مشاوره رواني رايگان براي زلزله زدگان کرمانشاه
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور گفت: با توجه به اينکه مشکلات و عوارض و علايم روحي و رواني بلاياي طبيعي مانند زلزله دو ماه بعد از وقوع آن، بروز مي‌کند، زلزله‌زدگان کرمانشاه مي‌توانند براي دريافت مشاوره‌هاي رايگان با خط صداي مشاوره با شماره 1480 تماس بگيرند. حبيب‌ا... مسعودي فريد گفت: خدمات اين سامانه رايگان است و علاوه‌بر اين از کمک‌هاي اعتباري و تيم‌هاي مشاوره‌اي بهزيستي نيز بهره گرفته شده و با همکاري آموزش و پرورش، روي ارتقاي سلامت روان دانش آموزان حادثه ديده، کار مي‌شود. وي افزود: برخي از کودکان استرس‌هاي بعد از سانحه دارند و صحنه آن به خاطرشان مي‌آيد و راه مقابله با اين استرس‌ها، مداومت مراقبت‌هاي روانشناسي است.

اکوسيستم‌هاي جنگلي ايران رو به زوال است
رئيس انجمن جنگلباني ايران مي‌گويد اکوسيستم‌هاي جنگلي در ايران رو به زوال است و اگر مديريت محيط زيست و منابع طبيعي کشور به شيوه فعلي پيش برود، قطعا وضعيت جنگل‌هاي ايران در سال‌هاي آينده وخيم‌ترخواهد شد.‌هادي کيادليري با اشاره به وضع عرصه‌هاي جنگلي در ايران گفت: وضعيت جنگل‌هاي ايران هرسال بدتر مي‌شود. جنگل‌ها تحت تأثير تغيير اقليم و خشکسالي هستند. در سال‌هاي گذشته به حدي در اين اکوسيستم دخالت‌هاي شديد شده که آسيب‌پذيري اکوسيستم‌ها را بالا برده است. اين کارشناس حوزه جلنگ‌ها افزود: محصول همه اتفاقاتي که براي جنگل‌هاي کشور رخ داده منجر به تخريب شديد و چالش‌هاي بسيار بزرگ شده است که حل آن به آساني امکان‌پذير نيست. 

تصويب طرح ترافيک جديد در فرمانداري
عضو هيأت تطبيق مصوبات شوراي شهر از تصويب طرح جديد ترافيک تهران در فرمانداري خبر داد و گفت: اين طرح از ۱۵ فروردين مي‌تواند اجرايي شود. محمد قانبيلي با اشاره به تصويب طرح جديد و مصوباتش در فرمانداري، گفت: شوراي شهر تهران مواردي که هيأت تطبيق در نظر داشت را لحاظ کرد. به گفته قانبيلي طرح ترافيک جديد با اصلاحات براي اجر به شهرداري ابلاغ مي‌شود. عضو هيأت تطبيق مصوبات شوراي شهر با بيان اينکه طرح مصوب و اجرايي مي‌شود گفت: شهرداري مکلف به اجراي آن است اما زمانش در دست آنهاست و به شهرداري برمي‌گردد. وي گفت: شهرداري اگر امکانات را داشته باشد از 15 فروردين مي‌تواند اين طرح را اجرا کند.


افزايش ۴۳ درصدي وقوع قتل در ايلام
جانشين رئيس پليس استان ايلام گفت: افزايش ۴۳ درصدي وقوع قتل در اين استان نگران کننده است. به گزارش ميزان سرهنگ حسين کاظمي‌در همايش خشونت، علل،پيامدها و راهکار مقابله با آن گفت: امسال در ايلام ميزان وقوع قتل 43 درصد رشد داشته که بسيار نگران کننده است. موضوع ديگري که در بين قتل‌ها وجود دارد و بايد فکري به حال آن کرد، خطر استفاده جوانان از سلاح گرم براي ارتکاب جرايم است. او ادامه داد: البته امسال وقوع قتل با سلاح گرم در اين استان 8 درصد کاهش يافته است. 

