پيگيري دعاوي‌حقوقي بين ايران و آمريکا 
معاون حقوقي رئيس‌جمهور گفت: دعاوي مطرح و احکامي‌از دادگاه درباره بعضي موارد در مقابل آمريکا به خاطر آثار بعضي از تحريم‌ها و اقدامات آن کشور عليه ايران گرفته شده اما معاون حقوقي رئيس‌جمهور مدخليتي ندارد.لعيا جنيدي به خبرآنلاين گفت: اين موضوعات رها نيست، در مأموريت‌هاي معاونت حقوقي رئيس جمهور هم آمده ولي نيازمند همکاري ما برخي دستگاه‌ها است. البته در بعضي موارد کار را آغاز کرديم ولي پيگيري اش نيازمند همکاري مهمي‌با خيلي از دستگاه‌هاي اجرايي زي ربط است که بتوانند اطلاعات کافي را در آن مورد به ما بدهند چون اينها اطلاعات موضوعي‌اش در اختيار دستگاه‌هاي ديگري و نيازمند همکاري با دفتر حقوقي بين المللي است.

 آدم غريبي به نام احمدي نژاد
عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: از قبل دولت نهم و دهم و زمان شهرداري احمدي نژاد را مي‌شناختم که چه آدم عجيب و غريب و شيادي است. به گزارش خانه ملت احمد کريمي‌اصفهاني افزود: حافظه تاريخي مردم ما ضعيف است. کسي که اولش مدعي بود «من اصولگرا و تابع روحانيت و ولايتم»، دقيقا 100 درصد مخالف اين عمل کرد. بعدها ديديم که او اصلا زيرآب ولايت را مي‌زند و مي‌گويد «ولايت زماني که امام زمان است جايي ندارد». حرکات، سکنات و حرف‌هاي او در جاهاي مختلف اين تفکر را ثابت کرده است و ملت نيز ديدند. وي افزود: زماني گفتم «احتمال مي‌دهم او مأمور جايي باشد». اين حرف آن روز خيلي سنگين بود اما امروز زدن اين حرف کاري ندارد. 

راي آوردن استيضاح‌ها ضعيف است
نماينده تبريز معتقد است استيضاح‌هاي اخير در راستاي منافع شخصي برخي نمايندگان است.به گزارش خانه ملت شهاب الدين بي مقدار مي‌گويد طيف ديگري در مجلس قصد جلب توجه رييس جمهور را دارند که روش استيضاح راه مناسبي براي اين موضوع نيست. او پيش بيني کرد که هيچ يک از سه استيضاح راي نخواهد آورد. عضو کميسيون شوراها افزود:از همان ابتدا با استيضاح سه وزير مخالف بودم و استيضاح هيچ يک از وزرا را امضا نکردم. يکي از دلايلي که مخالف هستم، زمان اين استيضاح است. موضوع ديگري که سبب مخالفت من با اين موضوع شده دلايل برخي نمايندگان براي اين استيضاح است که اصلا محکم و قابل قبول نيست. 


ارزيابي عملکرد اقتصادي سفرا 
وزير امور خارجه از ارزيابي عملکرد سفرا در معاونت اقتصادي وزارت خارجه خبر داد.محمد جواد ظريف در گفتگو با خانه ملت، درخصوص عملکرد اقتصادي سفرا گفت:تغيير ساختار اداري وزارت امورخارجه و ايجاد معاونت اقتصادي در وزارتخانه در سال 96 در راستاي تقويت بعد اقتصادي سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران است.وزير امور خارجه درباره تغيير ساختار وزارت امور خارجه ادامه داد:يکي از وظايف معاونت اقتصادي وزارت خارجه ارزيابي ميزان پيشرفت عملکرد کميسيون‌هاي مشترک و روابط دو جانبه اقتصادي با کشورهاي مختلف جهان است.وزير امور خارجه يادآور شد:براي ايجاد معاونت اقتصادي در وزارت خارجه تلاش صورت گرفته و صرفا اين معاونت تنها يک اسم و تابلو نخواهد بود و در تقويت ديپلماسي اقتصادي نقش خواهد داشت.

