لغو قرارداد با ۲۰۰ استاد واحد علوم و تحقيقات
معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي‌از لغو قرارداد با ۲۰۰ استاد واحد علوم و تحقيقات خبر داد. عليرضا رهائي، درباره علت لغو قرارداد با برخي از اساتيد نيمه‌وقت دانشگاه آزاد اسلامي‌گفت: در دو سال اخير دانشگاه آزاد اسلامي‌و هم دانشگاه‌هاي دولتي با يک کاهش جدي تقاضاي ورود به آموزش عالي روبرو شده‌اند، در شرايط کنوني با اين کاهش تقاضا، تعداد کلاس‌هاي درس و برنامه‌هاي درسي که ارائه مي‌شود تا حد قابل توجهي کاهش پيدا کرده، اين در حالي است که دانشگاه آ‌زاد با ۲۸ هزار 
عضو هيئت علمي‌تمام وقت دارد که تعداد قابل توجهي مي‌شود و از طرفي بنا بر ضرورت‌هايي که در گذشته وجود 
داشته است.

کشف۴ ميليارد تومان مواد محترقه
رئيس پليس پايتخت تهران از کشف ۱۷ تن مواد محترقه پرخطر و غيرمجاز خبر داد. سردار رحيمي‌با اشاره به کشف ۱۷تن انواع مواد محترقه پرخطر و غيرمجاز گفت: ما در اين مدت ۳ باند بزرگ تهيه، توزيع و انتقال مواد محترقه خطرآفرين را شناسايي و دستگير کرديم. رئيس پليس پايتخت ادامه داد: کشفيات ما بالغ بر ۷۳ ميليون انواع مواد محترقه است که از اين ميان ۸ تن مواد کشف شده بسيار پرخطر هستند. رئيس پليس پايتخت با بيان اينکه ارزش ريالي مواد کشف شده ۴ ميليارد تومان است، تصريح کرد: ما جلسات متعددي را با اصنافي چون رنگ‌فروشي‌ها، خرازي‌ها و فروشندگان مواد شيميايي داشتيم.

بودجه ۱۰ ميلياردي براي سلامت شهروندان
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه بودجه در نظر گرفته شده براي سلامت شهروندان تهران 10 ميليارد تومان است، گفت: البته تأکيد کنم که شهرداري متولي بحث سلامت نيست. ناهيد خداکرمي‌درخصوص بازديدهاي انجام شده از اداره آب و فاضلاب تهران، گفت: آب برخي از مناطق تهران دچار مشکل است که در دستور کار قرار دارد. خداکرمي‌با اشاره به آب‌هاي زراعي در جنوب تهران و پساب‌هاي حاصل زباله و ‌آب‌‌هاي سطحي گفت: اقداماتي در اين زمينه انجام شده و درخصوص بحث غذا و آب در سال‌هاي آينده کارهاي کليدي انجام مي‌شود و مشکلي در اين زمينه نخواهيم داشت. وي گفت: شهرداري تهران به تنهايي متولي امر نيست.


شهرداري مسوول ايمن‌سازي ساختمان‌هايي که صاحب دارد نيست
به گفته معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن شهر که متعلق به يک نهاد و يا شخص است به عهده شهرداري نيست و خود فرد يا نهاد بايد درجهت ايمن‌سازي آن اقدام کند. مهدي حجت گفت: ما در حوزه معماري و شهرسازي پروژه‌اي اجرا نمي‌کنيم؛ در حقيقت تعدادي کارهاي تحقيقاتي انجام مي‌دهيم که آنها منجربه به تصميم گرفتن در بعضي از زمينه‌ها مي‌شود و در اختيار مناطق يا معاونت‌هايي که کار اجرايي مي‌کنند قرار داده مي‌شوند. حوزه معماري شهرسازي يک حوزه ستادي است که فکر توليد مي‌کند تا مشخص کند شهر بايد چگونه حرکت کند. وي ادامه داد: البته بالغ بر 60، 70 پروژه در حوزه شهرسازي داريم که مشاوريني روي آنها کار مي‌کنند. حاصل کار تحقيقي آنها تبديل به آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هايي مي‌شود که ما آنها را به مناطق ابلاغ مي‌کنيم. اما بزرگترين برنامه ما براي شش ماهه اول سال آينده بازنگري طرح تفصيلي است. معاون شهردار تهران گفت: آن ساختمان‌هايي که براي دولت است اولا پول ايمن‌سازي‌شان را بايد دولت بدهد که غالبا نمي‌توانند بگيرند يا اگر بگيرند خرج مسائل ديگري مي‌کنند. آنجا محل کارشان است نه خانه، اگر خانه خودشان بود به ايمن‌سازي آن توجه مي‌کردند.

