اعطاي وام اشتغال پايدار و فراگير به زنان
معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد حمايت دولت از زنان سرپرست خانوار گفت: قبل از اعطاي تسهيلات و امکانات مالي بايد توانمندي لازم در زنان براي مديريت بنگاه‌ها و کارآفريني ايجاد شود. معصومه ابتکار با بيان اينکه دولت به‌طور مشخص در جهت توانمندسازي زنان سرپرست خانوار بسيار تلاش مي‌کند، گفت: به همين منظور ستادي تشکيل شده و تمام دستگاه‌هاي دولتي مرتبط در آن عضو هستند. معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده درخصوص اعطاي دو وام اشتغال پايدار و فراگير براي اشتغال بانوان افزود: سعي کرديم سهم زنان در اين زمينه پررنگ‌تر ديده شود. وي گفت: توان‌افزايي زنان براي اداره بنگاه‌هاي کارآفريني از طريق انعقاد تفاهم‌نامه دنبال مي‌شود.

بلاتکليفي نرخ کرايه‌هاي تاکسي تهران 
عضو شوراي شهر تهران با اشاره به بلاتکليفي نرخ کرايه‌هاي تاکسي در سال 97 گفت لايحه‌اي از طرف شهرداري در اين مورد به شوراي شهر ارسال نشده است. حجت نظري با اشاره به تأخير شهرداري تهران در ارسال لايحه تعيين نرخ کرايه‌هاي تاکسي در سال 97 گفت: تاکنون در مورد افزايش احتمالي نرخ کرايه‌هاي تاکسي و اتوبوس لايحه شهرداري به شورا ارسال نشده است و شهرداري تهران بايد هرچه سريعتر لايحه خود را ارسال کند تا اين موضوع نيز با توجه به وقت باقي مانده از سال جاري، تعيين تکليف شود. وي گفت: منتظر هستيم تا هيأت تطبيق فرمانداري نظر خود را اعلام و اين موضوع ابلاغ شود.

زلزله‌زدگان کرمانشاه محروم از وام‌هاي دولتي
عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه گفت: متاسفانه وام‌هاي مصوب دولت به زلزله‌زدگان کرمانشاه تعلق نگرفت. سيدقاسم جاسمي‌با اشاره به اينکه مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه پس از چند ماه از وقوع اين بحران هنوز حل نشده است، گفت: مسئولان پس از گذشت 4 ماه از وقوع زلزله دراستان کرمانشاه شرايط زلزله‌زدگان اين استان را بايد ميداني مورد ارزيابي قراردهند، متاسفانه اکثر زلزله‌زدگان شرايط مناسبي نداشته و از وضعيت موجود راضي نيستند؛ به اين دليل که وام‌هاي درنظرگرفته شده براي افراد وصول نشد. اين نماينده مجلس همچنين ادامه داد: هنوز درصد بسياري از زلزله زدگان در چادرها زندگي مي‌کنند و پس از4 ماه هنوز بخش عمده‌اي ازمردم کانکس ندارند.


دستگيري ۶۱۹ سارق ، مال‌خر و خرده‌فروش
رئيس پليس تهران بزرگ از دستگيري 619 سارق، مال‌خر، خرده‌فروش در طرح رعد خبر داد و گفت: از مقامات قضايي و دادستان تهران درخواست کرديم براي ايام نوروز به هيچ سارقي مرخصي داده نشود. به گزارش ايلنا، سردار حسين رحيمي‌گفت: مرحله هشتم طرح رعد در پليس پيشگيري از 48 ساعت قبل با آماده‌باش کامل همه کلانتري‌ها و رده‌هاي مختلف پليس پيشگيري و هماهنگي با قوه قضائيه آغاز شد. او با بيان اينکه در اين طرح 249 حکم قضايي اخذ شده، خاطرنشان کرد: در طرح رعد 8 به 249 مخفيگاه سارقان، مال‌خران، قاچاقچيان کالا و مواد مخدر ورود کرديم و 378 نفر سارق و مال‌خر در طي اين عمليات دستگير شدند. 