نقشه سرقت مسلحانه از صرافي‌هاي تهران نقش برآب شد
شش سارق که قصد انجام سرقت مسلحانه از چند صرافي در تهران را داشتند دستگير شدند. به گزارش ايسنا، بامداد روز گذشته (سه شنبه) درعمليات ماموران پليس آگاهي پايتخت شش سارق مسلح که قصد انجام سرقت مسلحانه از چند صرافي در پايتخت را داشتند در عمليات پليس دستگير شدند. اين افراد با شناسايي چند صرافي در نقاط مختلف شهر که در محدوده مرکز تهران و ميدان فردوسي بودند قصد داشتند از اين صرافي‌ها طي روزهاي آتي سرقت مسلحانه کنند که با اشراف اطلاعاتي پليس شناسايي و دستگير شدند. هر شش نفر از دستگيرشدگان جوان و داراي سابقه سرقت هستند و بررسي سوابقشان نشان مي‌دهد که بيش از اين چندين بار در مناطق شمال تهران با اتهام سرقت‌هاي خرد دستگير شده‌اند. شش متهم دستگير شده در نقاط حاشيه‌اي تهران دستگير شدند.

آغاز کاشت نهال در ۱۷۰ هکتار از اراضي ملي در شهرستان ملارد
تجارت-ملارد-کيواني:همزمان با اولين روز از هفته منابع طبيعي و روز درختکاري، کاشت نهال در ۱۷۰ هکتار از اراضي ملي در روستاي قپچاق آغاز شد.به گزارش خبرشهر، همزمان با اولين روز از هفته منابع طبيعي و روز درختکاري، طي مراسمي‌با حضور توآهن معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تهران، خراساني مدير کل دفتر فني و عمراني استانداري، کيان مدير کل منابع طبيعي و آبخيز داري استان تهران، خطيبي فرماندار شهرستان ملارد، حجت الاسلام حسيني همداني امام جمعه بخش صفادشت، جمعي از مسئولان و دوستداران محيط زيست کاشت نهال در ۱۷۰ هکتار از اراضي ملي در روستاي قپچاق آغاز شد.خطيبي فرماندار ملارد دراين مراسم با اشاره به اينکه شهرستان ملارد يکي از کانون‌هاي بحران گرد و غبار در استان تهران محسوب مي‌شد.افزود: در سه ساله اخير طرح‌هاي ترکيب کربن ، توسعه جنگل کاري بياباني و افزايش فضاي سبز شهري به مرحله اجرا در آمده است که نتايج بسيار مطلوبي داشته است.خطيبي افزود: در طرح توسعه فضاي سبز اخترآباد فرمانداري شهرستان با همکاري بنياد برکت و اداره کل منابع طبيعي استان تهران ۶۰۰ هکتاز از اراضي اخترآباد را در طرح توسعه جنگلکاري مورد استفاده قرارداده است

ديدار سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام
تجارت-استان ايلام:سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ايلام به همراه معاونين و مديران ستادي با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ديدار نمودند.به گزارش روابط عمومي‌و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان ايلام، در اين نشست ابتدا مهندس مظاهري ضمن ابراز رضايت و خشنودي به جهت ديدار با امام جمعه استان، و تقدير از تلاش‌هاي مهندس بيرنوندي مدير عامل پيشين آبفاي استان گزارشي از فعاليت‌هاي شرکت آب و فاضلاب استان ارائه و با اشاره به نزولات جوي بسيار خوب چند وقت اخير در استان گفتند: قبل از بارش‌هاي اخير بشدت نگران کمبود آب بوديم که خوشبختانه با بارش‌هاي بسيار خوب چند وقت اخير نگراني‌ها برطرف شده و اميدواريم با همکاري و رعايت الگوي مصرف توسط مردم در فصل تابستان دغدغه‌اي در ارتباط با تامين آب نداشته باشيم.