اشتغال خرد اقتصادمقاومتي را عملياتي ميکند
مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت بر ايجاد اشتغال خرد در جهت پيشبرد اهداف اقتصادمقاومتي تاکيد کرد و گفت: : اقتصاد مقاومتي، اقتصادي مردم محور و پايدار است و بايد با مشارکت مردم روند توسعه کسب وکار را بهينه کرد. محمدحسين حسين زاده در پانزدهمين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي مازندران در ساري افزود: با تزريق پول مشکل اشتغال کشور حل نميشود و مکانيزم تزريق پول بانکها بايد تغيير کند.کارآفرين پول خلق ميکند ونه اينکه پول بگيرد. وي با تاکيد بر اينکه دولت بايد در حوزه اقتصاد به سياستگذاري و نظارت بپردازد و کارها را به بخش خصوصي واگذار کند، اظهارداشت: لازم است طرحهاي اقتصاد مقاومتي را به سمتي پيش ببريم که اعتبار و اجراي آن از سوي مردم و يا نهادهاي مردميانجام شود. به گفته حسين زاده از دولت، توقعي جز بهبود فضاي کسب و کار نبايد داشت و اشتغال واقعي با رونق کسب و کار خانگي تحقق مييابد. مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بيان اينکه دودانگه ساري با محوريت روستاي دادوکلا درحمايت توسعهاي شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت قرار گرفته است، تصريح کرد : بارونق کسب وکارخانگي هرخانه يک کارخانه ميشود واز مهاجرت روستاييان جلوگيري ميشود. حسين زاده گفت: روستاي دادوکلاي مازندران به عنوان پايلوت اجراي طرحهاي اقتصاد مقاومتي انتخاب شده و بدنبال سيستميهستيم تا روستاييان پس از توانمند شدن، توليد و اشتغال روستايي را حفظ و تقويت کنند. وي در ادامه با اشاره به الگوي توسعه کارآفريني اجتماعي رسالت گفت: بانک با مشارکت چهار مجموعه ديگر(انجمن حاميان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفريني اجتماعي، گروه توسعه کارآفريني ثمين، شرکت پردازش اطلاعات مالي پارت و پژوهشکده سياستگذاري دانشگاه صنعتي شريف) در قالب شبکه کارآفريني اجتماعي رسالت به کارآفريني اجتماعي ميپردازند.
عيسي امامي: تحليل استراتژيهاي عملياتي براي پيشبرد اهداف ترسيمي
عيسي امامي، عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از شعب استان گلستان و برگزاري نشست هم انديشي با حضور مدير و معاون استان و تماميروساي شعب و دواير ستادي، بر ضرورت تدوين راهبردهاي عملياتي مناسب براي افزايش سهم بانک از بازارهاي هدف و همچنين استراتژيهاي عملياتي در راستاي کاهش مطالبات تاکيد كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک قرض الحسنه مهرايران، در اين نشست تخصصي، عملکرد شعب از حيث جذب منابع قرض الحسنه، مصارف و تسهيلات پرداختي، پيگيري وصول مطالبات و معوقات، ميزان دستيابي به اهداف تعيين شده در طرح تلاش ۲ و همچنين شناسايي ظرفيتهاي جديد در حوزه منابع مالي قرض الحسنه و حفظ و تقويت جايگاه بانک در بازار پولي استان مورد بررسي قرار گرفت. اماميبا تبيين موقعيت کنوني بانک قرض الحسنه مهر ايران در عرصه پولي و بانکي کشور خاطر نشان كرد: اين بانك داراي مزيتها و امكاناتي است كه ساير بانكهاي تجاري از آنها بي بهرهاند و چنانچه اين ظرفيتها به درستي و با روشهاي كارآمد و به روز، به جامعه اطلاع رساني شود، علاوه بر ارتقاي برند بانك، گسترش روزافزون دامنه مشتريان آن را نيز به دنبال خواهد داشت.
عضو هيات مديره بانک، آگاهي از تعريف، جايگاه، عملکرد و نيز نسبتهاي مالي و عملياتي بانک را نخستين وظيفه همکاران عنوان كرد و ضمن تأكيد بر اهميت بالاي اين موضوع در حركت بانك به سمت تحقق اهداف ترسيمي، گفت: هرچه تسلط اطلاعاتي دقيق تر و جامع تري بر موقعيت خود در بازار داشته باشيم، مسلماً بهتر خواهيم توانست نقاط ضعف و قوت عملكرد خود را شناخته و با تحليل كارشناسي به رفع نواقص و موانع بپرداريم.
