حضور بانوان در فراخوان جذب خلبانان جديد هما 
فرزانه شرفبافي مديرعامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران با بيان اينکه هم‌اکنون ۵ مديرکل زن در اين شرکت هواپيمايي در حال فعاليت هستند، گفت: براساس آمار موجود تعداد يک هزار و ۷۸۰ زن در هما شاغل بوده و نزديک به ۴ هزار نفر خانم ديگر نيز در اين صنعت در قالب آژانس‌هاي هواپيمايي و يا شرکت‌هاي مربوطه براي هما کار مي‌کنند.آگهي استخدام هما هرساله براي جذب خلبانان جديد درج مي‌شود. نکته حائز اهميت در آگهي سال جاري حضور خلبانان زن براي اولين بار در اين فراخوان است. تعداد خلبانان زن در حال حاضر در کشور چشمگير است و براساس اين فراخوان و ثبت نام بانوان پس از برگزاري آزمون‌هاي ورودي قطعا مرحله گزينش برمبناي شايستگي افراد بين مردان و زنان خلبان انجام خواهد شد.

باحمل کالاي خطرناک برخوردمي‌شود
 سازمان بنادر و دريانوردي کشور با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد: به منظور پيشگيري از وقوع حوادث و جلوگيري از اظهار خلاف واقع در اسناد حمل و مانيفست کالاها و کانتينرهاي حاوي کالاي خطرناک تحت عنوان کالاهاي عادي، سازمان بنادر و دريانوردي با نمايندگان خطوط کشتيراني متخلف برخورد جدي مي‌کند .اخيراً در برخي از بنادر کشور حوادثي ناشي از عدم اظهار کانتينرهاي حاوي کالاي خطرناک به وقوع پيوسته و موجب بروز خسارت به ساير کالاها و کانتينرهاي مجاورشده است.مطابق مقررات، خطوط کشتيراني موظف هستند کليه کنترل‌هاي لازم را در مبدأ حمل کالا و کانتينر در اين خصوص انجام دهند و در غير اين صورت جريمه خواهند شد.

قطار گلبهار- مشهد؛ فعال‌ترين پروژه‌ قطار شهري
حبيب‌اله طاهرخاني مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد گفت: حوزه آموزش و پرورش يکي از مسائل مورد توجه در شهرهاي جديد است چنانچه ظرف پنج سال اخير ۹۱ مدرسه در اين شهرها ساخته شد که برابري مي‌کند با تعداد مدارسي که در طول عمر ساخت شهرهاي جديد بنا شده‌اند. ۹۵ مدرسه ديگر نيز در حال ساخت است که پيشرفت‌ اجرايي ۲۰ تا ۹۰ درصدي دارند. پروژه قطار برقي گلبهار - مشهد از فعالترين پروژه‌هاي قطار شهري در کشور است که براي ساخت آن تاکنون ۴۰ کيلومتر تملک شده و هيچگاه اين پروژه متوقف نشده است.شوراي اقتصاد فاينانس پروژه گلبهار مشهد را صادر کرده و سال آينده اجرايي مي‌شود.


منتقدان خريد هواپيماهاي نو امروز از ضعف در نوسازي ناوگان حرف نزنند
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينکه استيضاح وزير راه و شهرسازي در روز سه شنبه راي نمي‌آورد، گفت: کساني که در دوران انعقاد قرارداد خريد هواپيماهاي نو مخالفت و سنگ اندازي مي‌کردند امروز نبايد از ضعف در نوسازي ناوگان هوايي حرف بزنند و آخوندي را مقصر بدانند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايلنا، مهرداد لاهوتي با بيان اينکه در اين شرايط استيضاح وزير راه و شهرسازي را منطقي نمي‌دانم، گفت: مخالفان و منتقدان آقاي آخوندي بايد بگويند نقش وزير راه در سانحه سقوط هواپيماي آسمان چه بوده است؟
وي تاکيد کرد: وزير راه و شهرسازي موفق‌ترين عضو کابينه دولت در استفاده از شرايط پس از برجام بوده و نوسازي ناوگان هوايي را علي رغم موانع داخلي و خارجي متعدد کليد زد.
