لادروپ به دنبال پيروزي مقابل الهلال
سرمربي نامدار تيم الريان از انگيزه تيمش براي کسب برد و دست‌يابي به هر سه امتياز بازي با الهلال خبر داد.
مايکل لادروپ قبل از تقابل تيمش با الهلال عربستان گفت: ما براي پيروزي مقابل الهلال قرار مي‌گيريم. تيم ما اين را مي‌داند که بازي بسيار سختي با اين تيم عربستاني دارد . سال گذشته هم مقابل اين تيم قرار گرفتيم و هر دو تيم بازي قوي‌اي از خود به نمايش گذاشتند. اميدوار هستم اين بازي از لحاظ نتيجه براي ما خوب باشد. سال گذشته ما با اين که خوب بازي کرديم ، اما در نهايت از دور مسابقات حذف شديم.
وي ادامه داد: الريان امسال از همه جهت توانايي دارد اما به دنبال کسب سه امتياز و برد هستيم.

استرس زيادي به خاطر انتقال به بارسا دارم
وکلاي ستاره 21 ساله برزيلي اين روزها در بارسلونا حضور دارند تا کار انتقال آرتور را نهايي کنند. به نقل از ورزش‌سه، موندودپورتيوو، تصويري منتشر کرد و نوشت که خيلي زود انتقال او به بارسا نهايي خواهد شد. بارسلونا پس از نهايي کردن انتقال، اين بازيکن را تا ژوئن 2019 به گرميو قرض خواهد داد. آرتور در مصاحبه با رسانه‌هاي برزيلي در مورد انتقالش به بارسا گفت:« خيلي استرس دارم و طبيعي است که به خاطر اين انتقال مهم عصبي شده باشم. اين قدمي‌بسيار مهم در فوتبال من است و اميدوارم همه چيز به خوبي پيش برود. وکلاي من در حال نهايي کردن انتقال هستند و در چنين شرايطي ترجيح مي‌دهم در کنار خانواده‌ام باشم.

بتيس، مقصد بعدي اسطوره اسپانيايي؟
ايکر کاسياس با تاييد مسئولان پورتو، آخرين فصل حضورش در اين باشگاه پرتغالي را پشت سر مي‌گذارد.
کاسياس ممکن است به اسپانيا برگردد. اين خبر را نشريه آبولاي پرتغال اعلام کرده و نوشته است که سنگربان تيم فوتبال پورتو که چند روز پيش خروجش از اين تيم در پايان فصل قطعي شد، در نظر دارد به کشور خودش برگردد، چرا که تا الان هيچ پيشنهاد متقاعد کننده‌اي از ليگ‌هاي اروپايي و حتي تيم‌هاي ليگ آمريکا (MLS) نداشته است. به همين دليل او تصميم گرفته که به لاليگا برگردد و رئال بتيس را هم به عنوان مقصد بعدي‌اش انتخاب کرده است. يکي از دلايلي که کاسياس بتيس را انتخاب کرده حضور هم‌تيمي‌و هم‌پست قديمي‌اش آنتونيو آدان در اين تيم است.

عجايب کميته فني فوتسال تحليل فني با يک کارشناس!
کميته فني فوتسال در حالي در جلسه امروزش درباره تيم‌هاي ملي بانوان و آقايان تصميم‌گيري کرد که تنها يک کارشناس در آن حضور داشت. به نقل از ايسنا، جلسه کميته فني و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلي ديروز (سه‌شنبه) در حالي تشکيل شد که علي کفاشيان به عنوان سرپرست کميته فوتسال، محمدرضا ساکت رئيس سازمان تيم ملي، عباس ترابيان رئيس کميته فني و پريا شهرياري رئيس دپارتمان فوتبال ساحلي در اين جلسه به عنوان مسئول حضور داشتند و تنها مصطفي عمادي به عنوان کارشناس بين اعضا بود. اين در حالي است که عمادي نيز سال‌ها است از فوتسال دور بوده و اعضاي خبره‌ قديمي‌از اين کميته استعفا کرده‌اند. افرادي مثل حسين شمس، ناصر صالح، سيدمهدي ابطحي و علي‌ رعدي پيش از اين عضو کميته فني فوتسال بودند اما هر کدام در مقاطع مختلف زماني کنار رفتند. اصلي‌ترين دليل استعفاي اعضاي کميته،‌ بي‌توجهي به نظراتشان بود و معتقد بودند اين کميته کاملا تشريفاتي است. حال با نبود اهالي فن در کميته فني مشخص نيست جلسات به چه شکلي برگزار مي‌شود و آيا اين تصميمات فني است يا نه. به عنوان مثال يکي از تصميم‌هاي جلسه امروز، انتخاب محمد ناظم‌الشريعه به عنوان سرمربي تيم ملي "ب" ايران بود. همچنين تقويم تيم‌ملي براي سال آينده مورد بررسي قرار گرفت و با برگزاري تورنمنت چهارجانبه در سپتامبر ۲۰۱۸ موافقت شد. موضوعي که بررسي و تحليل کارشناسي و فني را مي‌طلبيد اما تنها يک کارشناس درباره‌اش نظر داده است. يکي ديگر از تصميم‌هاي عجيبي که در جلسه امروز گرفته شده، برنامه‌ريزي براي تيم ملي فوتسال بانوان و هماهنگي با تيم‌هاي ملي اوکراين و چين براي بازي دوستانه بود. در حالي که هيچ کارشناس يا مسئولي از فوتسال بانوان در اين جلسه حضو ر نداشت!مسائل مربوط به فوتبال ساحلي نيز در اين کميته مورد بررسي قرار مي‌گيرد اما از فوتبال ساحلي نيز تنها رئيس آن در جلسه حضور داشت.