انتقال ۱۹هزار بيمار با اورژانس هوايي
سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: اورژانس هوايي تا امروز توانسته بيش از ۱۹ هزار بيمار را جابجا کند که حدود ۶۰ درصد آنها مستقيماً به اتاق عمل رفتند. به گزارش مهر، دکتر پيرحسين کوليوند اظهار داشت: حدود يک سال است که از سازمان شدن اورژانس کشور مي‌گذرد. در اين مدت، اين سازمان توانسته در بحران‌ها موفق تر عمل کند که از جمله آنها مي‌توان به زلزله کرمانشاه، مسدود شدن جاده‌ها بر اثر برف و... اشاره کرد. وي افزود: اکنون تعداد بالگردهايمان را به ۳۴ فروند رسانده‌ايم و پيگير افزايش آنها هستيم. سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: اورژانس هوايي تا امروز توانسته بيش از ۱۹ هزار بيمار را جابجا کند که حدود ۶۰ درصد از آنها مستقيماً به اتاق عمل رفتند. همچنين در حال تجهيز و نوسازي ناوگان زميني هستيم.

حادثه حريق اتوبوس کاروان راهيان نور ميانه به خير گذشت
بخشدار ترکمانچاي ميانه گفت: اتوبوس کاروان راهيان نور بخش ترکمانچاي اين شهرستان حامل 40 دانش آموز پسر متوسطه دوره دوم در مسير برگشت از مناطق عملياتي جنوب دچار سانحه آتش‌سوزي شد که با اقدام به موقع مسئولان کاروان به خير گذشت. رسول يعقوبي در گفتگو با ايرنا اعلام کرد: اين سانحه آتش‌سوزي در مسير قيدار - سلطانيه در محدوده استان زنجان به علت گرم شدن بيش از حد موتور اتوبوس به وقوع پيوست. وي افزود: مسئولان کاروان با هوشياري اقدام به پياده کردن دانش آموزان کرده و با کپسول‌هاي موجود آتش‌نشاني در اتوبوس و با کمک راننده‌هاي خودروهاي عبوري آتش را مهار کردند. يعقوبي گفت: دانش آموزان اين اتوبوس با هماهنگي مسئولان به اتوبوس ديگري منتقل و در صحت کامل به مقصد رسيدند.

حمايت ۵۰ ميليارد ريالي از اتحاديه مرغداران استان ايلام 
تجارت-استان ايلام-رئيس سازمان جهادکشاورزي ايلام از حمايت ۵۰ ميليارد ريالي از اتحاديه مرغداران استان ايلام خبر داد. سيد محمد تراب ميري امروز در نشست با مايندگان اتحاديه مرغداران و تعدادي از مديران استاني اظهار داشت: مصرف مرغ در استان ايلام ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال است که اين مقدار حدود ۳۰ درصد در داخل استان مصرف و مابقي گوشت توليدي به خارج از استان صادر مي‌شود.ميري همچنين عدم تکميل زنجيره توليد، عدم برنامه‌ريزي براي استفاده از ظرفيت مرز جهت صادرات مرغ توليدي به کشور عراق و نوسان قيمت نهاده‌هاي مورد نياز توليد مرغ را از مهمترين مشکلات اين بخش برشمرد.وي گفت: استان ايلام ۳۹۱ مرغداري دارد که از اين تعداد، ۳۲۵ واحد فعال، ۴۸ واحد نيمه فعال و ۱۸ واحد غيرفعال هستند.قاسم سليماني دشتکي استاندار ايلام نيز در اين نشست اظهار داشت: ايلام يکي از استان‌هاي پيشرو در زمينه توليد مرغ در کشور است که توليد سالانه ۵۱ هزار تن مرغ در استان نشانگر اين امر است.وي با اشاره به اينکه زنجيره توليد مرغ در استان بايد تکميل شود، اظهار داشت: ۵۰ ميليارد ريال در قالب اسناد خزانه يکساله و دوساله جهت خريد يا احداث کشتارگاه مرغ به صندوق حمايت از توليدات بخش کشاورزي اختصاص مي‌يابد.استاندار ايلام همچنين با تأکيد بر اينکه صادرات مرغ استان به کشور عراق بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، ابراز داشت: با راه اندازي بازارچه‌هاي چيلات و چنگوله، غرفه فروش بدين منظور در اختيار اتحاديه مرغداران قرار مي‌گيرد.