عضو کميسيون برنامه و بودجه با بيان اينکه همه ملت ايران از وقوع سانحه هواپيما آسمان متاثر هستند اما راهکار جلوگيري از اين سوانح کنار گذاشتن وزيري که تلاش خود را براي نوسازي ناوگان کرده نيست، گفت: وزارت راه و شهرسازي پس از امضاي تفاهمنامه برجام توانست با سه کمپاني قدرتمند غربي سازنده هواپيما قرارداد خريد هواپيما منعقد کند و چندين فروند هواپيما هم وارد کشور شد.
لاهوتي اظهار داشت: کساني که آن روزها منتقد خريد هواپيماهاي نو بودند و مدعي بودند خريد هواپيما نبايد در اولويت باشد چرا امروز از ضعف در نوسازي ناوگان هوايي حرف مي‌زنند و وزير راه را مقصر عدم نوسازي ناوگان مي‌دانند؟
وي افزود: قبل از دولت يازدهم صنعت هوايي کشورمان در تحريم بود و تمام هواپيماهايي که خريداري مي‌شد هواپيماهاي فرسوده شرقي بودند، اما با تلاش‌هاي تيم وزارت راه و شهرسازي دولت يازدهم قرارداد خريد 200 هواپيماي جديد غربي منعقد شد که البته افرادي هم در داخل کشور در مسير خريد هواپيماهاي نو سنگ اندازي کردند.
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينکه در آستانه شروع سفرهاي نوروزي نبايد وزير راه استيضاح و چنين وزارتخانه‌اي با سرپرست اداره شود، گفت: در مهم‌ترين ايام کاري وزارت راه و شهرسازي، کنارگذاشتن مدير اين وزارتخانه مي‌تواند تبعاتي را به دنبال داشته باشد.
لاهوتي تاکيد کرد: از سوي ديگر هنوز اطلاعات خروجي از جعبه سياه نهايي و جمع بندي نشده است، چرا قبل از مشخص شدن علت سانحه بايد وزير راه را استيضاح کنيم. استيضاح وزير راه قبل از پي بردن به علت اصلي سانحه کاملا غير منطقي است. معتقدم جلسه استيضاح وزير راه بايد به بعد از مشخص شدن علت سانحه هواپيماي آسمان و بعد از انجام سفرهاي نوروزي برگزار شود. هر چند که معتقدم نمايندگان مجلس در جلسه استيضاح روز سه شنبه به کنار گذاشتن آقاي آخوندي راي نمي‌دهند.

مسابقه نابرابر ايرلاين‌ها در فروش بليت به ضرر مردم است
نايب رئيس کميسيون عمران مجلس، با بيان اينکه تاخيرهاي پروازي از چند ساعت به يک شبانه روز و بيشتر افزايش يافته است، گفت: در رقابت ايرلاين‌ها گراني بليت مردم را متضرر کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت، مجيد کيان پور در گفت وگو با خبرگزاري خانه ملت، از اوج گيري تاخيرهاي پروازي در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تاخيرهاي پروازي ديگر مختص يک يا دو شرکت هواپيمايي نبوده و به عنوان موضوعي فراگير در ميان همه ايرلاين‌ها فراگير شده است.
نايب رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه معضل ديگر موجود در عملکرد ايرلاين‌ها پروازهاي چارتري است، افزود: متاسفانه در سيستم بسياري مواقع بليت وجود ندارد، اما با مراجعه مشخص مي‌شود همان پرواز به صورت چارتري اقدام به فروش بليت و اخذ پول بيشتر از مردم مي‌کند.
نماينده مردم درود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي، با تاکيد بر اينکه متاسفانه شناور شدن نرخ بليت هواپيما و آزادسازي آن تنها به نفع ايرلاين‌ها بوده است، تصريح کرد: در حال حاضر قيمت بليت هواپيما با ميزان عرضه و تقاضا تغيير مي‌کند که اين به ضرر مسافر تمام مي‌شود.
