طلا بدهيد وام بگيريد!
در مقابل دريافت طلاي مشتريان، طلافروشي‌ها وام‌هاي بدون سقف با سود ماهانه 30 تا 60درصدي پرداخت مي‌کنند. اما اين موضوعي است که عضو اتحاديه کشوري طلا و جواهر آن را رد مي‌کند. 
به گزارش ايسنا پيامک‌هاي تبليغاتيي‌ که شماره تماس و آدرس طلافروشي‌هايي را اعلام مي‌کنند که متقاضيان دريافت‌هاي وام‌هاي فوري و بدون ضامن مي‌توانند صرف کوتاه‌ترين زمان ممکن در قبال امانت‌گذاشتن طلاي خود وام بگيرند و ماهانه با درصدي سود، وام خود را تسويه کنند. سود تسهيلات بالاست، بين 30 تا 60درصد و قابل مقايسه با سود 10درصدي بانک کارگشايي بانک ملي نيست. اما در مقابل، وامي‌که مي‌پردازند بدون سقف است. به‌عبارت ديگر سقف وام را ميزان طلاي مشتري تعيين مي‌کند؛ برخلاف بانک کارگشايي که تنها تا سقف دوميليون‌تومان وام پرداخت مي‌کند.
تماس اول با طلافروشيي است در آرياشهر، پاساژ شبنم. فروشنده با حوصله بسيار توضيح مي‌دهد که در ازاي هر گرم طلاي 18 عيار 75هزارتومان وام مي‌دهد و مشتري مي‌تواند به هر ميزان که مي‌خواهد وام دريافت کند و از يک‌ماه تا يک‌سال هم زمان براي پرداخت اقساط دارد. جزييات بيشتري مي‌خواهم. توضيح مي‌دهد براي پرداخت يک وام 10ميليون‌توماني حدود 130گرم طلا بايد به امانت بگذارم و اگر قرار باشد 10ماهه وام را تسويه کنم بايد ماهانه يک‌ميليون‌و300هزارتومان قسط وام را بدهم؛ ماهي يک‌ميليون‌تومان براي تسويه اصل وام و ماهي 300هزارتومان براي پرداخت سود وام. مي‌پرسم سود وام طلا چقدر است؟ توضيح مي‌دهد تنها سه‌درصد سود مي‌گيرند!حتي فرصت دارم که مبلغ ماهانه پرداختي را کمتر کنم و وام را يک‌ساله تسويه کنم. چون در هر صورت در قبال 10ميليون‌تومان وامي‌که مي‌خواهم بگيرم 13ميليون بايد پس دهم! پس مي‌توانم يک‌ماهه اين کار را انجام دهم يا يک‌ساله. اما اگر تاخيري در پرداخت اقساط پيش بيايد بايد براي هر قسط معوق‌شده معادل سه‌درصد ديگر سود بپردازم.
اما عضو اتحاديه کشوري طلا و جواهر پرداخت وام توسط واحدهاي داراي مجوز طلافروشي را رد مي‌کند و مي‌گويد: چنين واحدهايي طلافروشي نيستند فقط با نام طلافروشي فعاليت مي‌کنند. محمد کشتي‌آراي تاکيد مي‌کند: اگر براي عقد قرارداد به اين دفاتر مراجعه کنيد ‌مي‌بينيد که نه مجوز طلافروشي دارند و نه مغازه طلافروشي. اين قراردادها در دفاتر اداري منعقد ‌مي‌شود که اغلب اجاره‌اي هم هستند و ممکن است مشتري در مراجعات بعدي با واحد تخليه‌شده مواجه شود.اين در حالي است که آدرس‌هايي که پرداخت‌کنندگان وام مي‌دهند همه متعلق به مغازه‌هاي طلافروشي است و تاکيد دارند قرارداد وام در محل طلافروشي منعقد مي‌شود. از طرف ديگر کشتي‌آراي تاکيد دارد که هيچ‌کدام اين واحدها مجوز طلافروشي ندارند و بارها پيش از اين هم اعلام کرده ‌است که با واحدهاي طلافروشي بدون مجوز برخورد خواهد کرد. اين در حالي است که صاحبان آگهي وام طلا يا اعلام مي‌کنند که مجوز طلافروشي دارند که اين اظهارات کشتي‌آراي را رد مي‌کند يا اعلام مي‌دارند که مجوز فعاليت ندارند که در اين حالت هم اين سوال مطرح است که چرا اتحاديه کشوري طلا و جواهر با اين واحدهاي متخلف برخورد نمي‌کند؟عضو اتحاديه کشوري طلا و جواهر در پاسخ اين سوال مي‌گويد که اين واحدها طلافروشي نيستند پس برخورد با آنان در حوزه وظايف ما نيست. اين افراد تنها تحت عنوان طلافروش فعاليت مي‌کنند اما طلافروش نيستند و ما نمي‌توانيم با آنها برخورد کنيم. اما اگر واحد طلافروشي اقدام به پرداخت وام يا فروش قسطي طلا يا فروش طلاي دست‌دوم کند ما حتما برخورد خواهيم کرد.