واکنش قهرمان المپيک به چالش‌هاي خادم
کميل قاسمي‌حالا مي‌گويد که مسئولين لطفا به دنبال کشف راه حلهاي ديپلماتيک و اساسي براي دغدغه‌هاي منطقي رسول خادم باشند.
کميل قاسمي‌پرافتخارترين کشتي گير سنگين وزن کشورمان در گفتگو‌ با ورزش سه گفت: متاسفانه با وجود درخواستهاي مکرر قهرمانان، پيشکسوتان و مسوولين فدراسيون کشتي مبني بر حل و فصل مشکلات مطرح شده از سوي رسول خادم، رييس فدراسيون با تکيه بر منطقهاي ديپلماتيک تاکنون هيچگونه اقدام‌عملي از سوي مسوولين مربوطه صورت نگرفته و اين‌موضوع هم چنان در‌هاله‌اي از ابهام باقي مانده است.آنها بارها در رسانه‌هاي مختلف خبري اعلام نموده‌اند که با تمام وجود در کنار خادم‌ هستند و براي رفع دغدغه‌هاي وي به سرعت به راهکارهاي مناسب روي خواهند آورد؛ اما همه اين اظهارات در حد صحبت بوده و‌ هيچکدام از اين نفرات ظاهرا قلبش براي قهرمانان ورزشي اين کشور نمي‌تپد. دارنده مدالهاي نقره و برنز المپيک افزود: کشتي به عنوان پرچمدار رشته‌هاي ورزشي در کشور بارها و بارها براي ايران عزيزمان افتخار کسب نموده است و قهرمانان اين رشته به عشق مردم و وطن هميشه موجب سرافرازي بوده‌اند و باعث شده‌اند در جاي جاي دنيا پرچم مقدس کشورمان به اهتزاز درآيد؛ اما به ظاهر اين افتخار آفريني‌ها چندان مورد توجه برخي افراد و‌ مسوولين نيست؛ چراکه در قبال مظلوميت کشتي و‌ جامعه پرافتخار آن خود را کنار کشيده‌اند و پشت بازيهاي رسانه‌اي که هيچ برايند درستي براي مشکلات ذکر شده ندارد، مخفي شده اند. نايب قهرمان جهان در پايان اضافه کرد: کاش آقايان بدانند که رسول خادم حسن نيت خود را به دفعات به کشور و‌ مردم بزرگ ايران چه در مقام يک قهرمان ملي و چه مسوول، اثبات کرده است و جايز نيست که مقامات مسوول صداي اين سرباز حقيقي وطن را نشنيده بگيرند و پشت او را خالي کنند چرا که در شرايط فعلي مردم غيور کشورمان تنها به اندک دلخوشي‌هايي از اين جنس که قهرمانان ورزشي مسبب آن هستند، دلگرم اند و تنها کسي که ميتواند به حفظ ورزش اول کشورمان و قهرمانان و پيشکسوتان بلند آوازه آن کمک کند، اوست؛ پس بهتر است به جاي بازيهاي رسانه‌اي وارد عمل شوند و‌ در خصوص دغدغه‌هاي منطقي خادم به دنبال کشف راه حل‌هاي ديپلماتيک و‌ اساسي باشند چرا که با حلوا حلوا گفتن دهان کسي شيرين نمي‌شود.

