بارسا و تکذيب توافق با‌هافبک برزيلي
شبکه گلوبواسپورته برزيل خبر از توافق نهايي بارسلونا و ارتور هنريکه داد.
بارسلونا هفته‌هاست که به دنبال جذب آرتور است. مسئولان گرميو از چند روز پيش به بارسلون آمده‌اند و طبق ادعاي گلوبواسپورته، همه چيز خوب پيش رفته و آرتور را بايد بازيکن جديد بارسا دانست.
طبق ادعاي اين شبکه، بارسا 30 ميليون يورو به گرميو پرداخت ميکند و 10 ميليون يورو نيز بر اساس بندهاي متغير به باشگاه برزيلي تعلق مي‌گيرد. بر اساس اين توافق، آرتور از ژانويه 2019 به بارسلونا اضافه خواهد شد. موندودپورتيوو به نقل از منابع موثق اعلام کرد که باشگاه بارسلونا به هيچ توافق نهايي با آرتور دست پيدا نکرده و تمام اخبار در اين مورد کذب هستند.

رونالدو، بهترين بازيکن هفته ليگ قهرمانان
کريستيانو رونالدو به سبب درخشش در بازي برگشت برابر پي اس جي عنوان بهترين بازيکن هفته ليگ قهرمانان را از آن خود کرد.
دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان هفته گذشته با برگزاري 4 بازي به انجام رسيد و در نهايت رئال، ليورپول، يوونتوس و سيتي توانستند به دور بعد راه يابند. براي انتخاب بهترين بازيکن هفته، رونالدو از رئال، لروي سانه از سيتي، ميلنر از ليورپول و ايگواين از يوونتوس با يکديگر رقابت داشتند که در نهايت پس از نظرسنجي وبسايت يوفا، رونالدو با کسب 55 درصد آرا، بهترين بازيکن هفته شد و پس از او ميلنر، ايگواين و سانه قرار گرفتند.رونالدو در پيروزي 2-1 رئال برابر پي اس جي، گل اول تيمش را به ثمر رساند.

عربستان در بروکسل به مصاف بلژيک مي‌رود
شاگردان آنتونيو پيتزي با برگزاري دو ديدار مهم با تيم‌هاي سرشناس اروپايي، خود را براي حضور در جام جهاني روسيه آماده مي‌کنند.
دو تيم عربستان و بلژيک ۲۷ مارچ (۷ فروردين) در ورزشگاه ۵۰ هزار نفري بودوان بروکسل به مصاف يکديگر مي‌روند. عربستان در گروه نخست مسابقات، با تيم‌هاي روسيه، مصر و اروگوئه هم‌گروه شده است و ديدار افتتاحيه جام جهاني را همراه با روسيه برگزار مي‌کند. تيم بلژيک هم در گروه G با تيم‌هاي پاناما، تونس و انگليس مسابقه مي‌دهد. بلژيک با بازي مقابل عربستان، تا حدي تيم تونس را براي خود شبيه سازي مي‌کند و عربستان براي کسب آمادگي بيشتر براي جدال با روسيه، تيم ملي بلژيک را به عنوان حريف تدارکاتي انتخاب کرده است.


سيرالئون تيم ملي دارد، ليگ ندارد!
تيم ملي فوتبال ايران روز 26 اسفند قابل تيم سيرا لئون، ديدار دوستانه‌اي برگزار خواهد کرد.
پيش از اين قرار بر اين بود که ايران مقابل ليبي ديدار دوستانه‌اي برگزار کند ولي در نهايت، سيرا لئون جانشين ليبي شد. در حال حاضر، سيرا لئون، در رده نود و هفتم رنکينگ فيفا، دوپله بالاتر از ليبي قرار دارد و جايگاه بهتري نسبت به حريف قبلي ايران دارد.
در روزهاي اخير، شايعات بسياري در مورد اين تيم منتشر شده که هيچ فعاليت فوتبالي از سال 2013 به بعد در اين کشور رخ نداده که اين موضوع با واقعيت تطابق ندارد. در حقيقت آنها در سال 2017، در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آفريقا شرکت کردند و مقابل تيم‌هاي نيجريه، سنگال و کنيا به ميدان رفتند و حتي موفق شدند کنيا را با نتيجه 2-0 شکست دهند. به علاوه در ديداري دوستانه مقابل ليبريا نيز به ميدان رفتند که با نتيجه 1-0 مقابل اين تيم شکست خوردند.