وي با بيان اينکه قيمت بليت هواپيما نبايد بالاتر از نرخ‌هاي مصوب اعمال شود، گفت: بهترين و بزرگ‌ترين کاري که سازمان هواپيمايي بايد پيگير باشد اين است که نظارت مستقيمي‌از طريق جرايد و رسانه ملي اعمال شود تا قصوري در اين زمينه بروز نکند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، همچنين از عدم رعايت آيين نامه حقوق مسافر در تاخيرهاي پروازي انتقاد کرد و گفت: سازمان هواپيمايي اگر امکان اجراي اين آيين نامه را ندارد بايد به صراحت در خصوص آن اظهارنظر کره تا تکليف همه روشن شود.
کيان‌پور با بيان اينکه هيچ کسي در تاخيرهاي پروازي خود را موظف به پاسخگوي به مردم نمي‌داند، گفت: سازمان هواپيمايي بايد در بحث تاخيرهاي پروازي ورود جدي داشته تا اين معضل کاهش يابد. متاسفانه تاخيرهاي چندين ساعته پروازها شيريني سفرها را به تلخي بدل کرده است.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت بايد با فشار بر سازمان هواپيمايي زمينه اجراي دستورالعمل رعايت حقوق مسافر را فراهم کند.
نايب رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: بي توجهي سازمان هواپيمايي به نارضايتي‌هاي مردم از تاخيرهاي پروازي و همچنين گراني‌هاي بليت ورود مجلس به موضوع را در پي خواهد داشت.

ايجاد اداره کل امور لجستيکي و حمل و نقل چندوجهي مصلحتي نيست
محمد راستاد مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: زماني که زنجيره حمل و نقل بايد رقابت‌پذير باشد، نحوه اتصال به پسکرانه و صرفه‌جويي در زمان و هزينه، اتصال راه‌آهن به بنادر کشور ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از سازمان بنادر و دريانوردي، محمد راستاد معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين مطلب افزود: امروزه اتصال بندر به ريل و يکپارچه سازي حمل ريلي - دريايي يک تمايز رقابتي محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به تاسيس اداره کل امور لجستيکي و حمل و نقل چند وجهي در سازمان بنادر و دريانوردي اظهار کرد: اين اداره براي پاسخگويي به نيازهاي روز صنعت بندري و حمل و نقل دريايي ضروري است.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اتصال ريل به بندر عنصر استراتژيک توسعه بندري به شمار مي‌رود. از طرفي ارزاني حمل کالا با ريل و کاهش اثرات منفي بر محيط زيست و بر شرايط اجتماعي مانند کاهش تصادفات جاده‌اي از ديگر مزاياي حمل و نقل ريلي محسوب مي‌شود. سازمان بنادر و دريانوردي بهبود عملکرد حمل ريلي در بنادر متصل به راه آهن و اتصال شبکه سراسري راه آهن به ساير بنادر را با جديت پيگيري خواهد کرد.
راستاد اضافه کرد: ايجاد اداره کل امور لجستيکي و حمل و نقل چند وجهي مصلحتي نبوده است و مجدانه به دنبال توسعه غير فيزيکي ظرفيت بنادر از طريق ساماندهي اوضاع ترافيکي ريلي و کاميون در بنادر کشور و هوشمند سازي جا به جايي کالا هستيم.


رئيس سازمان نظام مهندسي در مراسم انتخاب چهره‌ برتر سال راه و ساختمان ؛
گروه راه و مسکن: صبح روز پنجشنبه ( 17 اسفندماه 96) برگزيدگان جشنواره راه و ساختمان باحضور فرج اله رجبي رئيس سازمان نظام مهندسي، پيروز حناچي معاون فني وعمراني شهرداري تهران، محمد سعيد ايزدي و هوشنگ عشايري معاونان وزير راه و شهرسازي، مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه عمران و شهري معرفي شدند و از منتخبان پنجمين دوره چهره سال ۱۳۹۶ در حوزه راه و ساختمان تجليل به عمل آمد.
به‌گزارش خبرنگار روزنامه تجارت، انتخابات چهره سال راه و ساختمان کشور که هرساله برگزار مي‌شود، انتخابي کاملا رسانه‌اي است و تمامي‌مديران و مسئولان توسط مخاطبان و شهروندان انتخاب مي‌شوند. «بازآفريني شهري» و «رعايت حقوق شهروندي» از اهداف برگزاري پنجمين دوره جشنواره چهره سال راه و ساختمان بود که تلاش شد با جريان‌سازي و انجام بيش از دويست مصاحبه خبري و گزارش به يکي از مطالبات مردمي‌تبديل شود.