گروگان‌گيري در هتل بزرگ تهران
روز پانزدهم اسفند ماموران پليس تهران در جريان گروگان‌گيري در هتل بزرگ تهران و ربودن يکي از مسافران قرار گرفتند. به گزارش ميزان با حضور ماموران و تحقيق از عوامل هتل مشخص شد دو نفر با مراجعه به هتل با يکي از مسافران ديدار کرده و پس از ان مرد مسافر ديگر در هتل ديده نشده است. در ادامه ماموران متوجه شدند دو مرد جوان، مسافر هتل را به گروگان گرفته و در تماس با خانواده‌اش درخواست پول کردند. تيم‌هاي ويژه پليس آگاهي با انجام تحقيقات تخصصي توانستند رد گروگان‌گيران را در استان قزوين زده و براي رهايي گروگان به آنجا مراجعه کردند. سرانجام روز يکشنبه با شناسايي محل دقيق نگهداري گروگان، پليس وارد عمل شده و کرد مسافر را از چنگال گروگان‌گيران آزاد و يک نفر از اعضاي باند را در همان محل دستگير کردند. با توجه به اينکه احتمال فرار همدست يا همدستان مرد گروگان‌گير وجود داشت، تحقيقات از متهم دستگير شده آغاز شد. با اعترافات متهم بازداست شده، ساعتي بعد طراح اصلي گروگان‌گيري در ميدان آزادي تهران شناسايي و دستگير شد.

انفجار در بازار تهران
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني از حادثه آوار در بازار تهران و مصدوميت شديد مردي ۶۰ ساله در اين حادثه خبر داد. به گزارش ميزان جلال ملکي گفت: ساعت ۲۲ و ۳۲ دقيقه شب يکشنبه حادثه آوار در بازار هفت تن بازار مسگر‌هاي بازار بزرگ تهران به نيرو‌هاي سازمان آتش‌نشاني اطلاع داده شد. وي افزود: بلافاصله به منظور امدادرساني، نيرو‌هاي ۲ ايستگاه سازمان آتش‌نشاني در محل حادثه حضور پيدا کردند. سخنگوي سازمان آتش‌نشاني با اشاره به وضعيت محل حادثه بيان کرد: محل حادثه يک کارگاه توليدي به وسعت ۱۰۰ متر بود که در زير زمين ۲۰ متري اين کارگاه انفجار رخ داده بود. ملکي ادامه داد: فردي ۶۰ ساله که در اين زيرزمين مشغول به کار بود، دچار سوختگي و شکستگي شديد شده بود و زماني که آتش‌نشان‌ها در محل حاضر شدند اين فرد زير آوار گرفتار شده بود. سخنگوي سازمان آتش نشاني در خصوص علت اين حادثه گفت: به علت نشت گاز از سيلندر و رسيدن شعله و جرقه اين حادثه رخ داده بود.

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام: 
١١درصد جمعيت استان جامعه ايثارگري هستند
تجارت-استان ايلام:رستميان در نشست خبري با اصحاب رسانه استان ايلام به مناسبت هفته شهدا گفت: اوج يک حرکت فرهنگي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است و اين حرکت عظيم در راستاي تحقق اهداف سازمان و ادامه دادن راه شهدا اجرا شده است.وي ادامه داد: داشتن نگاه خاص به شهيد و شهادت پيامي‌مهمي‌را به جامعه انتقال مي‌دهد از اين رو از بدو تاسيس اين نهاد, کارکنان با انجام ظيفه به صورت ويژه پيگير مشکلات خانواده‌هاي شهدا بوده اند.مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان گفت: اين نهاد با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در عرصه‌هاي مختلف از جمله دوران جنگ تحميلي کارنامه خوبي را به ثبت رسانده و جايگاه شهدا را به خوبي در جامعه مشخص و معرفي کرده است.وي تصريح کرد: تکريم و تجليل از خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در کنار ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از مهمترين وظايف بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير دستگاه‌هاي خدمات رسان به ايثارگران است.رستميان همچنين تعداد شهداي استان ايلام را سه هزار نفر و اعلام و تعداد ايثارگران را ١١هزار عنوان کرد.وي در ادامه تعداد برنامه‌هاي هفته شهادت در سطح استان را ٢۰برنامه ذکر و اظهار داشت: برگزاري همايش پياه روي ويژه خانواده‌هاي شهدا, جانبازان و ايثارگران ,ديدار, سرکشي و تجليل از خانواده‌هاي شهدا, برگزاري يادواره, غبارروبي مزار شهدا, برگزاري مسابقات ورزشي, نهالکاري در پارک چغاسبز و غيره از مهمترين برنامه‌هاي اين هفته عنوان کرد.