«تجارت» ازمراجعه هموطنان به یک بانک برای دریافت وام گزارش می دهد
تجارت- محمدخادمی: وام گرفتن ازسیستم بانکی کشوراین روزها کاربسیاردشواری است، به طوری که باید از خان های بسیاری عبور کرد تا بتوان وام آن هم با سود بالا دریافت کرد، در این میان عده ای از هموطنان برای اینکه ازشرمراحل دشوارذبانک ها خلاص شوند ودرزمان کوتاه تری به وام شان برسند، به سراغ بانکی معروف به نام کارگشایی می روند،این بانک به جای دریافت ضامن اقدام به دریافت طلا ازوام گیرنده می کند، یعنی اینکه طلا درنزد بانک به امانت گذاشته می شود وبانک پولی را دراختیار فرد قرارمی دهد و بعد ازیک سال درصورت تحویل وام بانک نیزبدون کم و کسری همان طلا را دراختیار مشتری قرارمی دهد.تاریخچه این بانک بر می گردد به  سال 1305زمانی که قانون تأسیس آن ازتصویب شورای ملی وقت گذشت و تحت عنوان مؤسسه رهنی دولتی آغاز شد؛ سرمایۀ اولیه این بانک ازمحل وجوه صندوق بازنشستگی مستخدمین دولت بود و زیرنظر وزارت مالیه(دارائی)وقت انجام وظیفه می کرد. تغییرنام به بانک کارگشائی درسال1318 با تأسیس بانک رهنی ایران(بانک مسکن فعلی)به علت تشابه اسمی صورت گرفت و این روزها بانک کارگشایی به عنوان زیر مجموعه بانک ملی فعالیت دارد و دارای یک شعبه مرکزی و دوشعبۀ امیرکبیر و امیریه درتهران و بیش از 40 شعبۀ در مراکز استان های دیگر خدمات رسانی می کند.خبرنگار«تجارت» گزارش میدانی از مراجعه کنندگان شعبه بانک کارگشایی درپایتخت تهیه کرده که روزانه هریک از شعب میزبان تقریبا هزار نفر از هموطنان مان هستند، که درادامه می خوانید:
ارزش طلا را کم حساب می کنند
تا چشم کار می کند در شعبه میدان محمدیه مراجعه کننده وجود دارد، عده ای روی صندلی های فلزی این شعبه نشسته اند تا باجه تسهیلات نوبت شان را اعلام کند، آن طور که پیداست بیشتر مراجعه کنندگان را بانوان تشکیل می دهند، برای اینکه از نحوه دریافت وام این بانک آشنا شویم،« مریم» یکی از مراجعه کنندگان به ما می گوید:« این کار که طلا را به جای ضامن در نظر می گیرند و اقدام به پرداخت وام می کنند کار پسندیده ای است، اما مشکلاتی نیز وجود دارد.»او ادامه می دهد:« متاسفانه مسئولان بانک ارزش طلا را بسیار پایین تر از ارزش واقعی آن حساب می کنند، یعنی کارشناسان ارزشیابی قطعه طلایی که ارزش آن در بازار آزاد 5میلیون است را 500 هزار تومان کمتر محاسبه می کنند، دوم اینکه این بانک 20 درصد طلا را به عنوان وام پرداخت می کند، به این شکل که اگر فردی 10 میلیون تومان ارزش طلایش باشد، 2 میلیون تومان وام پرداخت می کند، در مجموع چند برابر مبلغ وام را باید طلا نزد بانک قرار داد، درصورتی که کاش مسئولان بانک 70تا80 درصد از ارزش طلا را وام می دادند.»«مریم» زن سرپرست خانوار است و در محله 13 آبان منطقه20 زندگی می کند، می گوید:« بیشتری افرادی که به این بانک مراجعه می کنند، گزینه آخر را برای دریافت وام پیش پای خود داشته اند، به طوری که اگر این افراد ضامن داشتند برای دریافت وام به بانک های دیگر مراجعه می کردند و حاضر نمی شدند طلایشان را که سال ها برای خرید آن زحمت کشیده اند یا به عنوان هدیه، یادگاری و حتی انگشتر بهترین زمان زندگی شان را که از همسرشان دریافت کرده اند را نزد بانک بگذارند.» او از دیگر گله مندی خود را سقف مشخص وام عنوان می کند، می گوید:« این بانک از 2تا 10 میلیون تومان وام به هر متقاضی پرداخت می کند، این درحالی است که برخی از افراد بیش از این مبلغ وام می خواهند.» 