ليگ قهرمانان آسيا؛ ذوب آهن 2 - الوحده 0؛
ذوب آهني‌ها در دومين ديدار خانگي به حريف خود باج ندادند و موفق شدند با دبل مهاجم فرصت طلب خود به سه امتياز شيرين دست پيدا کنند.
شاگردان قلعه نويي پس از شکست در اولين ديدار موفق شدند در دو بازي پياپي به شش امتياز ارزشمند دست پيدا کنند. آنها در اين ديدار نيز با بسته نگه داشتن دروازه خود دو بار گلزني کنند. گل‌هايي که توسط مرتضي تبريزي به ثمر رسيد. در صورتي که ذوبي‌ها موفق مي‌شدند از فرصت‌هاي خود استفاده کنند در اين ديدار مي‌توانستند گل فراواني به ثمر برسانند اما اين اتفاق نيفتاد تا آنها با نتيجه مشابه با ديدار قبلي خود به برتري برسند.
هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا، سه شنبه 15/12/96، ساعت 16، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: ادهم محمد توما؛ کمک‌ها: احمد مؤنس نادي، محمد مصطفي حسن
ذوب آهن ايران: محمدرشيد مظاهري؛ جرجي ولسياني؛ محمد نژاد مهدي؛ خالد شفيعي؛ سيدمحمدرضا حسيني(88-ربيع عطايا)؛ قاسم حدادي فر(78 - مهدي رجب زاده)؛ بختيار رحماني؛ مرتضي تبريزي؛ ميلاد فخرالديني؛ حميد بوحمدان؛ کي‌روش کاستنلي(90-وحيد محمد زاده). سرمربي: امير قلعه نويي.
 
الوحده امارات: محمد حسن الشمسي؛ سالم سلطان؛ سلطان الغفري؛ اسماعيل مطر(66-احمد سلمان الاکبري)؛ سپاستين تاگليابو؛ ناصر عبدالهادي(77-خليل ابراهيم)؛ خالد ابراهيم؛ بالاژ سوزساک؛ ريم چانگ وو؛ طارق احمد (60 - محمد الاکبري)؛ احمد رشيد؛ سرمربي: لارنسيو رگکامف.
اخطار: خليل ابراهيم(85) از الوحده
شرح گل‌ها:
ذوب آهن 1 الوحده 0(دقيقه 34، مرتضي تبريزي): بهترين گلزن ذوبي‌ها که در بازي‌هاي دور برگشت براي تيمش درخشيد در اين ديدار نيز توانست گل اول بازي را به ثمر برساند. حرکت ديدني حسيني از جناح راست با ارسال دقيق وي ادامه يافت و در اين لحظه تبريزي توانست با ضربه سري دقيق دروازه حريف را باز کند.
ذوب آهن 2 الوحده 0(73، مرتضي تبريزي): پس از موقعيت‌هاي فراوان و استثنايي که از دست دادند در نهايت توانستند در اين دقيقه گلزني کنند و شوت آرام اما دقيق تبريزي با اشتباه فاحش گلر اماراتي دومين گل را براي ياران قلعه نويي به همراه داشت.
دقايق حساس:
دقيقه 02 – ذوبي‌ها اولين موقعيت حساس اين بازي را به ثبت رساندند و حمله سريع آنها با ضربه غافلگيرکننده مهاجم اين تيم روي خط دروازه توسط گلر اماراتي مهار شد.
دقيقه 03 -–تنها يک دقيقه زمان کافي بود تا تيم مهمان جواب حمله ذوبي‌ها را بدهد و در اين دقيقه مهاجم اين تيم مي‌توانست اولين گل بازي را در موقعيتي تک به تک به ثمر برساند اما رشيد مظاهري بازيکن موفق در اين دوئل بود و توسط فرصت فوق العاده اماراتي‌ها را دفع کند.
دقيقه 23 – ارسال بلند و خطرناک اماراتي‌ها موقعيتي براي اين تيم نزديک به دروازه ذوبي‌ها ايجاد کرد اما گلر ملي پوش ذوبي‌ها با پروازي به موقع اين توپ را مهار کرد.
دقيقه 25 – پاس کاري ذوبي‌ها باعث شد تا حدادي فر شوت سنگين خود را از راه دور به سوي دروازه الوحده بزند اما اين توپ از بالاي دروازه به بيرون رفت.
دقيقه 31 – پرتاب بلند اوت توسط شفيعي توپ را به کي روش رساند و اين بازيکن نيز ضربه سر محکم و ديدني خود را به سوي دروازه الشمسي زد اما اين توپ نيز از کنار دروازه به بيرون رفت.