وي در اين ديدار خواستار استفاده از ظرفيت روحانيون در فرهنگ سازي مديريت مصرف آب شد و گفت: براي کنترل مصرف و مديريت منابع آبي نيازمند همکاري رسانه‌ها و ائمه جمعه براي اطلاع رساني و همراه کردن مردم هستيم زيرا کلام روحانيون نافذ و در مردم تاثيرگذار است.سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ايلام در ادامه، خدمت رساني به مردم را رسالت و هدف اصلي شرکت دانست و افزود: رضايت مندي مردم از اهداف اساسي شرکت محسوب مي‌شود و اميدواريم با تلاش موثر شبانه روزي در جهت تامين و توزيع آب اين مسئله را به اثبات برسانيم.در اين ديدار صميمانه حجت السلام و المسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ضمن عرض خير مقدم به حاضرين، به بيان اهميت آب در قرآن مجيد و احاديث مذهبي پرداختند و بر ضرورت رعايت الگوي مصرف آب تاکيد نمودند.امام جمعه استان ايلام در ادامه با ابراز رضايت از عملکرد مجموعه شرکت آب و فاضلاب در امر خدمت رساني به مردم ولايتمدار اظهار داشت: اميدواريم با توجه به بارندگي‌هاي اخير و رعايت الگوي مصرف اب،پيش بيني‌هاي لازم براي مديريت مصرف آب در تابستان صورت گرفته تا با قطعي آب مواجه نباشيم


سرمقاله
حسن صادقي
قائم مقام دبيرکل خانه کارگر

در حاليکه همچنان از انتقال 27/9 بودجه درمان سازمان تأمين اجتماعي و تأييد اين مصوبه توسط شوراي نگهبان شوکه بوديم، ناگهان با اظهارات تعجب آور آقاي قاضي زاده‌هاشمي، چشم پزشک ميلياردر و وزير بهداشت دولت تدبير و اميد مواجه شديم که در اين مصاحبه به بي تدبيري افراد در اجراي طرح تحول سلامت اشاره داشتند. (نقل به مطلب:خيلي‌ها در اجراي طرح تحول سلامت بي تدبيري کردند. به خصوص سازمان تأمين اجتماعي که شادابي اجراي اين طرح را گرفتند) فارغ از صحت و سقم مطالب جناب وزير که در جاي خود قابل بررسي است، اما فرمايش اين آقاي وزير به مثابه آن مثالي است که شخصي جايي براي سرقت رفته بود، در حين سرقت، صاحب خانه متوجه شد و فرياد برآورد آهاي دزد آهاي دزد، و در کوچه دنبال دزد کرد، دزد که از افراد زرنگ و داراي فکر بود بلافاصله با صاحب خانه هم صدا شد و فرياد آهاي دزد آهاي دزد را سر داد، مردم کوچه و بازار مانده بودند که دزد کيست. جناب وزير امروز با اين مصاحبه، ما مانده‌ايم که بالاخره مديريت اين طرح شکست خورده هزينه ساز براي اين ملت مظلوم کيست؟ مگر نه اينکه مدير طرح تحول سلامت وزارت بهداشت است و در رأس اين وزارتخانه شخصي شخيص به نام قاضي زاده‌هاشمي‌وزير بهداشت است و مگر نه اينکه تمام بودجه مربوط به طرح مذکور در اختيار جناب قاضي زاده بوده است پس فرد بي تدبير چه کسي است که باعث شکست اين طرح ميلي شده؟ آيا اين شکست دهنده جز خود ايشان کس ديگري هست که آقاي وزير در مصاحبه‌اش به دنبال ايشان است و مردم را به موجود غير واقعي و مجازي حواله مي‌دهد؟ سوال ديگر اينکه مگر سازمان تأمين اجتماعي متولي طرح تحول سلامت بوده است که شما را اذيت کند؟چرا عکس موضوع را آدرس مي‌دهيد؟ جناب وزير شما استاد آدرس غلط دادن به ملت ايران بوده‌ايد و روزي تبعات اين آدرسهاي غلط را خواهيد ديد.