 
سرپرست HSE و فوريت‌هاي پزشکي ملي حفاري خبر داد :
حرکت خوش جوش کارکنان شرکت در ايجاد فضاي سبز به مناسبت هفته منابع طبيعي
تجارت-استان خوزستان:سرپرست ايمني، بهداشت، محيط زيست، مديريت بحران، پدافند غيرعامل و فوريت‌هاي پزشکي شرکت ملي حفاري ايران از حرکت خوش جوش کارکنان اين شرکت در ايجاد فضاي سبز به مناسبت هفته درختکاري خبر داد . سعيد قرباني با اشاره به اهتمام اين مديريت به توسعه فضاي سبز و رعايت استانداردهاي تعريف شده از سوي سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: در سال‌هاي اخير اين شرکت افزون بر 700 هزار متر مربع فضاي سبز در اطراف ساختمان‌هاي اداري، کارگاه‌هاي پشتيباني، واحدهاي مسکوني سازماني و دستگاه‌هاي حفاري ايجاد کرده است . وي با بيان اينکه ايجاد اين فضاها تلفيقي از درختان مقاوم در برابر شرايط اقليمي، ديوار سبز، چمن کاري و کاشت گل و گياه است، افزود: در اين زمينه امسال کارکنان سختکوش دستگاه‌هاي حفاري 69 و 26 فتح در دو منطقه عملياتي جزيره کيش و جفير در اقدامي‌خود جوش مبادرت به غرس درخت پيرامون اين دستگاه‌ها کردند .قرباني به اهميت فرهنگ سازي در بحث محيط زيست ميان همکاران و خانواده‌هاي آنان در خصوص اهميت ايجاد فضاي سبز و تاثير آن در اکوسيستم هوا، آب و خاک اشاره و اظهار کرد: در اين ارتباط آموزش‌هايي نيز براي کارکنان برنامه‌ريزي و با استقبال همکاران مواجه شد .سرپرست ايمني، بهداشت، محيط زيست، مديريت بحران، پدافند غيرعامل و فوريت‌هاي پزشکي شرکت ضمن پاسداشت هفته درختکاري، تصريح کرد: با توجه به اهميت محيط زيست در زندگي و سلامت انسان، ضررت دارد که دوستي با طبيعت و حفظ و توسعه آن همواره مدنظر همکاران و خانواده‌هاي آنان باشد .

شمارش معکوس آغاز شد
گروه اجتماعي: شمارش معکوس براي اجراي طرح ترافيک جديد در پايتخت آغاز شده است. بررسي طرح ترافيک جديد و تصويب آن در شوراي شهر طي هفته‌هاي گذشته حاشيه‌هايي داشت. هرچند اين طرح مرتبه اول از سوي هيات تطبيق فرمانداري به علت برخي مشکلات قانوني برگشت خورد، اما در نهايت تغييرات مورد نظر از سوي اعضاي شوراي شهر تهران در اين طرح لحاظ شد و اين طرح به تصويب فرمانداري نيز رسيد. در اين مدت مسئولان پليس نيز گاهي درباره زمان اجراي اين طرح صحبت‌هايي را مطرح کردند و در نهايت سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهور پيشنهاد اجراي آزمايشي طرح جديد ترافيک در ماه‌هاي نخست سال 97 را مطرح کرد. با اين حال به نظر مي‌رسد که مسئولان شهرداري تهران و اعضاي شوراي شهر اراده جدي دارند تا اين طرح را به صورت کامل از ابتداي سال آينده اجرايي کنند.
در اين ميان روز گذشته رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران درخصوص ثبت‌نام متقاضيان براي دريافت آرم طرح ترافيک گفت:‌ طي روزهاي آينده در خصوص ثبت نام اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد و سايت اعلام مي‌شود. محمد عليخاني در گفتگو با فارس درخصوص طرح ترافيک جديد شهرداري تهران گفت:‌ معاون حمل نقل ترافيک شهرداري تهران در جلسه کميسيون عمران شورا حضور يافت و در خصوص آخرين اقدامات صورت گرفته براي طرح ترافيک جديد توضيح داد. وي با بيان اينکه دوربين‌هاي خروج براي طرح در محدوده طرح ترافيک نصب شده است،‌ گفت:‌ کليدي‌ترين اقدام نصب دوربين‌هاي خروج بود که انجام شد.
رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران در خصوص ثبت‌نام متقاضيان براي دريافت آرم طرح ترافيک گفت:‌ از اين پس برنامه‌ها نرم‌افزاري است و مشکل خاصي وجود ندارد و طي روز آينده در خصوص ثبت نام اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد و سايت ثبت‌نام اعلام مي‌شود. وي درخصوص تعيين آئين‌نامه براي خبرنگاران براي دريافت آرم طرح ترافيک گفت:‌ آئين‌نامه در سال 96 تهيه نمي‌شود و احتمالاً در فروردين سال 97 اين آئين‌نامه تهيه مي‌شود. به گفته عليخاني، شهرداري پيشنهادات خود را به کميسيون حمل و نقل شورا مي‌آورد و در يک جلسه موضوع را جمع مي‌کنيم. عليخاني تأييد کرد:‌طرح ترافيک خبرنگاران تا پايان فروردين 97 اعتبار دارد.
از طرف ديگر هفته گذشته بود که رئيس پليس تهران با اعلام نصب دوربين‌هاي جديد در تهران گفت: آماده اجراي طرح ترافيک جديد از ابتداي سال آينده هستيم. سردار حسين رحيمي، با اشاره به طرح جديد ترافيک گفت: در جلسه‌اي که با معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران داشتيم به من اعلام شد که دوربين‌هاي جديد در خروجي‌هاي منطقه طرح نيز مانند ورودي‌ها نصب شده ولي هنوز به پليس تحويل داده نشده است. وي همچنين ادامه داد: پليس آمادگي کامل دارد پس از تحويل اين دوربين‌ها و تست اوليه طرح ترافيک جديد را از ابتداي سال ۹۷ اجرايي کند. رئيس پليس پايتخت تاکيد کرد: حتما پيش از اجراي طرح، اطلاع‌رساني کامل درخصوص زمان اجرا انجام مي‌شود. از طرف ديگر روز گذشته عضو هيات تطبيق فرمانداري تهران از تصويب بودجه 97 شهرداري در فرمانداري خبر داد. محمد قانبيلي با اعلام تصويب کليات بودجه 17 هزار و 430 ميليارد توماني شهرداري تهران در سال 1397 در هيات تطبيق فرمانداري، گفت‌: پس از اين که بودجه سال 97 شهرداري تهران در شوراي شهر تهران به تصويب رسيد، بودجه براي بررسي نهايي و بررسي تطبيقي به فرمانداري ارسال شد و در جلسه‌اي که با حضور اعضاي شوراي اسلامي‌شهر تهران و يکي از معاونان شهرداري برگزار شد، اين لايحه بودجه بررسي شد و خوشبختانه بدون کمترين ايراد به تصويب رسيد. وي با بيان اين که بودجه خوبي بسته شده بود، خاطر نشان کرد: تنها چند ايراد شکلي و جزئي داشت که مقرر شد براي اصلاحيه به شوراي شهر تهران باز گردانده شود تا اين ايرادت کوچک نيز برطرف شود.


معاون سازمان محيط زيست: نتوانستيم تراز آب درياچه اروميه را افزايش دهيم
گروه اجتماعي: مسعود تجريشي، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در گفتگو با ايلنا درباره کاهش سطح تراز درياچه اروميه در سال‌جاري گفت: از سال ۷۳ تا ۹۲ و در طي ۲۰ سال، سالانه ۴۰ سانتي‌متر، تراز آب درياچه کاهش پيدا کرده بود به صورتي که در سال ۹۲ و ۹۳ تقريبا درياچه خشک شده بود و در برنامه احياي اين درياچه مقرر شد، در سه سال اول برنامه احياي درياچه اروميه تثبيت شود. او با بيان اينکه براساس فاز اول برنامه احيا نبايد سطح درياچه طبق سنوات گذشته کاهش پيدا مي‌کرد خاطرنشان کرد: بسياري از متخصصان معتقد بودند در صورت عدم تثبيت درياچه نمي‌توان آن را احيا کرد. از همين رو قرار بود تا سال آبي گذشته درياچه تثبيت شود و ترازش کاهش نداشته باشد. اين برنامه با موفقيت انجام شد البته برخي معتقدند موفقيت اين برنامه به دليل بارش‌هاي خوبي بوده که در اين چندسال اخير داشتيم و به برنامه احيا ربطي نداشته است در حالي که اينگونه نيست و ما در ۴ سال اخير ۳۰ درصد کاهش بارش داشتيم.
