رفتارهاي احمدي‌نژاد براي نظام هزينه دارد
يک فعال سياسي اصولگرا گفت: احمدي‌نژاد با اين کارها درپي به دست آوردن پايگاه از دست رفته مردمي‌و بدنبال ارتقاي جايگاه خود است و اين رفتارهاي احمدي‌نژاد براي نظام هزينه در بر خواهد داشت.ابوالقاسم رئوفيان در گفت‌و‌گو با ايلنا، با اشاره به نامه اخير احمدي‌نژاد به رهبري گفت: اگرچه در اين نامه خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم آمده اما با اراده‌‌اي باطل که اشکال عمده به اين بخش وارد است. او مدت‌هاست دچار توهم شده و با اين کارها درپي بدست آوردن پايگاه از دست رفته مردمي‌و بدنبال ارتقاء جايگاه خود است. وي گفت: احمدي‌نژاد اهدافي را در نامه خودش تعقيب ‌مي‌کرد که به آن‌ها نخواهد رسيد. البته مدتي است تعادل روحي احمدي‌نژاد بهم ريخته است.

 حاشيه‌ها مطالبات زنان را کمرنگ مي‌کند 
رئيس فراکسيون اميد مجلس گفت: طرح برخي موارد غير اولويت‌‌‌دار و بعضا حاشيه‌‌‌اي مي‌‌‌تواند مطالبات به‌‌حق زنان را کمرنگ کند. به گزارش ايلنا، در يادداشت اينستاگرامي‌محمدرضا عارف به مناسبت روز زن آمده است: معتقدم بانوان فرهيخته کشورم بايد با همراهي با نمايندگان‌شان در خانه ملت و شوراي اسلامي‌شهر و روستا خواسته‌هاي به‌حق و قانوني خود را جامه عمل بپوشانند. هر چند بهتر بود دولت محترم سهم بيشتري در سمت‌‌هاي کليدي به زنان اختصاص مي‌‌داد. حضور زنان نسبت به مردان در نهادهاي قدرت متناسب با شأن و شايستگي زنان انديشمند، متعهد، کاردان نيست که اميدوارم حاکميت در جهت تأمين بيشتر حق و خواست زنان اقدامات اساسي انجام دهد.

براي همه کشورها ثبات و آرامش مي‌خواهيم
وزير دفاع با بيان اينکه ايران با تمام وجود براي همه کشورهاي همسايه صلح، ثبات، آرامش و امنيت را مي‌خواهد گفت: کشور همسايه افغانستان از جايگاه ويژه‌اي براي ايران برخوردار است و هميشه تلاش داشته‌ايم صلح و ثبات در اين کشور حکم فرما باشد. به گزارش ايسنا، امير سرتيپ حاتمي‌در ديدار وزير دفاع افغانستان با بيان اينکه ايران همواره مخالف گروه‌هاي تروريستي به ويژه طالبان در کشور افغانستان بوده است، افزود: ايران هميشه از دولت افغانستان حمايت کرده و همواره مدافع مجاهدان اين کشور بوده ايم.وزير دفاع گفت:آماده‌ايم در صورت درخواست رسمي‌افغانستان در مبارزه عليه تروريسم، به دولت وحدت ملي کمک‌هاي مستشاري و امنيتي کنيم.
حضور رهبر انقلاب در منزل شهداي ناجا 
رهبر انقلاب اسلامي‌در منزل يکي از شهداي ناجا در اغتشاشات اخير حضور يافتند. به گزارش ايلنا، حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي شب گذشته با حضور در منزل خانواده شهيد علي بايرامي‌از شهداي ناجا در اغتشاشات اخير خيابان پاسداران تهران، ياد اين شهيد عزيز را گرامي‌داشتند.شهيد گروهبان يکم محمدعلي بايرامي‌از مأموران نيروي انتظامي‌۳۰ بهمن‌ ماه امسال در شب شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام‌ا...‌ عليها به دست اغتشاشگران در خيابان پاسداران تهران به شهادت رسيد.

گرفتن اموال نامشروع از حلقوم حرام‌خواران 
رييس ديده‌بان شفافيت و عدالت اعلام کرد:‌ اموال نامشروع بايد از حلقوم مسوول حرام‌خوار به صاحبش بازگردد.به گزارش ايلنا، احمد توکلي در صفحه توييتر خود با هشتک اعاده اموال نامشروع مسيولين کشور، نوشت: اموال نامشروع بايد از حلقوم مسوول حرام‌خوار به صاحبش بازگردد. انفصال از خدمت حداقل مجازات متخلفان است.

