هستم تا نظراتم درباره بازي‌ها را با ديگران به اشتراک بگذارم. پيتر اشمايکل، نيز در سال ۲۰۱۷ عضو تيم RT شده است. RT براي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه پروژه‌ ويژه‌اي دارد. در وبسايت آن اطلاعاتي درباره برنامه بازي‌ها، بازيکنان، رنکينگ‌ها، خبرها و ... وجود دارد.

AFC ستاره الغرافه را نقره داغ کرد
کنفدراسيون فوتبال آسيا بازيکن تيم فوتبال الغرافه قطر را با محروميت سنگين مواجه کرد. فهد الشمري‌هافبک تيم فوتبال الغرافه قطر پس از ديدار مقابل الجزيره امارات ويديويي در فضاي مجازي منتشر کرد و در آن از ميزباني اماراتي‌ها به شدت انتقاد کرد. الشمري تاخير به وجود آمده در پرواز کاروان الغرافه را نيز به اماراتي‌ها نسبت داد و از تفتيش و اذيت اماراتي‌ها گفت. به نظر مي‌رسد تاخير پرواز تيم قطري به دليل شرايط جوي بوده و کل هواپيماها در آن روز با تاخير پرواز کرده اند. حالا پس از اينکه کذب بودن ويديوي فهد الشمري براي کنفدراسيون فوتبال آسيا محرز شده، اين کنفدراسيون الشمري را به مدت 5 جلسه از همراهي تيمش محروم کرد.

پيروزي رئال در بازي رفت غيرمنصفانه بود
پاري سن ژرمن امشب در پارک دو پرنس بايد شکست 3-1 بازي رفت برابر رئال را جبران کند تا بتواند راهي يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان شود.
سه هفته پيش در مادريد، دو تيم تا دقيقه 81 با تساوي 1-1 به کار ادامه مي‌دادند اما رونالدو و مارسلو طي چند دقيقه حساب کار را 3-1 به سود رئال کردند و حالا پي اس جي بايد دست به کار بزرگي بزند تا بتواند راهي دور بعد شود.
دني آلوس، ستاره برزيلي باتجربه پي اس جي در نشست خبري بازي برگشت گفت: اين فرصت را داريم تا يک گام بلند در تاريخ باشگاه برداريم. اگر بتوانيم فردا رئال را حذف کنيم، شانس مان براي قهرماني افزايش خواهد يافت. به اعتقاد من در بازي رفت از رئال برتر بوديم و نتيجه بازي عادلانه نبود. اين دشوارترين مسابقه دوران فوتبالم نيست ولي بدون شک يکي از بزرگترين‌ها محسوب مي‌شود. نبود نيمار: دو راه بيشتر نداريم. يا بنشينيم و غصه بخوريم که نيمار نيست يا اينکه بلند شده و به راه خودمان ادامه دهيم. هيچ شکي در اين نيست که پي اس جي با نيمار، تيمي‌قوي تر است و غيبت او 100 درصد احساس خواهد شد ولي هميشه بايد برخاست و مبارزه کرد. شانس حذف رئال: بازي رفت به ما نشان داد که توان حذف رئال را داريم. در مادريد برتر از حريف بوديم ولي براي تيمي‌مثل رئال، تنها 10 دقيقه کافي است تا همه چيز را به سود خود کند. ما از آن شکست درس گرفتيم و فهميديم که برابر رئال بايد 95 دقيقه خوب بود و نه 80 دقيقه.
واقعا چه انگيزه‌اي بالاتر از انگيزه حذف تيم قهرمان و ضرب شست به ساير رقبا؟ بايد يک بازي کامل ارائه دهيم و متوجه بود که نمي‌توان در 15 دقيقه کار تيمي‌مثل رئال را تمام کرد.

مهاجمان تيم ملي مراکش در تيررس اماراتي‌ها
دو مهاجم مراکشي تيم الاهلي مصر با پيشنهاداتي از سوي تيم‌هاي ليگ امارات و ترکيه قرار گرفته‌اند. 