همچنين سيرا لئون در ادامه ديدارهاي خود در سال 2018، در ادامه رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آفريقا 2019، بايد با تيم‌هاي اتيوپي، غنا و کنيا روبرو شود.
با اين حال ليگ فوتبال اين کشور از سال 2013 فعاليتي نداشته است. در اين سال، به علت ورشکستگي، ليگ اين کشور متوقف شد و با پولي که از سوي بازيکنان جمع آوري شد، ليگ آن فصل به پايان رسيد. از سال 2014 به دنبال شيوع بيماري ابولا، ليگ فوتبال اين کشور بار ديگر متوقف شد و تا به امروز ديگر فعاليتي در ليگ فوتبال آنها رخ نداده است. به همين علت، بازيکنان تيم ملي سيرا لئون در کشورهاي خارجي فوتبال خود را پيگيري مي‌کنند.

*بازيکنان شاخص سيرا لئون چه کساني هستند؟
به دنبال تعطيلي ليگ اين کشور، بازيکنان تيم ملي سيرا لئون در ليگ‌هاي خارجي از جمله ليگ دو فرانسه، فنلاند، سوئد، ترکيه، قبرس، آمريکا، عربستان و ... حضور دارند.
از شاخص‌ترين بازيکنان اين تيم مي‌توان به سولومون موريس، دروازه بان 27 ساله آنها اشاره کرد که در تيم ديپه در ليگ دوم فرانسه گلري مي‌کند. اومارو بانگورا، کاپيتان 30 ساله سيرا لئون که 43 بازي ملي در کارنامه‌اش دارد و 4 گل ملي نيز زده، در تيم اف سي زوريخ توپ مي‌زند.
آلفرد سانکوه،‌هافبک 29 ساله با 13 بازي ملي در دنيزلي‌اسپور ترکيه بازي مي‌کند و مايل لاهود 31 ساله در باشگاه ميامي‌اف سي آمريکا حضور دارد.
اما شاخص‌ترين بازيکن اين تيم در خط حمله‌اش حضور دارد. کي کامارا، مهاجم سيرا لئون که در سال 2018 از نيو انگلند روولوشن به ونکوور وايت کپس پيوست و در ليگ آمريکا نمايش‌هاي درخشاني داشته است. به علاوه او براي نوريچ و ميدلزبورو نيز يک فصل به ميدان رفته و سابقه بازي کردن در ليگ برتر انگليس را در کارنامه‌اش دارد. ديگر بازيکن شاخص سيرا لئون، الحاجي کامارا است که در تيم التعاون عربستان توپ مي‌زند.


استقلال خوزستان 1- خونه‌ به‌ خونه 3؛
شاگردان اسکوچيچ با ارائه نمايشي برتر نسبت به استقلال خوزستان و هت‌تريک روح‌ا... باقري موفق به پيروزي و صعود به فينال جام حذفي شدند. استقلال خوزستان روز گذشته فرصت خوبي براي جبران ناکامي‌ها در ليگ برتر و صعود به فينال جام حذفي داشت تا بتواند مثل دو سال قبل که قهرمان ليگ پانزدهم شد، اما شاگردان ويسي با وجود اينکه نيمه اول را با تک گل ميثم دورقي از روي نقطه پنالتي با برتري يک بر صفر به اتمام رساندند اما با گلي که از روح‌ا... باقري در دقيقه 62 دريافت کردند، به تساوي رسيدند تا با اتمام 90 دقيقه، وقت‌هاي اضافه تعيين کننده برنده اين جدال باشد. روح‌ا... باقري با ادامه روند گلزني خود توانست دو گل ديگر در دقايق 98 و 120 به ثمر رساند و علاوه بر درخشش فوق‌العاده در اين مسابقه موجب صعود تيمش به فينال جام حذفي شود. خونه به خونه با وجود اينکه در اين ديدار مهمان بود اما در تمام دقايق بازي نمايش برتري از استقلال خوزستان ارائه کرد و مزد بازي خوب خود را با نخستين تجربه صعود به فينال جام حذفي گرفت. مرحله نيمه نهايي جام حذفي؛ ساعت: 15 ؛ تاريخ: 96/12/18
استاديوم: غدير اهواز/ تماشاگر: 2 هزار نفر
داور: حميد حاج‌ملک؛ کمک‌ها: عليرضا ايلدروم، محمد عطايي و اميد سعيدفر؛ ناظر: حسين نجاتي.