پيگيري وضعيت خبرنگاران بازداشت شده 
به دنبال تجمع صورت گرفته مقابل وزرات کار به مناسبت روز جهاني زن و بازداشت دو تن از خبرنگاران مقابل وزرات کار، رئيس مرکز روابط عمومي‌و اطلاع رساني وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: با دستور ربيعي موضوع در حال پيگيري است و با همکاري مرکز حراست وزراتخانه تلاش‌هاي لازم به منظور رفع مشکل اين دو خبرنگار در حال انجام است.به گزارش ايسنا، روزبه کردوني با اشاره به اينکه بازدداشت خبرنگاران در چارچوب اختيارات و مسئوليت‌هاي قانوني اين وزراتخانه نيست تاکيد کرد: به لحاظ اهميت شان جامعه خبري و رسانه‌اي تمام مساعي خود را براي رفع مساله پديد آمده به عمل آورده‌ايم و با پيگيري‌هاي انجام شده ان‌شاءا... به زودي موضوع حل خواهد شد.

براي دور ماندن از سرنوشت بني‌صدر مسوولان خود را محاسبه کنند
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت ۱۴ اسفند و فرار بني‌صدر گفت: يکي از عبرت‌هاي تاريخ انقلاب قضيه بني‌صدر است. بني صدر بر سر سفره امامت، ولايت و خون شهدا آمد و بالاخره آراي مردم را با هر کيفيت جلب کرد. رأي آوردن به هيچ وجه ملاک نيست، او به محض اين‌که سکان اداره مملکت را به دست گرفت طغيان کرد و خودش را از بدنه مردم انقلابي و حزب‌اللهي جدا کرد و مشتي غرب‌گرا دور او را گرفتند و او هم براي راضي کردن آن‌ها مردم را کنار گذاشت و به آن‌ها بي‌اعتنايي کرد. حجت الاسلام کاظم صديقي با بيان اين‌که «هر کسي از پرچم ولايت فاصله بگيرد مردمي‌ و متدين نيست» گفت: ولايت در اسلام هم مظهر ديانت است و هم مظهر جمهوريت؛ ولي فقيه در اسلام بلندگوي مردم و حامي‌مستضعفان و دلسوز توده‌هاست و از متن آن‌ها برخاسته و از آن‌ها هيچگاه جدا نمي‌شود؛ لذا همه مسئولان لازم است هر از چندگاهي با خدا خلوت کنند و ببينند که عوض نشده باشند، ببينند کجا بودند و الان کجا هستند؟ اطرافيان‌شان چه کساني بودند و الان چه کساني هستند؟ دوست هستند يا دشمن؟ اگر محاسبه‌اي نداشته باشيم گرفتار سرنوشت بني‌صدر خواهيم شد که جزو افسانه‌هاي تاريخ شد. يک روزي خيلي دور و برش شلوغ بود و برو و بيا داشت اما امروز جايگاهي ندارد.

مديريت بي‌حجابي‌ها با پول آمريکا 
يک عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان در واکنش به برداشتن حجاب‌ برخي زنان در کشور گفت:زن فاسدي ترويج بي‌حجابي مي‌کند که اين زن از آمريکا براي نشر بي‌حجابي پول گرفته است.به گزارش ايسنا، آيت‌ا... احمد خاتمي‌گفت: مديريت اين کار هم به دست يک زن فاسد است که يک ميليارد تومان از آمريکا گرفته و در سايتش تبليغات مي‌کند در ايران کشف حجاب مي‌کنند، عکس‌شان را بگيريد بفرسيد و ما پخش مي‌کنيم. اين زن فاسد يکبار از آمريکا يا انگليس به بنده زنگ زد و گفت من از يک خبرگزاري داخلي زنگ مي‌زنم و با شما صحبت مي‌کنم.

رهبر انقلاب در واکنش به کشف حجاب‌هاي اخير؛
در آستانه ولادت با سعادت حضرت صديقه‌کبري فاطمه‌زهرا سلام‌ا...‌عليها، هزاران نفر از شاعران و ستايشگران اهل‌بيت عليهم‌السلام با رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ديدار و تعدادي از ستايشگران و نغمه‌سرايان اهل‌بيت(عليهم‌السلام) فضاي حسينيه امام خميني(ره) را به عطر مدايح و مناقب دخت گرامي‌پيامبر اسلام، معطر کردند.