پيوند عميق سه رکن روابطعمومي، بازاريابي و فناوري؛ عامل بالندگي هر موسسه
سيد حجتهاشمييرکي مدير روابط عموميو کارشناس ارشد بازاريابي ميگويد: فنآوري در عصر حاضر به مانند اکسيژن براي فضاي کسبوکار عمل کرده و عدم استفاده و بکارگيري صحيح آن موجب بروز خسارات جبرانناپذير به سازمانها خواهد شد. بخشهاي مختلف هر موسسه اقتصادي و غيراقتصادي مانند مديريت، نيروي انساني، حوزه توليد و خدمات، فروش و بازاريابي، همه و همه با مقوله فناوريهاي نوين درگير شده و ناچار به ارتقاي سطح معلومات و داشتههاي خود در اين حوزه هستند. تحولات سريع در بخشهاي مختلف و مرتبط با حوزه فناوري اطلاعات ارتباطات در کنار توسعه روزافزون ابزارهاي هوشمندي همچون رسانهها و شبکههاي اجتماعي، با تاثيرگذاري مستقيم بر فعاليتها و عملکرد بخش روابطعموميدر سازمان سبب تغيير ماهيت در برخي از فعاليتها و ماموريتهاي آن شده است. همه ما زياد شنيدهايم که:
– در گذشته فعاليت روابطعموميها تنها به دامنه محدودي در حوزه کارکنان، مديران و مخاطبان وفادار يک موسسه ختم ميشد، در حاليکه امروزه، با هوشمندتر شدن مخاطبان و از بين رفتن مرزها در فضاي کسبوکار و مراودات اقتصادي و اجتماعي، روابطعموميها را ناچار کرده تا نسبت به شناسايي، رصد و تحليل افکارعموميپيرامون سازمان خود را در اقصي نقاط جهان اقدام نمايند. – در گذشته روابطعموميها از کنترل فضاي کسبوکار عاجز بودند، اما امروزه آنها هستند که مديريت افکارعموميرا در دست گرفته و با بهرهبرداري از امکانات جديد به کمک موسسات خود شتافتهاند. – در گذشته نبود روابطعموميدر موسسات و بنگاههاي اقتصادي بزرگ نقص و کمبود محسوب نميشد، اما امروزه نبود روابطعموميدر يک موسسه بزرگ يعني شکست حتميآن موسسه در آينده نزديک. تمامياين سخنان صحيح بوده و بايد گفت که آنچه اين روزها اتفاق افتاده است تحولات رخ داده بر بستر دوگانه فناوري و روابطعمومياست که موجب شده تا روابطعموميها ديگر به استفادهکننده صرف از فنآوريهاي جديد نباشند و خود به عنوان عامل توسعه فناوريهاي جديد در حوزههاي مختلف ارتباطات و استارتاپهاي جديد پا به عرصه گذاشته و در حوزه تخصصي خود در حال رشد و بالندگي باشند. در عصر حاضر و با توجه به ارتقاي جايگاه بخش بازاريابي در فضاي کسبوکار جديد، همراهي و همگاميروابطعموميبا اين بخش بيش از پيش احساس ميشود، بهگونهاي که فعاليتهاي اين دو بخش به در بخشهاي مختلفي همچون شناخت نيازهاي مخاطبان، طراحي بستههاي و کمپينهاي مختلف تبليغاتي، نحوه ارايه و پشتيباني محصول و دهها موضوع ديگر به شدت به هم گره خورده است. از طرفي ديگر، عنصري وجود دارد که براي هر روابطعموميبه عنوان يک اصل اساسي محسوب شده و موجب پيوند آن با بخش بازاريابيها هر موسسهاي مرتبط ميشود، موضوع جلب رضايت مخاطبان است. اين مخاطبان ميتوانند ذينفعان، مشتريان يا مخاطبان يک موسسه و حتي کارکنان آن موسسه باشند و هنر روابطعموميدر اين است تا با فعاليتهاي مختلف خود موجبات رضايتمندي و جلب نظر آنها را فراهم نمايد. حال هرچه اين دو بخش مهم در يک موسسه با هم هماهنگي بيشتر و بهتري نسبت به پوشش فعاليتهاي يکديگر اقدام نمايند، آن موسسه موفقتر و بهتر عمل کرده و دستيابي به اهداف از پيش ترسيم شده را ميسرتر ميسازد و واضح است که جدايي و افتراق آنها از يکديگر ميتواند ضربه مهلکي بر پيکره يک موسسه وارد نمايد. در نهايت ميبايستي به اين نکته اشاره کرد که اين دو مجموعه ميتوانند با بهرهگيري از فناوريهاي جديد در حوزههاي مختلف و مرتبط با روابطعموميو بازاريابي نسبت به ارايه تصوير بهتر از محصولات و خدمات قابل ارايه به مخاطبان اقدام نمايند. بنابراين روابطعموميو بازاريابي به عنوان دوبال پرواز هر بنگاه اقتصادي که انرژي و قدرت پرواز خود را با استفاده از فناوريهاي نوين افزايش دادهاند به شکلي که در صورت عدم انجام صحيح فعاليت توسط هر يک از اضلاع اين مثلت، فعاليتهاي سازمان دچار اختلال شده و مشکلات مالي و اجتماعي فراواني براي آن بهوجود خواهد آمد.