روز پرحاشیه در بهشت؛
گروه اجتماعي: مهرماه سال 91 بود که طرح تبديل خيابان 17 شهريور به پياده‌راه اجرايي شد و باعث بروز مشکلات مهمي‌همچون ايجاد ترافيک و نارضايتي اهالي و کسبه اين خيابان شد. با توجه به اينکه اين طرح براي ساماندهي کيفيت اين خيابان لحاظ شده بود اما باعث به وجود امدن مشکلات بزرگتري شد که خود باعث شد از کيفيت و کارايي اين خيابان بکاهد و اين خيابان را تبديل به مکاني براي افزايش فساد در اين منطقه کند که همين امر با اعتراضات و اعتصابات اهالي اين خيابان همراه بود. حالا پس از گذشت بيش از پنج سال از احداث اين پياده‌راه، محمد عليخاني، عضو شوراي شهر تهران در تذکر پيش از دستور خود در پنجاه و يکمين جلسه شوراي شهر پايتخت صحبت‌هايي را درباره پياده‌راه خيابان 17 شهريور مطرح کرد؛ موضوعاتي که هرچند پيش از اين نيز مطرح شده بود اما با توجه به ارقام هزينه‌اي آن بازهم تازگي داشت.
پياده‌راه گازانبري در پايتخت
محمد عليخاني، عضو شوراي شهر تهران روز گذشته به طرح خيابان ۱۷ شهريور به شدت اعتراض کرد و از شهردار خواست مسئله را پيگيري کند. وي با اشاره به بازديد خود از منطقه گفت: در اين بازديد مشخص شد اين طرح غير کارشناسي و غلط بدون انجام مطالعات و پيوست ترافيکي اجتماعي و اقتصادي صورت گرفته است. اين طرح با پوشش و رنگ و لعاب مذهبي به صورت دستوري و گازانبري انجام شده است. کارشناسان سازمان ترافيک و منطقه هيچ دخالتي در اجراي طرح نداشته و هيچ سندي مبني بر تاييد اين طرح امضا نکرده‌اند.
اين عضو شوراي شهر با اشاره به هزينه گزاف اين طرح افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ ميليارد تومان براي اجراي اين طرح هزينه شده که با قيمت روز بالغ بر هزار ميليارد تومان مي‌شود ادعاي اجراکنندگان طرح اين بوده که باعث ايجاد رونق اقتصادي و ايجاد پايگاه فرهنگي در تهران مي‌شود اما نه تنها به اين اتفاقي نيفتاده است بلکه خسارات و آسيب مستقيم به هزار واحد صنفي وارد شده و حدود ۱۰ هزار شغل و خانواده را تحت تاثير قرار داده است. نکته تاسف بار اين است که اين محله انقلابي مذهبي و ورزشي تبديل به محلي براي جولان فروشندگان مواد مخدر و ايجاد فساد و فحشا شده است.
اصلاح بودجه سال 96 درجله شورا
يکي از دستورهاي روز گذشته جلسه شوراي شهر تهران بررسي اصلاحيه بودجه سال 96 بود که در نهايت 730 ميليارد تومان از بودجه اصلاحي به تصويب اعضاي شوراي شهر پايتخت رسيد. پيش از پايان جلسه روز گذشته بود که علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: در بررسي اصلاحيه بودجه سال 96 شهرداري تهران 730 ميليارد تومان به اصلاحيه بودجه اضافه شد. اعطا اظهار داشت: در جلسه شوراي شهر دو موضوع مورد بررسي قرار گرفت که يکي از آنها لايحه اصلاح بودجه مصوب سال 1396 شهرداري تهران بود. وي افزود: در جلسه قبلي يک فوريت اصلاحيه بودجه به مبلغ 760 ميليارد تومان به تصويب رسيده بود و در جلسه روز گذشته مورد بررسي قرار گرفت. سخنگوي شوراي شهر تهران ادامه داد: براساس نظر اعضاي شوراي شهر تهران از مبلغ 760 ميليارد تومان اصلاحيه 730 ميليارد آن به تصويب رسيد و در تفريغ بودجه لحاظ شد.