به گزارش ايسنا، حضرت آيت ا... خامنه‌اي در اين ديدار، مقامات معنوي و عظمت روحي حضرت فاطمه‌زهرا(س) را خارج از فهم بشري دانستند و گفتند: مقام والاي دختر پيامبر اعظم را بايد از پروردگار و اولياء الهي شنيد و آموخت، همچنانکه پيغمبر اکرم(ص) در وصف آن بانو، تعبير بلند برترين زنان اهل بهشت را بيان فرموده است و شيعه و سنّي بر صحت اين روايت، اتفاق‌نظر دارند.
ايشان با اشاره به نامگذاري روز ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌عنوان «روز زن»، زن را در منطق اسلامي‌برخوردار از يک چهارچوب کامل خواندند و افزودند: «زنِ اسلامي» موجودي است داراي ايمان، عفاف، رشد علمي‌و معنوي، اثرگذار در اجتماع، مدير خانواده و مايه آرامش مرد و در کنار آن برخوردار از خصوصيات زنانگي مثل لطافت و آمادگي براي دريافت انوار الهي.
رهبر انقلاب اسلامي، الگوي زن اسلامي‌را زنان بزرگي همچون حضرت فاطمه‌زهرا و حضرت خديجه کبري دانستند و گفتند: در مقابل الگوي اسلامي، الگوي انحرافي زن غربي وجود دارد که به‌جاي همه خصوصيات برجسته و ممتاز زن اسلامي، شاخصه‌هايي همچون برهنگي و جلب نظر و التذاذ مردان را در خود دارد.
ايشان، ملزم بودن مردان به پوشيدن لباس کامل و تشويق زنان به برهنگي هر چه بيشتر در مجالس رسمي‌غرب را نمونه‌اي از سوق دادن زن غربي به ولنگاري و بي‌بندوباري برشمردند و افزودند: امروز زن غربي مظهر مصرف، آرايش، جلوه‌گري مقابل مردان و وسيله هيجان جنسي است.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي، طرح مسائلي همچون «عدالت جنسيتي» در سخنان غربي‌ها را ظاهري و مسئله‌اي خالي از واقعيت دانستند و با اشاره به اذعان تعداد زيادي از زنان صاحب‌مقام غربي در ماههاي اخير به قرار گرفتن در معرض سوء استفاده و خشونت در جريان مسائل اداري، گفتند: اسلام به‌وسيله حجاب در را بر روي اين نقطه انحراف بسته است، بنابراين حجاب اسلامي‌وسيله مصونيت زن است نه محدوديت او.
ايشان با تأکيد بر اينکه پرچم استقلال هويتي و فرهنگي زنان در دست زنان ايراني است، افزودند: بانوان ايراني با حفظ حجاب، استقلال هويتي و فرهنگي خود را به دنيا صادر و اين سخن جديد را اعلام مي‌کنند که زن مي‌تواند با حفظ حجاب و عفاف و جلوگيري از سوء استفاده مردان بيگانه و زياده‌طلب، در ميادين اجتماعي حضور فعال و مؤثر داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامي‌با انتقاد از کساني که کانون خانواده را تحقير و اينگونه وانمود مي‌کنند که "عدالت جنسيتي يعني در هر عرصه‌اي که مردان حضور دارند، زنان نيز حضور داشته باشند"، اين کار را خيانت به زنان و حرمت و شخصيت آنان دانستند و گفتند: زن، محترم است و هيچ‌کس مخالف حضور او در ميادين اجتماعي و تحصيل علم و کسب مسئوليت نيست.