محکوميت طاهري به 5 سال حبس
وکيل مدافع سرکرده گروه عرفان حلقه از محکوميت موکلش به 5 سال حبس از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.محمود عليزاده‌طباطبايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: آقاي خسروي ديگر وکيل پرونده با مراجعه به شعبه 15 دادگاه انقلاب، رايي را دريافت کرد که بر اساس آن، محمدعلي طاهري به 5 سال حبس محکوم شده، راي دادگاه به استناد تبصره ماده 286 قانون مجازات اسلامي، صادر شده است.وي گفت: پرونده تاکنون دو مرحله به ديوان عالي کشور رفته و ديوان صراحتاً اعلام کرده که موکلم مشمول ماده 286 نمي‌شود؛ زيرا موکل از سال 89 در زندان بسر مي‌برد، ولي مجدد رأي صادر شده است.وکيل‌مدافع سرکرده گروه عرفان حلقه گفت: با توجه به اينکه 20 روز مهلت تجديدنظرخواهي تعيين شده، قطعاً تجديدنظرخواهي مي‌کنيم.وي ادامه داد: آقاي خسروي به دادستاني مراجعه کردند تا نامه را بگيرند و ما به زندان برويم تا با موکلم درباره لايحه تجديدنظرخواهي مشورت کنيم.عليزاده‌طباطبايي خاطرنشان کرد: محمدعلي طاهري در بازداشت موقت بسر مي‌برد و قرار بازداشت موقت تا زماني که رأي تجديد نظر صادر شود بايد به تبديل به قرار وثيقه شود.

احمدي رييس شوراي هماهنگي اصلاحات 
اصغر احمدي دبيرکل حزب همبستگي ايران اسلامي‌به عنوان رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات انتخاب شد.به گزارش ايسنا، رئيس شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با راي اعضاي اين شورا به مدت سه ماه انتخاب مي‌شود.در حال حاضر اصغر احمدي که دبير کل حزب همبستگي است، به مدت سه ماه رياست شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات را در اختيار خواهد داشت.

ادعاهاي جديد آمريکا عليه ايران 
وزير خزانه‌داري آمريکا اعلام کرد که آمريکا به حفظ امنيت اسرائيل و همسايگانش در برابر برنامه موشکي ايران و دادن آن به تروريست‌ها پايبند خواهد ماند.به گزارش ايسنا از نيويورک پست، استيو منوشين در يک ضيافت يهودي در نيويورک و فرافکني جديد خود عليه ايران ضمن متهم کردن ايران به حمايت از تروريسم گفت: رئيس‌جمهور اعلام کرده است که او ديگر تعليق تحريم‌هاي ايران را تمديد نخواهد کرد. رئيس‌جمهور نه تنها به حفظ امنيت اسرائيل متعهد است بلکه به حفظ امنيت همسايگان اسرائيل و جامعه جهاني در برابر برنامه موشکي ايران و ارسال آن براي تروريست‌ها در منطقه نيز پايبند است.منوشين افزود: وزارت خزانه‌داري بر روي مبارزه با ايران، کره شمالي، سوريه، ونزوئلا و روسيه متمرکز است.به گزارش ايسنا، اين ادعاها در حالي مطرح مي‌شود که مقامات ايران بارها هرگونه ارسال موشک به يمن را قويا رد کرده‌اند.

قرار ملاقات مولاوردي با وکيل دراويش 
دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور حقوق شهروندي از پيگيري حادثه گلستان هفتم در دولت خبر داد و گفت:‌ هفته گذشته قرار بود ملاقاتي را با وکيل اين دراويش داشته باشيم که نتوانست در جلسه حضور پيدا کنند.شهيندخت مولاوردي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره ورود به پرونده دراويش و حادثه گلستان هفتم گفت: توضيحات و اطلاعات را مورد بررسي قرار داده‌ايم،‌تلاشمان اين بوده که اطلاعات را از تمامي‌مراجع دريافت کنيم. مذاکراتي را نيز در دولت انجام داده‌ايم که منتظر هستيم تا نتيجه آن مشخص شود.وي خاطر نشان کرد: درخصوص حوادثي که رخ داده است تلاشمان اين است که پيگيري کنيم تا ببينيم ماهيت و علت حوادثي که رخ داده چيست؟دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي با بيان اينکه منتظر گزارش کميته چهار نفره درباره حوادث رخ داده در برخي بازداشتگاه‌ها هستيم، اظهار کرد: هفته گذشته قرار بود ملاقاتي را با وکيل اين دراويش داشته باشيم که نتوانست در جلسه حضور پيدا کنند.مولاوردي درباره انتقاداتي که نسبت به اجراي منشور حقوق شهروندي و ناديده گرفتن برخي از حقوق افراد در جامعه مطرح است نيز گفت: بله مي‌دانيم که انتقادات زياد است. ما تمامي‌نقدها در حوزه حقوق شهروندي را رصد و بررسي مي‌کنيم.

رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران اردوهای راهیان نور تاکید کردند؛
رهبر معظم انقلاب اسلامي‌تصريح کردند: نسل جوان امروز براي عقب‌راندن دشمن از نسل اول آماده‌تر است.
به گزارش ايسنا، حضرت آيت ا... خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار جمعي از دانش آموزان و دانشجويان شرکت کننده در کاروانهاي راهيان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه‌اي نوراني و برگ زرين از تاريخ کشور و انقلاب خواندند و با تأکيد بر اينکه کاروانهاي راهيان نور يکي از جلوه‌هاي پاسداشت آن دوران است، گفتند: قدرتهاي بين المللي، جنگ ۸ ساله را با هدف از بين بردن انقلاب اسلامي، به ملت ايران تحميل کردند اما عظمت، فداکاري، ايمان، تدبير، شجاعت و بصيرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامي‌ريشه دارتر و قوي تر از گذشته شود.
رهبر انقلاب اسلامي، عزت، اقتدار، امنيت، استقلال، آزادي و سلامت امروزِ کشور و ملت را مرهون ۸ سال دفاع مقدس دانستند و تأکيد کردند: دوران دفاع مقدس يک ذخيره است که بايد برخلاف خواست دشمنان که درصدد بفراموشي سپردن آن هستند، براي پيشرفت کشور و رشد ملي و آمادگي مردم و جوانان در ميدانهاي مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجليل قرار گيرد. ايشان، کاروانهاي راهيان نور را يک مبارزه عظيم مردمي‌براي زنده نگه داشتن آن دوران پرعظمت خواندند و با اشاره به ابعاد گوناگون و ناگفته دفاع مقدس، افزودند: يکي از اين ابعاد، تحليل چرايي آغاز جنگ تحميلي است که علت آن را بايد در عظمت و ابهت انقلاب اسلامي‌و مرعوب شدن و وحشت قدرتهاي مسلط آن زمان در دنيا، جستجو کرد.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه پيروزي انقلاب اسلامي‌در سال ۱۳۵۷ تخت قدرتِ قدرتمندان غرب و شرق را با نام اسلام، به لرزه درآورد، خاطرنشان کردند: با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامي‌در منطقه و در ميان ملتهاي مسلمان در همان سالهاي ابتدايي، قدرتهاي سلطه گر بشدت نگران شدند و درصدد برآمدند تا به هر قيمتي که مي‌توانند، انقلاب را از بين ببرند بنابراين صدام را که شخصيتي خودخواه و ظالم بود، براي آغاز جنگ و حمله به ايران، تشويق کردند.
ايشان با اشاره به حمايت‌هاي گسترده مالي و تسليحاتي و اطلاعاتي امريکا و اروپا بويژه انگليس، فرانسه و آلمان و همچنين شوروي سابق از رژيم بعثي صدام، گفتند: در اواسط جنگ، فرانسه پيشرفته‌ترين هواپيماها و بالگردهاي خود، و آلمان رسماً و علناً مواد شيميايي در اختيار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پايان جنگ، بازماندگان زيادي گرفتار آثار آن هستند و تعداد زيادي نيز بر اثر همان مواد سمي‌شهيد شدند.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي افزودند: در مقابل اين حمايت‌هاي جهاني از رژيم بعثي، جمهوري اسلامي‌ايران، تنها چيزي که در اختيار داشت، ملت با ايمان و رهبري مقتدري همچون امام بزرگوار بود که در نتيجه آن، همه تلاشهاي قدرتهاي شيطاني دنيا، همچون تيري به سنگ خورد و ملت ايران، در ۸ سال دفاع مقدس بر همه قدرتها پيروز شد.
رهبر انقلاب اسلامي‌يکي ديگر از ابعاد ناگفته دفاع مقدس را کيفيت و نوع دفاع رزمندگان برشمردند و تأکيد کردند: دفاع جوانان ملت ايران در جنگ ۸ ساله، داراي ويژگي‌ها و خصوصيات فوق العاده‌اي بود که عبارتند از «عزم و اراده قوي»، «ايمان مستحکم»، «شجاعت و فداکاري»، «ابتکار و نوآوري» و «عبادت و توسلات معنوي».