 بايد رابطه مديران و حاکمان با مردم تعريف شود
فرج ا... رجبي رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور در مراسم انتخاب چهره برتر سال ۹۶ درحوزه مسکن و ساختمان با بيان اينکه برنامه ملي بازآفريني شهري بسيار بزرگ است و بايد چابک‌تر شود، گفت: يکي از بزرگترين مشکلات ما در کشور اين است که شيوه حکمراني خوب را بلد نيستيم و بايد رابطه مديران و حاکمان با مردم تعريف شود.
وي با تاکيد بر اينکه بخش دولتي دست از سر بخش خصوصي برنمي‌دارد، چون مرزهاي حکمراني خود را تعيين نکرده است، افزود: هر روز از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌هاي حاکميتي و دولتي درخصوص لزوم اهميت و ميدان دادن به بخش خصوصي اظهار نظر مي‌شود، اما در عمل وقتي بخش خصوصي وارد قاب حکمراني خودمان مي‌شود، ديگر جايي براي او باقي نمي‌ماند.
رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور اظهار داشت: نحوه ورود به بافت‌هاي فرسوده و احياي آن‌ها بسيار مهم است و نبايد از ظرفيت مردم و بخش خصوصي غافل شويم.
 پيمانکاران ميلياردها تومان از دولت طلبکارند
رجبي ادامه داد: در حال حاضر پيمانکاران ميلياردها تومان از دولت طلبکارند. دولت وقتي مي‌خواهد مطالبات آن‌ها را بازپرداخت کند، به صورت تدريجي و با مبالغ کم يا به صورت اوراق اسناد خزانه اسلامي‌مطالبات پيمانکاران را پرداخت مي‌کند، اما زماني که قرار است از پيمانکار ماليات اخذ شود، مي‌گوييم بايد نقدا و فورا ماليات خود را بدهد؛ اين همان حکمراني بد است.
 در حوزه اقتصادي فقر را توزيع مي‌کنيم
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌افزود: وزير راه و شهرسازي در جلسه‌اي گفت چرا از ظرفيت‌هاي پيمانکاران خود در پروژه‌هاي عمراني بين‌المللي استفاده نمي‌کنيم. به نظر من جواب اين پرسش اين است که چون حکمران خوبي نيستيم. در حوزه اقتصادي فقر را توزيع مي‌کنيم. در مجلس در زمان رسيدگي به لايحه بودجه ۹۷ مصوب شد چون نمي‌توانيم براي حقوق‌هاي زير ۵ ميليون تومان کاري انجام دهيم، پس بياييم آن‌هايي که بالاي ۵ ميليون تومان را مي‌گيرند را محدود کنيم که اقدام اشتباهي بود و اصلاح شد.
 تامين منابع مالي بازآفريني شهري باحمايت معاونت اقتصادي رئيس جمهور
همچنين هوشنگ عشايري مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران در مراسم انتخاب چهره سال مسکن و ساختمان در سال ۹۶ ،گفت: رويکرد داخلي کشور درحوزه مسکن به سمت بافت‌هاي ناکارآمد شهري سوق پيدا کرده است و اين موضوع اين‌روزها به دليل تکرار آن، سبب هدايت جريان ذهني جامعه به سمت بازآفريني شهري و ترويج عمومي‌آن شده است.
وي احياي بافت‌هاي ناکارآمد شهري را نيازمند داشتن يک برنامه مدون و صبر جزيل براي عملياتي کردن و به انتها رساندن آن دانست و گفت: در ايران تجربه نشان داده که همسويي دستگاه‌ها به سختي انجام مي‌شود و تنها زماني که افراد تراز اول کشور به آن موضوع ورود مي‌کنند، همگرايي‌ها جدي‌تر مي‌شود. همين مسئله درموضوع بازآفريني شهري و دستور مستقيم رئيس جمهور به اجراي آن پس از چهار سال صادق است.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در اواخر سال ۹۲ موضوع بازآفريني شهري مطرح شد و پس از چهار سال توانستيم برنامه مدوني براي آن تهيه کرده و با دستور مستقيم رئيس جمهور، اجراي آن را کليد بزنيم. بافت‌هاي مياني و فرسوده شهرها در دهه‌هاي گذشته نتيجه توسعه شهرها به حاشيه بود که سبب شد بافت‌هاي مياني خالي از سکنه شوند و سکونتگاه‌هاي غيررسمي‌شکل بگيرد.