مديرکل آموزش و پرورش استان مرکزي:
 توجه به حوزه‌هاي عملياتي از جمله اولويت‌هاي آموزش و پرورش است 
تجارت-استان مرکزي:شهريار فولادوند در همايش تجليل از دانش‌آموزان برتر کنکور سراسري و مسابقات جشنواره‌هاي دانش‌آموزي استان مرکزي، عنوان کرد: در حوزه‌هاي عملياتي توانمندي‌هاي علمي‌دانش‌آموزان عينيت پيدا مي‌کند، در حال حاضر يکي از راهبردهاي اساسي نظام آموزش و پرورش اينست که در کنار يادگيري و ياددهي مطالب تئوري در فضاهاي ديگر آموزشي به صورت عملياتي، دانش‌آموزان تحت آموزش قرار گيرند. وي بيان کرد: فعاليت‌ها و تلاش‌هاي نظام آموزش و پرورش در راستاي تربيت و ارتقا دانش‌آموزان و دستيابي به جامعه پيشرفته در آينده است. حوزه بسيار گسترده آموزش و پرورش با رويکرد‌هاي مختلفي مسئله تربيت را پيش مي‌برد . وي با بيان اينکه توجه به پرورش جنبه‌هاي عملياتي يکي از مهمترين فعاليت‌ها در حوزه تعليم و تربيت است، افزود: امروزه شاهد درخشش دانش‌آموزان در حوزه علمي‌و عملياتي در سطح کشور هستيم، همچنين در بخش کنکور با تمام چالش‌ها و بحث‌هايي که در اين حوزه وجود دارد، اما باز هم دانش‌آموزان زيادي توانسته‌اند در يک رقابت نفس‌گير، رتبه‌هاي قابل قبولي را در اين حوزه کسب کنند . فولادوند اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در جشنواره‌هاي مختلف و در سطوح شهرستاني، استاني و کشوري يکي از بستر‌هاي عملياتي کردن مطالب آموزشي است، رقابت دانش‌آموزان در حوزه علمي‌و عملياتي و شناخت استعداد‌هاي دانش‌آموزان گامي‌ارزشمند‌ است . وي خاطرنشان کرد: شناخت استعداد‌هاي برتر يکي از بخش‌هاي مورد تاکيد آموزش و پرورش است، اما با نگاهي به استعداد‌هاي وسيع دانش‌آموزان، به اين نتيجه مي‌رسيم که کاش زمينه بيشتري براي اين حوزه فراهم بود تا دانش‌آموزان بيشتر خود را نشان مي‌دادند .

گزارش «تجارت» از وضعيت زناني که جايي براي اسکان ندارند؛
گروه اجتماعي: کارتن خوابي پديده‌اي شهري است. بي‌خانمان يا کارتن خواب به کسي مي‌گويند که موقتا يا به‌طور دائم زندگي و حتي خوابيدن در محيط پرتنش و خشن خيابان و در جمع همنواياني چون خود را آرامش بخش‌تر از خانه و يا خانواده‌اي که به آن تعلق داشته، مي‌داند. يعني حاضر است در خيابان و زير سقف مقوايي که براي خود فراهم کرده بسر برد اما به خانه برنگردد. مفهوم بي‌خانماني به زندگي در انزوا و در حاشيه جامعه هم تعريف شده است. کساني که معمولا برچسب خورده و از نظر اجتماعي و اقتصادي کنترل کمي‌بر زندگي خويش دارند. برخلاف آنچه اغلب مي‌پندارند هميشه فقر مالي باعث کارتن خوابي يا بي‌خانماني نمي‌گردد بلکه احساس ناامني و طردشدگي از طرف خانواده مي‌تواند دليل بي‌خانماني و کارتن خوابي و در صورت تداوم منجر به فقر و بزهکاري و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي گردد.