ايشان افزودند: اين هنر انقلاب اسلامي‌است که امروز زنان ايراني جزو بهترين دانشمندان و شخصيت‌هاي فرهنگي هستند، زيرا قبل از انقلاب اينگونه نبود و تعداد زنان برتر در بخشهاي علمي‌و فرهنگي بسيار محدود بود.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي، زن را مدير و محور خانواده و نقش مادري، همسري و ايجاد آرامش در خانواده را مهمترين شغل و مسئوليت او دانستند و به زنان ايراني توصيه کردند: مفاهيم اسلامي‌و چهارچوبهاي قرآني درباره زن را حفظ و تقويت کنيد و آن را از آفاتي همچون اسراف، رقابت‌هاي منفي و الگو گرفتن از زن منحرف غربي دور بداريد. ايشان در ادامه، چهل سال توطئه مستمر و بي‌نظير دشمنان عليه ملت ايران و در عين حال بالندگي و پيشرفت روزافزون شجره طيبه انقلاب را مايه افتخار و نشانه لطف الهي خواندند و گفتند: دشمنان ايران از چند ماه قبل در اتاق‌هاي فکر دور هم نشستند و براي سه ماه آخر سال طراحي کردند که به خيال خود کار جمهوري اسلامي‌را در اسفند ماه تمام کنند. رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: در دي ماه و بهمن ماه ديديد که مردم چگونه جواب آنها را دادند و ملت ايران همواره آماده است که هر متجاوز و متَعرّضي را به جاي خود بنشاند. ايشان سپس با تأکيد بر اينکه همه از جمله دشمنان ايران از استحکام کشور و متکي بودن آن به مردم و جوانان و راه امام بزرگوار اطلاع دارند، به تبيين ابعاد و اهداف طراحي دشمنان در حمله به نقطه هويت مستقل و فرهنگي زن مسلمان يعني مسئله «حجاب» پرداختند.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي با اشاره به تبليغات پرحجم دشمنان و هزينه‌هاي سرسام‌آور آنان براي اثرگذاري منفي بر مسئله حجاب، گفتند: آن‌همه هزينه، فکر و تبليغات کردند که در نتيجه آن چند دختر فريب بخورند و در گوشه‌وکنار روسري از سر بردارند و همه تلاش‌هايشان در اين نتيجه کوچک و حقير خلاصه شد که اين، مسئله‌اي نيست اما آنچه بنده را حساس مي‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباري» از دهان برخي خواص است.
ايشان افزودند: اين عده که در ميان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطي را دنبال مي‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزينه در کشور به نتيجه برساند که ان‌شاءا... اين کارشان نادانسته باشد.
رهبر انقلاب اسلامي‌با رد ادعاي اين افراد مبني بر اينکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه زنان نبوده است، گفتند: اين حرف غلط است زيرا ما آن زمان بوديم و خبر داريم که امام بزرگوار در مقابل اين منکرِ واضح که به‌دست پهلوي‌ها و دنباله‌هاي آنها در کشور ايجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ايستاد و گفت حجاب بايد وجود داشته باشد.
ايشان افزودند: نظام اسلامي‌با فردي که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاري ندارد، اما کاري که در خيابان و در ملأ عام انجام مي‌شود در واقع کار و تعليم عمومي‌است و براي نظام برآمده از اسلام، تکليف ايجاد مي‌کند.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي گفتند: کار حرام، بزرگ و کوچک ندارد و آنچه حرام شرعي است، نبايد به صورت آشکار انجام شود، زيرا شارع اسلامي‌بر حکومت تکليف کرده مانع انجام حرام علني شود.
ايشان با ردّ حرف برخي افراد مبني بر اينکه بايد اجازه داد مردم خودشان حجاب را انتخاب کنند، گفتند: اين حرف را درباره همه گناهان اجتماعي مي‌توان گفت؛ مثل آن که بگويند فروش مشروبات الکلي آزاد شود و هر کس خواست بخورد يا نخورد؛ آيا اين حرف درست است؟
حضرت آيت ا... خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه ما مفتخر به حجاب زنان ايراني هستيم و زن ايراني با حجاب اسلامي‌و چادر ايراني توانسته در عين خانه‌داري و همسرداري به بالاترين رتبه‌هاي علمي‌و فرهنگي، و حضور مؤثر اجتماعي دست يابد، افزودند: اين کار خطاي بزرگي است که برخي افراد براي ايجاد ميل غلط و انحرافي به فرهنگ غربي به دنبال دور زدن قوانين هستند.
ايشان در همين زمينه با انتقاد از انجام برخي اقدامات خلاف در زمينه سياست‌هاي جمعيتي و آموزشي، گفتند: بايد جلوي هرگونه تخلف از سياست‌هاي اسلامي‌گرفته شود و مسئولان بايد کار را به نحوي پيش ببرند که اهداف اسلام تأمين شود نه اهداف دشمنان.