تجريشي ادامه داد: ماده ۱۰ و ۱۲ براي بحران است و در هنگام زلزله، خشکسالي، طوفان و سيل از اين بخش برداشت مي‌شود. 
منابع مالي ۱۰ و ۱۲ محدود بوده و در پايان سال تخصيص پيدا مي‌کند از همين‌رو دولت نتوانست به تعهدات خود در اين بخش عمل کند. وي با بيان اينکه دولت قرار است در سال آينده ۷ ميليارد دلار از همين ماده ۱۰ و ۱۲ در اختيار ناوگان حمل و نقل عمومي‌براي کاهش آلودگي قرار دهد، تصريح کرد: دولت منابع مالي براي احياي درياچه اروميه را ندارد از همين رو ما پيشنهاد داديم که براي تامين منابع مالي مورد نياز به سراغ سرمايه‌گذاران خارجي برويم. بنابراين ما برنامه‌هايمان را شروع کرديم و با چند کشور نيز در اين زمينه وارد مذاکره شده‌ايم و قرار است برخي از پروژه‌ها مانند تصفيه‌خانه‌ها به سرمايه‌گذاران خارجي واگذار شود. معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه در يکسال گذشته برخلاف برنامه تراز درياچه کاهش داشته، گفت: متاسفانه باتوجه به کمبود بارش‌ها و افزايش دما و نبود بسياري از سازه‌ها و زيرساخت‌هاي لازم براي تنظيم و کنترل آب درياچه نتوانستيم تراز آب درياچه را افزايش دهيم و نسبت به سال گذشته ۲۰ سانت افت تراز داشتيم.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست درباره کانون‌هاي گرد و خاک در استان‌ها خوزستان و تهران و برنامه احياي تالاب اين استان‌ها خاطرنشان کرد: برنامه‌ريزي براي شناسايي کانون‌هاي گرد و خاک داريم همچنين از صندوق توسعه نيز منابع خوبي تخصيص داده شده و همه دستگاه‌هاي اجرايي نيز ورود کردند در حال حاضر نيز تلاش مي‌کنيم در مناطقي که مي‌توانيم غبار را کاهش دهيم مانند خوزستان و جنوب تهران کارهاي عملياتي خود را شروع کنيم. او ادامه داد: اميدواريم بتوانيم ظرف سه سال آينده کانون‌هاي گرد و غبار را مديريت کنيم. براي مديريت اين کانون‌ها برنامه‌هاي مختلفي داريم از جمله مرطوب‌سازي، غرق و کاشت گياه، همه اين برنامه‌ها نيز زمان‌بر هستند. در بحث کاهش آلودگي با منع تردد و تعويض ناوگان مي‌توانيم در کوتاه‌مدت به نتيجه مطلوب برسيم اما در بحث کاهش گرد و خاک نياز به زمان داريم. معاون سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه ورود گرد و خاک از کانون‌هاي خارجي نيز از فصل تابستان آغاز مي‌شود و براي کاهش آن نياز به تعاملات بين‌المللي داريم گفت: با کمک تمام نهادهاي حاکميتي۳۰ الي ۴۰ هزار هکتار کانون گرد و خاک در استان خوزستان شناسايي شده و اقدامات لازم براي کاهش گرد و خاک از اين کانون‌ها آغاز شده، همچنين در حال شناسايي ديگر کانون‌ها هستيم. معتقدم براي مقابله با کانون‌هاي گرد و خاک در خوزستان بايد يک دهه اقدمات انجام شود تا مشکلات به طور کامل برطرف شود.


سرمايه گذاري ۱۱۴ طرح به ارزش ۴ هزار ميليارد تومان در منطقه آزاد چابهار
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:‌ در سال جاري قرارداد ۱۱۴ طرح سرمايه گذاري به ارزش ۴ هزار و 200 ميليارد تومان منعقد شد. عبدالرحيم کردي مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست خبري با حضور خبرنگاران با اشاره به افتتاح بندر شهيد بهشتي در سال جاري که با مشارکت هندي‌ها و ظرفيت 8.5 ميليون تن در فاز اول شروع به کار کرده است، گفت:‌ اين کار مبتني بر ماموريت و رسالت منطقه در حمل و نقل ترانزيتي منطقه چابهار صورت پذيرفت. مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکيد بر اينکه 800 ميليون دلار فاينانس وزارت راه براي خط راه‌آهن چابهار نهايي شد، تصريح کرد: اين موضوع آرايش جديدي باري منطقه چابهار ايجاد مي‌کند که در راستاي سياست‌ها و اهداف است و اين منطقه به لحاظ جغرافيايي جذابيتي براي ذينفعان دارد.