در ادامه جلسه روز گذشته شوراي شهر موضوع شرکت آب و فاضلاب استان تهران مورد بررسي قرار گرفت. شورا در سال 94 تامين منابع مالي مورد نياز آب شهري تهران را تصويب کرده بود و در اين جلسه بعضي از موارد براساس نامه شرکت آب و فاضلاب مطرح شد که به دليل کمبود وقت به سرانجام نرسيد.
احتمال بازنگري طرح برج - باغ
سخنگوي شوراي شهر در ادامه با اعلام خبر خوشي درباره سرانجام مصوبه برج‌ - باغ گفت: در جلسات آينده اصلاح مصوبه برج‌ - باغ در دستور کار قرار مي‌گيرد. اعطا با بيان اينکه مصوبه برج - باغ باعث بروز مشکلاتي در حفظ باغات و فضاي سبز تهران شده و از ابتداي کار شوراي پنجم درمورد تاثيرات منفي اين مصوبه صحبت کرديم، تصريح کرد: به‌طور مفصل اين موضوع در سه کميسيون سلامت، حقوقي و شهرسازي مورد بررسي قرار گرفته و خوشبختانه بايد اعلام کنم که پيشنهاداتي آماده شده که براي بررسي به صحن خواهد آمد. اعطا با بيان اينکه مصوبه برج باغ سوءکارکرد داشته و نه تنها موجب حفظ باغات نشده بلکه بخش زيادي ازتخريب باغات به دليل اين مصوبه بوده گفت: به همين دليل اصلاح اين مصوبه در دستور کار قرار گرفته هرچند که پيشنهاد شورا حذف کل مصوبه است. منتها پس از اين که در سال 82 شورا اين مصوبه را تصويب و ابلاغ مي‌کند در سال 86 نيز مشابه برج‌ - باغ ضميمه طرح جامع تهران مي‌‌شود که پيوست شماره 3 دستور العمل ماده 14 قانون زمين شهري است که عملا بر مصوبه برج باغ صحه مي‌گذارد، به همين دليل بايد علاوه بر حذف و لغو برج - باغ پيشنهاداتي را نيز به شوراي عالي معماري و شهرسازي بدهيم تا جايگزين پيوست شماره 3 شود تا اين دو به موازات يکديگر اصلاح شود چراکه اگر اين اصلاحيه در پيوست شماره 3 اصلاح نشود مسئله برج باغ حل نمي‌شود. وي گفت: اميدواريم بتوانيم با هماهنگي شورا، شهرداري و شوراي عالي شهرسازي به اصلاح اين موضوع بپردازيم.
از صبحانه کاري با شهردار چه خبر؟
در همين حال يکي ديگر از اعضاي شوراي شهر تهران گفت: بدهي تلنبار شده پيمانکاران، طرح‌هاي نيمه تمام، ديون دولت در جلسه روز گذشته با نجفي مورود بحث و بررسي قرار گرفت. ناهيد خداکرمي‌در گفتگو با فارس، به صبحانه کاري محمدعلي نجفي با اعضاي شورا اشاره کرد و گفت:‌در جلسه روز گذشته (سه شنبه) گزارشي از امور جاري شهر و وضعيت بدهي‌ها مطرح شد. عضو شوراي شهر تهران گفت: همچنين در مورد پيشرفت‌هايي که در نحوه بازپرداخت‌هاي طلب‌هاي شهرداري از دولت و ساير سازمان‌ها شده گزارشي مطرح شد. خداکرمي‌گفت: طرح‌هاي نيمه‌تمام و لزوم تکميل آنها و همچنين بحران بدهکاري شهرداري به پيمانکاران که از سال 1390 تلمبار شده در جلسه امروز با نجفي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.