رهبر انقلاب اسلامي، فرهنگ الهي را تضمين و تأمين‌کننده استقلال و آزادي ملت ايران دانستند و گفتند: ولنگاري و اسيرِ دست‌بسته فرهنگ غرب بودن، آزادي نيست بلکه آزادي يعني ايمان، فکر، فرهنگ و الگوي اسلامي‌خود را داشته باشيد و دنبال کنيد.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي در همين زمينه به تکرار عنوان عدالت جنسيتي در سخنان غربي‌ها و افراد مقلّد غرب اشاره و اين سؤال را مطرح کردند: اين چه عدالتي است که بر اساس آمارهاي خودشان، بيشترين ميزان تجاوز جنسي با اِعمال زور و خشونت و همچنين بيشترين خشونت عليه زنان به‌دست مردان در خانواده‌ها در اروپا و امريکا انجام مي‌شود؟
ايشان عدالت جنسيتي در اسلام را به معناي محترم و مورد تعرض قرار نگرفتن زن و جلوگيري از اعمال خشونت عليه زنان در خانواده دانستند و تأکيد کردند: براي فهم آنکه چه چيزي خشونت هست يا نيست بايد از منطق و فکر اسلامي‌استفاده شود نه از تعاليم غرب.
رهبر انقلاب اسلامي‌سپس به بيان چند توصيه خطاب به مداحان پرداختند.
ايشان با اشاره به دشمني‌هاي خباثت‌آميز عليه نظام و ملت ايران، ستايشگران اهل‌بيت عليهم‌السلام را رسانه‌هايي مهم در مقابله با اين دشمني‌ها خواندند و خطاب به آنان گفتند: بايد با افزايش معرفت و عقلانيت و ايمانِ مخاطبان، و روشنگري سياسي و ترويج رفتار و اخلاق اسلامي، تأکيد بر اتحاد ملي و گسترش برادري و مهرباني، وظيفه سنگين خود را انجام دهيد.
بخش پاياني سخنان حضرت آيت ا... خامنه‌اي پاسخ به سخنان مقام‌هاي امريکايي و اروپايي در مخالفت با حضور منطقه‌اي ايران بود.
ايشان گفتند: در حالي‌که امريکا در همه‌جا حضوري مفسدانه و فتنه‌گرانه دارد، مرتباً درباره حضور ايران در منطقه، شبهه‌آفريني مي‌کنند. آيا ما براي حضور در منطقه بايد از امريکا اجازه بگيريم؟ رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: ما براي حضور در منطقه بايد با دولت‌هاي منطقه مذاکره و گفت‌وگو کنيم يا با شما؟ هر گاه خواستيم در امريکا حضور پيدا کنيم با شما گفت‌وگو مي‌کنيم! ايشان در پاسخ به مقام‌هاي اروپايي مبني بر تمايل به مذاکره با ايران درباره حضور آن در منطقه، مجدداً همين نکته را مورد تأکيد قرار دادند و گفتند: اين مسئله به شما چه مربوط است؟ اين منطقه، منطقه ماست يا شما؟ شما در منطقه ما چه مي‌کنيد؟ ما با ملت‌هاي منطقه قرار مي‌گذاريم و قرار هم گذاشته‌ايم و پيش رفته‌ايم و پيش‌تر هم خواهيم رفت. اين مسائل سياسي را بايد مردم بدانند.


کدخدايي با اشاره خطاي انساني تاييد کرد؛
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: ما حسب فرمان مقام معظم رهبري براي موضوع رجل سياسي و مذهبي آيين نامه گونه‌اي تنظيم کرده‌ايم و تنها يکي دو مورد باقي مانده که به زودي تقديم مجلس خواهد شد.
به گزارش ايسنا، عباسعلي کدخدايي در نشست شوراي عمومي‌اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي‌دانشجويان مستقل گفت: شوراي نگهبان مانند هر نهاد ديگر بايد پاسخگوي عملکرد خود باشد و ما هر لحظه براي پاسخگويي آماده‌ايم و از آن ابايي نداريم و استثنايي براي خود قائل نيستيم.