دقيقه 41 – يک حرکت خطرناک ديگر از سوي تيم مهمان روي دروازه ذوبي‌ها شکل گرفت اما رشيد مظاهري موفق شد با سرعت عمل خود مانع باز شدن دروازه خودي شود.
دقيقه 49 – اولين فرصت خطرناک نيمه دوم توسط ذوبي‌ها اتفاق افتاد و ارسال فوق العاده حسيني با ضربه سر خطرناک ولسياني با فاصله کمي‌از بالاي دروازه حريف به بيرون رفت.
دقيقه 54 – اماراتي‌ها در اين دقيقه مي‌توانستند بازي را به تساوي بکشانند اما باز هم رشيد مظاهري با جاگيري و واکنش استثنايي خود توانست اين توپ را نيز مهار کند.
دقيقه 56 – يکي فوق العاده‌ترين موقعيت‌هاي اين بازي در اين دقيقه شکل گرفت و حرکت فخرالديني يک موقعيت فوق العاده براي بختيار رحماني به وجود آورد اما ضربه اين‌هافبک به تيرک دروازه برخورد کرد و توپ برگشتي درفاصله دو قدمي‌دروازه خالي به کي روش رسيد اما اين بازيکن نتوانست بهترين توپ ممکن را به گل تبديل کند.
دقيقه 57 – يک موقعيت استثنايي ديگر و اين بار به فخرالديني رسيد اما اين بازيکن موفق نشد براي دومين بار دروازه حريف را باز کند. دقيقه 65 – تبريزي مي‌توانست يکي از موقعيت‌هاي فراواني ذوبي‌ها را به گل تبديل کند اما باز هم بي دقتي مانع از اين کار شد. دقيقه 66 – شاگردان قلعه نويي که در از دست دادن موقعيت‌هاي استثنايي به مهارت رسيدند در اين دقيقه باز هم مي‌توانستند گلزني کنند اما اين اتفاق نيفتاد.
دقيقه 69 – توپ ارسال بين مدافعان ذوب آهن به محوطه جريمه اين تيم رسيد اما گلر سبزپوشان مانع از رسيدن توپ به بازيکنان ديگر حريف شد.


پرسش کي‌روش از فوتبال ايران:
سرمربي پرتغالي تيم ملي در يادداشتي بر اولويت نخست فوتبال ايران که حضور موفق ايران در جام جهاني است، تاکيد کرد اما از اهالي فوتبال و مسئولان خواست مهمترين اولويت فوتبال ايران را انتخاب کنند.
به‌ نقل از ‌ايسنا، کارلوس کي‌روش بعد از سپري کردن دوران مرخصي خود در زمستان، اين روزها يک جا بند نمي‌شود و مرتبا در حال فراهم کردن بهترين شرايط براي تيم ملي ايران است. او بعد از حضور در کارگاه آموزشي فيفا براي مربيان تيم‌هاي حاضر در جام جهاني، از کمپ لوکوموتيو مسکو که محل اردوي تيم ملي در دوران برگزاري جام جهاني است، بازديد کرد و به سرعت راهي يونان شد تا عملکرد سه لژيونر تيم‌ ‌ملي را زير نظر بگيرد.
او بعد از يونان به مالزي خواهد رفت تا در سمينار AFC براي مربيان فوتبال سخنراني کند. او در بين برنامه‌هاي خود در يادداشتي بر روند برنامه‌سازي تيم‌ ‌ملي اشاره کرد و به خلاصه‌اي از تجربه خود در ۲۹ سال گذشته پرداخت که خلاصه آن اهميت وجود آماده‌سازي ميان‌مدت و بلند مدت در تيم ملي بود.
او سخنان خود را با بيان جملات زير به پايان برد تا پيام مهمي‌براي فوتبال ايران داشته باشد: "در اين لحظه که اهداف و روياهاي فوتبال ايران معطوف به جام جهاني ۲۰۱۸ است، هيچ ترديدي وجود ندارد که تنها با برنامه آماده‌سازي شجاعانه، بي پروا و نوآورانه براي تيم ملي ممکن خواهد بود که به مسئوليت‌هايش عمل کند و به انتظارات هواداران پاسخ دهد. اين نظر فروتنانه اما اعتقاد راسخ من است که وجدان حرفه‌اي، من را مجاب به بيانش مي‌کند. آماده سازي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران براي جام جهاني بدون شک بايد اصلي‌ترين اولويت فوتبال ايران باشد اما درباره اين موضوع کساني که حق دارند، بايد تصميم گيري کنند."