حضرت آيت ا... خامنه اي، دوران دفاع مقدس را انسان ساز خواندند و افزودند: همت‌ها، خرازي‌ها، باکري‌ها، برونسي‌ها، چيت سازيان‌ها و هزاران جوان ديگر، انسانهاي معمولي بودند که جنگ آنها را به اسطوره‌هاي عظيم و چهره‌هاي ماندگار و ستاره‌هاي درخشان تبديل کرد.
رهبر انقلاب اسلامي‌در بيان ويژگي‌هاي بارز جوانانِ دوران دفاع مقدس گفتند: عبادت، خردمندي و تدبير، دليري و شجاعت، فداکاري و ايستادگي، و بصيرت ويژگيهاي ممتاز اين جوانان بود که از آنان، شيران روز و عابدان شب ساخته بود و بر همين اساس امام (ره) با نگاه عميق خود، تربيت چنين جواناني را فتح الفتوح خواندند. حضرت آيت ا... خامنه‌اي خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: آينده کشور متعلق به شما است. اگر خود را با چنين خصوصياتي پرورش دهيد قطعاً کشور در آينده نزديک، در همه زمينه‌ها، به اوج تعالي و کمال خواهد رسيد. ايشان افزودند: دشمنان و بدخواهان اين ملت، قصد داشتند هنگامي‌که نوبت به جوانان اين نسل مي‌رسد، نامي‌از اسلام و انقلاب باقي نماند و امريکا مسلط بر همه امور کشور باشد و حملات سخت و نرم خود را با اين نيت ادامه دادند اما اکنون با نسلي مواجه هستيم که ايمان، استعداد و شکوفايي و اقتدار او از نسل اول بيشتر است و اين نسل براي عقب راندن دشمن از نسل‌هاي قبل آماده تر هستند. رهبر انقلاب اسلامي‌تأکيد کردند: با وجود چنين جواناني و با حرکت‌هايي همچون راهيان نور، دشمن در مقابل ملت ايران، همچون چهل سال گذشته، هيچ غلطي نمي‌تواند بکند.
حضرت آيت ا... خامنه‌اي افزودند: البته آزار و اذيت‌هايي همچون تحريم‌هاي اقتصادي و يا تبليغات سوء خواهند کرد اما اين آزارها، حرکت عظيم ملت ايران را متوقف نخواهد کرد.
ايشان در پايان سخنان خود توصيه‌هايي هم براي کاروانهاي راهيان نور داشتند. رهبر انقلاب اسلامي‌گفتند: همه دستگاهها به اين حرکت کمک کنند، ابعاد فرهنگي و اجتماعي راهيان نور هرچه بيشتر تعميق شود، در روايتگري حوادث و مسائل، امانت رعايت و از اغراق پرهيز شود، حوادث برجسته دوران دفاع مقدس در کتابهاي درس گنجانده شوند، و ايمني مسافران کاروانهاي راهيان نور حتماً رعايت شود.پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار کارگر رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، راهيان نور را ظرفيتي براي افزايش توان بازدارندگي و قدرت دفاعي کشور دانست و گفت: در سال گذشته حدود شش ميليون نفر که اکثريت آنان را جوانان تشکيل مي‌دادند، از ۵۷ يادمان دفاع مقدس در هفت استان کشور بازديد کردند.


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: صحبت‌هايي که درباره توجه به حقوق زن در دنيا مطرح مي‌شود، در کامل‌ترين و عالي‌ترين شکل در دين مبين اسلام مورد عنايت قرار گرفته است که با مرور زندگي حضرت زهرا و توجه ويژه پيامبر اکرم به آن حضرت  قابل اثبات است.به گزارش ايسنا، آيت ا...‌هاشمي‌شاهرودي در ابتداي جلسه با تبريک سالروز ميلاد حضرت صديقه کبري(س) به بيان گوشه‌هايي از ويژگي‌هاي آن حضرت پرداخت و گفت: هر چند مقام رفيع و کرامات بي‌نظير حضرت زهرا(س) براي ما قابل درک نيست، امّا هر نقطه‌اي از زندگي مبارک آن حضرت سرشار از درس‌هايي است که مي‌بايست در زندگي همگان الگو قرار گيرد. وي فعاليت‌ها، سخنان و مواضع حضرت فاطمه(س) را در تبيين ولايت مورد اتفاق همه علماي اسلامي‌دانست و افزود: با توجه به جايگاه بي‌بديل آن حضرت، همين اقدامات از دلايل بسيار متقن براي اثبات ولايت بشمار