وي با تاکيد بر اينکه اقداماتي که در گذشته براي بازسازي بافت‌هاي فرسوده انجام شد نتايج مثبتي نداشت چون بيشتر اقدامات حول بازسازي کالبدي مي‌چرخيد، افزود: از ديگر اشتباهات دهه‌هاي گذشته در بازسازي بافت‌هاي فرسوده اين بود که از تهران براي محله‌هاي ديگر شهرها تصميم گيري مي‌شد و اراضي مردم را خريداري کرده و تسطيح مي‌کردند. امروز اين اراضي به محلي براي توليد آسيب‌هاي اجتماعي تبديل شده است.
مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران خاطرنشان کرد: در دهه ۸۰ رويکرد حل مسئله حاشيه‌نشيني اجراي برنامه‌هاي بانک جهاني بود که به همين خاطر کمي‌بهتر از مبحث بافت‌هاي فرسوده عمل کرديم،اما همان برنامه هم قابل نقد است.
وي ادامه داد: در دهه ۹۰ بدون دستپاچگي و عملکرد هيجاني دولت تلاش کرد اين موضوع را با آرامش حل کند که در سال ۹۳ سند احيا و بازآفريني شهري در هيات دولت تصويب شد. ستاد ملي بازآفريني شهري نيز پس از اين مصوبه تشکيل شد که هدف آن ترويج انديشه بازآفريني شهري بود که در حال حاضر اين اتفاق رخ داده و پس از ۴ سال اين برنامه جامه عمل به خود پوشانده است.
عشايري خاطرنشان کرد: اين برنامه شامل ۹ زير برنامه مختلف است که ۶ بُعد آن غيرکالبدي و سه بعد آن نيز کالبدي است. در بخش غيرکالبدي بيشتر بر ترويج و توسعه توان افزايي اجتماعي و اقتصادي محلات تاکيدشده است.
اين مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازي اظهار داشت: توسعه گر که در برنامه ملي بازآفريني بر آن تاکيد شده، صرفا به معناي سازنده نيست، بلکه کسي است که علاوه بر اينکه حلقه اتصال همه ارکان اصلي اجراي برنامه بازآفريني شهري شامل دولت، شهرداري، سرمايه گذار، سازنده و شهروندان است، دو وظيفه عمده مديريت برنامه محله و تحقق دقيق اجراي برنامه را نيز برعهده دارد.اميدواريم با کمک معاونت اقتصادي رئيس جمهور، منابع مالي و ابزارهاي لازم براي اجراي طرح ملي بازآفريني شهري تامين و از سال ۹۷ تهيه شود.
نقدهاي مخرب، شانه خالي کردن از مسئوليت است
همچنين در مراسم معرفي چهره سال راه و ساختمان، محمدسعيد ايزدي اظهار کرد: در برخي موارد شاهد آن هستيم که زحمت و خدمات برخي از مديران دولتي که با خون جگر در جهت خدمت به مردم تلاش کرده‌اند ناديده گرفته مي‌شود و در مقابل نقدهاي گزنده‌اي به آن‌ها وارد مي‌شود.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي، تاکيد صرف بر نقاط ضعف مديران و متوليان دولتي و غفلت از خدمات مثبت آن‌ها و نقد مخرب را براي شهروندان و کشور يک آسيب جدي قلمداد و اظهار کرد: اين نقدهاي بي‌رحمانه باعث خواهد شد که افراد دلسوز و کارشناسان متخصص نااميده شده و از چرخه خدمات رساني خارج شوند و در اثر اين رويه شاهد افزايش فرار مغزها خواهيم بود.