اخطار
ابوالفضل علايي(33)- سيد عليرضا زندوي(56)-حکيم نصاري(104) از استقلال خوزستان
روح‌ا... باقري(19)-مهدي خيري(96)-حميد کاظمي(111) از خونه به خونه بابل
استقلال خوزستان: وحيد شيخ‌ويسي؛ عقيل کعبي؛ ابوالفضل علايي؛ دانيال ماهيني(25- فريد بهزادي‌کريمي)؛ محمدامين آرام‌طبع(38- عليرضا دغاغله)؛ ميثم دورقي؛ عادل کلاه‌کج؛ سعيد زارع؛ حکيم نصاري؛ اسماعيل شريفات(50- سيد عليرضا زندوي)؛ جونيور ماريني؛ سرمربي: عبدا... ويسي.
خونه به خونه بابل: ؛ ناصر سالاري؛ محمدامين حاج‌محمدي؛ سيد محمد قريشي؛ مهدي حنفي؛ حميدرضا ديوسالار؛ مهران اميري؛ وفا هخامنش؛ سجاد آشوري(58- حميد کاظمي)؛ محمد قاسمي‌نژاد(85- رضا معقولي)؛ مهدي خيري(110- سيد محمد کريمي)؛ روح‌ا... باقري؛ سرمربي: دراگان اسکوچيچ.
شرح گل‌ها
استقلال خوزستان 1 - خونه به خونه بابل(دقيقه 16: ميثم دورقي): پنالتي اعلام شده به سود آبي‌هاي خوزستان را دورقي با شوت محکم به سمت چپ دروازه خونه به خونه زد که با وجود تشخيص درست سالاري، توپ تبديل به گل شد.
استقلال خوزستان 1 - خونه به خونه بابل 1 (دقيقه 62: روح‌ا... باقري): پاس بلند تماشايي خيري از ميانه زمين را روح‌ا... باقري با توپ‌ربايي از علايي از آن خود کرد تا در موقعيتي تک به تک گل تساوي را براي خونه به خونه به ثمر رساند.
استقلال خوزستان 1 - خونه خونه بابل 2 (دقيقه 98: روح‌ا... باقري): حميد کاظمي‌با فرار سريع اجازه نداد توپ به بيرون برود و به معقولي پاس داد تا او با روي پا از گوشه محوطه جريمه شوت‌زني کند تا با دفع ناقص شيخ‌ويسي، روح‌ا... باقري با ضربه سر دومين گل خود و خونه به خونه را بزند.
استقلال خوزستان 1 - خونه به خونه بابل 3 (دقيقه 120: روح‌ا... باقري): باقري با دريبل عالي و تيزهوشي، دورقي را جاي گذاشت و با شيخ‌ويسي تک به تک شد و اين بار هم او را مغلوب کرد تا با هت‌تريک خود و زدن سومين گل خونه به خونه، اين تيم را راهي فينال جام حذفي کند.
لحظات حساس
دقيقه 5: اشتباه شيخ‌ويسي نزديک بود دروازه استقلال خوزستان را باز کند ولي مدافعان اين تيم زودتر از آشوري توپ را از محوطه 6 قدم توپ را دفع کردند.