مي‌رود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، موضوع حقوق زن را در اسلام بسيار با اهميت و مترقي دانست و افزود: زندگي حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف ، نمونه بارز جايگاه زن در نظام اسلامي‌است. وي تبيين شخصيت ويژه حضرت فاطمه(س) را نياز امروز جامعه بشري دانست و گفت: براي تأمين حقوق زن در جامعه الگويي برتر و کامل‌تر از دختر بزرگوار پيامبر اسلام نداريم و بسياري از صحبت‌هايي که درباره توجه به حقوق زن در دنيا مطرح مي‌شود در کامل‌ترين و عالي‌ترين شکل در دين مبين اسلام مورد عنايت قرار گرفته است که با مرور زندگي حضرت زهرا و توجه ويژه پيامبر اکرم به آن حضرت قابل اثبات است. وي همچنين با تبريک سالروز ميلاد حضرت امام خميني(ره) گفت : راه سعادت ملّت و کشور در اهتمام به آرمان‌هاي بلند بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامي‌است. همچنين در جلسه دیروز مجلس طرح الحاق يک تبصره به ماده 353 قانون آيين دادرسي کيفري، اختلافي ميان شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي‌مورد بررسي قرار گرفت. بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي‌" در جرائم موضوع تبصره ماده(36) قانون مجازات اسلامي‌مصوب 1/ 2/ 1392 جلسات دادگاه با رعايت اصل يکصد و شصت وپنجم قانون اساسي به صورت علني برگزار مي‌شود. 
معاون رئيس‌جمهور تاکيد کرد: تا اين لحظه هيچ اسمي‌از سوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به عنوان مدير دوتابعيتي به ما داده نشده است.
جمشيد انصاري در گفت‌وگو با ايلنا، در واکنش به ادعاي يک نماينده عضو جبهه پايداري مبني بر وجود ليستي از مديران دوتابعيتي در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: يکي از نمايندگان اين مسئله را مطرح کرده بود و از ليست ۱۰۰ نفره مديران عضو دوتابعيتي در دولت سخن گفته بود. وي ادامه داد: چون معمولا از اين حرف‌ها از افراد مختلف زياد مطرح مي‌شود، بلافاصله من نامه‌اي را به رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي‌نوشتم و گفتم يکي از نمايندگان در مصاحبه‌اي اعلام کرده اسامي‌۱۰۰ مدير دوتابعيتي در اختيار کميسيون است، شما لطف کنيد اسامي‌آن مديران را در اختيار ما قرار بدهيد تا ما بررسي کرده و طبق مقررات موضوع را پگيري کنيم. رئيس سازمان استخدامي‌و امور اداري با بيان اينکه تاکنون هيچ پاسخي به نامه ما داده نشده است، اظهار داشت: تا اين لحظه هيچ اسمي‌از سوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به عنوان مدير دوتابعيتي به ما داده نشده است. انصاري در پاسخ به اين سوال که آيا در بررسي‌هاي سازمان استخدامي‌و امور اداري با مدير دو تابعيتي روبه‌رو شده‌ايد؟ تصريح کرد: بايد به ما اسامي‌داده شود. به عبارت ديگر، اگر کسي مدعي حضور مدير دوتابعيتي است، بايد به ما اسم آن مدير را بدهد تا ما بررسي کنيم. وي در پاسخ به اين سوال که مرجع رسيدگي به اين موضوع کدام نهاد است، خاطرنشان کرد: از باب اينکه تشخيص داده شود که مديري دوتابعيتي است يا خير، وزارت اطلاعات اين مسئوليت را برعهده دارد ولي اگر کسي چنين ويژگي‌هايي داشت، از باب اينکه اين فرد چه شرايطي از لحاظ اداري مي‌تواند داشته باشد، سازمان استخدامي‌و امور اداري کشور وظيفه رسيدگي به پرونده آن فرد را برعهده دارد.


صادق زيباکلام تشريح کرد؛
استاد علوم سياسي گفت: من فکر مي‌کنم که آقاي جهانگيري نامزد مناسبي در انتخابات آينده براي طيف اصلاح‌طلب است. لذا من به‌هيچ‌وجه ايشان را تمام‌شده تلقي نمي‌کنم.