از ناچاری به این بانک آمده ایم
«رحمان» یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این شعبه است که همراه همسرش مقداری طلا با خود آورده اند تا نزد بانک به امانت بسپارند، آنها مدام به آرامی با یکدیگر صحبت می کنند و از چهره شان پیداست بیش از 50 سال سن دارند.   از «رحمان»می پرسم هدف تان از وام گرفتن چیست؟ می گوید:« دختر دم بخت دارم و باید هر چه زود تر هزینه جهیزه اش را جور کنم، البته زمینی در منطقه قرچک وارمین دارم، اما به دلیل اینکه بازار ملک راکد است مشتری برای زمینم پیدا نشد، به همین خاطر مجبور شده ایم تا بخشی از طلا های همسرم را که از 20 سال پیش برایش تهیه کرده ام  را نزد بانک قرار دهم تا وام را هزینه جهزیه کنم و بعد از اینکه زمینم را فروختم پول بانک را پرداخت کنم.»
از او می پرسم که چه میزان سود بانک بابت وام طلب می کند، می گوید:« گویا 18درصد یعنی 10 میلیون تومان که پرداخت می کنند باید یک سال بعد در چنین تاریخ (سر رسید) 10 میلیون تومان اصل وام و حدود دومیلیون تومان بابت کارمزد و سودبانک پرداخت کنیم، البته بانک قانونی دارد که کسانی که در زمان سر رسید توان بازپرداخت را ندارند می تواند سود و کارمزد را پرداخت کنند و مجددا وام شان را تمدید کنند.»این شهروند ادامه می دهد:« برای به دست آوردن این نوع وام دو ماه در نوبت بوده ام، اما افرادی که وام کمتری می خواهند در همان روز تکمیل پرونده شان وام شان پر داخت می شود.»وی نگاهی به اطرافش می اندازد، می گوید:« همه این افرادی که به این بانک مراجعه کرده اند از ناچاری آمده اند، چرا که طلا را خانم ها برای زیور آلات استفاده می کنند و کسی تمایل ندارد در مدت زمان یک سال طلایش دور از دسترسش قرار بگیرد.»
سکه را طلا نمی دانند
در این میان یکی از مراجعه کنندگان مرحله آخر دریافت وامش را سپری می کند، در این باره به خبرنگار ما می گوید:« خوبی این بانک این است که یک روز وام را پرداخت می کند و نیازی نیست مدت زمان زیادی را متقاضی منتظر دریافت وام باشد، اما مشکلی که وجود دارد این است که بانک سکه طلا را به عنوان ضمانت قبول نمی کند.»او که خود را «فاطمه » معرفی می کند علت دریافت وام را  بدهی همسرش عنوان می کند، می گوید:« حتی حلقه ازدواج مان را برای دریافت وام گرو گذاشته ایم، اما متاسفانه متقاضی باید برای وام 2 میلیون تومانی بین 150 تا200گرم طلا یا به‌عبارت دقیق‌تر بیش از 10 میلیون تومان طلا به‌قیمت روز نزد این بانک برای مدت حداکثر یک سال به امانت بگذارد، در صورتی که فرد متقاضی می تواند بخش اندکی از طلای خود را بفروشد و دیگر به این وام احتیاج نداشته باشد.»او درپاسخ به سوال خبرنگار«تجارت» درباره اینکه پس چرا اقدام به تهیه وام با طلا انجام داده اید؟ پاسخ می دهد:« بخشی از طلاها یادگاری است و نمی توانیم بفروشیم و بخشی دیگری از این طلاها متعلق به مادرم است که نیازی ندارد و بهتر است که نزد بانک باشد تا در محیط امن نگهداری شود.»او البته نگران این است که اگر نتواند وام را در سر رسید آن پرداخت کند، چه برسر طلاهای مادرش خواهد آمد، که در این باره تابلو اعلانات این شعبه قوانین بانک کارگشایی را نوشته است و این موضوع را  در قالب قوانین مطرح می کند، طبق قانون باید بعد از یک سال مبلغ وام به‌همراه سود و حق‌الحفاظه پرداخت شود. ولی اگر زمان سررسید فرا برسد و تسهیلات گیرنده به بانک مراجعه نکند قانوناً باید یک سال پس از سررسید طلا به حراج گذاشته شود.