بي‌خانماني و کارتن خوابي به صورت نسبي و موقت و يا دائم و مطلق ديده مي‌شود. کارتن خوابان يا بي‌خانمان‌هاي مطلق کساني هستند که مطلقا هيچ محلي براي اقامت و هيچ سقفي جز آسمان و هيچ اميدي جز به سربردن زير سقف مقوايي کارتن ندارند. اين‌ها در شبانه روز در خيابان و در امکاني چون ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو يا ساختمان‌هاي مخروبه و زير پل‌ها به سرمي‌برند. 
در بررسي علل و عوامل کارتن خوابي به دو مولفه عمده اشاره مي‌شود. عوامل فردي و عوامل اجتماعي. عوامل فردي را عواملي مانند اعتياد به مواد مخدر و الکل و فقر و ترس و ناامني و نداشتن شبکه حمايتي خانوادگي برشمرده‌اند و عوامل اجتماعي را در وضعيت نامناسب اقتصادي و بيکاري و بهم ريختگي هنجارها و ارزش‌هاي اخلاقي و نبود و ياناکارآمدي نظام بيمه و تامين رفاه اجتماعي ديده‌اند. در کشور ما غلبه با نگاه يک‌جانبه‌گرايي است که به عوامل فردي کارتن خوابي بيش از عوامل ساختاري توجه و تاکيد دارد. درست‌تر آن است که نگاه به پديده کارتن خوابي نگاهي همه جانبه و جامع باشد.
اغلب پديده کارتن خوابي را به مساله فردي محدود کرده و پديده کارتن خوابي را به بيماري کارتن خوابي تقليل مي‌دهند. در چنين رويکردي به جاي پرداختن به ريشه‌هاي فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي کارتن خوابان و يا اسکان آنها در پناهگاه‌ها و گرم‌خانه‌ها تمرکز مي‌شود. 
در اين ميان تقليل پديده اجتماعي کارتن خوابي به بيماري فردي کارتن خوابي سبب غفلت از ساير وجوه به ويژه وجه فرهنگي اين پديده مي‌گردد. در بي‌خبري و يا ناديده انگاري وجوه فرهنگي کارتن خوابي و بي‌خانماني جامعه ناباورانه شاهد گسترش کارتن خوابي و بي‌خانماني به ويژه کارتن خوابي زنان مي‌شود و گمان مي‌برد با پديده خلق الساعه‌اي مواجه شده است. در حالي که پديده‌هاي اجتماعي همپاي علل اجتماعي تحت تاثير الگوها و طرح‌واره‌هاي فرهنگي هستند و عين حال به علل زيستي و رواني هم توجه دارند اما نقش اصلي در شکل‌گيري پديده را به آنها نمي‌دهند. پديده کارتن خوابي مانند پديدار شدن تب در بيماري است. تب به خودي خود بيماري نيست بلکه بيانگر وجود ويروس و يا عفونت در بدن موجود زنده 
است.
در اين ميان ليلا ارشد، مديرعامل مؤسسه زنان سرزمين خورشيد در گفتگو با ايلنا در رابطه با وضعيت زنان کارتن خواب و مسافتي که اين زنان بايد براي دسترسي به گرم‌خانه‌هاي مخصوص اقامت شب طي کنند، اظهار نگراني کرد و گفت: سال‌هاست که به همراه ديگر فعالان حوزه زنان و آسيب‌هاي اجتماعي با صداي بلند مي‌گوييم که نيازمند حمايت‌هاي ويژه براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و حمايت از زنان آسيب‌ديده هستيم. وي افزود: با صداي بلند اعلام کرده‌ايم که نيازمند واکسيناسيون افراد بي‌خانمان و به ويژه پيشگيري سطح يک هستيم. کودکان و نوجوانان دختري وجود دارند که نياز است، حتما پيشگيري سطح يک براي آنها عملي شود و تا وقتي که اين اتفاق نمي‌افتد و فقط صحبت از کاهش آسيب مي‌کنند راه به جايي نمي‌بريم.