به گزارش خانه ملت ؛ صادق زيباکلام درباره آينده سياسي اسحاق جهانگيري اظهار کرد: معتقدم که آينده آقاي جهانگيري آينده خوبي است. حتي مي‌خواهم بگويم که آينده بسيار خوبي دارد. بخشي به خاطر اين است که آقاي اسحاق جهانگيري درمجموع در دولت اول و دولت دوم آقاي روحاني نشان داده که ازنظر اجرايي بسيار توانمند است. برخلاف خيلي از مسئولين جمهوري اسلامي‌ايران که به‌واسطه وابستگي سياسي خطي و جناحي يک‌مرتبه رئيس و وزير مي‌شوند، اما آقاي جهانگيري از بخش‌داري در روستا کار خود را شروع کرد و بعد به معاون فرمانداري رسيد و پيشرفت کرد و توانست به پست معاون اول رئيس‌جمهوري برسد. ايشان در طول 30 و چند سال گذشته، پلکان مسئوليت‌هاي اجرايي را يکي‌يکي پيموده و بالاآمده است.
زيباکلام افزود: دو نکته دراين‌باره مشخص است. اول اينکه در کار اجرايي او فوق‌العاده آدم درستي است. حتي دشمنان او هم نتوانستند که يک مورد پيدا کنند، که نشان دهد ايشان غيرمستقيم يک‌چيزي را براي خودش برداشته باشد يا به ديگران داده است. يکي از پاکدست‌ترين و امين‌ترين مسئولين جمهوري اسلامي‌در طي اين سي‌وچند سال گذشته بوده است.
اين استاد علوم سياسي تأکيد کرد: نکته دوم درباره جهانگيري توانمندي‌هاي ايشان است. به همين ميزان که او نشان داده يکي از پاک دست‌ترين چهره‌ها بوده به همان ميزان نيز نشان داده است که ازنظر اجرايي بسيار توانمند است. يک دلايل توانمندي ايشان همان است که او پلکان هرم اداري و اجرايي کشور را يکي‌يکي طي کرده و يک‌مرتبه وزير و استاندار نشده است.
زيباکلام تصريح کرد: جهانگيري در طي اين سي‌وچند سال نشان داده که به‌هرحال داراي گرايش سياسي است.اما نشان داده که آدم متعصبي نيست و آدمي‌نيست که به خاطر مسائل سياسي حقيقت را فداي مسائل سياسي کند. کاري که متأسفانه خيلي از مسئولين ما انجام نمي‌دهند.درکل جهانگيري انسان معتدلي است و حداقلي از پايبندي به مفاهيمي‌همچون آزادي بيان و حاکميت قانون را دارد که اين در جمهوري اسلامي‌ايران نعمتي است که يک مسئولي حداقل پايبندي به آزادي‌خواهي داشته باشد.
اين استاد علوم سياسي تأکيدکرد:من فکر مي‌کنم که جهانگيري،نامزد مناسبي در انتخابات آينده براي طيف اصلاح‌طلب باشد. لذا من به‌هيچ‌وجه ايشان را تمام‌شده تلقي نمي‌کنم. زيباکلام گفت: نکته چهارمي‌که بايد درباره او بگويم اين است که متأسفانه قدرت و نفوذ آقاي جهانگيري در دولت دوم آقاي روحاني مقدار زيادي افت کرده است. البته اين به نفع کشور نيست براي اينکه از توانمندي‌هاي اسحاق جهانگيري عملاً کشور محروم مانده است و اين هم به نفع روحاني نيست. متأسفانه جاي نفوذ آقاي جهانگيري را واعظي و نهاونديان گرفته‌اند. کساني آمده‌اند جاي اقتدار او را گرفته‌اند که متأسفانه به‌هيچ‌روي توانمندي‌هاي جهانگيري را ندارند و خيلي زياد اهل زدوبند و اهل کنار آمدن هستند.
او اضافه کرد: همين مسئله که گفتم متأسفانه همان‌طور که شاهد بوديم باعث نارضايتي از دولت آقاي روحاني شده است. نارضايتي در دولت آقاي روحاني طي هشت ماه گذشته واقعاً حيرت‌انگيز بوده است و همه اين نارضايتي نمي‌تواند به‌واسطه مسائل سياسي باشد،بلکه بخشي از آن به‌واسطه اين است که دست آقاي جهانگيري مقدار زيادي از دولت دوم آقاي روحاني کوتاه شده است. اگر به خاطر داشته باشيد اوايل شکل‌گيري دولت دوم آقاي روحاني صحبت جدي درباره استعفاي آقاي جهانگيري مطرح شد ولي ايشان به توصيه اصلاح‌طلبان همچنان به همکاري خودشان با دولت آقاي روحاني ادامه دادند. بايد گفت که فاصله گرفتن آقاي جهانگيري از مديريت آقاي روحاني قطعاً به ضرر دولت آقاي روحاني است.