خدمات  بسیارضعیف است
بیشتر مراجعه کنندگان به بانک کارگشایی از میزان وامی که پرداخت می کند بسیار گله مند هستند به طوری که یکی دیگر از مراجعه کنندگان در این باره می گوید:« متاسفانه بانک بیشتر از  2 میلیون تومان  وام پرداخت نمی کند، مگر اینکه با سود 18 درصد بخواهیم.»او ادامه می دهد:« دو میلیون تومان وام دریافت کرده ام، جالب اینجاست که بعد از اینکه مراحل ارزیابی به اتمام رسید و هنوز از شعبه خارج نشده ایم پول وام را به حساب مان واریز کردند و سرعت خدمت رسانی بسیار بالاست، اما مشکل اساسی که وجود دارد این است که مبلغ پرداختی وام در این بانک باتوجه به ارزش ضمانت ها بسیار کم است.»یکی دیگر از شهروندان تهرانی در باره مشکلات این بانک می گوید:« در تهران با جمعیت 8 میلیون نفری و چند میلیون نفر ساکن اطراف تهران تنها 3 شعبه در استان تهران وجود دارد که جوابگوی این حجم جمعیت نیست.»یکی از مشتریان که 500 هزار تومان در خواست وام کرده است، روبه خبرنگار «تجارت» می کند، می گوید:« ارزش طلایم 4میلیون تومان است، اما به دلیل اینکه طلا را نمی خواهم بفروشم و شب عیدی نیازمند پول هستم تصمیم گرفتم که این طلا را در اختیار بانک قرار دهم تا پول در این ایام داشته باشم، خیلی اصرار کردم که 200 هزار تومان بیشتر پرداخت کنند که با این درخواست موافقت نکردند؛ البته در چندسال اخیر وام از این بانک گرفته ام و تا به حال بیش از ارزیابی اقدام به پرداخت وام نکرده اند.»
در همه جای دنیا بانک کارگشایی وجود دارد
برای اینکه این موضوع را بیشتر بررسی کنیم، به سراغ «لیلا شیخ پور» کارشناس مالی رفته ایم، او معتقد است: در همه جای دنیا بانک کارگشایی وجود دارد، بانک ها البته دو سر برد را در معاملات دارند، نخست اینکه در قبال وام که پرداخت می کنند سود از مشتریان دریافت می کنند، دوم اینکه چند برابر وام را طلا دریافت می کنند و به عبارتی ضامن وام گیرنده برای بانک همیشه پول محسوب می شود و در آخر اینکه طلاهای مردم به عنوان یک پشتیبان مالی برای بانک محسوب می شود؛ البته در خارج از کشور به خصوص در آمریکا و انگلستان در زمان بازپرداخت بسیار سختگیرانه هستند و در صورت پرداخت نشدن بازپرداخت در زمان سر رسید طلا به حراج گذاشته می شود، اما در کشور ما کمی با تاخیر این اقدام صورت می گیرد.» وی درپاسخ به سوال خبرنگار«تجارت» درباره اینکه نحوه محاسبه برای پرداخت وام به چه شکل است؟ پاسخ می دهد:«به ازای هر گرم طلای 18 عیار که به بانک بسپارید می‌توانید 10تا12 هزار تومان وام بگیرید. بنابراین برای گرفتن 2 میلیون تومان باید بین 180 تا 200 گرم طلا وثیقه بگذارید.مدت‌زمان بازپرداخت وام یک سال است که البته تا یک سال دیگر هم قابل تمدید است. این وام به‌صورت قسطی نیست. بلکه کل مبلغ را باید در پایان دوره بپردازید و لازم نیست ماه ‌به ‌ماه قسط بدهید؛ سود بانک نیز باید در پایان سر رسید پرداخت شود.»او ادامه می دهد:« سود این وام 11درصد است، درصورتی‌که در پرداخت وام تأخیر داشته باشید به ازای هر ماه یک درصد به‌عنوان خسارت تأخیر تأدیه نیز به مجموع پرداختی شما اضافه خواهد شد.»


نشست کميسيون اصل نود با شرکتهاي بيمه و مسئولان وزارت بهداشت
نشست کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي‌با حضور مسئولان وزارت بهداشت و شرکتهاي بيمه در مجلس شوراي اسلامي‌برگزار شد.
محسن پورکياني مديرعامل بيمه ايران در اين نشست با بيان اينکه از بودجه دولت استفاده نمي‌کنيم و نزديک به 800 ميليارد تومان تنها براي بيمه توسعه پرداخت کرديم؛گفت: بيمه ايران در برابر 2 هزار ميليارد تومان طلبي که از برخي دستگاههاي دولتي دارد و بابت آن حق بيمه‌اي اخذ نکرده، 1500 ميليارد تومان نيز پرداخت کرده و خسارت ساير اقشار را نيز در رشته درمان پرداخت کرده ايم.