ارشد تاکيد کرد: زنان آسيب‌پذير هستند و به دلايل متعدد از جمله مسائل فيزيکي، فرهنگي و سنتي حاکم آسيب‌پذيرتر هم هستند و مشکلات بيشتري را تجربه مي‌کنند و از آنجايي که دختران قدرت باروري دارند در رابطه با مسائل بهداشتي و سلامت نيازمند توجه هستند.
 اين مددکار اجتماعي تاکيد کرد: گروهي از زنان که آسيب‌پذيرتر هستند و آگاهي و اطلاعات کافي ندارند، وقتي که درگير سوءمصرف مي‌شوند با سرعت بيشتري از خانه رانده و مجبور به ترک مي‌شوند. يعني به دلايل متعدد از اين زنان مي‌خواهند که خانه را ترک کنند و در اين شرايط زنان به کف خيابان و کارتن‌خوابي مي‌رسند.
اين مددکار اجتماعي با اشاره به آمار کارتن‌خوابي و کم شدن فاصله اعتياد تا کارتن خوابي بيان داشت: طي 25 سال فاصله بين اعتياد و کارتن‌خوابي بين 15 تا 20 سال بود، اما در حال حاضر اين فاصله به پنج و حتي در مواردي به چهار سال رسيده است. اين به دليل وجود مواد اعتيادآور جديد، محرک و متاآمفتامين‌هايي است که آسيب‌هاي جدي به مغز وارد مي‌کند و سبب مي‌شود که مشکلات زيادي توسط اين افراد براي خانواده‌هايشان ايجاد شود. ارشد گفت: از طرفي يک زن دردهاي فيزيکي زيادي دارد و چون ناآگاه است توسط غيرهمجنس‌ها تشويق به مصرف مي‌شود؛ اما آسيب‌هاي بسيار جدي‌تري را مي‌بيند.
 در حال حاضر فاصله اعتياد تا کارتن‌خوابي بسيار کم شده و اين آمار وحشتناک است. وي تاکيد کرد: انساني که به کارتن‌خوابي مي‌رسد، معمولا برگه هويتي ندارد به همين خاطر دفترچه بيمه همه ندارد. يارانه دريافت نمي‌کند و بسياري از امکاناتي که ممکن است براي افراد معمولي وجود داشته باشد را ندارد. زني که در پارک زندگي مي‌کند علي رغم ميل باطني‌اش آسيب‌هاي جدي‌ مي‌بيند؛ مثل تعرض جنسي که حداقل نياز دارد که به يک بيمارستان مراجعه و يک سونوگرافي انجام دهد و يا آزمايش بدهد. هيچ کدام از اين امکانات رايگان نيست چراکه دفترچه و کارت سلامت به کساني تعلق مي‌گيرد که کارت هويتي دارند. اين زنان از حداقل‌هاي بهداشت و درمان محروم
 هستند.
اين مددکار اجتماعي در ادامه گفت: زنان کارتن‌خواب نمي‌توانند شغل داشته باشند، چراکه درگيري با سوءمصرف مشکلات اعصاب و روان نيز در پي دارد و اين امکان را براي آنها به صفر مي‌رساند. براي آنها گرمخانه در نظر گرفته شده است تا سرپناهي داشته باشند، اما در نهايت صبح‌ها مجبور به ترک آن هستند. ارشد در ادامه با اشاره به آمارهاي رسمي‌مبني بر اينکه روزانه دو کودک معتاد به دنيا مي‌آيد، بيان داشت: انتقال ويروس اچ‌آي‌وي مسئله اساسي درباره زنان کارتن خواب است، آنها به اين ويروس مبتلا مي‌شوند و آن را به ديگران انتقال مي‌دهند. 
درمان بيماران اچ‌آي‌وي براي دولت پرهزينه است و گاهي اوقات هم با اين مساله برخورد مي‌کنيم که دارو وجود ندارد و بار سنگين مالي اين مساله نيز بر گردن دولت است. اين افراد مي‌توانند فرزندان خود را نيز مبتلا کنند بنابراين تنها با مشکل تولد نوزادان معتاد مواجه نيستيم و بدليل عدم رسيدگي به اين زنان انواع بيماري رو به گسترش است.