مدير کل کميته امداد استان مرکزي خبرداد؛ 
برگزاري جشن نيکوکاري با استقرار دو هزار پايگاه ثابت و سيار
تجارت-استان مرکزي:جشن نيکوکاري با استقرار دو هزار پايگاه ثابت و ساير کميته امداد استان مرکزي همزمان با سراسر کشور از شانزدهم اسفند ماه آغاز مي‌شود. نشست خبري مدير کل کميته امداد استان مرکزي به منظور تبيين برنامه‌‌هاي جشن نيکوکاري و با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات کميته امداد استان برگزار شد.به گزارش سايت خبري کميته امداد ، قنبر موسي نژاد، مدير کل کميته امداد استان مرکزي با بيان اينکه جشن نيکوکاري امسال با شعار "جوانه لبخند مي‌کاريم" برگزار مي‌شود ، گفت : دو هزار پايگاه ثابت و سيار کميته امداد براي برگزاري اين جشن در نظر گرفته شده و زنگ جشن نيکوکاري شانزدهم اسفند ماه به صورت نمادين در دبيرستان دخترانه شاهد نيايش اراک نواخته خواهد شد.وي افزود : تعداد هزارو ۳۴۲ پايگاه همزمان با آغاز جشن نيکوکاري در شانزدهم اسفند ماه در سطح مدارس استان ، ۵۷۹ پايگاه بسيج ، مساجد و کميته امداد در هفدهم اسفند ماه در اماکن پرتردد و ۳۰ پايگاه روز جمعه هجدهم اسفند ماه در مصلي‌هاي برگزاري نماز جمعه در سطح استان مستقر خواهد شد.وي تکيه گاه اصلي کميته امداد را مردم دانست و گفت : رشد کمک‌هاي مردمي‌در سال‌هاي اخير نشان از اعتماد مردم به کميته امداد است و کمک‌هاي مردمي‌در سرفصل‌هاي مختلف در سال جاري تا کنون به نسبت سال گذشته رشد ۶۵ درصدي داشته است.وي افزود:ميزان کمک‌هاي مردمي‌در جشن نيکوکاري در سال گذشته چهار ميلياردو ۵۰۰ ميليون تومان بوده که از اين ميزان يک ميلياردو ۵۰۰ ميليون تومان به صورت نقدي و سه ميليارد تومان به صورت غير نقدي بوده که به نسبت سال ۹۴ رشد ۳۰ درصدي داشته و اميدواريم با کمک مردم خير انديش استان اين رقم در سال جاري افزايش داشته باشد.مدير کل کميته امداد استان در ادامه با اشاره به اينکه ارائه خدمات در کميته امداد هدفمند و زماندار است ، بيان کرد : ارائه خدمات در کميته امداد بر اساس اولويت‌هاي مددجويان است و فرايند توانمند سازي مددجويان در اين نهاد بين يک تا پنج سال انجام مي‌شود .وي با اشاره به تاکيدات قانون برنامه پنجم مبني بر توانمندي سالانه مخاطبان دستگاه‌هاي حمايتي ، گفت : خدمات مستمري کميته امداد تنها به افرادي به صورت دائم پرداخت مي‌شود که امکان توانمندي و ايجاد اشتغال براي آنها وجود نداشته باشد.وي افزود در سال جاري براي سه‌هزارو ۱۴۸ نفر از مددجويان تحت حمايت با اعتبار ۵۰ ميليارد تومان از منابع بانکي و امدادي شغل ايجاد شده و ۶۹۵ مددجو نيز از طريق مراکز کاريابي مشغول به کار شدند.وي اعتلاي رشد علمي‌و فرهنگي خانوارهاي تحت‌حمايت را از اولويت‌هاي کميته امداد برشمرد و اظهار کرد : اولين گام در اجرايي شدن برنامه‌هاي توانمندي تقويت بنيه فرهنگي و ديني بوده و کميته امداد با علم بر اينکه رفع فقر فرهنگي مقدم بر فقر مادي است اقدامات موثري در زمينه رشد فرهنگي مددجويان انجام داده است.مدير کل کميته امداد استان در پايان ضمن دعوت از حضور پرشور مردم در جشن نيکوکاري گفت : کميته امداد امين مردم است و کميته امداد با رعايت ضوابط کمک‌هاي جمع آوري شده را بر اساس نيت خيران در همان شهر و يا محله بين نيازمندان توزيع مي‌کند.