مسئوليتهاي اجتماعي در بانک تجارت يک اولويت عملياتي است
رييس اداره روابط عموميبانک تجارت گزارش اقدامات اين بانک در ايفاي مسئوليتهاي اجتماعي (CSR) را ارائه داد. به گزارش روابط عموميبانک تجارت، محمد احمدي آذر با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در اين بانک طي سال 96 در حوزه مسئوليتهاي اجتماعي يادآور شد: مقوله مسئوليت اجتماعي حوزههاي متعددي را شامل ميشود و بانک تجارت حضور موثر در اين عرصه را با محوريت حفاظت از محيط زيست با رويکرد حمايت از صنايع سبز که بيشترين سازگاري را با محيط زيست داشته باشند در راس برنامههاي خود قرار داده است . علاوه بر حوزه محيط زيست، بانک تجارت طي سالهاي گذشته با همکاري ستاد مردمي ديه صدها زنداني جرايم غير عمد ديه را آزاد نموده و در سال جاري نيز تعداد 74 زنداني در استانهاي مختلف کشور با مشارکت بانک تجارت از بند رهايي يافته اند. احمدي آذر در ادامه خاطر نشان کرد: احداث و هوشمند سازي مدارس در مناطق محروم و اهداي لوازم التحرير و وسايل کمک آموزشي به دانش آموزان کم بضاعت سراسر کشور نيز از جمله برنامههاي بانک تجارت طي سالهاي متمادي به شمار ميرود که در سال جاري نيز اين روند با چاپ و توزيع 135000 جلد دفترچه در استانهاي محروم ادامه داشته است. وي افزود: بانک تجارت در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي براي کمک به برنامه جهاني غذا فعاليت خود را در دو حوزه صدور کارت براي دريافت جيره غذايي و ايجاد بسترهاي آنلاين براي جمع آوري کمکهاي مردميمتمرکز نموده که تاکنون 11000 کارت به پناهندگان خارجي در استانهاي مختلف کشور ارائه شده است.
فاينکس فرصت تبليغاتي موثر براي نظام بانکي کشور است
يازدهمين دوره نمايشگاه بينالمللي بورس، بانک و بيمه (فاينکس 2018) به عنوان بزرگترين رويداد مالي و سرمايهگذاري کشور و منطقه، از 27 فروردين به مدت 4 روز آغاز بهکار خواهد کرد. در اين دوره همچون سنوات گذشته برخي بانکي به همراه شرکتهاي زير مجموعه در اين رويداد بين المللي حضور خواهند داشت و به ارائه محصولات و خدمات جديد خود ميپردازند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک توسعه صادرات، دکتر حسين امامي، دبير کميسيون هماهنگي روابط عموميهاي بانکهاي دولتي در اين زمينه گفت: حضور بازار پول در اين رويداد بين المللي علاوه بر اينکه باعث هم افزايي صنعت مالي کشور ميشود به دليل تعامل حداکثري نظام بانکي با عموم جامعه عاملي در جهت توجه اقشار مختلف به نمايشگاه ميشود. وي در ادامه افزود: براي اينکه در اين دوره از نمايشگاه، حضور بانکيها پررنگ تر از سنوات گذاشته ديده شود، برنامههاي ويژهاي همچون برگزاري ميزگرد، همايش و پنلهاي آموزشي در نظر گرفته شده است که مشارکت کنندگان و بازديدکنندگان در نمايشگاه، حضور بانکها را در اين رويداد بين المللي در حد و اندازه جايگاه نظام پولي کشور ارزيابي کنند. اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: تا کنون بانکهاي ملت، ملي، قرض الحسنه رسالت، کشاورزي، پست بانک، بانک توسعه صادرات، مسکن و توسعه تعاون حضور خودشان را در فاينکس 2018 قطعي کردند و انتظار ميرود تا پايان اسفند ماه شاهد حضور قوي تر بانکهاي دولتي و خصوصي ديگر در اين رويداد باشيم.