مديرعامل بيمه ايران درباره اقدامات بيمه ايران درقبال وزارت بهداشت گفت: در نامه‌اي به وزير بهداشت اعلام آمادگي کرديم مطالبات وزارت بهداشت بصورت اوراق پرداخت شود که وزير نيز پذيرفت و سپس 500 ميليارد تومان اوراق فرستاديم که ذيحساب وزارت بهداشت در نامه‌اي اعلام کرد که اوراق را قبول نمي‌کنيم.
رييس هيات مديره بيمه ايران افزود: پس از آن جلسه‌اي با حضور وزير محترم بهداشت برگزار و مطالبات بيمه ايران از دستگاههاي مختلف را به ايشان اعلام کرديم که مقرر شد ازآن تاريخ به بعد 10 درصد را پرداخت کنيم؛ از آن تاريخ 10 درصد را به طور کامل پرداخت کرديم بطوريکه حدود 35 روز از برگزاري جلسه مي‌گذرد و 60 ميليارد تومان پرداخت و اسناد را نيز به وزارت بهداشت ارسال کرديم.
آقاي پورکياني با بيان اينکه معاون اول محترم رييس جمهور و سازمان برنامه و بودجه نسبت به مشکلات بيمه ايران واقف است؛ تصريح کرد بيمه ايران تمامي‌خسارت‌هاي خود را در ساير رشته‌ها پرداخت کرده است.
در اين نشست ساير مديران شرکتهاي بيمه‌اي نيز از پرداخت مطالبات وزارت بهداشت گزارش دادند.
فرهاد تجري ، نايب رييس اول کميسيون اصل 90 مجلس نيز از حمايت‌هاي سازمان بيمه‌اي به ويژه بيمه ايران از مردم زلزله زده سپاسگزاري کرد و ادامه داد: با هماهنگي دستگاه‌ها کار بزرگي انجام شد و از زحمات مسئولان تشکر مي‌کنم.
نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب درمجلس شوراي اسلامي، افزود: مقرر شد از محل يکي از شرکتهاي بيمه خصوصي رقمي‌به مردم زلزله زده کمک شود اما هنوز محقق نشده است.
امير حسنخاني نايب رييس دوم کميسيون اصل 90 مجلس هم درباره اين نشست گفت درخواست مي‌کنيم شرکتهاي بيمه رقمي‌را تعيين و تا پايان سال به وزارت بهداشت پرداخت کنند تا در سال 97 در جلسه‌اي با حضور خودروسازان، بيمه‌ها و بنياد شهيد به تفاهمي‌برسيم که طلب شرکتهاي بيمه انباشته نشود.
وي اظهار داشت: بيمه ايران هزينه درمان جانبازان و ايثارگران را پرداخت کرده درحاليکه بنياد شهيد و امور ايثارگران هنوز حق بيمه جانبازان را پرداخت نکرده و بيمه ايران با مشکل مواجه شده است.
بگفته حسنخاني ، بيمه ايران اعلام کرد تا حد توان مطالبات وزارت بهداشت را تا پايان سال جاري پرداخت مي‌کند. همچنين در اين جلسه مقرر شد تا وزارت بهداشت ميزان هزينه کرد براي مصدومين تصادفات را که تا پيش‌ازاين به‌صورت کلي به بيمه‌ها گزارش مي‌شد، در اختيار شرکت‌هاي بيمه قرار دهد.
وي در پايان گفت: در اين جلسه مقرر شد بحث مطالبات بيمه ايران از بنياد شهيد نيز موردبررسي و پيگيري قرار گيرد.

مراسم تقدير از بيمه گذاران و نمايندگان برتر بيمه پارسيان برگزار شد
در مراسمي‌از بيمه گذاران و نمايندگان برتر بيمه پارسيان در سال 96 قدراني شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌در مراسمي‌که روز 13 اسفند ماه با حضور آقايان عليپور دبيرکل سنديکاي بيمه گران ، ميرزايي عضو هيات عامل و معاون نظارت بيمه مرکزي ، اعضاي هيأت مديره ، اعضاي انجمن صنفي نمايندگان بيمه پارسيان و معاونان و مديران اين شرکت برگزار شد از بيمه گذاران و نمايندگان برتر در سال 96 قدرداني به عمل آمد.
در اين مراسم‌هادي اويارحسين عضو هيأت مديره و مديرعامل با اشاره به برگزاري چنين مراسمي‌در پايان هر سال آن را نمادي از قدرداني بيمه پارسيان از کل مشتريان خود و همچنين شبکه فروش گسترده اين شرکت دانست و ابراز اميدواري کرد با تلاش بيشتر تمامي‌دست اندرکاران در سال جديد بيمه پارسيان بتواند به تمام اهداف خود دست يابد و در صنعت بيمه کشور همچنان بدرخشد .

