مديرعامل شرکت سرمايه گذاري آتيه صبا خبر داد: گروه صنعتي ملي (کفش ملي) قرار داد مشارکت سرمايه گذاري مشترک با شرکت کيکرز فرانسه زيرمجموعه شرکت (رويال گروپ) اروپا را منعقد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت، ولي آذروش در نشست خبري گفت: شرکت رويال گروپ اروپا قرار است سرمايه گذاري مشترک با کفش ملي که بيش از 70 ميليارد ريال است را داشته باشد.
وي افزود: قرار است، شبکه توزيع، کارخانجات و سولههاي توليدي؛ آورده شرکت کفش ملي و ماشين آلات، دانش فني، طراحي مدل، قالب و حضور متخصصان و کارشناسان آورده اين شرکت توليد کفش فرانسوي باشد.
به گفته اين مقام مسئول، ساليانه 200 ميليون جفت کفش در کشور استفاده ميشود که در حال حاضر کمتر از 1.5 درصد از تقاضاي بازار را کفش ملي به خود اختصاص داده است.
مديرعامل شرکت سرمايه گذاري آتيه صبا که متعلق به صندوق بازنشستگي کشوري زير مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است، بيان داشت: در نظر داريم در يک برنامه پنج ساله دستکم 10 درصد از سهم بازار کفش را به خود اختصاص دهيم.
وي تصريح کرد: تلاش متوليان شرکت کفش ملي احيا و استفاده از برند ايراني و حمايت از توليد و اشتغال است و تاکنون بيش از سه هزار و 500 نفر اشتغال مولد غيرمستقيم از سوي اين مجموعه ايجاد شده و در بيش از 260 فروشگاه وابسته به آن در کشور 650 نفر در حال ارائه خدمات هستند.
مديرعامل شرکت سرمايه گذاري آتيه صبا گفت: امروز برند کفش ملي به دنبال همکاري با توليدکنندگان بزرگ کفش جهان است و اين هدف را با آورده شدن برندهاي بزرگي نظير کيکرز به کشور و انعقاد قرارداد احيا، توليد، بازسازي و نوآوري کفش ملي با مشارکت برندهاي جهاني در کشور دنبال ميکنند.
در ادامه اين نشست، علي شالباف مديرعامل گروه صنعتي ملي اظهار داشت: در يک سال و نيم گذشته، احياي نام و برند (ملي) در اين گروه در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان خبره، انجام تغييرات و به روز رسانيهاي لازم در اين شرکت در دستور کار قرار گرفت.
وي تصريح کرد: به روز کردن سبد محصولات و کالاهاي اين شرکت و پاسخگويي به نيازهاي آحاد جامعه بويژه جوانان و نسل جديد و پر کردن شکاف بزرگي که در سالهاي گذشته بين اين شرکت و مردم ايجاد شده بود، در اولويت امور قرار گرفت.
شالباف با اشاره به برنامهريزي براي بازسازي فروشگاههاي کفش ملي پس از نوروز 97 از فروش در مراکز تجاري بزرگ به عنوان رويکرد جديد اين شرکت ياد کرد.
وي فروش هرگونه کفش چيني و ساير محصولات خارجي در فروشگاههاي کفش ملي را تکذيب کرد و گفت: اين شرکت به دنبال احياي صادرات محصولات خود به ساير بازارها بوده و مقدمات اين کار اکنون در بازارهاي روسيه، عراق و افغانستان فراهم شده است.
مديرعامل گروه صنعتي ملي خاطرنشان کرد: کفش ملي در سالهاي نه چندان دور، نه تنها پاسخگوي نياز هموطنان بوده و کشور را از واردات کفش بي نياز ميکرد؛ به مقصد اروپاي شرقي و شوروي سابق هم صادرات چشمگيري داشت و به تنهايي 40 نمايندگي در شوروي سابق داشت و حتي و پوتين مورد نياز ارتش سرخ اين کشور را در مقطعي توليد ميکرد.
وي تصريح کرد: امروز اين برند ملي به دلايلي همچون جنگ تحميلي و تحريمها بازارهاي صادراتي خود را از دست داده اما به دنبال احياي اين بازارها و توجه جدي به بازرگاني خارجي بويژه در کشورهاي همسود(CIS)است.