وي در مورد سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد چابهار بيان داشت: در حال حاضر 900 درخواست سرمايه‌گذاري ثبت شده است که 316 مورد آن در کميسيون اقتصادي مصوب شده است؛ از اين تعداد 114 طرح به مرحله قرارداد رسيده که ارزش آنها بالغ بر 42 هزار و 817 ميليارد ريال است.
وي افزود: از مرحله ثبت شرکت تا انعقاد سرمايه‌گذاري در همان جا انجام خواهد شد که توانستيم يک ماه کاري را به دو روز تقليل دهيم و تسهيل مجوزهاي کسب و کار يکي از شرايط و استانداردهاي بين‌الملي است که توانسته‌ايم به آن نزديک شويم. کردي يادآور شد: به دليل دسترسي به آب‌هاي آزاد صنايع سنگين مانند پتروشيمي‌و فولاد حضور خواهند داشت و در صنعت فولاد 15 درصد پيشرفت فيزيکي داشتيم و کوره احيا نيز در حال تکميل است. در بخش پتروشيمي‌از 18 مجموعه 6 واحد مجوز محيط زيست دريافت کردند و 40 درصد اولين واحد پيشرفت فيزيکي داشته است.
به گفته اين مقام مسئول يکي از ماموريت‌هايي که دنبال مي‌شود اتصال قوي صنايع با اقتصاد محلي است که اکنون وجود ندارد و دو موضوع در دستور کار قرار گرفته تا آموزش جوامع محلي براي حضور در اين صنايع انجام شود و بر اساس برنامه‌ريزي هدف‌گذاري هزار نفري براي تربيت نيروي کار ماهر بوده که 800 نفر آن تاکنون نهايي شده است.
کردي با اشاره به راه‌اندازي شهرک تخصصي شيلات، تصريح کرد: در حال حاضر 70 درصد تن ماهي کشور از طريق چابهار و کنارک تامين مي‌شود به همين دليل به دنبال تکميل خوشه‌هاي اين صنعت هستيم. در حوزه گردشگري 5 هتل سال 96 قرارداد سرمايه‌گذاري آنها منعقد شد و عمليات ساخت 4 هتل شروع شده که 15 سوئيت آن نوروز سال 97 به بهره‌برداري مي‌رسد. همچنين بزرگترين هتل جنوب شهر کشور را با 102 هزار متر مربع زيربنا شروع کرديم و در منطقه سايت گردشگري و دو پارک بزرگ ايجاد خواهد شد.

سرپرست اوقاف و امور خيريه استان مرکزي خبرداد؛
آغاز طرح آرامش بهاري از ۲۵ اسفند
تجارت-استان مرکزي:سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي گفت: هشتمين دوره طرح آرامش بهاري از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردين سال ۹۷ با ميزباني ۸۵ بقعه در استان مرکزي اجرايي مي‌شود.حجت‌الاسلام حسين دلاوري، سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي، در نشست خبري آرامش بهاري که در اين اداره‌کل برگزار شد گفت: امسال براي هشتمين سال متولي طرح آرامش بهاري به همت سازمان اوقاف و امور خيريه و واحدهاي استاني و شهرستاني برگزار مي‌شود. در اين طرح زائرين و مجاورين بقاع متبرکه از خدمات ارائه شده در طرح آرامش بهاري استفاده مي‌کنند.وي تصريح کرد: سال گذشته ۴۰ميليون بار زائر از بقاع متبرکه‌اي که در طرح آرامش بهاري سازمان اوقاف مشارکت داشتند بازديد کردند. کارکرد بقاع متبرکه در تمام کار ويژه‌ها و مناسبت‌ها فرهنگي است. اجراي طرح آرامش بهاري از جمعه، ۲۵اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردين ماه سال ۹۷ ادامه دارد.حجت‌الاسلام دلاوري اضافه کرد: ۸۵ بقعه استان مرکزي در هشتمين سال برگزاري ميزبان اجراي طرح آرامش بهاري است.اين طرح در سطوح ويژه، سطح يک، سطح ۲، سطح ۳ برگزار مي‌شود که هر يک شاخصه‌هاي مربوط به خود را دارند. در ايام نوروز اکثر دستگاه‌هاي فرهنگي تعطيل هستند اما سازمان اوقاف ستادهاي ويژه‌اي را از ۲۰اسفند تا ۱۵فروردين مستقر کرده است.وي ادامه داد: در بقاع متبرکه ويژه اقامه دو نوبت نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء، برپايي خيمه معرفت با ۴غرفه با ۳مبلغ اعزامي‌و ۲مبلغ بومي‌و پرداختن به مسائل کودکان، روانشناسي، خانواده، مشاوره و مذهبي، برپايي فروشگاه محصولات فرهنگي، ويژه برنامه‌هاي تحويل سال الزامي‌است.