مديرعامل بيمه نوين از رشد ۲۸.۵ درصدي اين شرکت در سال ۹۶ خبر داد
مديرعامل بيمه نوين: رشد ۲۸.۵ درصدي بيمه نوين در سال ۱۳۹۶ حاصل تصميم سازي در مديريت تغيير، پذيرش و انطباق تمام اعضاي شرکت است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، حسين کريم خان زند؛ مديرعامل بيمه نوين در ديدار پايان سال با نمايندگان شرکت که به همت انجمن صنفي نمايندگان نمايندگان استان تهران برگزار شده بود با اشاره به رشد ۲۸.۵ درصدي شرکت در سال ۹۶ بدون احتساب رشته شخص ثالث گفت: اين ميزان رشد حاصل تلاش تک تک اعضا در بيمه نوين براي تغيير فرهنگ سازمان است. ما در کنار تغييراتي که در سال ۱۳۹۵ براي بخش‌هاي عملياتي و فرآيندهاي رسمي‌و ساير پيشرفت‌ها در نظر گرفته بوديم به دنبال شيوه‌هاي تغيير و تحول در بينش و نگرش کارکنان بوديم.
وي ادامه داد: با توجه به فرآيند طولاني تغيير در فرهنگ سازماني، گام‌هايي را براي اين تغييرات در نظر گرفتيم که خوشبختانه در سال ۹۶ نتايج قابل قبولي در اولويت‌هاي عملکردي تعيين‌شده به دست آورديم و همچنان استمرار در پيگيري دستاوردها و بازنگري در شرايط و همسوسازي اعضا در دستور کار است.
مديرعامل بيمه نوين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به نقش شبکه فروش به عنوان بخش بزرگي از فرآيند تغيير فرهنگ سازماني اشاره و تصريح کرد: بخشي از فرآيند تغيير در فرهنگ، مربوط به افراد و تعاملات، دانش و ايده‌هاي آنهاست. ارتقاي دانش و مهارت شبکه فروش ارتباط مستقيمي‌با تحقق اهداف آنها و شرکت بيمه دارد چراکه بزرگ‌ترين دارايي نمايندگان دانش و اطلاعات آنهاست. در واقع نمايندگان هنگام فروش و تعامل با بيمه گذار دانش بيمه‌اي خود را عرضه مي‌کند.
وي ادامه داد: مطالعه و به روز رساني دانش در کنار دوره‌هاي آموزشي شرکت بايد اولويت حرفه‌اي نمايندگان باشد. به همين منظور يکي از برنامه‌هاي تقويت کننده ما در شرکت بيمه نوين براي سال آينده تعريف و ايجاد نماينده کل با حدود اختيار و مجوز صدور در تمام رشته‌ها و امکان شبکه سازي و تقويت شبکه فروش است.
همچنين مديرعامل بيمه نوين با تأکيد بر اينکه ملاک مشتريان در خريد نياز آنهاست نه اولويت‌هاي ما خاطرنشان کرد: توسعه براي شرکت بيمه، نوآوري در محصول و خدمت به صورت توأمان است. مشتري امروز بهترين خدمت را در کمترين زمان مي‌خواهد. نتيجه نيازسنجي و نظرسنجي از بيمه گذاران شرکت در سال ۹۶ محصول اتوپلاس بود که نيازهاي متنوع و مغفول مشتريان را پيش بيني کرده است. اين رويکرد توسعه‌اي در سال جديد ادامه دارد و سه خدمت جديد ديگر به محصول اتوپلاس اضافه مي‌شود.

دهمين شعبه بيمه حکمت صبا در اصفهان افتتاح شد
شعبه اصفهان بيمه حکمت صبا با حضور مديرعامل ، اعضاء هيئت مديره و مديران بيمه حکمت و مسئولين لشکري استان افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت ، دهمين شعبه بيمه حکمت صبا با حضور مديرعامل ، اعضاء هيئت مديره و مديران بيمه حکمت و مسئولين لشکري استان در سالن اجتماعات کوثر ارتش جمهوري اسلامي‌ايران برگزار شد.
بر اساس اين گزارش ، دکتر غلامحسين چايچي مديرعامل بيمه حکمت صبا با اشاره به قدمت تاريخي شهر اصفهان گفت : اصفهان به واسطه مراکز مهم باستاني دومين شهر گردش پذير ايران مي‌باشد.
وي افزود: نياز به آرامش و امنيت خاطر از تمايلات انسان مي‌باشد و خطر همواره در کمين بشر بوده است که براي مقابله با خطرات انسان بيمه را اختراع نمود.