الاهلي مصر يک مهاجم مراکشي به نام وليد آزارو دارد که پيشنهادي 19 ميليوني از الجزيره داشته است و در حال حاضر خود را براي لژيونر شدن ، آماده مي‌کند و پيشنهاداتي از ليگ امارات دريافت کرده است. يک فوروارد مراکشي ديگر الاهلي مصر به نام عبدا... سعيد است که سال قبل از ليگ مغرب با قيمت 1.4 ميليون دلار خريداري کرد. اين بازيکن در سال 2017 چهار بازي براي تيم ملي مراکش انجام داده و گلي به ثمر نرسانده است . اين بازيکن پيشنهاد 7 ميليون دلاري از ليگ امارات و ترکيه دارد که آن را رد کرده است.


ليگ قهرمانان آسيا؛ پرسپوليس 2- الوصل 0
پرسپوليس با برتري دوگله به کار خود در سال 96 در استاديوم آزادي خاتمه داد تا اميدواري براي صعود و صدرنشيني در اين گروه افزايش يابد.
شاگردان برانکو ايوانکوويچ توانستند با عبور از شرايط ويژه بعد از شکست در دربي، مقابل الوصل از ميزباني خود سود برده و با دو گل حريف را بدرقه کنند تا اکنون با توجه به شکست السد در ازبکستان، آنها براي خود شانس صدرنشيني پيش از پايان سال 96 را متصور باشند.
داور: علي صباح؛ کمک داوران: عامر داوود- حيدر عبدالحسن- زياد محمد
تماشاگر: 33170 نفر
پرسپوليس: عليرضا بيرانوند؛ شجاع خليل زاده؛ سيدجلال حسيني؛ حسين ماهيني(دقيقه 76، گادوين منشا)؛ صادق محرمي؛ کمال کاميابي نيا؛ فرشاد احمدزاده (دقيقه 78، احمد نوراللهي)؛ وحيد اميري؛ سيامک نعمتي(دقيقه 68، محسن مسلمان)؛ علي عليپور؛ محمد انصاري.
سرمربي: برانکو ايوانکوويچ
الوصل امارات: يوسف عبدا...؛ عبدا... صالح؛ احمد عيسي؛ عبدا... جاسم؛ خليل خميس(دقيقه71، رونالدو مندس )؛ حمد البلوشي؛ آنتوني کاسرس؛ علي عبدا...(78، سالم جمعه)؛ حوميد عباس؛ فريس خليل ( دقيقه 58، هزا سالم)؛ علي صالح.
سرمربي: رودلفو آروابارنا
شرح گل:
پرسپوليس 1 الوصل 0: ( دقيقه 35): ارسال بلند اوت توسط ماهيني در شش قدم با برخورد به چند بازيکن جلوي پاي فرشاد احمدزاده افتاد که تحت مراقبت بازيکني قرار نداشت تا با خيالي آسوده ضربه محکم و غيرقابل مهار خود را وارد دروازه الوصل کند.
پرسپوليس 2 الوصل 0: ( دقيقه 40، علي عليپور): مهاجم پرسپوليس پنالتي‌اي که خودش گرفته بود را با اعتماد بنفس بالا نواخت و با فريب يوسف عبدا... آن را به گل دوم تيمش تبديل کرد.
شرح نيمه اول
دقايق ابتدايي بازي سرخپوشان تحت تاثير مسائل رواني حاصل از شکست در بازي قبلي، نتوانستند عليرغم در اختيار داشتن توپ و ميدان خطري روي دروازه الوصل شکل دهند اما رفته رفته با شکل گيري حملات هدفمند خود توانستند از ضعف حريف سود برده و در نهايت نيز گل برتري را روي تيزهوشي فرشاد احمدزاده ثبت کردند.
اين گل که بهترين شرايط را براي خروج سرخپوشان از شرايط روحي فعلي شکل داده بود، در ادامه نيز با تداوم حملات آنها يک ضربه پنالتي ديگر براي شان در پي داشت و اينبار علي عليپور که پيش از اين دو گل در ليگ قهرمانان به نام خود کرده بود مامور نواختن آن شد و با ضربه‌اي نرم ولي دقيق گل دوم تيمش و سوم خود در اين رقابت‌ها را ثبت کرد.
لحظات حساس:
دقايق 5-1: پرسپوليس در اين دقايق صاحب توپ است اما نتوانسته هيچ خطري روي دروازه حريف شکل دهد. الوصلي‌ها هم با بازي فيزيکي خود به دنبال اين هستند تا سرخپوشان را در رسيدن به دروازه‌شان ناکام بگذارند.