حجت‌الاسلام دلاوري گفت: اقامه نماز جماعت، خيمه معرفت با ۲ يا ۳غرفه، ۲مبلغ اعزامي‌و ۲مبلغ بومي‌شاخصه بقاع سطح يک هستند، اقامه يک نوبت نماز جماعت، برپايي خيمه معرفت با يک يا دو غرفه، حضور يک مبلغ بومي‌و يک مبلغ اعزامي‌ويژگي بقاع سطح ۲است.اين مقام مسئول اظهار کرد: اشتياق حضور مردم در اماکن مقدس در ايام نوروز بيشتر مي‌شود. در اين ايام مردم به صورت آتش به اختيار و NGOهاي مذهبي و فرهنگي آماده خدمت رساني به زائران هستند. تمام تلاش خود را مي‌کنيم که بنا به فرموده رهبري بقاع به قطب فرهنگي تبديل شوند.وي افزود: سال گذشته با استفاده از اساتيد دانشگاه و حوزه به ترويج سبک زندگي ايراني اسلامي‌اهتمام ويژه شد که اجراي اين برنامه امسال نيز ادامه دارد. خدمت رساني منسجم و منظم و شايسته به زائران و مسافران نوروزي از تکاليف اوقاف است. همچنين به زائراني که از عراق براي زيارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) پياده سفر مي‌کنند خدمت رساني مي‌کنيم.حجت‌الاسلام دلاوري تصريح کرد: مردم براي حضور در بقاع متبرکه انتظاراتي همچون تأمين رفاه و اقامت دارند که با ارتقاي زيرساخت‌هاي فيزيکي، عمراني و بهداشتي اين مطالبات در نظر گرفته شده است. حضور مردم در بقاع انسجام ملي را قوت مي‌بخشد.وي ادامه داد: بيش از ۱۰هزار اقلام فرهنگي رايگان در اختيار کودکان، نوجوانان و جوانان گذاشته مي‌شود. در برخي شهرستان‌ها همچون محلات، تفرش، اراک، شازند و محلات برخي بقاع خدمات را شبانه روزي ارائه مي‌دهند، در پايان طرح نيز از بقاع و گلزار شهدا غباروبي و عطرافشاني مي‌شود.

سفير ايتاليا در ايران: توسعه فناوري‌هاي نوين در قشم با مراقبت از محيط زيست
تجارت-جزيره قشم:سفير ايتاليا در ايران از توجه ويژه به مباحث محيط زيست در فعاليت‌هاي توسعه‌اي منطقه آزاد قشم با مراقبت از محيط زيست تقدير کرد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، مائورو کونچاتوري عصر يکشنبه در آيين تزريق برق پاک به شبکه توزيع نيروي کشور از نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي قشم عنوان کرد: با بهره برداري از اين طرح نيروگاهي، برخي آرزوها براي موفقيت قشم با استفاده از انرژي پاک محقق شد.وي گفت: کره زمين به خصوص جزاير داراي اهميت بسياري هستند که عمليات تزريق برق پاک جزيره قشم به شبکه سراسري آغازي بر حمايت از محيط زيست و چشم اندازي روشن براي اين جزيره زيبا محسوب مي‌شود.