طرح سه شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرکرد اجرا شد 
شهرکرد- تجارت - مرتضي شاهوردي: همزمان با آغاز هفته منابع طبيعي و روز درختکاري،طرح سه شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرکرد برگزار شد.  مدير عامل امور شعب بانک تجارت چهارمحال و بختياري گفت:اين طرح با همکاري اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري، بانک تجارت استان برگزار شد و شرکت کننده در اين طرح 10 کيلومتر را رکاب زدند و اقدام به غرس نهال در شهرک ميرآباد غربي شهرکرد کردند. حسن فرجي ، بي تحرکي را عامل اصلي ابتلا به بيماري افراد جامعه عنوان کرد و افزود: زندگي ماشيني امروزه انسان را ناگزير به استفاده از ابزارهايي کرده که با وجود افزايش سرعت فعاليت‌ها از کيفيت زندگي کاسته است. فرجي ، تردد با دوچرخه و پياده روي را از راهکارهاي موثر در افزايش تحرک و نشاط و شادابي در جامعه خواند و ابراز اميدواري کرد: با حمايت ارگان و دستگاه‌هاي مختلف طرح سه شنبه‌هاي بدون خودرو تداوم يابد. به گزارش ايرنا، دراين طرح با ترغيب سازمانهاي مردمنهاد و انجمن‌هاي مردم، براي کنار گذاشتن خودروهاي شخصي، بهره گيري از دوچرخه، پياده روها و ناوگان حمل ونقل عمومي‌براي عبور و مرور در روزهاي سه شنبه استفاده مي‌شود. اين طرح با هدف کاهش بار ترافيک و آلودگي هوا، افزايش تحرک بدني و ايجاد روحيه نشاط و شادابي جامعه در برخي استانهاي کشور در حال اجراست. طرح سه شنبه‌هاي بدون خودرو از تابستان امسال به منظور کاهش الايندگي هوا و حفظ تندرستي افراد جامعه از سوي مديريت امور شعب بانک تجارت چهالرمحال و بختياري در حال اجرا است .

افزايش 1/8 برابري ظرفيت خطوط 132 کيلو ولت آبادان
تجارت- استان خوزستان: مجري طرح‌هاي خطوط برق چهار شرکت برق منطقه‌اي خوزستان خبر از افزايش 1/8 برابري ظرفيت خطوط 132 کيلو ولت، ايستگاه اصلي آبادان- ذوالفقاري- انقلاب – رازي و پتروشيمي‌جديد با استفاده از‌هادي پرظرفيت داد. غلامرضا ذاکر مشفق در اين خصوص به خبرنگار شرکت گفت: خطوط انتقال 132 کيلو ولت موجود در منطقه آبادان با عمري طولاني عمدتاً در مرکز شهر واقع گرديده، بديهي است که با توسعه و تراکم ساختمان‌هاي شهري مصرف انرژي الکتريکي افزايش يافته و بايد به صورتي با احداث خطوط جديد يا افزايش ظرفيت توان انتقالي اين مشکل را برطرف کرد.وي ادامه داد:يکي از روش‌هايي که با اعمال کمترين تغييرات در ساختار خطوط جديد و کمترين هزينه در کوتاه‌ترين زمان منجر به افزايش جريان عبوري و ظرفيت توان انتقالي مي‌شود استفاده از‌هادي پر ظرفيت ACSS/DRACK مي‌باشد، در اين روش بدون تقويت فونداسيون‌ها و برج‌ها،‌هادي پرظرفيت با سيم موجود و با همان مشخصات فني تعويض و به ظرفيتي حدود 1/8 برابر ظرفيت قبلي مي‌رسد.مجري طرح‌هاي خطوط برق اضافه کرد: پيشرفت فيزيکي اجراي تعويض‌هادي خطوط 132 کيلو ولت ايستگاه اصلي آبادان- ذوالفقاري- انقلاب – رازي و ايستگاه اصلي آبادان- پتروشيمي‌جديد در منطقه آبادان مجموعاً به طول 22 کيلومتر، حدود 70 درصد مي‌باشد.مشفق تصريح کرد: هزينه‌هاي پيش بيني شده براي خريد 120 تن‌هادي پرظرفيت و زنجيره مقره، امور مهندسي، نظارت و اجراي تعويض‌هادي که همگي توسط شرکت‌هاي داخلي انجام شده بالغ بر 24 ميليارد و 500 ميليون ريال بوده که از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌اي خوزستان تامين و پرداخت مي‌شود.وي بيان کرد: از تمامي‌ارگان‌هاي شهري، شرکت توزيع خوزستان و معاونت بهره برداري که با ما در اجراي اين پروژه همکاري دارند، تشکر مي‌کنم.