ايشان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود افزود : يکي از برنامه‌هاي شرکت بيمه حکمت صبا فروش بيمه عمر به آحاد مردم جامعه بالاخص خانواده‌هاي محترم ارتش جمهوري اسلامي‌ايران مي‌باشد که فرزندان اين خانواده‌هاي عزيز مي‌توانند در بحث فروش بيمه عمر فعال باشند.
در پايان اين مراسم ، مجتبي دهقاني رئيس شعبه مرکزي اصفهان بيمه حکمت ضمن قدرداني از مديرعامل ، معاونين و مديران شرکت ، گزارشي از اقدامات صورت گرفته در استان را ارائه نمود.

بيمه‌هاي حوادث از ضروريات يک زندگي امروزي است
مدير بيمه‌هاي عمر و حوادث بيمه ملت گفت: بيمه‌هاي حوادث از ضروريات يک زندگي امروزي است.
با توسعه و گسترش صنعت در کشور و کاربرد ماشين‌آلات پيچيده و ناآشنا، آمار حوادث ناشي از کار در کارگاه‌ها و مؤسسات صنعتي و کارخانجات، فزوني يافته است. همچنين استفاده روزافزون از وسايل نقليه باعث افزايش حوادث ناشي از سوانح رانندگي شده است. 
در سال‌هاي اخير نيز به دليل کاهش درآمد نسبي خانوارهاي ايراني به علت تورم به خصوص در بخش هزينه‌هاي درمان، داشتن پوشش بيمه‌اي ارزان و مناسب، ضروري به نظر مي‌رسد. به همين منظور با مدير بيمه‌هاي عمر و حوادث بيمه ملت به گفت‌وگو نشستيم که در پي مي‌خوانيد:
روح‌اله شاهزاده احمدي در خصوص بيمه‌هاي حوادث گفت: حق بيمه مناسب و پوشش‌هاي بيمه‌اي مورد نياز در بيمه‌هاي حوادث باعث گسترش اين رشته بيمه‌اي در بين شرکت‌ها، گروه‌هاي کارگري، اصناف و طبقات کم درآمد جامعه شده است. 
وي با برشمردن انواع بيمه‌هاي حوادث به صورت انفرادي، خانوادگي و گروهي (تحصيلي و شرکتي) بيان کرد: اين امر به منظور ارائه تأمين مورد نياز بيمه‌گزار در زمان فوت ناشي از حادثه، نقص عضو (کلي و جزئي)، از کار افتادگي دائم و موقت و هزينه‌هاي پزشکي است.
شاهزاده‌احمدي بيمه حوادث انفرادي را رايج‌ترين نوع بيمه حادثه اعلام کرد و افزود: اين بيمه‌نامه با توجه به نرخ مناسبي که دارد، مي‌تواند مورد استفاده تمامي‌افراد، با هر سطح درآمدي قرار گيرد و بر اساس آن، در تمامي‌ساعات شبانه‌روز و بدون محدوديت مکاني تحت پوشش بيمه‌گر است. وي محدوده سني اين بيمه‌نامه را از بدو تولد تا حداکثر 80 سالگي ذکر کرد.
وي با تأکيد بر لزوم حمايت از همه افراد خانواده در برابر حوادث اظهار کرد: بيمه‌نامه حوادث خانواده، شغل بيمه‌شدگان را ملاک قرار نمي‌دهد و با اعلام حق بيمه کلي و مناسب، پوشش‌هاي بيمه حادثه را به تمام اعضاي خانواده ارائه مي‌دهد. 
مدير بيمه‌هاي عمر و حوادث بيمه‌ملت با اشاره به بيمه حوادث گروهي گفت: تمامي‌كاركنان شاغل بيمه‌گزار مشروط بر اين‌كه مشخصات آنان در شروع قرارداد و يا در طول مدت اعتبار آن، معرفي و تأييد شده باشد؛ مي‌توانند مشمول بيمه حوادث گروهي يا شرکتي شوند. وي حداكثر سن بيمه‌شده براي پوشش بيمه‌هاي حوادث گروهي را 75 سال تمام ذکر کرد.
بيمه حوادث تحصيلي را يکي ديگر از خدمات ارائه شده توسط بيمه ملت اعلام کرد و گفت: اين بيمه‌نامه مختص مؤسسات آموزشي مانند مدارس، دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها، مهدکودک‌ها و ساير مراکز آموزشي است. 

تفويض اختيار به نمايندگان بيمه‌‌کوثر 
شرکت بيمه‌‌کوثر به‌‌منظور رشد فروش بيمه‌‌هاي زندگي و افزايش نفوذ بيمه‌هاي عمروسرمايه‌‌گذاري شرکت بيمه‌کوثر در ميان آحاد مردم تفويض اختيار به نمايندگان را اجرايي خواهدکرد. 