استاندار مازندران در جلسه شوراي گفتگوي تاکيد کرد:
ضرورت مشارکت جدي بخش خصوصي براي توسعه متوازن و پايدار مازندران 
تجارت-استان مازندران:استاندار مازندران با اشاره به اين که کشور را بدون نقش آفريني بخش خصوصي نمي‌توان ساخت، خاطر نشان ساخت: بايد به توسعه متوازن برسيم و ظرفيت اقتصادي مازندران را افزايش دهيم. به گزارش روابط عمومي‌اتاق بازرگاني مازندران، محمد اسلامي، در جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان با اشاره به اين که کشور را بدون نقش آفريني بخش خصوصي نمي‌توان ساخت، ياد آور شد: توسعه بدون حضور و مشارکت بخش خصوصي، امکان پذير نيست. استاندار با بيان اين که شوراي گفتگو بايد موانع فعاليت بخش خصوصي را شناسايي و براي برون رفت از آن راهکار ارايه کند، گفت: با گفتگوي دولت و بخش خصوصي، فکرها، نگاه‌ها و رويکردها غربال مي‌شود و اين دو بخش به صورت قوايي متحد در راستاي توسعه استان گام مي‌بردارند. وي با اشاره به اين که اشتغال پايدار، توليد پايدار و شکوفايي اقتصادي با بخش خصوصي اتفاق مي‌افتد، تاکيد کرد: بخش خصوصي بايد با تمام قوت در ميدان کار باشد و دستگاه‌هاي دولتي تعامل کنند تا چرخ پروژه‌ها بچرخد. مقام عالي دولت در مازندران، با بيان اين که براي توسعه استان بايد گام‌هاي اساسي برداشت، تسهيل گري نمود و محرک‌هاي توسعه را تقويت کرد، تصريح نمود: اتصال متروي تهران به مازندران و توسعه آزاد راه‌هاي استان براي ما از اولويت‌هاست. رييس شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان با اشاره به اين که درآمد شهرداري‌هاي استان کم و ناپايدار است، اظهار کرد: پايدار کردن درآمد شهرداري‌ها يک ضرورت در جهت سازندگي استان است. استاندار با تاکيد بر اين که براي اعتلاي مازندران بايد تفرقه را کنار بگذاريم و متحدانه و يکپارچه عمل کنيم، افزود: بايد در قالب يک سخن واحد و با يک سخنگو، صداي تشکل‌ها را به گوش برسانيد. اسلامي‌با بيان اين که ايجاد قوام در جامعه و حوزه اقتصادي بر اساس سياست‌هاي کلي نظام و برنامه ششم توسعه از تاکيدات رييس جمهوري و مقام معظم رهبري است، خاطر نشان ساخت: بايد به توسعه متوازن برسيم و ظرفيت اقتصادي مازندران را افزايش دهيم. استاندار با اشاره به اين که در تلاش براي پايدار کردن توليد و افزايش توليد و اشتغال در استان هستيم، تصريح کرد: بايد بدنبال تکنولوژي‌هاي پيشرفته، بهره وري بالا و گسترش فعاليت‌هاي با قدرت رقابت بالا باشيم تا در بازار به رقابت بپردازيم. وي با اشاره به اين که تصميمات مهم بايد بر اساس خرد جمعي باشد، گفت: بخش خصوصي بايد فعاليت‌هاي توسعه‌اي استان را سامان دهي نمايد. مديران با دستور استاندار مصوبات شوراي گفتگو را جدي بگيرند؛ رييس اتاق بازرگاني مازندران هم در اين جلسه از مديراني که براي پيگيري و اجراي مصوبات شوراي گفتگو در راستاي حمايت از بخش خصوصي تلاش کردند، قدرداني و از ديگر مديران خواست خواست بنا بر دستور استاندار و رييس شوراي گفتگوف مصوبات اين شورا را جدي بگيرند.عبداله مهاجر دارابي با اين مطلب افزود: شوراي گفتگو براي بررسي و حل مشکلات پيش روي بخش خصوصي براي رونق توليد و توسعه اقتصادي استان بسيار نقش آفرين است.

مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري :
تکميل ظرفيت ذخيره سازي سوخت نوروزي انجام شد
تجارت-استان مازندران:مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري گفت : بازرسان طرح نظارت و ارزيابي مجاري عرضه فرآورده‌هاي نفتي ، به منظور آمادگي کامل جايگاه‌هاي سوخت مرحله دوم بازديدها را از نيمه دوم اسفند ماه آغاز ميکنند .به گزارش روابط عمومي‌، حسينعلي طالبي مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري در جلسه برنامه‌ريزي طرح نظارت نوروزي که با حضور معاونين و مسئولين واحدها ستادي تشکيل شد به اهميت برنامه‌ريزي مدون در روزهاي پاياني سال و لزوم آمادگي کامل مسئولين و کارکنان واحدها جهت ارائه خدمات مطلوب اشاره و بيان کرد : با توجه به ذخيره سازي کافي انواع فرآورده‌هاي نفتي در انبار نفت ساري ، هيچ مشکلي در انجام عمليات سوخت رساني مطلوب به مردم استان و مسافرين نوروزي در ۱۲۲ باب جايگاه عرضه فرآورده‌هاي نفتي و ۸۵ باب جايگاه سي ان جي وجود ندارد . حسينعلي طالبي طي دستورالعملي حضور موثر روساي نواحي و بازديد کارشناسان مربوطه در ارائه خدمات مطلوب به مردم و نظارت کافي بر عملکرد جايگاههاي سوخت قبل از سال نو و ايام تعطيل نوروزي را ضروري دانست . طالبي اظهار کرد : با وجود طبيعت زيبا ، اماکن تاريخي وتردد مسافران به استان مازندارن ، با توجه به نياز به سوختگيري و استفاده از ديگر خدمات مجاري عرضه سوخت ، توزيع مطلوب سوخت، نظافت و زيبا سازي جايگاه و نمازخانه‌هاي بين راهي ، کيفيت سوخت و تجهيزات فني موجود در جايگاه‌ها و همچنين رعايت نکات مهم ايمني و زيست محيطي از جمله مواردي است که همچون سنوات گذشته بايد دردستور کار ناظران و کارشناسان اين منطقه قرار گيرد . وي ضمن تاکيد بر ارائه خدمت مناسب به مسافرين نوروزي و تکريم آنها تاکيد کرد : بازرسان طرح نظارت و ارزيابي مجاري عرضه فرآورده‌هاي نفتي ، به منظور آمادگي کامل جايگاه‌هاي سوخت و پايش مراکز عرضه سوخت در سطح شهرهاي منطقه ساري مرحله دوم بازديدها را از نيمه دوم اسفند ماه آغاز خواهند کرد . حسينعلي طالبي هدف از اجراي اين طرح را ارائه خدمات مطلوب تر و ارتقاي سطح کمي‌وکيفي مجاري عرضه در ايام نوروز بيان کرد و گفت : جايگاه‌هايي که در محورهاي ورودي وخروجي و بين راهي استان قرار دارند در الويت بازديد مي‌باشند ومابقي تا پايان سال ۹۶ کنترل خواهند شد . وي ادامه داد : تجهيزاتي از قبيل تلمبه‌ها، نازل‌ها، برق اضطراري ، رعايت نکات ايمني ، دوربينهاي مدار بسته ، نظافت سرويسهاي بهداشتي و نمازخانه‌ها جهت تکريم مسافران و تامين به موقع ومطلوب سوخت مورد نياز ، به صورت محسوس و نامحسوس از مجاري عرضه بازديد کرده و عملکرد آنها را مورد بررسي و کنترل قرار خواهند داد . مديرشرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري در پايان جلسه ضمن تقدير بر نظارت کارشناسان منطقه در تحويل ميزان سوخت به بخشهاي مختلف استان تاکيد کرد .