سفير ايتاليا در ايران با اشاره به ديدارهايي که با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط با ايجاد نيروگاه سولاري در اين جزيره داشته است، افزود: در اين نشست‌ها به نتايج مثبتي دست يافتيم و ايتاليا قرار است با هرمزگان و جزيره قشم در زمينه فولاد و الکترونيک نيز همکاري خوبي داشته باشد.به گفته وي، اجراي طرح نيروگاه انرژي خورشيدي در قشم يک اقدام نمادين از دوستي ايتاليا و ايران است که اميدواريم با توجه به تاريخ عظيم اين دو کشور، روند همکاري‌ها با ايران در حوزه‌هاي مختلف توسعه پيدا کند.بنا به اين گزارش، مديرعامل نيروگاه انرژي خورشيدي قشم نيز در اين آيين گفت: اين طرح با سرمايه گذاري هشت ميليون يورويي طي مدت 2 سال اجرا شد و با افتتاح آن سالانه پنج هزار خانوار مي‌توانند از انرژي پاک توليد شده در قشم استفاده کنند.استفانو فالکونيو افزود: هم زمان با اجراي اين طرح که با مشارکت طرف ايتاليايي به بهره برداري رسيد، 100 نفر کارگر، کارشناس و تکنيسين مشغول به کار بودند که 25 کيلومتر کابل آلومينيومي، 200 کيلومتر کابل خورشيدي و 30 هزار پنل خورشيدي براي راه اندازي اين پروژه نصب شده است.عضوهيئت مديره سازمان منطقه آزاد قشم نيز در اين آيين گفت: اجراي طرح‌هاي مهمي‌از جمله بزرگ ترين‌هاب انرژي کشور در اين جزيره به زودي آغاز مي‌شود که کشور ايتاليا مي‌تواند در آن طرح‌ها مشارکت داشته باشد.علي يدقار افزود: پل خليج فارس، مجتمع‌هاي پتروشيمي‌و پالايشگاه‌هاي نفت و گاز از جمله طرح‌هايي است که دولت ايتاليا و بخش خصوصي اقتصادي اين کشور مي‌تواند در اجراي آنها مشارکت کنند.

تشکيل تيم مقابله و رفع آلودگي شيميايي در منطقه ويژه بندرامام خميني(ره)
تجارت-استان خوزستان:تيم مقابله با آلودگي شيميايي(HAZMAT) با هدف ارتقأ توان عملياتي نيروهاي مرکز ايمني و آتش نشاني منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) تشکيل و راه اندازي مي‌شود.
معاون امور بندري و اقتصادي اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اشاره به ترانزيت و تخليه و بارگيري حجم قابل توجهي از مواد شيميايي و کالاهاي خطرناک در اين مجتمع بزرگ بندري، اظهار داشت: از آنجا که ارتقاء ايمني در بخش‌هاي مختلف منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) از اهميت و ضرورت بسيار بالايي برخوردار است، به منظور ارتقاء توان عملياتي نيروهاي مرکز ايمني و آتش نشاني اين مجتمع بزرگ بندري در مقابله با نشت، سرريز و رفع آلودگي مواد شيميايي طي دوره‌هاي آموزشي متوالي ضمن بهره گيري از مدرسان و استادان مطرح کشور آموزش‌هاي لازم را ديدند.ايرج مديري در ادامه افزود: در اين مرحله از آموزش‌ها ۸۰ نفر از نيروهاي مذکور به مدت ۳۲ ساعت روش‌ها، اصول و الزامات مقابله و رفع آلودگي موادشيمايي را فراگرفته و پس از گذراندن دوره‌هاي تکميلي جهت انتخاب در تيم‌هاي عملياتي HAZMAT برگزيده شده و به عضويت آن درمي‌آيند.وي با تأکيد بر تداوم اين دوره‌هاي آموزشي در مراحل تکميلي طي سال آتي افزود: به منظور ارتقاء دانش و آگاهي کليه نيروهاي عملياتي مرکز ايمني و آتش نشاني منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) به ويژه دانش عملياتي اعضاي تيم HAZMAT روند برگزاري اين دوره‌ها با سرفصل‌هاي جديد و با رويکرد عملي ادامه خواهد يافت.ادآور مي‌شود HAZMAT علم شناسايي، مقابله و رفع آلودگي مواد شيميايي است در مرکز ايمني و آتش نشاني بندرامام خميني(ره) به عنوان بندر پيشگام در پياده سازي استانداردهاي ايمني بين بنادر سراسر کشور آموزش داده و پياده سازي مي‌گردد.