دقيقه 7: پرتاب اوت خطرناک حسين ماهيني با عبور از سه بازيکن پرسپوليس در موقعيت مناسب شش قدم با ضربه تمام کننده آنها همراه نشد تا مدافعان الوصل توپ را راهي اوت کنند.
دقيقه 10: اولين حمله الوصلي‌ها براي آنها يک کرنر در پي داشت که ارسال بازيکن اين تيم با مشت بيرانوند راهي اوت شد.
دقيقه 18: ارسال محمد انصاري با ضربه سر مناسبي از عليپور همراه شد اما يوسيف عبدا... با مهار خود مانع از گل شدن اين توپ شد.
دقيقه 20: ضدحمله سريع پرسپوليس با ضربه از پشت محوطه جريمه فرشاد احمدزاده همراه شد که توپ نه چندان قدرتمند اين بازيکن با برخورد به مدافع الوصلي راهي به چارچوب نيافت.
دقيقه 40: فرار علي عليپور پشت محوطه جريمه الوصل با دخالت دروازه بان يک ضربه پنالتي نصيب سرخپوشان کرد.
دقيقه 54: اينبار ارسال ديدني از محمد انصاري با پرش بلند احمدزاده و ضربه اين بازيکن همراه شد که توپ با اختلاف کمي‌راهي اوت شد.
دقيقه 59: ارسال زميني احمدزاده با ضربه ناقص نعمتي به دست مدافع الوصل برخورد کرد که داور عراقي اعتقادي به پنالتي نداشت.
دقيقه 82: ارسال زميني و فوق العاده احمد نوراللي در شش قدم با بدترين ضربه ممکن از سوي منشا همراه شد تا موقعيت گل سوم به راحتي از دست برود و ضربه اين بازيکن فضاي بالاي دروازه را شکافت و راهي اوت شد.
دقيقه 84: توپ‌گيري و در ادامه فرار 50 متري علي عليپور در شرايطي که مدافعان الوصل او را مشايعت مي‌کردند در نهايت با ضربه خوبي همراه نشد تا دروازه بان حريف به سادگي آن را از آن خود کند.
دقيقه 85: يک بار ديگر موقعيت گلزني مناسبي نصيب منشا شد و او با مهار توپ و ضربه به آن همان اتفاق قبلي را رقم زد و توپ از بالاي دروازه با اختلاف راهي اوت شد.
دقيقه 86: فرار بازيکن الوصل و تک به تک شدن با بيرانوند با خطاي گلر سرخپوشان همراه شد و در حالي که الوصلي‌ها اعتقاد به پنالتي داشتند، داور توپ را پشت خط هجده قدم کاشت.
دقيقه 87: ضربه ايستگاهي الوصلي‌ها با کف دست بيرانوند تبديل به کرنر براي حريف شد و اين کرنر بار ديگر با ضربه سر مهاجم حريف با مشت ديگر اين دروازه بان به کرنر دوباره براي زردپوشان اماراتي تبديل شد.
دقيقه 89: ارسال بلند بيرانوند با ضربه سر عليپور موقعيت شوتزني مناسبي نصيب منشا کرد که ضربه سرضرب مهاجم نيجريه‌اي در دو مرحله توسط عبدا... مهار شد.
بازيکن برتر:
علي عليپور با گرفتن يک پنالتي که خودش آن را تبديل به گل کرد، بار ديگر توانست نقش مهمي‌براي برتري تيمش در استاديوم آزادي شکل دهد و با دوندگي‌ها و ايجاد موقعيت روي دروازه الوصلي‌ها مهاجم اول پرسپوليس در اين بازي لقب گرفت.
اتفاق ويژه
آخرين بازي پرسپوليس در استاديوم آزادي در سال 96 با برتري آنها همراه شد تا تماشاگران حاضر در اين استاديوم خاطره خوشي از حضورشان داشته باشند. پرسپوليسي‌ها که با اين برد اکنون در سوداي صدرنشيني در گروه خود پيش از اتمام سال 96 هستند، حمايت جالب هواداران‌ خود را بعد از شکست در دربي را به همراه داشتند تا شرايط بعد از اين بازي براي آنها مساعد باشد.