وي نقدهاي مخرب را به محملي براي شانه خالي کردن از بار مسئوليت دانست و گفت: با اين روال و فضاي ايجاد شده به نظر مي‌رسد که نمي‌توانيم مشکلات را مديريت کنيم و به نتيجه مطلوبي برسيم. ايزدي همچنين تاکيد بر احياي بافت‌هاي فرسوده را مثبت ارزيابي و خاطرنشان کرد: در دولت يازدهم تمام تلاش دولت بر اين بوده است که در فرآيند احياي بافت‌هاي فرسوده، تمرکز اصلي بر بهسازي با محوريت افزايش کيفيت باشد و تجربه ارزشمند بهسازي بافت‌هاي فرسوده در شهرهاي قزوين، رشت و غيره نشان داده است که شرايط براي عملياتي شدن احياي بافت‌هاي فرسوده فراهم شده است.
وي با بيان اينکه اجراي سياست‌هاي دولت در حوزه شهري و احياي بافت‌هاي فرسوده منوط به تعامل دوجانبه بين مجلس و دولت است با طرح اين سوال که دولت مگر مي‌تواند بدون کمک مجلس، سياست‌هاي مدنظرش را اجرايي کند؟ تاکيد کرد: اجرايي کردن سياست‌هاي دولت منوط به قانون است و بنابراين مجلس بايد به دولت در جهت اجراي سياست‌ها و برنامه‌هايش کمک کند و پشتوانه‌هاي قانوني لازم را مهيا کند.

عضو کميسيون عمران مجلس، امضا فروشي مهندسان، گراني مصالح ساختماني و کيفيت نازل آن را سه ضلع مثلث ايجاد سازه‌هاي غير ايمن در کشور خواند.
به گزارش روزنامه تجارت، حسن خسته بند در گفت وگو با خبرگزاري خانه ملت، با انتقاد از افزايش بي‌ضابطه نرخ مصالح ساختماني در چند ماه اخير، گفت: متاسفانه با وجود اينکه اکثر مصالح ساختماني موجود در کشور توليد داخل هستند، اما به بهانه نوسانات ارزي افزايش بي سابقه‌اي در نرخ‌ها تجربه کرده‌اند.
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه در برهه‌اي از زمان افزايش نرخ مصالح ساختماني به گراني سوخت گره زده مي‌شد، افزود: موضوعي که براي همه محرز است افزايش بي ضابطه در خلال نبود نظارت‌ها و بي توجهي مسئولان است.
دولت جلوي سوداگران در افزايش نرخ‌ها را بايد بگيرد
نماينده مردم بندر انزلي در مجلس شوراي اسلامي، با تاکيد بر اينکه دولت بايد جلوي سوداگران در افزايش نرخ‌ها را بگيرد، تصريح کرد: افزايش نرخ مصالح ساختماني به صورت مستقيم در بخش صنعت ساختمان تاثير داشته و حباب نرخ مسکن را نيز بزرگ تر مي‌کند. خسته بند با بيان اينکه موضوع اسف بار تر از گراني مصالح ساختماني کاهش کيفيت اين نوع فرآورده‌ها است، گفت: متاسفانه کيفيت نازل مصالح ساختماني عمر سازه‌ها در داخل کشور را بسيار کم کرده به گونه‌اي که عمر يک ساختمان در ايران نهايت 20 سال است در حالي که در کشورهاي پيشرفته تا دو قرن نيز سازه دوام مي‌آورد.
ضعف نظارت‌ها عامل اصلي هدر رفت بيت المال در حوزه مسکن است
وي با تاکيد بر اينکه ضعف نظارت‌ها عامل اصلي هدر رفت بيت المال در حوزه صنعت توليد فراورده‌هاي ساختماني است، افزود: برخورد با گران فروشان و همچنين توليدات بي کيفيت مصالح ساختماني مي‌تواند اقدام موثري در حوزه رشد کيفيت سازه‌ها باشد. اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه متاسفانه عدم وجود مهندس ناظر در زمان ساخت سازه و امضا فروشي نيز بر کاهش عمر ساخت و سازها در کشور دامن زده است، گفت: تقويت حوزه مهندسي و نظارت بر کيفيت سازه‌ها از عوامل مهمي‌است که مي‌تواند آينده بازار مسکن را تحت شعاع قرار دهد. امضا فروشي و نبود مهندس ناظر محدود به چند سال اخير نبوده و زمان زيادي است که کشور از اين موضوع متضرر است. 