وي اظهار داشت: ما از انتقاد نه تنها ناراحت نمي‌شويم، بلکه خوشحال هم مي‌شويم مخصوصاً اگر از سوي دانشجويان انقلابي و علاقه‌مند به نظام مطرح شود، استفاده هم خواهيم کرد.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به وجود چارچوب‌هاي قانوني براي نهادهاي نظام گفت: قواي سه‌گانه و همه نهادهاي فرادستي و فرودستي مکلف هستند در چارچوب قانون و مقررات حرکت کنند. اينکه هر کسي کار خود را بکند منجر به يک بلبشو و هرج و مرجي خواهد شد. در شوراي نگهبان بحث اکثريت مطرح است. اکثريت يک راه اضطراري و ميان‌بر است. چون به اتفاق آراء نمي‌توانيم برسيم ناگزير به اکثريت اکتفا مي‌کنيم. چيزي که در همه جوامع بشري است. ما در شوراي نگهبان بحث‌هاي بسياري داريم، همه ملاحظات ديده مي‌شود اما محدود به يک سلسله قوانين و مقرراتيم و نهايتاً محکوم به يک رأي گيري هستيم.
کدخدايي در مورد موضوع بررسي صلاحيت‌ها گفت: در بحث صلاحيتي، قانون انتخابات شرايط و موانعي را گفته است. ما ناچاريم رفتار فرد را بررسي کنيم. ما چگونه مي‌توانيم اعتقاد و التزام فرد را رصد کنيم. ممکن است اشتباهاتي هم رخ دهد ما هم مثل شما انسانيم.
وي با اشاره به فرمان مقام معظم رهبري براي اصلاح قانون انتخابات افزود: در مجلس کميسيوني در حال تلاش براي قانون انتخابات آبرومند هستند که نمايندگان وزارت کشور و ما هم به عنوان شوراي نگهبان در آن حضور داشته و شرکت مي‌کنيم و اميدواريم به زودي به سرانجام برسد. 

معاون سياسي وزير کشور از فرمانداران در خواست کرد؛
معاون سياسي وزير کشور با بيان اينکه احزاب پايه تشکيل حکومت در نظام‌هاي جمهوري هستند، گفت: فرمانداران بايد در تجمعات معترضان حاضر شده و صداي اعتراض مردم را بشنوند.
به گزارش ايسنا، اسماعيل جبارزاده در همايش استانداران، مديران کل سياسي و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اينکه وزير کشور تعبير کرده‌اند که فرماندار، رئيس جمهور شهرستان است، اظهار کرد: از فرمانداران انتظار داريم که اين جايگاه را باور کرده و مسائل شهرستان را مديريت کنند.
معاون سياسي وزير کشور افزود: علماي علم سياست در تعريف علم سياست مي‌گويند که سياست هنر بدست آوردن اهداف جنگ بدون جنگيدن، يا هنر آشتي دادن مسائل ناهمگون و متعارض است و انتظار داريم فرمانداران اين هنر را داشته و آن را تقويت کنند.
جبارزاده با اشاره به ويژگي‌ها و ريشه‌هاي اعتراضات دي ماه گفت: براي اينکه از وقوع اين اعتراضات جلوگيري شود، فرمانداران بايد صداي اعتراض مردم را بشنوند، در تجمعات معترضان حاضر شده و حرف آنها را بشنوند. در واحدهاي صنعتي و صنفي حاضر شده و با تمام وجود به دنبال حل مشکلات مردم باشند. فرمانداران ريشه‌هاي تنش‌هاي پنهان شهرستان‌ها را شناسايي و تفسير کنند.
وي با بيان اينکه فرمانداران منشور گفت و گوي ملي را اجرايي کنند، گفت: فرمانداران با نخبگان محلي گفت و گو کنند و از همه ظرفيت‌هاي نظام براي نمايش وحدت ملي استفاده کرده و محور وحدت در شهرستان‌ها باشند. احزاب پايه‌هاي تشکيل حکومت در نظام‌هاي جمهوري هستند و بايد به احزاب نقش بيشتري در مسائل کشور داده شود. اگر احزاب فعال بودند، در اعتراض‌هاي دي ماه به ساختار نظام هجمه نمي‌شد.
معاون سياسي وزارت کشور گفت: فرمانداران در حد نياز صحبت کنند زيرا مردم از صحبت‌ها خسته شده‌اند؛ در صف بندي‌هاي شهرستان‌ها در کنار مردم بوده و زبان گوياي آنها باشيد. اگر پيرو حضرت علي (ع) هستيد به فقرا رسيدگي کنيد و اگر کاري براي خدا نيست، آن را متوقف کنيد؛ اقدامات خود را در سطح شهرستان منعکس کنيد تا مردم از اقدامات دولت مطلع شوند.