توديع و معارفه مدير پشتيباني موسسه اعتباري ثامن
پس از انتخاب دکتر سيد مرتضي حسيني به عنوان مدير پشتيباني موسسه اعتباري ثامن ، مراسم توديع احمدرضا سليماني برگزار گرديد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميموسسه اعتباري ثامن، در اين مراسم که با حضور قائم مقام مديرعامل ، مدير روابط عموميو کارشناسان مديريت پشتيباني برگزار گرديد ، محمود مرداني از زحمات و تلاشهاي احمدرضا سليماني در طول تصدي اين پست قدرداني کرد. دکتر حسيني داراي مدرک دکتري مديريت حرفهاي کسب و کار (DBA) ميباشد و پيش از اين داراي مسئوليت هايي از جمله مديريت امور اجرايي و پشتيباني در مشاغل مختلف سپاه پاسداران و شهردار نواحي منطقه 1 تهران و همچنين معاون هماهنگ کننده قرارگاه اقتصادي مقاومتي بوده است.
افزايش ظرفيت ذخيره ميوه در شهرستان مراغه با حمايت پست بانک
تقي کرميمدير کل امور روستايي استانداري آذربايجان شرقي با حضور در غرفه پست بانک ايران در سومين نمايشگاه توانمنديهاي روستاييان و عشاير کشور نقش خدمات اين بانک در تامين رفاه و رونق اقتصاد روستاها را بسيار ارزشمند دانست و گفت: با حمايت و همکاري اين بانک در احداث ۷ سردخانه، ظرفيت ذخيره ميوه در شهرستان مراغه ۳۵ هزار تن افزايش يافته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميپست بانک ايران: کرمياعتماد ايجاد شده بين اين بانک و دهياريها را زمينهاي براي شکوفايي بيشتر اقتصاد روستاها عنوان کرد و اظهار داشت: همکاري واحدهاي اجرايي و ستادي اين بانک در پرداخت تسهيلات صندوق توسعه ملي موجب اشتغال پايدار شده که اين مهم شايسته تقدير است.
تامين مالي پنج طرح بزرگ کشور توسط بانک ملي ايران
بانک ملي ايران در راستاي حمايت از طرحهاي تامين مالي بزرگ کشور، در دي و بهمن ماه امسال تامين مالي پنج فقره طرح را از منابع داخلي خود مصوب کرده است. به گزارش روابط عموميبانک ملي ايران، از مجموع درخواستهاي رسيدگي شده در دي و بهمن ماه سال جاري، تعداد پنج فقره تامين مالي به ارزش يک هزار و 374 ميليارد ريال در حوزههاي صنايع دارويي، پنلهاي خورشيدي، توليد لولههاي پلي اتيلن و صنعت گردشگري مصوب شده است. در جهت اجراي سياستهاي دولت مبني بر ساماندهي و کمک به راه اندازي، تکميل و تقويت واحدهاي توليدي با اشتغال کمتر از 100 نفر (بنگاههاي کوچک و متوسط) تا پايان بهمن ماه امسال سه هزار و 525 فقره تسهيلات به ارزش 28 هزار و 188 ميليارد و 874 ميليون ريال پرداخت کرده است.
تداوم رونق مسکن در سال 97
مدير امور طرح و برنامه بانک مسکن از تداوم رونق در بازار معاملات مسکن در سال ۹۷ خبر داد. محمد حسن مرادي در گفت و گو با پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، اعلام کرد: در ميان سناريوهاي احتمالي قابل پيش بيني براي بازار مسکن در سال 97 ، تداوم رونق با شيب ملايم تر، نسبت به ساير سناريوها محتمل تر است. وي خاطرنشان کرد: سناريوهاي مختلفي در خصوص وضعيت بازار مسکن در سال 97 مطرح است که از آن جمله ميتوان به ادامه رونق معاملات مسکن با ابعاد بيشتر، ادامه رونق معاملات با شيب ملايم تر و يا ثبات حجم معاملات اشاره کرد؛ اين در حالي است که برخي معتقدند رونق ايجاد شده در ماههاي پاياني سال در سال آينده فروکش خواهد کرد و حجم معاملات خريد و فروش مسکن به سطحي پايين تر از ماههاي اخير ميرسد. مرادي افزود: با اين حال شواهد بازار معاملات مسکن و افزايش تقاضا براي خريد مسکن از سوي متقاضيان مصرفي به خصوص افزايش تعداد متقاضيان قطعي خريد مسکن که به واسطه فرا رسيدن زمان دريافت تسهيلات از صندوق پس انداز مسکن يکم سال آينده وارد بازار ميشوند نشان ميدهد که رونق در بازار معاملات مسکن در سال آينده ادامه خواهد يافت.