دقيقه 8: پرتاب اوت ماهيني از سمت راست و دفع توپ اشتباه بازيکنان خونه به خونه يک کرنر به سود استقلال خوزستان رقم زد. دقيقه 14: ديوسالار با بي‌احتياطي به جاي دفع توپ، پاي شريفات را زد تا پنالتي به سود استقلال خوزستان اعلام شود. دقيقه 19: روح‌ا... باقري در صحنه‌اي مشکوک به پنالتي در محوطه جريمه استقلال خوزستان نقش بر زمين شد ولي داور تمارض مهاجم خونه به خونه را گرفت و به او کارت  زرد نشان داد.دقيقه 25: شوت پُر قدرت مهران اميري بعد از برخورد به مدافع استقلال خوزستان به کرنر رفت. دقيقه 29: آشوري از راه دور اقدام به شوت‌زني کرد که ضربه او بي‌حاصل راهي اوت شد. دقيقه 40: ارسال کوتاه نصاري از جناح چپ زمين و ضربه ماريني از کنار دروازه خونه به خونه راهي اوت شد. دقيقه 1+45: پرتاب اوت نمايشي قريشي موقعيت خوبي براي خونه به خونه فراهم کرد که اين موقعيت در نهايت با شوت پشت محوطه حنفي به بيرون رفت. دقيقه 58: پاس در عرض تند و تيز باقري با عبور از مقابل پاي آشوري و مدافعان استقلال خوزستان به سمت چپ زمين رفت. دقيقه 59: شوت پشت محوطه کاظمي‌به راحتي در اختيار شيخ‌ويسي قرار گرفت. دقيقه 77: ضربه آزاد در موقعيت خوبي به سود استقلال خوزستان اعلام شد که پاس به عقب کلاه‌کج در اين صحنه را اميري دور کرد. دقيقه 78: ماريني فرصت خوبي براي نصاري فراهم کرد ولي شوت او در قوس محوطه جريمه با اختلاف به بيرون رفت. دقيقه 84: قاسمي‌نژاد با شوت روي پا تيرک عمودي دروازه استقلال خوزستان را به لرزه درآورد ولي در ادامه مهاجمان خونه به خونه نتوانستند توپ برگشتي را تبديل به گل کنند. دقيقه 84: شوت ماريني دقت لازم را نداشت و با تکل بلند حاج ‌محمدي دفع شد.دقيقه 87: خيري با ضربه قيچي دروازه استقلال خوزستان را باز کرد ولي پيش از آن، آفسايد او گرفته شده بود. دقيقه 2+90: حميد کاظمي‌بهترين فرصت براي زدن گل دوم و برتري خونه به خونه را داشت که ارسال دقيق خيري و ضربه سر او از محوطه 6 قدم با اختلاف کمي‌از روي دروازه استقلال خوزستان به اوت رفت. دقيقه 94: حميد کاظمي‌با اينکه شيخ‌ويسي را دريبل زده بود و فرصت مناسبي براي گلزني داشت، با شوت پاي چپ توپ را به اوت زد. دقيقه 105: توپ در صحنه‌اي مشکوک به خطاي هند به دست مدافع خونه به خونه برخورد کرد ولي حاج‌ملک، داور بازي دستور به ادامه مسابقه داد. دقيقه 106: سالاري سانتر خطرناک نصاري از روي ضربه آزاد را بالاتر از مهاجمان استقلال خوزستان جمع کرد. دقيقه 107: ارسال زندوي و ضربه سر ماريني در آستانه ورود به دروازه را قريشي راهي کرنر کرد. دقيقه 109: اميري با نفوذ از سمت راست زمين به کاظمي‌پاس داد که او هم توپ را در اختيار معقولي گذاشت ولي شوت او راه اوت را در پيش گرفت. دقيقه 114: پاس ديوسالار و شوت پشت محوطه باقري را شيخ‌ويسي درازکش جمع کرد. دقيقه 115: فرصت رسيدن به گل سوم براي بابلي‌ها و هت‌تريک براي باقري از دست رفت و ضربه چيپ اين بازيکن را شيخ‌ويسي به راحتي جمع کرد. دقيقه 116: يک بار ديگر خونه به خونه موقعيت گلزني هدر داد و اين بار هم شوت کاظمي‌دردسري براي شيخ‌ويسي نداشت.
دقيقه 118: ماريني بعد از نفوذي که به محوطه جريمه داشت، توپ را به آسمان زد. 
در حاشيه
فرشاد فرجي از خونه به خونه تنها بازيکن محروم اين مسابقه است.
 با وجود رايگان اعلام شدن تماشاي اين مسابقه، هواداران خوزستاني استقبال کمي‌از اين مسابقه به عمل آورده‌اند.
هواداران خونه به خونه با دو دستگاه اتوبوس و تعداد زيادي ماشين‌هاي شخصي از بابل راهي اهواز شده‌اند.  ابراهيم محمودي، سرپرست خونه به خونه بابل در بين دو نيمه به دليل اعتراض به داوري از کنار زمين اخراج شد. دانيال ماهيني، محمدامين آرام‌طبع و اسماعيل شريفات سه بازيکن استقلال خوزستان بخاطر مصدوميت نتوانستند به بازي ادامه دهند تا اين تيم قبل از دقيقه 50 سه تعويض اجباري انجام دهد. بهمن روشنايي، سرپرست استقلال خوزستان نيز به دليل اعتراض به داوري و مجادله لفظي با سرپرست خونه به خونه اخراج شد.