16 اسفندماه برگزار شد
آيين رونمايي منطقه فناوري انرژي خوزستان
تجارت-استان خوزستان:آيين رونمايي منطقه فناوري انرژي خوزستان (ITEC) با حضور استاندار، هياتي از معاونت علمي‌و فناوري رياست جمهوري، جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي، روساي مراکز علمي‌و پژوهشي، پارک علم و فناوري و شرکت‌هاي نفتي استان خوزستان برگزار شد . در اين آيين که روز (16 اسفندماه) در شهرک صنعتي شماره 4 اهواز برگزار گرديد، رئيس انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي‌خوزستان و رئيس هيات مديره شرکت فناوران بنيان ايرانيان در سخناني ايجاد اين منطقه را براي استان بسيار با اهميت عنوان کرد . علي کراني افزود: منطقه فناوري انرژي خوزستان مي‌تواند نقش مهمي‌در هم افزايي ميان شرکت‌هاي بخش خصوصي فعال در عرصه ساخت قطعات و تجهيزات با شرکت‌هاي مرتبط با صنايع نفت و گاز ايفا نمايد . وي با اشاره به تاکيد وزير نفت در اين زمينه و همکاري شرکت ملي حفاري ايران و شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب در شکل گيري اين منطقه، خواستار حمايت و پشتيباني مستمر اين شرکت‌ها در راستاي رونق بخشيدن به تقويت منطقه فناوري انرژي استان شد . در اين آيين، اخلاق محمديان مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان ضمن تشريح اقدامات به عمل آمده در جهت توسعه شهرک‌ها گفت: در زمان حاضر در شهرها و مناطق مختلف خوزستان در مجموع 71 شهرک و ناحيه صنعتي داريم که روند توسعه‌اي دارند . ديگر سخنران اين آيين فرهاد کيارسي مديرعامل شرکت فناوران بنيان انرژي ايرانيان بود که با بيان سير پيگيري‌ها و تحقق ايجاد اين منطقه، گفت: خوزستان محل تمرکز، خريد، مصرف و ساخت قطعات و تجهيزات صنعت نفت است و اين صنعت مي‌تواند در توسعه زيرساخت‌ها و زمينه‌هاي رشد و شکوفايي استان به نحو مطلوبي اثرگذار باشد . در اين مراسم عليرضا زراسوندي رئيس بنياد نخبگان استان تهران نيز در ارتباط با فرصت‌ها و چالش‌هاي پيش روي منطقه فناوري انرژي استان مطالبي بيان داشت . در اين آيين پس از امضاي شش تفاهم نامه همکاري ميان شرکت فناوران بنيان انرژي ايرانيان و چند مجموعه علمي، پژوهشي و صنعتي، با حضور غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان منطقه فناوري انرژي استان افتتاح و آغاز بکار کرد . قائم مقام مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران که به همراه مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شرکت در اين آيين حضور داشت در گفت وگو با روابط عمومي‌شرکت ضمن اظهار خشنودي از راه اندازي اين مجموعه اظهار کرد: شرکت ملي حفاري براي امضاي تفاهم نامه پس از تشکيل تيم تخصصي و تعيين حداقل 10 عنوان فعاليت در زمينه‌هاي پروژه، خريد اقلام، خدمات خاص از جمله ارتقاء تکنولوژي و به روز رساني دستگاه‌هاي حفاري و تجهيزات آمادگي خواهد داشت . محمد رضا تاکايدي افزود: ايجاد چنين مراکزي موجب هم افزايي ميان توليد کنندگان و سازندگان استان و کيفيت بخشي به توليدات مي‌شود.

برگزاري اختتاميه يازدهمين کنفرانس مديريت استراتژيک
تجارت:يازدهمين کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيک که توسط انجمن مديريت راهبردي ايران در مرکز همايش‌هاي بين المللي کتابخانه ملي ايران برگزار شد ، مراسم اختتاميه خود را در حالي به اتمام رساند که ميهماناني از کشورهاي انگلستان ، هلند ، لهستان ، استراليا ، کره جنوبي و چين به همراه نخبگان ايران در حوزه اقتصاد و رايزني‌هاي مديريتي و آقا محمدي و نعمت زاده همچنين کارشناسان و متخصصان حوزه‌هاي مديريتي و بهره بري از پتانسيل‌هاي ويژه و مشترک کشورها و سازمانها و نهادهاي بين المللي مرتبط با آنها سهم بسزايي در برگزاري اين کنفرانس داشتند ايده‌ها و مقالات ارائه شده توسط منتخبان مورد بررسي و نقد و گفتگو قرار گرفت .گفتني است اين کنفرانس در راستاي ايجاد بستري به منظور گردهماي اساتيد، دانشجويان و مديران سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهاي مختلف توسعه يافته و در حال رشد در کشور، کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيک براي يازدهمين دوره، برگزار گرديد تا آخرين دستاورد‌هاي علمي‌و تخصصي اين حوزه نيز بررسي و تجزيه و تحليل شود.