معاون امور فرودگاهي شهر فرودگاه امام خميني با اشاره به تمهيدات اين فرودگاه براي انجام سفرهاي نوروزي اظهار داشت: در هيچ يک از بخش‌هاي فرودگاه از جمله غرفه‌هاي تجاري و تاکسي‌ها افزايش قيمت نداريم و تمام ايرلاين‌ها ملزم به استقرار نماينده خود در فرودگاه شده‌اند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايلنا، صبح ديروز علي رستمي‌در نشست خبري اعلام برنامه‌هاي نوروزي فرودگاه‌حضرت امام ( ره) با بيان اينکه با نهادهاي دست‌اندرکار براي انجام سفرهاي نوروزي جلسات متعددي در جهت هماهنگي‌هاي مورد نياز انجام شده است، ‌گفت:‌ در اين جلسات ناظران بر بخش‌هاي مختلف فرودگاه مشخص شده‌اند. وي با تاکيد بر نظارت دقيق بر بخش‌هاي مختلف فرودگاه از جمله تاکسي‌ها، غرفه‌هاي تجاري و خدماتي اظهار داشت:‌ نظارت‌ها به گونه‌اي انجام مي‌شود که هيچ گران‌فروشي و کم‌فروشي در برابر مسافران رخ ندهد. معاون امور فرودگاهي شرکت شهر فرودگاه امام با اشاره به آماده سازي تجهيزات ناوبري و کمک‌ناوبري اظهار داشت:‌ تمام امکانات و خدمات براي انجام سفرهاي نوروزي در حال آماده‌سازي هستند. وي با بيان اينکه جلسات متعددي را با نمايندگان ايرلاين‌ها و مديران شرکت‌هاي هواپيمايي در جهت هماهنگي‌ها براي انجام سفرهاي نوروزي برگزار کرده‌ايم، گفت: قرار بر اين است که از تمام شرکت‌هاي هواپيمايي نماينده تام الاختيار ايرلاين‌ها حضور داشته باشند تا در شرايط تاخير به مسافران پاسخگو باشند و شاهد سرگرداني مسافران در مواقع تاخير يا احيانا کنسلي پروازها نباشيم. اعلام مي‌کنم قرار نيست بر هيچ يک از بخش‌هاي فرودگاه از جمله کرايه تاکسي‌ها افزايش قيمتي را داشته باشيم. رستمي‌تاکيد کرد: همچنين پرواز کنسلي تنها در زماني است که مسافر در فرودگاه حضور نداشته باشد و در شرايطي مسافران در فرودگاه حاضر باشند ايرلاين اجازه لغو پرواز را ندارد. وي افزود: هنوز تعداد پروازهاي نوروزي از فرودگاه امام خميني مشخص نشده است چراکه شرکت‌هاي هواپيمايي همچنان قصد فروش بليت و انجام پروازهاي فوق العاده را دارند اما از تاريخ ۲۴ اسفند ۹۶ تا ۱۷ فروردين ۹۷ دو هزار و ۷۶۶ پرواز خروجي و به همين تعداد پرواز ورودي مجوز داده شده است. رستمي‌ادامه داد: در ايام عادي روزانه ۲۰ هزار نفر مسافر در فرودگاه اعزام و پذيرش مي‌شود که اين رقم در روزهاي پيک سفر به ۳۰ هزار مسافر مي‌رسد.

سرپرست معاونت نظارت اداره کل حريم شهرداري تهران خبر داد:
سرپرست معاونت نظارت اداره کل حريم شهرداري تهران از ممنوعيت ساخت و ساز در حريم و توجه به «حريم گردي» در ايام نوروز خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت،حميد اسد بيگي در گفت‌وگو با ايسنا، اقدامات نوروزي در حريم با بيان اينکه سو استفاده‌ برخي افراد از تعطيلات نوروز براي ساخت و ساز و ... در زمين‌هايشان، گفت: در دو سال اخير طرح ويژه‌اي از سوي معاونت شهرسازي اجرايي مي‌شود که در پي آن ساخت و ساز از 25 اسفند ماه تا پانزدهم فروردين در کل عرصه حريم ممنوع مي‌شود.