نکته ديگر اين بازي به حضور و حمايت جالب توجه پيشکسوتان مربوط مي‌شد. پيشکسوتان پرسپوليس اينبار با درک موقعيت و شرايط تيم بعد از شکست حضوري جالب در استاديوم داشتند و نشان دادند به موفقيت و پيروزي تيم بيش از هر چيزي اهميت مي‌دهند. علي اکبر طاهري، محمدعلي ترکاشوند با حضور در طبقه دوم آزادي نيز اتفاق ويژه ديگري رقم زدند و پروين نيز بعد از مدت‌ها در استاديوم حاضر شد.


بلوگرانا در آستانه فتح لاليگا؛
با برتري برابر اتلتيکومادريد با جادوي ليونل مسي، بارسا در آستانه خلقي رکوردي 
حالا بارسلونا 27 بازيست در لاليگا مغلوب نشده و با برتري مقابل اتلتيکومادريد، گام مهمي‌به سمت فتح لاليگا برداشته که اين موهبت را بايد مديون ضربه ايستگاهي ليونل مسي که لحظه سرنوشت ساز در فتح احتمالي لاليگا بود، باشد.
فرم فوق العاده اتلتيکومادريد و نتايج پرفراز و نشيب بارسلونا در سال 2018 باعث شد هيجان در اين ديدار به اوج رسيده و کاهش اختلاف خيلي دور از ذهن نباشد، اما باز هم ليونل مسي تفاوت‌ها را رقم زده و بارسلونا را در آستانه فتح يک لاليگاي ديگر قرار داد.
با گلزني در سومين بازي متوالي از روي ضربات آزاد، ليونل مسي تمام برنامه‌هاي دفاعي سيمئونه را بهم ريخت. به نظر مي‌رسد هيچ راهي براي متوقف کردن ستاره 30 ساله و البته بارسلوناي والورده در لاليگا وجود ندارد.
ضربه ايستگاهي لئو مسي يکي از جنبه‌هاي ديدني فوتبال بود. ضربه برنده 5 توپ طلا بالاتر از ديوار دفاعي به گوشه دروازه اوبلاک رفت و سنگربان اتلتيکو قادر به انجام هيچ کاري نبود. به نظر مي‌رسد اين منطقه، نقطه مورد علاقه ستاره آرژانتيني بلوگرانا براي نواختن ضربات ايستگاهي باشد و حالا او ضربات خود را به شکلي غيرقابل پيش بيني روانه دروازه رقبا مي‌کند.
برابر خيرونا، مسي با تيزهوشي ضربه خود از زير ديوار دفاعي وارد دروازه کرد؛ مقابل لاس پالماس شوت مسي به گوشه‌ترين نقطه دروازه رفت و برابر اتلتيکومادريد، اين اتفاق مقابل اوبلاک تکرار شد.
گل شماره 600 ليونل مسي يکي از زيباترين و البته مهم‌ترين گل‌هاي او بود. اتلتيکومادريد با اختلاف 5 امتياز مهياي اين مسابقه شد و پيروزي برابر بارسلونا در نوکمپ آنها را واقعا به فتح لاليگا در ادامه راه اميدوار مي‌ساخت.
اما از همان ابتدا بلوگرانا با قرار داشتن لئو مسي در اوج و ارتباط موثر کوتينيو در خط مياني، مالکيت را در دست گرفته و خطرناک ظاهر شد، اما به هر حال هنوز هم بارسلونا براي کسب پيروزي، به هنرنمايي‌هاي فوق ستاره آرژانتيني خود در ميدان نياز دارد.
اگرچه شايد سيمئونه گمان مي‌کرد با هجوم در دقايق پاياني امکان زدن گل تساوي وجود دارد و اين اتفاق نيز توسط گاميرو رخ داد، اما با قرار داشتن ديگو کاستا در آفسايد روياي آنها نقش بر آب شد.
شايد در ابتدا اين ديدار را فينال لاليگا مي‌دانستند، اما تيم ستخکوش والورده پيروز نبرد شد و حالا آنها در 27 بازي خود در لاليگا صاحب 21 پيروزي و 6 تساوي شده اند.