در شرايطي که کي‌روش از بازي‌هاي تدارکاتي و حضور بازيکنان بعد از هر هفته از مسابقات در کمپ تيم ملي رضايت دارد، بدون شک نگراني او از طولاني شدن رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا تا اواخر ارديبهشت و همزمان با دو بازي تدارکاتي و اردوي تيم ملي براي بازيکنان شاغل در فوتبال ايران است.
همزمان با اردوي تيم ملي از اواسط ارديبهشت، تيم‌هاي حاضر در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بايد دو بازي برگزار کنند. در حال حاضر استقلال، پرسپوليس و ذوب آهن شرايط مساعدي براي صعود به دور بعد مسابقات دارند و بيشترين بازيکنان ملي‌پوش هم در اين تيم‌ها هستند که تعدادشان به ۱۶ بازيکن مي‌رسد. عملا در نبود اين بازيکنان، برگزاري اردو امکان پذير نيست.


دي‌ماريا اعاده حيثيت خواهد کرد؟
رئال مادريد در تاريخ 116 ساله خود کم از خودي‌ها ضربه نخورده و امشب در پاريس، تهديدي به نام دي ماريا متوجه اين باشگاه است. امشب رئال در پاريس نبردي در حد مرگ و زندگي برابر پي اس جي پيش رو دارد. بازي رفت 3-1 به سود کهکشاني‌ها تمام شده و آنها براي نجات فصلي که براي شان خوب پيش نرفته، محکوم به حذف پاريسي‌ها هستند. در جبهه پاري سن ژرمن، نيمار غايب بزرگ خواهد بود؛ ولي دي ماريا، ستاره آرژانتيني سابق رئال جانشين او خواهد شد و بدون شک انگيزه‌هاي بالايي خواهد داشت. در 15 بازي اخير پي اس جي، دي ماريا روي 13 گل نقش مهمي‌ايفا کرده و رئال بايد بسيار مراقب او باشد. دي ماريا سال 2014 و پس از اينکه رئال با افزايش دستمزدش موافقت نکرد، راهي يونايتد شد. او سپس به پي اس جي پيوست و سال 2015 در دو ديدار برابر رئال موفق به گلزني نشد؛ اما شايد داستان بازي امشب متفاوت باشد. پيش از اين سابقه داشته که رئال از بازيکنان سابق خود ضربه بخورد که در زير به چند نمونه اشاره خواهد شد. موراتا: ستاره محصول آکادمي‌رئال، سال 2014 با رقم 22 ميليون يورو به يوونتوس پيوست و همان فصل در نيمه نهايي ليگ قهرمانان دو گل به رئال زد و باعث حذف تيم سابق خود شد. يک گل در پيروزي 2-1 بازي رفت يووه و گل دوم در بازي برگشت و در برنابئو(1-1). او يک سال بعد با رقم 30 ميليون يورو به رئال بازگشت. مورينتس: مهاجم ملي پوش رئال، سال 2002 و پس از انتقال پر سر و صداي رونالدوي برزيلي به مادريد، راهي موناکو شد. او سال 2004 در يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان ابتدا در بازي رفت و در شکست 4-2 موناکو، گل دوم تيمش را در دقيقه 83 به ثمر رساند. بازي تا آن دقيقه، 4-1 به سود رئال بود. او در بازي برگشت نيز يک گل به رئال زد و کمک کرد موناکو 3-1 پيروز شده و راهي نيمه نهايي شود. اتوئو: مهاجم کامروني سال 1998 به رئال پيوست؛ ولي پس از چند سال حضور قرضي در مايورکا، با قراردادي دائمي‌به اين باشگاه پيوست. در واقع رئال مايکل اوون را به او ترجيح داد. اتوئو پس از مايورکا راهي بارسا شد و در 20 بازي برابر تيم سابق خود 11 بار گلزني کرد. او با پيراهن مايورکا 7 و با پيراهن بارسا نيز 4 گل به رئال زد. لوئيس انريکه: او سال 1991 به رئال پيوست و سپس سال 1996 راهي بارسا شد. انريکه در مدت زمان حضورش در بارسا 5 گل وارد دروازه رئال کرد و با شادي گل‌هاي جنجالي خود روي اعصاب هواداران رئال مي‌رفت. برند شوستر: ستاره آلماني بارسا، سال 1988 به رئال پيوست و دو لاليگا و يک کوپا دل ري را با اين تيم فتح کرد. شوستر سپس سال 1990 به اتلتيکو رفت و با اين تيم دو بار فاتح کوپا دل ري شد. او در فينال سال 1992 برابر رئال در برنابئو، يکي از دو گل روخي بلانکوس را به ثمر رساند تا رئال جام را در خانه از دست بدهد.