به‌گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ مدير امور نمايندگان شرکت در دومين همايش تجليل از نمايندگان برگزيده بيمه‌کوثر، ضمن بيان مطلب فوق، تصريح‌کرد: براساس دستورالعمل درجه‌بندي نمايندگان و عملکرد شبکه‌فروش تفويض اختيار در حوزه‌هاي صدور بيمه‌نامه و پرداخت خسارت بر اساس آيين نامه 75 صورت مي‌گيرد.
معصومه نجات‌بخش خاطرنشان‌کرد: نمايندگان مي‌توانند براي افزايش فروش بيمه‌هاي عمروسرمايه‌گذاري با نظارت مديران سرپرستي در راستاي شبکه‌سازي نماينده عمر اقدام کنند.
وي اختصاص 20درصد بودجه تبليغاتي هر سرپرستي به نمايندگان آن استان را از برنامه‌هاي سال آينده شرکت برشمرد و گفت: اين بودجه تبليغاتي با نظارت مدير سرپرستي به‌صورت نظام‌مند و برمبناي درجه‌بندي‌هاي صورت گرفته در اختيار نمايندگان قرار خواهد گرفت.
مدير امور نمايندگان از افزايش اعتبار صندوق نمايندگان خبرداد و افزود: خوشبختانه دستورالعمل پرداخت وام خريد دفتر کار به نمايندگان در سال 96 تصويب و اجرايي گرديد. معصومه نجات‌بخش شفاف‌سازي در پرداخت کارمزد به نمايندگان را ازجمله اقدامات مهم سال‌جاري دانست و اظهارکرد: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته در شرکت، کارمزدهاي رشته‌هاي غيرزندگي و زندگي به‌ترتيب در سوم و دهم هرماه پرداخت مي‌شود.

درخشش رحيم کريمي‌نسب کارشناس بيمه "ما" در مسابقات اورآسيا2018
رحيم کريمي‌نسب کارشناس شعبه خرم آباد بيمه "ما" که با حمايت اين شرکت در مسابفات کاراته قهرماني آسيا شرکت کرده بود موفق به کسب دو مدال طلا و جام قهرماني شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما" ، رحيم کريمي‌نسب با حمايت شرکت بيمه "ما" قهرمان مسابقات کاراته سبک کيوکوشين مسابقات اورآسيا شد. اين مسابقات در استايل‌هاي بادي کنتاکت، سمي‌کنتاکت، فول کنتاکت، لوکيک، فري فايت، سوپر فايت، ساباکي جيتسو، کاتا و هنرهاي فردي و گروهي ( چوب و شمشير ) برگزار گرديد. براساس اين گزارش، دومين دوره مسابقات اورآسيا 2018 جام طلايي فجر با حضور 350 ورزشکار در رده‌هاي سني نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پيشکسوتان به مدت 2 روز در تهران برگزار شد. حمايت از ورزش و ورزشکاران يکي از اهداف و استراتژي‌هاي شرکت بيمه "ما" در راستاي تحقق مسئوليت‌هاي اجتماعي است.

اولين دوره قرعه کشي طرح" دانايي جايزه دارد" برگزار مي‌شود 
اولين دوره قرعه کشي طرح " دانايي جايزه دارد" بيمه دانا روز 22 اسفند ماه جاري با حضور مقامات ذيصلاح و ناظر برگزار خواهد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، اين شرکت در پاسخ به اعتماد و اطمينان مشتريان و بيمه گزاران خود و با هدف توسعه فرهنگ بيمه در جامعه، به بيمه گزاراني که از تاريخ 22 بهمن ماه امسال اقدام به تهيه بيمه نامه عمر و پس انداز، حوادث انفرادي، آتش سوزي، شخص ثالث و بدنه اتومبيل کرده باشند و شماره بيمه نامه‌هاي خود را به سامانه 3000143000 ارسال کرده باشند، به قيد قرعه، به پنج نفر از برندگان خوش شانس، مبلغ 50 ميليون ريال کمک هزينه سفر به روسيه اهدا خواهد کرد. بيمه دانا همچنين با هدف توسعه فرهنگ استفاده از بيمه‌هاي عمر، تسهيلاتي را براي بيمه گزاران بيمه‌هاي ارمغان زندگي فراهم و مقرر کرد تا کليه اشخاصي که تا پايان فروردين ماه سال 1397 بدهي‌هاي سر رسيد شده خود را به روز کرده و يا فاقد بدهي معوق حق بيمه باشند، در فهرست واجدان شرايط براي قرعه کشي در اين طرح قرار گيرند. گفتني است: روز 22 اسفند ماه جاري با حضور مقامات ناظر و ذيصلاح، اولين دوره قرعه کشي طرح " دانايي جايزه دارد"، برگزار می شود.