بانک صادرات قزوين 2000 نفر را راهي خانه بخت کرد
خدمات ٩ ماه اول سال ٩٦ بانک صادرات ايران در استان قزوين در راستاي عمل به منويات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) و حمايت از بخشهاي مختلف اقتصاد مقاومتي با پرداخت ٢٥٩٢ فقره تسهيلات بالغ بر ٣٠٢١ ميليارد ريال، اشتغالزايي بيش از ٦٨٠٠ نفر و ازدواج بيش از ٢٠٠٠ نفر همراه بوده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک صادرات ايران، اين بانک در استان قزوين در راستاي عمل به برنامههاي اقتصاد مقاومتي، کمک به ايجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه يافته و افزايش سطح رفاه عموميدر ٩ ماه ابتداي سال ٩٦ براي جمع کثيري از جوانان جوياي کار به صورت مستقيم و غير مستقيم زمينه اشتغال در واحدهاي توليدي را فراهم کرده که اين تسهيلات نقش تاثير گذاري در بهبود اقتصادي و کاهش ميزان بيکاري استان به همراه داشته به نحوي که منابع تخصيص يافته ضمن تسهيل ازدواج جوانان استان، موجب اشتغالزايي ٣٥٧٩ نفر به طور مستقيم و ٣٢٥٦ نفر به طور غير مستقيم شده است. گفتني است، در همين زمان تعداد ١٩٦فقره وام خريد و احداث مسکن بالغ بر ١٢٤ ميليارد ريال در اختيار اقشار ويژه ( خانوادههاي محترم شهدا، جانبازان و ايثارگران) قرار گرفته است.
افتتاح شرکت آرد خوزستان با تسهيلات بانک صنعت و معدن
شرکت آرد خوزستان با تامين مالي بانك صنعت و معدن در استان خوزستان به بهره برداري رسيد و در نتيجه آن براي 135 شغل مستقيم ايجاد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، براي اجراي طرح ياد شده مبلغ 3 ميليون و 620 هزار يورو تسهيلات ارزي توسط اين بانك پرداخت شده است. بنا به اين گزارش، صنايع كوچك و متوسط استان خوزستان تاكنون بيش از 55 ميليارد تومان در قالب طرح رونق توليد از بانك صنعت و معدن تسهيلات دريافت كرده اند. گفتني است بانك صنعت و معدن طرحهاي ارزشمندي را در سالهاي اخير در استان خوزستان تامين مالي كرده كه به افزايش سطح اشتغال در اين استان انجاميده است.
معرفي 24 برنده جشنواره دارندگان دستگاههاي کارتخوان بانک سرمايه
مراسم قرعه کشي اولين مرحله جشنواره «24 عيار» شرکت تجارت الکترونيک سرمايه، وابسته به بانک سرمايه برگزار شد و 24 برنده اين مرحله از جشنواره معرفي شدند.
به گزارش روابط عموميبانک سرمايه، قرعه کشي مرحله اول جشنواره «24عيار» شرکت تجارت الکترونيک سرمايه، وابسته به بانک سرمايه برگزار شدو 24 برنده خوش شانس اين مرحله از جشنواره معرفي شدند. اين گزارش ميافزايد، در اين دوره از جشنواره که به منظور ارج نهادن به پذيرندگان پايانههاي فروشگاهي بانک سرمايه برگزار شده است، 24 نيم سکه بهار آزادي به 24 برنده خوش شانس تعلق گرفت.
همميهنان گراميبراي کسب اطلاعات بيشتر ميتوانند با شرکت تجارت الکترونيک بانک سرمايه به شماره 84235000 تماس حاصل کرده و يا به وب سايت شرکت به آدرس http://www.tes.ir مراجعه نمايند.