وي با بيان اينکه امسال نيز ساخت و ساز در حريم از 25 اسفند ماه سال جاري تا 15 فروردين 97 ممنوع است، گفت: ماموران شرکت حريم بان در صورت مواجهه با ساخت و سازهاي غيرقانوني و انتقال مصالح ساختماني، نسبت به برخورد و تخريب سازه اقدام خواهند کرد.
اسد بيگي با بيان اينکه در راستاي ساماندهي حريم با 9 فرماندار و 18 بخشداري که در حريم عرصه سرزميني و مديريتي مشترک داريم رايزني‌‌هايي انجام گرفته است، گفت: 30 سازمان در حريم تهران ذينفع هستند که در راستاي بهبود وضعيت حريم با آنها تعامل داشته و جلسات مختلفي برگزار کرده‌ايم که با استقبال ارگان‌ها مواجه شديم.
وي با بيان اينکه خوشبختانه با همکاري همه سازمان‌ها شاهد کاهش چشمگير تخلفات بوديم، گفت: سعي شده است با ايجاد وحدت و يکپارچگي، نظم و انضباط را در حريم برقرار کنيم. چرا که در گذشته تخلفات در نوروز در عرصه حريم افزايش مي‌يافت اما با کشيک بندي مناطق و نواحي و همچنين آماده باش کميته صيانت در سطح ستاد، منطقه و ناحيه نسبت به حفاظت از حريم و ممنوعيت ساخت و ساز اقدام شده است.
وي با بيان اينکه براي اولين بار سامانه ارتباطي 137 و 1888 آماده دريافت پيام‌هاي مردمي‌در خصوص گزارش ساخت و ساز غيرقانوني در عرصه حريم است، گفت: همچنين سامانه ارتباطي 131 جهاد کشاورزي آماده است که پيام‌هاي مردمي‌را دريافت کند که پس از دريافت گزارش ماموران حريم بان بلافاصله به اين موضوع رسيدگي مي‌کنند.
سرپرست معاونت نظارت اداره کل حريم شهرداري تهران با بيان اينکه ماموران شرکت حريم بان در 10 ماهه نخست امسال 135 مورد فنس کشي را جمع‌آوري کردند، گفت: ماموران حريم بان در مواجهه با تخلفات يا اقدام به تخريب کرده و يا تشکيل پرونده داده و براي کميسيون ماده 100 ارسال مي‌کنند و يا پرونده در اختيار دستگاه قضا قرار داده مي‌شود.
وي با بيان اينکه خوشبختانه در سال 96 پرونده‌اي نداريم که در سيستم تعيين تکليف نشده باشد، گفت: خوشبختانه تخلفات در حريم به شدت کاهش يافته است.
اسدبيگي همچنين با اشاره به «حريم گردي» در نوروز، گفت: در چند سال اخير به بحث حريم گردي و حريم شناسي توجه ويژه‌اي شده است، چرا که متاسفانه ممکن است شهروندان اطلاعات دقيقي از حريم نداشته باشند. به عنوان مثال با پارک سرخه حصار، امام زاده داوود، آبشار منطقه 22 و ... ظرفيت‌هاي گردشگري هستند که در حريم تهران واقع شده‌اند و مردم مي‌توانند از اين فضاهاي بکر که ذخاير تهران هستند استفاده کنند. وي با بيان اينکه طي رايزني‌هاي انجام شده با سازمان گردشگري شهرداري پوسترهايي با موضوع آشنايي با حريم در مترو نصب شده است، گفت: نقشه گردشگري و تاريخي حريم تهران نيز آماده شده است و مردم مي‌توانند از اين فضاهاي ناب استفاده کنند.
سرپرست معاونت نظارت اداره کل حريم شهرداري تهران افزود: در سال آينده کارگروه ويژه‌اي به نام «اطلاع رساني و مشارکت‌هاي مردمي» با رويکرد حفاظت و صيانت از حريم شکل خواهد گرفت تا بتوانيم ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل حريم را به مردم بشناسانيم.