با توجه به برتري 8 امتيازي مقابل بارسلونا و علم به اين موضوع که تنها 11 هفته تا پايان لاليگا باقي مانده، بارسا از شانس زيادي براي فتح اين رقابت‌ها برخوردار است و پيروزي ديروز مقابل تيم سيمئونه، گام بلندي در اين مسير بود؛ به نظر مي‌رسيد چنين احساسي نيز بين هواداران حاضر در نوکمپ بعد از سوت پايان بازي وجود داشت.
اگرچه به نظر مي‌رسد بارسلونا بايد خود را قهرمان دانسته و در ديدارهاي باقيمانده با آرامش بيشتري به ميدان برود، اما به هر حال احتمال زيادي دارد تا تيم والورده با ثبت رکوردي تاريخي، فصل جاري و تمام طول 38 هفته را بدون حتي يک شکست به پايان رسانده و تاريخ سازي کند؛ اين اتقاق مي‌تواند هدف اصلي آبي اناري‌ها در ادامه راه لقب گيرد.
تيم والورده هنوز بايد به خانه مالاگا، سويا، سلتا، دپورتيوو لاکرونيا و لوانته در لاليگا سفر کرده و در خانه برابر بيلبائو، لگانس، والنسيا، ويارئال، رئال مادريد و رئال سوسيداد به ميدان برود.
اگرچه برخي از بازي‌هاي برنامه مذکور دشوار است؛ اما بارسا تا همين جا نيز بر بسياري از سختي‌هاي فصل خود غلبه کرده و با دريافت تنها 13 گل در فصل جاري و قرار گرفتن مسي با اقتدار در صدر جدول گلزنان لاليگا شرايط فوق العاده‌اي دارد.
به نظر مي‌رسد حالا ديگر هدف بارسلونا رسيدن به رکورد آرسنال تحت هدايت ونگر در سال 2004-2003 و به پايان رساندن فصل بدون حتي يک شکست باشد. اتمام فصل بدون شکست؟ بارسا و مسي به دنبال رقم زدن رکورد شگفت انگيز ديگري هستند.


ماموريت مهم استقلال براي تمديد قرارداد با مربي آلماني
سرمربي استقلال در نشست خبري پيش از بازي با العين حرف‌هايي به زبان آورد که يک بار ديگر نگراني‌هايي را در مورد آينده او به وجود آورد.
يک روز بعد از پيروزي استقلال در دربي تهران بود که پندار توفيقي معاون ورزشي باشگاه در گفت و گو با ورزش سه اعلام کرد که قرارداد شفر دوساله است و اين قرارداد براي سال دوم هم به صورت اتوماتيک اجرا مي‌شود. او همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت که شفر نمي‌تواند شرطي براي سال دوم داشته باشد چراکه اين قرارداد از ابتدا به صورت يک ساله و نيمه تنظيم شده است.
اما شفر ترجيح داد صحبت‌هايش در نشست خبري قبل از بازي با العين را در مورد قراردادش آغاز کند: خيلي صحبت‌ها در رسانه‌هاي ايران ديدم که قرارداد من در پايان فصل به صورت خودکار تمديد مي‌شود اما اينگونه نيست و اين اتفاق رخ نداده است.
شفر از زمان حضورش در استقلال محبوبيت زيادي در بين هواداران اين تيم کسب کرده است و همين مساله باعث شده که تمديد قرارداد او به مطالبه عمومي‌هواداران اين تيم تبديل شود. استقلالي‌ها اعتقاد دارند با شفر مي‌توانند دوباره به مهمترين تيم فوتبال ايران تبديل شوند اما برخلاف صحبت‌هاي مديران باشگاه استقلال شفر مدعي است ادامه همکاري براي فصل بعد منوط به توافق با مديران استقلال است تا حالا حضور او در جمع آبي‌ها در‌هاله‌اي از ابهام قرار بگيرد.
اما در اين بين شفر مدعي شده است که پيشنهاد رسمي‌از الهلال دريافت کرده است و اين موضوع هم شرايط ادامه همکاري او را براي فصل بعد بسيار پيچيده تر از قبل کرده است.
با وجود اين شرايط ماندن وينفرد شفر در استقلال مطالبه عمومي‌هواداران اين تيم است و مديران اين باشگاه بايد هرطور که شده شرايط براي ادامه حضور او فراهم کنند.