برگزاري مانور عمليات مشترک جست و جو و نجات دريايي وهوايي در آبهاي خليج فارس 
تجارت استان بوشهر : سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: مانور عمليات مشترک جست وجو و نجات دريايي و هوايي با مشارکت ارگان‌هاي دريايي در آب‌هاي خليج فارس در اين بندر برگزار شد.نوراله اسعدي روز در حاشيه برگزاري اين مانور افزود: اين مانور با سناريوي فرود اضطراري هواپيماي مسافربري داراي ۱۵۰ سرنشين در آب‌هاي خليج فارس و اعلام اضطرار به مرکز جست وجو و نجات دريايي اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر به اجرا درآمد.وي بيان کرد: با اطلاع يافتن اين مرکز از شرايط اضطراري هواپيما اين ارگان راهبري عمليات را در دست گرفت و ۲ يدک کش آتشخوار به همراه دو شناور ناجي و دو فروند بالگرد را به محل وقوع سانحه اعزام کرد.سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر يادآور شد: همزمان با آغاز عمليات آتشخوارها در جهت اطفا حريق شناور‌هاي ناجي از دريا و بالگرد از هوا جهت نجات مسافران به آب افتاده وارد عمليات شدند که با موفقيت به انجام رسيد.وي افزود: پس از انجام همزمان نجات جان افراد صدمه ديده و اطفاي حريق ناشي از فرود اضطراري هواپيما در آب عمليات مقابله با آلودگي احتمالي دريا انجام شد.اسعدي ادامه داد: يک فروند يدک کش بهمراه يک بارج ۲۰۰ تني مجهز به ۱۰۰ متر طناب، سه فروند يدک کش آتشخوار، ۲ فروند شناور ناجي، يک فروند بالگرد استيجاري اداره بندر با امکانات، تجهيزات پاکسازي آلودگي مواد نفتي شامل يک ست بوم به همراه دمنده و متعلقات، يک فروند شناور پشتيبان براي عمليات مقابله با آلودگي، يک دستگاه آمبولانس، شناور‌هادي به منظور فرماندهي و يک فروند جان پناه(قايق نجات بادي) از جمله دستگاه‌هاي مشارکت کننده در اين مانور بودند.وي ادامه داد: اداره کل فرودگاه‌هاي استان بوشهر با يک فروند هواپيماي جست وجوي هوايي و لاشه يک فروند هواپيما، نيرو دريايي ارتش با يک فروند شناور وي آي پي براي استقرار مهمانان، يک فروند شناور بيمارستاني براي خدمات پزشکي در دريا، يک دستگاه آمبولانس، چهارنفر نجات غريق، ۶ نفر غواص، ۲نفر نجات غريق براي کنترل صدمات، يک دستگاه کوزه دودزا، فرماندهي درياباني استان با يک فروند ناوچه و سه فروند قايق تندرو براي قرق منطقه عمليات و نيروي دريايي سپاه با يک فروند بالگرد جست وجو در اين رزمايش حضور داشتند.سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر افزود: در جريان مانور عمليات مشترک جست و جو و نجات دريايي و هوايي در آب با مشارکت و هماهنگي دستگاه‌هاي ذيربط کل سناريو پيش بيني شده به نحو مطلوبي به اجرا درآمد.